onko totta?

uuuteliaas

kuului että tutkinta käynnistetty kirjoituksista? onkohan tosi

9

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saailetuuu

      No on tietty kun kerran sinä sen oot kuullu!! Huhhuh ja voivoi kyllä nyt varmaan palstalle kirjoittajia pelottaa!!! Onko sinlla jotain pelättävää....ööööö

      • Tuli se

        uuaa sieltä taas. Mutta ei haittaa vieläkhän mithän, eikä kethän jne:) Jatketaan, eikös vaan.


    • Hyvä juttu, toivottavasti poliisi saa jotain selville. Harva kuitenkaan osaa käyttää torrenttia jolla peitetään jäljet ns nimettömien palvelimien taakse.

      Suuri osa soneran laajakaista-asiakkaista kuitenkin jää varmasti kiinni. Ei se riitä että piilottaa selaimen, kun acrobat reader, flashplayer ym ohjelmat käyttävät toisia portteja, joista jää jälki palvelimelle.

      Toisaalta Sonera ei anna yhteystietoja, ellei kyseessä ole ns vakava rikos, josta voi saada vapausrangaistuksen, muuten tarvitaan käsittääkseni tuomioistuimen päätös.

      Moneen kertaan olen todennut, että miettikää mitä kirjoitatte, älkääkä kirjoittako mitä mietitte. Onko se niin vaikeaa pysyä asiassa? Parasta olisi tietysti jonkinlainen rekisteröintipakko näille palstoille, mutta sehän johtaa toisaalta käyttäjäkatoon, kun suurin osa haluaa nimimerkillä kirjoittaa.

      Nämä tekstit ovat kyllä niin ala-arvoisia, että ei näitä kaikkia kannata vakavasti ottaa, Hesarissa oli hyvä kirjoitus tästä syksyllä, käykäähän lukemassa: http://www.hs.fi/kotimaa/Nyt keskustellaan keskusteluista/a1305546888155

      • noinkovain

        on laitettu eteenpäin. oikein olet kuullut. pitkä mutta mielenkiintoinen prosessi tulossa.


      • helevetinpieni sian

        leuka, Mikko-kulta, suurin osa jutuistasi on minulle täyttä heperaa, mutta näytät häikäisevältä herkkupalalta, saat veen kielelle ja läppäri kohta kastuu:D

        Tämän palstan jutuista ei mitään kannata ottaa vakavasti tai sitten ne tulee ottaa todella vakavasti, kuten ilmeesikin kertoo. Mutta sinua on aina yhtä mukava tavata, joten pidä totisuutta kunniassa, muuten ei naurata ollenkaan. Eikä se taas käy päinsä, koska sitten ei naurlata ollenkaan ja sitten tulee tysää.


    • tiättäkö

      miten voi saada asian rikostutkintaan jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi täälä? tai esim yritystä haukuttu ja sitä kautta vaikutettu myyntiin? saattaapi tulla minullaki kohta mieli haastella näitä jauhajia oikeuteen

      • Yrityksen on vielä hankalampaa saada mitään edes virkamiehen tekemään kuin yksityisen. Nimittäin se, että kertoo, että sai siellä ja siellä huonoa palvelua, ei ole mikään syy tutkia juttua, sehän on jokun kokemus. Sama juttu jos sanoo että sillä ja sillä on niin ja niin kallista, ostakaa sieltä, siellä on halvempaa ja parempi palvelu, ei sekään taida vielä viedä mitään asiaa eteenpäin. Eli niin kauan kuin asiasta kerrotaan oman kokemuksen tai mielipiteen kautta, ei poliisi edes tutkine asiaa.

        Sen sijaan jos henkilö levittää perättömiä juttuja yrityksestä, esim "siellä pistetään kissanruokaa lihapulliin", voi olla jo vahingonkorvauksen paikka, tosin suomalaisessa oikeuskäytännössä ei ole amerikkalaista korvausnormistoa, vaan täällä pitää yrityksen pystyä näyttämään mitä vahinkoa ja kuinka paljon tuli. Eli menee todella vaikeaksi, pelkät myyntilukujen alenemiset eivät tuohon riitä, vaan todistus- ja näyttötaakka on yrityksellä vahingonkorvauksen suuruutta määriteltäessä.

        Jos kirjoitus solvaa yrittäjää itseään, hänen henkilökohtaisia ominaisuuksiaan tai edes väittämällä että "yrittäjä on sutki" tai "hullu se on", voi yrittäjä nostaa myös henkilönä kanteen ja sehän menee helpommin eteenpäin ja siitä kyllä kirjoittaja voi joutua maksumieheksi, tosin tässäkin korvaussumma ei liene päätä huimaava, tai pienellä paikkakunnalla, voihan sen korvauksen jopa tonneissa laskea.

        Yleensä yrittäjät joutuvat nielemään täällä olevat höpö-kirjoitukset vähän kunnan luottamus- ja virkamiesten tapaan, osa toiminnasta kun on julkista ja asiakkaiden arvioitavissa, se miten arvioi, on sitten jokaisen asiakkaan silmissä eri tavalla.

        Kuten aiemmin kirjoitin, ei kannata kaikkea soopaa mitä täällä kirjoittavat, ottaa tosissaan, normaali ihminen kyllä terveellä järjellä pystyy itse määrittelemään, mihin uskoa ja mihin ei. En tiedä, onko esim Rovaniemen palstalla jo seitsemättä vuotta haukuttu yrittäjä vieläkään nostanut kannetta, ilmeisesti ei kannata, vaikka siellä on kyllä menty todella liiallisuuksiin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/2637268

        Voimia, ei näitä kannata lukea liian tosissaan.


    • voima tarviii

      siihen että jaksaa niitä lukea, varsinkin niitä, jotka olet itse poistanut;) Enkä mie jaksakkaan, vasiten sanoin vaan.

    • Wekkuli Weljenpoika

      Jaa, mitäs ny tutkitaan, onko vakavaa? Taitaa tutkijoilla olla naurussa pitelemistä kun kun lukee näitä sepustuksia ja voipa olla että silppuri soi. Mutta ainahan on niin, että jos läheltä liippaa, niin se kirpaisee tosikkoa. Ai niin se rekisteröinti, onhan tänne rekisteröidytty samoin Hesariin ja nikillä molemmissa voi kirjoittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe