Vähemmän kaunis nainen - kuinka pukeudut?

Harmailija-78

Oma tilanteeni on tämä: Sairaus on tehnyt minusta rumahkon. Olen aina rakastanut kauniita ja persoonallisia vaatteita, mutta nyt en enää uskalla pukeutua sellaisiin, koska tulee tunne, että ruma ei voi käyttää kaunista, enkä toisaalta enää halua tulla huomatuksikaan.
On siis pitänyt siirtyä käyttämään värittömiä ja massaan sulautuvia vaatteita.
Joskus vain ihailen nettikauppojen kauniita vaatteita ja melkein itkettää, kun en enää pysty niitä käyttämään.
Miten muut vähemmän kauniit naiset? Yritätkö kauniilla vaatteilla kaunistaa itseäsi vai viihdytkö mieluumin arkisissa ja massaansulautuvissa vaatteissa, jotka eivät niin tuo sinua esille?

47

1618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että kauniit vaatteet kauniille ja rumat vaatteet rumille?

• pyh.

sama mitkä vaatteet sulla on päälläsi kun olet sairaan likainen sisältäsi.

• what?

Tämä on varmaan sitä naisenlogiikkaa nyt aivan parhaimmillaan.... :-D Sinun pitäisi varmaan avautua vähän enemmän esimerkiksi tyylistäsi ennenkin tuota kukaan tajuaa.

No koitetaanpa nyt sitten vastata. En ole koskaan pyrkinyt mitenkään erikoisesti tuomaan itseäni esille joten varmaankin sulaudun massaan. Enkä sen puoleen ole mitenkään erityisesti yrittänyt kaunistautuakaan, ja varmaan siksikään en kovin kaunis myöskään ole. Mutta ei kai kukaan normaali ihminen osta sellaisia vaatteita jotka ihan erikseen KOROSTAAKAAN mahdollisia huonoja puolia. Ja esimerkiksi vääränmalliset ja huonosti istuvat tai peräti vääränkokoiset vaatteet paitsi näyttävät AINA rumilta, myös tuntuvat epämukavilta elleivät jopa haittaa suorastaan elämää. Kuka hullu sellaisesta nyt erikseen vielä maksaa? Jos todella haluat RUMIA vaatteita niin shoppaile farkut jotka nousevat persevakoon ja puristavat jenkkakahvat esille, osta pari numeroa liian isot korkkarit ja koita kävellä tyylikkäästi ja lainaa mieheltäsi/isältäsi tms. joku XXXXXL-koon topparotsi. Eiköhän näillä eväillä ala olla aika hyvä loppusilaus siihen sinun (oletettuun?) rumuuteesi.

Tai toinen vaihtoehto "rumaan pukeutumiseen" on tietysti säilyttää entinen tyylisi siitä huolimatta että juuri nyt sinusta tuntuu siltä ettet siinä viihdykkään. Pystypäin ylpeänä kävelevä ihminen on aina kauniimpi kuin sellainen joka jatkuvasti näyttää siltä ettei viihdy nahoissaan, olipa päällä mitä hyvänsä.

• vcxvxcvv

Eikö goottityyli tms. ole yleisesti rumien suosiossa?

• efefaefef

Miksi minä olen törmännyt vain kauniisiin gootteihin? Läskit on asia erikseen.
        Ehkä kauneus on katsojan silmässä. Ehkä olet yksinäinen idiooti.

• vcxvx
        efefaefef kirjoitti:

Miksi minä olen törmännyt vain kauniisiin gootteihin? Läskit on asia erikseen.
        Ehkä kauneus on katsojan silmässä. Ehkä olet yksinäinen idiooti.

Ehkä en ole. Kyllä meidän koulussa aikoinaan rumat alkoivat gooteiksi ja näkyyhän noita rumia gootteja jatkuvasti. Kauniitakin ehkä joskus, mutta selvästi harvemmin.

Kauneus on todellakin katsojan silmässä. Jos tykkäät ylipainoisesta, valitse gootti.

• 1917
        vcxvx kirjoitti:

Ehkä en ole. Kyllä meidän koulussa aikoinaan rumat alkoivat gooteiksi ja näkyyhän noita rumia gootteja jatkuvasti. Kauniitakin ehkä joskus, mutta selvästi harvemmin.

Kauneus on todellakin katsojan silmässä. Jos tykkäät ylipainoisesta, valitse gootti.

Jestas. Sinulta sitä sitten aina lohkeaa näitä idioottimaisia kommentteja.

• :-D
        1917 kirjoitti:

Komppaan. Kyseiseltä kirjainyhdistelmältä irtoaa lähestulkoon aina jotain aivan käsittämätöntä.

• vcxvxcvxc
        1917 kirjoitti:

No tietenkin totuutta saa pitää idioottimaisena, mutta ei se kovin järkevää ole.

• pukeudun ihan mielentilan mukaan,
      pidän paljon värikkäistä ja persoonallisista vaatteista joita enimmäkseen käytänkin
      paitsi synkimpinä masennuksen hetkinä, jolloin "piilotan" itseni tummiin ja väljiin vaatteisiin

mur

• siuppa

Aivan uskomaton kysymys! Tottakai pukeudut juuri sellaisiin vaatteisiin mihin haluaisitkin pukeutua! Joka tapauksessa varmasti pukeudut omaksi iloksesi etkä (pinnallisten) muiden takia. Jos tämä sairaus on sinusta vienyt ulkoista kauneuttasi älä vain anna sen viedä sisäistä kauneutta, tai ainakaan vaatteitasi! Jokainen ihminen on kaunis luonteellaan ja rohkeudellaan. Älä anna elämän oikuille periksi vaan ole (ja pue) juuri niin kuin haluat! :) Jaksamista ja rohkeutta!

• Kukkii se perunakin

On meillä naisilla ongelmat...Itse olen liian suuri joka suuntaan: 180 cm pitkä ja liian lähellä 100 kg, täysin terve neljä lasta aikoinaan synnyttänyt reilu nelikymppinen. Siis todella niitä "loppuillan valintoja"! Onneksi on sama ukko jo 27 vuotta rinnalla katellu painovoiman vaikutuksia rinnuksiin ja muihin nahankappaleisiin, eikä ole karkuun juossut. Etten vaan olisi pyydystänyt oikein todellista Alfa-urosta!

Ihminen on paljon enemmän kuin ulkoinen olemus ja kauneus on paitsi katsojan silmissä myös katoavaista. Sydämessä se tosi kauneus asuu, eikä rumaa sydäntä voi peitellä parhaallakaan vaatteella.
      Toivon, että uskallat olla sellainen kuin olet ja pukeutua persoonaasi kuunnellen. Ehkä sairaus ei silloin määrittele koko identiteettiäsi. Ei kukaan ole velkaa anteeksipyyntöjä ulkonäkönsä takia.

Sympatiaa ja tsemppiä, kohdelkaamme toisiamme niin kuin haluaisimme itseämme kohdeltavan!

• sivusta lueskelija

Ihana kirjoitus, kiitos

• no niin justiinsa

hei tää on vissiin provo? ei kai kukaan voi olla noin yksinkertainen, eihän?ole kuule rauhassa ruma mutta että vielä tyhmä?

• pakkopaplarit

Minäkään en haluaisi miettiä mitä pistän päälleni. Enkä katsoa peiliin. Enkä varsinkaan miettiä sitä miltä näytän. Se vaan ei mitenkään kiinnosta. Päärynähän siellä kuitenkin vaan on, iso perse selkäpuolella jota ei itse koskaan näe mutta se painaa jo.

• heteromiees

Iso perse hoikalla naisella on juuri se juttu, mikä tekee seksikkään.

• setä sanoi sen

Yhdestä asiasta olen varma: Se mikä on kaunista naisesta ei välttämättä ole kaunista miehestä, varsinkin naiskauneuden suhteen. Voi melkein tältä istumalta väittää, että puolet "rumuudestasi" vähintäänkin on omaa liioitteluasi. mene vaan kokeilemaan niitä ryysyjä ja jos tykkäät, niin pidät päälläsi. Tuoksu hyvälle ja anna palaa. And don`t forget daydream like this:

http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/1/o5qPbi5aZ1I

• Koko Totuus

Ruman naisen on pukeuduttava säkkiin ja hierottava tuhkaa hiuksiinsa.

Ruman ihmisen on istuttava baarissa hiljaa nurkkapöydässä ja juotava kaljaa. Viini käy vain kauniille ihmiselle, shampanjasta puhumattakaan.

Rumalle naiselle sopiva aviopuoliso, jos hän nyt kenellekään kelpaa, on ruma ja köyhä mies. Jos he saavat lapsia, niistä tulee rumia ja köyhiä, joten älä mieluummin tee lapsia, jooko?

Rumalle ihmiselle sopivaa musiikkia on kummelin "Rumat Ihmiset", tässä linkki:
      http://www.youtube.com/watch?v=DiDW3BLyTYc

Rumat ihmiset, menkää kotiinne.
      Rumat ihmiset, ootte turhia

• -Jannetässä moi

"Rumalle naiselle sopiva aviopuoliso, jos hän nyt kenellekään kelpaa, on ruma ja köyhä mies. Jos he saavat lapsia, niistä tulee rumia ja köyhiä, joten älä mieluummin tee lapsia, jooko?"

Kuinkas kova olet huutelemaan kasvotusten vai iskeekö pelko pikku
        pissikselle. Äkkiä sun naamastas saadaan semmonen ettei
        äitikään tunnista ja rahathan sulla on muutenkin sieltä pankista
        otettu velaksi koska olet persaukinen vajakki.

• 2 vuotta myöhemmin
        -Jannetässä moi kirjoitti:

"Rumalle naiselle sopiva aviopuoliso, jos hän nyt kenellekään kelpaa, on ruma ja köyhä mies. Jos he saavat lapsia, niistä tulee rumia ja köyhiä, joten älä mieluummin tee lapsia, jooko?"

Kuinkas kova olet huutelemaan kasvotusten vai iskeekö pelko pikku
        pissikselle. Äkkiä sun naamastas saadaan semmonen ettei
        äitikään tunnista ja rahathan sulla on muutenkin sieltä pankista
        otettu velaksi koska olet persaukinen vajakki.

Arvelisin teitä edeltävää viestiä huumoriksi.

• khkjhkjh

Rumia ihmisiä ei olekkaan. Pukeudu kuten ennenkin ja lakkaa hölmöilemästä.

• ulkoinen olemus jees

Vaikka olisit kuinka ruma, kun kannat vaatteesi tyylillä ja ylpeänä, on se kaunista. Katso värit mitkä sopivat, osta tyylikästä, yksinkertaista ja istuvaa. Olet silloin tyylikäs ja hyvän näköinen. Sairauden vuoksi ulkonäkönsä menettänyt ei voi näölleen mitään, kuten ei kukaan muukaan. Mutta eihän täällä niin kauheasti kauniita ihmisiä ole, tavallisen näköisiä lihavia ja laihoja ihmisiä. Katso ympärilles, rumatkin naiset näyttävät huoliteltuina paremman näköisiltä ja jos eti kulje anteeksipyytävän näköisenä vaan itsevarman oloisena, olet hyvän näköinen. Rumasta ei tule kaunista millään, mutta ei tarvikaan, riittää kun on siistin näköinen ja tosiaan kantaa vaatteensa tyylillä. Kokonaisuus on silloin kaunista. Ole iloinen ja hymyuileva ja seurallinen. Ihmiset eivät silloin edes huomioi ulkonäköäsi. Ei kauheasti ehkä nytkään, vaan sinä itse olet ulkonäkösi vanki.

• Ruma tai ei niin pukeudu kauniisti. Se näyttää aina hyvältä.

• Tammi2

Vanha viisaus näkö on luojan luoma, tavat on niin kuin itsetahtoo.
      Kivat vaateet pukevat kun säädyllisesti pukeutuu,ei minihameeseen enä 60v:tta esim.
      Siisti pukeutuminen on silmäruokaa vanhallakin.

• 89

Kas mikähän se sellainen sairaus on?

• Mulla oli nuorena, koulukiusattuna sellainen kausi, että pyrin sínun tapaasi olemaan väritön ja massaan sulautuva, koska ajattelin, että se saisi minut huomaamattomaksi, ettei minua huomattaisi ja kiusattaisi. Se tarkoitti, nykyään kai sanottaisi lievästi gootti-tyylin muuttamista muiden suosimaan lacostepaita-tyyliin (silloin se oli tosi in, "kaikilla"). Ei se mitään kiusaamiseen vaikuttanut, päinvastoin, sitten vasta kiusaajat terästäytyivät, että mitäs nyt! Palasin sitten omaan tyyliin, entistä voimakkaammin. En ole myöhemmin enää hakenut hyväksyntää omalla tyylilläni mihinkään ryhmään nähden.

Sinua ei varmaan kiusata, aikuista ihmistä, mutta en kehottaisi luopumaan omasta tyylistä vaan pitämään siitä vielä tiukemmin kiinni. Persoollinen oma tyyli vahvistaa itseä ja saa muutkin ihmiset uskomaan, että tolla on ihan omat ajatukset ja oma persoona, jota ei voi lokeroida ruma-kaunis-akselilla.

Ylipäätään ihmiset puhuu ulkonäkö asioista surullisen paljon. Ulkonäkö on niin pieni osa ihmistä, muilla asioilla on paljon enemmän merkitystä. Varhaisteini-iässä jo aletaan miettiä, että mä olen maailman rumin tyttö ja miksi mussa kaikki ei voi olla toisin.Kaikille pienille tytöille toivoisin paljon sellaisia vahvistussäteitä, että he voisivat ajatella olevansa maailman kauneimpia ja ihanempia tyttöjä .)

• huomattu on.

yleensä se kiusaamisen uhri on se kaunein jolle fläsäteinit on kateellisia.

• huomattu on. kirjoitti:

yleensä se kiusaamisen uhri on se kaunein jolle fläsäteinit on kateellisia.

Mun pääkiusaaja oli hoikka poika :)

• Tertusta Pippan

opettele suomenruotsalaiseksi ja puhu sitä myös kuuluvasti yleisillä paikoilla,kuten he tekevät niin rumuus muuttuu kunnioitettavaksi.

• kauniista kiltti

Suomenruotsalaiset ovat mielestäni kauniita ihmisiä, joten eipäs haukuta mitään ihmisryhmiä tällä palstalla.

• Epävarma

Alkuperäisen kirjoittajan tapaus on minulle myös arkipäivää. Olen useissa kasvoihin kohdistuvissa leikkauksissa (pakollisissa, sairauden takia) menettänyt ulkonäköni. On vaikea itse hahmottaa uutta ulkonäköään ja sitä, että on erilainen. Kun on ollut kaunis ja käyttäytynyt näyttävästi, on tosi vaikeaa, jos liikaa nyt kiinnitetään kielteistä huomiota. "Äiti,, miksi tolla on tommoista?". Niinpä mielellään oleskelee maanvärisessä.

• Totta.

Se on,ettei rumasta saa kaunista,vaikka käyttäisi muodikkaita ja kauniita vaatteita.Mutta jos muuttaa omaa asennettaan ja hyväksyy oman rumuutensa ja jos kauniista vaatteista saa oman mielensä tyytyväiseksi,niin kukapa estää käyttämästä kauniita vaatteita?

• -Janne.

missäs sinä rumia olet nähnyt?
        taidat olla niitä vajakkeja joiden mielestä on olemassa jopa
        syntyjään kauniita ihmisiä.
        ota selvää asioista... kauniiksi täällä pääsee kuka tahansa aikuinen nainen
        kun osaa niksit ja oppii ne. äläkä inise vaatteista mitään vaan se kroppa
        ja kasvot on se mitä tarkoitan, vasta sitten katotaan kokonaisuus.

• .....

Miksi estät itseäsi tekemästä ja olemasta sellainen kuin haluat?
      Niinku mistä lähtien onni on tullu siitä, että miettii mitä muut miettii?

• tällain vaa

Minä sairastuin anorexiaan n3,vuotta sitten,olin ''ruma'' ja vaatteeni rumia. Kun pikkuhiljaa parannuin ystäväni auttoi hän hoki päivittäin ''olet kaunis''' ja vei minut shoppailemaan,tämä auttoi minua jaksamaan. JOTEN ÄLÄ LUOVUTA! Tiedän että jossain sisimmässäsi olet kaunis eikä mikään sairaus voi pilata sitä.

• Tiinakaisan tyyliä

Rumalle sopii vekkihame. Varsinkin jos se puetaan vajaamittaisten housujen päälle. Huivi päähän talvella, mummotyyliin. Ja kaksi numeroa liian pieni ruma talvitakki jossa vyö. Beige bleiseri kaks numeroo iian iso. Polkkis, pullonpohjasilmälasit.

• omalupa

Olen nainen, pitkä, vahva ja harteikas. 175/85. Mielestäni en ole ruma mutta paksuja sääriäni en välitä esitellä ja pidän lähes aina housuja. En välitä muutenkaan meikata enkä käy kampaajalla vaan parturissa joka saa leikata aina niin lyhyeksi kuin uskaltaa. En ole koskaan värjännyt hiuksiani.

Tämä nyt vain on minun tyylini, sanoon muut mitä tahansa. Jos meikkaan ja laittaudun tunnen itseni idiootiksi. heteronainen silti olen mutta koska olen oma itseni olen tämmöinen.

• -Janne.

laita nyt rumasta kuva niin sitten uskotaan sua?
        ootko tullut ajatelleeksi että kaikki ei jaksa olla kuten sinä?

• -JanneJ.

Eiköhän se kauneus ole ihan taitolaji paitsi joku suomi24 prinsessa toki voi olla eri mieltä asiasta.

• serty7uioplåö

Rumasti tietysti.Yritän sulautua maisemaan :/

Eiköhän jokainen laita kuitenkin oman persoonan, tailauuden tai budjetin mukaista päälle. Sitäpaitsi kauneus on katsojan silmissä. Jos et halua herättää huomiota, niin laita tavallista ja päinvastoin.

• hhj- - - -hhj

Ja kuka sen määrää kukaon vähemmän kaunis. Lapsellista jaarittelua. Kaikki ihmiset ovat kauniita , omalla sharmaattisella tavallaan

• ...

Vartalon virheitä voi peitellä.
      Kyllä se on kova ääni ja yleensä esillä oleminen alituiseen, joka saa ihmiset kiinnittämään huomiota vikoihin.
      Harva ihminen on sellainen jota voi sanoa rumaksi. Jos olet kalpea, värikäs pusero kerää katseet.
      Ehkä en pukeutuisi hameeseen koska minulla ei ole kauniita jalkoja.
      Muuten voin pukeutua vaikka koristeelliseen tunikaan.

• Mä tykkään enemmän mukavilta tuntuvista vaatteista, jotka ei aina tosiaan ole välttämättä edes kauniita. Siistejä ja arkisia aivan, mutta mukavia päällä. :-)

Yritän hiukan katsoa, että kyseiset vaatekappaleet päällivatteiden suhteen sopivat keskenään yksiin, kuten vaikka tyylinsä, värinsä ja mallinsa puolesta.

Etten sekoita korkokenkää ja verkkarihousua keskenään, liian lyhyttä napapaitaa että vatsamakkarat tursahtaa ulos jne. Ennen olin aika tarkkaa vaatetuksestani, mutta iän myötä ei enään niin jaksa stressata onko joku vaatekappale kaunis. Mukavuudenhalua varmaan.

• Jade 2014

Yksikään ihminen, joka on hyvä ei ole ruma. Olipa ulkoisesti kuinka kaunis tahansa, mutta sielu on itsekäs ja paha, ei ole kaunis ihminen. Jokainen pukeutukoon kauniisti, taustaan ei kannata häipyä. Jokaisella ihmisellä on vain tämä yksi elämä, joten sa pitää elää niin kuin tuntuu hyvältä. Jos tahtoo itselleen kaunista ja näyttävää, niin siitä vaan. On aivan totta, että kauneus on katsojan silmissä ja sielussa. Ulkoinen kauneus ei ole tätä maailmaa eteenpäin vievä voima, vaan hyvyys ja viisaus.

• rumix

Minä olen aina ollut kasvoiltani hieman tavallista rumempi, iän ja lihomisen myötä kasvojen rumuus on vielä lisääntynyt. Ennen hoikkana ja suht hyväkroppaisena käytin usein vaatteita, joissa näytin mielestäni hyvältä ja vartaloni hyvät puolet korostuivat. Se oli oikeastaan hauskaakin huomata, että talvella miehet eivät juuri vilaisseetkaan, mutta kun ei ulkovaatteita tarvinnut enää käyttää ilmojen lämmetessä, jopa alkoi katseita viivähtää. :D Oletan kuitenkin, että kauniskasvoisia katsellaan talvellakin, eikä rauhaa saa.

Nyt kun olen tukevampi, ensin pienen itsesääli/epätoivovaiheen ja kaapuihin kääriytymis/eimitäänväliä -aatosten jälkeen aloin taas kiinnostua pukeutumisesta. Rintani ovat kuitenkin isohkot ja peppu hyvänmuotoinen, jaloissakin hyvä malli. Vyötärö on se joka tursuu, joten kun hieman katsoo sopivanmallisia vaatteita ja käyttää hyviä rinstikoita, alkaa taas jokunen katselijakin löytyä. Ei sillä että miesten katseet niin tärkeitä olisi, mutta ainahan se sekä kehut mieltä hieman ylentävät, tällaisella rumakasvoisella, joka ei niihin ylenpalttisesti ole tottunut ilman että vähän panostaa siihen pukeutumiseensa.

Ja varmasti on ihmisiä, joita ärsytän. Varmasti löytyy sellaisia, joiden mielestä pitäisi kaavuttaa itsensä, kun näyttää tältä. Mutta ei ole vielä kukaan suutaan uskaltanut avata.

• rumix

Ja kun tähän nyt tulisi kysymys, mikset laihduta ;) , niin vastaan jo valmiiksi. Kyllä laihdutan, mutta kuten jokainen painonpudottaja tietää, ei se niin nopeasti ja sutjakkaasti aina suju, etenkin kun ei mikään parikymppinen ole enää. Jonkin verran olen jo onnistunut. :)

• rumix

Ja kun tähän nyt tulisi kysymys, mikset laihduta ;) , niin vastaan jo valmiiksi. Kyllä laihdutan, mutta kuten jokainen painonpudottaja tietää, ei se niin nopeasti ja sutjakkaasti aina suju, etenkin kun ei mikään parikymppinen ole enää. Jonkin verran olen jo onnistunut. :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3544
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      441
      3063
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      23
      2830
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1917
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1517
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1380
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      107
      1267
    8. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      104
      1222
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1143
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      32
      983
    Aihe