Kuunteli tänään sattumalta, tai ehkä jumala ohjasi minut kanavalle, Radio Deitä. Sillä miesjuontaja kertoi, että ei saanut moneen tuntiin nukahdettua, ja sitten hän sanoi ajatelleensa, että mitä voisi tehdä. Ja sitten hän keksi, että voisi rukoilla, ja että ehkä jumala tahtoikin pitää hänet hereillä, jotta hän ottaisi yhteyttä jumalaan ja rukoilisi.
Kuulostaako tuollanen teistäkin hieman lapselliselta? Minusta ainakin. Jos ei meinaa numero kakkonen irrota vessassa, niin ajatteletko sinä, että jumalalla on sormet pelissä ummetuksesi kanssa? Ehkä jumala haluaa sinun rukoilevan, että suolesi alkaisi toimia. Haloo!?
Tuollainen vaikuttaa minusta pakkomielteeltä. Kaiken mahdollisen selittäminen jumalan tekona ja tahtona.
Lapsellista uskoa?
20
104
Vastaukset
- Ei sama
Jos et saa unta, sinulla on hyvää aikaa tehdä jotain muuta, esim. rukoilla. Jos pythonisi on jumissa, niin silloin sinulla on jo muuta puuhaa, eli jatkaa sitä pinnistelyä.
- EL.a :K:IM
wghjaj
Ai se ei saanut siellä Dei:ssä nukuttua kesken lähetyksen.
Olisko ollut tuottaja, kun piti hereillä.- Näin päin
Avaajan kertomuksesta ei käy ilmi, oliko kyse juuri siitä yöstä vai puhuiko juontaja jostakin aikaisemmasta kokemuksestaan. Veikkaan jälkimmäistä
- EL.a .K:IM
Näin päin kirjoitti:
Avaajan kertomuksesta ei käy ilmi, oliko kyse juuri siitä yöstä vai puhuiko juontaja jostakin aikaisemmasta kokemuksestaan. Veikkaan jälkimmäistä
Näin päin
Kyllä mä ymmärsin.
Toi oli vaan vitsi.
Olisikohan ne taas soittanut metalli mussukoille biisejä :) - aloittaja......
Näin päin kirjoitti:
Kyllä se oli lähetystä edellinen ilta kun juontaja oli tuntitolkulla valvonut sängyssä saamatta unta. En kyllä tajua mikä siinä niin oleellista olisi, että sitä pitää pyytää oikein erikseen tarkentamaan?
- ev.lut.
Miksi ei saisi olla lapsellinen?
Hei,
minustakin tämä kuulostaa lapselliselta. Mutta samalla myös juuri siltä, mitä elämä Jumalan lapsena on. Minäkin ajattelen niin, että kun joskus yöllä valvon, se on oikein hyvää aikaa rukoilla.
Rukous muuttaa maailmaa ja rukous kertoo siitä, että ihminen elää suhteessa Jumalaan.
Joten kaikki yövalvojat: rukoilkaamme.
Kirkko kuulolla
Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta- Valehtelit Päivi
Minusta taas se ei ole lapsellista että väitit valheellisesti, että Jumalna käskyt Raamatussa ja kirkkonne hyväksymässä Katekismuksessa ovat samassa muodossa, vaikka Katekismuksen käskyt ovat väärennöksiä, joita opetatte nuorillemme rippikouluissa.
- Teisikö sen Päivi?
Valvominen tarkoittaa sitäkin ettei valehtele.
- EL a .K:IM
Teisikö sen Päivi? kirjoitti:
Valvominen tarkoittaa sitäkin ettei valehtele.
Teisikö sen Päivi?
Raamatun sana valvominen ei tarkoita fyysistä valvomista. - xfgzj
Minusta rukoileminen on kaikkinensa "lapsellista", joka on ehkä huono sana, ehkä typerää olisi parempi. Minä näen rukoilemisen itsekkäänä. Pyyntö jumalalle, että hän tekisi niin kuin rukoilija pyyttää.
Tiedän, että te uskovat ette tätä tulkintaa hyväksy. Tehän vain sanotte rukouksessanne, että tapahtukoon sinun tahtosi, sillä Sinähän kaiken tiedät, ja sen mikä on loppujenlopuksi parhaaksi osana suurta suunnitelmaasi, ( kumpa vain juuri pyytämäni asia olisi mahdutettavissa suunnitelmaasi!)
En pidä sitä kovin ihmeellisenä asiana, että uskovainen rukoilee, jos ei saa unta, mutta se on minusta hölmöä, että selittää itselleen, että jumala tarkoituksella valvottaa sinua, että rukoileminen tulisi mieleesi.
- Kristinuskon kirja.
Päivi Aikasalo pappi Hömeenlinnasta.
Kerro miten rukous muuttaa maailmaa. Maailma euroopasta alkaen on enemmän kuin vakavassa kriisissä.Kristinuskon kirja. sanoi :
Kerro miten rukous muuttaa maailmaa.
________
Katso kristinuskon kirjasta.
- Shrink
Minustakin aloitus on lapsellinen, mutta yhtä lapsellisia ovat kommentit yhtä tai kahta lukuunottamatta.
Päivi sanoi hienosti ja oikein, itse rukoilen myös yöllä, mikäli herään.....
-on hiljaista ja keskittyminen oleelliseen, on helpompaa..........
-luonnossa liikkuminen ja kesällä kalassa oleminen, antavat ainakin itselleni samoja elementtejä.Shrink sanoi :
Päivi sanoi hienosti ja oikein, itse rukoilen myös yöllä, mikäli herään.....
-on hiljaista ja keskittyminen oleelliseen, on helpompaa..........
-luonnossa liikkuminen ja kesällä kalassa oleminen, antavat ainakin itselleni samoja elementtejä.
Kävellessä on helpompi keskittyä. Nythän se on aivan kätevää, koska vastaantulevat luulevat minun puhuvan vain kännykkään. ....;)
No ei. Menen silloin pienille syrjäisille metsäpoluille. En halua kuulijoita minun ja Jumalan välisiin keskusteluihin. - ev.lut.
Niin, aina voi rukoilla.
Rukoilla voi, jos siltä tuntuu. Varmaan laskennallisesti noin 6 miljardia ihmistä teoriassa rukoilee omia jumaliaan. Oma jumala antaa turvaa. Mä en rukoile. Jumaliin uskomattomia on vain noin yli 10 %.
- Eräs huomiointi
Unettomuus on sen verran raskas ongelma, että siitä voi jo hyvin ajatellakin, että se olisi Jumalan lähettämä. Vähän niin kuin syöpä. Näin puhuvat ihmiset, jotka eivät koskaan ole kärsineet unettomuudesta. Siinä on todella valmis pyytämään apuun ketä tahansa ja arvoitukseksi jää, miksi on ihmisiä, jotka kärsivät unettomuudesta. Itse tunnen parikin ihmistä, jotka ovat nukkuneet huonosti melkein läpi koko aikusikänsä. Jumalahan ei siis paranna kaikkia syövästä esim. Elämämme on arvoituksellista, ja myös tänne annetut vastoinkäymiset.
- evlut
Kun on hyvä omatunto, nukuttaa hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743750Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1762946Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472926Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572411Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3622190- 1601870
- 781565
- 281390
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352