USAn tasa arvolaki HR5 ja Meller

Anonyymi

Leo Meller Patmos blogissaan pohtii että USAn tasa arvolaki polkee alas kaikkien Raamattuun uskovien yhteisöjen oikeudet elää raamatullisesti. Se veisi uskonnonvapauden ja naisten oikeudet. Tuhoaa avioliiton ja edistää abortteja ja genderilmiöitä.

159

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten tasa-arvo voisi polkea enemmän naisten oikeuksia mitä jo uskonnolliset ja vaikkapa patmos-porukka tekee :xd

      • Noh, ääriuskovien maailmankuvassa kaikki asiat käännetään ylösalaisin ja nurinkurin jne. Niin on aina ollut mutta osittain heikäläisten ajattelutavassa on synergiaa nykyajalle tyypillisempien, maallistenkin taantumuksellisten voimien totuuden jälkeisen ajan kanssa.


      • Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

        Noh, ääriuskovien maailmankuvassa kaikki asiat käännetään ylösalaisin ja nurinkurin jne. Niin on aina ollut mutta osittain heikäläisten ajattelutavassa on synergiaa nykyajalle tyypillisempien, maallistenkin taantumuksellisten voimien totuuden jälkeisen ajan kanssa.

        Ääriuskova. Mitä tuo sana tarkoittaa kun puhutaan Suomen krisityistä? Miten he eroavat ”keskustan” kristityistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ääriuskova. Mitä tuo sana tarkoittaa kun puhutaan Suomen krisityistä? Miten he eroavat ”keskustan” kristityistä?

        Edustavat kenttänsä keskiarvoon nähden äärimmäisiä mielipiteitä ja uskontulkintoja. Kuinkahoan monta kertaa sinullekin, u.v. on tämäkin asia jo selitetty? Mutta kun et mitään "krisitty" opi, niin et opi.


      • Entropia kirjoitti:

        Edustavat kenttänsä keskiarvoon nähden äärimmäisiä mielipiteitä ja uskontulkintoja. Kuinkahoan monta kertaa sinullekin, u.v. on tämäkin asia jo selitetty? Mutta kun et mitään "krisitty" opi, niin et opi.

        Kerro mitä mielipiteitäni sinä pidät kristinuskolle äärimmäisinä 😃


      • Siinä tuli nippu syytteitä mutta ei yhtään todistetta 😃
        Yritä edes perustella miten nuo väitteesi olisivat kristinuskon vastaisia.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Siinä tuli nippu syytteitä mutta ei yhtään todistetta 😃
        Yritä edes perustella miten nuo väitteesi olisivat kristinuskon vastaisia.

        Ensinnäkään nuo eivät ole mitään syytteitä, sillä positiot, joita edustat, eivät ole rikollisia, vaan ne menevät ajattelun- ja uskonnonvapauden piikkiin heittämällä. Toisekseen en väittänytkään, että ne olisivat kristinuskon vastaisia, joten miksiköhän kehoitat tuommoista?


      • Entropia kirjoitti:

        Ensinnäkään nuo eivät ole mitään syytteitä, sillä positiot, joita edustat, eivät ole rikollisia, vaan ne menevät ajattelun- ja uskonnonvapauden piikkiin heittämällä. Toisekseen en väittänytkään, että ne olisivat kristinuskon vastaisia, joten miksiköhän kehoitat tuommoista?

        Aloitetaan alusta ja yritä pysyä asiassa:

        Sinä sanoit:
        Edustavat kenttänsä keskiarvoon nähden äärimmäisiä mielipiteitä ja uskontulkintoja. Kuinkahoan monta kertaa sinullekin, u.v. on tämäkin asia jo selitetty? Mutta kun et mitään "krisitty" opi, niin et opi.


        Minä pyysin sinulta:
        Kerro mitä mielipiteitäni sinä pidät kristinuskolle äärimmäisinä 😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aloitetaan alusta ja yritä pysyä asiassa:

        Sinä sanoit:
        Edustavat kenttänsä keskiarvoon nähden äärimmäisiä mielipiteitä ja uskontulkintoja. Kuinkahoan monta kertaa sinullekin, u.v. on tämäkin asia jo selitetty? Mutta kun et mitään "krisitty" opi, niin et opi.


        Minä pyysin sinulta:
        Kerro mitä mielipiteitäni sinä pidät kristinuskolle äärimmäisinä 😃

        "Aloitetaan alusta ja yritä pysyä asiassa"

        Itse asiassa sinä vaihdoit aihetta kesken kaiken esim. vihjaamalla, että olisin väittänyt tai koettanut antanut ymmärtää näkemystesi olevan kristinuskon vastaisia, vaikka olit sitä ennen kysynyt vain niiden äärimmäisyydestä, johon minä asianmukaisesti vastasin.


      • Entropia kirjoitti:

        "Aloitetaan alusta ja yritä pysyä asiassa"

        Itse asiassa sinä vaihdoit aihetta kesken kaiken esim. vihjaamalla, että olisin väittänyt tai koettanut antanut ymmärtää näkemystesi olevan kristinuskon vastaisia, vaikka olit sitä ennen kysynyt vain niiden äärimmäisyydestä, johon minä asianmukaisesti vastasin.

        Minä en vaihtanut mitään aihetta mutta jos et kykene vastaamaan huutojasi niin lopetetaan tähän. Jankuttaan en kanssasi ala 😃


      • Kivaa päivänjatkoa sinulle, muista käydä ulkonakin 😎


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kivaa päivänjatkoa sinulle, muista käydä ulkonakin 😎

        Kiitos samoin. Voi olla, että kaupassa täytyy käydä ja muitakin asioita hoitaa, joten eiköhän se ulkoilukin järjesty siinä samalla.


      • Entropia kirjoitti:

        Kiitos samoin. Voi olla, että kaupassa täytyy käydä ja muitakin asioita hoitaa, joten eiköhän se ulkoilukin järjesty siinä samalla.

        Minä menen Kirkkopuistoon kuuntelemaan Jaana Pöllästä klo 13 ja Iida Elinaa klo 15 😎🌝


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä menen Kirkkopuistoon kuuntelemaan Jaana Pöllästä klo 13 ja Iida Elinaa klo 15 😎🌝

        Kiitos tiedosta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä menen Kirkkopuistoon kuuntelemaan Jaana Pöllästä klo 13 ja Iida Elinaa klo 15 😎🌝

        Tuli muuten mieleen, että Jeesus ei antanut uskoville tehtäväksi kuunnella Patmos- radiota.


      • torre12 kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen, että Jeesus ei antanut uskoville tehtäväksi kuunnella Patmos- radiota.

        Ilmeisesti u.v. on evoluution hyväksyvä epäkreationisti, sekä ympäristöliikkeen ystävä jne. kun kerran poistatti päinvastaisen luonnehdintani hänestä. Olen kyllä varma, että olen nähnyt hänen moittivan evoluutioteoriaa ja julistavan kirjaimellista luomisoppia sekä moittivan ympristöliikettä. No mutta, mikäs siinä, jos on mielensä muuttanut.


      • Kerroin myös, että jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin kyllähän hän nimenomaan jää minulle jotain jankuttamaan, vaikka sitten anonyyminä. Toivoisin ylläpidolta hieman rehellisyyttä tässä asiassa, koska he luultavasti näkevät mitä täällä tapahtuu. Mikähän oli siis syy tämän äskeisen huomion poistossa? Ikään kui jokaikinen palstaa pidempään seurannut ei tietäisi asian olevan täsmälleen kuten kerroin.


      • Entropia kirjoitti:

        Kerroin myös, että jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin kyllähän hän nimenomaan jää minulle jotain jankuttamaan, vaikka sitten anonyyminä. Toivoisin ylläpidolta hieman rehellisyyttä tässä asiassa, koska he luultavasti näkevät mitä täällä tapahtuu. Mikähän oli siis syy tämän äskeisen huomion poistossa? Ikään kui jokaikinen palstaa pidempään seurannut ei tietäisi asian olevan täsmälleen kuten kerroin.

        Näin se on. usko.vainen on välillä joku muu.


      • Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

        Noh, ääriuskovien maailmankuvassa kaikki asiat käännetään ylösalaisin ja nurinkurin jne. Niin on aina ollut mutta osittain heikäläisten ajattelutavassa on synergiaa nykyajalle tyypillisempien, maallistenkin taantumuksellisten voimien totuuden jälkeisen ajan kanssa.

        Tätähän se ääriuskovia edustava SETA on tehnyt alusta asti. SETA ja sen edustajat ja kannattajat kun haluavat kääntää kaiken kristittyihin liittyvän ja kristittyjen puheet täysin päälaelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän se ääriuskovia edustava SETA on tehnyt alusta asti. SETA ja sen edustajat ja kannattajat kun haluavat kääntää kaiken kristittyihin liittyvän ja kristittyjen puheet täysin päälaelleen.

        No kaipa SETA teitä ääriuskoviakin edustaa, mikäli kehtaatte kaapista tulla ulos.


      • Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

        Ensinnäkään nuo eivät ole mitään syytteitä, sillä positiot, joita edustat, eivät ole rikollisia, vaan ne menevät ajattelun- ja uskonnonvapauden piikkiin heittämällä. Toisekseen en väittänytkään, että ne olisivat kristinuskon vastaisia, joten miksiköhän kehoitat tuommoista?

        Kristinusko on äärimmäistä totuudessaan ja ateismi on äärimmäistä valheellisuudessaan.

        Kuinka monta prosenttia Suomen vankiloissa olevista rikollisista on kristittyjä kun saivat tuomionsa? Kuinka monta prosenttia jumalattomia kun saivat tuomionsa?


      • Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

        No kaipa SETA teitä ääriuskoviakin edustaa, mikäli kehtaatte kaapista tulla ulos.

        Olen tavallinen kristitty, en ääriliberaali, eli äärioskova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän se ääriuskovia edustava SETA on tehnyt alusta asti. SETA ja sen edustajat ja kannattajat kun haluavat kääntää kaiken kristittyihin liittyvän ja kristittyjen puheet täysin päälaelleen.

        Setassa kuitenkin tiedetään, että olemassa muitakin kuin heteroja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko on äärimmäistä totuudessaan ja ateismi on äärimmäistä valheellisuudessaan.

        Kuinka monta prosenttia Suomen vankiloissa olevista rikollisista on kristittyjä kun saivat tuomionsa? Kuinka monta prosenttia jumalattomia kun saivat tuomionsa?

        Miksi pitää aina valehdella?

        Mitä on totuus kristinuskossa? Mikä valheellisuus ateismissa? Ateistina en voi uskoa sellaiseen, josta ei ole mitään hajuakaan.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Setassa kuitenkin tiedetään, että olemassa muitakin kuin heteroja.

        Kyllä, ja poliisissa tunnetaan tieliikennelaki ja Hatwallilla tiedetään Jaffan resepti. Mitäs näitä nyt vielä olisikaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko on äärimmäistä totuudessaan ja ateismi on äärimmäistä valheellisuudessaan.

        Kuinka monta prosenttia Suomen vankiloissa olevista rikollisista on kristittyjä kun saivat tuomionsa? Kuinka monta prosenttia jumalattomia kun saivat tuomionsa?

        Minä en tuota tilastoa Suomen kohdalla tunne, joten sinun täytyy kysyä joltain muulta. Mutta mitä tuolta rapakon takaisista tilastoista kantautuu, niin siellä kristinsuko kuulemma korreloi myös kriminaaliuden kanssa. Mutta nuo itse väitteesi ovat toki bullshittiä. Se, että uskotaan johonkin tai ollaan uskomatta johonkin, ei itsessään ole mikään totuus. Asiat ovat miten ne ovat, ja joko me uskomuksissamme tai niiden puuttumisissa osumme oikeaan tai emme. Mutta on sanahelinää väittää mitä kommenttisi aluksi väitit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja poliisissa tunnetaan tieliikennelaki ja Hatwallilla tiedetään Jaffan resepti. Mitäs näitä nyt vielä olisikaan?

        Kussakin organisaatiossa on paras tieto oman alan asioista. Niin Setassakin.


    • Anonyymi

      Lue Mellerin blogi

      • Anonyymi

        Mitä noissa valheissa on. Tollaisia ei edes ole huudeltu tai jos toisin on niin kait olisi ottanut nauhaa? No ei löydy, ei löydy. Siksi, että puhtaasti kusettaa. Ihmettelen tollasta ihme pelleilyä miksi ? Miksi ylipäätänsä hän on niin sairaan kiinnostunut homoista ja lesboista ? Heterona, kun ei me muutkaan heterot olla.

        Kuinka voi tuntea heterona uhkaksi jonku muutaman prosentin vähemmistön pyrkimykset tasa-arvoon. Ai niin joo, olihan ne naisetkin ihan kamalan vaarallisia kun saivat tasa-arvon.

        Meller edustaa sellasta ihme vänkäsakkia, ettei niille käy mikään muu kuin se Mellerin suusta tuleva. Se on vähintään Jumalan sanaa ellei siitä seuraava. Koittakaa nyt lopultakin herätä , ettei se ole itse mikään muu raharikoksesta tuomion saannut ihminen ja olen ymmärtänyt, että se yksiavioisuus oppi ei ole ihan hänelläkään ihan perille asti mennyt. Vaikka kovasti muille sitä jakaa.

        Kamalaa kuinka ihmiset antaa itseään johdattaa ihan harhaan. Enkä tarkoita uskoa tai uskontoa vaan sitä, että kuunnellaan ihme paskanpuhujia niinku ne olisi jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä noissa valheissa on. Tollaisia ei edes ole huudeltu tai jos toisin on niin kait olisi ottanut nauhaa? No ei löydy, ei löydy. Siksi, että puhtaasti kusettaa. Ihmettelen tollasta ihme pelleilyä miksi ? Miksi ylipäätänsä hän on niin sairaan kiinnostunut homoista ja lesboista ? Heterona, kun ei me muutkaan heterot olla.

        Kuinka voi tuntea heterona uhkaksi jonku muutaman prosentin vähemmistön pyrkimykset tasa-arvoon. Ai niin joo, olihan ne naisetkin ihan kamalan vaarallisia kun saivat tasa-arvon.

        Meller edustaa sellasta ihme vänkäsakkia, ettei niille käy mikään muu kuin se Mellerin suusta tuleva. Se on vähintään Jumalan sanaa ellei siitä seuraava. Koittakaa nyt lopultakin herätä , ettei se ole itse mikään muu raharikoksesta tuomion saannut ihminen ja olen ymmärtänyt, että se yksiavioisuus oppi ei ole ihan hänelläkään ihan perille asti mennyt. Vaikka kovasti muille sitä jakaa.

        Kamalaa kuinka ihmiset antaa itseään johdattaa ihan harhaan. Enkä tarkoita uskoa tai uskontoa vaan sitä, että kuunnellaan ihme paskanpuhujia niinku ne olisi jumalia.

        Tästä voit lukea kun hieman rauhoitut ja suostut tunnustamaan tosiasiat.
        https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/1346/sita_ja_tata_valtameren_takaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä noissa valheissa on. Tollaisia ei edes ole huudeltu tai jos toisin on niin kait olisi ottanut nauhaa? No ei löydy, ei löydy. Siksi, että puhtaasti kusettaa. Ihmettelen tollasta ihme pelleilyä miksi ? Miksi ylipäätänsä hän on niin sairaan kiinnostunut homoista ja lesboista ? Heterona, kun ei me muutkaan heterot olla.

        Kuinka voi tuntea heterona uhkaksi jonku muutaman prosentin vähemmistön pyrkimykset tasa-arvoon. Ai niin joo, olihan ne naisetkin ihan kamalan vaarallisia kun saivat tasa-arvon.

        Meller edustaa sellasta ihme vänkäsakkia, ettei niille käy mikään muu kuin se Mellerin suusta tuleva. Se on vähintään Jumalan sanaa ellei siitä seuraava. Koittakaa nyt lopultakin herätä , ettei se ole itse mikään muu raharikoksesta tuomion saannut ihminen ja olen ymmärtänyt, että se yksiavioisuus oppi ei ole ihan hänelläkään ihan perille asti mennyt. Vaikka kovasti muille sitä jakaa.

        Kamalaa kuinka ihmiset antaa itseään johdattaa ihan harhaan. Enkä tarkoita uskoa tai uskontoa vaan sitä, että kuunnellaan ihme paskanpuhujia niinku ne olisi jumalia.

        "Enkä tarkoita uskoa tai uskontoa vaan sitä, että kuunnellaan ihme paskanpuhujia niinku ne olisi jumalia."

        Aina kun joku ilmoittautuu Jumalan puhemieheksi täällä maan päällä on syytä olla hyvin skeptinen sen suhteen kuka siinä todella puhuu.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Enkä tarkoita uskoa tai uskontoa vaan sitä, että kuunnellaan ihme paskanpuhujia niinku ne olisi jumalia."

        Aina kun joku ilmoittautuu Jumalan puhemieheksi täällä maan päällä on syytä olla hyvin skeptinen sen suhteen kuka siinä todella puhuu.

        Täällä Jumala jostain syystä käyttää äänenään eniten Anonyymiä. Erikoinen valinta kaikentietävältä Kaikkivaltiaalta, mutta omapa on asiansa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Täällä Jumala jostain syystä käyttää äänenään eniten Anonyymiä. Erikoinen valinta kaikentietävältä Kaikkivaltiaalta, mutta omapa on asiansa.

        Suomeksi tuo olisi "nimetön". Miksei sitä ole käytetty? Eikö kuulosta tarpeeksi hienolta? Vai luulisiko joku, että tarkoitetaan alushousuja, kun puhutaan palstan nimettömistä?

        Käytettäköön suomenkielisiä ilmauksia, mikäli sellaisia on olemassa.

        Ja aina voi valita itselleen rekisteröidyn nimimerkin, jota ilkeää käyttää.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        "Enkä tarkoita uskoa tai uskontoa vaan sitä, että kuunnellaan ihme paskanpuhujia niinku ne olisi jumalia."

        Aina kun joku ilmoittautuu Jumalan puhemieheksi täällä maan päällä on syytä olla hyvin skeptinen sen suhteen kuka siinä todella puhuu.

        Tuo on vain sinun oma sinun oma mielipiteesi joka haluaa vaientaa Jumalan sanan esiin tuomisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä noissa valheissa on. Tollaisia ei edes ole huudeltu tai jos toisin on niin kait olisi ottanut nauhaa? No ei löydy, ei löydy. Siksi, että puhtaasti kusettaa. Ihmettelen tollasta ihme pelleilyä miksi ? Miksi ylipäätänsä hän on niin sairaan kiinnostunut homoista ja lesboista ? Heterona, kun ei me muutkaan heterot olla.

        Kuinka voi tuntea heterona uhkaksi jonku muutaman prosentin vähemmistön pyrkimykset tasa-arvoon. Ai niin joo, olihan ne naisetkin ihan kamalan vaarallisia kun saivat tasa-arvon.

        Meller edustaa sellasta ihme vänkäsakkia, ettei niille käy mikään muu kuin se Mellerin suusta tuleva. Se on vähintään Jumalan sanaa ellei siitä seuraava. Koittakaa nyt lopultakin herätä , ettei se ole itse mikään muu raharikoksesta tuomion saannut ihminen ja olen ymmärtänyt, että se yksiavioisuus oppi ei ole ihan hänelläkään ihan perille asti mennyt. Vaikka kovasti muille sitä jakaa.

        Kamalaa kuinka ihmiset antaa itseään johdattaa ihan harhaan. Enkä tarkoita uskoa tai uskontoa vaan sitä, että kuunnellaan ihme paskanpuhujia niinku ne olisi jumalia.

        "Kuinka voi tuntea heterona uhkaksi jonku muutaman prosentin vähemmistön pyrkimykset tasa-arvoon. Ai niin joo, olihan ne naisetkin ihan kamalan vaarallisia kun saivat tasa-arvon."

        Uskonnollisessa ääriajattelussa pitäydytään usein tiukan fundamentalistisissa uskontulkinnoissa, joiden mukaan maailmassa vallitsee tietty luomisjärjestys. Kaiken, mikä poikkeaa tästä käsityksestä tai minkä koetaan poikkeavan, koetaan samalla systemaattiseksi uhaksi, kuin salaliitoksi kyseistä uskontulkintaa vastaan. Kyse on eksistentiaalisesta pelosta kun maailma ympärillä näyttäytyy vieraalta siihen nähden, millaiseksi se on uskottu.


      • Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

        "Kuinka voi tuntea heterona uhkaksi jonku muutaman prosentin vähemmistön pyrkimykset tasa-arvoon. Ai niin joo, olihan ne naisetkin ihan kamalan vaarallisia kun saivat tasa-arvon."

        Uskonnollisessa ääriajattelussa pitäydytään usein tiukan fundamentalistisissa uskontulkinnoissa, joiden mukaan maailmassa vallitsee tietty luomisjärjestys. Kaiken, mikä poikkeaa tästä käsityksestä tai minkä koetaan poikkeavan, koetaan samalla systemaattiseksi uhaksi, kuin salaliitoksi kyseistä uskontulkintaa vastaan. Kyse on eksistentiaalisesta pelosta kun maailma ympärillä näyttäytyy vieraalta siihen nähden, millaiseksi se on uskottu.

        Esimerkkejä kristillisestä ääriajattelusta, ok?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkejä kristillisestä ääriajattelusta, ok?

        Kerroin niitä sinulle jo tässä:

        keskustelu.suomi24.fi/t/15772320/usan-tasa-arvolaki-hr5-ja-meller#comment-98345314


      • Meller on tonttu!

        Onko USA:ssa estetty elämästä raamatullisesti? Kuka hajoittaa perheet?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Meller on tonttu!

        Onko USA:ssa estetty elämästä raamatullisesti? Kuka hajoittaa perheet?

        Millä kompetenssilla sinä arvoit muita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä kompetenssilla sinä arvoit muita?

        No eikö ole aika tolloa esittää, että USA:ssa ei voi elää enää raamatullisesti? Ja kukas ne perheet hajottaa, ellei isä ja äiti?

        Teen arvioni kirjoittajan esittämien juttujen mukaan.


      • jjeeves kirjoitti:

        Suomeksi tuo olisi "nimetön". Miksei sitä ole käytetty? Eikö kuulosta tarpeeksi hienolta? Vai luulisiko joku, että tarkoitetaan alushousuja, kun puhutaan palstan nimettömistä?

        Käytettäköön suomenkielisiä ilmauksia, mikäli sellaisia on olemassa.

        Ja aina voi valita itselleen rekisteröidyn nimimerkin, jota ilkeää käyttää.

        >Suomeksi tuo olisi "nimetön".

        Melkein muttei ihan. Yleisimmin anonyymi tarkoittaa nimettömästi esiintyvää henkilöä, jolla toki nimikin on, vaan eipä kerro.

        Nimettömiksi kutsutaan myös paitsi tiettyä sormea myös naisoletettujen pikkuhousuja, joten sikälikin ymmärrän Allerin tämän ratkaisun yksiselitteisyyden sanelemana, vaikken kaikkia muita ymmärräkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä kompetenssilla sinä arvoit muita?

        Kirjoitetaan "arvioit", usko.vainen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Suomeksi tuo olisi "nimetön".

        Melkein muttei ihan. Yleisimmin anonyymi tarkoittaa nimettömästi esiintyvää henkilöä, jolla toki nimikin on, vaan eipä kerro.

        Nimettömiksi kutsutaan myös paitsi tiettyä sormea myös naisoletettujen pikkuhousuja, joten sikälikin ymmärrän Allerin tämän ratkaisun yksiselitteisyyden sanelemana, vaikken kaikkia muita ymmärräkään.

        Lisäisin vielä pari sanaa:
        kuten sanoit, myös naisoletettujen pikkuhousuja


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Täällä Jumala jostain syystä käyttää äänenään eniten Anonyymiä. Erikoinen valinta kaikentietävältä Kaikkivaltiaalta, mutta omapa on asiansa.

        Kaikkivoipana Jumala tietenkin voisi kääntää bitit siten, että musta Anonyymi-nimimerkki näkyisi mustana Jumala puhuu-nimimerkkinä.

        Näin helposti havaitsisimme kuka on kulloinkin äänessä. Ja olisihan tuo pieni ihmekin kun Suomi24:n koodarit ilmoittaisivat etteivät löydä asialle selitystä eivätkä kykene siihen vaikuttamaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        Kaikkivoipana Jumala tietenkin voisi kääntää bitit siten, että musta Anonyymi-nimimerkki näkyisi mustana Jumala puhuu-nimimerkkinä.

        Näin helposti havaitsisimme kuka on kulloinkin äänessä. Ja olisihan tuo pieni ihmekin kun Suomi24:n koodarit ilmoittaisivat etteivät löydä asialle selitystä eivätkä kykene siihen vaikuttamaan.

        Onkohan Jumalalla kännykkää tai tietokonetta. Hän voisi itse selittää täällä mitä hän on todella tarkoittanut.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Meller on tonttu!

        Onko USA:ssa estetty elämästä raamatullisesti? Kuka hajoittaa perheet?

        Patmoksesta on selvästikin tullut uskonnollisen oikeiston äänitorvi. Samalla se menettää uskottavuutensa.

        Uskonnolliselle oikeiston (=poliittinen liike) ja tavallisen kristinuskon välillä on iso ero. Kristinusko perustuu vapaaehtoisuuteen, mutta uskonnollinen oikeisto pyrkii dominoimaan muita.

        Faktaa: USA:ssa on ehdoton uskonnonvapaus. Yrittääkö Meller sanoa, ettei se riitä? Että hänen kaltaisensa haluavat dominoida muiden elämää? Tällaiset pyrkimykset eivät ole sitä kristinuskoa, jonka minä tunnen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patmoksesta on selvästikin tullut uskonnollisen oikeiston äänitorvi. Samalla se menettää uskottavuutensa.

        Uskonnolliselle oikeiston (=poliittinen liike) ja tavallisen kristinuskon välillä on iso ero. Kristinusko perustuu vapaaehtoisuuteen, mutta uskonnollinen oikeisto pyrkii dominoimaan muita.

        Faktaa: USA:ssa on ehdoton uskonnonvapaus. Yrittääkö Meller sanoa, ettei se riitä? Että hänen kaltaisensa haluavat dominoida muiden elämää? Tällaiset pyrkimykset eivät ole sitä kristinuskoa, jonka minä tunnen.

        ”…Patmoksesta on selvästikin tullut uskonnollisen oikeiston äänitorvi.”

        Patmos edustaa yhdysvaltalaista äärikonservatiivista uskonnollista (ja fundamentalistista) siipeä, jonka tavoite on pyrkiä valtaan kaikissa instituutioissa.

        Ei pidä sekoittaa suomalaiseen normaaliin oikeistoon, sillä he toimivat enemmän äärioikeiston kanssa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…Patmoksesta on selvästikin tullut uskonnollisen oikeiston äänitorvi.”

        Patmos edustaa yhdysvaltalaista äärikonservatiivista uskonnollista (ja fundamentalistista) siipeä, jonka tavoite on pyrkiä valtaan kaikissa instituutioissa.

        Ei pidä sekoittaa suomalaiseen normaaliin oikeistoon, sillä he toimivat enemmän äärioikeiston kanssa.

        Ei tuo Patmoksen toiminta kyllä miltään äärikonservatiiviselta vaikuta.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…Patmoksesta on selvästikin tullut uskonnollisen oikeiston äänitorvi.”

        Patmos edustaa yhdysvaltalaista äärikonservatiivista uskonnollista (ja fundamentalistista) siipeä, jonka tavoite on pyrkiä valtaan kaikissa instituutioissa.

        Ei pidä sekoittaa suomalaiseen normaaliin oikeistoon, sillä he toimivat enemmän äärioikeiston kanssa.

        Mitä sinä itse edustitkaan?


    • Anonyymi

      Jes.29:16. 45:9. Room.9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sanoo tekijälleen: Miksi minusta tällaisen teit? Job.33:13.

    • No, Meller puuttuu Yhdysvaltain lainsäädäntöön ja Trump Ruotsin.

      Vaalikampanjoiva presidentti luulee, että hän shekkiä vilauttamalla voi polkea Ruotsin lainsäädäntöä, johon takuita vastaan vapauttaminen ei kuulu. Ei, vaikka posessa olisi tärkeä amerikkalainen julkkis.

      • Anonyymi

        Sananvapaus antaa oikeuden myös sinulle puuttua Mellerin ja Trumpin sanomisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sananvapaus antaa oikeuden myös sinulle puuttua Mellerin ja Trumpin sanomisiin.

        Kyllä niin. Sananvapaus työskentelee yhdessä mielipiteenvapauden kanssa. Mikäli ei ole mielipidettä, jotka muotoutuvat sanoiksi, on vain sanoja, joita joku voi erehtyä luulemaan mielipiteenilmauksiksi.

        Käytin mielipiteenvapautta.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Kyllä niin. Sananvapaus työskentelee yhdessä mielipiteenvapauden kanssa. Mikäli ei ole mielipidettä, jotka muotoutuvat sanoiksi, on vain sanoja, joita joku voi erehtyä luulemaan mielipiteenilmauksiksi.

        Käytin mielipiteenvapautta.

        Niin Meller ja Trumpkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin Meller ja Trumpkin.

        Mutta Löfven kertoi Trumpille, mikä on Ruotsin laki. Kyseessä ei ole enää mielipide.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Mutta Löfven kertoi Trumpille, mikä on Ruotsin laki. Kyseessä ei ole enää mielipide.

        Laki on myös ihmisten mielipide.


      • Vaalikampanjassaan Trump mainitsi Ruotsin presidentin, the president of Sweden. Ehkä hänen kannattaisi suoraan lähestyä kyseistä kollegaansa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laki on myös ihmisten mielipide.

        Viisautesi lähestyvät jo Lasse Virénin kuolemattomia syvällisyyksiä, usko.vainen. 😆

        Niinhän se Mestarikin sanoi, että KKO:n tuomio oli vain muutaman ihmisen mielipide. Ja pyrki sitten maan johtoon. 🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki on myös ihmisten mielipide.

        Ei ole. Sillä mielipide ei perustu välttämättä muuhun kuin fiiliksiin. Asiantuntemus perustuu opiskeluun, kokemukseen ja tutkittuihin faktoihin.

        Laki on juridista asiantuntemusta vaativa pitkäaikaisen vakaan harkinnan tulos. Jonka luonnoksesta on kaiken lisäksi pyydetty lausunto kymmeniltä asiantuntijoilta.

        Mielipiteistä ei makseta, mutta asiantuntemuksella voi elättää itsensä.


    • Anonyymi

      1Moos.3:9 Biblia (1776) Ja Herra Jumala kutsui Adamin, ja sanoi hänelle: Kussas olet? 1Sam.2:3. Job.37:16 Käsitätkö pilven punnituksen, hänen ihmeensä, joka on kaikkitietävä?

      • Raamattu on ollut hupikirja aina.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Raamattu on ollut hupikirja aina.

        Niin Raamatussakin sanotaan, että se on jumalattomille hullutus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin Raamatussakin sanotaan, että se on jumalattomille hullutus.

        Että kussas olet, kun on kaikkitietävä. Eli kaikkitietävä joutuu kyselemään, kun ei tiedä kussa sitä ollaan.

        En tiedä onko se juuri jumalattomille hullututusta. Eikö kaikille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin Raamatussakin sanotaan, että se on jumalattomille hullutus.

        Kuten olen ennenkin todennut, tuo oli erittäin kaukoviisaasti sanottu. Sen turvin tuhannet yksinkertaiset hölmöt ovat voineet ylentää itsensä ihmisistä viisaimmiksi.


      • torre12 kirjoitti:

        Että kussas olet, kun on kaikkitietävä. Eli kaikkitietävä joutuu kyselemään, kun ei tiedä kussa sitä ollaan.

        En tiedä onko se juuri jumalattomille hullututusta. Eikö kaikille?

        Kusta tullee, kunne mennee...?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Että kussas olet, kun on kaikkitietävä. Eli kaikkitietävä joutuu kyselemään, kun ei tiedä kussa sitä ollaan.

        En tiedä onko se juuri jumalattomille hullututusta. Eikö kaikille?

        Jostain Jumalankin on keksittävä se jutunjuuri. Eipä siinä paljon vuorovaikutusta olisi ihmisen ja Jumalan välillä, jos Jumala kaikkitietävänä ja ihmisen sanat etukäteen ymmärtävänä ei sanoisi mitään keskustelussa, kun kaikki mitä sanottavissa on, olisi jo etukäteen Jumalan tiedossa. Ihmiselle puhuessaan Jumala joutuu tulemaan ihmisen kanssa samalle vuorovaikutustasolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jostain Jumalankin on keksittävä se jutunjuuri. Eipä siinä paljon vuorovaikutusta olisi ihmisen ja Jumalan välillä, jos Jumala kaikkitietävänä ja ihmisen sanat etukäteen ymmärtävänä ei sanoisi mitään keskustelussa, kun kaikki mitä sanottavissa on, olisi jo etukäteen Jumalan tiedossa. Ihmiselle puhuessaan Jumala joutuu tulemaan ihmisen kanssa samalle vuorovaikutustasolle.

        Näinhän se Raamatussa on. Kun ihmiset eivät tienneet mitä tehdä, niin he menivät kysymään Jumalalta. Hän sitten määräsi seurakunnan kivittämään kuoliaaksi väärin toimineet.


    • Luin kerran Mellerin kirjoituksen jossa hän sanoi olevansa niin onnellinen, koska hänellä on usko, jossa ei tarvitse pelätä mitään.

      Ehkä hän tarkoitti, että hän on niin suuri Kristuksen edustaja, että muiden kuuluu pelätä häntä, mutta hänen ei ketään.

      Hyvin konet katsovatkin häntä ylöspäin ja kysyvät häneltä raamatun selityksiä, ja hän armollisesti jakaa omaa tulkintaansa sieltä ylhäältä jossa hän on herra ja opettaja. Vain hän voi olla armollinen ja julma. Hänen ei tarvitse pelätä mitään, hänellä on raamatun sana.

    • Anonyymi

      Jaak.4:2-4 Te aviorikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Ps.73:27.

    • Anonyymi

      Saarn.3:14 Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

      • Ei tainnut kirjoittaja olla järjissään. Mitä Jumalaa on tehnyt, että joku sen takia häntä pelkäisi.


    • Raamattu kieltää myös ihopiirrosten tekemisen, mutta eräs henkilö pelastui keskitysleirillä tatuoimalla numeroita ihmisten käsiin, hänellä oli se itselläänkin, numero siis.

      Raamatusta löytyy myös kehoitus valita elämä kuoleman sijaan, hän valitsi elämän.

      • Syyytätkö nyt juutalaisia siitä, että heille tatuoitiin numerot🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Syyytätkö nyt juutalaisia siitä, että heille tatuoitiin numerot🤓❓

        Käsittääkseni en antanut ymmärtää asiaa näin, mutta jos sinä sen niin tulkitsit, on se sinun asiasi.


      • fari.g kirjoitti:

        Käsittääkseni en antanut ymmärtää asiaa näin, mutta jos sinä sen niin tulkitsit, on se sinun asiasi.

        Voit nyt sitten varmaan tarkentaa mitä noiden asioiden yhdistämisellä tarkoitit 😃


    • Monet ihmiset, miehet ja naisetkin, ovat nykyisin kuin käveleviä kuvakirjoja, ihmettelen vain, että uskovaiset eivät heitä tuomitse.
      Ainakin naisia, koska raamattu kieltää kuvapiirrosten tekemisen.

      • Vai nyt sitten uskovien pitäisikin tuomita 😂 päätä jos mitä haluat.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vai nyt sitten uskovien pitäisikin tuomita 😂 päätä jos mitä haluat.

        Ei pidä. Saatte tuomita vain homot: muut saavat olla rauhassa Jumalan vastaisia.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vai nyt sitten uskovien pitäisikin tuomita 😂 päätä jos mitä haluat.

        Kaikkea te tuomitsette, koska teillä on oikeus elää raamatullisesti.

        Mutta ette suinkaan valitse kuolemaa, jos siitä selviää rikkomalla jotain sanaa.


      • fari.g kirjoitti:

        Kaikkea te tuomitsette, koska teillä on oikeus elää raamatullisesti.

        Mutta ette suinkaan valitse kuolemaa, jos siitä selviää rikkomalla jotain sanaa.

        Emme me tuomitse yhtään ketään koska ei meillä ole siihen valtuuksia😃 mutta tarkoititko, että tatuoidut ihmiset pitäisi tuomita❓

        Emme me valitse kuolemaa koska elämme jos nyt ikuista elämää Jeesuksen tähden. Jeesus on kuollut meidän kuolemamme.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Emme me tuomitse yhtään ketään koska ei meillä ole siihen valtuuksia😃 mutta tarkoititko, että tatuoidut ihmiset pitäisi tuomita❓

        Emme me valitse kuolemaa koska elämme jos nyt ikuista elämää Jeesuksen tähden. Jeesus on kuollut meidän kuolemamme.

        Kuolet kuitenkin, kun päiviesi määrä tulee täyteen, se on ihmisen kohtalo.


      • fari.g kirjoitti:

        Kuolet kuitenkin, kun päiviesi määrä tulee täyteen, se on ihmisen kohtalo.

        Vain minun ruumiini kuolee mutta sekin vain siihen asti kunnes Jeesus palaa jos ei palaa ennen kuolemaani 🤓


      • Uskova joka tätä palstaa lukee ja uskonsa säilyttää, on todellinen Voideltu.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vain minun ruumiini kuolee mutta sekin vain siihen asti kunnes Jeesus palaa jos ei palaa ennen kuolemaani 🤓

        Niinhän se on sinulla menee, jeesus on ihmeellinen.

        Minä pidän juutalaisia kansana ihmeellisenä, mutta he eivät halua, että heitä pidetään ihmeellisenä, he haluavat olla tasa-arvoisia muiden kanssa.


      • fari.g kirjoitti:

        Niinhän se on sinulla menee, jeesus on ihmeellinen.

        Minä pidän juutalaisia kansana ihmeellisenä, mutta he eivät halua, että heitä pidetään ihmeellisenä, he haluavat olla tasa-arvoisia muiden kanssa.

        Jeesus todellakin on ihmeellinen

        https://m.youtube.com/watch?v=ueNmk9cQBuY

        Israel on Lähi-idän ainoa demokratia, se on myös totta 🤓



      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei tuossa Jeesus esiinny, heh.

        Hoh, väittikö joku, että esiintyy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoh, väittikö joku, että esiintyy?

        Kun sanottiin Jeesuksen olevan ihmeellinen. Jeesus ei vaan videolla esiintynyt, joten se ihmeellisyys ei näkynyt.


    • "Se veisi uskonnonvapauden ja naisten oikeudet. Tuhoaa avioliiton ja edistää abortteja ja genderilmiöitä."

      Tasa-arvo ei vie naisten oikeuksia eikä uskonnonvapautta.

      Tasa-arvo ei tuhoa avioliittoa eikä uskonnonvapautta.

      Abortit eivät tuhoa uskonnonvapautta eivätkä naisten oikeuksia.

      "Genderilmiö" ei myöskään tuhoa kenenkään uskonnonvapautta eikä tuhoa naisten oikeuksia eikä myöskään avioliittoa.

      • Abortti tuhoaa kyllä koko ihmiselämän, mukaanlukien kaikki oikeudet ja vapaudet.


      • Musti.Hintikka kirjoitti:

        Abortti tuhoaa kyllä koko ihmiselämän, mukaanlukien kaikki oikeudet ja vapaudet.

        Milloin ihmisen "ihmiselämä" mielestäsi alkaa?


    • Ainakin Meller tunnustaa sen, kenen ”opetuslapsi” hän on: ”Amerikan raamatullisen vyöhykkeen ykköspuhemies Franklin Graham ei kaihda ilmaisuja ottaessaan kantaa siihen mitä on käynnissä.”

      ”…jos Yhdysvaltain kongressi hyväksyy tasa-arvolain (H.R.5), siinä samalla mitätöidään perustuslakiin kirjattu kansalaisten uskonnonvapaus. Raamattu-uskovalle kristitylle tai juutalaiselle ei löytyisi oikeuksia elää raamatullisten lakien ja asetusten mukaista elämää.”

      Meller ei millään tavalla avaa sitä, mistä laista on kyse. Ikävä vain etten tästä löytänyt mitän tarkempaa kuin tämän:

      ”Yhdysvalloissa ei ole liittovaltion tasolla lainsäädäntöä, joka kieltäisi seksuaalisen suuntautuneisuuden tai sukupuoli-identiteetin perusteella tapahtuvan syrjinnän, vaikka monissa osavaltioissa tällaista lainsäädäntöä onkin. Toisissa osavaltioissa mikään ei estä käyttämästä esimerkiksi työstä erottamisen perusteena henkilön seksuaalista suuntautuneisuutta.”

      ”Liittovaltiotasoinen hlbti-vähemmistöjä koskeva syrjintäsuoja saa vuonna 2016 tehdyn mielipidetiedustelun mukaan 69 prosentin kannatuksen.”

      ”Lakiesityksellä on tarkoitus sisällyttää seksuaalinen suuntautuneisuus ja sukupuoli-identiteetti nykyiseen lainsäädäntöön, jolla kielletään syrjintä etniseen ryhmään kuulumisen perusteella.”
      Ranneliike ”Liittovaltiotasoinen hlbti-syrjintäsuojalaki yksi Yhdysvaltojen marraskuun välivaalien teemoista” 19.10.2018
      Lähteenä on käytetty Washington Blade lehteä ”Pelosi to mak e Equ ality A ct a top pri ority if De ms retake House”

      Eli tästä voi päätellä kyseen olevan syrjinnän vastaisesta laista, jota nämä Franklinin opin kannattajat vastustavat. Peruslelut sille, että jos heidän oikeutensa syrjiä hlbti-vähemmistöjä otetaan pois ovat tuttua tavaraa.

      ”…että perinteisesti maailman ykkösvapaan yhteiskunnan eli Amerikan Yhdysvaltojen lainsäädännön piirissä käydään tällä hetkellä taistelua, jossa - jos demokraatit voittavat - kristityt joutuvat välittömästi vainojen kohteeksi. ”

      Tämä väite menee jo vahvasti propagandan puolelle. Demokraateissa (joka vastaa lähinnä ehkä keskustaa tai sdp:tä suomalaisittain.) ei siis ole olevinaan kristittyjä!

      Todellisuudessa asia on näin:
      ”Republikaanien ja samalla presidentti Donald Trumpin uskollisimmat tukijat ovat valkoisia herätyskristillisiä evankelikaaleja tai henkilöitä, jotka ilmoittavat olevansa uudestisyntyneitä eli uskoontulokokemuksen läpikäyneitä ihmisiä. Heistä republikaaneja tuki kolme neljäsosaa, vain kolme prosenttia vähemmän kuin aiemmin.”

      ”Katolilaisista noin puolet äänesti demokraatteja ja puolet republikaaneja (50 ja 49 prosenttia).’”
      ”Kolme neljästä juutalaisesta äänesti nyt demokraatteja, kun edellisissä vaaleissa näin teki kaksi kolmesta juutalaisesta äänestäjästä.”
      ”Muiden uskontokuntien kannattajista 73 prosenttia äänesti demokraatteja.”
      ”Uskontokuntiin sitoutumattomista äänestäjistä seitsemän kymmenestä äänesti nyt demokraattia.”
      K&K ”Osa katolilaisista vaihtoi Yhdysvaltain vaaleissa demokraatteihin – republikaanien tukena ovat tiukimmin herätyskristityt ”08.11.2018

      ”H.R.5 vaarantaisi miljoonien amerikkalaisten naisten oikeudet ja heikentäisi amerikkalaisten perusoikeuksia liittyen sekä uskontoon että tieteeseen ja vaarantaisi lapset medikalisoimalla heitä persoonallisuuden muuttavilla lääkkeillä ilman vanhempiensa valvontaa ja suostumusta.”

      ”…laki estäisi pääsyn kaikkiin ”monikojuisiin yleisiin vessoihin, perheväkivallalta tai raiskauksilta suojaaviin kriisikeskuksiin, huumehoitoloihin, vankiloihin, nuorten pidätyskeskuksiin, kodittomien turvakoteihin, pukuhuoneisiin tai ryhmäsuihkuihin, jotka olisi osoitettu vain yhdelle sukupuolelle”.”

      Eli täältä on kotoisin se soopa, jota levitetään kritiikittä.

      ”…säilyttää Yhdysvallat Jumalan sanan mukaisella arvopolulla. Paitsi! Jos Trump joutuisi vuoden 2020 vaaleissa tappiolle ja valta Valkoisessa talossa vaihtuisi…”
      Patmos blogi Meller ”Sitä ja tätä valtameren takaa” 18.7.2019

      Trump on näille se ”hyödyllinen idiootti”, joka avulla tätä maailmanvaltausta pyritään tekemään. Trump halutaan pitää siksi vallassa keinolla millä hyvänsä. Voihan…

      • 😃😃😃 oletko koskaan ajatellut kysellä töitä Yleltä ja Hesarista ❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        😃😃😃 oletko koskaan ajatellut kysellä töitä Yleltä ja Hesarista ❓

        Tai Wikipediaan.....


      • >Peruslelut

        Hauska kirjoitusvirhe, joka voisi tässä kohtaa olla tarkoituksellinenkin. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai Wikipediaan.....

        Reilusti vaan omalla nikillä, usko.vainen!

        Kaikkihan tietävät, että sinä aina komppaat itseäsi Anona, koska kukaan muukaan ei sitä tee.


      • Anonyymi

        Olen melkoisen varma, että sinä et ole yltänyt koskaan yhteenkään työhaastatteluun.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        😃😃😃 oletko koskaan ajatellut kysellä töitä Yleltä ja Hesarista ❓

        Kerro, Oi Ajatusten Tonava ja Maailman Ainoan Oikean Tiedon Lähde, mitkä osat tuosta mummomuorin tekstistä eivät pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, Oi Ajatusten Tonava ja Maailman Ainoan Oikean Tiedon Lähde, mitkä osat tuosta mummomuorin tekstistä eivät pidä paikkaansa.

        Väititkö joku niin? Mutta väitätkö sinä noita mummomuorin teksteiksi?


      • Anonyymi

        "Eli täältä on kotoisin se soopa, jota levitetään kritiikittä."

        Jospa otetaan asiat asioina.

        Tuo kyseinen amerikkalainen tasa-arvolaki on herättänyt vastustusta, totta. Mutta se on herättänyt uskovaisten lisäksi kritiikkiä myös feministien ja oikeusoppineiden keskuudessa. Esimerkiksi radikaalifeministit järjestöt lobbaavat USA:ssa lain kaatamisen puolesta, koska he katsovat lain heikentävän naisten oikeutta yksityisyyteen ja turvallisuuteen. Lisäksi laki on oikeusoppineiden (em. Douglas Laycock) kirjoitettu sillä tavalla, että sitä on mahdollista tulkita seksuaalivähemmistöjen hyväksi toisten oikeuksien kustannuksella, erityisesti Yhdysvalloissa tärkeän sananvapauden kannalta.
        Yksi nopea esimerkki....

        Laki velvoittaa julkista palvelua tarjoavaa yhteisöä puuttumaan havaitessaan "vihamielistä" puhuttua tai kirjoitettua materiaalia toimitiloissaan. Mutta laki ei määrittele, mikä on "vihamielistä" jolloin tulkinta on täysin vapaa ja riippuu yksittäisen ihmisen kokemuksesta. Vaikkapa uskontoon perustuva näkemys homoseksuaalisuudesta syntinä voi tällöin olla lain tarkoittama "vihamielinen" kommentti jonkun mielestä ja sen sanomisesta voi joutua oikeuteen. Suomessa on tasa-arvolaissa vastaava pykälä, jossa vaaditaan tarkoituksellista ja tosiasiallista loukkaavuutta. Pykälä mahdollistaa siten erilaiset, myös uskonnolliset mielipiteet asiasta. Yhdysvaltain vastaava laki ei sitä tarjoaisi.

        Mutta tämä laki ei tule menemään läpi tässä muodossa. Viimeistään Trump tulee käyttämään veto-oikeuttaan lakiin, muussa tapauksessa hänen jatkokautensa on bye-bye.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väititkö joku niin? Mutta väitätkö sinä noita mummomuorin teksteiksi?

        Mummomuori on hyvin koonnut asiat yhteen. Itse asiassa tavalla, johon esim. sinä et näytä kykenevän. Sitä paitsi, jos et ole usko.vainen, mitä ihmettä vingut? Kysymykseni ei ollut sinulle suunnattu.

        On helppoa huudella sivusta kuin apina, mutta on ihan eri asia tuottaa tekstiä, josta on jotakin hyötyä. Jos kykenet parempiin tuotoksiin kuin mummomuori, anna näytteitä siitä. Vai, oletko eksynyt sinne Poriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuori on hyvin koonnut asiat yhteen. Itse asiassa tavalla, johon esim. sinä et näytä kykenevän. Sitä paitsi, jos et ole usko.vainen, mitä ihmettä vingut? Kysymykseni ei ollut sinulle suunnattu.

        On helppoa huudella sivusta kuin apina, mutta on ihan eri asia tuottaa tekstiä, josta on jotakin hyötyä. Jos kykenet parempiin tuotoksiin kuin mummomuori, anna näytteitä siitä. Vai, oletko eksynyt sinne Poriin?

        En minä mitään vingu vaan nauran tuota wikipostausta koska ihmisellä ei ole koskaan mitään omaa sanottavaa.
        Ei ole temppu eikä mikään etsiä mieleisiään tekstejä netistä.
        En ole eksynyt mihinkään eikä sijaintini kuulu sinulle millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään vingu vaan nauran tuota wikipostausta koska ihmisellä ei ole koskaan mitään omaa sanottavaa.
        Ei ole temppu eikä mikään etsiä mieleisiään tekstejä netistä.
        En ole eksynyt mihinkään eikä sijaintini kuulu sinulle millään tavalla.

        Älä viitsi. Ei tuo sinunkaan tuotantosi juuri palstan tasoa nosta. Ei täällä ole pakko olla. Pistä laite kiinni ja hanki elämä. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi. Ei tuo sinunkaan tuotantosi juuri palstan tasoa nosta. Ei täällä ole pakko olla. Pistä laite kiinni ja hanki elämä. 🤣🤣🤣

        Jep. Vielä helpompaa kuin on etsiä mieleisiään tekstejä netistä ja viitata niihin tuoden sitä kautta informaatiota johonkin ennalta määritettyyn asiayhteyteen, on perusteetta moittia tuollaista toimintaa ja vähätellä sitä, sanomatta silti itse sanaakaan itse aiheesta.

        Mutta mitä ihmettä moisella moittimisella sitten saavutetaan? Väheneekö paha olo vai paraneeko maailma? Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi siitä, että tuon kelle tätä ennen kommentoit, tekisi ehkä hyvää laittaa pillit pussiin ja keksiä jotain muuta tekemistä.

        Olen huomannut, että nuo, jotka toistuvasti valittavat mummomuorin kommentointitavasta eivät kuitenkaan ikinä osaa ottaa yhtään mitään kantaa siihen itse asiaan mistä puhutaan. Sekö on sitten se motiivi hyökätä toista kohtaan henkilönä ja moittia (ilman mitään järkevää) syytä hänen kommentointimaneereitaan? Ilmeisesti. Toivottavasti eivät kuitenkaan tosissaan luule, että se nostaisi tätä palstan tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi. Ei tuo sinunkaan tuotantosi juuri palstan tasoa nosta. Ei täällä ole pakko olla. Pistä laite kiinni ja hanki elämä. 🤣🤣🤣

        Samat sanat pätee kuule sinuunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat pätee kuule sinuunkin.

        Ai että sä olet söpö kun sä suutut... 💗💗💗💗💗💗


      • Anonyymi

        Tasa-arvo ei ole mikään uusi asia, sehän on kirjattu jo USA:n perustuslakiin. Eikä sana Men tarkoita tässä miehiä, vaan ihmisiä.

        “We hold these Truths to be self-evident, that all Men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness….”


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eli täältä on kotoisin se soopa, jota levitetään kritiikittä."

        Jospa otetaan asiat asioina.

        Tuo kyseinen amerikkalainen tasa-arvolaki on herättänyt vastustusta, totta. Mutta se on herättänyt uskovaisten lisäksi kritiikkiä myös feministien ja oikeusoppineiden keskuudessa. Esimerkiksi radikaalifeministit järjestöt lobbaavat USA:ssa lain kaatamisen puolesta, koska he katsovat lain heikentävän naisten oikeutta yksityisyyteen ja turvallisuuteen. Lisäksi laki on oikeusoppineiden (em. Douglas Laycock) kirjoitettu sillä tavalla, että sitä on mahdollista tulkita seksuaalivähemmistöjen hyväksi toisten oikeuksien kustannuksella, erityisesti Yhdysvalloissa tärkeän sananvapauden kannalta.
        Yksi nopea esimerkki....

        Laki velvoittaa julkista palvelua tarjoavaa yhteisöä puuttumaan havaitessaan "vihamielistä" puhuttua tai kirjoitettua materiaalia toimitiloissaan. Mutta laki ei määrittele, mikä on "vihamielistä" jolloin tulkinta on täysin vapaa ja riippuu yksittäisen ihmisen kokemuksesta. Vaikkapa uskontoon perustuva näkemys homoseksuaalisuudesta syntinä voi tällöin olla lain tarkoittama "vihamielinen" kommentti jonkun mielestä ja sen sanomisesta voi joutua oikeuteen. Suomessa on tasa-arvolaissa vastaava pykälä, jossa vaaditaan tarkoituksellista ja tosiasiallista loukkaavuutta. Pykälä mahdollistaa siten erilaiset, myös uskonnolliset mielipiteet asiasta. Yhdysvaltain vastaava laki ei sitä tarjoaisi.

        Mutta tämä laki ei tule menemään läpi tässä muodossa. Viimeistään Trump tulee käyttämään veto-oikeuttaan lakiin, muussa tapauksessa hänen jatkokautensa on bye-bye.

        "Eli täältä on kotoisin se soopa, jota levitetään kritiikittä." johon kommentoit ”Jospa otetaan asiat asioina.”
        Viitasin tuolla niihin faktoihin, joita lukuisissa ketjuissa aikaan puitiin Franklin Grahamin toiminnasta. Hän lienee se pääideologi, jonka ”tehtaista” on moinen propaganda peräisin.

        ”Tuo kyseinen amerikkalainen tasa-arvolaki on herättänyt vastustusta, totta. Mutta se on herättänyt uskovaisten lisäksi kritiikkiä myös feministien ja oikeusoppineiden keskuudessa. ”

        Mainitsin myös ettei ”Meller ei millään tavalla avaa sitä, mistä laista on kyse.” Koska sinä tunnut tietävät tarkalleen, millaisesta laista on kyse, niin voisitko laittaa lähteen, jossa voisi tuohon lakiin tutustua?

        ”…laki on oikeusoppineiden (em. Douglas Laycock) kirjoitettu sillä tavalla, että sitä on mahdollista tulkita seksuaalivähemmistöjen hyväksi toisten oikeuksien kustannuksella, erityisesti Yhdysvalloissa tärkeän sananvapauden kannalta…”

        Mistä tuo on peräisin? Eli mitä lähdettä olet käyttänyt.

        ”Viimeistään Trump tulee käyttämään veto-oikeuttaan lakiin, muussa tapauksessa hänen jatkokautensa on bye-bye.”

        Aivan varmaan, koska jos hän haluaa näiden poliitisuskonnollisten tahojen tuen, hänen on toimittava heidän toiveidensa ja käskyjensä mukaan.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Eli täältä on kotoisin se soopa, jota levitetään kritiikittä." johon kommentoit ”Jospa otetaan asiat asioina.”
        Viitasin tuolla niihin faktoihin, joita lukuisissa ketjuissa aikaan puitiin Franklin Grahamin toiminnasta. Hän lienee se pääideologi, jonka ”tehtaista” on moinen propaganda peräisin.

        ”Tuo kyseinen amerikkalainen tasa-arvolaki on herättänyt vastustusta, totta. Mutta se on herättänyt uskovaisten lisäksi kritiikkiä myös feministien ja oikeusoppineiden keskuudessa. ”

        Mainitsin myös ettei ”Meller ei millään tavalla avaa sitä, mistä laista on kyse.” Koska sinä tunnut tietävät tarkalleen, millaisesta laista on kyse, niin voisitko laittaa lähteen, jossa voisi tuohon lakiin tutustua?

        ”…laki on oikeusoppineiden (em. Douglas Laycock) kirjoitettu sillä tavalla, että sitä on mahdollista tulkita seksuaalivähemmistöjen hyväksi toisten oikeuksien kustannuksella, erityisesti Yhdysvalloissa tärkeän sananvapauden kannalta…”

        Mistä tuo on peräisin? Eli mitä lähdettä olet käyttänyt.

        ”Viimeistään Trump tulee käyttämään veto-oikeuttaan lakiin, muussa tapauksessa hänen jatkokautensa on bye-bye.”

        Aivan varmaan, koska jos hän haluaa näiden poliitisuskonnollisten tahojen tuen, hänen on toimittava heidän toiveidensa ja käskyjensä mukaan.

        Graham on tehnyt monin kerroin enemmän hyväntekeväisyyttä ja johdattanut ihmisiä Jeesuksen luokse kuin kaikki luterilaiset papit yhteensä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Graham on tehnyt monin kerroin enemmän hyväntekeväisyyttä ja johdattanut ihmisiä Jeesuksen luokse kuin kaikki luterilaiset papit yhteensä,

        Ja onko kukkaro tullut sivussa kuntoon?
        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onko kukkaro tullut sivussa kuntoon?
        🤣🤣🤣

        Työmies on palkkansa ansainnut, sanoo Raamattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onko kukkaro tullut sivussa kuntoon?
        🤣🤣🤣

        Onko evl.kirkon papit konkurssissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työmies on palkkansa ansainnut, sanoo Raamattu.

        Juuri niin🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko evl.kirkon papit konkurssissa?

        Olisivat jos palkkaus määritettäisiin tulosten mukaan 😏


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Eli täältä on kotoisin se soopa, jota levitetään kritiikittä." johon kommentoit ”Jospa otetaan asiat asioina.”
        Viitasin tuolla niihin faktoihin, joita lukuisissa ketjuissa aikaan puitiin Franklin Grahamin toiminnasta. Hän lienee se pääideologi, jonka ”tehtaista” on moinen propaganda peräisin.

        ”Tuo kyseinen amerikkalainen tasa-arvolaki on herättänyt vastustusta, totta. Mutta se on herättänyt uskovaisten lisäksi kritiikkiä myös feministien ja oikeusoppineiden keskuudessa. ”

        Mainitsin myös ettei ”Meller ei millään tavalla avaa sitä, mistä laista on kyse.” Koska sinä tunnut tietävät tarkalleen, millaisesta laista on kyse, niin voisitko laittaa lähteen, jossa voisi tuohon lakiin tutustua?

        ”…laki on oikeusoppineiden (em. Douglas Laycock) kirjoitettu sillä tavalla, että sitä on mahdollista tulkita seksuaalivähemmistöjen hyväksi toisten oikeuksien kustannuksella, erityisesti Yhdysvalloissa tärkeän sananvapauden kannalta…”

        Mistä tuo on peräisin? Eli mitä lähdettä olet käyttänyt.

        ”Viimeistään Trump tulee käyttämään veto-oikeuttaan lakiin, muussa tapauksessa hänen jatkokautensa on bye-bye.”

        Aivan varmaan, koska jos hän haluaa näiden poliitisuskonnollisten tahojen tuen, hänen on toimittava heidän toiveidensa ja käskyjensä mukaan.

        Sori, nämä on kaikki englanniksi.

        Alkuperäinen laki löytyy:
        https://www.eeoc.gov/laws/statutes/titlevii.cfm
        HR.5 ja sen esittämät muutokset löytyvät:
        https://www.congress.gov/bill/116th-congress/house-bill/5/text

        Laycockin ja muiden oikeusoppineiden kantoja löytyy em.

        https://www.nationalreview.com/2019/05/law-professor-explains-why-the-equality-act-would-crush-religious-dissenters/
        https://www.cnsnews.com/commentary/hans-bader/deceptive-equality-act-raises-troubling-religious-freedom-and-free-speech


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmies on palkkansa ansainnut, sanoo Raamattu.

        Missä kohti Raamattua Jeesus sanoo, että lähetyskäskyn tarkoitus on rikastuttaa saarnamiehet? 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohti Raamattua Jeesus sanoo, että lähetyskäskyn tarkoitus on rikastuttaa saarnamiehet? 🤣🤣🤣

        Rikkaus on suhteellinen käsite. Jos sinulle ei ole et voi myöskään antaa. Jumala siunaa omiaan. 😅😂🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rikkaus on suhteellinen käsite. Jos sinulle ei ole et voi myöskään antaa. Jumala siunaa omiaan. 😅😂🤣

        Ja siunaus on raha? Jota on jakaa muillekin, eli seurakuntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikkaus on suhteellinen käsite. Jos sinulle ei ole et voi myöskään antaa. Jumala siunaa omiaan. 😅😂🤣

        Hyvä huomio. Rikkaus on hyvin samanlainen asia kuin älykkyys. Jos sitä ei ole, ei sitä voi myöskään jakaa. Jumala on tässä mielessä todella siunannut omiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio. Rikkaus on hyvin samanlainen asia kuin älykkyys. Jos sitä ei ole, ei sitä voi myöskään jakaa. Jumala on tässä mielessä todella siunannut omiaan.

        Jeesusko käski keräämään omaisuutta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio. Rikkaus on hyvin samanlainen asia kuin älykkyys. Jos sitä ei ole, ei sitä voi myöskään jakaa. Jumala on tässä mielessä todella siunannut omiaan.

        Raamattu varoittaa vakavasti omaisuudesta ja rahan haalimisesta.

        Mutta eivät nämä uskovat ole ollenkaan raamatullisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Graham on tehnyt monin kerroin enemmän hyväntekeväisyyttä ja johdattanut ihmisiä Jeesuksen luokse kuin kaikki luterilaiset papit yhteensä,

        Hän on myös tahkonnut paljon rahaa sekä ottanut valtaa poliittisessa elämässä.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Hän on myös tahkonnut paljon rahaa sekä ottanut valtaa poliittisessa elämässä.

        Evankeliumin vieminen maksaa. Olet taas vaan kateellinen.
        Mutta kerro pari esimerkkiä miten on vaikuttaut politiikkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumin vieminen maksaa. Olet taas vaan kateellinen.
        Mutta kerro pari esimerkkiä miten on vaikuttaut politiikkaan.

        No, jos omiin taskuihin rahan laittaa, niin kai se silloin "vieminen" maksaa...

        isä Billy Graham teki menestysteologiastaan järjeston” Billy Graham Evangelistic Association”, jonka kautta hän tahkosi rahaa lisää. Bisnes siis oli ensisijainen toimintamalli.

        Siten lainauksia aiemmista ketjuista:
        ”Grahamilla oli tärkeä osa, kun luotiin yhteyksiä Vatikaaniin presidentti Reagan'in päätöksen yhteydessä nimittää suurlähettiläs Vatikaaniin…”., ”Graham otti yhteyttä seuraaviin "kristillisiin" johtajiin: Jerry Falwell, Pat Robertson , Billy Melvin, David Hubbard, ja Gilbert Beers).”

        ”William Martin sosiologi Rice University'sta vietti viisi vuotta tehden tutkimuksia Grahamin virallista elämäkertaa varten”: ”Graham on halukas liikkumaan huolettomasti uskontoa ja politiikkaa erottavalla linjalla saadakseen korvaukseksi pääsyn rikkaiden ja mahtavien pariin.”

        Franklin Grahamin oma bisnesjärjestö on Samaritan’s Purse. Franklin Grahami pn esiintynty yhdessä Kevin Swansonin kanssa. Swanson on todellä äärikonsevatiivi ja vaatinut mm. homoseksuaaleja partionjohtaja tapettavaksi ja mieluummin kivittämällä.

        Nämä ovat muodostaneet oman eliittinsä, joka lisäksi oman bisnekseksensä lisäksi kokoaa rikkaita – kuten Kochin veljekset – joilla rahoitetaan niin sopivia republikaaneja (rahoittamalla mm. vaalitilaisuuksia) kuin omia koululaitoksia.

        Lainaus ”Poliittista aktivismiaan Franklin Graham jatkoi huhtikuussa 2011, kun Donald Trump mietti tuolloisella vaalikierroksella asettumista ehdolle. Graham sanoi ABC:n haastattelussa This Week -ohjelmassa Trumpin olevan täydellinen ehdokas. Trump ei kuitenkaan vielä tuolloin asettunut ehdolle.”

        Mutta myöhemmin se onnistui.

        Jerry Falwell on perustanut Liberty Universityn, Pat Robertson Regent’s Universityn ja Oral Roberts nimeään kantavan yliopiston. Näissä tehtaillaan ”tutkimuksia”, joita muu tiedemaailma ei juuri noteeraa.

        ”Gary North, Institute for Christian Economics perustaja, sanoi asiasta:
        ”Ollaan suoria ja ilmaistaan, että meidän tulee ottaa haltuumme kristilliset koulut uskonnonvapauden doktriinin nimissä siihen asti kunnes olemme kouluttaneet uuden sukupolven, joka tietää, ettei uskonto ole neutraalia, ettei laki ole neutraali, ettei koulutus ole neutraalia ja ettei hallinto ole neutraalia.” (Christianity and Civilization, 1982)”

        Tuossa tiivistettynä heidän tavoitteet.

        Tietojen mukaan mukaan, Trump on laatinut yhdessä kristillisen oikeiston johtajien kanssa listan henkilöistä, joiden keskuudesta hän lupaa nimittää tulevat korkeimman oikeuden tuomarit. Muutenkin nämä tahot vaikuttavat suuresti siihen, millaista politiikkaa nyt Yhdysvalloissa pyritään tekemään.


    • Anonyymi

      Hes.37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne. Jes.40:11. Jer.23:5. 30:9. Hes.34:23. Joh.10:16.

    • USAn äärioikeiston uskonnollisuus ei sovi suomalaisen vartalolle kuten ei muukaan fasismi.

      • Anonyymi

        Eikä mikään äärivasemmistolaisuus tai ääriateismi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mikään äärivasemmistolaisuus tai ääriateismi.

        Eipä noita Suomessa taida edes esiintyä.


    • Sellaista se on kun uskotaan, että antamalla toisille samat oikeudet kuin itsellään on se jotenkin automaattisesti kaventaisi omia oikeuksia. Ei se onneksi mene niin. Aika harvat on kuin Meller&Patmos jotka mielellään pitäisivät erinäisiä ryhmiä valtansa alla.

      • Mitähän oikeuksia tälläkertaa mahdat tarkoittaa 😃❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitähän oikeuksia tälläkertaa mahdat tarkoittaa 😃❓

        No tietysti. Kun itsellä on ollut iät ja ajat oikeus mennä naimisiin, niin sitä mahdollisuutta ei haluta antaa mm. homopareille.

        Olen kokenut tämän omakohtaisesti. Menetin oikeuden mennä avioliittoon, kun olin parisuhteessa miehen kanssa.


      • ”…antamalla toisille samat oikeudet kuin itsellään on se jotenkin automaattisesti kaventaisi omia oikeuksia.”

        Tällainen kuvio tässä taustalla on. Mutta kyse on myös siitä, että näiden tahojen ”oikeuksia” kavennetaan siten, etteivät he enää voi syrjiä ja tehtailla syrjivää materiaalia enää tuon lain tultua voimaan.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…antamalla toisille samat oikeudet kuin itsellään on se jotenkin automaattisesti kaventaisi omia oikeuksia.”

        Tällainen kuvio tässä taustalla on. Mutta kyse on myös siitä, että näiden tahojen ”oikeuksia” kavennetaan siten, etteivät he enää voi syrjiä ja tehtailla syrjivää materiaalia enää tuon lain tultua voimaan.

        Laita esimerkkejä tuosta syrjivästä materiaalista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita esimerkkejä tuosta syrjivästä materiaalista.

        Patmoksen blogeissahan tuota silsaa on yllinkyllin.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Patmoksen blogeissahan tuota silsaa on yllinkyllin.

        Et enää typerämmin olisi voinut vastata.
        Eikö sinulla ole selkärankaa todistaa omia väitteitäsi 🤓❓
        Ota nyt tähän muutama kopio niistä syrjivistä lauseista niin päästään keskusteleen kuten aikuiset.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…antamalla toisille samat oikeudet kuin itsellään on se jotenkin automaattisesti kaventaisi omia oikeuksia.”

        Tällainen kuvio tässä taustalla on. Mutta kyse on myös siitä, että näiden tahojen ”oikeuksia” kavennetaan siten, etteivät he enää voi syrjiä ja tehtailla syrjivää materiaalia enää tuon lain tultua voimaan.

        Homoliike on Amerikasta. Mikset koskaan hauku sitä?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No tietysti. Kun itsellä on ollut iät ja ajat oikeus mennä naimisiin, niin sitä mahdollisuutta ei haluta antaa mm. homopareille.

        Olen kokenut tämän omakohtaisesti. Menetin oikeuden mennä avioliittoon, kun olin parisuhteessa miehen kanssa.

        Et avioliittoonmeno-oikeutta menetä taso ole menettänyt sillä, että on parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. On vaan hankalaa löytää vastakkaista sukupuolta olevaa henkilöä, joka haluaisi avioliiton sellaisen henkilön kanssa, joka elää samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa parisuhteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et avioliittoonmeno-oikeutta menetä taso ole menettänyt sillä, että on parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. On vaan hankalaa löytää vastakkaista sukupuolta olevaa henkilöä, joka haluaisi avioliiton sellaisen henkilön kanssa, joka elää samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa parisuhteessa.

        Mitähän sinun tarkoitus oli sanoa. Jäi hämärän peittoon.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mitähän sinun tarkoitus oli sanoa. Jäi hämärän peittoon.

        Suomi-uskovainen-suomi -käännös:
        Sinulla on edelleen oikeus avioitua, vaikka elät parisuhteessa miehen kanssa. Naiset eivät kuitenkaan halua aviopuolisoksi sellaisen kanssa, joka elää miehen kanssa. Joten olet edelleen tasa-arvoinen kaikkien muiden kanssa, koska sinulla on oikeus avioitua naisen kanssa edelleen. Vika on sinussa, ei lainsäädännössä.

        Tässä käännöstyössä ei ole vahingoitettu uskovaisia psyykkisesti tai fyysisesti eikä heitä ole tahtonsa vastaisesti pakotettu epäloogiseen ajatteluun. Käännöstyön tekijä ei siten vastaa eikä ole missään vastuussa käännöstyössä mahdollisesti esiintyvistä logiikka- tai ajatusvirheistä eikä niistä mahdollisesti johtuvista tulkinnoista ajatuksen alkuperäisen esittäjän älykkyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi-uskovainen-suomi -käännös:
        Sinulla on edelleen oikeus avioitua, vaikka elät parisuhteessa miehen kanssa. Naiset eivät kuitenkaan halua aviopuolisoksi sellaisen kanssa, joka elää miehen kanssa. Joten olet edelleen tasa-arvoinen kaikkien muiden kanssa, koska sinulla on oikeus avioitua naisen kanssa edelleen. Vika on sinussa, ei lainsäädännössä.

        Tässä käännöstyössä ei ole vahingoitettu uskovaisia psyykkisesti tai fyysisesti eikä heitä ole tahtonsa vastaisesti pakotettu epäloogiseen ajatteluun. Käännöstyön tekijä ei siten vastaa eikä ole missään vastuussa käännöstyössä mahdollisesti esiintyvistä logiikka- tai ajatusvirheistä eikä niistä mahdollisesti johtuvista tulkinnoista ajatuksen alkuperäisen esittäjän älykkyydestä.

        Selvä.

        Ihmeen paljon naiset silti tykkäävät homoista.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Selvä.

        Ihmeen paljon naiset silti tykkäävät homoista.

        Ja silti homomiehenä koet, että sinulta meni oikeus avoliittoon kun aloit elämään parisuhteessa miehen kanssa., koska kovin harva nainen on kiinnostunut avioliitosta miehen kanssa parisuhteessa elävän miehen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti homomiehenä koet, että sinulta meni oikeus avoliittoon kun aloit elämään parisuhteessa miehen kanssa., koska kovin harva nainen on kiinnostunut avioliitosta miehen kanssa parisuhteessa elävän miehen kanssa.

        Näin on. Mutta ei kai moni muukaan halua avioliittoon sellaisen kanssa, joka on jonkun kanssa parisuhteessa?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Näin on. Mutta ei kai moni muukaan halua avioliittoon sellaisen kanssa, joka on jonkun kanssa parisuhteessa?

        Niinpä. Kyse oli siis omasta valinnastasi. Valitsit homosuhteen mieluummin kuin avioliiton. Ei kukaan muu sinulta ottanut sinulta oikeutta avioliittoon. Voit edelleen mennä avoliittoon, mikäli löydät naisen, jonka kanssa saat asian sovittua. Ellei juridisia esteitä ole, niin onnea matkaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Kyse oli siis omasta valinnastasi. Valitsit homosuhteen mieluummin kuin avioliiton. Ei kukaan muu sinulta ottanut sinulta oikeutta avioliittoon. Voit edelleen mennä avoliittoon, mikäli löydät naisen, jonka kanssa saat asian sovittua. Ellei juridisia esteitä ole, niin onnea matkaan!

        Olin naisen kanssa avioliitossa 20 vuotta, mutta ei siinä ollut mitään järkeä. Nyt kun olen naimisissa miehen kanssa niin kaikki on kohdallaan. Tein sitten hyvän valinnan, kun ensin tein väärän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoliike on Amerikasta. Mikset koskaan hauku sitä?

        Toki voin kritisoida Yhdysvalloissa vaikuttavien järjestöjen toimintaa. Tosin en niitä niin hyvin tunne.

        Tuohon maahan kun mahtuu monenlaista. Nostan vain siksi tätä esiin, koska monelle tuntuu olevan vähän hämää se, miten paljon tuo vieras kulttuuri on vaikuttanut suomalaiseen kulttuuriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi-uskovainen-suomi -käännös:
        Sinulla on edelleen oikeus avioitua, vaikka elät parisuhteessa miehen kanssa. Naiset eivät kuitenkaan halua aviopuolisoksi sellaisen kanssa, joka elää miehen kanssa. Joten olet edelleen tasa-arvoinen kaikkien muiden kanssa, koska sinulla on oikeus avioitua naisen kanssa edelleen. Vika on sinussa, ei lainsäädännössä.

        Tässä käännöstyössä ei ole vahingoitettu uskovaisia psyykkisesti tai fyysisesti eikä heitä ole tahtonsa vastaisesti pakotettu epäloogiseen ajatteluun. Käännöstyön tekijä ei siten vastaa eikä ole missään vastuussa käännöstyössä mahdollisesti esiintyvistä logiikka- tai ajatusvirheistä eikä niistä mahdollisesti johtuvista tulkinnoista ajatuksen alkuperäisen esittäjän älykkyydestä.

        ”Sinulla on edelleen oikeus avioitua, vaikka elät parisuhteessa miehen kanssa. Naiset eivät kuitenkaan halua aviopuolisoksi sellaisen kanssa, joka elää miehen kanssa.”

        Jotenkin tuossa omintakeisessa logiikassa tavoitit tuossa jotain olennaista. Miksi kukaan avioitusi sellaisen henkilön kanssa, josta tietää, ettei koskaan tule olemaan sellaista kiintymykseen perustuvaa parisuhdetta, kuin toivoisi?

        Menneinä aikoina oli monella naiselle rankka pettymys, kun ei saanutkaan sitä läheisyyttä mieheltään, mitä toivoi. Vain siksi, ettei miestä kiinnostanut. Tämä on yksi kulissiavioliiton muoto. Osa naisista ratkaisi asian hankkimalla salaisen rakastajan, jos avioero oli mahdotonta.

        ”Joten olet edelleen tasa-arvoinen kaikkien muiden kanssa, koska sinulla on oikeus avioitua naisen kanssa edelleen.”

        Toki, ei kukaan kiellä solmimasta kulissiliittoja. Toki niitä yhä solmitaan, useimmiten muun hyödyn tavoittelemiseksi. Mutta miksi solmia avioliitto henkilön kanssa, jonka kanssa ei halua tai kykene elämään sellaista intiimiä elämää, jota molemmat osapuolet varmaan kaipaavat?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Toki voin kritisoida Yhdysvalloissa vaikuttavien järjestöjen toimintaa. Tosin en niitä niin hyvin tunne.

        Tuohon maahan kun mahtuu monenlaista. Nostan vain siksi tätä esiin, koska monelle tuntuu olevan vähän hämää se, miten paljon tuo vieras kulttuuri on vaikuttanut suomalaiseen kulttuuriin.

        Homoliikekin on Amerikasta. Mikset paheksu sitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoliikekin on Amerikasta. Mikset paheksu sitä?

        Jahas, jankkuttaja taas liikkeellä.


    • Anonyymi

      Jer.3:20. 5:11. 12:1 Sinä, Herra olet vanhurskas; voisinko minä riidellä sinua vastaan? Kuitenkin minä kysyn sinulta, mikä oikeus on. Miksi jumalattomain tie menestyy? Miksi kaikki uskottomat saavat elää rauhassa? Job.21:7. Ps.73:3.

      • Raamatussa on kateellisia kirjoittajia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Raamatussa on kateellisia kirjoittajia.

        Kuka on kenelle kateellinen. Perustele!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on kenelle kateellinen. Perustele!

        Näköjään ainakin Jeremia. Hän on kateellinen jumalattomille, joiden tie on menestys.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Näköjään ainakin Jeremia. Hän on kateellinen jumalattomille, joiden tie on menestys.

        Mikä luku ja jae?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä luku ja jae?

        Tuossa edellä sitä oli. Kun muilla on paremmin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tuossa edellä sitä oli. Kun muilla on paremmin.

        ei siinä puhuttu yhtään mittään, että Jeremia olisi ollut kateellinen. valehtelet taas.


    • Anonyymi

      5Moos.32:15 Biblia (1776) Ja Israel lihoi, tuli vikuriksi, lihavaksi, paksuksi ja väkeväksi, ja hylkäsi Jumalan, joka hänet teki, ja katsoi autuutensa kallion ylön.

      • Anonyymi

        mikähän hermanni mahtanet olla joka ei saa aikaan kuin noita Raamatun jakeita, etkö ymmärrä mitä keskustelufoorumi tarkoittaa hah !


    • Anonyymi

      Hes.22:30. Hes.13:5 Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympäriltä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä. Ps.106:33-35. Jer.5:1-3.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe