Herjaamista, herjaamista...

Olen näillä palstoilla pyörinyt jonkun aikaa, yrittänyt keskustella asiallisesti, mutta sen sijaan herjaamista, valehtelua, kiertelyä ja kaartelua, enimmäkseen kuittailua, täysin turhaa, ei anna hyvää kuvaa itsestään vaikka käyttääkin ei rekisteröityä nimimerkkiä.

On tullut monesti puheenaiheeksi Jumalan vaikutus ateistien elämään, mutta sitten lähtee, se Raamatulla todistaminen jolla ei ole mitään painoa tai sitten herjataan vain kuinka aivottomia evolutkuja ateistit ovat jne...

No miten on, pystyykö kukaan kertomaan hieman rakentavammin vaikka
miksi Jumalaa ei pysty mitenkään ateisti havainnoimaan?

25

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piitu

"No miten on, pystyykö kukaan kertomaan hieman rakentavammin vaikka
      miksi Jumalaa ei pysty mitenkään ateisti havainnoimaan? "

- Ei sitä pysty kukaan havainnoimaan.

• Ja miksi ei?

• Mistä tuntisit?
        sci3ncense kirjoitti:

Ja miksi ei?

Mistä sinä tunnistaisit havainnoivasi Jumalaa?

• Vastaa tähän

Uskotko _sinä_, että maailmankaikkeus on ateistinen?

(enkä tarkoita tällä mitään panteistisen maailmankaikkeuden mielipidettä itsestään vaan sinun mielipidettäsi maailmankaikkeuden olemuksesta).

• sci3ncense sanoi :
      No miten on, pystyykö kukaan kertomaan hieman rakentavammin vaikka
      miksi Jumalaa ei pysty mitenkään ateisti havainnoimaan?

Kaiken a ja o on ehdoton rehellisyys ja se että Jumala vetää ihmistä Kristuksen puoleen - ihminen itse voi vain tehdä valintansa jos häntä kutsutaan.

Johanneksen evankeliumi:
      6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Johanneksen evankeliumi:
      14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

• Jumala.

Minä kutsun sinua nyt pertsa 2012. Luovutkos Perkeleestä?

• EL.a . K:IM

Jumala.

Sähän ammut kovilla :)

Ehkä se Pertsa vastaa.. :)

• Miten käy niille miljardeille nykymaailman ei-kristityiille, PERTSA? Vaikuttaa siltä ettei Jeesus kutsu heitä kertaakaan. Ainakin kristinusko jää täysin jalkoihin esim. muslimi- ja buddhamaissa. Siellä kai Allah ym kutsuvat kovemmalla äänellä ihmisiä?

Miksi petätte itseänne ja yritätte saada muitakin mukaan eksytykseenne. Tosin erittäin heikolla menestyksellä. On tullut tälläkin palstalla todistetuksi, ettei Jumalaa ole. Tai ettei sillä oo lainkaan voimaa.

• Kerro enempi

"On tullut tälläkin palstalla todistetuksi, ettei Jumalaa ole."

Mitenköhän tämän palstan älyllisesti ylivertaiset ovat tuon onnistuneet todistamaan? Laitatko linkin siihen todistukseen?

• ronamo¤

Kovin on helposti Jumalan olemassaolo kumottavissa, jos se tälläisellä palstalla on kumottu :)

• Kerro enempi kirjoitti:

"On tullut tälläkin palstalla todistetuksi, ettei Jumalaa ole."

Mitenköhän tämän palstan älyllisesti ylivertaiset ovat tuon onnistuneet todistamaan? Laitatko linkin siihen todistukseen?

Tällä palstalla on kaksi kertonut olevansa Jumalan lähettiläitä saadakseen ihmisiä Jumalan yhteyteen .Pertsa ja Haw. Koska he eivät ole saaneet mitään aikaan, niin he ovat todistaneet ettei Jumalaa ole. Siis Jumala ei toimi, on olematon. Eipä sitä Jumalaa ole muutenkaan näkynyt, ei sen puoleen.

Todistuksia siitä ettei Jumalaa ole, tulee ainkakin minulle jatkuvasti.

• ...
        ronamo¤ kirjoitti:

Kovin on helposti Jumalan olemassaolo kumottavissa, jos se tälläisellä palstalla on kumottu :)

Hah, ei sellaisen olemassaoloa tarvitse edes kumota joka on keksitty, kyllä teoriassa lohikäärmeitäkin voisi olla olemassa, mutta.. hmm.. kyllähän niitä voisi olla olemassa.

• ronamo¤

Kysyit miksi Jumalaa ei ateisti pysty havainnoimaan.

Kysymys on hiukan vaikea, koska ei voi vastata kaikkien ateistien puolesta.
      Ateisteiksi itseään kutsuvia on varmastikkin hyvin moneen junaan ja aina se, että suullaan sanoo tai näppäimistöllään jotakin kirjoittaa, ole kuitenkaan se, mitä ihminen sydämessään kokee, ajattelee tai tietää.

Näinhän se aina ole uskovienkaan kohdalla, miksi siis itseään ateistiksi kutsuvan kohdalla.

Mutta jos nyt lähdetään siitä, että joku ihminen todella ajattelee, että Jumalaa ei ole, koska hänellä ei yksinkertaisesti ei ole ensimmäistäkään havaintoa.

Kokemuksesta sanoisin, että suurin syy monta kertaa on pettymys.
      Väitän, että jokainen ihminen joskus on miettinyt Jumalan olemassaoloa. Ja usein jos ihminen jostain syystä pettyy tähän kyselyynsä, hän ottaa kannan, ettei Jumalaa tavalla tai toisella varmaan ole.

Tämä on ehkä yksi syy.

• Voihan sitä ajatella myös niin päin, ettei Allahistakaan ole minkäänlaista merkkiä. Silti miljardi ihmistä tällä hetkellä uskoo kuitenkin olemattomaan Allahiin. Hullua sekin on mun silmissä. En ymmärrä uskontoja, miksi on pakko uskoa johonkin?

Varmaan moni muslimikin on "pettynyt", kun eivät ole saaneet Allahista mitään havaintoa.

• ronamo¤
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Voihan sitä ajatella myös niin päin, ettei Allahistakaan ole minkäänlaista merkkiä. Silti miljardi ihmistä tällä hetkellä uskoo kuitenkin olemattomaan Allahiin. Hullua sekin on mun silmissä. En ymmärrä uskontoja, miksi on pakko uskoa johonkin?

Varmaan moni muslimikin on "pettynyt", kun eivät ole saaneet Allahista mitään havaintoa.

Pohjimmiltaan kuitenkin muslimikin on ihminen, joka etsii aivan samaa jotain sisimmässään tiedostamaansa, kuin jokainen muukin ihminen.

On yksi asia, mitä minun on tietyssä ateistisessa julkituonnissa vaikea ymmärtää..tai paremminkin uskoa.
        Siis se, että minusta on aina ollut epäuskottavaa se ehdottomuus, millä jotkut ateistit haluavat esittää sen, ettei mitään jumalan kaltaista olisi. Se tekee tälläisestä ateistista minusta epäuskottavan.

Minä ymmärrän oikein hyvin sellaisen ajattelun ja kyselyn, että kun ei voi olla varma, eikä täysiä todisteitakaan ole, niin ei sitten oikein tiedä mihin uskoa. Siis tälläinen agnostinen ajattelu. Sellainen tuntuu paljon uskottavammalta.

Mutta hyvin vaikea on uskoa sellaisen ateistiksi itseään tituleeraavan henkilön ajattelun rehellisyyteen tai syvällisyyteen, joka kivenkovaan väittää tietävänsä, ettei mitään Jumalaa tai jumalia ole.

• Shrink
        ronamo¤ kirjoitti:

Pohjimmiltaan kuitenkin muslimikin on ihminen, joka etsii aivan samaa jotain sisimmässään tiedostamaansa, kuin jokainen muukin ihminen.

On yksi asia, mitä minun on tietyssä ateistisessa julkituonnissa vaikea ymmärtää..tai paremminkin uskoa.
        Siis se, että minusta on aina ollut epäuskottavaa se ehdottomuus, millä jotkut ateistit haluavat esittää sen, ettei mitään jumalan kaltaista olisi. Se tekee tälläisestä ateistista minusta epäuskottavan.

Minä ymmärrän oikein hyvin sellaisen ajattelun ja kyselyn, että kun ei voi olla varma, eikä täysiä todisteitakaan ole, niin ei sitten oikein tiedä mihin uskoa. Siis tälläinen agnostinen ajattelu. Sellainen tuntuu paljon uskottavammalta.

Mutta hyvin vaikea on uskoa sellaisen ateistiksi itseään tituleeraavan henkilön ajattelun rehellisyyteen tai syvällisyyteen, joka kivenkovaan väittää tietävänsä, ettei mitään Jumalaa tai jumalia ole.

Kirjoitat asiaa ronamo¤...

Jumala on laittanut sisällemme kaipuun elää Häntä lähellä, toiset ovat sitä lapsuudesta, jotku löytävät (vastaavat kutsuun), sen myöhemmin.
        ,"mutta kaikille, jotka ottavat Hänet vastaan, Hän antaa voiman, tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskovat Hänen pokansa Jeesuksen nimeen"...muistaakseni Johanneksen evankeliumissa.

Herätys muslimien parissa on toiminut jo vuosia, siitä linkki;

http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm

-siunausta

• ronamo¤ kirjoitti:

Kuulepas nyt, "ronamo¤. Käännän ajatuksesi toisin päin. Miksi ollut olisi olemassa tuhansia jumalia? Siksi tuollainen vaikuttaa hyvin pitkälti siltä, että ihmisillä on kautta aikojen ollut jonkinlainen tarve uskoa johonkin. Jos oliskin joku yksi jumala, niin se olisi uskottavaa. Mutta jumalia on sen mukaan, missä kukin sattuu asumaan.

Mutta jos siitä yhdestäkään jumalasta ei olisi mitään tarkempaa tietoa, niin sekin sitten olisi jotain olematonta. Juuri siksi on vaikea käsittää ihmisiä, jotka uskovat jumaliin. Zeuksiin ja Isiksiin. Se on niin helppoa, kai. Uskotella itselleen.

• edesauttamus
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Kuulepas nyt, "ronamo¤. Käännän ajatuksesi toisin päin. Miksi ollut olisi olemassa tuhansia jumalia? Siksi tuollainen vaikuttaa hyvin pitkälti siltä, että ihmisillä on kautta aikojen ollut jonkinlainen tarve uskoa johonkin. Jos oliskin joku yksi jumala, niin se olisi uskottavaa. Mutta jumalia on sen mukaan, missä kukin sattuu asumaan.

Mutta jos siitä yhdestäkään jumalasta ei olisi mitään tarkempaa tietoa, niin sekin sitten olisi jotain olematonta. Juuri siksi on vaikea käsittää ihmisiä, jotka uskovat jumaliin. Zeuksiin ja Isiksiin. Se on niin helppoa, kai. Uskotella itselleen.

"Jos oliskin joku yksi jumala, niin se olisi uskottavaa"

Millä tavoin huomioit sen, että syystä taikka toisesta Jumalaa vastustavat ajatukset; epäilyt, kateus, vallanhimo ym. alkoivat tehdä tuhoa?

"Se on niin helppoa, kai. Uskotella itselleen."

Tuossa näkyy ateistisen ongelman ydin. Asetutaan mukavasti ylimielisyyden linnakkeeseen, josta käsin pidetään kaiken maailman uskomuksia pähkähulluina, mutta ei tajuta miten itsekin uskotaan, vain eri tavoin kuin muut. Sitten sanakikkailun avulla pyritään todistelemaan, ettei uskota eikä uskotella yhtikäs mitään. Sori vain, mutta kaikki tuollainen käy kyllä itseänsä vastaan.

• EL.a . K:IM

http://mina.suomi24.fi/sci3ncense

Rakas.

Ateistikin voi havaita Jumalan. Monesti vain keino ei `kelpaa`ateistille.

Miten sä ajattelet Jumalan?

Millaisena edes ottaisit hänet vastaan?

• FUCKIFUU

Fysikaalisesti mitattavana!

• FUCKIFUU kirjoitti:

Fysikaalisesti mitattavana!

Kunhan nyt näkisi ensin :) tai jotenkin saisi tuntumaa.

• Vaikka oon pyöriny täällä jo ties kuinka pitkään, ja nähny vaikka mimmosia uskovaisia ja ateisteja, typeriä ja vähemmän typeriä vastauksia, alan pikkuhiljaa mennä uskovaisten puolelle. Kyllä vaan, ateistina musta tuntuu että kanssa ateistit täällä jankkaa samoja asioita uudelleen ja uudelleen - tietysti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, mutta nää huonot jää tietysti paremmin mieleen - ihan niinkuin 2000 vuotta uskovaiset on jankanneet samoja asioita omalla kohdallaan.

Jos joku saa uskonnoista jotain, great! Se ei ole multa pois. En tietenkään oo samaa mieltä uskovaisten kanssa monestakaan asiasta - esim. synti käsite, homoseksuaalisuus, etc - mutta enemmän täällä on käännyttäjä ateisteja kuin käännyttäjä uskovaisia.

Tottakai se on raivostuttavaa jankata samoja asioita kun toinen ei ota kuuleviin korviinsa vaihtoehtoa, että ehkäpä ovat väärässä, ehkäpä jumalia ei ole ja elämä on mennyt hukkaan Raamattua tuijotellessa. Se, että suurin osa uskoo johonkin jumalaan, ei sano että se olisi totuus - miljardit sittisontiaiset eivät voi olla väärässä - mutta se sanoo että monilla on tarve uskoa.

Ja oon kyllä osittain alottajankin kanssa samaa mieltä, tuntuu että kun on päättänyt että asia on jotenkin, ei voida edes kattoa tai miettiä muita vaihtoehtoja. En sano etteikö mitään yliluonnollista olisi olemassa, enkä etteikö mitään jumalia ikinä voisi olla, en vaan usko että vielä ihminen tietää näistä asioista tarpeeksi.

• aikaa samaa mietin

Tuossa oli asiaa. Ja rehellisen oloista ajattelua.

• odee34

No kerrankin täällä kirjoittaa ateisti, jonka kanssa voisi edes alkaa keskustella. Ateisti, joka näyttää oikeasti ajattelevan.
        Mutta ehkä nuo muut suurin osa on pelkkiä trolleja. Eihän oikeassa elämässä kohtaa täläisiä samoista asioista jankkaavia ihmisiä.

• Karoliina.
        odee34 kirjoitti:

No kerrankin täällä kirjoittaa ateisti, jonka kanssa voisi edes alkaa keskustella. Ateisti, joka näyttää oikeasti ajattelevan.
        Mutta ehkä nuo muut suurin osa on pelkkiä trolleja. Eihän oikeassa elämässä kohtaa täläisiä samoista asioista jankkaavia ihmisiä.

Kohtaa kyllä miltei kaikki egolliset/itsekeskeiset niin tekevät- vaan se on turhaa ja harhaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2154
    2. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      863
    3. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      843
    4. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      68
      834
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      112
      785
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      44
      756
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      732
    8. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      729
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      693
    10. Salaisuus rakas.

Mun täytyy kertoa sulle nyt salaisuus rakas. Sä olet todella hyvä sun työssä. Pus!
      Ikävä
      47
      670
    Aihe