ajattelin kosia naistani tossa ennen kesää ja nyt olis tuo sormus hakusessa, tuommoinen löyty, naiseni on siro ja sormet sirot, voisin tämän sormuksen hänen sormeen kuvitella, mutta onko teidän mielestä kihlasormukseksi hyvä?
vai onko olemassakaan mitään tiettyä muottia kihlasormuksiin? itelle ostaisin tavallisen hopeasormuksen.
http://www.kultajousi.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=C18027
onko tää hyvä kihlasormus?
33
2783
Vastaukset
- swanholm
Eiköhän sormuksen valinnassa ainoa asiantuntija ole tuleva (toivottavasti) vaimosi?
Minä ainakin olisin ollut loukkaantunut, jos silloinen tuleva mieheni olisi mennyt ostamaan sormuksen ominpäin! Koru utlee olemaan sormessani koko ikäni, joten sen täytyi olla todella juuri sellainen kuin minä halusin..
Yhdessä kävimme ostamassa kumpaakin miellyttävät sormukset...- Twelve points
Miksi miinukset ? Näinhän jutska juuri on. Hyyyvin harva mies osaa ostaa sellaisen kuin saaja toivoo, tahtoo ja halajaa. Käykö huonon itsetunnon päälle ?
- saddddddddd
Kihlasormukseksi
http://www.kultajousi.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=B24523
Eli ei mitään hirveän timanttista.
Taas se sormus jonka haluat olla se sormus, joka annetaan myös papin toimesta.
http://www.kultajousi.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=D21407
tuon mallinen, mutta kultahopeaa eikä mitään lasten leluja.
Kannattaa mennä perinteisellä ja simppelillä tyylillä. Jos haluat että tuleva vaimosi pitää sitä sormusta, jolla häntä kosit ihan sinä hääsormuksena, niin suosittelen yhden valkean timantin valitsemista. Harvoin menee liian pieleen, kun juuri ottaa sen klassisen mallin. - vaihtomahdollisuus
Sormus on kaunis, ja sovithan jo ostaessasi kaupassa, että sen voi vaihtaa (tai palauttaa...). Sano myös morsiamelle että et pahastu jos hän haluaa vaihtaa sen, koska on mahdotonta tietää millaisesta hän tykkää. Kosiessa ei tietenkään tarvitse olla vielä sormusta, mutta jos niin haluat niin ehdottomasti jätä lopullinen valinta hänelle itselleen.
- Ei-ei-EI!!
Siis ette voi olla tosissaan!!???
Kyllä sormuksen pitää olla kunnollinen, ei mikään halpa hätävara!
Jos ei ole varaa maksaa, säästäkää kunnes saatte ostettua kunnnollisen!
Minä ainakin loukkaantuisin tosissaan jos tuonlaisia tultais tarjoamaan. - 444444
Hei
Antamasi sormusmallissa on yksi olennainen virhe. Se on niin olut, ettei sitä pysty kunnolla kaivertamaan.
Meillä miesystävä antoi minun itse valita sormuksen ja kyllä olen tyytyväinen siihen.
Nyt minulla on valkokultainen sormus, joka ei ole yleinen kihlasormus. Vihkisormus on kaapissa odottamassa häitämme. Sen olen valinut itse myös. Kyllä kysyin hänen mielipidettä kumpaakin vaittaessa. - we0i
Riippuu naisen tyylistä. Älä kaiverra sormukseen mitään ja sovi liikkeen kanssa, että sormuksen saa vielä vaihtaa johonkin toiseen, ellei neitiä sormus miellytä. Muista kertoa tämä naiselle, jos hän suostuu.
Äläkä osta hopeaa itsellesi kilasormukseksi. Hopea tummuu todella nopeasti ja näyttää sormessa kamalalta. Hopea ei ole ikuisuussormus, vaan halpaa roskaa, jota voidaan ostaa alaikäisenä, kun asutaan vielä vanhemmilla.- 745120
Hopea ja kultahopea ei ole sama asia muuten.
Kultahopea tummuu kaikista hitaimmiten, jopa kulta tummuu kultahopeaa nopeammin. - we0i
745120 kirjoitti:
Hopea ja kultahopea ei ole sama asia muuten.
Kultahopea tummuu kaikista hitaimmiten, jopa kulta tummuu kultahopeaa nopeammin.Mikä hiton "kultahopea"? Ei sellaista ole olemassakaan, ainakaan jalometalleissa.
Jos haluaa "hopeisen" sormuksen, kannattaa ottaa platinaa, jos tummumattoman haluaa. Valkokultakin on ihan jees, mutta pitää huoltaa parin vuoden välein.
- vaille sormusta
Kuules, oikein kaunis ja sopivan siro pieniin sormiin..vaikka olenkin pitkä, minulla on hoikat sirot sormet ja paljon mieluummin siro sormuskin. Ja kyllä siihen saa ihan sopivasti kaiveruksenkin. Makuja on monia, mutta ehkä jo tunnet kumppanisi maun kun aiot kosia
- 9+3
On ihan yleistä, että sormus hankitaan vasta jälkeen päin yhdessä.
- aloittaja__
Kyllä mä tunnen jo kumppanini maun, en mä sitä muuten kosis ;) hölmöä kun monet sanoo että jos ei tunne makua niin ostais sormuksen yhdessä.
Tässä melkeen 5 vuotta oltu yhdessä en usko että voin erehtyä, ja itseasiassa näyttelin sille vähän tota tossa yks päivä tokas että on tosi ihana.
Mutta mietinkin että meniskö kihlasormuksena, ei ole niin perus pyöreä.
Ja kaiverrus ei mun mielestä oo pakollinen, kaiverrukset on jo sydämessä :) - Ei-ei-EI!!!
Mutta hei kuule nyt!!!
Ajatteletko tosissaan kihlata hänet jollakin halpa-hallin verhonrenkaalla!?
Ihan totta, jos sulla ei ole varaa kunnon sormukseen, säästä rahaa ja hanki sitten vasta kun sulla on rahat koossa! Jos viis vuotta olette yhdessä olleet, voit odottaa vielä ja tosiaan säästää ja hankkia KUNNON sormus!
Minä ainakin olisin loukkaantunut jos mun mies olis tullut jonkun tuollaisen rihkaman kanssa, sama ostaa pääsiäismuna ja ottaa sormus sieltä!- ghghfgfh
169e sormus on rihkama?
- kihlasormus 150e
sormuksen hinnalla ei väliä, kunhan siitä vain tykätään. itselläni halvat kihla- ja vihkisormukset, kun muuhun ei silloin ollut varaa. Liiton voima eikä raukkaus ole missään tekemisissä rahan eikä edes sormuksien kanssa. Onnea kihlaukselle!
- onnea..
Riippuu morsiosta millainen riittää. Olen valitettavasti eronnut, mutta minun sormukseni maksoi aikanaan about 4000euroa ja päätin, että seuraava ei ainakaan halvempi ole..Olen todella surullinen, että avioliitto päättyi eroon, koska tuon ihanan sormuksen pitäminen ei enää tunnu kivalta.
Yrittäisin kysyä naisen mielipidettä kavereiden kautta tai ihan suoraan. Vie hänet koruliikkeeseen ja katso millaisista sormuksista hän pitää. Säästä rahaa, että voit ostaa ihan kunnollisen sormuksen.- Ellakella
Höh, 4 tonnin sormus. En huolisi sellaista ilmankaan. Turha sitä on rahaa haaskata sormuksiin.
- _FlamingHeart_
Viestin aloittaja
Aivan ihana sormus.
Minusta tuo ei nyt ihan kihlasormukseksi käy,vaan vihkisormukseksi.
Jokkaisen oma päätös tietenkin minkälaisen kihlasormuksen hankkii. - tättäräätättäräärää
Varmasti kaunis sormus siroissa sormissa :)
Mielestäni sopii myös kihlasormukseksi, paitsi että siihen voi olla hieman hankala sitten aikanaan vihkisormusta yhdistää juuri tuon takia, kun ei ole tasapyöreä reunoiltaan, vaan hieman aaltoilevaa mallia. Mutta mikä sen hienompaa, kuin hieman erilaisuus, ettei sitä perinteistä tasapaksua kultasormusta kihlasormukseksi.
Ja sitten vielä tuosta "rihkamasta"..pyh, sinä todennäköisesti tiedät naisesi maun ja kriteerit, onneksi ne ei kaikille ole tuo sama: mitä kalliimpi sormus, sen parempi, että voin sitten kavereilleni ja kylännaisille esitellä kuinka kallis sormus sormessa killuukaan, mielellään vielä hintalappu kiinni sisäosassa, että varmasti uskovat. Ei sitä rakkautta mitata sormuksen hinnalla, se on sydämessä ja jos se on kultaa, niin se on aivan sama, vaikka se sormus olisi tehty tuohesta!
Tsemppiä kosintaan :) - mikonkulta
Aikas halpa rinkula. Osta nyt hyvä mies kunnon sormus.
http://www.sandberg.fi/collections/rivisormukset-leveys-yli-42-mm- jeps...
Vanhojen akkojen leveitä sormuksia? Yäk.
Minut kihlattiin vain 50 €:n sormuksella mutta en mitään tuollaista rumilusta käteeni edes haluaisi.
Aloittajan sormus näyttää sievältä, mutta eikö tuli ole enemmänkin vihkisormuksen tyylinen?
- t4awtaw4tagae
Nätti sormus on ja jos ja kun tunnet mielitiettysi maun - ja mikä oleellista, sormuksen koon - niin anna palaa!
Mielestäni oli todella ihanaa, kun mies kosi minua "sormukset taskussa" ; itseasiassa uutena vuotena raketteja ampuessa meni polvilleen eteeni ja kysyi, alanko hälle akaksi ja kaiveli sormusrasian taskusta. Sillä tiellä ollaan edelleen ja vaikkei sormus tuhottoman tyyris uniikkikappale olekaan, se on tunteella hankittu ja siksi minulle todella arvokas! - gigigigiiggigigigigi
oii kuinka kaunis ! mulle ainakin kelpaisi :)
- kjhkjhkj
Oikein nätti sormus, mutta mietin myös kuinka se siihen sitten aikanaan löytää sopivan vihkisormuksen. Sormuksen hinnalla ei ole väliä, jos ei tuleva vaimo ole joku nirppanokkasnobi. Kertoo jotain ihmisestä jos tuijotetaan hintaa eikä sormusta. Silloin kun itse menin kihloihin, maksoi sormus 110 euroa ja minusta se oli hirmu kallis. Tosin oltiin kyllä aika nuoria eikä sitä rahaa niin kauheasti ollut. Sormus on sileä kultaosrmus, nykyäänhän tuolla hinnalla ei saisi minkäänmoista kultasormusta, mutta kahdeksan vuotta sitten kulta ei vielä ollut niin järkkyhintaista. Siihen oli sitten helppo ostaa vihkisormus, joka ostettiin yhdessä. Se on myös kultaa ja siinä on kolme pientä kiveä, maksoi 300-400 euroa. Onneksi mentiin naimisiin silloin kolme vuotta sitten, hiukan ennen kuin kullan hinta lähti kauheaan nousuun. Mielummin säästän asuntoon kun tuhlaan omaisuuden koruihin.
Vanhempani ovat olleet naimisissa liki 30 vuotta ja tänä jouluna äitini sai isältä lahjaksi 900 euron sormuksen. Minä kauhistuin kun kuulin hinnan ja äiti oli tietysti onnesta soikeana.- BD
Voihan sitä tehdä niinkin, ettei hanki vihkisormusta. Enkä tarkoita sitä, ettei menisi naimisiin. ;)
- hgjhgjg
BD kirjoitti:
Voihan sitä tehdä niinkin, ettei hanki vihkisormusta. Enkä tarkoita sitä, ettei menisi naimisiin. ;)
Mää nyt oon silleen vanhanaikainen. Useimmat kuitenkin haluaa myös vihkisormuksen, varsinkin naiset. Ja mun mielestä kihlasormusten pitää olla samanlaiset ja sitten kun mennään naimisiin niin hankitaan se yhteinen vihkisormus jota nainen kantaa. Mutta tapoja on monia, kaikki ihan yhtä hyviä. Paitsi ehkä Tuksun tapa että ostetaan se sikahintainen sormus kun kerran sian kanssa mennään naimisiin ja aikamoinen emakko ollaan itsekin. Sitten parin kk päästä ero vireille...
Tuksulle:
http://www.saunalahti.fi/~kekahle/sikojenrakk.html
- Vaatimaton Nainen
Minkä ihmeen takia kihla- tai vihkisormuksen pitäis maksaa monta tonnia?? Takaako se muka pidemmän ja onnellisemman yhteiselon? Naurettavaa touhua, sanon mä! Ja naurettavia on myös ne nirppanokkaprinsessat, jotka ei kelpuuta sormeensa ku vaan sen kultasepänliikkeen KALLEIMMAN rinkulan. Pari vuotta siinä sitten elellään hieno sormus sormessa, ja sitten onkin jo taas eropaperit vetämässä.
Jos mä joskus pääsen naimisiin saakka, ni mun vihkisormus maksaa vaan muutaman satasen. Älytöntä pistää rahaa palamaan johonki rinkulaan.
Ja kyllä, mulle ainakin kelpais kihlasormukseks toi alottajan ehdottoma sormus, vaikka mun mielestä se onkin vähän turhan hieno ollakseen "vaan" kihlasormus. - on,on,on
tosi nätti sormus:)
- BD
Minä olisin ollut vihainen, jos mies olisi tuhlannut rahoja kalliisiin sormuksiin. Simppeli ohuehko sileä sormus oli molempien mieleen. Hintaa en muista, mutta molemmille kaiverruksineen tuskin yli kahtasataa. Ja pelkät vihkisellaiset, kahta sormusta en halua kantaa.
Nätti tuo aloittajan sormus kyllä on, jos kivistä tykkää. Makunsa kullakin, ei nykyisin ole niin tiukkoja sääntöjä minkä hintainen, malliinen, materiaalinen tms. olisi oltava. - 1+15=16
Oikein kauniin sormuksen aloittaja on rakkaalleen katsonut.
Minun rakkaani kävi ostamassa ja valitsemassa mulle kihlasormuksen ihan omin päin ja minulla on nyt hopeinen sormus kolmella pienellä kivellä varustettuna. Tärkeintä sormuksessa kuitenkin on se, että hän kävi sen itse ostamassa ja valitsi oikein kauniin sormuksen. En ole kysellyt hintaa tai mitä ainetta kivet on.
Ainoa harmillinen asia mun sormuksessani on se, että sen kanssa ei oikein saa sovitettua yksiin vihkisormustaa, kun siinä ei ole tasaiset reunat, että sitä asiaa sinun kannattaa ehkä vielä miettiä. Kovin eriparisia sormuksia en itse kuitenkaan haluaisi käyttää, mutta näillä näkymin joudun käyttämään.
Lisäksi ihan sellainen käytännön asia, että kovin ulkonevien kivien kanssa ei sitten mahdu hanskat kätösiin, että upotetut kivet on parempia käytännössä, ihan vaan vinkkinä vastaajalle, joka ehdotti muhkeita kivisormuksia vihkisormukseksi.
Mutta oli sormus minkälainen tahansa, niin rohkeasti vain korukauppaan ja kosimaan!!! Onnea matkaan!!! =)- ei-EI-ei edelleen EI
"Mikonkulta; Aikas halpa rinkula. Osta nyt hyvä mies kunnon sormus."
No joo. Ei tässä kai hinta olekaan se tärkein pointti vaan se, että jos saisin tuollaisen verhonrinkulan tai suklaamuna-rihkaman viestii se kyllä etten ole paremman arvoinen. Ja että jos mies on noin köyhä, kannattaako siihen satsata!!!!?? Siis siltä kantilta se hintakin ratkaisee, et saa kunnon tavaraa eurolla-parilla!!!!
- niksnakskakskol
järkky. aivan liian pienet kivet. jos tuo on hinta, niin valitse kivetön
- seonaina
Luulen, etten tarvitse sormuksia. Eika sellaista voi vaihtaa eika palauttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458