Kuinka tehdä rakennegeeli kynnet OHJE!!

Sarkka_H

17

4059

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hth**

kiva kun jotkut jaksaa ahertaa tällaisia toisten avuksi.:)

Epäselväksi jääneitä juttuja:

MIssä välissä käytät desinfiointiainetta estämään pöpöjen kasvua tipin ja geelin alla? Se on varmaan tuo sama aine, jolla putsaat kynnet pölystä ennen tipin laittoa?

Sitten semmoinen, että vaikuttaako nujo primerisi ihan vaan sellaisenaan vai laitetaanko se uv-uuniin ? Jotkin primerit ja bonderit käytetään uunin kautta, siksi kysyn.. Tosin nämä nyt on selvästi minulle vieraita aineita, kun en tippejä itse käytä vaan rakennan suoraan geelillä kynteni. Entä tarvitseeko kynttä primata tippien rajan hiomisen jälkeen - siinähän primeri-kerrokset lähtee osin kynneltä pois? Siis primeriko on tässä vain tuon tipin liimautumisen knnalta olennaista, ei geelin kiinnittymisen?

Ja ilmeisesti myös meidän käyttämien aineiden erilaisuudesta johtuen on sellainen ero, että minulle on kaikissa käyttämissäni geelien ohjeissa opetettu, että geelikerrosten välissä ei pyyhitä tahmaa pois vaan jatketaan suoraan. Jos tahman pyyhkii, pitää karhentaa pinta uudestaan. Top-coatin voi laittaa putsatulle geelipinnalle ilman pinnan karhennusta kyllä, mutta alus- ja rakennegeelien välissä ei putsata minun geeleissäni (tällä hetkellä IBD).

Kysyisinkin, minkä sarjan geeli sinulla on käytössäsi?

Ja sitten asiaankuulumaton , pikkumanen pilkunviilaus : loppukaneettisi olisi ilmeisesti oikein kirjoitettuna "Voila!" (ranskaa ja tarkoittaisi tässä yhteydessä, "Kas siinä!" "Tadaa!" tms.) :)

• Sarianna_H

Heippa ja kiitos kiperistä kysymyksistä ja tässä niihin vastaukset :

MIssä välissä käytät desinfiointiainetta estämään pöpöjen kasvua tipin ja geelin alla?

Putsaan joka välissä (niinkuin taisin mainita) :)

Se on varmaan tuo sama aine, jolla putsaat kynnet pölystä ennen tipin laittoa?

Putsaan tahman poistajalla jossa on samassa desif aine ja siis putsaan joka välissä paitsi primerien laiton jälkeen.

Sitten semmoinen, että vaikuttaako nujo primerisi ihan vaan sellaisenaan vai laitetaanko se uv-uuniin ?

Primeriä ei laiteta uuniin.

Entä tarvitseeko kynttä primata tippien rajan hiomisen jälkeen - siinähän primeri-kerrokset lähtee osin kynneltä pois?

Itselle ainakin opetettiin että Primer laitetaan vain ennen tippejen liimausta.

Siis primeriko on tässä vain tuon tipin liimautumisen knnalta olennaista, ei geelin kiinnittymisen?

Primer 1
      Tämä neste tasapainoittaa luonnollisen kynnen PH arvoa ja auttaa akryylin kiinnittymiseen.Se suojaa myös kynttä kuivumiselta ja bakteereilta samaan aikaan.

Primer 2
      Laitetaan vain oman kynnen alueelle eli ei tipin tai huolloissa vanhan massan päälle. Varo myös ainetta joutumasta kynsinauhoille äläkä laita sitä liikaa sillä kuivuminen kestää tällöin liian kauan. Jos on pysyvyys ongelmia voit laittaa Primeria kaksi kertaa. Muista kuivattaa lopuksi vähintään 2-3 minuuttia sillä jos Primer jää kosteaksi geelin alle on lähes varmaa että geeli alkaa irtoilemaan samantien.

Käytetään sekä geeli-että akryylikynsien kanssa.

Kyllä!

geelikerrosten välissä ei pyyhitä tahmaa pois vaan jatketaan suoraan?

Itselle on opetettu että tahma on hyvä pyyhkäistä pois.

Kysyisinkin, minkä sarjan geeli sinulla on käytössäsi?

Blogi tekstin alussa on kuva jossa on kaikki käyttämäni tuotteet. Kuvan saa myös suurennettua.

loppukaneettisi olisi ilmeisesti oikein kirjoitettuna "Voila!"

Itse käytän sanaa WOLA! Se on Sarianna-Suomi-Sarianna sanakirjasta xD

Ystävällisin terkuin : Sarianna

PS: Kiitos kysymyksistä ja toivottavasti sait vastauksia niihin :)

• Kynneli

Joo, yleensä primer tulee vasta ennen ensimmäistä geelikerrosta, niin kuin tuolla ylempänä jo mainittiin, että tipin alla sekä vielä viilauksen jälkeen siitä ei ole mitään hyötyä. Jos primer tulee ensin niin siinä vielä vahingossakin tulee koskettua kynsien pintaan kun tippejä sovittelee ja liimailee.

Ja toi tahmakerrosten pois pyyhkiminen on ihan turhaa hommaa, niin kuin hth** myös mainitsi niin se tahmakerros sitoo sen seuraavan geelikerroksen paremmin kiinni.

Sitten noita kynsiä ei ole rakennettu oikein! Stressipiste puuttuu ja muotoonviilaus ja malli on mitä on.. Tippiraja paistaa myös todella ikävästi läpi.. =(

En suosittelisi tekemään tällaisia ohjeita toisten luettavaksi, jos ei ole alan ammattilainen tai kouluttaja. Tulee vaan siirrettyä omat virheet jollekin hyväuskoiselle lukijalle. Esimerkiksi Mimaxin sivuilla on hyvät yleispätevät ohjeet geelikynsien tekoon.

• Sarianna_H

En suosittelisi tekemään tällaisia ohjeita toisten luettavaksi, jos ei ole alan ammattilainen tai kouluttaja. Tulee vaan siirrettyä omat virheet jollekin hyväuskoiselle lukijalle..

Ensinnäkin olen maininnut blogitekstini aluksi isolla huomio tekstillä seuraavaa :

HUOM! En ole alan ammattilainen joten tekotapani ja työjärjestykseni ei välttämättä ole se oikea!

Minulta on pyydetty että tekisin postauksen siitä kuinka minä teen geelikynnet , joten miksipä ei jos joku tuntee haluavansa tehdä ohjeillani ei siitä varmaankaan mitään hengen vaaraa koidu , en kuitenkaan kehoita mihinkään verisuonikirurgiaan :)
      Tapa jolla teen on opittua ja ripaus omaani :)

Ystävällisin terkuin : Sarianna Hilden

PS: Mukavaa ja aurinkoista talvea hth** ja Kynneli :)

• pro.

Kauankohan mahtavat kyntesi kestää, mikä on huoltovälisi,katkeilevatko? Muotoilu ei ainakaan ole kaunis enkä suosittelisi muita tekemään kynsiä ohjeiden mukaan. Ohjeissa ovat termit hukassa ja muutenkin puuttelliset. Hyvät ohjeet olen nähnyt mm. Yona's chamber nimisellä blogilla joka kylläkin nykyään kulkee eri nimellä.

• Sarianna_H

Kynteni kestävät 3-4 viikkoa riippuu vähän mitä niillä touhuaa :)

Muotoilu on minusta nätti eiköhän se vain niin ole että kynnen muotoja on niin monta kuin tekijöitäkin :)

Et ehkä suosittele tekemään ohjeiden mukaan , en minäkään kehoita , vaan näytän vain kuinka itse teen :)

Termit ovat varmasti hukassa koska en ole alan ammattilainen.
      Parempia ohjeita kuin minun omani on varamasti tuhansia.
      Minun tekotapani on vain yksi tuhansista :)

Ystävällisin terkuin : Sarianna

PS : Mukavaa ja aurinkoista talvea pro :)

• Niinpä niin...

On se niin että oma lapsikin on aina vanhempiensa mielestä nätti vaikka naama ois kun hevosen persaus..

Ei se auta nyt vaikka joka sanan väliin törkkäisit ton hymynaaman, ei se noita kynsiä sen kauniimmaks tee!

Siitä vois ainakin alottaa että opettelisit häivyttään ton tippirajan, opettelisit levittään geelin niin ettei se ole pitkin kynsinauhoja ja perehtyisit hieman oikeaan kynnen maliin ja muotoiluun. Niin että se ois meidän muittenkin mielestä ihan nätti.

Ne vois siten kestääkin hieman kauemmin.

Jos jostain voi kehuja antaa, niin ihan huolella (vaikkakin väärällä termistöllä) preppaat noi kynnet. =) =P

• hth**

Ovat nuo nyt paremmin tehty ja nätimmät kuin minun ensimmäiset tusina kynsiä :) Ja makuja on tosiaan monia. Itse tykkään sellaisista kärkeen maltillisesti kapenevista ja ei kovin pitkistä kynsistä, toiset tykkää amerikanmallin "lapiosta", toiset stileteistä...

Tuossa muodosta kommentoimisessa joillain on ehkä takana sellainen ajatus, että kynnessä olisi hyvä olla paksummalti geeliä/akryylia siinä kohdassa, johon kohdistuu eniten vääntömomenttia, siis suurimmat voimat. Tämä ihan kestävyyden kannalta. Erityisesti jos kynnet ovat pitkät, kannattaa stressipisteeseen kiinnittää huomiota. Hyvällä muodolla voi ehkäistä vaurioita omalle kynnelle, kun tippi ei johonkin kolahtaessaan repeä irti ja raasta omia kynsiä osittain mukanaan. Sattuu ihan h...tisti (nimimerkillä joskus vuonna kivikeihäänkärki teininä ekat - ihan salongissa laitatetut - akryylikynnet repesi irti kun menin ekstempore mukaan lentopallopeliin ja pamautin oikein kunnon sormilyönnin ...tyhmätyhmä...)

Kiitos kun vastasit yllä kysymyksiini. :)

Voisit varmaan joitain näitä viestiketjun parannusehdotuksia laittaa blogikirjoitukseesi, niin ne lukijat, jotka ohjeidesi avulla kynsiä tekevät saavat kanssa lisänäkökulmaa. Ainakin itse kokisin tärkeimmäksi korostaa tuota desinfiointia - käsien ja työkalujen huolellista pesua ja desinfiointia ennen hommiin ryhtymistä ja kynsien desinfiointia työskentelyn aikana - kynsisienitulehdus voi pilata kynnet pitkäksi aikaa.

• sariannalle

Voi apua Sarianna. Väärin, väärin ja väärin!!!

• Ritva_74

Kauhean negatiivisiä olette. Ei asioita kannata ottaa niin kovin vakavasti!
      Positiivisuutta kehiin niin kuin Sariannallakin on , kaikista lyttäyksistä huolimatta!

Tsemppiä Sarianna! Hyvä Blogi! :)

Mukavaa talvea myös sinulle!

T: Ritva_74

• Sarianna_H

Olen tehnyt kynsiä vasta hetkisen , joten mitä voi odottaa. Ei kai kukaan ole seppä syntyessään! Tämä työ niinkuin moni muukin toimii niin että tekemällä oppii. :)

Toivon että ruotiminen lopetettaisiin. :)

Postaus on nyt tehty ja sillä hyvä , eikä se sieltä mihinkään katoa!

Taidan tehdä kesällä uuden postauksen , niin on hyvä omankin oppimisen näkökulmasta seurata kehitystä.Ja kehitystähän joka kynsien teon myötä kertyy.

Mukavaa ja aurinkoista talvea kaikillle

• Kynneli
        Sarianna_H kirjoitti:

Olen tehnyt kynsiä vasta hetkisen , joten mitä voi odottaa. Ei kai kukaan ole seppä syntyessään! Tämä työ niinkuin moni muukin toimii niin että tekemällä oppii. :)

Toivon että ruotiminen lopetettaisiin. :)

Postaus on nyt tehty ja sillä hyvä , eikä se sieltä mihinkään katoa!

Taidan tehdä kesällä uuden postauksen , niin on hyvä omankin oppimisen näkökulmasta seurata kehitystä.Ja kehitystähän joka kynsien teon myötä kertyy.

Mukavaa ja aurinkoista talvea kaikillle

Pointtihan tässä nyt on se, että itse mainostat täällä isoon ääneen että:
        "Kuinka tehdä rakennegeeli kynnet OHJE!!"
        Kuten itsekin sanoit, olet vasta hetken niitä tehnyt, niin olisiko parempi jättää ohjeet tekemättä, vielä.. =)
        Tämä on nimen omaan semmosta hommaa että tosiaankin tekemällä oppii ja kaikki ei opi siltikään, mutta voisit opetella ottamaan paremmin kritiikkiä ja ohjeita vastaan, jolloin voit kehittyäkin. Mutta jos asenne on toi, että "nää on mun mielestä tosi nätit" ja sillä selvä, niin et voi kehittyäkään.

Tsemppiä vaan harrastuksellesi! =)
        Kiva nähdä sitten kesällä kuinka olet kehittynyt.

• Seinäke

Hei,
      kiva ohje sulla ja oikein laadukkaat kuvat vaihe vaiheelta.

Kaikki olennainen onkin jo "ruodittu", mutta sanoisin vielä sanasen tuosta tippirajan häivytyksestä.

Se oli mullekin alussa vaikeaa kun ei uskaltanut kunnolla viilata tasaiseksi oman kynnen ja tipin rajaa ja se jäi sellaiseksi vaaleaksi, ja kun tippien pintaan jäi helposti kirkkaita kohtia niin geeli irtoili sellaisiksi himmeiksi laikuksi kynnelle. Mutta hommasin harjoittelusormen ja treenasin sillä, ja kyllä se osaaminen siitä sitten karttuu. Tsemppiä vaan harjoitteluun :-)

• ....

Muutamien kommenttien perusteella odotin näkeväni jotkut todella kaameat geelikynnet mutta eihän nuo pahat ole aloittelijan tekeleiksi. Vaikkei kynnen muoto ole omaa silmää mitenkään hivelevä niin ovat nuo silti paremmat entä mitä monia muita olen nähnyt. Jatka vain samaan malliin.... =)

• faerieee_

Jokainenhan saa omia kynsiään tehdä millaisilla ohjeilla tahansa, koska vastuu on aina itsellä, mutta toivottavasti kukaan ei ala tekemään toisille tuollaisella ohjeella. Teossa on useita virheitä ja vakavin niistä on puhdistuksen puute missä on ihan oikeasti olemassa riskinsä eikä kyse ole vain ammattilaisen höpöhöpöpuheesta.

Jos teko-ohjeita tekee niin samassa voisi käsitellä myös välineiden puhdistusta yms. tärkeää. Kovinkaan moni ei varmaan tiedä esimerkiksi sitä, että kynsiviilat voi ja kannattaa pestä vedellä ja saippualla ja sen jälkeen desinfioida. Myös manikyyrityökalu on hyvä desinfioida jokaisen käyttökerran jälkeen. Entistä tärkeämpää välineiden puhtaus on silloin jos kynsiä tekee jollekin toiselle.

Mutta tässä nyt ne pointit jotka pisti silmääni (toivottavasti en unohtanut mitään ettei laiteta vahinkoa kiertoon):

-Ennen kuin alkaa tekemään kynsiä niin käsipesulle ja sen jälkeen käsien ja kynsien huolellinen desinfiointi. Pohjatyövaiheessa ei voi olla ylihygieeninen tai puhdistaa liikaa. Desinfiointi estää bakteerien kasvun kynnellä, estää bakteerien pääsyn esim. viilauksessa rikkoutuneeseen kynsinauhaan ja edistää kynsien pysyvyyttä. Pahimmassa tapauksessa desinfioimatta jättämisen seurauksena voi saada hoitoa vaativan tulehduksen kynteen ja ympäröivään ihoon. Tulehdus taas saattaa vaurioittaa mm. kynnen kasvua.

-Omia kynsiä ei tulisi leikata tai mikäli leikkaat, niin ne pitäisi viimeistellä vielä viilan kanssa. Leikatessa kynnen öljyt tulee ulos ja kynsi kuivuu. Siitä syystä kynnestä voi tulla hauras ja lohkeileva.

-Tipit on viilattava kauttaaltaan, ei siis riitä, että viilaat tippirajan ja muotoilet kärjet. Koko tipin pinnasta on viilattava kiilto pois. Jos tippiin jää kiiltoa niin geeli saattaa alkaa kuoriutua pois.

-Jokaisen geelikerroksen jälkeen ei kannata pyyhkiä tahmaa pois. Pyyhkiminen voi jopa pilata kynnet eikä geelit tartu tai pysy. Tahma pyyhitään vasta viimeisen rakennegeelikerroksen jälkeen pois, jotta kynnet voi viimeistellä viilaamalla. Sitten päällysgeeli ja lopuksi vielä kerran tahmat pois.

Mutta kuten sanoin jo aiemmin, että jokainen saa itselleen tehdä kynsiä ihan millä tekniikalla ja työtavoilla tahansa. En siis suinkaan tarkoita, että sun tarvisi nyt lopettaa kynsien tekeminen tähän ja tekotapa olis ihan täysin väärä. Ota vinkit talteen ja etsi tietoa lisää, niin taidot kehittyy samalla koko ajan. Rakennekynsien tekoa ei opi hetkessä ja siihen pohjautuu jonkin verran ihan teoriatietoa mitä ei opi oikeasti käytännössä vaan se on luettava jostakin.

• Nail Designer

Heippa! Osaisiko joku pro kertoa minkä takia tipit eivät tartu luonnon kynteen?
      Kynsi on karhennettu ja desinfioitu, tippi sopivan kokoinen kaartevuus "perus" ranskistipin ja liimakin on kunnossa.
      Jostain syystä eivät vaan tykkää tarttua..
      Kiitos!
      -Tauolta palaava Pro

• pro.

Saatat käyttää liikaa liimaa. Moni liima tarvii vain pisaran kiinnittääkseen tipin, muuten kuivumisaika on tosi pitkä. Tippi voi olla liian kaareva kynelle jolle olet kokeillu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe