Miten ja miksi mies lopettaa salasuhteen?

erilainen tarina

Rakastajani on viime viikkoina etääntynyt, ei ole ehdottanut tapaamisia ja muutoinkin ollut vähemmän yhteyksissä. On kuitenkin tavannut, kun olen sitä ehdottanut ja halunnut olla lähellä ym.

Mietin onko tämä jotain miehen "logiikkaa", haluaa lopettaa suhteen, mutta ei tiedä miten sen tekisi (ei halua keskustella niin vaikeasta asiasta tms) ja toivoo että ymmärtäisin vihjeen (hänen passiivisuus) ja lopettaisin vain yhteydenpidon tai "päästäisin hänet pälkähästä" sanomalla että tämä oli tässä.

Jos olisimme sinkkuja, merkit olisivat selvät, mies haluaa lopettaa suhteen "helpolla", käymättä läpi tuskallisia keskusteluja.
Mutta varattuna tilanne on monimutkaisempi, enkä haluaisi painostaa häntä puhumaan ja erittelemään että onko syynä esim. suurien tunteiden sammuminen vai järki ja syyllisyyden tunteet. Onko salasuhteessa ylipäätäään tilivelvollinen toiselle?

Miten ja miksi teidän salaiset suhteenne (joissa kyse muustakin kuin vain seksistä) ovat loppuneet?

21

4714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikettä muniin

      En ala nyt pohtimaan, miksi mies etääntyy. Mutta anna ihmeessä miehen mennä. Ennen kaikkea sinä itse hyödyt siitä, että varattu mies lähtee elämästäsi. Mitä hyvää tuollaisesta suhteesta voi sinulle pidemmän päälle koitua? Ei mitään, jos minulta kysytään. En ole itsekään tällaisissa suhteissa kokemusta vailla, valitettavasti. Törmäsin varattuun mieheen kumppanin etsinnässäni ja jotenkin aivan väärä mies pääsi luikertelemaan elämääni. Kaduttaa. Olen valmis laittamaan seuraavan varatun miehen munat tiukalle rullalle, jos minun seuraani yrittää. Kastraatio kaikille varatuille sivusuhteen etsijöille!

    • Turtunut

      Olen vaimo, joka seuraa miehen salasuhteen hiipumista. Voi sitä valheiden määrää, mitä mies on joka puolelle levitellyt ja kuvittelee vielä selviävänsä siitä, kuin pikkulapsi. Aika tunteeton pikkulapsi. Ikää kyllä on keski-iän verran!

      Minun suuntaan syytökset ovat tasoa: "olet vainoharhainen kyttääjä", " en ole koskaa ollut jättämässä perhettäni", "no tuon naisen kanssa en voisi ikipäivänä kuvitella asuvani (polttaa jne)". Toisaalta tämä toinen nainen haikaikee "upean seksin perään". Ja koko ajan tilannehan on se "ettei mitään suhdetta ole eikä ole koskaan ollutkaan".

      Munat tiukalle rullalle ja ihmisarvot kunniaan! Olen surussani ja pettymyksessäni tilassa, jossa mikään ei tunnu enään hätkähdyttävän. Lunta tupaan ja siivoamaan elämän sotkuja.

      Kommenttina sinulle "erilainen tarina". Jätä mies, sillä tuntuu olevan itse niin heikko, ettei siihen pysty tai haluaa ainakin pitää pakotien yllä kanssasi. Oletko valmis siihen? Jos vaikka kävisi niin, että mies valitsisi sinut, mikä ei estä, että olet sitten seuraava petoksen uhri? Mitä sitä mies luonteelleen voi.

      • Toinen turtunut

        Kuin olisin itse vastannut...tuntui oudolta lukea! Isoa kivirekeä mieheni perässään vetäää; ei vaan vielä ymmärrä sen vaarallisuutta.


    • isabelle2004

      Ota huomioon miehen käytöksessä, että hän on varattu. Ei ole siis ihme, että asiat menee monimutkaisiksi. Luulen, että pidemmän päälle on mahdoton pitää yllä salasuhdetta jos on varattu ja jos on vähänkin omaatuntoa yms. Ei hänen käytös sitä tarkoita välttämättä, ettei hän sinusta välittäisi, mutta se on vaan ainakin itselleni sula mahdottomuus olla kahden ihmisen kanssa samanaikaisesti. Puhun tässä omasta kokemuksesta, valitettavasti. Parisuhde on monimutkaista pidemmän päälle ilman pettämisiäkin, se menee ihan mielettömän monimutkaiseksi jos yrittää olla kahden kanssa samaan aikaan. Varsinkin jos itse olet vapaa, niin lakkaa olemasta varatun miehen kanssa, en usko, että saat siitä muuta kuin monimutkaisen elämän itsellesi. Ihan takuulla löydät vapaan miesystävän itsellesi. Sanon tämän ilman mitään syyllistämisiä. Tiedän, senkin kokemuksesta, että on vaikeaa yrittää vähentää tai katkaista yhteydenpitoa rakkaaseen ihmiseen, mutta kyllä se varmaan olisi järkevää.

      • Aviomiehet on Perstä

        Niin ja vielä kolmannenkin ja neljännenkin siinä sivussa. Netissäkin ilmo jos vielä lisää tärppäisi.


    • surumuru=cow

      Yksisuuntautunut vetovoimaisuus, eli mä ihailin, se mies perääntyi ja vältteli.Kun tein selväksi että...tämä oli tässä, mä en vaivaa enempää, mies suuttui, koska OLIN jo vaivannut, koska olin tuntenut.Se siitä.Psykologi paljasti et se mies oli passiivis patologi.

    • Löysi paremman

      Miehelle parisuhde on seksi. Varmaa pillua aina tiedossa, jos ei sitä tule astuu kakkoset ja kolmoset kehiin. Ei mies muuta ajattele kuin seksiä, valmista ruokaa ja puhtait sukkia.

    • Julle Ankanpää

      Taitaa olla miehen logiikkaa. Noin minä häpeäkseni olen toiminut eli ollut aina vain vähemmän ja vähemmän yhteydessä. Kun salasuhteesta on se alkuhuuma ja jännitys mennyt, niin on helpompi vain jäädä kotisohvalle katsomaan vaikka jääkiekkoa tai mennä vaimon kanssa saunaan kuin mennä kuuntelemaan toisen naisen vaatimuksia vaimon jättämisestä, koska tiedän etten tule sitä koskaan tekemään. Kaipa sitä jossain määrin tilivelvollinen kuitenkin on salasuhteessa, ainakin suhteen jatkumisen suhteen. Nuo tuskalliset keskustelut ovat ainakin miehen mielestä itkua ja vaatimuksia, jotka mies haluaa vain raukkamaisesti ohittaa. Kaipa kyseessä on sekä tunteiden eli sen alkuhuuman hiipuminen, sekä järki ja syyllisyyden tunteet. Toisaalta taas toisen naisen tyly jättäminen voisi suututtaa naisen, ja seuraukset voisivat olla ikävät. Niinpä kaikille on helpompaa tällainen hidas loppu, jokainen voi tehdä itse omat johtopäätöksensä.

    • uusi nurmikko

      Julle ankka ei ymmärrä että jättämällä noin rumasti ei niitä salasuhde naisia tulevaisuudessa ihan niin helpolla nouse ruoholle.

      • Julle Ankanpää

        Tunnustan, että kyllä niitä salaisia naisia on aina ruoholle noussut. Enemmänkin olisi ollut tulijoita. Ehkä vaan olen sitten naisten makuun?


    • salatar1355

      Mun salasuhdemies käyttäytyy välillä juuri noin. Aina kun syyllisyys alkaa painaa liikaa niin ottaa vähän etäisyyttä. Yleensä tollaista on kestänyt kahdesta neljään viikkoa ja sitten on palattu normaaliin taas. Mä olen sillävälin ihan normaalisti, laittelen meiliä jne enkä niin välitä vaikkei mies vastaiskaan, jossain vaiheessa se sitten taas aina on"elpynyt". Meillä on aika pitkä salasuhde takana, ja miehellä erittäin mustasukkainen ja kontrolloiva vaimo (kuulemma kulmakarvatkin pitää olla ajenuksessa kun tulee kotiin tai muuten huomaa), joten olen ajatellut että noi pienet breikit on hyväksi senkin takia ettei jää kiinni niin helposti kun välilä tapaamisia harvemmin.

      • pahnat vaihtoon

        Jätä se sika. Soita vaimolle. Kerro kaikki. Katso kun sika vinkuu, hahahaaaaa


    • tekstarikin käy

      Mies etsii mielestään loogiset syyt, kääntää asiat johtumaan naisesta ja kasaa asiasta sähköpostiviestin.

    • Ei koskaan soiteltu

      Mies vaihtaa puhelinliittymää niin, ettei voida enää olla yhteydessä tekstiviestein.
      (Liittymä kattaa niin vähän tekstiviestejä, että niitä pitää säästellä.)

      Selvästikin hänellä on toinen nainen kierroksessa, eikä halua puida suhdettamme loppuun.

      Näin on näreet.

    • Anonyymi

      Nämä kirjoitukset ovat jo vanhojja. Onko vielä joitakin kohtalotovereita jotka painivat pitkän salasuhteen loppumetreillä miten päästää irti rakkaasta henkilöstä?

      • Anonyymi

        Tällä palstalla on yleensä vaimoja syytetty roikkumisesta. 😅No koetahan pärjätä pääsi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on yleensä vaimoja syytetty roikkumisesta. 😅No koetahan pärjätä pääsi kanssa.

        Koita sinäkin näitä provoja lukiessa ja ilmiselviin trolltyäkyihin tarratessa pärjätä pääsi kanssa... surullista touhua teiltä molemmilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita sinäkin näitä provoja lukiessa ja ilmiselviin trolltyäkyihin tarratessa pärjätä pääsi kanssa... surullista touhua teiltä molemmilta

        trollitäkyihin*. Ja bimbo hei, itselleen vastailu on muuten juuri näin helppoa


      • Anonyymi

        Tuskin. Tuo joka näitä kaivelee on M nainen joka täälläkin vahtii kaikkea joka voisi liittyä mieheen. Ei ymmärrä millään että ei se sen salapano täällä ole tai muuallakaan. Pakkomielteisesti roikkuu ja stalkkaa miehen parisuhdetta ja vaimoa. Innostu tuosta kun jossain ketjussa mainittiin vuosiluvut 2011-2012. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin. Tuo joka näitä kaivelee on M nainen joka täälläkin vahtii kaikkea joka voisi liittyä mieheen. Ei ymmärrä millään että ei se sen salapano täällä ole tai muuallakaan. Pakkomielteisesti roikkuu ja stalkkaa miehen parisuhdetta ja vaimoa. Innostu tuosta kun jossain ketjussa mainittiin vuosiluvut 2011-2012. 😂

        Mä en nyt risto innostu tästä sinun maalituksesta, ehkäpä jotkut bimbot innostuu kun toista naista mustamaalataan, ooh aah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en nyt risto innostu tästä sinun maalituksesta, ehkäpä jotkut bimbot innostuu kun toista naista mustamaalataan, ooh aah

        Ei ole Risto täällä. Kaikkihan tuon "kaappileuan" näillä huudeilla tietää. Se on kähinöiny tuon varatun päältä iät ja ajat. Pakkomielle sille 😁


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe