Itse tulin uskoon lukiessani Lutherin Galatalaiskirjeen selitystä.
Kaikki lukemaan Lutheria
27
60
Vastaukset
- Mietihän sitäkin
Eihän Luther itsekää uskonut uskostavanhurskauttamisoppiin, vaan julisti olevansa "syytön", vasta sen jälkeen kun oli luonut juutalaisten hävittämisohjelmansa, vaatien Kristuksen vereen vedoten: Saksan kansaa panemaan sen täytäntöön, "ettei se vain tätä hyvää työtä, laiminlöydessään tulisi itse vikapääksi Kristuksen vereen".
Tämä ei ole mitää yksin uskosta, yksin Kristus oppia vai mitä?
Lutherit on luettu kuten voit huomata.- Jeesus on Herra!
Minä taas en ole Lutherin oppeja nähnytkään, mutta silti tulin uskoon.
Minä menetin kaiken uskoni, kun luin liikaa Raamattua. Olisiko pitänyt lukeakin Lutherin Galatalaiskirjeen selitystä?
- Aku Ankkaa
Niin tai Taisteluni kirjaa?
Mä voisin puolestani suositella kaikille Lutherin Isoa katekismusta. Siellä on paljon asiaa. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/index.html
Vilppu H.
pappi- Käsky kokonaisuudess
pertsa2012 kirjoitti:
Vilppu
______
Eipä löytynyt kuvainpalvelukieltoa eli toista käskyä "kateskismastasi."Se on tarkkaan ottaen kuvanteko- ja -palvelukieltokielto.
"4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. "
Sanotaanhan siinä: älä tee mitään kuvaa ja täsmennetään ettei kuvaa saa tehdä niistä jotka ovat taivaissa, maan päällä tai maan alla vesissä. Kuvanteon jälkeen kielletään myös niiden palveleminen. - Suuri Petos
pertsa2012 kirjoitti:
Vilppu
______
Eipä löytynyt kuvainpalvelukieltoa eli toista käskyä "kateskismastasi."Ei löytynyt sitä toista käskyä, sillä muutenhan sitä pakanuutta kuvineen ja patsaineen, joka uudelleenimettiin yleiseksi katolisuudeksi, ei olisi voitu uuspakanuutena jumalankuvia pelvellen lainkaan harjoitaa.
Ensimmäisestä käskystä oli poistettu itse Jumalan lain antajana, sekä Mooses ja Israelin kansa sen vastaanottajana. Luther oli asettunut itse Mooseksen sijaan, opettamaa universaaliksi väärentämäänsä lakia, sitä täydentävine selityksineen ikäänkuin Jumalan itse, Jumalan paikalle lain antajanakin.
Samoin tekee jälkikastolinen itseasetettu monarkinen erityispappisto, silloin kun se rippikouluissa opettaa, tätä Katekismusten väärennettyä lakia nuorisollemme ikäänkuin aitona, pettäen heitä antikristuksen hengessä. - Noudatatko itse?
Suuri Petos kirjoitti:
Ei löytynyt sitä toista käskyä, sillä muutenhan sitä pakanuutta kuvineen ja patsaineen, joka uudelleenimettiin yleiseksi katolisuudeksi, ei olisi voitu uuspakanuutena jumalankuvia pelvellen lainkaan harjoitaa.
Ensimmäisestä käskystä oli poistettu itse Jumalan lain antajana, sekä Mooses ja Israelin kansa sen vastaanottajana. Luther oli asettunut itse Mooseksen sijaan, opettamaa universaaliksi väärentämäänsä lakia, sitä täydentävine selityksineen ikäänkuin Jumalan itse, Jumalan paikalle lain antajanakin.
Samoin tekee jälkikastolinen itseasetettu monarkinen erityispappisto, silloin kun se rippikouluissa opettaa, tätä Katekismusten väärennettyä lakia nuorisollemme ikäänkuin aitona, pettäen heitä antikristuksen hengessä.Noudatatko sinä toista käskyä?
- Antikristuksen oppia
Suuri Petos kirjoitti:
Ei löytynyt sitä toista käskyä, sillä muutenhan sitä pakanuutta kuvineen ja patsaineen, joka uudelleenimettiin yleiseksi katolisuudeksi, ei olisi voitu uuspakanuutena jumalankuvia pelvellen lainkaan harjoitaa.
Samoin tekee jälkikastolinen itseasetettu monarkinen erityispappisto, silloin kun se rippikouluissa opettaa, tätä Katekismusten väärennettyä lakia nuorisollemme ikäänkuin aitona, pettäen heitä antikristuksen hengessä.Luterilainen kirkko on ottanut vakavasti Lutherin laatiman ensimmäisen käskyn ja uskoo siihen, ja siinähän Luther kirjoitti selväsanaisesti ja lyhyesti:
>> Sinulla ei saa olla muita jumalia. Käsky kokonaisuudess kirjoitti:
Se on tarkkaan ottaen kuvanteko- ja -palvelukieltokielto.
"4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. "
Sanotaanhan siinä: älä tee mitään kuvaa ja täsmennetään ettei kuvaa saa tehdä niistä jotka ovat taivaissa, maan päällä tai maan alla vesissä. Kuvanteon jälkeen kielletään myös niiden palveleminen.Käsky kokonaisuudessa sanoi :
________
Aivan niin,mutta luterilainen kirkko ei opeta noin - miksikähän?- Miten siis itse?
Antikristuksen oppia kirjoitti:
Luterilainen kirkko on ottanut vakavasti Lutherin laatiman ensimmäisen käskyn ja uskoo siihen, ja siinähän Luther kirjoitti selväsanaisesti ja lyhyesti:
>> Sinulla ei saa olla muita jumalia.Noudatatko sinä toista käskyä?
- Mietihän sitäkin
Noudatatko itse? kirjoitti:
Noudatatko sinä toista käskyä?
Yksikään elävään toivoo uudestisyntynyt uskova, ei palvele eikä tunnusta kuin yhden Herran ja häntä ainoata, palvele.
Jeesus Kristus on Herra !
Hänessä on sekä Isä että Poika, eikä kukaan voi sanoa kuin Pyhässä Hengessä, ymmärtäen sen että: Jeesus Kristus on Herra (Adonai, eli JHWH).
Tätä todistaa myös 5 Moos.6:4; sanoessaan:
Kuule Israel ! JHWH, meidän Elohimimme (monikossa), JHWH on YKSI ( ECHAD ). - Luther: sitä ja tätä
Antikristuksen oppia kirjoitti:
Luterilainen kirkko on ottanut vakavasti Lutherin laatiman ensimmäisen käskyn ja uskoo siihen, ja siinähän Luther kirjoitti selväsanaisesti ja lyhyesti:
>> Sinulla ei saa olla muita jumalia.Juu kirkon epäjumalahan on Luther vaikka ei sitä teitenkää voi valapatot virkapapit myöntääkään.
- PSARI
kuunteleva_kirkko ja Vilppu H. pappi,
TAAS KÄYTÄT TUOSSA MIELIPITEESI ALUSSA SANAA Mä, ETTEKÖ TE PAPIT VOISI AJATELLA OIKEINKIRJOITUSTA JA KIRJOITTAA SANAT NIIDEN OIKEASSA MUODOSSA KUTEN KIRJAKIELESSÄ KUULUUKIN.
Monet vieraskieliset kristityt lukevat näitä sivuja sekä jotkut ruotsinkieliset, jotka eivät täällä Suomessa osaa kunnolla suomen kieltä, joten varsinkin papeilta virallisisna sivujen edustajina toivoisi osaavan kirjoittaa sanat oikein.
Olen joutunut useasti selittelemään näitä kuuntelevan_kirkon kirjoituksia joillekkin henkilöille esimerkiksi kirjastoissa, kun nämä eivät ole ymmärtäneet papin lauseen alussa kirjoittamaa sanaa MUSTA minusta -sanan paikalla.
Mä sanaa ei ymmärretä edes kaikkialla Suomessa, mutta minä -sana kylläkin.
Harvinaisen paljon kiitoksia oikeinkirjoituksesta papeille! ja muillekkin kirkon työntekijöille, jotka palstalla kirjoittavat! - Auvo tääl hei
PSARI kirjoitti:
TAAS KÄYTÄT TUOSSA MIELIPITEESI ALUSSA SANAA Mä, ETTEKÖ TE PAPIT VOISI AJATELLA OIKEINKIRJOITUSTA JA KIRJOITTAA SANAT NIIDEN OIKEASSA MUODOSSA KUTEN KIRJAKIELESSÄ KUULUUKIN.
Monet vieraskieliset kristityt lukevat näitä sivuja sekä jotkut ruotsinkieliset, jotka eivät täällä Suomessa osaa kunnolla suomen kieltä, joten varsinkin papeilta virallisisna sivujen edustajina toivoisi osaavan kirjoittaa sanat oikein.
Olen joutunut useasti selittelemään näitä kuuntelevan_kirkon kirjoituksia joillekkin henkilöille esimerkiksi kirjastoissa, kun nämä eivät ole ymmärtäneet papin lauseen alussa kirjoittamaa sanaa MUSTA minusta -sanan paikalla.
Harvinaisen paljon kiitoksia oikeinkirjoituksesta papeille! ja muillekkin kirkon työntekijöille, jotka palstalla kirjoittavat!Musta sä skrivasit gliffasti.
- PSARI
Käsky kokonaisuudess kirjoitti:
Sanotaanhan siinä: älä tee mitään kuvaa ja täsmennetään ettei kuvaa saa tehdä niistä jotka ovat taivaissa, maan päällä tai maan alla vesissä. Kuvanteon jälkeen kielletään myös niiden palveleminen.Ennen pakkosiirtolaisuuden aikaa israelilaiset uskoivat yleisesti muiden, vieraiden kansojen jumalien olemassaoloon. Niitä kuitenkin kiellettiin palvelemasta. Myöhemmin kuitenkin vakiintui ajatus muiden kansojen jumalien valheellisuudesta. 600-luvun lopulla eKr. uskonnonharjoitus alettiin keskittää Jerusalemin temppeliin ja muista uskonnoista omaksuttuja piirteitä alettiin aktiivisemmin kitkeä.
Juutalaiset eivät käytä 10 käskystä sanontaa 10 käskyä, vaan 10 SANAA., jotka ovat lähempänä alkuperäisiä käskyjä. Ne ovat juutalaisten moraalisia sanoja, jotka Luther väärensi ja muutti 10 käskyksi luterilaisuuteen.
Ne jaotellaan usein hieman toisin kuin kristillisissä yhteisöissä (2. Moos. 20:2-17).
Käskyt kuuluvat:
1) Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
2) Sinulla ei saa olla muita jumalia. Älä tee itsellesi jumalankuvaa.
3) Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
4) Pyhitä lepopäivä.
5) Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
6) Älä tapa.
7) Älä tee aviorikosta.
8) Älä varasta.
9) Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
10) Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Oheisesta linkistä löytyy enemmänkin 10 käskyjä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmenen_käskyä
Toorassa on 10 käskyä kahteen kertaan, ensin Siinailla ja myöhemmin toiset käskyt Moabissa.
Luomiskertomuksia on kaksi, kuten on Toorassa suoranaisia ristiriitojakin. Oliko Nooan arkissa eläimiä seitsemän paria, vaiko ainoastaan yksi pari kutakin.
Abraham ja Saaran käynti Egyptissä on aivan samankaltainen kuin heidän siirtolaisuutensa Gerarissa.
Toorassa Toinen, Kolmas ja Viides Mooseksen kirja antavat samaa asiaa koskevia määräyksiä, mutta eri sanoin. - polliisi
Auvo tääl hei kirjoitti:
Musta sä skrivasit gliffasti.
Ookkonää pölijä?
- Ei kukaan noudata
pertsa2012 kirjoitti:
Käsky kokonaisuudessa sanoi :
________
Aivan niin,mutta luterilainen kirkko ei opeta noin - miksikähän?"Aivan niin,mutta luterilainen kirkko ei opeta noin - miksikähän? "
Enpä tiedä. Ei tule nyt mieleen ketään, joka pitäisi tuosta kuvantekokiellosta enää kiinni. Kuvainraastajat sitä ammoin tekivät, samoin muslimit. - Et vastannut
Mietihän sitäkin kirjoitti:
Yksikään elävään toivoo uudestisyntynyt uskova, ei palvele eikä tunnusta kuin yhden Herran ja häntä ainoata, palvele.
Jeesus Kristus on Herra !
Hänessä on sekä Isä että Poika, eikä kukaan voi sanoa kuin Pyhässä Hengessä, ymmärtäen sen että: Jeesus Kristus on Herra (Adonai, eli JHWH).
Tätä todistaa myös 5 Moos.6:4; sanoessaan:
Kuule Israel ! JHWH, meidän Elohimimme (monikossa), JHWH on YKSI ( ECHAD ).Niin, sinä et palvo kuin yhtä jumalaa, mutta noudatatko sinä toista käskyä? Sitä minä varsinaisesti kysyin.
Ei kukaan noudata kirjoitti:
"Aivan niin,mutta luterilainen kirkko ei opeta noin - miksikähän? "
Enpä tiedä. Ei tule nyt mieleen ketään, joka pitäisi tuosta kuvantekokiellosta enää kiinni. Kuvainraastajat sitä ammoin tekivät, samoin muslimit.Ei kukaan noudata sanoi :
Enpä tiedä. Ei tule nyt mieleen ketään, joka pitäisi tuosta kuvantekokiellosta enää kiinni. Kuvainraastajat sitä ammoin tekivät, samoin muslimit.
Tuossa linkissä valotetaan katolisten mariakulttia.
http://www.kristitynfoorumi.fi/kaikkienkuningatar.htm
Sanomia taivaasta? [51]
Tutkimme nyt useita sanomia ilmestyksistä, jotka ovat saaneet katolisen kirkon täyden hyväksymisen tai niillä on paikallisen katolisen piispan virallinen lupa (Imprimatur). Ne ilmestyssanomat, joilla on kirkon täysi hyväksyntä, on merkitty kirjaimella A. Ne ilmestyssanomat, joilla on paikallisen piispan lupa, on merkitty kirjaimella B. Kunkin sanoman perässä on Raamatun sana. Ilmestyssanoman lähde on mainittu alaviitteissä.
A – Minä yksin olen kykenevä vielä pelastamaan teidät katastrofeista, jotka lähestyvät. Ne, jotka panevat luottamuksensa minuun pelastuvat. (52)
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. (Jes.43:11)
___
jatkoa löytyy antamastani linkistä.
___________________________________________________________- Että näin
PSARI kirjoitti:
Harvinaisen paljon kiitoksia oikeinkirjoituksesta papeille! ja muillekkin kirkon työntekijöille, jotka palstalla kirjoittavat!"ETTEKÖ TE PAPIT VOISI AJATELLA OIKEINKIRJOITUSTA JA KIRJOITTAA SANAT NIIDEN OIKEASSA MUODOSSA"
Oikeinkirjoitukseen ei kuulu pelkkien isojen kirjaimien käyttö. pertsa2012 kirjoitti:
Ei kukaan noudata sanoi :
Enpä tiedä. Ei tule nyt mieleen ketään, joka pitäisi tuosta kuvantekokiellosta enää kiinni. Kuvainraastajat sitä ammoin tekivät, samoin muslimit.
Tuossa linkissä valotetaan katolisten mariakulttia.
Sanomia taivaasta? [51]
Tutkimme nyt useita sanomia ilmestyksistä, jotka ovat saaneet katolisen kirkon täyden hyväksymisen tai niillä on paikallisen katolisen piispan virallinen lupa (Imprimatur). Ne ilmestyssanomat, joilla on kirkon täysi hyväksyntä, on merkitty kirjaimella A. Ne ilmestyssanomat, joilla on paikallisen piispan lupa, on merkitty kirjaimella B. Kunkin sanoman perässä on Raamatun sana. Ilmestyssanoman lähde on mainittu alaviitteissä.
A – Minä yksin olen kykenevä vielä pelastamaan teidät katastrofeista, jotka lähestyvät. Ne, jotka panevat luottamuksensa minuun pelastuvat. (52)
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. (Jes.43:11)
___
jatkoa löytyy antamastani linkistä.
___________________________________________________________Miten muuten on, löytyykö Moosekselta valokuvauskieltoa? Ja onkohan siinä jotain rajoituksia kuvauksen kohteista? Jumalia ei kai saisi kuvata?
- PSARI
Että näin kirjoitti:
"ETTEKÖ TE PAPIT VOISI AJATELLA OIKEINKIRJOITUSTA JA KIRJOITTAA SANAT NIIDEN OIKEASSA MUODOSSA"
Oikeinkirjoitukseen ei kuulu pelkkien isojen kirjaimien käyttö.Että näin,
pakko käyttää isoja kirjaimia, jotta papit näkevät lukea tuon kirjoittamani tekstin ja isoilla kirjaimilla yleensä herätetään huomiota, kuten sinäkin teit tarttumalla isoihin kirjaimiini kirjoittamalla niistä kommentin. - PSARI
pertsa2012 kirjoitti:
Käsky kokonaisuudessa sanoi :
________
Aivan niin,mutta luterilainen kirkko ei opeta noin - miksikähän?pertsa2012,
tässä syy, miksi luterilainen kirkko on luopunut käskystä "Älä tee jumalankuvaa".
Toinen käsky: "Älä tee jumalankuvaa", poistettiin käytöstä, jotta voitaisiin palvoa Mariaa, pyhimysten kuvia ja ikoneita. Tilalle halkaistiin kymmenes käsky: "Älä himoitse", kahtia, jotta käskyjen määrä pysyisi samana.
Jotta pakanalliset roomalaiset saataisiin helpommin omaksuminaan uusi kristinusko, teki keisari Konstantinus Suuri kompromisseja, ja sekoitti muinaisen Baabelin uskonnon ja raamatullisen uskon keskenään.
Semiramis-Tammus-kultin tilalle tehtiin uusi äiti-lapsi-asetelma, neitsyt Maria-Jeesus-lapsi-kultti. Mariasta tehtiin taivaan kuningatar ja jumalatar, jota rukoiltiin ja palvottiin välittäjänä ihmisen ja Jumalan välillä Jeesuksen asemesta.
Martin Luther eli Lyder sanoi Marian olevan taivaan kuningatar, vaan ei jumalatar. PSARI kirjoitti:
pertsa2012,
tässä syy, miksi luterilainen kirkko on luopunut käskystä "Älä tee jumalankuvaa".
Toinen käsky: "Älä tee jumalankuvaa", poistettiin käytöstä, jotta voitaisiin palvoa Mariaa, pyhimysten kuvia ja ikoneita. Tilalle halkaistiin kymmenes käsky: "Älä himoitse", kahtia, jotta käskyjen määrä pysyisi samana.
Jotta pakanalliset roomalaiset saataisiin helpommin omaksuminaan uusi kristinusko, teki keisari Konstantinus Suuri kompromisseja, ja sekoitti muinaisen Baabelin uskonnon ja raamatullisen uskon keskenään.
Semiramis-Tammus-kultin tilalle tehtiin uusi äiti-lapsi-asetelma, neitsyt Maria-Jeesus-lapsi-kultti. Mariasta tehtiin taivaan kuningatar ja jumalatar, jota rukoiltiin ja palvottiin välittäjänä ihmisen ja Jumalan välillä Jeesuksen asemesta.
Martin Luther eli Lyder sanoi Marian olevan taivaan kuningatar, vaan ei jumalatar.PSARI sanoi :
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=701
Tuon niminen demoni on tosiaan muinoin ollutkin kuin taivaan kuningatar.
Tuo linkki kuvailee katolisten demonisen marian lausuntoja ja ilmestyksiä.
- Kypsintä Lutheria
Tämä on yliveto:
http://ikuinenautuus.blogspot.com/2010/07/luther-juutalaisista-ja-heidan.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743840Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1873090Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472966Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572451Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632250- 1601880
- 781575
- 331485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231398Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391372