Liian nuorekas ystävä?

Vanhako ystävä

Ystäväni on 40-vuotias, asuu miehensä ja kolmen lapsensa kanssa omakotitalossa ja on vakityö. Kaikki päällisin puolin kuten ikäisellään.

Hän kuitenkin näyttää tosi nuorelta, (tämä ei tietenkään ole paha asia) sekä kasvoiltaan että pukeutumiseltaan ja puhuu hieman samalla lailla kuin nuoret tytöt. Tämän lisäksi minä (26-vuotias) lienen vanhin hänen kavereistaan. Suurin osa hänen kavereistaan on parikymppisiä tyttöjä. Joskus tunnen itseni heidän seurassaan ulkopuoliseksi koska tuo kaverini menee aivan mukana täysin näistä nuoremmista. 40-vuotiaan naisen tyyliin ja muottiin häntä ei voisi kuvitellakaan.

Baareissa käyminen on lähes joka viikonloppuista ja nämä on nimenomaan yökerhoja, ei kuppiloita. Lisäksi autolla leikkiminen, heillä on kaksi autoa joista toinen on täysin tämän naisen lelu. Musiikit täysillä tietysti ajaessakin ja hän saattaa kuluttaa tuntikausia ajellen vaan huvikseen ja kuskaillen näitä nuorempia kavereitaan.

Lähes kaikki paitsi talo ja ikäisensä mies on kuin hän olisi reippaasti 20 vuotta nuorempi. Hänen lapset on 6, 4 ja 2-vuotiaita.

Olen joskus jutellut hänen nuorekkuudestaan (positiiviseen sävyyn yrittänyt puhua..) ja hän on epäillyt syyksi sitä että vanhemmat rajoittivat hänen nuoruuttaan kovasti kun hän oli alle 18v. Siis olivat aivan ylihuolehtivia.
Sitä vanhempanakaan hän ei kuulemma saanut tehdä mitä halusi omasta mielestään. Olisi tahtonut lapsia nuorempana, muttei saanut. Hän elää siis sitä toista tai kolmatta nuoruuttaan..

Minua mietityttää miten käy tulevaisuudessa, koska en haluaisi menettää muutoin hyvää ystävää jos tunnen itseni jo nyt ulkopuoliseksi.
Miten käy sitten kun hän on 50v?

1

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastuu puuttuu

Ystäväsi on jäänyt jollekin murrosikäisen asteelle. Ystäviähän voi olla vaikka minkä ikäinen, mutta kuvaavaa on että hänellä ei ole ikäisiään ystäviä. Hänen kanssaan viihtyvät vain yhtä lapselliset ja vielä teinivuosiaan elävät. Myöskään baareissa roikkuminen ei ole enää tuon ikäisen jokaviikkoinen juttu. Vastuuta hänellä ei ole, onhan hänellä perhe ja lapsethan tarvivat äitinsä viikonloppuisin perhe-elämän puitteissa. Voi olla myös että nainen on henkisesti sairas. Se voi olla niin häilyvä raja, missä raja menee, mutta ei ole normaalia 40-vuotiaan naisen käytöstä roikkua puolta nuorempien kanssa baareissa ja ajella autolla päämäärättömästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe