Kielikursseista..

tuleva auppari

Onko mahdollista ottaa englannin kielen kursseja sellaisessa maassa, jossa ei puhuta englantia? Esim. jos nyt vaikka menisi au pairiksi Saksaan niin useimmitenhan otetaan saksan kielen kurssi, mutta voisiko ottaakin saksan sijasta englannin? Onko kukaan tehnyt näin?

Itse olen menossa maahan, jonka kieltä en osaa sanakaan ja tiedän, että kannattaisi ottaa paikallisen kielen kurssi. Itse kuitenkin haluaisin oppia englantia paremmin. Ja olisin mielelläni mennytkin englannin kieliseen maahan, mutta kun sieltä ei löytynyt perhettä (oon siis menossa suomalaiseen perheeseen) ja lähes täydellinen perhe sit löyty ei -englanninkielisestä maasta. Ja sekin vielä, että jos ottaisin paikallisen kielen kurssin, niin opetus olisi tietysti englanniksi ja jos englanninkielen taitokaan ei ole mitään mielettömän hyvää, niin en ymmärtäisi opetuksesta paljon mitään. Tietenkään ei ole pakko ottaa mitään kielikurssia, mutta itse todella haluaisin oppia paremmin englantia ja olisi sitten joku paikka missä sitä saisi puhuakin, kun perheen kanssakin tulee puhuttua vaan suomea.. Ja perhe on tosiaan luvannu mulle kielikurssin maksaa.

Ja miten muuten, kun kaupungilla käy asioilla (esim. ravintolassa tms.) ja paikallista kieltä ei osaa sanakaan ja englantiakaan ei niin älyttömän hyvin niin pärjää? Kokemusta tälläisestä?

2

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)))

Kyllähän englannin kursseja ihan varmasti voi ottaa missä tahansa maassa! Itse olen aupairina ei englanninkielisessä maassa, ja olen nähnyt monissa paikoissa englannin kursseja. (mutta niissä tosin saattaa olla, että englannin opetus tapahtuu kohdemaan kielellä(?))
      Maan oman kielen kursseilla opetus tapahtuu mitä todennäköisimmin maan omalla kielellä, eikä enganniksi. Niin on minullakin, opettajana on ihan maan kielen natiivipuhuja. Ja kurssit on suunnattu ulkomaalaisille, jotka kieltä haluavat oppia. Ne englannin kurssit taas luultavimmin on suunnattu sen maan kansalaisille.

• .....

Saanen kysyä että millä kielellä ajattelit sen englannin opetuksen tapahtuvan? Tässä espanjan kielisessä maassa missä olen au pairina on tarjolla espanjan kursseja englanniksi ja espanjaksi. Ja voin kertoo että ennen tänne tuloa luulin että kenenkään englanti ei voi olla mua huonompaa! Mutta olin väärässä! Voihan toki olla että löydät sellaisen englannin kurssin joka opetaan englanniksi, mutta itse ainakin ajattelin ottaa tollaisen espanjan kurssin jota opetataan englanniksi ja opiskella siinä samassa molempia kieliä! Ja voin kertoo että täällä ei ainakaan osata kauhean hyvin englantia, jossain pikaruokaloissakaan ei ole aina töissä henkilöä joka osaisi englantia. Ja hyvin olen aina onnistunut saamaan sen mitä haluan ja kyllä sitä vaan todella nopeasti oppii ymmärtämään sitä vierasta kieltä vaikkei puhuisi sitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe