Romanit rasismin uhreina!

Hannele K.

On pöyristyttävää, että maamme viranomaiset sallivat vuodesta toiseen romanikerjäläisten heitteillä olon! Miksi Helsingin kaupunki ei järjestä heille kunnallista vuokra-asuntoa ja toimeentulotukea? Miksi savolaisjuntti-isännät eivät halua työhaluisia romaneja mansikanpoimintaan? Kyse on vakavasta rasismista ja mielestäni vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet'n tulee tutkia asia pikaisesti!

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/01/kalasataman_leirin_purkaminen_ajoi_romaneita_yoksi_kadulle_3158256.html

396

5657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaa mansikkaa

      Nythän on mansikanpoiminta-aika parhaimmillaan, eli kyllä pitää saada romanialaiset nyt pian hommiin.

      • TARKKAILIJA

        LÄHETTÄISIN KOTIIN...SIELLÄ ON LÄMPIMÄMPÄÄ JA KEVÄT TULEE AIKAISEMMIN
        KOKEMUKSET TÄSTÄ PORUKASTA VIITTAAVAT JÄRJESTÄYTYNEESEEN RIKOLLISUUTEEN


      • hk..

        ja mulla on 100 ha metsää jäi mustikat ja puolukat lumen alle tänne vain keräämään tänne vain hommiin,,töitä riittää


      • Todella.harmistunut!

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD !!!!

        Minä olen sitä mieltä, kun täällä on hyvin paljon ihan näitä suomalaisia joiden suku on ikänsä asunut suomessa ja tienannut rahaa valtion kassaan. Heitä on nytkin paljon yhtälailla tuolla heitteillä ja ja asuvat roskiksissa tai lehtilaatikoissa kun ei ole muuta paikkaa minne mennä! Suomi on ihan persiistä koko maa . Hoitasivat poliitkot asiat ensin kuntoon alkusuomalaisten kohdalta ja vasta sitten noiden muiden hiippareitten jotak tunkee tänne väkisin!!!


      • Todella.harmistunut
        Todella.harmistunut! kirjoitti:

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD !!!!

        Minä olen sitä mieltä, kun täällä on hyvin paljon ihan näitä suomalaisia joiden suku on ikänsä asunut suomessa ja tienannut rahaa valtion kassaan. Heitä on nytkin paljon yhtälailla tuolla heitteillä ja ja asuvat roskiksissa tai lehtilaatikoissa kun ei ole muuta paikkaa minne mennä! Suomi on ihan persiistä koko maa . Hoitasivat poliitkot asiat ensin kuntoon alkusuomalaisten kohdalta ja vasta sitten noiden muiden hiippareitten jotak tunkee tänne väkisin!!!

        Naurut oli tarkoiettu tuonne, "haluaa mansikkaa" :D se oli hyvä!


      • ei enää kuin suomala

        Romanialainen mustalainen on kolme kertaa kalliimpi kuin suomalainen.
        Minulla oli heitä muutama töissä ja sovittiin paperilla taksat,parinviikon päästä tuli lisävaatimuksia,pahoinpitely,kahdenkymmenentuhannen euron suojelumaksu.


      • kaamoskaappi
        TARKKAILIJA kirjoitti:

        LÄHETTÄISIN KOTIIN...SIELLÄ ON LÄMPIMÄMPÄÄ JA KEVÄT TULEE AIKAISEMMIN
        KOKEMUKSET TÄSTÄ PORUKASTA VIITTAAVAT JÄRJESTÄYTYNEESEEN RIKOLLISUUTEEN

        Juu. Niillehän annettiin kasa rahaa joskus loppukesästä että ne lähtis omaan maahansa.Nyt ne on täällä taas hakemassa rahaa


      • fotari8
        TARKKAILIJA kirjoitti:

        LÄHETTÄISIN KOTIIN...SIELLÄ ON LÄMPIMÄMPÄÄ JA KEVÄT TULEE AIKAISEMMIN
        KOKEMUKSET TÄSTÄ PORUKASTA VIITTAAVAT JÄRJESTÄYTYNEESEEN RIKOLLISUUTEEN

        Suomalaiset ovat niiiiiiiin sinisilmäisiä.
        Näin kerran Helsingissä kuinka romani kerjäsi kurjan näköisenä kadulla ihmisiltä rahaa pahviseen Pauligin Juhla Mokka-kuppiin, joka oli melkein ääriään myöten täynnä euroja. Sitten yhtäkkiä hänen taskussaan soi puhelin. Romani käännähti nopeasti vilkaisemaan ympärilleen ettei kukaan ole liian lähellä ja otti taskustaan upean kommunikaattorin, johon "työnjohtaja" soitti hänelle antaakseen tiukkasävyisiä käskyjä rahankeruuseen liittyen. Pian sen jälkeen saapui paikalle siisti ulkomaalaisen näköinen mies tyhjentämään hänen eurokuppinsa "suurempaan kukkaroon". Yritin ottaa kerjääjästä myöhemmin valokuvaa, mutta hän juoksi pikapikaa erään lähintöllä olleen ison marketin pääoven tuulikaappiin piiloon. Jostain syystä kuvan ottaminen oli hirmuisen pelottava asia hänen mielestään. Selvästi peiteltyä mafiameininkiä.


      • SINÄ AHNE PASKA
        hk.. kirjoitti:

        ja mulla on 100 ha metsää jäi mustikat ja puolukat lumen alle tänne vain keräämään tänne vain hommiin,,töitä riittää

        SÄ OOT HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ. KUSIPÄÄÄÄÄ.......


      • Hyysäriammatit:
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Juu. Niillehän annettiin kasa rahaa joskus loppukesästä että ne lähtis omaan maahansa.Nyt ne on täällä taas hakemassa rahaa

        Romaniasioidenhoitaja, Romanityöryhmä, Romaniyhdyshenkilö, Romanien päiväkeskuksen johtaja,
        Romanien päiväkeskuksen työntekijä,
        Romanipoliittisen työryhmän puheenjohtaja, (kansa tietää jo mikä se politiikka pitäisi olla, kuten tästä ketjusta ilmenee)

        Yllä siis 6 ammattia joiden olemassaolo riippuu siitä että romaneja saapuu maahamme. Tietääkseni tuota päiväkeskusta ei ole tarjolla maahamme jo vakiintuneelle romanikansalle, jotka saavat eläkkeen heti 18-vuotiaana automaattisesti?

        Ovatko nämäkin ammatit sitä "työttömyystilastojen kaunistamista"?


      • syö vaan

        Söisitkö niitä manisikoita, MINÄ EN. Oletko katsonut kuinka likaisina ne kulkee, ja voisi olla että ne sylkis jokaiseen mansikkaan minkä ne poimis ja sä söisti räkää, tai sitten kourasis palleja ja sivelis mansikkaan, kuten ylensäkin mansikan pomijat tekee.


      • ensin omat
        TARKKAILIJA kirjoitti:

        LÄHETTÄISIN KOTIIN...SIELLÄ ON LÄMPIMÄMPÄÄ JA KEVÄT TULEE AIKAISEMMIN
        KOKEMUKSET TÄSTÄ PORUKASTA VIITTAAVAT JÄRJESTÄYTYNEESEEN RIKOLLISUUTEEN

        Eivät koskaan ole halunneet elää normaalisti-käydä koulua,opiskella ja saada elantonsa työstä vaan haluavat että heille annetaan yhteiskunnan puolesta kaikki ilmaiseksi
        Kerjääminen on heidän puolesta vain yhteiskunnan kiusaamista -tapa elää ja surrutella kohtaloaan.Kerjääminen on ammattimaista ja rikollisuutteen kytketty eikä siinä hävetä käyttää keinoja ja jopa lapsia jonka brittiläinen dokkari tässä tv;ssä todisti

        Itse ovat vastuussa oloistaa ja elämästään -ei yhteiskunta ole velvollinen kuin tiettyyn asti auttamaan vaan heidä itse on haluttava auttaa itseään
        Sitä paitsi suomessa on tuhansia omia sairaita,köyhiä ja asunnottomia jotka pitäisi saada autetuksi ennen kuin nämä

        Jokainen joka haluaa voi heitä auttaa vaikka ottamalla heidät omaan kotiinsa asumaan ja elättäämään heidät-minä mielummin annan lantin suomalaiselle känniselle pummille


      • 15+11
        Hyysäriammatit: kirjoitti:

        Romaniasioidenhoitaja, Romanityöryhmä, Romaniyhdyshenkilö, Romanien päiväkeskuksen johtaja,
        Romanien päiväkeskuksen työntekijä,
        Romanipoliittisen työryhmän puheenjohtaja, (kansa tietää jo mikä se politiikka pitäisi olla, kuten tästä ketjusta ilmenee)

        Yllä siis 6 ammattia joiden olemassaolo riippuu siitä että romaneja saapuu maahamme. Tietääkseni tuota päiväkeskusta ei ole tarjolla maahamme jo vakiintuneelle romanikansalle, jotka saavat eläkkeen heti 18-vuotiaana automaattisesti?

        Ovatko nämäkin ammatit sitä "työttömyystilastojen kaunistamista"?

        Romanikoordinaattori on tavoitelluin valtion virka. Palkkaus noin 4.900 EUR/kk netto.


      • rikollista verta
        fotari8 kirjoitti:

        Suomalaiset ovat niiiiiiiin sinisilmäisiä.
        Näin kerran Helsingissä kuinka romani kerjäsi kurjan näköisenä kadulla ihmisiltä rahaa pahviseen Pauligin Juhla Mokka-kuppiin, joka oli melkein ääriään myöten täynnä euroja. Sitten yhtäkkiä hänen taskussaan soi puhelin. Romani käännähti nopeasti vilkaisemaan ympärilleen ettei kukaan ole liian lähellä ja otti taskustaan upean kommunikaattorin, johon "työnjohtaja" soitti hänelle antaakseen tiukkasävyisiä käskyjä rahankeruuseen liittyen. Pian sen jälkeen saapui paikalle siisti ulkomaalaisen näköinen mies tyhjentämään hänen eurokuppinsa "suurempaan kukkaroon". Yritin ottaa kerjääjästä myöhemmin valokuvaa, mutta hän juoksi pikapikaa erään lähintöllä olleen ison marketin pääoven tuulikaappiin piiloon. Jostain syystä kuvan ottaminen oli hirmuisen pelottava asia hänen mielestään. Selvästi peiteltyä mafiameininkiä.

        Olin pari vuotta sitten keskellä päivää kävelemässä Kampin Narinkkatorin laitaa, kun näin sähkönsinisen loistoauton, Audin, joka oli suomalaisissa kilvissä. Auton takapenkiltä oli kampeamassa ulos tutun näköinen, massiivinen hahmo, kerjäläismummo, joka oli tuttu näky postitalon kulmalla, surkeana kerjäämässä. Auton kuskina oli nuorempi tumma mies, joka nousi vielä käskyttämään mummoa. Meinasin kaivaa kamerani tätä hätkähdyttävää näkyä todistamaan, mutta itsesuojeluvaistoni sanoi, että paras olla kuin ei olisi nähnyt mitään....
        Tämän kerjäläismummon takapenkin kaverina loistoautossa jatkoi kohti seuraavaa passipaikkaa toinen mummeli. Ulos tulleen mummon kanssa kavelimme samaan suuntaan ja hän jäi totutulle paikalleen Postitalon eteen. Olin painanut mieleeni loisotauton rekkarin, josta sain selville, että se kuuluu suomalaisille mustalaisille, nimistä päätellen.
        Siis tuli jotenkin vain mieleen, että onkohan tässä takana järjestäytynyttä rikollisuutta, vai olenko vain harhautunut niin luulemaan. Ehkä näinkin vain unta heh?


      • Pienempää melua
        SINÄ AHNE PASKA kirjoitti:

        SÄ OOT HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ. KUSIPÄÄÄÄÄ.......

        vajokki.
        Itselläs ei metsää ole eikä tule ja olet äääääärimmäisen kateellinen niille joilla jotain on.
        Tuo että nimittelet edellistä ahneeksi, jne osoittaa henkisen köyhyytesi. Itse en ainakaan tuon edellisen tekstistä keksi hyväksikäyttöä. Nimimerkki hk tarjoaa siinä ihan reilusti marjanpoimijoille työtä, eihän siinä ole mainintaa että työ pitää palkatta tehdä. Ettei sulla vaan ole se neste jo kilahtanut jäihin päässäsi?


      • ....

        Suurin osa pitää kerjäämistä leipätyönään eikä he halua oikeisiin töihin.
        Toiseksi he ovat ei Suomen vaan Romanian kansalaisia; Romania on EUmaa eli ei kehitysmaa joten nämä ei ole pakolaisia vaan ammattikerjäläisiä. Jos jollakin maalla on velvollisuuksia näitä kohtaan niin se on Romania ei Suomi.


      • jokerinhattu
        Todella.harmistunut kirjoitti:

        Naurut oli tarkoiettu tuonne, "haluaa mansikkaa" :D se oli hyvä!

        Evili sää sit osaat ajatella asiat tosi hyvin!!!!!!!!!! Sammaa mieltä oon sun kanssasi noista asioista! Mä äänestaisin sua jos oisit pressa-ehokas :) !


      • vain saada rahaa!!

        niin ja muitakin hyviä hommia ja varmasti heille sopivia ja taatusti mieluisia löytyisi kuten näin talvella sisävesilaivan kapteeni (iso palkka tietysti pitää kapteenilla olla!) ja kesällä vaikka opettaja (apulomittajaksi kesälomalla ja täydellä palkalla!)


      • 6
        hk.. kirjoitti:

        ja mulla on 100 ha metsää jäi mustikat ja puolukat lumen alle tänne vain keräämään tänne vain hommiin,,töitä riittää

        hk....Hieno idea! Jyväskylästä lyötys sitten ammattitaitonsa osoittaneita lumilapion käyttäjiä lapiomaan
        lumet ensin varvikosta.


      • Yksi kusetettu
        Hyysäriammatit: kirjoitti:

        Romaniasioidenhoitaja, Romanityöryhmä, Romaniyhdyshenkilö, Romanien päiväkeskuksen johtaja,
        Romanien päiväkeskuksen työntekijä,
        Romanipoliittisen työryhmän puheenjohtaja, (kansa tietää jo mikä se politiikka pitäisi olla, kuten tästä ketjusta ilmenee)

        Yllä siis 6 ammattia joiden olemassaolo riippuu siitä että romaneja saapuu maahamme. Tietääkseni tuota päiväkeskusta ei ole tarjolla maahamme jo vakiintuneelle romanikansalle, jotka saavat eläkkeen heti 18-vuotiaana automaattisesti?

        Ovatko nämäkin ammatit sitä "työttömyystilastojen kaunistamista"?

        - "jotka saavat eläkkeen heti 18-vuotiaana automaattisesti?"

        Meillekkin aikoinaan uskoteltiin että eläke alkaa karttumaan 18 vuotiaana. Karvas totuus oli että vasta 23 vuotiaana se alkoi.


      • rikollista verta kirjoitti:

        Olin pari vuotta sitten keskellä päivää kävelemässä Kampin Narinkkatorin laitaa, kun näin sähkönsinisen loistoauton, Audin, joka oli suomalaisissa kilvissä. Auton takapenkiltä oli kampeamassa ulos tutun näköinen, massiivinen hahmo, kerjäläismummo, joka oli tuttu näky postitalon kulmalla, surkeana kerjäämässä. Auton kuskina oli nuorempi tumma mies, joka nousi vielä käskyttämään mummoa. Meinasin kaivaa kamerani tätä hätkähdyttävää näkyä todistamaan, mutta itsesuojeluvaistoni sanoi, että paras olla kuin ei olisi nähnyt mitään....
        Tämän kerjäläismummon takapenkin kaverina loistoautossa jatkoi kohti seuraavaa passipaikkaa toinen mummeli. Ulos tulleen mummon kanssa kavelimme samaan suuntaan ja hän jäi totutulle paikalleen Postitalon eteen. Olin painanut mieleeni loisotauton rekkarin, josta sain selville, että se kuuluu suomalaisille mustalaisille, nimistä päätellen.
        Siis tuli jotenkin vain mieleen, että onkohan tässä takana järjestäytynyttä rikollisuutta, vai olenko vain harhautunut niin luulemaan. Ehkä näinkin vain unta heh?

        Ehkä olen saman asian uhri. Olen pompoteltavana. Palveluskoiran myymättömyyteni kanssa. Asia on jaettu usealle suomalaiselle perhelle.
        Kun en suostu myymään koiraani sopimattomaan perheeseen. Agrefsiiviseen, periaatteella" isken rahat tiskiin". Ei mene läpi edes puhelimessa, olkoon kyseessä
        kuka hyvänsä. ystävälle naiselle olisin voinut myydä pehmeimmän pennun,
        mutta en sille vihaiselle. Mukavalle olisin myynyt helpomman pennun.
        Nimimerkillä kyllä hyviäkin on, mutta itsevarjelu sallittu? Poliisi?
        Nimimerkillä "Antenni" eli anteeksi


      • * Manne *
        rikollista verta kirjoitti:

        Olin pari vuotta sitten keskellä päivää kävelemässä Kampin Narinkkatorin laitaa, kun näin sähkönsinisen loistoauton, Audin, joka oli suomalaisissa kilvissä. Auton takapenkiltä oli kampeamassa ulos tutun näköinen, massiivinen hahmo, kerjäläismummo, joka oli tuttu näky postitalon kulmalla, surkeana kerjäämässä. Auton kuskina oli nuorempi tumma mies, joka nousi vielä käskyttämään mummoa. Meinasin kaivaa kamerani tätä hätkähdyttävää näkyä todistamaan, mutta itsesuojeluvaistoni sanoi, että paras olla kuin ei olisi nähnyt mitään....
        Tämän kerjäläismummon takapenkin kaverina loistoautossa jatkoi kohti seuraavaa passipaikkaa toinen mummeli. Ulos tulleen mummon kanssa kavelimme samaan suuntaan ja hän jäi totutulle paikalleen Postitalon eteen. Olin painanut mieleeni loisotauton rekkarin, josta sain selville, että se kuuluu suomalaisille mustalaisille, nimistä päätellen.
        Siis tuli jotenkin vain mieleen, että onkohan tässä takana järjestäytynyttä rikollisuutta, vai olenko vain harhautunut niin luulemaan. Ehkä näinkin vain unta heh?

        Minin miestäni tämä on sinä mielessä oikein, että nämä kerjäävät niitä kukkahattutätien kolioita eivätkä istu veronmaksajien kukkarolla sosiaalitoimessa.


      • Yksi kusetettu kirjoitti:

        - "jotka saavat eläkkeen heti 18-vuotiaana automaattisesti?"

        Meillekkin aikoinaan uskoteltiin että eläke alkaa karttumaan 18 vuotiaana. Karvas totuus oli että vasta 23 vuotiaana se alkoi.

        alettiinhan me aikoinaan maksaa eläkettä 16.vuotiaasta. 7-vuotta menetetty etuuksia, ja nyt otetaan eka eläkkeistä pois 1,5% . Käyköhän samallatavalla kun VÄLIAIKAISILLA auton käuttömaksulla.


      • Anonyymi
        ajatus-7 kirjoitti:

        alettiinhan me aikoinaan maksaa eläkettä 16.vuotiaasta. 7-vuotta menetetty etuuksia, ja nyt otetaan eka eläkkeistä pois 1,5% . Käyköhän samallatavalla kun VÄLIAIKAISILLA auton käuttömaksulla.

        rasismia on ja näkee-

        ei ihme jos mamut ja vähemistöt vihaa ja karttaa suomalaisia?


    • mietin jo eilen tuota kuvaa. onko aito vai lavastettu. lähteen vuoksi epäilen jälkimmäistä.

      • ryeluryiulö

        Minäkin mietin kuvaa että siinä taas prkl viedään suomalaiselta yösija. Tämä sakkki pitäisi potkia kotimaahansa mitä pikimmin. Ja suomen mannet kadulle kerjäämään. En käsitä miksi niille kustannetaan hameita myöden kaikki verovaroista. Monet muut maat ymmärtävät kohdella niitä niinkuin kuuluukin. Tunkevat heidät omiin ghettoihinsa pois kunnon ihmisten silmistä.


      • surullista :(

      • ei kerjäämiselle!

        Kyllä se on ihan aito. Eilen näkyi 2 kerjäläistä, toinen oli Manskulla ja toinen postitalon kupeessa. Paikkakunta Helsinki.

        Noiden asiat pitäisi saada kuntoon siellä mistä ovat lähteneet eli joko Romania tai Bulgaria.


      • jummi jammi
        surullista :( kirjoitti:

        Kyllä kuva on ihan aito :(

        http://www.youtube.com/watch?v=DGUV_M93D3c

        vai surullista. mistähän tuo hanuri oli varastettu. kovasti oli iloisen näköistä sakkia, kun oli rahaa ( louvvoo) hyppysissä.


      • Vakikerjäläinen
        ei kerjäämiselle! kirjoitti:

        Kyllä se on ihan aito. Eilen näkyi 2 kerjäläistä, toinen oli Manskulla ja toinen postitalon kupeessa. Paikkakunta Helsinki.

        Noiden asiat pitäisi saada kuntoon siellä mistä ovat lähteneet eli joko Romania tai Bulgaria.

        Yksi kituuttaa Helsingin rautatieaseman kohdalla ratikkapysäkin reunalla. Autot ajavat 30 senttimentrin päästä. Mahtaa olla "raikasta ilmaa" tarjolla kerjäläis-eukolle?


    • Vai niin?

      Romanikerjäläiset eivät ole heitteillä. He tienaavat ainakin satasen per päivä kerjätessään. Se on parempi kuin puolet maan työläisistä se!

      Englannissa vakoiltiin romanikerjäläisiä. Jotkut tienasivat jopa tuhat puntaa päivässä. Ilmanko asuivatkin hienolla omakotitaloalueella.

      Ikävää että hallitus ei puutu lapsityövoiman käyttöön jota on jatkunut romanien kerjäilyn puitteissa jo vuosikymmeniä.

      • SHAMROCKS

        INGLISMAALLA ON OMAT ZIGENARET...EIVÄT OLE ROMANIASTA


      • Oikeutta kaikille ry

        Itse en lähtisi ihan noin nopeasti tuomitsemaan kaikkia romaneja.
        Se, mitä tuo Lontoon dokumentti näytti, oli vain pelkkiä seurauksien sarjoja siitä, miten romaneja on kautta aikain kohdeltu eri yhteiskunnissa.

        Ongelman sylttytehdas on Romania (ja Itä-Euroopan maat yleensä) jossa asenteet romaneja kohtaan ovat, jos mahdollista, vieläkin kovemmat kuin täällä meillä. Ne ovat kivikautisella tasolla ja sensijaan että he puuttuisivat ongelman ytimeen, he vain pahentavat sitä, siirtämällä ongelmansa muiden hoidettavaaksi.

        Mielestäni EU:hun ei ole kypsä yksikään kansakunta joka ei pysty sivistyneesti hoitamaan itse aiheuttamiaan ongelmia. EU- maiden taas pitäisi olla niin sivityneitä että esimerkkiä näyttämällä auttavat Romaniaa hoitamaan ongelmansa.

        Espanjan Caritas järjestö on ainakin erään näkemäni dokumentin mukaan, saanut jämäkällä mutta inhimillisellä toiminnallaan autettua päähänpotkittuja ja rikollisuuteen ajautuneita romaneita ihmisarvoiseen elämään ja jaloilleen. Hyödylliskisi EUn kansalaisiksi. Tätä tapahtuu, usko pois!

        Mutta jos valtaväestöjen asenteet ovat niin tuomitsevia, ettei romanien asiat etene, niin minkään näköistä edistystä ei kyllä saada aikaiseksi. Sellaisilla asenteilla vain sitten todella päädytään pelkkiin juoksuhautoihin. Valitettavasti.
        Kaikille ihmisille pitää antaa mahdollisuus yrittää nousta ja muuttaa elintapojaan, mutta samalla tulee varmistaa myös se, että henkinen ilmapiiri valtaväestön taholta on sellainen, että he myös jatkavat hyödyllisinä kansalaisina. Se on meidän kaikkien etu

        Korvien väli ja järjen käyttö ei ole ihonväristä kiinni, se on kiinni siitä, kuinka omaa järkeään on opittu käyttämään.
        Jos olosuhteet on muiden taholta asettu sellaisiksi, että rehellisen työnteon sijaan pitää keksiä jos jonkinlaisia konnankoukkuja, niin onko silloin syy konnankoukun tekijässä vai heissä, jotka asettivat ne vallitsevat olosuhteet?


      • minätäällä
        Oikeutta kaikille ry kirjoitti:

        Itse en lähtisi ihan noin nopeasti tuomitsemaan kaikkia romaneja.
        Se, mitä tuo Lontoon dokumentti näytti, oli vain pelkkiä seurauksien sarjoja siitä, miten romaneja on kautta aikain kohdeltu eri yhteiskunnissa.

        Ongelman sylttytehdas on Romania (ja Itä-Euroopan maat yleensä) jossa asenteet romaneja kohtaan ovat, jos mahdollista, vieläkin kovemmat kuin täällä meillä. Ne ovat kivikautisella tasolla ja sensijaan että he puuttuisivat ongelman ytimeen, he vain pahentavat sitä, siirtämällä ongelmansa muiden hoidettavaaksi.

        Mielestäni EU:hun ei ole kypsä yksikään kansakunta joka ei pysty sivistyneesti hoitamaan itse aiheuttamiaan ongelmia. EU- maiden taas pitäisi olla niin sivityneitä että esimerkkiä näyttämällä auttavat Romaniaa hoitamaan ongelmansa.

        Espanjan Caritas järjestö on ainakin erään näkemäni dokumentin mukaan, saanut jämäkällä mutta inhimillisellä toiminnallaan autettua päähänpotkittuja ja rikollisuuteen ajautuneita romaneita ihmisarvoiseen elämään ja jaloilleen. Hyödylliskisi EUn kansalaisiksi. Tätä tapahtuu, usko pois!

        Mutta jos valtaväestöjen asenteet ovat niin tuomitsevia, ettei romanien asiat etene, niin minkään näköistä edistystä ei kyllä saada aikaiseksi. Sellaisilla asenteilla vain sitten todella päädytään pelkkiin juoksuhautoihin. Valitettavasti.
        Kaikille ihmisille pitää antaa mahdollisuus yrittää nousta ja muuttaa elintapojaan, mutta samalla tulee varmistaa myös se, että henkinen ilmapiiri valtaväestön taholta on sellainen, että he myös jatkavat hyödyllisinä kansalaisina. Se on meidän kaikkien etu

        Korvien väli ja järjen käyttö ei ole ihonväristä kiinni, se on kiinni siitä, kuinka omaa järkeään on opittu käyttämään.
        Jos olosuhteet on muiden taholta asettu sellaisiksi, että rehellisen työnteon sijaan pitää keksiä jos jonkinlaisia konnankoukkuja, niin onko silloin syy konnankoukun tekijässä vai heissä, jotka asettivat ne vallitsevat olosuhteet?

        Kaveri Romaniasta kertoi että EU:n avulla koetettiin auttaa näitä kerjäläisiä ostamalla heille talot ja vaatimalla että he vievät lapsensa kouluihin. Vanhemmat hakivat lapsensa usein pois kesken kaiken koska piti lähteä ansaitsemaan rahaa eikä tuhlaamaan aikaa koulunpenkillä. Ilmaiset hyvät asunnot myytiin voitolla ja romanit palasivat naureskellen takaisin ghettoonsa.
        He halveksivat heikkoja jotka heitä auttavat.


      • ...
        minätäällä kirjoitti:

        Kaveri Romaniasta kertoi että EU:n avulla koetettiin auttaa näitä kerjäläisiä ostamalla heille talot ja vaatimalla että he vievät lapsensa kouluihin. Vanhemmat hakivat lapsensa usein pois kesken kaiken koska piti lähteä ansaitsemaan rahaa eikä tuhlaamaan aikaa koulunpenkillä. Ilmaiset hyvät asunnot myytiin voitolla ja romanit palasivat naureskellen takaisin ghettoonsa.
        He halveksivat heikkoja jotka heitä auttavat.

        ei kuulosta kovin järkevältä mennä rahakasan kanssa ghettoon. Ei ne romanit kunnioita toistensa omaisuutta ...


      • *Korjaus?
        SHAMROCKS kirjoitti:

        INGLISMAALLA ON OMAT ZIGENARET...EIVÄT OLE ROMANIASTA

        Rotu on nimeltään romani, olivat mistä maasta tahansa. Juttelin yhen romanin kanssa joka on suomessa syntynyt, ja sanoi että mustalaiseksi ei sovi kutusa, vaan romaniksi.


      • power point
        *Korjaus? kirjoitti:

        Rotu on nimeltään romani, olivat mistä maasta tahansa. Juttelin yhen romanin kanssa joka on suomessa syntynyt, ja sanoi että mustalaiseksi ei sovi kutusa, vaan romaniksi.

        Romanailaiset mitä ne tähän ketjuun kuuluu?


      • gfdgdgdg
        minätäällä kirjoitti:

        Kaveri Romaniasta kertoi että EU:n avulla koetettiin auttaa näitä kerjäläisiä ostamalla heille talot ja vaatimalla että he vievät lapsensa kouluihin. Vanhemmat hakivat lapsensa usein pois kesken kaiken koska piti lähteä ansaitsemaan rahaa eikä tuhlaamaan aikaa koulunpenkillä. Ilmaiset hyvät asunnot myytiin voitolla ja romanit palasivat naureskellen takaisin ghettoonsa.
        He halveksivat heikkoja jotka heitä auttavat.

        fgdgfdgfdg


    • "mummeli;;

      Katso hyvä ihminen BBC:n ohjelma Areenasta, TV 2 lähetti viimeviikolla erikoislähetyksen asiasta. Käsitellen Romanikerjäläisiä Britaniassa ja Romaniassa.

      • Tosi on

        Areenalla 2 päivää aikaa katsoa tuo ohjelma vielä.


    • Tosi on

      Hyvä ohjelma ja näyttää asian mitä se " Kerjääminen " todellisuudessa on vain täyttä huijausta alusta loppuun. Syytä olisi jokaisen katsoa tuolta Areenasta, että aukeisivat ne " Sini Silmät " Todellisuuteen.

      • En anna rahaa

        Kuljin viimeviikolla Mannerheimintiellä.Sokoksen metroon menevän oven luona oli nainen kerjäämässä ,istuen kylmässä maassa.Hänellä oli jokin pahvinen kahvimuki kädessä mitä hän kilisytteli välillä.Katselin (olin ylittämässä katua,valo oli punainen )ja seurasin häntä.
        Lasioven sisäpuolella oli romanimies.Aina ,kun kilinä loppui,ynähti mies sieltä ovensuojasta hänelle ja kilisyttäminen jatkui.
        Mies seisoi itse siellä lämpimässä ja naisen puoleinen ovi oli avoinna.
        Katsoin myös ohjelman mikä tuli televisiosta näistä ns.kerjäläisistä.
        Komeita taloja ja "vuokra lapsia",mitä käytetään apuna meilläkin täällä siihen kerjäämiseen.
        Miksi ei viranomaiset puutu asiaan ,kysessä on rikos,siitä ei sen ohjelman jälkeen ole epäilystäkään.
        Lapsia säälin.Meillä on virkamiehissä pelkkiä vellihousuja,kun eivät tee mitään.


    • silmät auki jo

      Kerjäläiset eivät edes halua työhön saatikka opiskelemaan jossa olisi elettävä sääntöjen mukaan. Heistä on tullut useita haastatteluja ja salaa kuvattuja ohjelmia tvssä. Hankkivat kerjäläisinä jopa satoja euroja päivässä ja ohjelmassa näyttivät miten hienossa talossa asuivat kalliilla asuinalueella. Suomeennkin tulleet ovat varakkaita ja kulkevat edestakaisin, välillä käyvät omassa maassaan ja kohta tulevat takaisin. Kun kuulee sanan kerjäläinen, heti oletetaan että on jätteillä eläjä, totuus on toisin. Ovat rikkaampia kuin työssä käyvä suomalainen. Ei sitä virhettä pidä tehdä että meidän varoilla aletaan elättämään heitä ja vielä annetaan asunto ja toimeentulotukia. Se olisi suuri virhe. Meillä on omassa kansassa todella huono-osaisia jotka tarvitsevat auttamista, heille avustukset kuuluvat ei RIKKAILLE KERJÄLÄISILLE.

      • Tosi on

        Muistakaapas mitä täyttä asiaa sanoi Matti Vanhanen. " Elkää antako niille mitään rahaa tai muutakaan". Onko liian vaikea tajuta selvää Suomen kieltä? Ei ne tule Suomeen, jos niille ei siitä ole mitään hyötyä. Ihan vain Kokomuksen periaatteita noudattaen seuraavasti: " Tulos tai ulos " toimii tässäkin asiassa. Ei siinä ole mitään rasimia tai väkivältaa käytetty, kun jokainen voi olla antamatta mitään niille sitä ei voi millään lailla kieltää tai tuomita. TOIMIKAA OHJEEN MUKAAN!


      • Olen kanssasi samaa mieltä..kerrankin kattelin kun hanurinsoittaja tuotiin mersulla paikalle..et näin köyhiä romani kerjäläiset on..Meillä omassa kansassakin on todella pienituloisia joita pitää auttaa..ei kaikki saa edes kaupungin kämppää vaikka olisi kuin pienet tulot..se on väärin...ja vanhukset kärsii....


      • "mummeli;;24
        Tosi on kirjoitti:

        Muistakaapas mitä täyttä asiaa sanoi Matti Vanhanen. " Elkää antako niille mitään rahaa tai muutakaan". Onko liian vaikea tajuta selvää Suomen kieltä? Ei ne tule Suomeen, jos niille ei siitä ole mitään hyötyä. Ihan vain Kokomuksen periaatteita noudattaen seuraavasti: " Tulos tai ulos " toimii tässäkin asiassa. Ei siinä ole mitään rasimia tai väkivältaa käytetty, kun jokainen voi olla antamatta mitään niille sitä ei voi millään lailla kieltää tai tuomita. TOIMIKAA OHJEEN MUKAAN!

        Muistankohan oikei, että joka 10 vanki on romanialainen, Suomen vankiloissa?


      • tsillai..
        merja62 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä..kerrankin kattelin kun hanurinsoittaja tuotiin mersulla paikalle..et näin köyhiä romani kerjäläiset on..Meillä omassa kansassakin on todella pienituloisia joita pitää auttaa..ei kaikki saa edes kaupungin kämppää vaikka olisi kuin pienet tulot..se on väärin...ja vanhukset kärsii....

        No se, että oliko kerjäläinen itse mersun omistaja, on eri asia. Jos tää mersulla tuotu kerjäläinen kuuluu jollekulle, niin tämän kerjäläisen omistajahan/pomo on se, joka kerää ne rahat. Mutta päädytään samaan lopputulemaan, että ei kerjäläisille kannata antaa rahat. Ei kukaan voi tietää, mihin tai kelle ne päätyvät.


      • ei rasistinen

        olipa kerrankin asiaa tässä kirjoituksessa,tämä asia on jus näin .menkööt omaan maahanha,meillä on omiakin köyhiä joita auttaa piste....


      • ihmettelijä54

        samaa mieltä! ja he eivät tiettääkseni ole suomenkansalaisia eli miksi pitäisi antaa tukija tai asuntoa?


      • OIKAISU
        "mummeli;;24 kirjoitti:

        Muistankohan oikei, että joka 10 vanki on romanialainen, Suomen vankiloissa?

        MUISTIT VÄÄRIN


      • rikollisia kaikki
        OIKAISU kirjoitti:

        MUISTIT VÄÄRIN

        Niin muistit, koska se on nykyään jo jopa JOKA KAHDEKSAS!!!


      • Tietää ken uskaltaa
        tsillai.. kirjoitti:

        No se, että oliko kerjäläinen itse mersun omistaja, on eri asia. Jos tää mersulla tuotu kerjäläinen kuuluu jollekulle, niin tämän kerjäläisen omistajahan/pomo on se, joka kerää ne rahat. Mutta päädytään samaan lopputulemaan, että ei kerjäläisille kannata antaa rahat. Ei kukaan voi tietää, mihin tai kelle ne päätyvät.

        Valistunut arvaukseni on että rahat päätyvät rikollisille.


      • Tietää ken uskaltaa
        tsillai.. kirjoitti:

        No se, että oliko kerjäläinen itse mersun omistaja, on eri asia. Jos tää mersulla tuotu kerjäläinen kuuluu jollekulle, niin tämän kerjäläisen omistajahan/pomo on se, joka kerää ne rahat. Mutta päädytään samaan lopputulemaan, että ei kerjäläisille kannata antaa rahat. Ei kukaan voi tietää, mihin tai kelle ne päätyvät.

        Valistunut arvaukseni on että rahat päätyvät rikollisille.


      • Maanpetturihallitus?
        ihmettelijä54 kirjoitti:

        samaa mieltä! ja he eivät tiettääkseni ole suomenkansalaisia eli miksi pitäisi antaa tukija tai asuntoa?

        SE on harmoniassa hallituksen "kaikki vain ulkomaille" -linjan kanssa?


      • VAALEISSA TAVATAAN!
        merja62 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä..kerrankin kattelin kun hanurinsoittaja tuotiin mersulla paikalle..et näin köyhiä romani kerjäläiset on..Meillä omassa kansassakin on todella pienituloisia joita pitää auttaa..ei kaikki saa edes kaupungin kämppää vaikka olisi kuin pienet tulot..se on väärin...ja vanhukset kärsii....

        Kaikissa vaaleissa miellä suomalaisilla on vapaa valinta, kenet haluamme politiikkaan vaikuttamaan ja mihin suuntaan. Jos esim Soinia äänestää, hän voi mielipiteillään vaikuttaa suomalaisten hyväksi. Kun katsotaan esim julkisen sairaanhoidon surkeutta, kannattaa muistella, minkä puolueiden edustajia on itse äänestänyt viime vaaleissa...


    • oooollii

      Ei tainnut Hannele eilen uutisia katsella. Romaialais ukon kömmittyä kämppäänsä, sinne vaatesäilöön, sanottiin, että viereisessä laatikossa asuu suomalainen. Ei kai vaan sotaveteraani?

      • ---

        jos olisivat haastatelleet sitä suomalaista, se olisi sanonut ettei ole ennen nähnyt tuota romania.


    • Tosi on

      Luuletko, että se sinne jäi nukkumaan?

      • potkut persuksille

        Niiin,kuten alta olevista linkeistä näkyy niin kerjäämällä tienaa paremmin kuin monet vastuullisessa asemassa olevat toimihenkilöt.

        Toisekseen,jos sijoittaisimme nämä "romani parat" meidän omalla kustannuksella heidän mittakaavassa luksusoltaviin,niin tänne alkaisi virtamaan tuhansittain "romani parkoja".Tulisiko meidän sittenkin rahoittaa kaikille hyvät oltavat kun meidän omat vanhat ihmiset makaavat paskoissaan vanhankodeissa.

        Ihmisiä pitää auttaa,mutta kyllä se raja menee jossain ja se on tässä.Noille mummoille voi antaa kulhon keittoa ja pistää koneeseen,sinne mistä ovat tulleetkin.Jokainen maa vastaa omista kansalaisistaan.







        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071214045132_uu.shtml

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062013920138_uu.shtml


      • ihmettelijä54
        potkut persuksille kirjoitti:

        Niiin,kuten alta olevista linkeistä näkyy niin kerjäämällä tienaa paremmin kuin monet vastuullisessa asemassa olevat toimihenkilöt.

        Toisekseen,jos sijoittaisimme nämä "romani parat" meidän omalla kustannuksella heidän mittakaavassa luksusoltaviin,niin tänne alkaisi virtamaan tuhansittain "romani parkoja".Tulisiko meidän sittenkin rahoittaa kaikille hyvät oltavat kun meidän omat vanhat ihmiset makaavat paskoissaan vanhankodeissa.

        Ihmisiä pitää auttaa,mutta kyllä se raja menee jossain ja se on tässä.Noille mummoille voi antaa kulhon keittoa ja pistää koneeseen,sinne mistä ovat tulleetkin.Jokainen maa vastaa omista kansalaisistaan.







        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071214045132_uu.shtml

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062013920138_uu.shtml

        samaa mieltä! ja he eivät tietääkseni ole suomenkansalaisia eli miksi pitäisi tarjota rahaa ja koti?


      • Etappipäälikkö Pyry
        ihmettelijä54 kirjoitti:

        samaa mieltä! ja he eivät tietääkseni ole suomenkansalaisia eli miksi pitäisi tarjota rahaa ja koti?

        Hmm,minusta asia ei kuulune sosiaalilautakunnalle eikä muullekaan virkakoneistolle vaan lähinnä paikkakunnan.Hmm,puhtaanapitolaitokselle.


      • sinisilmät hoi

        ******Luuletko, että se sinne jäi nukkumaan?****

        Vaatesäiliöön kömpijälle puna -tv:n toimittajat antoivat parikymppiä. Juttuhan oli selvä lavastus, kun vasemmiston kannatus ennen vaaleja menee koko ajan alaspäin.
        Ja, viereisessä säiliössä suomalainen, hah, hah !


      • murska
        ihmettelijä54 kirjoitti:

        samaa mieltä! ja he eivät tietääkseni ole suomenkansalaisia eli miksi pitäisi tarjota rahaa ja koti?

        He ovat EU ja samakin Suomi. Niinistön lapset.


      • ltte piru
        sinisilmät hoi kirjoitti:

        ******Luuletko, että se sinne jäi nukkumaan?****

        Vaatesäiliöön kömpijälle puna -tv:n toimittajat antoivat parikymppiä. Juttuhan oli selvä lavastus, kun vasemmiston kannatus ennen vaaleja menee koko ajan alaspäin.
        Ja, viereisessä säiliössä suomalainen, hah, hah !

        No mitä? Viime viikon keskusteluissahan Yle oli äärioikeiston propagandakone!


    • mm

      Sinulla on nyt hyvinkin ruusuinen kuva heistä...valitettavasti suuri osa heistä on varkaita. Olen yrittäjänä joutunut sen omakohtaisesti kokemaan ja poliisit sanoivat samaa. Köyhiä ovat mutta varastaa ei silti saa. Ennen tunsin sympatiaa heitä kohtaan nykyään en tippaakaan. En halua varkaita maahamme.

    • kohtuus kaikessa

      He ovat laittomasti maassa. Emme mekään mene toisiin maihin istumaan kaduille kerjäämään ihmisiltä rahaa.
      Mielestäni pitää hoitaa ensin oman maan kansalaisten asiat kuntoon ja sitten vasta lähteä avustamaan muita.
      Romanialaiset ovat tuoneet myös paljon rikollisuutta tullessaan. Kerjääminen on välillä hyvinkin agressiivista.
      Ei kenelläkään oli sitten mistä maasta tahansa oikeutta pystyttää luvattomia leirejä minne tahansa. Maassa maan tavalla tai maasta pois.

    • Sinähän voisit, Hannele K, ottaa heidät kotiisi asumaan kun kerran tykkäät niistä niin paljon.

    • Miksi järjestäytynyttä rikollisuutta pitäisi suojella? Kukahan maksaa ne autot joilla tullaan Suomeen kerjäämään? Kukahan ajaa lapset kerjäämään? "Väitteitä ihmiskaupasta ei tutkita, koska romanit eivät puhu viranomaisille" - ja juuri sen takia väitteet ihmiskaupasta on syytä tutkia.

      • Kyllä ne saadaan

        puhumaan tai vaikenemaan ikuisiksi ajoiksi. Keinot kyllä löytyvät helpostikin.


      • UNWELCOME GANGS

        MONELLA EI LAILLISTA AJOKORTTIA JA AUTOT OVAT VAKUUTTAMATTOMIA


        SE TÄSTÄ


        OTETAAN MIELUMMMIN ROMANIAN UNKARILAISIA...

        OVAT KÄSITYÖLÄISIÄ POSITIIVISESSA MIELESSÄ


      • näin on näreet

        kyllä oikeasti hädässä oleva yrittää puhua puhumasta päästyäänkin.


    • totuus esiin nyt!

      Juuri tuli brittidokkari, joka kertoi kaiken, miksi tänne tunkee näitä nk kerjäläisiä. kyse on järjestäytyneestä rikollisuudesta paljaimmillaan ja pahimmillaan. ne tulisi kaikki ajaa maasta pois välittömästi.
      Siksi äänestän persuja ja Soinia!

      • Niiden

      • Pakko olla provo...

        Onkohan Hannele K itse asissa itse romaanikerjäläinen joka on vaivautunut opiskelemaan suomea ja kirjoittaa tuollaisen provon tänne keskustelupalstalle? Roistoja ja huijareita ei tule millään tavalla auttaa tässä maassa, ainoastaan kyyditys pois maasta ja varmistus siitä, etteivät taas seuraavalla lennolla ole täällä...


      • Kannatetaan,

        roskasakki ulos ja voivat viedä myös suomen mustalaiset mukanaan.


      • BG

    • i.e

      Auta kerjäläisiä ja ota kotiis asumaan. Onko kukaan kerjäläisten ja varsinkaan somaliraiskaaja ottanut kotiinsa?

      • lespoothout

        Halonenhan vois palkata ne piiakseen ja ukkonsa selänpesijöiksi, jos loppuu, niin suomen mustalaisia riittää, ai niin, nehän onkin jo rikastuneet soskun rahoilla.


    • "Miksi Helsingin kaupunki ei järjestä heille kunnallista vuokra-asuntoa ja toimeentulotukea?"

      Voi jumankauta teitä pikku idealisteja. Miksi Helsingin pitäisi asuttaa ulkomaisia rikollisia? Oikea kysymys on, miksei Romanian valtio huolehdi kansalaisistaan. Meillä ei ole mitään velvollisuuksia heitä kohtaan.

    • Mä vaan

      Ei niitä pidä mitenkään auttaa!!

    • Ei sinisilmäisyyttä

      Olisi pikimmin käytävä tutkimassa näiden kerjäläisten olot omassa kotimaassaan. Se joka katsoi TV -ohjelman jossa oli tehty tämän kaltainen tutkimus oli varmasti aivan ihmeissään. Romanilapsia lähetetään ulkomaille kerjäämään ja heillä on kotimaassa hienot kauniit rikkaat kodit !!! Suorastaan uskomatonta !!! Te jotka höösäätte näitä älkää nyt kaikkea uskoko näistä kerjäläisistä! Kerjääminen on romanialaisten tapa vaikka heillä ei olisi mitään hätää! Suomalaisen rehellisen ihmisen silmissä tuo on pöyristyttävää !
      On tässä maassa sitten sinisilmäistä väkeä, ei voi muuta sanoa!

      • Aivan niin,

        sinisilmäistä ja tyhmää. Senhän näkee presidenttikeskusteluista.


      • sssssssssssssssssw

        Osalla romanialaisista on ihan oikeasti hätä. Elävät kuin me joskus sodan aikaan. Lue asiaa useista kanavista, niin tiedät. Romania on suuri maa ja siellä on myös monia romaaneja.


    • ltte piru

      Vai rasismin uhreina. Syyttäkööt itseään.

    • maunoahonen

      Olin espanjassa kaksiviikkoa enkä saanut asuntoa enkä toimeentulotuke,jouduin itse maksamaan hotellin ja elämiseni.Kyllä risoo....

    • Järkipuhetta

      Mitä tekemistä tällä on rasismin kanssa? Ei heidän romanialaisuutensa ole estänyt avunsaantia. Ei Helsingin kaupunki jaa rahaa yhtään sen enempää ruotsalaisille, norjalaisille, kuin saksalaisillekaan. Jos tänne joku ulkomaalainen tulee, niin ei hän ole - eikä voikaan olla - oikeutettu Suomen sosiaaliturvaan. Me olemme pieni maa maailmassa, eikä meillä riitä rahaa ja resursseja auttaa koko maailmaa. Romanien ongelmat pitäisi ratkaista Romaniassa ja vastuu siitä kuuluu heidän valtiolleen, ei meille.

    • Asdertson

      Miksi maailmassa on olemassa valtioita?

      Siksi, että ne huolehtivat valtion rajojen sisällä olevien kansalaistensa turvallisuudesta. Ruotsi ruotsalaisten, Suomi suomalaisten, Venäjä venäläisten. Ei siis niin, että Suomi kerää verovaroja lahjoittaakseen ne ruotsalaisten hyvinvointiin.

      Balkanin romanit ovat saapuneet turistiviisumillä: kolme kuukautta maassa "töitä etsimässä" ja sitten ulos. Tai sitten on anottava jatkolupaa työn, opiskelun tai perhesuhteen perusteella.

      Yksityinen ihminen tai yhdistys voi harjoittaa rajoja ylittävää hyväntekeväisyyttä. Valtio tai kunta ei ole siihen velvoitettu.

      Kunnallisten vuokra-asuntojen ja toimeentulotuen piiriin rajamme yli tullut turisti ei kuulu. Eikä kuulu yksikään meistä matkustaessaan toiseen maahan. Kanarian hotelliyöpymiset saat maksaa ihan itse, Espanjan valtio ei tule siinä yhtään vastaan.

      Miksi maailma ja Suomi erityisesti ovat näin kamalia?

      Koska laki sanoo näin. Jos tämä ei miellytä, pyri saamaan aikaan sellaisia lakeja, joiden mukaan Suomessa kerättävien verojen tarkoitus on tulla lahjoitetuksi ulkomaiseen hyväntekeväisyyteen.

    • Pakkokäännytys

      LOL Vieläkö näitä kerjäläisiä sääliviä urpoja(anteeksi, en todellakaan keksi parempaa nimitystä) on olemassa.

      Missä umpiossa te elätte? Ettekö oikeasti ymmärrä, että se kerjääminen on heille työtä, helppoa työtä, jossa hyväuskoisilta junteilta nyhdetään rahat pois.


      Ei heitä tavallinen työ tai elämä kiinnosta.

      • afrikassa pahemmin?!

        jeeep. ensin valitetaan, että sossupummeja kaikki. kuitenkin kerjäläiset saavat suomalaisilta rahaa. mikä meni vikaan? jokainen joka antaa heille penniäkään, on sossu.


    • llllllllllllllllcfff

      perkeleen juntti,oman maan työhaluisia kansalaisia on työttömänä ja sun mielestä tänne pelkästään kerjäämään pummeja tulleita pitäs auttaa joilla ei ole mitään työhaluja.karkotus äkkiä noille siperiaan..auta itse omasta pussistas noita..

    • totuus

      Suomessa on suomenkansalaisia joilla ei ole asuntoa vaan asuvat metsissä yms HEITÄ KUULUU AUTTAA ENSIN nuo kerjäläiset eivät ole yhtään mitään terhneet tässä maassa eivätkä maksaneet senttiäkään veroja MIKSI MEIDÄN PITÄISI HEITÄ AUTTAA EI MUUTA KUN SIPERIAAN VAAN MÄ EN KÄY TÖISSÄ SEN VUOKLSI ETTÄ MINUN MAKSAMILLA VERORAHOILLA NOITA ELÄTETÄÄN painukoot sinne mistä tulevatkin ja jos heidät tapetaan niin ihan sama kunhan eivät meidän verorahoilla elele eipä muutkaan maat niitä elätä hommataan ensin niille suomalaisille joilta on eron,sasirauden tai työttömyyden vuoksi asunnot menneet ja joutuvat metsissä asumaan LOPETTAKAA ULKOLAISTEN HYYSÄÄMINEN

      • Kettulan poika

        Just näin lopettakaa ulkomaalaisten pummien hyysääminen


      • Ei juoppoja

        luusereita kannata auttaa, se ei johda mihinkään. Niskalaukaus olisi noille armeliain tapa kuin tulla toisen samanlaisen tappamaksi Sorbus-pullon jämästä. Näinhän siinä usein käy. Ei sääliä, itse ovat tiensä valinneet.


    • ulosmaasta

      On pöyristyttävää, että maamme viranomaiset sallivat vuodesta toiseen romanikerjäläisET!

      • VARMA VALINTA

        JOTEN ÄÄNESTÄKÄÄ SOINIA !!!


        NIINISTÖ VAIKENEE....


      • 456-56

        Ap:n kaltaisten lussuttajien takia se hyväksytään.


      • musti22
        VARMA VALINTA kirjoitti:

        JOTEN ÄÄNESTÄKÄÄ SOINIA !!!


        NIINISTÖ VAIKENEE....

        annetaan soinille mahdollisuus.


    • Mistä sikiää

      näitä huuhaa peeloja, jotka jatkuvasti levittävät kuvitelmiaan, vaikka heille on kerrottu ongelman olevan lähtömaiden rasismissa ja EU:n passiivisuudessa. EU:n kuuluu määrätä sanktioiden uhalla lähtömaat tarjoamaan romaneille samat mahdollisuudet koulutukseen ja työhön kuin muillakin kansalaisillaan. Silloin Yhdestä EU-maasta ei tarvitse lähteä kerjuumatkoille toiseen EU-maahan.

    • Seljässäolihällähait

      Tuosta aiheestahan tuli ohjelma. Yritettiin saada romanialaisia mansikkamaalle, lopulta yksi lupautui ja kun isäntä tuli seuraavana päivänä hakemaan ei äijää enää löytynytkään.
      Kuka muistaa tv-ohjelman?
      Ei niillä mitään haluja ollut mansikankeruuseen, haitarilla tulee helpomalla rahaa vaikkei osaa soittaakaan.

      • 19

        Minä näin tuon ohjelman myös, taisi olla A-studio tai vastaava ajankohtainen kakkonen tms.


      • ...

        ehkä se mies tajusi jälkeenpäin että hänen kulttuurinsa kieltää työntekemisen?


    • yks vaan

      Ehdottomasti ensiks oman maan asiat ja työttömyys kuntoon ja sen jälkeen katsoa onko resursseja muun maan kansalaisten auttamiseen. Moni suomalainen elää köyhyysrajalla ja köyhyydessä, Työssäolijat ja herrat eivät sitä tajua, ummistavat vaan silmänsä.

    • Rahaa en anna yhtää

      Oon mä jotenkin kerjäläisiä kiltisti avustellut, mutta rahaa en anna kerjäläisille senttiikää oli sitten Suomalainen tai ulkolainen. Kun oon mennyt syömää mäkkii, hesee tai carrolsiin ja jos lähialueella on kerjäläinen, oon antanut niille syömisen jälkee suola ja pippuripussin, hammastikun, pillin ja kaikkee, mitä hampurilais ravintolasta saa ILMASEKS. Olen myös antanut niille karkkii, jota on ollut mulla jemmassa, jos en pidä karkin mausta tai jos on karkki pilaantunutta. Kerran, kun kerjäläinen vaati multa agressiivisesti rahaa, niistin nenän ja annoin vähänkäytetyn nenäliinan kerjäläiselle. Enks mä ookkin ollu kiltti. :)

    • Kepppi

      Ei nämä romanikerjäläiset töihin halua, koska se ei kuulu kulttuuriin. Eihän ne ole ikinä tehneet eivätkä tule klo 8-16 työtä tekemään, ennenkuin kulttuuri muuttuu yhteisössä, tuskin muuttuu. Tottakai ottavat sosiaaliavustukset ja löysän rahan pois Suomessa ja Englannissa, josta tuli mainio BBCn dokumentti taannoin. Suomessa normaali peruspäivärahalla oleva työtön on köyhempi kuin nämä kerjäläiset. Kerjäys, se on niitten työ ja siitä ei veroja makseta, eikä sosiaalietuja vähennetä, niinkuin suomalaisilla, joille sattuu muutama kymppi tulemaan veronpalautusta tai muutaman kympin veikkausvoitto tilille. Suomi!

    • DVD-HD

      MILLÄKÖ AUTTAA ROMANIAN ROMANIKERJÄLÄISIÄ? HÖH, MENOLIPPU ROMANIAAN TIETYSTI JA PORTTIKIELTO. NORJASSA OSATAAN NÄÄ HOMMAT JA MUUALLAKIN, MUTTEI SUOMESSA. AI ROMPUT HALUKKAITA "TYÖHÖN", EI TAIDA OLLA EDELLÄKIRJOITTANEELLA HAJUAKAAN ROMANIEN "TYÖHALUKKUUDESTA", ONKON SE SYÖTÄVÄÄ VAI VARASTETTAVAA. ENGLANNISSA HE TODELLÄ OVAT VARAKKAITA KERJÄÄMÄLLÄ JA ROSVOAMALLA JA VÄÄRINPERUSTEIN NOSTETUILLA SOS.ETUUKSILLA, NIIN NE TEKEVÄT SUOMESSAKIN JA KOKO HELA EUROOPASSA.
      EIKUN MENOLIPUT JA LYCKA TILL

    • tolkku hei

      On pöyristyttävää että meillä on asunnottoma oman maan kansalaisia ! Mikseivät nämä hihhulit välitä heistä?
      Vaaditaan täysin ulkopuolisille asunnot ja toimeentulos - oman maan kansalaisia autetaan ensin eikä meillä ole minkään valtakunnan velvollisuutta syöttää juottaa asuttaa näitä romskuja.

    • 845100000000

      Itse seurasin kerran bussipysäkillä näiden romaanien toimintaa.

      Pyytävät ihmisiltä rahaa, näyttävät lähes tyhjää kuppia. Siellä on yleisemmin pari 5 centtistä, tai ehkä jopa euro.

      Kun joku laittaa kuppiin rahaa tai setelin, ottaa romani ne oitis pois ennen seuraavaa ihmistä ja laittaa ne taskuun, jättäen ne pienet sentit sinne.

      Näin ollen huijaavat etteivät olisi saaneet yhtään mitään koko päivän aikana. Vaikka itse näin että eräskin mies tyhmänä laittoi 20e sinne, mun nainen kerjäsi ja kerjäsi.

      Sanokaa suoraan EI ja vielä jopa vähän vihaisesti. Opettakaa lapsillenne ja tuttavillenne sama. Ei ne romanit täällä pysy, jos niille ei rahaa anneta, mutta vieläkin, varsinkin vanhemman puolen edustajat, antavat heille kolikoita ja rahaa, kun luulevat, että he oikeasti olisivat niin köyhiä.

      Mielestäni jokainen laittomasti maassa oleva kerjäläinen tulisi pidättää ja karkoittaa.

    • KOMU TUHOSI ROMANIT

      Sosialismi tuhosi vähemistöt. Ruotsiin muuttaneet suomalaiset olivat
      sosialisteja ja tuhosivat alkuperäiskulttuurin ja kielen suomi päästivät
      Ruotsin sosialistit jakamaan suomen murteen meän kielen kieleksi
      vähentääkseen suomalaiskulttuuria.


      Arhinmäki on sosialistien jämäpuoleen ehdokas.

      Hän on vastuussa kommunistien tekemistä hirmutöistä Romaniassa,
      Bulgariassa.

      Hän on vastuussa suomalaisen kulttuurin häviämisestä Ruotsissa.

      Hän on kulttuuriministeri


      Tilanne on koominen (ai ei ole vastuussa vai, jos tälle linjalle lähdetään
      niin
      kukaan ei ole vastuussa mist'ään, ei obama ole vastuussa Vietnamin
      sotarikollisista USA:ssa kun ei rankaise
      eikä uusnatsit ole vastuussa natsismista kun eivät olleet edes
      syntyneet Hitlerin aikana)

      KUKA ON MENNYT OSTAMAAN VALTION VERORAHOILLA SUOMEN
      ROMANEILLE PELLENVAATTEET JOILLA HE PELLEILEVÄT ARKENA
      JA SELITTÄVÄT ETTEIVÄT SAA muka TÖITÄ
      KUN HEIDÄN KLOVNIASUAAN KAIHDETAAN?

    • ??

      Mitäs ne sellaiset kerjäläiset on, joilla on varaa matkustaa Suomeen kerjäämään kesäksi ja kotimaahan talveksi?

    • avaa silmät

      On aika pöyristyttävää, että et ole tuon enempää tietoinen näistä "kerjäläisistä".
      Sivistä itseäsi, ja katso, voi sullakin aueta silmät:

      http://areena.yle.fi/video/1325622309755

      tai sitten provosi on naurettava.

    • Ei tarvitse kerjätä

      Hyvä ystävä Hannele !
      Tutki ja perehdy tarkemmin mm. brittien tekemään tutkimukseen ja myös Suomessa tehtyihin havantoihin, että romanikerjäläisten taakse kätkeytyy synkkä ja häikäilemätön rosvo-organisaatio. Ei heillä ole haluja eikä kiinnostusta tehdä työtä missään maassa, vaan varastaminen ja toisten hyväksikäyttö on heidän elämäntapa. Suomessa on IHAN tarpeeksi asunnottomia ja työttömiä, joiden eteen tulisi tehdä nämä samat avustavat toimenpiteet. Ps. voi savolais yrittäjäparkoja, jos erehtyvät ottamaan heitä (jos he yleensä tulisivat) töihin maaatilallee. Siinä voisi tulla kerättyä mansikoiden lisäksi muutakin isännän omaisuutta.

    • Mies1985

      Amerikassa kauhistellaan mustien elintapoja. Elävät tuilla huomattavan usein, menevät useammin vankilaan kuin yliopistoon ja tekevät suurimman osan henkirikoksista (alle 60% tai sitä luokkaa) vaikka ovat vain 13% väestöstä. Mustilla on samat mahdollisuudet kuin valkoisilla ja sen lisäksi helpompi pääsy korkeakouluihin ja erilaisiin kiintiötyöpaikkoihin.

      Mutta amerikkalaiset eivät olekaan kuulleet mustalaisista. On esitetty arvioita joiden mukaan mustalaiset olisivat tehneet 30-40% henkirikoksista Unkarissa vaikka ovat tällä hetkellä alle 2% väestöstä. Myös Suomessa todettu käyttäytyminen on karua katseltavaa ja moni viaton ihminen on köyhtynyt, petkutettu, ahdisteltu...monelta dementaa sairastavalta vanhukselta viety vaatimattomat eläkerahat ja moni nuori ihminen jäänyt kuolleena makaamaan kun kehitysvammaisen älynlahjoilla ja valtavalla egolla (joka ei perustu mihinkään hyvään saavutukseen) varustettu ruskehtava, häijy otus on kilahtanut.

      Ehkä saatanakin voi luoda.

    • qloom276

      Mistä hitosta kaupunki järjestä asuntoja romanikerjäläisille kun työssä käyvät ihmisetkin ovat ilman asuntoja?????

    • Kerjäläisiä ei saakkaan auttaa. Ne pitää saada pois Suomesta. Sinne mistä ovat tulleet. Kyseessä on järjestäytyneen rikollisuuden tukeminen jos romaneita auttaa, tai tekee kauppaa mustalaasten kassa tai on yleensäottaen missään tekemisissä savunahkojen kanssa. Rehellisestä mustalaisesta puhutaan, mutta onko joku joskus sellaisen nähnyt?

      • kaksiveronmaksajaa

        Kerjäläisiä ei saakkaan auttaa. Ne pitää saada pois Suomesta. Sinne mistä ovat tulleet. Kyseessä on järjestäytyneen rikollisuuden tukeminen jos romaneita auttaa, tai tekee kauppaa mustalaasten kassa tai on yleensäottaen missään tekemisissä savunahkojen kanssa. Rehellisestä mustalaisesta puhutaan, mutta onko joku joskus sellaisen nähnyt?

        Oot oikeessa, paitsi että ei niitä saa päästää maahan ni ei sit tartte kärrätä poiskaan.

        Ja mitä tohon viimeiseen lauseeseen tulee niin se on ihan totinen tosi, ja lisäksi mustalaiset on tosi rasistisia valtaväestöä kohtaan ja sortavat sitä mennen tullen ja aina siinä välissäkin!


    • hohhoijaa

      Eivät kyllä suomalaiset asunnottomat näin paljon huomiota ja sääliä saa osakseen. Ja romaneilleko ne työpaikat pitäisi antaa kun ei aina suomalaisillekaan riitä?

    • jepsjeps893+je

      HEHE mikä Provoyritys :-)

      Mutta kenties kannattaisi kirjoittaa miksi Suomi ei hoida omia vanhuksiaan kunnolla, nuorille ei riittävästi töitä ja miksi on kantaväestössä aika paljonkin ihmisiä ilman vakinaista työtä ja asuntoa.

      Kaikkeen tähän löytyy se yksi ja sama vastaus -> kell rahaa on ei siitä luovu vaikka sitä olisi yli oman tarpeen eli rikkaat voi hyvin, keskiluokka maksaa ja köyhät voi helvetin huonosti. (ihan yleismaalmallinen ilmiö ja varmaankin siihen asti kunnes täältä ihminen katoaa pois).

    • laup. samarialainen

      Valtion omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä minä värväisin kaikki mannet Fortumin leipiin ja heille maksettaisiin 150 tuhannen euron vuosipalkan lisäksi parin sadan tuhannen euron edestä optioita sekä kultaisen puolen miljooonan euron arvoisen kultaisen käden puristuksen, mikäli kerjääminen on paljon tuottoisampaa ja kiinnostavampaa.

    • rewrewrewrwe

      Mä luulen että näitä suomi24:sen etusivun juttuja käyttää toimittajat omiin tarkoituksiinsa.

      Sen verran ollut yhteläisyyksiä tiettyjen iltelehden/iltasanomien artikkelien kanssa.

    • Selkeää

      Miksi noita rikollisia ei ajeta pois? Pitäisi ensin viedä ne poliisivankilaan ja ottaa yhteyttä Romanian poliisiin, joka voi maksaa heidän kuljetuksen pois.

    • Ei romaaneja

      Suomessa on noin 200,000 työtöntä ja monia tuhansia suomalaisia asunnottomia!

      Miksi pitäisi auttaa 100 romanialaista saamaan asunto - aikaisemmin, kuin suomalaisten asunnottomien?

    • Paavolainen

      Painukoot kotiinsa

    • Ei tekohurskas

      Uskotko tosissaan,e ttä nuo kerjäläiset lähtisivät johonkin työhön, varsinkaan mansikan poimintaan. Älä unta näe.
      ja toiseksi ei heistä päästetä. Suurin osa kerjää rahaa muille eli "työnantajilleen".
      Kyse on todella vakavasta rasismista, kuten sanot, vaan ei meillä Suomessa. Kyse on Romaniasta ja siellä olevasta rasismista ja romanien elämän kurjistamisesta ja välinpitämättömyydestä.
      Ehkä sinunkin kannattaisi eensin selvittää asiat, ennen kuin alat syytellä rasismista.

    • Ytittäjä

      Niinpä kukas ne hommas tänne,miks Suomalaisen yhteiskunnan pitäis
      maksaa asuttaa heitä
      Eihän me olla velvolissia kustantaan muoden maiden ihmisien elämistä
      haloo jossakin se raja pitää kulkea,täällä on omikin sosiaali pummeja
      ihan rittäväsi joita muut työssä käyvät elättää niillekin olis sitä marjan
      pomintaa mitteivat viitsi tehdä sitä tai mitään muutakaan

      • Asunto oltava!

        Onpas kaikki täällä rasisteja.

        Romani on samanlainen ihminen kuin te kaikki muut! Turha kumarrella valtion rajoja, me olemme kaikki globaalisti samaa planeettaa.

        Helsingin kaupunki on rikas ja voisi Guggenheimin sijasta laittaa ne rahat romanikerjäläisten vuokra-asuntojen hankkimiseen!

        Ilman kattoa pään päällä ihminen on epäinhimillisessä tilanteessa.

        Hannele K.


    • päätösten aika

      En ymmärrä miksi näiden rosvojen pitää antaa vieläkin pitää tukikohtiaan tässä maassa enkä ymmärrä, miksi ulkomaalaisrikollisuudelle ei saada annettua väkevää vistiä, että tänne ei kannata tulla rötöstelemään.

      Onko suomalainen uhri niin arvoton päättäjiemme silmissä pelkääkö suomalainen päättäjäressukkaa niin paljon rasisminleimaa ? Säälittävää eikö totta.

    • alkuperäisasukas

      Miksi minua syrjitään, eikä anneta valtion/kunnan kustantamaa asuntoa Helsingin keskustasta - Onko kysymys siitä, että olen alkuperäinen suomalainen?

      • Folio Mulder

        Kysymys on juuri siitä ja kukkahattumaiset päättäjät katsovat asian olevan positiivistä vittuilua, koska olet kantaväkeen kuuluva.


    • Karu totuus

      Siksi, että jos esim nyt niille hommattas asunnot niin ennekuin lumet on sulaneet niitä on täällä tuhat ja "kehitys" jatkuu samana tulevaisuuteen.

    • jeps54321

      vettä niskaa eiköhä häivy!!!!!!

      • Tosi on

        Pestään ne pois.


    • Että NIIN.
    • Kaikki keinot

      Ettekö te huomaa, Hannele on katalista katalin rasisti mutta avauksillaan sai kaikki järkevästi asiaan suhtautujat näyttämään kovasydämisiltä.

    • ********

      Miksi Helsingin kaupunki ei järjestä heille kunnallista vuokra-asuntoa ja toimeentulotukea?
      - Siksi kun ne on varattu oikeille työssäkäyville, eli sellaisille jotka saavat sieltä töitä.

      Miksi savolaisjuntti-isännät eivät halua työhaluisia romaneja mansikanpoimintaan?
      - Siksi kun nämä kerjäläiset eivät halua töitä, vaan ihan jotain muuta. Eihän niille leipäkään kelpaa, olen yrittänyt antaa, kun nälkää huutavat, vain raha kelpaa.

    • Huumorin kukka

      Tää aloitus on siis vitsi. Eikö niin?

    • Muuallla asuva

      Voi jumalauta onsuomalaisten keskuudessa asunnottamia. Ei heitä paljon auteta, vaikka kämppiä on ympäri maata!

      Huom. En asu helsingissä ja miksi heitä ei asuteta muualle??? Olisi edullisempaakin asua muualla!

    • Rajansakaikella

      On pöyristyttävää, että maamme viranomaiset sallivat vuodesta toiseen romanikerjäläisten maahantulon!
      Rajavartiolaitoksen pitäisi kiireesti terästäytyä.

      • Tosi on

        Eiköhän se ole katujenpuhtaanapidon asia pesuun koko porukka pakkanen hoitaa loput.


    • riina

      Pari kk sitten - marraskuussa 2011 Savon alueella oli keräys Romanian katulasten hyväksi.
      Nuori mies antoi kukkia ja pyysi vastineeksi rahaa. Ja yksittäiset eurot ei tulleet kuulonkaan. ;)

    • AlfMelmac

      Luulisin, että muki kädessä pääsee vähemmällä kuin pyrstö pystyssä pellolla. Nämähän ovat kausikerjäläisiä, jos sinua huolettaa niin ota reilusti luoksesi asumaan. Kyllä kahdenkymmenen neliön tilaan sinullakin mahtuu kymmenen henkeä. Samalla voit avustaa syömisesssä ja muussa sosiaalisessa toiminnassa. Kyllä täällä Kalliossakin pyörii asunnottomia suomalaisia, mutta niitä ei niin huomaa kuin kadulla istuvia...........

    • ei rasistinen

      hannele k kyllä sinulla ei ole kaikki kohdallaan jos sinä voit ajatella tästä asiasta tuolla lailla.ei kuulu meidän elättää niitä roistoja muka köyhiä .täällä esittävät kerjäläistä mutta niillä on rahaa enempi kuin monella meillä töissä käyvällä huumeita ja kaikkea rikollisuutta vaan siinä tuovat sivussa silmä lumetta koko kerjääminen piste....

    • Kazur

      Kerjäläisiä ei tule auttaa.Se houkuttelee vain lisää kerjäläisiä tänne.

      • kossu vissy

        Järjestö : Erityispäiväkeskustoimintaan (Helsingissä), Erityispäiväkeskustoimintaan (moniongelmaiset, romanit, naiset) / Helsinki


        Vuosi Myönnetty Haettu Järjestö Käyttötarkoitus Avustuslaji Toimiala Toimintoluokka Maakunta Kunta
        1822 t€ 4479 t€
        2011 60 000 60 000 Elämä ja valo ry Romaniväestön osallisuutta vahvistavaan kansalaisjärjestötoimintaan Suomessa 2011-2012 Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Raittius- ja päihdetyö Kansalaisjärjestötoiminta Valtakunnallinen Valtakunnallinen
        2009, 2010 0 225 000 Elämä ja valo ry Romanien toimintakeskuksen käynnistämiseen Lahdessa ja sen seutukunnalla (Romano tseer -toimintakeskus, 2009-2011), Romanien toimintakeskuksen käynnistämiseen Lahdessa ja sen seutukunnalla (Romano tseer -toimintakeskus, 2010-2012) Projektiavustus (C) Raittius- ja päihdetyö: Raittiustyö ja päihdehuollon edistäminen Osallistuminen ja kohtaamispaikat Päijät-hämeen Liitto Lahti
        2011 0 37 000 Elämä ja valo ry (Ck) Romaninuorten peruskoulusuorittamisen tukeminen (Tsihko Sarra - hanke 2011-2013) Projektiavustus (C) Lastensuojelu: Muu lastensuojelu Toimintakyvyn edistäminen Satakuntaliitto, Päijät-hämeen Liitto Huittinen, Lahti
        2009 100 000 115 000 Elämä ja valo ry Päihdetyön kehittämishankkeeseen romaninuorille ja romaniperheille Pirkanmaan alueella (Latscho Drom-Oikea Tie 2007-2009) (enintään kolmen työntekijän palkkaukseen ja toimintakuluihin) Projektiavustus (C) Raittius- ja päihdetyö: Raittiustyö ja päihdehuollon edistäminen Toimintakyvyn edistämine

        2009 0 140 000 Helsingin diakonissalaitoksen säätiö Ulkomailta Suomeen saapuvien romanien tilanteen selvittämiseen ja heidän tukemiseen kriisitilanteessa (Rom po drom, 2009-2010) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Yleis- ja monialajärjestöt Kriisiauttaminen Uudenmaan Liitto Helsinki
        2009, 2010, 2011 982 000 1 125 000 Helsingin diakonissalaitoksen säätiö Erityispäiväkeskustoimintaan (Helsingissä), Erityispäiväkeskustoimintaan (moniongelmaiset, romanit, naiset) / Helsinki Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Kansanterveystyö: Yleis- ja monialajärjestöt Päivä- ja työtoiminta Uudenmaan Liitto Helsinki
        2009 0 183 000 Helsingin diakonissalaitoksen säätiö Romanien integraation edistäminen Etelä-, Itä- ja Pohjois-Suomen alueella Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Yleis- ja monialajärjestöt Osallistuminen ja kohtaamispaikat Uudenmaan Liitto Helsinki
        2009 0 57 000 Horisontti team ry Romaninuorten ja -perheiden syrjäytymiskehityksen katkaisemiseen ja työmuotojen kehittämiseen Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Tiedotus, neuvonta, koulutus Uudenmaan Liitto Helsinki
        2011 0 219 000 Ihmisoikeusliitto ry (Ck) Suomessa asuvien romanien uhritutkimuksen toteuttamiseen (Romanit ja syrjintä. Tiedosta tukeen. -projekti, 2011-2013) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Tutkimus ja kehitys Valtakunnallinen Valtakunnallinen
        2009 0 59 000 Iisalmen nuorison tuki ry Maahanmuuttajien ja romanien vertais- ja ryhmätoimintojen kehittämiseen (Mukava toiminta 2009-2011) Projektiavustus (C) Nuorisokasvatus
        2010 0 140 000 Kauhajoen romcenter ry Romanien täysivaltaisen kansalaisuuden ja sosiaalisen integraation edistämiseen (Valinnan mahdollisuus, 2010-2013) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Osallistuminen ja kohtaamispaikat Etelä-pohjanmaan Liitto Kauhajoki
        2009 0 100 000 Kauhajoen rukoushuoneyhdistys siion ry Romaniväestön tukemiseen ja palvelujärjestelmän kehittämiseen (Valinnan mahdollisuus -projekti) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Vapaaehtois- ja vertaistoiminta Etelä-pohjanmaan Liitto Kauhajoki
        2010 0 127 000 Keski-suomen yhteisöjen tuki ry Romaniväestön ja palvelujärjestelmän sekä valtaväestön järjestöjen vuoropuhelun ja yhteistoiminnan kehittämiseen (Tia kentinge - aikaa lapsille -projekti, 2010-2012) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Vapaaehtois- ja vertaistoiminta Keski-suomen Liitto Jyväskylä
        2009 50 000 50 000 Keski-suomen yhteisöjen tuki ry Romaninuoresta aikuiseksi -projektiin (JyväsRoma, 2007-2009) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Vapaaehtois- ja vertaistoiminta Keski-suomen Liitto Jyväskylä
        2010 0 61 000


      • Tämä selvä
        kossu vissy kirjoitti:

        Järjestö : Erityispäiväkeskustoimintaan (Helsingissä), Erityispäiväkeskustoimintaan (moniongelmaiset, romanit, naiset) / Helsinki


        Vuosi Myönnetty Haettu Järjestö Käyttötarkoitus Avustuslaji Toimiala Toimintoluokka Maakunta Kunta
        1822 t€ 4479 t€
        2011 60 000 60 000 Elämä ja valo ry Romaniväestön osallisuutta vahvistavaan kansalaisjärjestötoimintaan Suomessa 2011-2012 Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Raittius- ja päihdetyö Kansalaisjärjestötoiminta Valtakunnallinen Valtakunnallinen
        2009, 2010 0 225 000 Elämä ja valo ry Romanien toimintakeskuksen käynnistämiseen Lahdessa ja sen seutukunnalla (Romano tseer -toimintakeskus, 2009-2011), Romanien toimintakeskuksen käynnistämiseen Lahdessa ja sen seutukunnalla (Romano tseer -toimintakeskus, 2010-2012) Projektiavustus (C) Raittius- ja päihdetyö: Raittiustyö ja päihdehuollon edistäminen Osallistuminen ja kohtaamispaikat Päijät-hämeen Liitto Lahti
        2011 0 37 000 Elämä ja valo ry (Ck) Romaninuorten peruskoulusuorittamisen tukeminen (Tsihko Sarra - hanke 2011-2013) Projektiavustus (C) Lastensuojelu: Muu lastensuojelu Toimintakyvyn edistäminen Satakuntaliitto, Päijät-hämeen Liitto Huittinen, Lahti
        2009 100 000 115 000 Elämä ja valo ry Päihdetyön kehittämishankkeeseen romaninuorille ja romaniperheille Pirkanmaan alueella (Latscho Drom-Oikea Tie 2007-2009) (enintään kolmen työntekijän palkkaukseen ja toimintakuluihin) Projektiavustus (C) Raittius- ja päihdetyö: Raittiustyö ja päihdehuollon edistäminen Toimintakyvyn edistämine

        2009 0 140 000 Helsingin diakonissalaitoksen säätiö Ulkomailta Suomeen saapuvien romanien tilanteen selvittämiseen ja heidän tukemiseen kriisitilanteessa (Rom po drom, 2009-2010) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Yleis- ja monialajärjestöt Kriisiauttaminen Uudenmaan Liitto Helsinki
        2009, 2010, 2011 982 000 1 125 000 Helsingin diakonissalaitoksen säätiö Erityispäiväkeskustoimintaan (Helsingissä), Erityispäiväkeskustoimintaan (moniongelmaiset, romanit, naiset) / Helsinki Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Kansanterveystyö: Yleis- ja monialajärjestöt Päivä- ja työtoiminta Uudenmaan Liitto Helsinki
        2009 0 183 000 Helsingin diakonissalaitoksen säätiö Romanien integraation edistäminen Etelä-, Itä- ja Pohjois-Suomen alueella Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Yleis- ja monialajärjestöt Osallistuminen ja kohtaamispaikat Uudenmaan Liitto Helsinki
        2009 0 57 000 Horisontti team ry Romaninuorten ja -perheiden syrjäytymiskehityksen katkaisemiseen ja työmuotojen kehittämiseen Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Tiedotus, neuvonta, koulutus Uudenmaan Liitto Helsinki
        2011 0 219 000 Ihmisoikeusliitto ry (Ck) Suomessa asuvien romanien uhritutkimuksen toteuttamiseen (Romanit ja syrjintä. Tiedosta tukeen. -projekti, 2011-2013) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Tutkimus ja kehitys Valtakunnallinen Valtakunnallinen
        2009 0 59 000 Iisalmen nuorison tuki ry Maahanmuuttajien ja romanien vertais- ja ryhmätoimintojen kehittämiseen (Mukava toiminta 2009-2011) Projektiavustus (C) Nuorisokasvatus
        2010 0 140 000 Kauhajoen romcenter ry Romanien täysivaltaisen kansalaisuuden ja sosiaalisen integraation edistämiseen (Valinnan mahdollisuus, 2010-2013) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Osallistuminen ja kohtaamispaikat Etelä-pohjanmaan Liitto Kauhajoki
        2009 0 100 000 Kauhajoen rukoushuoneyhdistys siion ry Romaniväestön tukemiseen ja palvelujärjestelmän kehittämiseen (Valinnan mahdollisuus -projekti) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Vapaaehtois- ja vertaistoiminta Etelä-pohjanmaan Liitto Kauhajoki
        2010 0 127 000 Keski-suomen yhteisöjen tuki ry Romaniväestön ja palvelujärjestelmän sekä valtaväestön järjestöjen vuoropuhelun ja yhteistoiminnan kehittämiseen (Tia kentinge - aikaa lapsille -projekti, 2010-2012) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Vapaaehtois- ja vertaistoiminta Keski-suomen Liitto Jyväskylä
        2009 50 000 50 000 Keski-suomen yhteisöjen tuki ry Romaninuoresta aikuiseksi -projektiin (JyväsRoma, 2007-2009) Projektiavustus (C) Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi Vapaaehtois- ja vertaistoiminta Keski-suomen Liitto Jyväskylä
        2010 0 61 000

        Jokainen tietää kerjäläistoiminnan ja siihen liittyvien avustus ym, huijausten olevan petoksia ja järjestäytyneen rikollisuuden johdolla toteutettuja.
        Näin ollen heidän avustamiseen tai heidän asioidensa hoitoon osallistuneet henkilöt ja virkamiehet ovat myös osallistuneet rikollisjärjestöjen toimintaan.
        Odotamme poliisin ja syyttäjän toimia ja joukkopidätyksiä, järjestäytyneeseen rikollisuuteen osallistuminen on rikos.


      • Saana-hg

        samaa mieltä, rikostilastot kertovat, että täällä on omassa väessäkin ihan tarpeeksi varkaita, kerjälä'isiä, ja murhamiehiä.


    • pectuksen sihteeri

      RAY:n avustukset vuodelle 2011 myönnetty

      FINTIKO ROMANO FORUM RY
      www.romanifoorumi.fi
      AK1 Yhdistyksen kansalaisjärjestötoimintaan (2009-2011)
      Haettu: 89.000 €
      Myönnetty: 89.000 €

      SUOMEN ROMANIYHDISTYS RY
      www.suomenromaniyhdistys.fi
      C6 Romanivanhusten kotona selviytymisen tukemiseen (Phurane kaale-projekti 2009-2011)
      Haettu: 100.000 €
      Myönnetty: 100.000 €

      ROMANO MISSIO RY
      www.romanomissio.fi
      AY1 Yleisavustuksena yhdistyksen toimintaan
      C21 Naisromanivankien kuntoutus- ja kehittämisprojektiin (Naisten vuoro 2010-2013)
      Haettu: 185.000 €
      Myönnetty: 174.000 €
      Muista maista tulleiden mustalaisten kohtaamispaikan ylläpitoon 35 000 euroa


      Helsingin Diakonissalaitoksen säätiö, Romanityö hakee 35 000 euroa
      avustusta muista maista tulleiden romanien kohtaamispaikan
      ylläpitoon. Muut sitoutuneet toiminnan rahoittajat ovat Kirkkohallitus,
      Helsingin seurakuntayhtymä ja Helsingin Diakonissalaitos.
      Avustukseksi esitetään 30 000 euroa.

      http://www.hel.fi/static/public/hela...set_vuonn.html

      Sosiaalilautakunta myönsi 35 000 euroa Bulgarian Mustalaisille


      Elämä ja Valo sai 60000 euroa


      Fintiko Romano Forum ry sai 89000 euroa


      Kantti ry ( somali ) sai 160000 euroa


      Monikulttuuriyhdistys Familia ry sai 202000 euroa


      takaisin elämään ry (mustalais yhdistys ) sai 95000 euroa


      https://www.ray.fi/sites/default/fil...tukset2011.pdf

      ( ray: tiedostosto haku sana romani tai maahanmuuttaja )


      http://www.raha-automaatt...inta/avustuskohteet/2011/

      FINTIKO ROMANO FORUM RY
      Myönnetty: 89.000 €

      SUOMEN ROMANIYHDISTYS RY
      Myönnetty: 100.000 €

      ROMANO MISSIO RY
      Myönnetty: 174.000 €


      Myönnetty 982 000 euroa

      Järjestö : Erityispäiväkeskustoimintaan (Helsingissä), Erityispäiväkeskustoimintaan (moniongelmaiset, romanit, naiset) / Helsinki

    • Rakentava ehdotus

      Mitä sinä Hannele K. ärhäntelet. Tee rakentava parannusehdotus jotta asisat korjaantuisivat. Miten sinä olisit sen asian järjestänyt kun kohtaat kerjäläisen Helsingin kadulla? Mitä tiedämme heistä jotka kerjäävät. Tiedätkö sinä sen todellisuuden minkä takia kerjäävät. Ovatko todella asiat niin kuin mitä silmät näkevät. Voisiko osa olla epärehellisin keinoin tekemässä jonkun toisen hyväksi. En olisi uskout silmiäni kuinka voi valeasuun suomalainenkin pukeutua kerjäläiseksi ja pyörittää kerjäläisenä omaa ammttiaan. Kultakello kädessä ja Kulosaaressa metrossa pois. Mihin silmiin uskoo kun voi todellisuus olla jotain aivan muuta. Paljon on köyhyyttä ja asunnottomuutta. Helsinkiin rakennettaisiin niin paljon vuokraasuntoja että yksiöiden hinnat laskevat. Silloin saadaan tasapainoon vuokra asuntomarkkinoiden hinnat oikeaksi kaikisissa isoissa kaupungeissa Suomessa. Voisi kerjäläinenkin löytää vuokra asunnon.

    • 9+9

      Hyvä ratkaisu siis on turvata heille toimeentulo ja antaa asunto...Mitä tästä seuraa? Menee vuosi niin heitä on tuplaten, sitten triplaten...Kohta heitä on niin paljon, että joudutaan loputkin suomalaiset potkimaan asunnoistaan, jotta voidaan nämä asuttaa...

      "Miksi savolaisjuntti-isännät eivät halua työhaluisia romaneja mansikanpoimintaan?"

      Aasialainen tulee tänne

      - Omaan laskuunsa
      - Tekee työtä kuin mielenvikainen
      - Elää siivosti ja ei pidä oikeastaan mitään meteliä

      Eurooppalainen tulee tänne

      - Vaatii tähtitieteellisiä palkkoja
      - Vaatii jokaista kulua katettuna
      - Vaatii asunnon mielellään kattohuoneiston
      - Vaatii sitä ja tätä
      - Tekee työtä 8h päivässä

      • raitis pectus

        SUOMEN SETLEMENTTILIITTO RY
        www.setlementtiliitto.fi
        useisiin kohteisiin, esim.:
        C32 Ulkomaalaistaustaisten rikoksen uhrien tukityönprojektiin (ULRIK 2007-2011)
        C33 (Ci) Kansalaistoiminnan ja paikallisen osallisuuden kehittäminen erilaisissa toimintaympäristöissä (Uusi paikallisuus, 2011-2015)
        Haettu yhteensä: 2.132.000 €
        Myönnetty yhteensä: 1.804.000 €

        SUOMEN PAKOLAISAPU RY
        www.pakolaisapu.fi
        AK3 Maahanmuuttajien vertaistukitoimintaan (Kasvokkain)
        AK4 Maahanmuuttajayhdistysten voimavaraistamiseen (KultamunahautomoJärjestöhautomo)
        AY5 Yleisavustuksena pakolaisten perusoikeuksien edistämiseen
        C9 Konfliktien ehkäisy- ja sovittelutyön sekä asumisneuvonnan kehittämisprojektiin maahanmuuttajille
        C11 (Ci) Maahanmuuttajien elämäntaitoryhmien ja vapaaehtoistyön kehittämiseen (Samat sanat -projekti, 2011-2013)
        Haettu: 1.123.000 €
        Myönnetty: 587.000 €

        SUOMEN PUNAINEN RISTI
        www.redcross.fi
        useisiin kohteisiin, mm. maahanmuuttajatoimintaan
        Haettu: 3.510.000 €
        Myönnetty: 3.394.000 €

        VANTAAN NICEHEARTS RY
        www.nicehearts.com
        C3 (Ci) Kulttuurisensitiivisen sosiaalisen tukitoiminnan käynnistämiseen (2011-2012)
        Haettu: 158.000 €
        Myönnetty: 50.000 €

        VÄESTÖLIITTO RY
        www.vaestoliitto.fi
        useisiin kohteisiin, esim.:
        AK9 Monikulttuurisen resurssi- ja osaamiskeskuksen toimintaan (Kotipuu)
        Haettu: 198.000 €
        Myönnetty: 198.000 €
        Haettu yhteensä: 3.148.000 €
        Myönnetty yhteensä: 2.772.000 €

        PARASTA LAPSILLE RY
        www.parastalapsille.fi
        AK7 Valtakunnalliseen monikulttuuriseen perhetoimintaan
        Haettu: 138.000 €
        Myönnetty:136.000 €

        http://www.hel.fi/static/public/hela...set_vuonn.html

        Sosiaalilautakunta myönsi 35 000 euroa Bulgarian Mustalaisille

        --------------------------------------------------------------------------------

        http://www.hel.fi/static/public/hela...set_vuonn.html

        17.5.2011 pöydälle pantu asia

        AIKUISTEN PALVELUJEN VASTUUALUEEN AVUSTUKSET VUONNA
        2011


        Sosv 2011-65


        EHDOTUS Sosiaalilautakunta päättänee myöntää aikuisten palvelujen
        vastuualueen avustukset seuraavasti:

        Sosiaalilautakunta päättänee myös hyväksyä, että avustukset
        maksetaan järjestöille yhtenä eränä kesäkuussa.


        Ilmoitus päätöksestä lähetetään avustuksen saajille, pöytäkirjanote
        oikaisuvaatimusohjeineen Suomen Romaniyhdistys ry:lle


      • Tiedätkö?
        raitis pectus kirjoitti:

        SUOMEN SETLEMENTTILIITTO RY
        www.setlementtiliitto.fi
        useisiin kohteisiin, esim.:
        C32 Ulkomaalaistaustaisten rikoksen uhrien tukityönprojektiin (ULRIK 2007-2011)
        C33 (Ci) Kansalaistoiminnan ja paikallisen osallisuuden kehittäminen erilaisissa toimintaympäristöissä (Uusi paikallisuus, 2011-2015)
        Haettu yhteensä: 2.132.000 €
        Myönnetty yhteensä: 1.804.000 €

        SUOMEN PAKOLAISAPU RY
        www.pakolaisapu.fi
        AK3 Maahanmuuttajien vertaistukitoimintaan (Kasvokkain)
        AK4 Maahanmuuttajayhdistysten voimavaraistamiseen (KultamunahautomoJärjestöhautomo)
        AY5 Yleisavustuksena pakolaisten perusoikeuksien edistämiseen
        C9 Konfliktien ehkäisy- ja sovittelutyön sekä asumisneuvonnan kehittämisprojektiin maahanmuuttajille
        C11 (Ci) Maahanmuuttajien elämäntaitoryhmien ja vapaaehtoistyön kehittämiseen (Samat sanat -projekti, 2011-2013)
        Haettu: 1.123.000 €
        Myönnetty: 587.000 €

        SUOMEN PUNAINEN RISTI
        www.redcross.fi
        useisiin kohteisiin, mm. maahanmuuttajatoimintaan
        Haettu: 3.510.000 €
        Myönnetty: 3.394.000 €

        VANTAAN NICEHEARTS RY
        www.nicehearts.com
        C3 (Ci) Kulttuurisensitiivisen sosiaalisen tukitoiminnan käynnistämiseen (2011-2012)
        Haettu: 158.000 €
        Myönnetty: 50.000 €

        VÄESTÖLIITTO RY
        www.vaestoliitto.fi
        useisiin kohteisiin, esim.:
        AK9 Monikulttuurisen resurssi- ja osaamiskeskuksen toimintaan (Kotipuu)
        Haettu: 198.000 €
        Myönnetty: 198.000 €
        Haettu yhteensä: 3.148.000 €
        Myönnetty yhteensä: 2.772.000 €

        PARASTA LAPSILLE RY
        www.parastalapsille.fi
        AK7 Valtakunnalliseen monikulttuuriseen perhetoimintaan
        Haettu: 138.000 €
        Myönnetty:136.000 €

        http://www.hel.fi/static/public/hela...set_vuonn.html

        Sosiaalilautakunta myönsi 35 000 euroa Bulgarian Mustalaisille

        --------------------------------------------------------------------------------

        http://www.hel.fi/static/public/hela...set_vuonn.html

        17.5.2011 pöydälle pantu asia

        AIKUISTEN PALVELUJEN VASTUUALUEEN AVUSTUKSET VUONNA
        2011


        Sosv 2011-65


        EHDOTUS Sosiaalilautakunta päättänee myöntää aikuisten palvelujen
        vastuualueen avustukset seuraavasti:

        Sosiaalilautakunta päättänee myös hyväksyä, että avustukset
        maksetaan järjestöille yhtenä eränä kesäkuussa.


        Ilmoitus päätöksestä lähetetään avustuksen saajille, pöytäkirjanote
        oikaisuvaatimusohjeineen Suomen Romaniyhdistys ry:lle

        Miten meidän vanhukset voi vanhainkodeissa, vuodeosastoilla? He eivät pääse ulos tai ylös sängystä ku ei ole määrärahoja henkilökuntaan, heille ei ole vaippoja kun ei ole rahaa tai resursseja vaihtaa, makaavat märissään?

        Haloo. Kuka vaikuttaja uskaltaa puuttua tähän ongelmaan? Rahaa näyttää olevan työnnettäväksi ulkomaalaisten olojen tutkimuksiin. Päättäjät, hävetkää!!! Kaikki 200 edustajaa avustajineen, järki käteen!!!


    • AIKA IDIOOTTI TAPAUS

      taitaa olla tolla kanan aivot hannele k ei ole meidän asia hoitaa niiten ongelma vaan romannioan josta he ovat tuleet.tännehän tulee lisää noita kerjäläisiä nopeasti kun sana leviää et me hyysätään niitä täällä kalliiks se tulisi.ongemia alkais tulemaan kun niillä ei ole kolutusta eikä ne osaa edes kieltä.NIILE TARVII ANTAA MITÄÄN ASUNTOA eikä TOIMEENTULOTUKEA KUN MEILLÄKIN ON ASUNNOTOMIA VAIKKA KUINKA. JÄRKI KÄTEEN KIITOS

    • nähty on

      Se on Romanian valtion oma asia, koska antavat vain 2-3% Siitä rahasta minkä EU myöntää romaneille. Ja niitä riittää Unkarissa ja Romaniassa, jos niitä aletaan elättämään. Rikkaitahan ne näyttävät olevan.

      • Tosi on

        Kyllä sinne EU antoi rahaa Romaniaan ja Bulgariaan, mutta ei menneyt perille romanien olojen parantamiseen. Yritetty on turhaa hommaa.


      • jooh.
        Tosi on kirjoitti:

        Kyllä sinne EU antoi rahaa Romaniaan ja Bulgariaan, mutta ei menneyt perille romanien olojen parantamiseen. Yritetty on turhaa hommaa.

        johan se valtion nimikin sanoo ettei siihen voi luottaa.


    • Näin se vaan on

      Paras tapa auttaa on heittää heidät takaisin kotiin.

    • mieheni

      Palautetaan omaan maahansa , ja nopeasti .

    • tervemenoa!

      hannele,tervemenoa romaniaan! siellä sinulla on ongelmia ja puhetta piisaa...

    • totuus 1

      tämän maan viranomaisia ei kiinnosta mikään muu kuin raha ja valta ja se,että he voivat ajaa niiden itseään äänestäneiden suurituloisten wahlroosien asioita ei niitä pätkääkään kiinnosta kuule romanien eikä tavallisen kansan asiat se on kylmä totuus herää arkeen!

      • Smiermeli

        Suomi on rikkaalle hyvä maa elää. Köyhille ei niinkään.


    • Realistinen vastaus

      Vaikeaa tukea yksittäistä pientä ryhmää mistä osa koostuu rikollisjärjestöjen jäsenistä systemaattisesti pöllien metallia myytäväksi. Se osa mikä ei tee rikoksia, niin katsoo sormien välistä kun toiset tekevät.

      Lisäksi Suomessa on ihan omiakin kansalaisia jotka kärsivät köyhyydestä.

      Marjat mädäntyvät metsiin sen takia kun niistä ei saa tarpeeksi voittoa jos poiminnasta maksaa normaali lakisääteisen liksan. Eli ei niitä kannata poimia metsästä bisnesmielessä ihan joka paikassa. Jos marjanpoiminta olisi tuottavaa poimijoille, niin kyllä niitä poimijoita riittäisi pilvin pimein kun työttömiä Suomessa on hemmetin paljon.

    • en pidä romaneista

      Haluan auttaa romanikerjäläisiä palauttamalla heidät kotimaahansa.

    • EX(dream)WORKER

      Miksei Suomen romaanit auta niitä itse? Ne kyllä tietävät metkut kuinka uudet asunnot saadaan ja kuinka sossua saa vedätettyä. En vaan ole kuullut enkä nähnyt, että Romani auttaa Romania. Eletään suomessa jossa on "kaveria ei jätetä" menttaliteetti.

      Se on pöyristyttävää, että vanhukset on heitteillä laitoksissa.
      Se on pöyristyttävää, että jos ostaa talon joka on homeessa, tutkii ja reklamoi, silti häviää oikeudet (kataja janne esim.) ja me muut kusessa olevat.
      Se on pöyristyttävää, että jos kerrot työterveyslääkärille, että olet kokenut ja asia joka ei ole työntekoasi haitannut, saat potkut.
      se on pöyristyttävää, että saa tuoda koiran ruokalaan sisälle ja jos sisällä koira-allerginen niin HÄN joutuu lähtemään pois sieltä vaikka olisi ruoka naaman edessä maksettuna.
      Se on pöyristyttävää että et ole sattumalta nähnyt dokkaria Romanian (n.3-6 kk) sitten romaaneista, jossa kaksu laupiasta mumellia kävi siellä auttamassa... ne vaati huviloita kun niille oli kuulemma luvattu.. Ei muuten auttanut Romanian rikkaat Romaanitkaan köyhempiä kanssa sisariaan ja -veljiään. Jyräs ite köyhien hökkeleitä alas. EI PERKULE!
      Kyllä se nyt HANNELE K. on niin että jos me valkolaiset ei auteta toisiamme, niin miksi helvetissä se Romaani asia on niin PIIP MUST että meidän valkolaisten pitää niitä paapoa, kun ei ne Romaanitkaa (jotka voisi) tee niin. Saakeli! Toivottavasti tämä maa saa edes kunnon ja vahvan pressan. Hyvää loppuvuotta (myös kerjäläisille)! Kohta itse siellä kadulla.. tuleeko HANNELE K. auttamaan? Ai niin, ne Romanit eka ...TTU!

    • Tunteen Palolla

      Paras tapa auttaa romanikerjäläisiä on olla antamatta niille yhtään mitään. Ei tippejä, ei pullaa eikä töitä. Helsinki teki aivan oikein heittäessään ne pihalle omistamistaan tiloista. Jos suomessa haluaa sossuetuja, pitäisi olla suomalainen sotu eikä Helsinki mikään punainen risti ole.

      Kerjäläiset poistuvat katukuvasta vuodessa eikä uusia tule kun Romanialaiset, kerjäläisiä varakkaisiin maihin lähettävät organisaatiot huomaavat että suomesta saadut tulot on huonot.

      Romanien asiat pitää hoitaa Romaniassa heidän itsensä toimesta.

    • syy ja seuraus

      Tekesit ja Finnverat ja muut yrityshautomot syytävät miljardeja kaiken maailman "naisyrittäjille" sun muille vouhotuksille...
      Nuorille ihmisille joilla on enemmän uskoa kuin kykyä tai tietotaitoa ja jotka päätyvät 95% konkurssiin heti kun tukiraha loppuu.

      Saman rahan voisi käyttää perustarpeiden tuotantolaitoksien perustamiseen ja laittaa esim. tuo kansanryhmä sinne peruspalkalla pakkotöihin.

      Samalla saataisiin Valion, Fazerin, Ingmannin, S-ketjun, K-ketjun jne jne kartellitoimintaa hillittyä ja hintoja alas ja työllisyys paremmaksi.

      Miksikö näin ei toimita? -Koska poliitikot ovat mukana noissa kartelleissa ja tällaiset ilmiöt ovat marginaalisia sen miljardibisneksen rinnalla koska kaiken kustantaa kansa.

    • saanut tarpeeksi

      Humaani Hannele K voisi itse majoittaa kotiinsa noita romaneja. Turha se on täällä kirjoitella. Miksi meidän Suomalaisten pitäisi ottaa vastuu muiden maiden kansalaisista, senhän tietää että niitä tulee sitten lisää ja lisää ja lisää ilmaisen rahan perässä.

    • 9mm

      Lyijyapua

      • kossu ja pectus

        1300 euroa vuosittaista hamerahaa maahanmuuttaja mustalaisille

        (... mites jatsari rahat ) ??.....( mustalaisten pussihousu rahat ?) ym.




        Imatralla romaninaiset toivovat lisää kaupungin tukea romanivaatetukseen
        Yli neljänkymmenen romanitaustaisen naisen allekirjoittamassa kirjeessä toivotaan toimeentulotukeen korotusta.

        Romaninaiset toivovat 1300 euron vuosittaista lisää perinteisen vaatetuksen hankkimiseen. Tällä hetkellä Imatra maksaa joka toinen vuosi 350 euron tuen toimeentulotukiasiakkaana olevan romaninaisen vaatetukseen. Tuen määrä vaihtelee eri kunnissa.

        Imatralaiset romaninaiset kokevat olevansa eriarvoisessa asemassa esimerkiksi jyväskyläläisiin romaneihin, sillä Jyväskylässä romanihameisiin myönnetään vuosittain 400 euroa. Imatralla maksetaan avustusta vain joka toinen vuosi 350 euroa.

        Allekirjoittaneet vetoavat perustuslain 17 §:n 3 momenttiin, jonka mukaan saamelaisilla alkuperäiskansana sekä romaneilla ja muilla ryhmillä on oikeus ylläpitää ja kehittää omaa kieltään ja kulttuuriaan. Romaninaisen hame maksaa enemmän kuin muiden naisten normaali hamevaatetus. Sen käyttäminen on keskeistä romanikulttuurissa.

        Asiaa käsitellään Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnassa tänään. Imatran sosiaalijohtajan esityksen mukaan romanivaatetuksen tukea ei ole syytä muutaa.

        YLE Etelä-Karjala

        Muualla netissä:

        Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnan esityslista 17.3.2009
        Romanien perinnevaatteiden kustannukset Wikipedian mukaan

        Esimerkkejä romanivaatteiden hinnoista
        - RÖIJY 80 euroa

        - ESILIINA 120 euroa

        - ROMANIHAME 600 euroa

        - VILLATAKKI 150 euroa

        - PÖNKKÄ 45 euroa

        - VUOSITTAINEN HAMEEN KORJAUS 200 euroa

        - ALUSVAATTEET (leveä alushame, paita) 100 euroa

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/0...en_618829.html

        YLE Etelä-Karjala

        Muualla netissä:

        Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnan esityslista 17.3.2009
        Romanien perinnevaatteiden kustannukset Wikipedian mukaan


      • SuomiFinlandPerkele
        kossu ja pectus kirjoitti:

        1300 euroa vuosittaista hamerahaa maahanmuuttaja mustalaisille

        (... mites jatsari rahat ) ??.....( mustalaisten pussihousu rahat ?) ym.




        Imatralla romaninaiset toivovat lisää kaupungin tukea romanivaatetukseen
        Yli neljänkymmenen romanitaustaisen naisen allekirjoittamassa kirjeessä toivotaan toimeentulotukeen korotusta.

        Romaninaiset toivovat 1300 euron vuosittaista lisää perinteisen vaatetuksen hankkimiseen. Tällä hetkellä Imatra maksaa joka toinen vuosi 350 euron tuen toimeentulotukiasiakkaana olevan romaninaisen vaatetukseen. Tuen määrä vaihtelee eri kunnissa.

        Imatralaiset romaninaiset kokevat olevansa eriarvoisessa asemassa esimerkiksi jyväskyläläisiin romaneihin, sillä Jyväskylässä romanihameisiin myönnetään vuosittain 400 euroa. Imatralla maksetaan avustusta vain joka toinen vuosi 350 euroa.

        Allekirjoittaneet vetoavat perustuslain 17 §:n 3 momenttiin, jonka mukaan saamelaisilla alkuperäiskansana sekä romaneilla ja muilla ryhmillä on oikeus ylläpitää ja kehittää omaa kieltään ja kulttuuriaan. Romaninaisen hame maksaa enemmän kuin muiden naisten normaali hamevaatetus. Sen käyttäminen on keskeistä romanikulttuurissa.

        Asiaa käsitellään Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnassa tänään. Imatran sosiaalijohtajan esityksen mukaan romanivaatetuksen tukea ei ole syytä muutaa.

        YLE Etelä-Karjala

        Muualla netissä:

        Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnan esityslista 17.3.2009
        Romanien perinnevaatteiden kustannukset Wikipedian mukaan

        Esimerkkejä romanivaatteiden hinnoista
        - RÖIJY 80 euroa

        - ESILIINA 120 euroa

        - ROMANIHAME 600 euroa

        - VILLATAKKI 150 euroa

        - PÖNKKÄ 45 euroa

        - VUOSITTAINEN HAMEEN KORJAUS 200 euroa

        - ALUSVAATTEET (leveä alushame, paita) 100 euroa

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/0...en_618829.html

        YLE Etelä-Karjala

        Muualla netissä:

        Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnan esityslista 17.3.2009
        Romanien perinnevaatteiden kustannukset Wikipedian mukaan

        Eipä taideta saamelaisia auttaa. Mutta eivät pyydäkään vaan hankkivat itse elantonsa. Olisi tämän maan asiat niin paljon paremmin jos kaikki romanialaiset,mustalaiset,mamut ym lähtis pois!!!


      • jasmine
        kossu ja pectus kirjoitti:

        1300 euroa vuosittaista hamerahaa maahanmuuttaja mustalaisille

        (... mites jatsari rahat ) ??.....( mustalaisten pussihousu rahat ?) ym.




        Imatralla romaninaiset toivovat lisää kaupungin tukea romanivaatetukseen
        Yli neljänkymmenen romanitaustaisen naisen allekirjoittamassa kirjeessä toivotaan toimeentulotukeen korotusta.

        Romaninaiset toivovat 1300 euron vuosittaista lisää perinteisen vaatetuksen hankkimiseen. Tällä hetkellä Imatra maksaa joka toinen vuosi 350 euron tuen toimeentulotukiasiakkaana olevan romaninaisen vaatetukseen. Tuen määrä vaihtelee eri kunnissa.

        Imatralaiset romaninaiset kokevat olevansa eriarvoisessa asemassa esimerkiksi jyväskyläläisiin romaneihin, sillä Jyväskylässä romanihameisiin myönnetään vuosittain 400 euroa. Imatralla maksetaan avustusta vain joka toinen vuosi 350 euroa.

        Allekirjoittaneet vetoavat perustuslain 17 §:n 3 momenttiin, jonka mukaan saamelaisilla alkuperäiskansana sekä romaneilla ja muilla ryhmillä on oikeus ylläpitää ja kehittää omaa kieltään ja kulttuuriaan. Romaninaisen hame maksaa enemmän kuin muiden naisten normaali hamevaatetus. Sen käyttäminen on keskeistä romanikulttuurissa.

        Asiaa käsitellään Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnassa tänään. Imatran sosiaalijohtajan esityksen mukaan romanivaatetuksen tukea ei ole syytä muutaa.

        YLE Etelä-Karjala

        Muualla netissä:

        Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnan esityslista 17.3.2009
        Romanien perinnevaatteiden kustannukset Wikipedian mukaan

        Esimerkkejä romanivaatteiden hinnoista
        - RÖIJY 80 euroa

        - ESILIINA 120 euroa

        - ROMANIHAME 600 euroa

        - VILLATAKKI 150 euroa

        - PÖNKKÄ 45 euroa

        - VUOSITTAINEN HAMEEN KORJAUS 200 euroa

        - ALUSVAATTEET (leveä alushame, paita) 100 euroa

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/0...en_618829.html

        YLE Etelä-Karjala

        Muualla netissä:

        Imatran sosiaali- ja terveyslautakunnan esityslista 17.3.2009
        Romanien perinnevaatteiden kustannukset Wikipedian mukaan

        Ei Röijyjä, eikä esiliinoja enää pietä


    • Vaikö?

      "Miksi savolaisjuntti-isännät eivät halua työhaluisia romaneja mansikanpoimintaan?" Jos nyt alotettaisi siitä, että jokaisella suomalaisella olisi töitä.

    • tiimityötä

      kerjäläisillä on tietty rooli romanian/bulgarian-mafiajärjestössä,samoin ammattivarkailla/ryöstäjillä.kerjäläiset lähettävät säännöllisesti ja laillisesti kotiinsa rahaa ja maasta poistuessaan heillä on rahaa joka kysyttäessä on saatu kerjäämällä.todellisuudessa rahat ovat ammattirikollisten ryöstösaalista,myös prostituiden,Suomessa varastetut "timantit" on realisoitu Suomessa länsi-hintaan ja "kerjäläisten" tehtävä on pestä valuutta sanomalla "kerjätty".lisäksi heillä on anus täynnä rahaa kun taskut ovat jo pullollaan."kerjäläiset" ovat palkattuja/pakotettuja gypsy-mafian kuleja...ne n.100kpl romaneja ovat valmiina valuutan siirtoon,siksi "palelevat" täällä koska se kannattaa...jos jäävät kiinni,so what,kyllä Suomen vankilat hotellista käyvät.tullilaitos/maahanmuutovirasto,teille ilmainen neuvo:ÄLKÄÄ MYÖNTÄKÖ ROMANIALAISILLE TURISTI-VIISUMEJA !!!!!!!!!!!!!! fak !

      • tiimityötä 2.

        tai oikeammin se neuvo Suomen Romanian-suurlähetykselle..


    • /)/&)/%)%#&#"¤#!%#&(

      HÄPEÄ! Itte olet samaa "junttisukua" kuiteskin. Isäs-isoisäs-isoisoisäs jälkeläisenä kuulut kuiteskin samaan kastiin! Kato: kerran Hesas käyny ei laita sokuria kaffeen. Jos on käyny kahest, ei laitaa maituukaan. Vettäki ne jua tutti-limukka-pullost. Niiko taiat iha isseki tehä. Juntti!

      • CVxZ

        opettele ensin kirjoittamaan, enenkuin tänne mielipiteitäsi laitat.


      • Siulle iha issekki

        Jaha, tää onkin näitä isäs koinima juttuja


    • RAHAN ANTAMINEN HÖLMÖN TOUHUA

      Matti Vanhanen sanoi tässä toissa vuonna hyvin kerjäläisongelmasta, että kun niille ei anna rahaa poistuu ongelma itsestään muutamasssa viikossa.
      Kannatan Matti Vanhasen ohjetta.

    • sfhjheibjikej

      Mistä noita Hannelen kaltaisia sinisilmäisiä idealisteja riittää? Jospa nyt tajuaisit että Romanian kansalaisten elättäminen kuuluu Romanian valtiolle eikä Helsingin kaupungille ja suomalaisille. Oletko yhtä huolissasi suomalaisten köyhyydestä?

    • kallepalle

      Ei niitä täällä tarvita painukoon sinne mistä on tulleetkin.Nyt seb verran pakkasta että luonto hoitaa ongelman niinkun pitääkin.Paleltukoon!

      • !!!!!!!!!!

        Omenahotelliin lämpimään tienaamaan!!!!!!!!!!!!!!!


    • ruusunpiikki

      Vastaus sinulle Hannele K kun olet niin ihmeissäsi viranomaisten toiminnasta
      niin toimi itse vie ne kaikki kotiisi saat vapaasti syöttää ja juottaa sekä vaatettaa
      niin paljon kun haluat turhaa siinä ruikutat TOIMI

    • jyrpänokka

      Nämä ns kerjäläiset kun toiminnallaan tienaavat helposti saman,kuin keskiverto suomalainen töissä ja eivätkä edes maksa veroa tästä!! siinäpä miettimistä.....

    • dokumentti romanik

      otahan hannele k. ne kerjäläiset kotiis ku niin haluat niitä autettevan. Et vissiin ole sattunut näkemään romanikerjäläisistä tehtyä dokumenttia.........

    • kerjäläinen 20v

      Hannele K elättää vaan itse niin monta romania kun vaan perse kestää hankkia rahaa niille
      tuollaisille kaikenmaailan sosiaalipakolaisille korkeintaam maastakarkoitus. ei noihin pidä veronmaksajien rahoja tuhlata

    • grannen

      jos niillä on varaa tulla suomeen asti kerjään niin ei ne niin köyhiä ole. haluaako suomi maineen että "menkää suomeen siellä saatte kaiken" näin on käynyt ruotsissa, irakissa useammat tuntee määrätyt paikka kunnat ruotsissa.

      jos haluat auttaa, perusta hyväntekeväisyysyhdistys itse. eiköhän valtiolla ole tarpeeksi kun huolehtii omistaan.

    • Rikollisia

      Romanirikollisille rahan antaminen pitäisi tehdä rangaistavaksi.

    • hulluutta

      Pitäskö kuitenki ensin auttaa oman maan kansalaisia ja sitten työntää roposet johonkin muualle...
      Tuskin kukaan antaa ensimmäisenä omia lapsiaan nälkään kuolla, että naapurin lapset saisi ruokaa!

    • Voi Pyhä Sylvi

      Vuokra-asuntoja ei ole. Suomalaisetkaan eivät niitä saa kuin hyvällä tuurilla (nim. kokemusta on). Kuten esimerkiksi etelän lomakohteissa, myös Suomessa on turistien maksettava itse viulunsa. Miksi romanit olisivat tähän poikkeus? Suomessa on tarjolla koulutettua työvoimaa sekä paljon nuoria työhaluisia kortistossa ja heidät pitää työllistää ensin. Suomessa ei ole varaa edes peruspalveluihin ja sinun mielestäsi meidän pitäisi tarjota ilmainen toimeentulo turisteille! Se jos mikä on pöyristyttävää.

    • älä anna rahaa!

      Romaniassa on 21 miljoonaa asukasta, Suomessa vain 5 miljoonaa. Miksi meidän suomalaisten pitäisi elättää näitä ulkomaalaisia, kun samaan aikaan vanhuksemme makaavat likaisissa vaipoissaan makuuhaavoja saamassa, alkoholistit eivät pääse katkaisuhoitoon ja mielenterveyspotilaita sekä vankeja kotiutetaan omiin oloihinsa, vaikka heidän oikea paikka olisi laitoksessa, jossa saisivat tarvittavat ohjaukset ja taidot, jotta pärjäävät siviilissä omillaan.

      Juuri viime viikolla oli juttu uutisissa, että iso romanialainen rikollisliiga saatiin kiinni. Romaaninaiset istuvat kerjäämässä sillä aikaa, kun nuoret miehet vakoilevat pankkiautomaattien tunnuslukuja ja varastavat kaupoista kodin elektroniikkaa. Koko perheen bisnestä siis.

      Jos ulkomaalainen tulee Suomeen työtä tekemään ja maksamaan veroja, niin se sopii hyvin. Loisiminen ei hyödytä ketään. Päinvastoin romanialaiset asuvat Suomessa ilmaiseksi, roskaavat luontoa ja levittävät vastuutonta elämäntapaansa. Heistä ei ole yhteiskunnalle mitään hyötyä, vain haittaa. Koska yhteiskunta ei lopeta romaanikerjäläisten joukkoliikehdintää, niin jokaisen ihmisen pitää itsensä kurissa, jotta ei anna kerjäläisille senttiäkään. Se on ainoa keino lopettaa heidän tulemisensa maahan, sillä he eivät tule Suomeen, jos eivät hyödy siitä mitenkään.

      • 13

        Niin, ei todella köyhä (löytyy suomalaisistakin) pysty matkustamaan toiseen maahan, vaan elää päivän kerrallaan.


    • oma kansa ensin

      huolehditaanpa ensin omasta kansasta että kaikilla on katto pää päälla ja perusturva! romanit pysykööt vaan omassa maassa kerjäämässä...ei ole suomen tehtävä elättää niitä!! jos niillä on rahaa tulla tännekkin niin mielestäni eivät ole kyllä kovin köyhiä sillä köyhällä ei todellakaan ole varaa lentolippuhin,laiva,juna ei vaikka kuinka kerjäisi! kerjäläiset lähtis takasin omaan maahan jos kukaan ei antais mitään

    • Savolaisjunttix

      Hei kuule, olen katsellut tota romanialaisten kerjäämishommaa täällä Suomessa ja satuin katsomaan myös tässä hiljan telkkarista BBC:n dokumentin TV2 kanavalta, (löytynee vielä Areenalta muutaman päivän ajan), etpä tiedä mistä kirjoitat.
      Me nähdään tätä romanialaisten kerjäys/kaupusteluhommaa täällä Savossakin, samat "kiikarikauppiaat" ja haitarinsoittajat kierrätetään autoilla useissa paikoissa. Samat veitikat voit tavata jopa samana päivänä useammalta paikkakunnalta, jos hyvin sattuu. Tää homma näyttää ihan organisoidulta, hyvillä autoilla tuodaan porukkaa kerjäämään ja ihan teatteria vedetään.
      Erälle kauppaketjulle tein valituksen näistä "haitarinsoittajista", kun ei soitosta tietoakaan ja jotkut oli aika agressiivisia kaupoissa asioivia kohtaan. Ei ole sen jälkeen enään näkynyt "soittajia".
      Jos mieltä ja omatuntoa vaivaa, niin käykää katsomassa siellä Romaniassa, matka sinne ei maksa kovin paljon, että miten siellä menee näillä "kerjäläisillä". Todellista hätää ja puutetta toki sielläkin on, mutta eivät ne ihmiset täällä kerjää, auttakaa heitä suoraan siellä paikan päällä. Viette vaikka vanhan tiilikoneen sinne, jolla tehdään tiiliä ja muuraatte pari taloa heidän kanssaan siellä.

    • Rasisti!

      Tv-ohjelmasta kävi ilmi että romani-lapsi tienaa Lontoossa 1/4 vuodessa n.40000 puntaa,äiti kerjää tekaistuilla syntymätodistuksilla paikallisesta sossusta 10 lapsen sos.avun vaikka lapsia ei välttämättä ole kuin yksi rekvisiittana mukana.Perhe ajelee kotimaassaan BMV-maasturilla!Kaikki haastatellut kerjäläiset valehtelivat silmät-korvat täyteen. Että se niistä "kerjäläisistä"

    • PROVO

      Pöyristyttävää ajatella, että ajaisit oman maan kansalaiset ensin kurjuuteen vain auttaakseen typeryyksissäsi järjestäytynyttä rikollisuutta, joka kuppaa hyväntahtoisten hölmöjen rahat.

      Tuolla ajattelulla suomen kaikki reilu 500 000 köyhää/vähävaraista ihmistä ovat kohta nälkäkuoleman partaalla ja ainut vaihtoehto on lähteä ruotsiin kerjäläisiksi...siinä sitä on sulla varmaan miettimistä antaako euron romanialaisten kerjäläisen kuppiin ja ajaa suomen köyhät maasta pois vai auttaa ensin omaa kansaa...

    • leikatkaa maahanmuut

      mun mielest on pöyristyttävää ajatellakkaan mitään että ne kerjäläiset sais ilmasen vuokra-asunnon ja tukia, eiväthän he tee töitäkään, mietin miten he ovat päässeet suomeen jos heillä ei ole rahaa elättää itseään täällä, kyl mun mielest ne pitäs lähettää takas sinne mistä ovat tulleetki jos ei oo rahaa ylläpitämään omaa elämistään, ei rahaa niille jotka ei tee töitäkään. ja ne tuskin alkaa töitä tekee ku huomaa että suomi antaa rahaa että ne voi viettää lepposaa elämää.

    • tämä tosi

      ei muuta kun postimerkki perseeseen ja sinne mistä ovat tulleetkin

    • Harjavaltalainen

      Eikö meidän suomalaisien pitäis laittaa omat nurkat kuntoon, ennenkuin ruvetaan syytämään muille maille rahaa. Ei kukaan muukaan auta suomalaisia pitkäaikaistyöttömiä,vanhuksia kuin me itse. Hoidetaan ne ensteksi kuntoon katsellaan sit ketä kannattaa auttaa.

    • Huijareita

      Romanialaisilla on ollut varaa tulla tänne. Heillä on myös varaa lähteä kotiinsa. Emme ole vastuussa heistä. Käsittääkseni he eivät edes ole Romanian huono-osaisia; huono-osaiset eivät pysty lähtemään ulkomaille. 1900-luvun alun suomalaiset, jotka lähtivät Yhdysvaltoihin ja Kanadaan eivät menneet sinne kerjäämään vaan tekemään rehellistä työtä. Työhön näistä nykyisistä kerjäläisistä ei ole. Arvoisa Hannele voit kantaa vaikka koko palkkasi heille. Minun rahojani nämä huijarit eivät saa. Kotimaassakin on vielä autettavia.

    • suurinpiirteen

      ne vois esimerkiksi hakia turvapaikanhakijaksi niinku muukki tähänasti niin johan niillä olis hyvät oltavat mamuiksi vaan niin johan rahaa tuloo joka suunnalta

    • Ota selvää.

      Ei täällä suomalaisillekaan järjestetä asuntoja! Tiedätkö paljon Suomessa on suomalaisia asunnottomia?!

    • .....

      olisit wittu kattonu sen enkku dokkarin, vittu rosvoja ne on...kelle ne kerjää asuu ökytaloissa romaniassa ja ajaa kalliilla autoilla,,saunan takana on tilaa...sinulle sekä niille kerjäläisille..

    • Eipäs kerjätä

      Minkä takia näitä rosvoja pitäisi hyysätä? Ei tämä porukka ole muuta kuin täällä kerjäämässä ja varastelemassa. Toivottavasti tulee niin kylmä talvi että älyävät lähteä täältä pois. Jos kerjäläinen yrittää kerjätä sinulta niin näytä sille kuvannollisesti kädellä ampumistapahtumaa ja aseen laittamistaa koteloon niin huomaat mikä meteli alkaa.

    • heppoja

      Itse auttaisin heitä antamalla isän kädestä ja sitten tarjoaisin lentolipun kotiin ja sanoisin että takaisin ei oo tulemista

    • en ole rasisti!!

      Minä antaisin yhtenä päivänä yösijan ja lämmintä soppaa ja seuraavana päivänä lähettäisin vatsat täynnä ja uutta intoa uhkuen takaisin sinne mistä ovat tulleetkin!!
      Suomessa on paljon omiakin kansalaisia joilla ei ole kotia!!

    • onko jarkeä otta laiskoja maahan ja viellä maksa,
      toimeentulotuen ja kaupan päällä asunto.
      jos meillä ei olisi omia köyhia,heitä on ylin kyllin,
      hennele pitä, otta heitä oman kotin ja syötä ja jotta,
      jos hän on niin rikas

    • ekassu

      Eiköhän hoideta kaikille Suomen kansalaisille asunnot ja työtä. Kun nämä asiat kunnossa, voidaan alkaa hyysäämään ulkomailta tänne tulleita. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Suomeen tulee ulkomaalaisia jos he opiskelevat tai tekevät tekevät töitä ja maksavat veroja.

    • Elämää seuraava

      Et ilmeisesti ole nähnyt BBC:n dokumettia romanikerjäläisten todellisesta toiminnasta. Jos olisit nähnyt, et varmasti yrittäisi saada heitä yhtään Suomeen tai muuallekaan pois omasta maastaan.
      Näyttää sille, että oikea tapa auttaa, on saada vastuuseen ne taustalla toimivat tosi rikkaat rikolliset. Se taas tapahtuisi parhaiten koko EU:n voimin, esimerkiksi hyvin jyrkillä toimenpiteillä Romanian valtiota kohtaan, kunnes valtio laittaa sisäiset asiansa kuntoon.
      Pahinta, mitä tällä hetkellä voi tehdä, on antaa kerjäläisille rahaa ja sillä tavalla tukea taustalla pyörivää rikolista toimintaa.
      Jos rahaa ei anneta, toiminta muodostuu kannattamattomaksi. Sen jälkeen kerjäämään lähetetyt ehtivät kouluun, töihin ja muuten kehittämään itseään. Ongelma saadaan näin vähitellen poistettua.

    • otankin

      Voi Hannele kulta taidat olla mielipiteinesi melko yksin. Eikö Sinunkin olisi jo aika avata silmäsi ja katsella mitä ympärilläsi tapahtuu, ja mitä mieltä hyyyvin suuri osa suomalisista on.
      Suomessa toimitaan siten kuin demokratiassa kuuluu.
      Niin tehdään kun enemmistö haluaa.
      Yksin ei ole hyvä olla, hyppää kyytiin, taikka muuta Romaniaan.

    • Romanit pois

      Ois pitänyt antaa hitlerin teloittaa romanit,,eivät olisi nyt vaivoina,,nyt vaivoina,ovat somalit,yön timot,suomalaiset näkee nälkää.,ovat asunnottomia.miten on somalit?parasta päällä,kännykät viimeistä muotia,kenen rahoilla?meidän veronmaksajien rahoilla,Suomi niin vitun tyhmä,,ottaa näitä pakolaisia tänne,oma kansa näkee nälkää,,sitten lisäksi tuo saatana euro,kaikki on kallistunut kuusin kertaiseksi,,,työtä ja hyvin vointia luvattiin,kuka voi hyvin,Somalit,ja Romaaniit,ja mustalaiset...Katainen,Urpilainen. herätään jo Suomalaiset..
      Valitaan kerrankin järkevä presidentti.ei kokoomusta,ei keskustaa.
      Markka takaisin,ja suomalaisille töitä,,ja nuo kerjäläiset helvettiin täältä.ja mustalaiset kans takaisin Romaniaan,muiden mukana..

    • EI ARMOA

      Ettekö kattonut dokumenttia englannista mimmonen bisnes se on romanialaisille pihoissa seisoi bmw x5 sun muita komeita autoja ei muuta v.....n suomesta

    • Eiköhän hoideta ensin suomalaiset ja meidän asiat kuntoon... Nimimerkillä 2v vailla vakituista asuntoa!!!!

    • cjdkrpuiuso

      Minä olen huolissani siitä, että kauppatorin lokeille tulee nälkä. Niitä pitäisi ruokkia enemmän, niin ne tulisivat tyytyväisiksi ja muuttaisivat kotiinsa luodolle asumaan. Sama pitäisi tehdä myös citykaneille ja rotille.

    • En ole rasisti.

      Katsoppas Yle arenasta: Ajankohtainen kakkonen Special: Romanian lapsikerjäläiset (Linkki: http://areena.yle.fi/video/1325622309755 ).

      Muitakin aiheeseen liittyviä dokumetteja tullut YLE:n kanavalta. Kehotan katsomaan niitä ja vasta sitten urputtamaan romani kerjäläisten oikeudesta hyvään elintasoon suomessa. Kyllä minä ihan ensin ottaisin aiheeksi valittaa muista asioista mikä mättää täällä suomen maassa ja jotka koskevat ihan meitä omia suomen kansalaisia jotka ovat tänne syntyneet.

      • Esitysaikaa 1 päivä

        Esitysaikaa 1 päivä jäljellä.


    • jo vai vielä

      Vai vielä niitä hyyssäämään. Menkööt keleet notkumaan sinne mistä ovat tulleetkin.
      Rikollisia ja pahantekijöitä koko joukkio. Ei kait tommosia kukaan ota asumaan lähellekään, nehän vie kaiken heti kun silmä välttää tai mukiloivat ja vievät. Suomessa ei tarvita näitä pa skajoukkioita. Kun ensiksi huolehdittas ne omien köyhien lapsiperheiden, asunnottomien jne asiat kuntoon. Kukaan ei estä teitä hanneleita muuttamasta sinne Romaniaan taui Bulgariaan. Mee sinne tekemään avustustyötä!

    • Eiks jengi oikeesti tiedä, että noi on järjestäytyneen rikollisuuden osia, noi "köyhät" ja "surkeat" kerjäläiset.

    • S-Kyösti

      Ne voitaisiin kipata Auswichiin ja avata se uudestaan,onhan jo parakit valmiina!

    • hehe

      Nokun ei ole mistä auttaa! Mannet hakevat tukensa toimistosta ja näin syövät kunnan rahat eikä lisäapua voida heille antaa. Tukirahansa he lähettävät kotimaahansa, jossa perheen pomo käyttää rahat omaksi hyväkseen.

    • prkl

      KOSKA NE ON TURISTEJA!!! En mäkään saa ulkomailla omaa asuntoo jos istun kadulla kerjäämässä! V'''u mitä pelleilyy taas!

    • hihhei huu

      Autetaan romani ystävät takaisin kotiin ja pystyvästi!

    • Kuules, aloittaja

      Eksä, Hannele K oo tajunnu että Suomessa on leipäjonoja, josta saa leipää ja muuta ruokaa köyhät ihan ilmaseks. Menkööt kerjäläiset sinne!!!!!!

    • Supisuomalainen

      Matkalippu kotimaahan ja maahantulokielto Suomeen.
      Saisivat romanialaiset itse ottaa vastuun omistaan.
      Törkeää tuo avoin kerjääminen.

    • ja vielä tukea

      Ota hyvä ihminen asumaan ne kotiisi, kyllähän sinä varmaan 100 elättiä pystyt elättämään, mitä niitä muille tyrkytät.

    • hieenoihminen

      Hannele K sähän voisit asuttaa vaikka yhden perheen kotiis. Aamulla voit todeta onko yhtään irtaimistoa jäljellä.

    • -----------------

      Niin joo ja sitte kun se mansikanpoiminta loppuu, niin kiireesti Romaniaan.
      Ne on Romanian kansalaisia , eikö sillä maalla ole suurempi vastuu kansalaisistaan kun Suomella Romanian kansalaisista ?

      Eikä tarvi Biaudetin tutkia yhtään mitään.

    • 9mm savunahoille

      On pöyristyttävää että päästetään suomeen romaneita! Toi ajattelu että me pystytään ruokkiin mailman loiset on kyllä niin pumpuliunta!
      Ps. kerjäämistä ei pitäisi sallia lainkaan ja kaupustelu ovelta ovelle olis syytä kieltää. nämä "kaupusteliat"usein romaneita ryöstää ja varastaa valtavasti. Toi varastaminen ja epärehellisyys kulkee keeneissä!
      Montako rehellistä työssäkäyvää romania tunnet?? Suomesta pitäis karkottaa muutenkin nk pakolaiset, peruste on se että mikä on semmonen hätä että haetaan suomeen loisiin? mailmastahan on mailman poliisi usa tapattanu kaikki tiktaattorit!

    • Tosi on

      Eiköhän uhreina ole ihan tavalliset Sini Silmä Suomalaiset, kun oikein totta puhutaan PISTE.

    • ei sentiäkään että tajuavat mennä muualle kerjämään.

      • Tosi on

        Kun se kerjääminen olisikin ainoa asia, se on peitehommaa muulle ryöstelylle.


    • intellektuelli

      Kerrankin asiallinen aloitus eikä mikään provo!

    • kysyy hän vaan

      Katselon viime kesänä, kun kaupunkimme kadulla eräs nuori romanialainen nainen kerjäsi. Se mikä alkoi naurattamaan oli se, että tuli suomalainen mies, pikkasen laitamyödässä, käveli ohitse ja palasi takaisin. Tämä mies kysyi, että oleko saanut syötyä. Nainen ilmiselvästi vasti en ja mies alkoi kaivamaan lompakostaan 50euron seteliä. Niasn silmät kirkastuivat ja tarjosi mukiaan. Mies heilutti seteliään ja kysyi, että haluatko tämän setelin. Nainen nyökytti päätänsä ja mies sanoi, että saat tämän setelin, jos lähdet hänen kanssaan syömään tuohon ravintolaan, hän maksaa ja saat tämän setelin. Nainen aneli, että hän ei tarvitse ruokaa, vaan sen setelin. Tätä jatkui hetken aikaa, kunnes mies lähti setelin kanssa jatkamaan matkaa. Vähän matkan päässä tuli romaniais lapsi myymään jotain.
      Mies käveli lapsen ohitse, eikä kiinnittänyt tähän huomioita, vaikka lapsi roikkui perässä. Hetken päästä tämän naisen luo saapui mies ja tämä lapsi ja seurue lähti johonkin.

      Miksi tämä nälkäinen nainen ei lähtenyt syömään, kun suomalainen olisi maksanut?

    • tosi juttu

      Hannele hyvä.
      Etkö todellakaan ole katsonut dokumenttentteja kerjäläisistä? Ovat tulleet tänne ihan vaan hyödyttämään jonkun rikkaan romaanin talohankkeita!Eivät hae työtä!Eivätkä osaa tehdä mitään, vain likaa, roskaa , ja paljon lapsia, jotka herättäisivät säälin tunnetta!Romanian valtio on saanut EU tukea jo todella monta kertaa,heidän autttamisekseen, mutta ne rahat katosivat, ja katoavat aina muutenkin jonkun Rikkaan romanialaisen taskuun! Voi sinua sinisilmä tyttö olet ihan hakoteillä tässä asiassa.Juttelin tässä muutamana kesänä yhden romaanin kanssa!Hän oli asunut Italiassa, Ranskassa, Saksassa, hän selvitti todella asioita ei pidä uskoa, kaikkea, Eivät he hae mitään vakituista työtä,hän sanoi senkin oli luonai suihkussa, ja säi yhden aterian , he haluavat vain rahaa, jota hankitaan keinolla ,millä hyvänsä!Myös pikkulaoset otetaan kerjäämään!Hän Romanian kerjäläinen selvitti minulle asioita perin juurin!
      Voi säälittävä Sinisilmä Hannele K.

    • KYMILÄINENJUNTTI

      EI KUN KOTIMAAHANSA JA SIELLÄ MAASTAPOISTUMISKIELTO MIKSI YLEENSÄ TÄLLÄISIÄ MAITA OTETAAN EU-HUN JOTKA EIVÄT HUOLEHDI KANSALAISTENSA TOIMEENTULOSTA KOTIMAASSAAN.ROMANIA JA BULKARIA TÄYTYIS HETI EROTTAA EU-STA.

    • Pöpö

      Kyllähän se on niin että eihän suomen heikoimmistakaan pidetä huolta.mitä nyt sitten muista.paitsi toiset pakolaiset saa toiset ei.Oma kansa on osittain jätetty heitteille.repikää siitä turha marista kenenkään ite olette päättäjät valinneet.Me ei maheta mitään mitä ne päättäjät tekee.Onhan se ny nähty ja itse koettu.

    • Uskat Palos

      Niinhän se on että kun varastaa ja häiriköi ei sillätavalla juuri kunnioitusta saa. Ulkomaankansalaisilla tulisi olla maahantullessaan riittävät varat oleskeluaan varten, muut pysyköön poissa.

    • ahahahahhaha

      Työnhaluisia? Hahahahhaha!
      Heitteillä olon? Hahahahhaha!

      Etkö ole kuullut, ei ne mitään oikeita kerjäläisiä ole, ne kerjää rahaa pikku mafialleen jotka tulevat ne sitten näiltä poimimaan, eiköhän se ongelma pitäisi ensin hoitaa ennen kuin alkaa tukea järjestäytynyttä rikollisuutta.

    • ....................

      No monia muitakin syrjitään ja kuulutetaan asioita. Ei romanit ole ainut! Eihän avohoito potilaat, vammaiset tai moniongelmaiset saa asua missään muualla kun laitoksessa ja lukkojen takana hiljaiseksi lääkittynä. Olen itsekkin nähnyt millaisiin putka asuntoihin niitä laitetaan ja edunvalvonta ryövää rahat.

    • Tosi on

      Tämä Hannele K teki suuren palveluksen, kun sai ison porukan katsomaan tuon dokumentin ja ottamaan kantaa tähän älyttömyytteen jota nämä hyysärit tekevät Suomalaisten verorahoilla. Ainakin osan Suomaisten Sini Silmistä on auenneet totuudelle asiassa.

      • Niimpä...

        Ehkä se olikin tarkoitus... ; )


    • maksetaan paluulippu, tänne ei kaivata yhtään saamarin siivelläeläjää lisää, tai palkkaa sinä 5 romanialaista duuniin niin näet mitä ne saa aikaiseksi. Hitto tämän maan rajat pitää sulkea yhtä tiiviiksi kuin vanhanpiaan p...u

    • resxcvbgyh

      Katsoin juuri ton bbc:n videon ja siiän Kerjäläiset keksivät tekosyitä, miksi ovat köyhiä. Sitten vielä varastavat kadulta tavaraa kaiken huipuksi. Käyttävät lapsia hyväksi saadakseen rahaa.Lista jatkuu vain. Kannattaa oikeasti miettiä pitkään ja hartaasti kannattaako rahaa antaa vai ei. Ennen olen ainaa näitä vähän säälinyt, mutta nyt voin vain huokaista helpotuksesta, ettein ole kerjäläisiin törmännyt kertaakaan elämässäni.Mitä ne miehet tekevät jos naiset kerjäävät kadulla rahaa?

    • Omat vanhukset ekaks

      Ei se ole yhteiskunnan asia auttaa niitä. Voithan sinä yksityisesti auttaa. Turha tänne on kirjoitella. viime kesänä iltalehti tarjosi koko porukalle töitä risusavottaan. Ainoastaan KAKSI oli kiinnostunut. Se siitä "itsensäelättämisestä työllä"

    • Saisko nauraa

      Hoidetaan ensin nämä nuoret työttömät, työttömät työnhakijat ja eläkeläisten hoidon syrjintä alta pois.

      Samalla kitketään suomalaisen nuorison rettelöitsiminen ja kunnostetaan vanhempien kasvatusmetodit jollakin farmitaktiikalla.

      Jos rahaa joka tapauksessa laitettaisiin nyt oikeisiin paikkoihin, ei tällainen ongelma kuin 'kerjäläiset' olisi aiheellinen. En edes ymmärrä miksi ihmiset ajattelevat että he hyvää tahtoaan ovat 'kerjäämässä' itselleen tai lapsilleen rahaa. Kokemukseni heistä ovat olleet vain negatiivisia: rellestävät keskenään, seuraavat perässä tai voivat jopa vetää laukusta tai pahimmillaan ottaa rahaa väkisin. Minulle ei ole käynyt näin mutta olen nähnyt ihan päivänvalossa tällaista tapahtuvan.

      Ei ole ihme että heillä on sellainen maine kun he eivät mitään tee sen parantamiseksi. (En puhu nyt koko kansasta, koska uskon että heidän maassaan on rehellisiäkin ihmisiä olemassa ja he yrittävät tyytyä oikeaan köyhyyteen joka siellä vallitsee)

    • ketunhäntäkainalossa

      Hyi sinua Hannele, juttusi on taas rasismia suomalaisia kohtaan!

    • asdasdxx1

      Suomessa on vakimäärä kerjäläisiä joka hetki tienaamassa rahoja mafialle. Jos niitä on tällä hetkellä 100, ja jokainen työllistettäisiin, olisi heitä ensi viikolla vähintään toiset 100 jo tilalla.

      He eivät kerjää rahaa itsellensä, vaan mafialle ja tästä syystä heille EI SAA ANTAA IKINÄ RAHAA.

    • Peen rasismia!

      Sillä rahalla minkä nuo ovat matkastaan tänne sosiaaliparantolaamme maksaneet nuo olisivat elelleet kotopäässään herroiksi ja rouviksi vuoden.
      Hyvä Hannele K. Mikä sinua motivoi sponsoroimaan romaneja täälä Suomessa kun varsin hyvin tiedät, kuten kaikki muutkin, että samalla kuukausirahalla nuo ihmiset elävät kotimaassaan vuoden? Oletko kenties niin hyvätuloinen, että siunulla on varaa ottaa muutama sorrettu romani nurkkiisi elätettäväksi? Jos noin on niin minäkin voin tulla sinulle kylään.
      Olet erehtynyt, kyse ei ole rasismista!!! Jos minä lähden vastavierailulle noiden säälissäsi kylpevien kotitanhuville, pistän jogurttikipon maahan ahterini viereen ja näyttelen rasismista kärsivää, mitä luulet aukeaako vaikka romaniassa minulle "taivas" vuokrapytingin ja toimeentulotuen nimissä paikallisten toimesta. Luulen ettei aukea. Mikä ihmeen raha-automaatti kuvittelet suomalaisen veronmaksajan olevan, että tänne sopii tulla mistä vaan ammattikerjäläisen ja pistää perse katuun,,eli firma pystyyn?
      Kyse ei ole rasismista vaan suunnitelmallisesta toiminnasta käyttää kaltaisiasi äänikellona hyödynnettäessä täkäläistä sosiaaliverkkoa. Jos nuo romanit ovat omasta tahdostaan tänne osanneet kerjuulle tulla, niin kai meillä nyt sentään on oikeus antaa se almu heille samoin kuin olla antamatta.
      Omat vanhempasi kun hoitelisit tai naapurin iäkkäät vanhukset ja huutelisit heidän oikeuksiensa perään niin minäkin sponssaan noita sinun romanejasi avokätisesti. Pistä pystyyn keräys mikä auttaa noita istuskelijoita kotimaassaan ja yllätyt, kyllä suomalainen auttaa avun tarvitsijaa. Loiseläjiä meillä on omasta takaa eikä se joukko kaipaa ulkomaanapuja.
      Pistä nyt vielä joku asioista tietämätön kovapalkkainen presidenttiehdokas tutkiin asiaa, ei hyvä. Oikeastaan muuta ei mieleen Hannele avauksestasi tule muuta kuin se, että kuka sinunkin vaivasi maksaa minkä noiden romanien eteen olet avauksesi nimissä nähnyt,,,romanit?

      • Omppu80

        Jos sä meet Romaniaan kerjäämään, niin taidat saada sakot maksettavaksi. Siellä tais tulla läpi maan kerjääminen ja kaupustelu esim. raitiovaunuissa kielletyksi pari vuotta sitten. Se on auttanut, kerjääviä mustalaisia ei juuri näe. Liekkö saman lakipykälän ansiota myös se, että häiritsevät katulapsiporukat on kadonneet - ennen niitä joutu menemään karkuun liikkeisiin, niihin heillä oli porttikielto.


    • lähimmäisyyttä

      Kylläpä suomalaisista on tullut kylmää ja empatiakyvytöntä kansaa...
      Minä kyllä yritän auttaa jos nään että joku on apua vailla.

      • Mummeli vaan

        Lämhimmäinen.
        Käytkö auttamassa myös vanhainkodeissa, joissa suurin osa vahuksistamme viruu,jotka rakensivat tätä maata! ja hoitopaikat on kohta suurten Ulkomiasten Firmojen omistuksessa, jossa ei9 LÄHIMMÄISYYDELLÄ TUNTEILLA, RAHAT POIS MENTTALITEETILLA!Romanian valtio on saanut jo rahat auttaakseen Kerjäläisiä, mutta ne rahat on menneet rikkaiden taskuun! Suomen Romaanit ajelee mersuilla bemareilla ja eivät auta ketään pulaan joutunutta!Hakevat vaan lisää rahaa sossusta!Et taida seurata talouspolitiikkaa, kovinkaan?
        Terveisin vanha, köyhä ihminen, muita auttanut!


      • Järjenääni

        Ota niitä kuinka monta tahdot ja auta kerro sitten mitä todellisuudessa tapahtui.En ymmärrä näitä hyysääjiä eikö ole Soumalaisia tosiautettavia MITÄ.


    • tyjrtyjtyj

      Muistaakseni Romanian sosialistisessa neuvostotasavallassa smuguilla ei ollut edes sosiaaliturvanumeroa, koska lähes 100 % ko. kansasta oli jatkuvasti linnassa tai kasvatuslaitoksessa tyhjäntoimituksesta. Kyllä, tyhjäntoimittaminen oli rangaistavaa sloboissa.

    • Osa näistä kerjäläisistä on mafioitten listoilla, osa kerjää rahaa länsimaista jonka lähettää näihin romanikyliin ja ghettoihin joissa ei ole sähköjä, juoksevaa vettä tai viranomaisia, heillä ei ole asiaa paikallisten kouluihin tai töihin yms..

      Nämä mafiat ovat paikallisia mafioita jotka ovat ottaneet suojattomat romani ghetot, kylät valtaansa ja heillä on romanijengejä palkka listoillaan, jotka elävät sitten hieman erilaisessa maisemassa heimolaisistaan.

      Lapsia kidnapataan ja ostetaan näistä paikoista ja heistä koulitaan järjestäytyneeseen rikollisuuteen "työläisiä", kuten taskuvarkaat, prosituutio.

      Minun mielipiteeni on että ongelma johtuu siitä että EU tekee työtä näille mafioille, siihen on suuntaa antavia todisteita yllättävän paljon, varsinkin Balkkaaneissa on selvät sävelet ketä johtaa maita.

      Eli ongelmaan ei etsitä ratkaisua, vaan sitä ylläpidetään ja itseasiassa ruokitaan medioitten kautta propagandalla, esim ei uutisoida romaneita kohtaan tehtyjä hyökkäyksiä, murhia, kidnappauksia yms.
      Mutta negatiiviset uutisoinnit kyllä löytyvät ja niistä revitään sitten "myötätuntoa", entisestään syvälle juurtuva rasismi EUssa on mahdollistanut tämän tilanteen.

      Toki on valveutuneita kanslaisia EUssa jotka koettavat taistella näitä mafioita vastaan ja koettaavat saada EUn toimimaan lain mukaisesti, demokraattisesti, inhimillisesti ja sivistyneesti mutta niistä ei paljoa kuuluteta medioissa, miksiköhän?

    • lijdfhkj

      Oon huomannu, että monilla mustalaisilla on Mersu autonaan.
      Mahtaakohan ne kerjäläiset tehdä työtä perheensä puolesta, että sais vähän luksusta....

      Ja miksi tää on muka rasismia?
      Jotain muuta tämä on.

      Esimerkiksi:
      Pitäisikö meidän hyväksyä joku kulttuuri, missä saisi tappaa vaikka joka vastaantulija kadulla.....

    • erthrthrthrtrtj

      Mustalaisten kansantaruissa elää legenda, jonka mukaan vertauskuvallisesti "peili rikkoutui" ja sirpaleet levisivät kaikkialle maailmaan.

      Tosiasiallisesti mustalaiset ovat mahdollisesti jopa rodunjalostuksen sivutuote.
      Geneettinen perimä juontaa juurensa Indusjoen laaksoon, mutta aikalaiskirjoituksia kansan alkuperästä ei ole pystytty kartoittamaan.

      Se tiedetään, että 4.,- ja 5,- vuosisadalla alueella käytiin lukuisia heimosotia eri radzojen kesken. Romanit on mahdollisesti risteytetty lukuisten eri pakkosiirrettyjen kansojen välillä.

    • h,hj,hj,

      Eli siis; ne ovat intialaisia??

      • Pojoing II

    • Ei lapsille rahat !

      Ei kukaan voi tietää, mitä hän ostaa, tupakka ?

      • ?

        "yritän auttaa"?? Perk. olin 12v. ja tekin töitä puutarhassa


    • Sanonpahan vain..

      Ainakin kaikilla romani kerjäläisillä joita oon ite nähny niin on uusinta mallia oleva kännykkä. Mullakaan ei oo niin hienoo kun sillä kerjäläisellä joka kerjää kadulla ja jostain kumman syystä syö samalla mäkkärin hampurilaista..Kyllä niiden olot olis paremmin jos ne otta itteensä niskasta kiinni ja siirtyisivät kaidalle tielle niin ei olisi ensimmäinen oletus niistä se että ne varastaa muilta. Vaikka olisi köyhä niin ei se oikeuta mun mielestä varastamiseen. Suomessa kukaan ei kuole nälkään on leipäjonoa ja soppajonoa ja sitten vielä jaetaan ruokakasseja niille joilla ei oo varaa ostaa ruokaa. Ryhtyisivät rehdeiksi ihmisiksi niin voisivat hankkia koulutuksen ja sitten työn.

      • eirasistivaanrealist

        Samoin. Vanha romu kännykkä eikä todellakaan varaa syödä mäkissä. Joudun käymään joskus pelastusarmeijassakin. Käyn kuitenkin pätkätöissä. POIS KAIKKI romanialaiset,mannet somalit,ählämit sun muut mamu-pummit täältä!!!


      • JSSPSJ

        Itse taas näin puolison kanssa, miten Helsingin keskustassa vakiokerjäläiset kävelivät porukalla metroon ja ne invalidia esittäneet kävelivät ihan normaalisti siinä rinnalla. Rahaa laskettiin keskenään hymyt naamalla.

        Tietenkään tuota ei netissä uskottu, vaan "natsi taisi nähdä sitä mitä halusi nähdä."-kommentteja sadellut niskaan. Jos joku haluaa olla niin naiivi ja typerä, ja haluaa uskoa toisin, niin olkoon sitten niin.


    • uusi päivä

      Toi oli hyvä vitsi " työhaluisia romaneja" :)

    • murska

      Kerran näin ihanaa kuvaa. Hieno mersu tuli hakemaan kerjäläisen ja se lähti iloisena sen kyydillä ja tyytyväisenä laskivat rahaa.... Se on heidän työtä- Ei mitään muuta. Ja vitsi on todella hyvää: "työhaluisia romaneja"

    • JSSPSJ

      Voi hyvänen aika tätä hyysäilyä!

      Töitä heille on yritetty järjestää, mutta ensimmäinenkään romani ei ole tullut paikalle.

      Heille näyttäisi olevan tärkeämpää omat kerjäämisalueet; kokevat muut romanialaiset turistit uhkana ja eikös tässä jokin aika sitten heitä ollut iso lauma heiluttemassa rautaputkea oman maansa kansalaisille?

      Kenen tahansa syrjiminen on typerää, mutta vaikka heille lahjottaisi miljoonia, niin niillä menisi asiat siltikin päin peetä.

    • HEI KAIKKI!

      Voisiko joku, jolla on enemmän taitoa ja tietoa lähettää tämän viestiketjun päättäjille,viranomaisille tai vaikka johonkin lehteen?

    • Autakkaa.

      Soittaa poliisille - keräilijä kadulla, niin kuin juoppo kadulla

      SIISTI kAUPUNKI !

      • Roskalaatikossa ?

        Hah huijarit,oma paskako syö ?


      • Maanpakolainen

        "KAIKEN TAKANA ON NAINEN!" Laulaa Matti&Teppo laulussaan. Ovat täysin oikeassa.
        Jokainen kerjäläiselle rahaa antava on nainen. En ole kuullut vielä nähdyn miestä, joka olisi mennyt halpaan.
        Kun maahamme tuli jälleen naispääministeri, joka oli arvomaailmaltaan presidenttimme kaltainen, niin ensitöikseen hän vaati romanikerjäläisten kerjuun ja olekelun sallimista sekä pakkoruåtsin säilyttämistä!
        Eipä vaatinut pakkoruotsia näille romanikerjäläisille.

        Olisi ollut varmaan tuottavampaa heille, kun olisivat osanneet ylioppilas- vähemmistövaltuutettu-presidenttiedokas Eva Piaudetilta kerjätä setelitukon oikein pakkoruåtsiksi.

        Siinä teille esimerkki, mitä tapahtuu, kun ammattitaidoton osaamaton ja ajattelematon - sanonko - mikä - valitaan tärkeään virkaan vain sillä perusteella, että on viiru jalkovälissä ja ruååtsinkieli huulien välissä.

        Iihanaa olla suomalainen maksumies, kun naisemme äänestävät tällaisia päättäjiä!


    • Vettä vaan

      Jos voidellaan vesi vanhin voitehista.

    • Ei rasisti

      Tuliko katsottua Brittien dokumentti romanikerjäläisistä. Lasten hyväksikäyttöä " kerjäläisinä", burkhaan ja kaapuun pukeutuneet naiset valvovat Lontoon kaduilla Romaniasta organisoitua kerjäämistä
      Sama ongelma kaikkialla.

    • Pitäisi kaikille romaneille antaa asunnot Suomen valtion puolesta ja maksaa sosiaalitukia, sekä hoitaa terveydenhuollon ja lasten koulunkäynnin. Tätä en vastusta, jos lasku näistä palveluista lähetetään heidän kotimaansa suurlähetystöön. Eiköhän sitten suurlähetystöä ala kiinnostamaan oman maansa kansalaisten toimet.

      • Maanpakolainen

        Voihan sen laskun lähettää, mutta onko joku(sinisilmäinen nainen) vielä niin ääliö, että luulee saavansa myös maksun - älkää unta nähkö!


    • Hannele K. varmaan itse näyttää esimerkkiä tässä, kuinka tulee toimia.
      Hän tietenkin majoittaa romaniperheen omaan kotiinsa ja elättää heidät vielä.
      Hannele K. ei toki ole itse rasisti ? Eihän ?

    • Hannele K:lle

      Et taida tuntea romaaneja.

    • daa

      sinähän voit asuttaa kaikki omaan kotiisi, syöttää juottaa ja rahoittaa ihan omasta pussistasi ja näyttää esimerkkiä, vai mitä? aika hyvä trolli tämäkin..

      • Hmmph...

        Jos niil on kahviin varaan niin kai ne pärjää ja yhen naisen rätin alla oli röökii sillä oli saanu edes kolmioleivän.


    • ergerbrtne

      Hannele K. = Tvvja Haloska salanimellä.

      Tarja Halonen= Koko kansan, maailman ja univevsumin pvefidentti.

      Ja nyt pitäisi uusi loispressa äänestää, juu ei.

    • NIIN KUIN

      KOIRAN PASKAT istuvat. Oksentaa.

    • fjfgyjytgykgtkyky

      Laitetaan ne kaikki töihin Talvivaaran tehtaalle jätepuhdistamoon.

      Automaatio voisi tosin luulla niitäkin jätteiksi.

    • kaheleita riittää

      Juups, kyllä kerjäläiset haluaa töitä tehdä mutta omilla ehdoillaan ja kovasti valehdellen, heillä on ihan tehokas ammattilaisuus työssään kerjääjinä, niksikoneena mukana pienet lapset joita muka säälittäisiin ja yömyöhään juoksuttavat kaduilla ihmisten perässä. Kyllä, työintoa heillä on ja kaikki tulot puhtaana käteen. Virkavallalle eivät puhu ei pukahda sanallakaan kun yrittävät jututtaa. Ottaa kyllä tosissaan takaraivoon niitten valhe esitys köyhyydestä. Minulta eivät saa minkäänlaista myötätuntoa saatikka euroja. Itse valinneet osansa kun ei koulutus kelpaa eivätkä päästä lapsiaankaan kouluun kun hankkivat hyvin lastensa kustannuksella kaduilla. Aamen.

    • niin ni..

      Kerjäämistä ei tule suvaita. Jotkut väittävät että kerjäyskielto on ihmisarvon vastaista, mutta minusta se on aivan päin vastoin. Kenenkääm ei pitäisi joutua kerjäämään. Mutta romaneiden alemmuustila on pitkälti heidän omaa syytään, se on ihan ymmärrettävää että valtaväesto suhtautuun heihin epäilevästi, jopa pelokkaasti, koska he tekevät kieltämättä paljon rikoksia. Valitettavasti. Joten romaneiden pitäisi ensin itse ryhdistäytyä ja yrittää, ja sen jälkeen myös valtaväeston tulisi tulla vastaan ja auttaa sen minkä voi. Mutta ensivastuu on romananeilla itsellään.

    • rasisti..

      tänne ei tarvitä yhtään romanialaista!!! ei edes suomen romanialaisia.. kaikki vaan siperiaan.. joo munkin mielestä nyt on erittäin hyvä mansikanpoiminta aika! olen niin rasisti ku ihminen olla voi.. eli pidä suomi siistinä.. aloita pakolaisista ja maahanmuuttajista.. ja niille ei tarvii antaa mitään tukea.. saavat enempi tukea kuin suomalaiset opiskelijat ja muutkin!!!! pakolainen karvakäsi saa tukea 2300 ekeä kuukaudessa.. eikö se ala mietityttämään. ketään!!!

    • Kukkahattutättärääää

      Et vissiin ole katsonut ylen doggaria romanikerjäläisistä. Siinä oli totuus niistä "reppanoista".

    • taalasmaan sepi

      Romanikerjäläiset pitäs vaan karkottaa täältä sinne minne aurinko ei paista.
      Mut eihän täällä Suomessa nyt sellasta suvaita, hellanlettas sentää.
      Meillä Suomessa romanin päätä vaan paijataan ja sanotaan että asiat kyllä järjestyy. Ja jos romani syyllistyy rikokseen niin eihän siitä nyt täällä rangaista, maksimissaan pari viikkoo vankeutta ja ens kertaliselle puolet siitä. Sit vaan takas kadulle, tai mitä ikinä keksivätkään seuraavaks varastaa yms.

    • yrittäjä

      Hä paras keino koko hankitulle ongelmalle ikuinen maahatulokielto ja välitön karkotus
      Joku taho hankki ne tänne kerjäämään
      Meil on luereita omastakin takaa ja Virosta Venäjältä tulee lisää tänne sosiaali pummeja
      Kynnelle kykenevät omat mannet on jo muuttanut Ruotsiin ja äijät listii toisiaan
      onneksi ettei tarvi niitä kallita tiilepäitä luettaa

    • hehhehe..

      päivän vitsi oli kyllä tämäkin avaus...

    • kaikenkarvaisia..

      Ehkä tämä Hannele K Aloittaja ei ole kutenkaan mikään brovo niinkuin useampi luulee. Hän ei vaan ole sattunut näkemään ohjelmia TVstä näistä rahan kerjääjistä ja ne osaavat ammattimaisesti esittää niin mahdottoman kurjaa kadun kulmissa istuessaan, nöyrästi katse maahan luotuna, lapsi sylissään, että hyvä sydäminen helposti antaa rahaa jos ei tiedä niiden taustaa. Pitäisi kuitenkin hälytyskello soida siinä vaiheessa kun miettii millä rahalla tänne asti tulisivat kurjat kerjäämään, ei tänne ilmaisia matkoja jaella. Varmasti monen silmät aukesi sen ohjelman tiimoilta.

    • Monoa rotille

      Olet niin hauska, että sinut pitäisi lähettää Putous-ohjelmaan.

      Mustalaisjoukko kävi Helsinkiläisellä Bensa-asemalla varkaissa eilen.
      Liikkuivat valkoisella Ford Transit -merkkisellä pakettiautolla.

      Ei se ole rasismia, kun halutaan pitää loiset pois yhteiskunnasta.

      • EINo_

        Samaa mieltä, suurin osa niistä on varkaita ja murhaajia


    • KotiSwedu

      "Hannele K.

      On pöyristyttävää, että maamme viranomaiset sallivat vuodesta toiseen romanikerjäläisten heitteillä olon! Miksi Helsingin kaupunki ei järjestä heille kunnallista vuokra-asuntoa ja toimeentulotukea? Miksi savolaisjuntti-isännät eivät halua työhaluisia romaneja mansikanpoimintaan? Kyse on vakavasta rasismista ja mielestäni vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet'n tulee tutkia asia pikaisesti!"

      Parahin Hannele K.

      Jos asia niin sua nyppii, niin miksi sysäät vastuun toisille?

      Miksi et tee ITSE asialle mitää?

      Ota siis kotiisi ihana ja sosiaalinen ja työteliäs koti-romani.

      Helppoa, eikö?

      • KRETA Won

        joo, otappa vaan kotiis ihana ja sosiaalinen koti-romani, niin se on niin paljon työteliäs, että on asuntosi siivonnu putipuhtaaksi, ei ole turhaa tavaraa enään kun tulet kotiin, ja varmasti on tilaa.


    • Oi niitä aikoja....

      Joskus vanhoin hyviin aikoin, tässäkin maassa maksettii manneista tapporahaa.

    • Kenkää loisille

      Rasittavaa, kun noita kreivi Drakulan arkunkantajia haahuilee keskellä pääkaupunkiamme!

      Ahdistavaa; tulee sellainen olo, että kohta ne yrittävät ryöstää ja alitajuisesti miettii puolustuskeinoja.

      • kreivi Rakkula

        Satuinkin sopivasti lukemaan tämän. Draculan nimi tulee sanasta dracul - piru romaniaksi. Kun tuli kerjäläinen eteen, ärjäisin GO HOME DRAKUL niin maan heIvetin lujaa. Lähti Romanian poika juosten karkuun. Suosittelen.


      • Kiukuttaa...

        Miksi meiltä löytyy niin paljon noiden huijarien ja varkaiden ymmärtäjiä?
        Meidät suomalaiset (ainakin vielä 50-60-luvun sukupolvi) on kasvatettu rehellisyyteen, mutta miten on maahanmuuttajien laita, kerjääjien yms. yms? Tulevat "kulttuureista" joissa varastetaan omilta perheenjäseniltä ja surutta. Tyypit huijaavat rahat kelalta, kaupungilta ja mistä pystyvät? tekevät työtä eivätkä maksa veroja. "palkkarahoilla" rakentavat linnoitukset kotimaahansa. Ikäihmiset eivät uskalla liikkua kaupungilla, käydä pankkiautomaatilla jne. jne. Meillä ollaan kohteliaita, vai mitä se on?


      • siinä kaikki.

        Puolustuskeino: teleskooppipamppu!


    • kauhuskenaario
    • karu totuus

      Ovat kuulema eläneen 2000-vuotta kerjäämällä eli siitä lähtien kun lähtivät Intiasta, kertoo eräs romani tässä dokumentissa:
      http://areena.yle.fi/video/1325622309755

      Lasten ja muiden kerjäämät rahat menevät rikollisille. Voit vilkaista videon 45 minuutin kohdasta, minkälaisia palatseja rikolliset niillä ostavat.

      Lapset ja aikuiset ovat naamioituneet muslimeiksi kerjäämsikierroksen ajaksi.

    • iso d

      jahas. pössyf ottanut taas aamulääkkeet illalla ja päinvastoin. alkaa sivupersoonat hyppimään esiin...

    • SSKRV

      ja Suomeen ne kaikki änkee, ei täällä omallakaan väellä ole kaikki reilassa, köyhyyttä on täälläkin paljon. minä en ainakaan rahaani siihen kolehtiin laita, hyvä kun pärjää itse.

    • PIIKKI LIHASSA

      Romanit ovat olleet iät ja ajat syrjinnän ja suoranaisen vihan kohteena laajalti Euroopassa. Toisen maailmansodan aikana romaneja vainottiin ja murhattiin juutalaisten ohella natsien keskitysleireillä. Pahinta romanien kohtelu oli Romaniassa ja on sitä yhä. Valitettavan suuri osa suomalaisista suhtautuu maassamme oleviin romanikerjäläisiin kuin johonkin ali-ihmiskastiin. Myös osa maamme päättäjistä ajattelevat että romanit ovat jonkinlainen tahra katukuvassa joka pitää "pestä" pois. Pahimmat herrarotu-kiihkoilijat löytyvät tässäkin tapauksessa yllätys yllätys Perussuomalaisten riveistä. Mikään ei ole muuttunut yleiseurooppalaisessa ajattelussa. Etniset vähemmistöt mielletään edelleen toisen luokan ihmisiksi. Miten minä yksittäisenä ihmisenä voisin auttaa romaneja? Enpä kai ihmeemmin. Omassa pärjäämisessä on joka päivä tekeminen, mutta tunnen ehdottomasti myötätuntoa ihmisiä kohtaan joita syrjitään ja vainotaan.

      • 4564564

        Ei pidä paikkaansa, että pahimmat herrarotukiihkoilijat olisivat persuja. Kyllä rasistisimmat ihmiset Suomessa ovat Kauniaisen hurreja. Heidät erottaa persuista vain se, etteivät he kirjoittele typeriä blogikirjoituksia nettiin.


      • sos tem ratti
        4564564 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, että pahimmat herrarotukiihkoilijat olisivat persuja. Kyllä rasistisimmat ihmiset Suomessa ovat Kauniaisen hurreja. Heidät erottaa persuista vain se, etteivät he kirjoittele typeriä blogikirjoituksia nettiin.

        kyllä puhut totta.minäkin olen sos dem ratti.minä en hyväksy että tänne muuttaa kaiken maailman rätti ja must.mukamas pakol lais.miks niitä ei saman tien rajalla käännytetä takas.entiset ja uudet samaan kyytiin ja heti takas.olis ees omille työttömille töitä,ja kielikursseja.vaikka pakkkoo ruotsia.


      • koko mus laine
        sos tem ratti kirjoitti:

        kyllä puhut totta.minäkin olen sos dem ratti.minä en hyväksy että tänne muuttaa kaiken maailman rätti ja must.mukamas pakol lais.miks niitä ei saman tien rajalla käännytetä takas.entiset ja uudet samaan kyytiin ja heti takas.olis ees omille työttömille töitä,ja kielikursseja.vaikka pakkkoo ruotsia.

        joo rajalta,takas,ja siihen kyytii entise tänne tulleet,rätti ym must,ja värivikaset.turhaa ps musta maalaamista.miekii oon koko mus laine


      • ke-pu center
        4564564 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, että pahimmat herrarotukiihkoilijat olisivat persuja. Kyllä rasistisimmat ihmiset Suomessa ovat Kauniaisen hurreja. Heidät erottaa persuista vain se, etteivät he kirjoittele typeriä blogikirjoituksia nettiin.

        olis se hienoo,ku pantas karjajunalla kaikki entiset ja uudet rättipäät ja muut mulat ja mut ja vär vikaset.kyyvilä sinne mistä tulivat.ja väliaikainen määrä aikainen oleskelu lupa voimaan heti kun sota ja muu väkivalta rauhoittuu heti takas,ku muuttolintu syksyllä lähtee.


      • 122135125
        ke-pu center kirjoitti:

        olis se hienoo,ku pantas karjajunalla kaikki entiset ja uudet rättipäät ja muut mulat ja mut ja vär vikaset.kyyvilä sinne mistä tulivat.ja väliaikainen määrä aikainen oleskelu lupa voimaan heti kun sota ja muu väkivalta rauhoittuu heti takas,ku muuttolintu syksyllä lähtee.

        entä jos laitettas valtaväestö takas sinne mistä on tullukkin ja jätettäis suomi saamelaisille.


    • hghkmhu,yuj

      cerșetor = kerjäläinen

      cerșetor dracul = kerjäläispiru :)

    • ugrijoke

      Suomalaiset ovat sitten ihanan ystävällisiä ja älykkäitä keskustelijoita. Suomalainen on siisti ja tyylikäs. Käyttäytyy sivistyneesti ja ottaa kanssaihmiset huomioon. Suomalainen haluaa tuottaa hyvää mieltä kaikille ja auttaa pyytettömästi kaikkia. Pohjois-korea haluaa liittoutua Yhdysvaltojen kanssa. Napajäätiköt kasvavat. Bensa on Suomessa yhä halvempaa. Jussi Halla-aho matkustaa Afrikkaan rakentamaan aids-klinikkaa. Timo Soini haluaa Jani Toivolasta pääministerin.........

      • JSSPSJ

        Ja näin ugrijoke haluaa nousta muiden yläpuolelle olemalla niin fiksu ja kulturelli ihminen... vieläpä iloinen sellainen.


    • Tutkimuks

      Tehdyn tutkimuksen mukaan ei heitä työ kiinnosta 100 romanialaiselle tarjottiin työtä mutta suurin osa ei tullut kysyttiin miksi et tullut vastattiin /ei huvita\
      Ja muutenkin jos näet kerjäämässä rahaa
      lääkkeisiin no annat vitosen vähän ajan päästä se kävelee viina pullo kädessä niin antakaa rahaa vaan

    • 9 10 19

      Helsingin kaupunki avustaa kaikkia työtävieroksivia pummeja niin paljon, kuin työtätekevien veroeurot antaa myöden. Onneksi nyt taas kaikenlaisten kulutustavaroiden ja palvelujen alv nousi (muista se, että siksi kuluttajana myös kaikki hinnat nousi!) joten ostakaa tavaraa ja käyttäkää palveluja, jotta saadaan meille suomalaisille taattua työpaikkoja, joilla maksaa niitä veroja, joilla pummit elätetään.

    • Juhani_Jeesuksen_oma

      Muistan heitä Romanikerjäläisiä rukouksin ! muista sinäkin Uskon veli tai sisar rukouksissa.Romanikerjäläisiä. Jeesus voi Todellakin autaa heitä aamen.

      • jessejoonaspahvi

        Jeesus voisi ottaa ne taivaan tykö täältä maleksimasta.


    • Stadin kundi

      Ei minulta heru sille rikollisjoukolle kyllä mitään sympatiaa. Romanian romanithan olivat Helsingissä hakanneet Romanian valkolaisen metalliputkilla, koska Suomi on nyt romanien reviiriä, eikä valkolaisilla ole tänne asiaa. Jos se ei ole rasistinen viharikos, niin mikä sitten? Ai niin, Suomessahan voi rasisti olla vain valkoihoinen kantasuomalainen kristitty mies.

      Mitä tulee mansikanpoimintaan, niin haluaisitko sinä sellaisen ihmisen poimimia mansikoita, kuka paskantaa keskelle katua eikä koskaan pese käsiään?

    • Ap

      Siis jos nyt ensin suomalaiset työttömät työlistyisivät & saisivat asunnot. Kun ei kaupunki kykene suomalaisillekkaa sitä näköjää aina tarjoomaa..

      Ja muutenkin, ei oo kiva ko aamulla ohi kulkiessas näät niitte ulos heittämät ulosteet..
      Mitä kaduilla kerjääviin romaaneihin tulee; Joo oli ihan kiva kun ne viime kesänä myivät kieloja helsingin keskustassa. Saivat ihmiset antamalleen rahalleen mieltä piristävän vastineen. Mutta kun päivittäin steissin kulmilla kerjäävän romaanin näin menevän kerjäämillään rahoillaan ostamaan Ärrältä ison karkkipussin ja kahvin, niin ei ole ollu enää mitään mieltä antaa niille killinkejäni.

    • Dr Obvious

      "Miksi savolaisjuntti-isännät eivät halua työhaluisia romaneja mansikanpoimintaan?"

      Sitähän kokeiltiin joku vuosi sitten kun romaneja vietiin Suonenjoelle jonkun isännän toimesta. Vähän olivat pensaista marjoja suuhunsa pistelleet mutta korin pohjalle niitä ei kertynyt. Taitavat ne työhaluiset olla vähissä ellei kerjäämistä sitten lueta työnteoksi. Onneksi sinunlaisiasi herkkäuskoisia voi aina fuulata, nämähän tienaavat kerjäämällä enemmän kuin keskivertosuomalainen eli se tyypillinen almun antaja. Lähinnä mafiapomojen taskuun toki.

    • Hei

      Sattumalta osui silmääni kirjoitus.

      On se säälittävää katseltavaa, mutta kun katsoin uutispätkän havaitsin että heillä on kyse ansiotyöstä ja lähettävät rahaa kotiin sitten perheilleen.

      Eräs kerjäläinen oli viikolla lähettänyt juuri 50 euroa. En tiedä minkälainen ostovoima sillä on romaniassa ?

      Eli kyseessä on ammatti paremminkin, ei sellainen hätä jonka vuoksi myönnetään turvapaikkoja. En tarkkaan tunne ulkomaailaislakia, mutta käsittääkseni kyse pitää olla EU:n ulkopuolelta sellainen hengen hätä että ei voi asua kotimaassaan. Monenlaista vainoa on ja sotaa.
      EU:ssa työvoiman ja valuutan liikkuvuus on vapaa.

      Minusta romaniongelma näyttäisi siltä että he tarvitsisivat jotakin apua kotimaahansa ko. mehän joka tapauksessa pystyisimme auttamaan vain muutamaa ihmistä, kyseessähän maailmalla on iso määrä ihmisiä köyhyydessä.

      Minua säälittää niiden hanurit millä ne soittavat, ei ne mitään casottoja ole, mutta soivat.

      Minusta kun on koti, ruoka ja vaatteet ei pidä valittaa. Olot ovat joskus surkeat ihmisillä maailmalla emmekä koskaan tietenkään voi tietää tulevia kotimaassammekaan.

      Menestymme maailman kilpailussa mutta jostakin syystä teemme velkaa vuosittain lisää ja odotamme kultapossuvuosia. Ei sellaisia tule suuremmissa määrin varmaankaan.
      Valta hankitaan velanotolla sillä vaalilupaukset maksavat ja rahoitetaan velanotolla jota ei voida pitää moraalien etiikan mukaisena vaan lähentelee korruptiota eli oma etu menee edelle ryhmän ja maan etua jos henkilökohtainen tai ja ryhmän valta rahoitetaan maksattamalla se jälkipolvilla.
      Lasken korruption piikkiin mutta lailliseksi vielä höynäyttää EU muutosvastarinnan kautta eläviä ymmärtämättömiä ihmisiä antamaan ääniä EU vastaisuudella. Tietävät hyvin että emme tule toimeen ilman EU:ta, menee korrpuption piikkiin sekin mutta laillista vielä: Norja elää öljyvaroillaan ilman tulli- valuutta- yms kaupankäyntiä helpottavia liittoja.

      http://jarinhotelli.blogspot.com

      yst. jari

      • Vähemmän ystävälline

        HeIvettiin tuollaiset syöpäläiset Suomesta! Ei tuota asiaa tarvitse sen pidempään selostaa.


    • evakkoreki5

      Lähetetään ne Romaanit asumaan jokaisen kansanedustajan asuntoon. Kimmo Sasilla taitaa olla montakin asuntoa, joten hän saa omallakustannuksella kustantaa romaanien asuttamisen asuntoihinsa.

      • sopiva

        Olen samaa mieltä että Kimmo Sasi sopisi hyvin varakkaana miehenä hyysäämään niitä Romanian mustalaisia onhan hän ollut ajamassa alas suomen työpaikkoja ja on lähtösin jo varakkaasta suvusta.


    • adolfshwein

      En auttaisi millään tavalla.

    • takasin romaniaan

      tekisivät töitä ja maksaisivat veroja!

    • Joo apua mafialle

      Tiedät vallan mainiosti kuten muutkin, että mainitsemasi romanit
      muodostavat oman mafiansa. Käy nyt jossain Pariisissa kääntymässä missä noita on kaksi kymmenelle metrille ja käyvät jo iholle, niin turha vinkua täällä lintukodossa. Sama vika on Espanajssa ja tulee olemaan myös suomessa.

      Saa sitä omaa järkeä käyttää, ne millään taikaasauvalla sinne
      ilmestyneet tai sieltä pois, mutta älä minua usko.
      Seuraa niitä, seuraa rahaa ja seuraa kerjäläisiä.. Mistä tulevat ja minen menevät? Omalla vastuulla tosin... sona cosa nostra.

      Mut trollinakin järkyttävä koska olen nähnyt ihmisten antavan
      päivittäin näille rahaa.Ja näitten kerjäläisten taas tyhjentävän
      seuraavalle ja tämän tyhjentävän satamassa odottavalle.
      Sellainen terve järki aina pitäis seurata ihmistä,
      että mistä näitä romaneja ilmestyy? Romaniasta? Yli 2000 kilsaa..
      Ja Just sinne kaupukeihin missä on lauttaliikenne? näin on...Eikä yhtä tai kahta
      vaan 200 miehen erissä. Onneks nää ei oo sasittuja kuten BCN:ssä.

    • citi pupu

      ottaisit itse,siivoamaan ja ruokaa laittamaan.maksaisit vielä vähän palkkaa heille,voisit majottaa heidät kotiisi.siitä se alkaa heidänkin olot korjaantumaan.jos meillä olisi kerjäämässä ihmisiä,ottaisin heti siivoamaan ja ruokaa laittamaan minulle.antaisin asumis oikeuden heille kodissani.alota heti niin pelastuvat palelemasta.oppia ikä kaikki mietippä asiaa ennen kuin ryhdyt.meille ruokaa tuottavia mollaamaan.itse olen stadilainen ja ymmärrystä on vielä vähän jäljellä,kuka minunkin ruuan kasvattaa,joka päivä suomalaista ruokaa viljelijöiden tuottamaa syön.

    • Yks vaan

      Ikuinen maastakarkotus kotimaahansa hoitaa asian !
      Jos joku haluaa heitä ja heidän mafiaansa rahoittaa niin tehköön sen omilla rahoillaan suoraan kotimaahansa !

    • Murttinen

      Paitsi että tästä oli mm. televisiossa vuoden kahden sisällä, kun YLE:n ohjelmaporukka, taisi olla Hullu juttu, koetti löytää romaneille työtä, etsi työnantajat ja hoiti kaiken valmiiksi (kasvihuonetyötä yms. missä nyt voi pärjätä huonollakin kielitaidolla), mutta sitten kun piti saada näitä romaneita osallistumaan, niin oli suuria hankaluuksia löytää halukkaita.

      He kiertelivät pitkin poikin katuja ja romanien hengailupaikkoja tulkin kanssa. Iso osa porukasta ei edes luvannut lähteä, ja niistä jotka lupasivat olla aamulla paikalla kun kuljetus työpaikalle lähti, niin taisi jopa yksi urhea ilmestyä paikalle.

      Tämäkin nuori mieshenkilö kesti reiluun puoleenpäivään ja sitten hänen piti lopettaa flunssaan vedoten, jonka jälkeen hän katosi kuin pieru saharaan. Tästäkään flunssasta ei tullut mieleen aiemmin mainita.

      Käsittääkseni ko. romanit vielä tulevat maahan ihan turisteina. He eivät hae turvapaikkaa tai työtä. Kesän lopulla suuri osa heistä karistaa maan pölyt jaloistaan.

      Miten ihmeessä heille pitäisi hankkia vuokra-asunnot? Jos sinä tai minä menemme johonkin maahan turisteina, niin pitäiskö ko. maan/kaupungin hankkia ja järjestää meille asuminen? Suomeenkin mm. Suonenjoelle tulee vuosittain sadoittain mansikanpoimijoita ulkomailta. Miksi heitä kohtaan ei osoiteta rasismia vaan hommia löytyy? Voisiko olla mitään tekemistä sen kanssa, että ko. romaneista ei kovinkaan iso joukko edes osoita oma-aloitteista kiinnostusta työntekoa kohtaan?

      Ja jos kielitaito vielä on mitä on, niin jo se rajaa työmahdollisuuksia kovasti. Eiväthän kaikki halukkaat suomalaisetkaan nuoret ole aina saaneet kesätöitä, vaikka heillä on työhalukkuus sekä kielitaito kohdallaan ja palkkatasokin on ei ammattilaisen mukainen, eli sen ei pitäisi estää työnantajia.

      • joten se siitä

        Mafioso on ammatti.


    • hjghhkghk

      Loisia ne on kaikki ja asialle pitäs jo tehdä jotain! jos valtio ei siihen kykene,niin sitte joku semmonen ryhmä,jolta löytyy muutakin ku puhetta.

    • miksei romani naiset rupee huoriks?

    • huoriks ?

      romani nainen on RIKAS !

    • Joku tolkku kerjäämi

      Itse ovat toimillaan aiheuttaneet syrjäytymisensä.......
      Tulevat tänne tehtailemaan rikoksia, miksi rikollisia pitäisi hyysätä ?
      Nämä jo olevat mannet pitäisi laittaa näiden matkaan, takaisin kotimaahansa, ei tuo työ näytä maistuvan näillekään, sosiaaliedut käytetään kyllä häikäilemättömästi hyväksi....(tämä ei ole rasismia, vaan faktaa)

      Aivan liikaa on sos pummeja omastakin takaa, miksi näitä pitäisi vielä haalia lisää ?
      Oletko valmis maksamaan näiden rosvojen ylläpidon täällä ?

    • romani huoralla

      muslimi vaatteet...

    • HANNELE ALA

      nykypäivän Moosekseksi ja johdata se romaniremmis sinne luvattuun maahan,,,, niin, Suomi se ei ole.

    • Tosi on

      Ompa mukava todeta, että asia on kiinnostanut ja aiheuttanut vilkkaan keskustelun.
      Siitä se lähtee vaikenemalla ja hyssyttelyllä ei mitään saada aikaan.

    • Hyvä Hannele K.

      Viitsitkö selittää mistä tuo rasismi johtuu, minä kun en oikeen sitä ymmärrä.
      Koko termiä rasismi ei ole ollut kielessämme eikä siten maassamme ennen kuin sinä ja kaltaisesi sosiaalihyysärit aloitte lappoamaan noita sosiaalipakolaisia maailmalta riemuksemme.
      Jotennii tuntuu ettei tuo rasismi ole meidän aikaansannostamme vaan tuontikampetta. Yksikään yhteiskunta ei seiso tolpillaan jos kantaväestön pitää alkaa pyllisteleen niveat ahterissa jokaisen muualta tulleen marginaaliryhmän toiveiden täyttämiseksi. Jos nuo eivät saa kotonaan asioitaan ojennukseen niin ei ne saa tääläkään.

    • Tosi on

      Ei olut rasismia, kun Eila Kännö vastasi maahan muutosta. Ei tullut rikollisia ovista ja ikkunoista maahan. Ne jotka tulivat ulkomailta Suomeen oli passit ja muut asiat kunnossa. Ei voi puhua "Kehityksestä" tässä "maahanmuutossa", kyllä se on taantumaa ja maahantunkeutumista hallitsemattomasti.

    • Elättipummit

      Nuo "savolaisjuntit" ovat järkeviä ihmisiä,eikä mitään pelkästään muoti-ilmiön takia ns. rasismista vinkuvia törppöjä! Nuo kovinta meteliä rasismista pitävät, ovat siitä kovapalkkaisen elantonsa saavia, ja muita pellejä, jotka eivät takuulla itse ottaisi elättirosvoja riesakseen! Itseltäni kuoli ystävä noitten pummien moottoritiellä tekemän "kerjäämisen" aiheuttaman kolarin takia!
      Mitä rasismia se on, että valtaväestöön kuuluva työläinen vaatii omankin maan mustalaisilta rehellisen työn tekemistä, ja itsensä elättämisen niinkuin muutkin.. Se on sitten sitä "rasismia" !! Voi S...ANA !!

    • ISO SAKKO niille

      joka antaa rahat.



      "LEVITÄT PASKA TUNNELMA"!

      • KADULLA

        PASKATUNNELMA !


    • Kukkahatut piiloon

      Tulis nyt ressaks Sauli tai Timo kotimaa. Kummallakaan ei ole tatrkoitustakaan auttaa näitä kylmän talven yli suomessa. Sosiaalipummia kaikki tyynni ja lisäksi rikollisisa 90% heistä!!!

      Suomen rikoksista (talous, väärennös ja varkaus) tekee romanit n 2.4%

      Väestöstä heitä on 0,2% !!!!

    • antiääriliberalisti

      Eikö olisi helpompaa ja kaikinpuolin tyylikkäämpää nyt ottaa nämä romanit kotimaassaan jonkun suomalaisen lähetysjärjestön työkohteeksi. Esiomerkiksi Patmos ry. voisi nyt näyttää kyntensä henkisen johtajansa Leo Mellerin julistuksen malliin. Eipä taida vain olla tarpeeksi rahallisesti tuottavaa lähetystyötä Patmokselle.
      Romanian romaneilla ei ole tulevaisuutta Suomessa missään tapauksessa, koska täällä ei enää pidetä kenestäkään huolta.

      Täällä Suomessa monet vanhukset, lapset ja nuoret saavat kokea joka päivä vain pelkkää piittaamattomuutta aikuisten sekä muiden vastuuhenkilöiden taholta. Usein suoranaista valehtelua "hyvän nimessä".

      Lukuisat pitkäaikaistyöttömät ovat täysin unohdetut joidenkin aitokristtittyjen autettavaksi ruokakassijonoihin, joissa jaetaan ylipäiväisiä tuotteita, kuten esimerkiksi jogurttia ja kaurahiutaleita. On kerta kaikkiaan nöyryyttävää jonotella siellä ja tuntea itsensä todella absoluuttiseksi köyhäksi omassa kotimaassaan.

      Sopivan paikan tullen aina mediassa joku hgyväosainen muistaa muistuttaa, että olemme yksi "sivistynyt pohjoismaa", josta saamme olla iloisia. Missään muussa pohjoismaassa ei kuitenkaan tällaista köyhäinkulttuuria ole päästetty syntymään, ja koska täällä ei edes haluta opiskella yhtä yhteistä pohjoismaalaista kieltä, voi Suomen katsoa olevan ainakin radikaalisti erilainen pohjoismaa. Vähintäänkin slaavilainen pohjoismaa. Tosiasiassa Ruotsi, Norja ja Tanska eivät yleisesti ottaen paljonkaan enää miellä Suomea pohjoismaaksi. Lähinnä hymyilyn kohteeksi.

      Pohjoismaalaisuus takaisin kunniaan täällä Suomessakin. Kaikki Suomen köyhät halpalennolla pummaamaan Köpiksen Strögetille. Se on suomalaisen köyhän ainoa realistinen ratkaisu parantaa omaa elintasoaan tällä erää, ja näin pidetään Suomi taas tunnettuna pohjoismaana.

      http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/2/ge470hSsAfA

      • maanpakolainen

        Romanian romanille on jo rakennettu suuret määrät taloja suomalaisvaroin. Mutta kuinka kävikään. Romanit repi kaiken rahanarvoisen ja matkusti takaisin Suomeen kerjäämään, missä sinisilmaiset naiset takaavat hyvät tulot ja sosiaalituet. Et sillee. Lähteehän se maailman laiskin kansa, joka kehuu, ettei ole 2000 v aikana tehnyt päivääkään töitä, meidän löllöjen toivomuksista töihin tai takaisin kotiinsa. Ei niille kelpaa ilmaiset koulut, ei työpaikat, ei mikään, mihin pitäisi nähdä REHELLISTÄ vaivaa. Kusipäitten kansa = suomalaiset! Kyllä meitä vedättää kohta kaikki maailman tappajakansat ja muut rikolliset kautta maailman. Suomihan on kohta koko maailman sosiaalitoimisto, muttei huolehdi omista lapsistaan ja vanhuksistaan ja sairaistaan! Hyi helvetti - sanon minä!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        romaanialaiethan sai oman talon diakonissa-laitokselta helsinkiin-

        mutta miksi tällaisista yksittäisistä ryhmistä puhutaan- eikö se ole Rasismia? stop rasismi!

        ps.
        https://www.youtube.com/results?search_query=leo meller pank

        Meller levittää POLIITTISTA SANOMAA VAHVASTI-mm. EU-pankit jne-

        NÄMÄ kuitenkin estettän ja viestejä siirrellään KRISTITYILLE PALSTOILLE JA KESKUSTELUIHIN- on myös muita SAARNAAJIA JOTKA JAKAA VAHVASTI ESIM Israel-myönteistä jne sanomaa- joista vaietaan täysin.

        Miksi näin- kysehän on poliittisesta keskustelusta, joka on polittista vaikka perustuukin uskontoon- eihän vasemmisto-natsismi- keskustelujakaan poisteta vaikka ne perustuvat ateismiin ja satanismiin? Saako kristillinen saarnaaja siis vapaasti levittää Suomessa rasistista tai äärioikeistolaista- koska jos tämä leviää vain kristittyjen piirissä- ei kukaan muu edes tiedä millaista mahdollista rasismia tms. levitetään?

        "Meller on julkisesti vastustanut mm. vapaamuurareita sekä illuminaatteja (korkeimman asteen illuminaatit palvoo suoraa saatanaa). Illuminaatit ovat maailman rikkaimpia ihmisiä ja Meller on syyttänyt mm. Jorma Ollilaa ja mediakeisari Aatos Erkkoa siitä, että he hengailevat illuminaattien / vapaamuurarien parissa."
        https://vir-ve.vuodatus.net/lue/2007/01/leo-mellerista

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15772320/usan-tasa-arvolaki-hr5-ja-meller
        "Meller julisti Googin sodalle lähtömerkit siinä yhteydessä, kun Venäjä tunkeutui Georgiaan ja sai lisää vettä myllyyn, kun Turkin Erdogan ja Putin sopivat hävittäjän alasampumisesta aiheutuneen kiistan.

        Mellerin nykyinen opetus on, että Roosin ruhtinas on Putin tai hänen seuraajansa ja Googin joukkoihin kuuluvat Venäjän lisäksi Turkki, Saksa, Iran, Libya ja Sudan. "
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15637818/googin-ja-maagogin-sota-ilm-kirjassa

        ps.
        On hienoa että Rinne otti persujen aloittaman riiston pois- ja jätti sen ainoan inhimillisen osan - eli nopeammin työttömyysrahaa työttömälle-

        töitähän ei suomessa löydy , muuta kuin kapitalistien kiky-talkoopalkoilla 3-9 eur tunnissa- ja lopun saa anoa sosiaalituki-viidakosta. (tarkotus että suomalainen on soosun varassa- eikä vapaa ihminen?)
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15828460/9-euron-orja-tyo

        Sitä pompotusta lisäsi persut-kokoomus- mutta ei ole rinnekään vielä alkanut poistamaan-

        siispä yleislakkoon kaikki?

        http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/ay-väki-ihmettelee-kiky-tutkimusta-–-riku-aalto-”palkattomalla-talkootyöllä-ei-ratkaista-suomen-kohtaloa”/ar-AAFGW4s?li=BBr5KbI&ocid=UE12DHP

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e341b1a1-1ff7-4d02-b2a8-92f3b74a86b2

        voidaan tietysti kysyä miksei aalto sipilän aikana puhunut tästä vaan tuki kiky-riistoa?

        Nyt voisi poistaa näitä byrokratia-verkostoja ja yksinkertaistaa sossu, verotus, yritys- ja maataloustukiaiset niiin että tavallisetkin ihmiset niitä ymmärtäisi- mieluummin poistaa kaikki byrokratia?

        EU on pahan lähde tässäkin?

        mitäs pirua?:

        https://www.patmosplus.fi/saarnat/puhe?speech=6085

        https://docplayer.fi/7114527-Analyysi-leo-mellerista-ja-lopun-ajoista.html

        "Kaikilla ihmisillä on oikeus perusasioihin, esimerkiksi ruokaan ja asuntoon, vaikka ihminen on työtön, sairas tai vanha."
        -tätä Rinteen hallitus ja isot kaupungit rikkoo
        https://proxy-fr2.toolur.com/browse.php?u=QHoAG7Mrez3agHJAkGhjxOBH0DuqcOnrJ 948tCWBe1xZHOA1EugDelAQdPBDXfsufnfhrMat7pml0ErCKSKzaf0CWUzYQ==&b=1

        http://jaakko7.puheenvuoro.uusisuomi.fi/24273-rehn-myos-bildenbergilainen

        https://www.youtube.com/watch?v=JAjbC9XSYzQ
        https://www.youtube.com/results?search_query=leo meller pank
        loppukevennys

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/11811745/leo-mellerin-profetia-osui-oikeaan!


    • uhrilampaat

      Olen ihan valkoihoinen suomalainen, savolainen. Minun suvussani esiintyy äitini puolelta mukavuuden halua ja työn vieroksumista, jopa työtä rakastavien pilkkaamista. Tästä osalla perhettäni on ollut perintönä köyhyyttä ja vaikeuksia. Olen joutunut jopa pilkan
      kohteeksi ahkeruudestani. Tätä kai ne haarrastaa nuo romaanit. Lapset vain hyvään perheeseen kasvatettavaksi, niin tuo karmea kierre suvuissa katkeaisi.

      • mää mää

        Eräässä ohjelmassa Amerikkalainen tummahipiäinen professori puhui tuosta aiheesta. He kävelivät jossain tummien köyhien slummiutuneella asuinalueella ja hän puheli että tuommoinen asenne on monesti vallalla mustien kulttuurissa, hän itsekin sen lapsena koki.

        Siis sen että mm. oppimista ja koulutusta ei arvosteta eikä siihen kannusteta. Ja sitten jos joku haluaa oppia ja kehittyä, niin ympäristö, parhaimillaan/pahimmillaan perhettä, sukua ja koulukavereita myöten pilkkaa ja koettaa vähätellä ja painaa alas.

        Liekö se sitten jonkinlaista kateutta siitä, että kun ei itsellä ole asiat hyvin, niin parempi ettei muillakaan läheisillä ole. Siinähän saattaisi vaikka näkyä että omat ongelmat johtuvatkin myös omista asenteista, ei siitä että kaikki omat vastoinkäymiset vain johtuvat muiden sorrosta.

        Mukana on ehkä jonkinlaista mun pentunihan ei ole mua parempi asennetta, pääasia että kersat tietävät paikkansa ja kuka on perheen pää. Jos isä ei osaa lukea, niin eivät varmasti omat lapset tule silmille pätemään lukutaidolla.

        Ja jos koulussa on samanlaista asennetta, että olet suunnillaan luokan ainoita jotka haluaisivat oppia ja muut tekevät mitä lystäävät ja asenne on sen mukainen, niin aika haastava tilanne on yksilön kannalta. Siinä voi helposti jäädä hyvin yksin.

        Amerikassakin on kuitenkin mustia korkeissakin viroissa ihan presidenttiä myöten, joten ei köyhien mustien ongelmat nyt voi läpeensä ja vain rasismista johtua.

        Se tyyppi vielä siinä totesi, että hän on yrittänyt tuoda tätäkin näkökulmaa enemmän esille julkisuudessa käytään keskusteluun, mutta kuulemma se on vaikeaa, koska näkökulma on niin epäsovinnainen ja -korrekti.

        Friimarin Rainerihan toi samaa ajatusta esiin suomen romanien keskuudesta, että romanien pitäisi myös ottaa itseään niskasta ja tarkastella ja tarvittaessa muuttaa omia asenteita, eikä pelkästään syyttää yhteiskuntaa ja kaikkia muita ja palkaksi hän kertomansa mukaan sai mm. tappouhkauksia romanien keskuudesta.

        Suomeenkin mahtuu kaikenlaista, näköistä ja maalaista vipeltäjää, eikä kaikkia ns. edes huomaa niin että he nousisivat koskaan millään tavalla negatiivisesti esille puheissa. Vaikka eroavatkin kantaväestöstä ulkonäöltääkin. Heillä on omat perityt tapansa ja uskontonsa joita he pitävät yllä keskenään, mutta muuten he ovat sulautuneet yhteiskuntaan saumattomasti.


      • totuudentorvi
        mää mää kirjoitti:

        Eräässä ohjelmassa Amerikkalainen tummahipiäinen professori puhui tuosta aiheesta. He kävelivät jossain tummien köyhien slummiutuneella asuinalueella ja hän puheli että tuommoinen asenne on monesti vallalla mustien kulttuurissa, hän itsekin sen lapsena koki.

        Siis sen että mm. oppimista ja koulutusta ei arvosteta eikä siihen kannusteta. Ja sitten jos joku haluaa oppia ja kehittyä, niin ympäristö, parhaimillaan/pahimmillaan perhettä, sukua ja koulukavereita myöten pilkkaa ja koettaa vähätellä ja painaa alas.

        Liekö se sitten jonkinlaista kateutta siitä, että kun ei itsellä ole asiat hyvin, niin parempi ettei muillakaan läheisillä ole. Siinähän saattaisi vaikka näkyä että omat ongelmat johtuvatkin myös omista asenteista, ei siitä että kaikki omat vastoinkäymiset vain johtuvat muiden sorrosta.

        Mukana on ehkä jonkinlaista mun pentunihan ei ole mua parempi asennetta, pääasia että kersat tietävät paikkansa ja kuka on perheen pää. Jos isä ei osaa lukea, niin eivät varmasti omat lapset tule silmille pätemään lukutaidolla.

        Ja jos koulussa on samanlaista asennetta, että olet suunnillaan luokan ainoita jotka haluaisivat oppia ja muut tekevät mitä lystäävät ja asenne on sen mukainen, niin aika haastava tilanne on yksilön kannalta. Siinä voi helposti jäädä hyvin yksin.

        Amerikassakin on kuitenkin mustia korkeissakin viroissa ihan presidenttiä myöten, joten ei köyhien mustien ongelmat nyt voi läpeensä ja vain rasismista johtua.

        Se tyyppi vielä siinä totesi, että hän on yrittänyt tuoda tätäkin näkökulmaa enemmän esille julkisuudessa käytään keskusteluun, mutta kuulemma se on vaikeaa, koska näkökulma on niin epäsovinnainen ja -korrekti.

        Friimarin Rainerihan toi samaa ajatusta esiin suomen romanien keskuudesta, että romanien pitäisi myös ottaa itseään niskasta ja tarkastella ja tarvittaessa muuttaa omia asenteita, eikä pelkästään syyttää yhteiskuntaa ja kaikkia muita ja palkaksi hän kertomansa mukaan sai mm. tappouhkauksia romanien keskuudesta.

        Suomeenkin mahtuu kaikenlaista, näköistä ja maalaista vipeltäjää, eikä kaikkia ns. edes huomaa niin että he nousisivat koskaan millään tavalla negatiivisesti esille puheissa. Vaikka eroavatkin kantaväestöstä ulkonäöltääkin. Heillä on omat perityt tapansa ja uskontonsa joita he pitävät yllä keskenään, mutta muuten he ovat sulautuneet yhteiskuntaan saumattomasti.

        Totta puhut mää mää tai siis kirjoitat. Totta on myös, että lahjakkaat ja hyvin menestyvät ihmiset ovat ponnistellet itsensä irti tuosta koyhyys kierteestä ja menestyneet lahjoillaan ja sitkeydellään. Mutta apu menne kuten alkoholistin hoitaminen, jos perussyylle ei tehdä mitään. Vanhemmat osittavat lapsilleen että vain se elämäntyyli on ainut ja oikea. Nuorten pitää repiä itsensä irti siitä ja nähdä karmea totuus. Siten saadaan kierre loppumaan.


      • mää mää
        totuudentorvi kirjoitti:

        Totta puhut mää mää tai siis kirjoitat. Totta on myös, että lahjakkaat ja hyvin menestyvät ihmiset ovat ponnistellet itsensä irti tuosta koyhyys kierteestä ja menestyneet lahjoillaan ja sitkeydellään. Mutta apu menne kuten alkoholistin hoitaminen, jos perussyylle ei tehdä mitään. Vanhemmat osittavat lapsilleen että vain se elämäntyyli on ainut ja oikea. Nuorten pitää repiä itsensä irti siitä ja nähdä karmea totuus. Siten saadaan kierre loppumaan.

        Se vaan vaatii ihmiseltä vahvaa luonnetta ponnistella irti jos kaikki, perhettä ja kavereita myöten haraa vastaan. Etenkin kun juuri nuorena monelle on vain tärkeä sulautua massaan. Silloin elää kuitenkin vaihetta, että koulussakin voi helposti joutua pienestäkin syystä silmätikuksi, jos ei farkut olekaan samaan merkkiä kuin kavereilla.

        Saati että pitäisi keskittyä lukemiseen, jos muut vähän välittävät, pinnaavat ja notkuvat illat ulkona. Se on aika iso paine nuorelle ja ilmeisesti aika harvat ovat tarpeeksi vahvoja ja päättäväisiä kestääkseen sen kiirastulen.


    • ---

      ne eivät ole suomalaisia, siksi Suomen ei tartte hoitaa niitä.
      Niinku nuo nyt olisivat maailman viimeiset kerjäläiset ... ajattele mikä ryysis tänne tulisi jos sana kiirisi maailmalle että täällä annetaan kerjäläisille asunnot ja työt (vaikka ei ole kaikilla alkuperäisväestöstäkään). Sata miljoonaa kerjäläistä olisi pian rajalla.

      • Mission impossible

        Sata miljoonaa on pieni luku, koska kolmasosa maapallon väestöstä elää alle kahdella dollarilla päivässä ja Suomessa kerjäläinen voi saada sata euroa päivässä, tosin ne rahat vie mafioso, joka vuokraa kerjäläiselle pahvilaatikon asunnoksi.

        Olen jututtanut noita puolalaisia "taulujen" myyjiä kauan, kauan sitten ja asia oli jo silloin niin, että heidät huijattiin tänne "töihin", mutta joutuivat käytännössä orjiksi.
        Passi ensin pois ja ne myytävät tekeleet piti ostaa omaksi, mutta tulouttaa kuitenkin lähes kaikki myyntitulot mafiosolle.
        Asunnosta piti maksaa ja tietysti ruoasta, mutta jos kauppa ei käynyt, niin et saanut kumpaakaan. Kotiin ei päässyt, vaikka halu oli kova, koska ei ollut rahaa eikä passia.

        Eräs olisi vuokrannut polkupyöräni, kun asuin tuolloin maalla, jossa etäisyydet olivat suuria käveltäviksi nälissään kuorman kanssa.

        Ei noita voi mitenkään täällä auttaa, mutta kotimaiden oloissa saisi pienemmälläkin summalla paljon aikaan. Se asia ei tosin minusta kuulu Suomelle tippaakaan. Asia pitäisi hoitaa poliittisin keinoin, että entisissä sosialistimaissa edes joskus tapahtuisi sen verran taloudellista kehitystä, että ei tarvitsisi lähteä ulkomaille kerjäämään.


    • Dracul.

      Älkää ruokkiko keräilijöitä ! Ne eivät jäksaa lentää.

    • guggeli

      Helsinki voi guggenhaim museon rahoilla rakentaa kerjäläisille asuntoja tai lähettää rahat heille kotimaahan...

    • jj

      vain iin

    • Junttipösilö

      Et sitten katsonut BBC:n dokumenttia TV2 kanavalta romanikerjäläisistä Lontoossa. Kannattaa katsoa Areenalta, avaa kummasti silmiä, jos ei vielä ole avautuneet.
      Itse olen seurannut tätä kerjäys ja kaupustelusirkusta jo useamman vuoden, erikoista on touhu. Hyvillä autoilla kuljetetaan näitä romaneja kerjäsypaikoille ja kaupustelemaan. Täällä maaseudulla heitä liikkuu eri paikkakunnilla, voit nähdä heitä samana päivänä useammassa kirkonkylässä. Satun itse asumaan täällä Etelä-Savossa niin, että päivittäin saatan joutua asioimaan kolmenkin kunnan kuntakeskuksessa, niin saa pahimmillaan samat kerjäläiset taikka kaupustelijat kimppuni kauppaamaan kiikareitaan jokaisen kirkonkylän raitilla. Maaseudulla tämä touhu näyttää olevan toisenlaista, pitkään ei kerjätä samoissa paikoissa, kenties tehdään muutakin. Hommassa on hieman samoja piirteitä, kuin aikanaan puolalaiset "opiskelijat" kiersivät maaseutua kaupittelemassa piirroksiaan (kaikilla samat kopiot ilman singneerausta...), todellisuudessa nämä opiskelijat olivat värvättyjä työttömiä, jotka kuljetettiin autoilla eri paikkoihin josta nämä jalkautuivat patikoivina "opiskelijoina" suorittamaan myyntiä. Huono englannin kielentaito muutti kummasti hinnat aina sopivasti, että 15mk muutuikin sitten yllättäen 50mk:si, kun sitten uhri alkoi kaivelemaan lompakkoaan.
      Jokunen aika sitten eräs toimittaja meni kerjäämään Helsinkiin ja yllättäen romanit häätivät hänet pois, siis reviirit on jaettu. Hannele K. voit itse kokeilla kerjäämistä, huomaat että homma on organisoitua, voit myös käväistä Lontoossa kerjäämässä, huomaat saman asian, käväise myös Romaniassa katsomassa miten elävät ne romanit, jotka täällä kerjäävät. Sinulle käy kuin kissanpoikasille ja Opelin omistajalle, että silmät aukeavat kahden viikon päästä!

    • Personal Rainer

      Harmittaa kun romaneista 0,01% on rehellisiä ja oikeasti apua tarvitsevia ihmisiä. Ja sitten nämä 99,9% rosvoa pilaavat näiden rehellisten maineen.

    • 1) Romanian hallitus ei ole hoitanut asiaa omien vähemmistöjensä kohdalla vaan on ajanut ko romani vähemmistön muiden jäsenvalitoittenn niskoille. Presidentti Tarja Halonen ilmoitti romanialaiselle virkaveljelleen: Meillä kerjääminen ei ole ammatti.
      2) Romanian mafia eli järjestäytynyt rikollisuus on syyllistynyt ihmiskauppaan joka on kansainvälisen rikosoikeuden mukainen rikos.
      3) Miksi ei oteta näitä rikollisia kiinni ja lähetetä omaan maahansa kärsimään rikostuomiota. Vastavuoroisen kunnioittamisen ja vastavuoroisen tunnustamisen periaate. Joista ensimmäinen tarkoittaa kun joku jäsenvaltio kuten Romania on hyväksytty Euroopan Unionin jäseneksi on sen vankila olot sellaiset että sinne voi lähettää ko ihmiskauppiaat. Suosittelen ihan näin aluksi tutustumaan ja lukemaan
      rikosoikeutta ja perehtymään sanan vapauden oikeuksiin ennenkuin tuomitsee kenenkään kirjoituksia tai kantelee kenellekkään viranomaiselle. Viite Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen Suomelle langettavat päätökset.

    • MADE IN FINLAND

      MATKAT MAKSAA ROMANIASTA TÄNNE. JÄRJESTÄYTYNYT RIKOLLISUUSLIIGA KERÄÄ NE KERJÄÄMÄLLÄ SAADUT KOLIKOT . TÄYTYISI SAADA KIINNI NE, JOTKA OVAT TÄMÄN TAKANA. JA HEIDÄN VASTUU ON HUOLEHTIA NÄISTÄ KERJÄLÄISISTÄÄN JA VIEDÄ ROMANIAAN TAKAISIN . SUOMESSA RIITTÄÄ OMASTA TAKAA AUTETTAVIA. ANNAN KOLIKKONI SUOMALAISELLE. :)

    • Ulla Synström

      On romanien oma vika että osa heistä tulee tänne tekemään rikoksia, eli varastamaan metalleja jne,..

      Turha siinä on sitten itkee kun heitä ei muka auteta tarpeeksi. Tärkeämpää on myös saada Suomalaisten oma köyhyys kitkettyä ja sitten voidaan miettiä auttavamme muita.

    • Suomi.

      EI kadulla prostituutio, keräilijä !!

    • Julkaistu: 20-11-201

      Mustalaiskriminaalit elävät herroiksi sossun rahoilla

      He välttelevät töiden tekemistä kuin ruttoa, ryöstelevät kaupungin vanhuksia liukuhihnalta ja puuhastelevat muutenkin vakavan rikollisuuden parissa, mutta mikään ei hillitse Kööpenhaminan kaupunkia avokätisesti syytämästä rahaa Levakovicin mustalaisklaanille, joka on entuudestaan tullut sikolättiläisille tutuksi Tanskan rikollisimpana sukuna.

      Tuoreesta kaupungin sisäisestä tarkastuskertomuksesta, mikä on tehty sen jälkeen kun viimeksi tapasimme Levakovicit, selviää, että reilussa neljässä vuodessa suvun 28 jäsenestä on aiheutunut veronmaksajille 16,8 miljoonan kruunun kulut.

      Samana ajanjaksona neljä suvun jäsentä on rikkaa ristiin laittamatta nostanut sossusta 20.300 – 24.200 kruunua diskorahaa kuukaudessa. Tämä on jopa 6.400 kruunua enemmän, mitä sikäläisen alepan kassa tienaa kuussa bruttona.

      “Minun käsitykseni mukaan tämä on järjestäytynyttä rikollisuutta, missä ryöstösaalis on yhteiskunnan varoista maksettu diskoraha, asumistuki, tarveharkintaiset tuet jne”, kertoo tukijuksauksiin erikoistunut asiantuntija Peter Møller.

      Mustalaissuvun jatkuva rötöstely ei ole saanut kaupunkia hillitsemään tukien jakamista, vaan on käynyt pikemminkin päinvastoin. Raportin mukaan useissa tapauksissa sossun tädit ovat herkästi käyttäneet lain tarjoamaa mahdollisuutta käyttää tarveharkintaa päätöksissään. Sisäinen raportti paljastaa, että kaupungin hallinnolla on suuria vaikeuksia ymmärtää monia pahamaineista mustalaissukua koskevia päätöksiä ja peräti 113 menettelyvirhettä on löydetty heitä koskevista asiapapereista.

      “Tässä on nyt sattunut aika paljon virheitä ja niitä pyrimme poistamaan. En kiistä sitä, etteikö tässä olisi sellaista mahdollisuutta, että joku yrittäisi käyttää systeemiä tietoisesti hyväkseen”, sosiaalilautakunnan puheenjohtaja Mikkel Warming sanoo.

      Mustalaisilta ei ole saatu kommentteja useista yrityksistä huolimatta.

      • maanpakolainen

        Kööpenhaminan tutkimus osoittaa jälleen aiemmin esittämäni tosiasian: Kun nainen saa viran tai luottamustoimen kautta valtaa, hän menettää järkensä. Meilläkään ei kukaan suomalainen ole koskaan saanut kymmnesosaakaan sellaisesta tukimäärästä, minkä musliminainen, joka vapautettiin tuomiosta, oli saanut lakisääteisten kelatukien lisäksi sossusta. Taisi olla 55000 €, mitä hänelle oli maksettu väärennettyjen tietojen perusteella muka-muka perheelle 2v aikana pelkkää sosiaalitoimen toimeentulotukea. Sen lisäksi ilmainen perheasunto kaikkine käyttökuluineen, kelan maksamat lapsilisät ja "miehen" työttömyystuet. Kiintoisinta oli, ettei kyseinen perhe ollut itse oma-aloitteisesti hakenut mitää, vaan kaikki tuet oli maksettu heille "viran" puolesta valheellisten tietojen perusteella. nainen tuomittiin petoksesta alioikeudessa, mutta - kas -kummaa - Presidentti TH:n nimittämä KKOn presidentti vapautti kyseisen naisen. Afrikkalaisperäisen muslimin petos ei siis ole Suomessa petos lainkaan, mutta miten käy, jos suomalaisen ilmoitus kelaan myöhästyy vaikka 1 päivällä ja kela maksaa jonkun tuen sen perusteella. Suomalainen joutuu heti masksamaan tuen takaisin korkoineen ja kuluineen ja saa petossyytteen. Niin se menee feministi-suomen hyyssäysyhteiskunnassa, misssä vierasmaalaisista on tehty kuninkaallisia ja omasta kansasta orjia.
        Kannattaa äänestää naisia - eikö niin! Minäkin tein niin ennen - en enää ikinä - koska siinä ajaa koko länsimaisen demokratian ja järjellisen oikeudenmukaisuuden tuhoon!


    • mitsunvanne

      Kyllähän heitä syrjitään, muttei tarpeeksi. Miksi ovat tänne työntyneet? Varmasti osaavat takaisin omaan lääväänsä, jos haluja vain riittää!

    • lixlax

      Mistä tiedät vaikka ne ovat joitain agentteja, pukeutuneina rääsyihin, mikä sen parempaa piiloutua joltain isolta rikollisen toiminnalta. Kaikissa asioissa kun pakkaa olemaan se toinenkin puoli.

    • Sopii toimia!

      Et taida tuntea rasismi-sanan etymologiaa.

      Romanian romanit saavat täällä yhtä hyvän kohtelun kuin Suomen romanit Romaniassa.

      Miksi ihmeessä aina vongataan, että esim. kaupungin pitäisi järjestää jotain? Jokainen vonkaaja voi vuorollaan ottaa romanin tai parikin omaan kämpäänsä. Olkkarin lattia lienee jokaisella mukavampi kuin joku kylmä purkutalo.

    • anamakooda

      Pitäiskö sitä sääliä aina olla noille otka tulee tänne näkyville paikoille kerjäämään, että ne huomataan, sekin on vain opittua että näkyy. Suomessa on niin paljon köyhyyttä mikä ei näy, eikä heille suoda mitään almuja, ei sossuista eikä muualtakaan. On paljon nuoria ja nuoria perheitä, jotka ovat jätetty heitteille. Saa siinä ihmetellä et miksi suomen nuoret vajoaa mikä minnekin, nälän ja hädän seurauksista. On helppoa tehdä kaikenlaista pahaa kun ei auteta, jos on elänyt niillä rippeillään vielä. Mutta ei ne rippeet ikuisuuksia kestä, ja kaikki kallistuu. Köyhät eivät pysty menemään edes lääkäriin suomessa, vaikka heillä olisi mitä sairauksia ja tauteja. Sekin on kansanterveyden takia jo paha alemmustila, koska taudithan pakkaa leviämään kun niitä ei hoideta. Laskuja heillekin satelee luukuista, eikä ole varaa maksaa kun ei ole millä maksaa, ja sitten heitä pidetään hylkiöinä, milläs pieraset kun on takapuoli jäässä, sanoivat ennenkin. Mutta kun on kyse ulkomailta tulevista, pitää näyttää niin nurinkuriselta kuin se tuntuukin, et meillä sitä on auttaa vaikka koko maailman kerjäläiset. Palauttakaa takaisin kaikki, ennenkuin se on myöhäistä. Meinaako ne tehdä suomesta jälleen taistelukentän, mut siinä voi käydä pahasti, on vaan niin paljon pahaa täällä ja kaikilla hermo palaa jo pinnassa kuin ruuti joka pitää sytyttää. Voisko noilla päättäjillä edes joskus olla veljellistä rakkautta siellä aivojen perukoissa. Ja sitten vielä pitäis saada kapitalismi rehottamaan tänne vaalien tuloksena, ei ikinä. Kokoomus on jo sanonut et tulee vaikeat ajat, ja siltikään ei ymmärretä et lähettäisivät liiat porukat kotimaihinsa.

    • D584

      Mistä kaikki johtuu??? Aivan oikein. Olemme valinneet eduskuntaan ja kuntiin päättäjät. Heillä pitäisi olla apunaan virkamiehiä. Mistäköhän johtuu, että meillä ei ole ketään, joka kykenee hoitamaan tämän maan ja kansan asioita kansakunnan parhaaksi ja oikeudenmukaisesti?

    • Tosi on

      Se on helppoa olla humaani ja suvaitsevainen kunhan vain ei tarvitse omasta pussista maksaa kuluja ja eikä asua suvaittavien naapurina. Tätä se kuuluisa Suomalainen Suvaitsevaisuus on näillä Kukkahattutädeillä ja Hysäreillä todellisuudessa. Medioissa paistatellaan hyvin osaa ottavan näköisinä, mutta kun päästään nurkan taakse otetaan kiireesti yhteyttä muihin "Hyvä veli " kavereihin eihä ne saa tulla meidän naapuriksi eihän.

    • ?!?

      Annat vain leivän pala. Dracul häivy.

    • Sikamaista.

      Organisoitu rikollisjoukko joka käyttää lapsia hyväkseen kerjuussa.
      Brittidokumentti.

    • Tervo vaan

      Minulta jäävät romaanit aina kesken.

    • Pienet rosvot.

      Lontoon kaduilla pennut

    • slawhe33h

      Romaniahan on se oma kotimaa niille, turhaa tänne Suomen yrittää tulla varasmalla.

    • Hyysäreille.

      Brittiläinen dokumentti toissapäivänä Romani ongelmasta. Hunnutetut naiset vahtimassa lapsikerjäläisiä Lontoon kaduilla. Käyttävät kylmästi pikkulapsia hyväkseen.
      Kerjääminen Romaniasta organisoitu laaja bisnes. Poliisi oli tehnyt ratsioita pesäpaikkoihin ja tulos oli sen mukainen. Todisteet puhuivat puolestaan.
      Haastattelivat myös paikallisia Romanian mustalaisia; Ei meillä ole varaa täältä lähteä mihinkään, kunhan saisi ruoan tällekään päivälle.
      Eihän tämä Piukeekaan anna rahaa suoraan katukerjäläisille, vaan jonkun etujärjästön kautta.

      • Samaa mieltä ja...

        Jokainen voi miettiä ihan omalta kohdaltaan tilannetta; että itse lähtisi Lontooseen kerjäämään ja nauttimaan paikallisista sosiaalietuuksista samalla lailla, mitä tuossa dokumenissa näytettiin, että onnistuisiko se?
        Epäilen vahvasti, että ihan tavalliselta suomalaiselta kaduntallaajalta se olisi aika mahdoton tehtävä, jo monelle suomalaiselle köyhälle matka Lontooseen tekisi tiukkaa, saatikka oivaltaa heti parhaat paikat kerjäämiselle, sekä osata paikallisesta systeemistä poimia sosiaalietuudet jne. Siis miten voivat lähes lukutaidottomat (?) romanit osata poimia heti maahan tullessaan "parhaat marjat", eli maksimoida sosiaalietuudet, kun niitä ei aina oman maan kansalaisetkaan osaa??


    • Tosi on

      Miten voi olla uhri, kun saa kaiken ilmaiseksi ja varastaa ja ryöstää ja huijaa vielä päälle??? Pikkuisen edes realismia asiaan.

    • ei nyt sentään.

      Oli se taas muutamilla pressehdokkailla eilen illalla lompsa auki, kun toivottelivat kaikki mahdolliset bummit Suomeen ja kielsivät kaikki arvostelevat puheet, joita nimittelivät vihapuheiksi.
      Mihin me joudumme näiden löperöiden edustajien ja ehdokkaiden kanssa.

      • Tosi on

        Nyt lopputenteissä voisi kysäistä selvät kannat muutamaan asiaan ehdokkailta.
        1. Onko Suomalaisten suvaittava " Ryöstäjäturisteja " omassa maassaan?
        2. Onko "Maahanmuuttajilla" oikeus vaatia meitä luopumaan omista perintemme
        mukaisista juhlistamme tai tavoistamme?


    • Tosi on

      Jos uhria etsitään se on Suomalainen veronmaksaja. Ne muut on pelkkiä edunsaajia ja välistävetäjiä.

    • Maanpakolainen

      Kyllä Suomen nykytilanteessa suomalaiset ovat rasismin uhreja ja romaniheimot ja tummat maahanmuuttajat ovat kaikessa asetettu etusijalle ennen Suomen omia kansalaisia. Se on johtanut jo melkoiseen maanpakolaisuuteen, kun suomalaiset eivät saa mitään oikeusturvaa ja ihmisoikeuksia omassa synnyinmaassaan.
      Itse tiedän 27000 entistä suomalaista, jotka ovat muuttaneet epäoikeudenmukaiseksi muuttuneesta epätasa-arvo-Suomesta pois. He ovat suurimmalta olsin korkeasti koulutettuja tai yrittäjiä, jotka olisivat erittäin tärkeitä maamme menestymiselle ja tulevaisuudelle.
      Lukutaidottomat kanmelikuskit tai romanit eivät heitä tule koskaan korvaamaan, vaikka heitä kuinka paljon paapottaisiin.

      Oikeuslaitoksemmekin on täysin mätä. Pelkästään tuntemiani tapauksia on niin paljon, että niistä voisi kirjoittaa paksun kirjan, joten tässä foorumissa asia saa olla.
      Itsekin olen akateeminen yrittäjä, joka on törkeällä tavalla "karkotettu" kotimaastaan. Eipä kelpaa suomalaisen yrittäjän työpaikat vasemmistollemme ja vihreillemme eikä feministisille virastojen kiusakoneistoille. Heitä kiinnostaa vainlainvastainen oman vallan näyttö ilman rikosoikeudellista ja taloudellista vastuuta.
      Kun Suomessa aletaan tuomitsemaan perustuslakia ja muita lakejamme rikkovat virkanaiset vankilaaan ja täysiin vahingonkorvauksiin, niin lupaan, että 100 000 uutta työpaikka syntyy hetkessä Suomeen. Sama koskee ammattiliittoja, jotka voivat yhdellä laittomalla lakolla aiheuttaa yhteiskunnalle kymmenien miljardien vahingot ilman mitään vastuuta. Nämä verotulojen tappiot kuristetaan sitten vaikka laittomasti pienyrittäjien kurkusta.

      Vasemmisto ja naisvalta on ollut kaikkialla maailmassa tuhoisa yhteiskunnalle. Milloin suomalaiset sinisilmäiset tollot myöntävät tosiasiat!

    • faktaa

      Muistelen usein niitä aikoja -30 -luvun lopulta ja neljäkymmentä luvulta, jolloin olin pojan koltiainen pienessä Keski-Pohjalaisessa pitäjässä.
      Kylällä, jossa asuin kävi usein romaaneja, joita mustalaisiksi tituleerattiin siihen aikaan. Kun vaikka pari hevoskuormallista tuli pieneen kylään, se aiheutti aina suurta pelkoa. Piti yrittää piilottaa kaikki mahdollinen, ettei sitä salaa päästy viemään. Leipää ja jotain muutakin annettiin pyydettäessä, mutta pelko oli juuri siitä, ettei tapahtunut omin lupinsa viemistä. Toisaalta tiedettiin heidän impulssiivisuus, joka aiheutti sen, ettei uskallettu aina pitää edes omasta edusta kiinni, vaan taivuttiin ikään kuin uhan edessä.
      Jokainen voi ymmärtää mitä tällainen paikallisessa väestössä aiheuttaa, eikä pelot ja epäluulot lähde aivan äkkiä, vaikka siihen ei olisi aihettakaan.
      Tämä ei ole rasismia, sillä en katso, että pelkoa voidaan laskea rasismiksi.
      Monet esim. Biaudetin tapaiset ihmiset eivät tiedä tällaisesta historiasta hölyn pölyä.

      • samat

        mustalaiset 50-luvulla, huh kun pelkäsin.


    • zzzQ

      Taidat olla sitä porukkaa jonka mielestä suomalaisen veronmaksajan pitäisi
      hyysätä tätä porukkaa joka tulee suomeen loisimaan ! taidat olla itse samanlainen

    • Kebab Hamas

      Aika etninen ei koskaan enää palaa.

    • määmy

      Maassamme on vuodesta toiseen ollut noin 10 000 suomalaista asunnotonta. Mut ketä kiinnostaa hankkia heille asuntp? Ei montaakaan.

    • heil m

      Kuka ne romaanit on tänne järjestänyt ?Sille se huoli nuista kerjäläisistä kuuluu.Vai vielä asunto .Aloittajalla ei ole järkeä eikä kykyä ajatella asioita loogisella tavalla.Anna sinä asuntosi niille niin tulee auttamisesta hyvä mieli ja onnellisuus

    • V arsin yksinkertaista, niin Romanian romanit kuin Suomenkin romanit eivät halua tehdä töitä, tämähän kuuluu heidän kulttuuriinsa, hevosmiehiä ei enää tarvita, sitäpaitsi, Romania on EU:n jäsen, ei Suomen tarvitse holhokkeja, tarkoittaa työhaluttomia, rasismilaki toimii molempiin suuntiin, enkä ole niin rasistista porukkaa nähnyt missään, nuin juuri romanit ja somalit, (lähes runollinen sanayhdistelmä, eikö niin ? )

      Viki

      P.S. Herää tysymys, miksi Romania ja Bulgaria otettiin EU.n jäseniksi, Nabuccoputki oli niitä, muttä kun Saksa ja Venäjä menivät kihloihin kaasuputken muodossa, niin tämäkin on jossain määrin vesittynyt (Nabucco )

    • Täysimitta

      Pöyrityttävä kirjoitus hoida itse nämä hyysättävät niin olet varmaan tyytyväinen.

    • Appelssiineja poimii

      Suomen pitää maksaa niille lentolippu Pisraeliin, siellä on aina kevät ja useimmiten kesä.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      318
      3730
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      269
      2133
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      104
      1482
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1363
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1217
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1038
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe