Mulla on tämmönen, miten sen sanois... ongelma?
Kun kun.... oon kauhean ujo ja näin ja kun haluaisin alkaa käydä säännöllisesti ratsastustunneilla, MUTTA ujostan aivan kauheasti opettajia, joita en tunne!
Haluaisin oppia yksityisesti, koska mulle tulee ihan kauheita paineita ratsastaa ryhmässä kun en vielä osaa oikein mitään.
Olenkin käynyt parin kaverin kanssa (jotka ovet ratsastaneet monta vuotta) irtotunneilla ilman opettajaa ja kaverini ovat opastaneet minua.
Aika useasti kuulen, kuinka tiukkoja opettajat ovat. Ja siitä se kai johtuu? Ja tallilla missä olen käynyt, otan AINA saman hevosen. Pidän siitä ja sen rauhallisuudesta ym. en halua tai uskalla ottaa toista :/
Kyllä ne opettajatkin vain yrittää takoa sitä oppia päähän, mutta ei sellanen mun päähän mene D: ja opin jotain vain tosi rauhallisella meiningillä... D:
Antakaa jotain neuvoja KILTIT Dx
APUVA! D;
2
54
Vastaukset
- tällänen heppatyttö
Turhaan sä pelkäät mennä tunneille. Kun mä aloin käymää tunneilla en osannut muutakun mennä käyntiä ja sillee, olin sitä ennen mennyt vaan shettiksellä. No tunnilla sitten ravattiin heti ja näin mutta kyl mä siel pysyin ja siinä mun ryhmässä kaikki oli vielä aika kokeneita ja ne sitten laukkasivatkin. Mutta mä laukkasin vasta ehkä kun olin käynyt siellä joku kymmenen kertaa :) eikä se ollutkaan niin vaikeeta. Meijän ope on aika tiukka ja huutaa paljon, mutta ei varmaan muuten oppiskaan. Ja jos se huomauttaa sua jostain ni älä lannistu vaan ota siitä opikses. Nyt oon harrastanut pari vuotta ja osaan jo aika paljon ja mulla on nyt jo toinen vuokraheppa. Eli mene vaan rohkeasti tunneille ja kysy opettajaltasi jotain jos et ymmärrä ja uskalla pyytää apua! :)
- tepa93
Ei ne opet yleensä huuda ne vaa puhuu kovalla äänellä että kaikki kuulee. Tottakai niilläkin voi mennä joskus hermot. Joka kerta joutuu jauhaa samoja asioita ratsastajille :D
Kannattaa vaa mennä vakkaritunneille. Ei ne muut ratsastajat ees ehi kattoo miten meet ku ne joutuu itte keskittyy niin täysillä omaan ratsastamiseensa.
Mene vaikka johonkin alkeisryhmän tapaseen ryhmään jossa opetetaan kaikki kädestä pitäen.
Opettajan neuvosta vaa opikseen ja yrittää muistaa asian seuraavalla tunnilla. Ope tekee sen vaa heppojen vuoks ja että opit ratsastaa oikein :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241