Mitä mieltä olette. Pitäisikö hölkkääjät saada pois juoksijoiden tieltä sisäradoilta?
Hölkkääjät ovat tiellä ja kävelevät rinnakkain, joten juoksijat eivät pääse tekemään drillejään ja vetojaan vaan joutuvat näiden ultraan harjoittelevien hölkkääjien jalkoihin.
Pitäisikö hölkkääjien itse ymmärtää, että eivät valtaisi sisäjuoksuratoja vaan harjoittelisivat ulkona sitä kävelemistään ja jättäisivät sisaradat juoksijoille, jotka tekevät oikeita tekniikkatreenejä?
Mitä mieltä olette? Pitäisikö hölkkäilijöille laittaa omat ajat, milloin he voivat tulla sinne syömään ja kävelemään ja rupattelemaan kun tekevät ultratreeniään?
Hölkkääjät pois radalta
113
832
Vastaukset
- Calle Svahlkulla
No nimenomaan näin sen pitäisi mennä. Juoksijoiden piirissä kytee tällaistakin ajatusmallia. Sisäradan minimivauhdin tulisi olla 3.30/km. En voi käsittää, että kaikenlaiset ultrahölkkääjät ovat omineet harjoittelualueen.
Vähin olisi, että näiden olisi käytettävä neonkeltaista turvakypärää ja huomioliiviä. - tuotanoinniiiiin
Osalla on esimerkiksi astmaa, joka ei kestä kylmässä -tai edes viileässä- ilmassa kuntoilua, ja silti reipas kävely tai kevyt hölkkä on hyväksi keuhkoille.
Joku saattaa myös toipua hoidoista ja leikkauksista esimerkiksi syövän jäljiltä, ja kokee turvallisemmaksi aloitella kunnonkohennusta tasaisella ja ihmisten ilmoilla.
Herrat koittaa nyt vaan hyväksyä, että monenlaista menijää on.
Onneksi olette itse juoksukuntoisia. Ehkä huomenna ei ole niin.
Se tulisi aina muistaa. - mettenen
Onko sisäradat tosiaan kävelijöillekin? Olisi kyllä aiheellista laittaa joku raja, kenelle sinne myydään kausikortteja. Todisteena vaikka maratonaika alle 3 tuntia tai vuorokaudenjuoksu 160km. Numerolapunraiskaajat voivat kävellä ulkona. Kaupoista saa halvalla nastoja kenkien pohjiin, pysyy pystyssäkin siinä kävelyvauhdissa.
Sisäradat oikeille juoksijoille. Voisiko joku laittaa addressin pystyyn. - UltraBoileri
Adressi siis ja pitkä pliis!
- "juoksija"
"Juoksijoiden" pitäisi mennä ulos treenaamaan. Eihän Suomessa ole yhtään oikeaa juoksijaa, jos tarkastellaan asiaa kansainvälisestä näkökulmasta. Ja tärkein syy on siihen että nämä kilpajuoksentelijat mielellään vaan venyttelevät siellä lämpimissä sisätiloissa kun ulkona on vähän kovempi pakkanen (lue: -2 astetta)
Hölkkääjät ovat tervetulleita sisäradoille aina! Erittäin hyvin on tuossa perusteltu nuo terveydelliset syyt. Mutta suomalaiset urheilijat on pumpulipoikia joilta pitäisi sisähallit kieltää. Itse olen ns. juoksija, tosin pidän itseäni lähinnä kuntoilijana, koska vertaan vain ja ainoastaan niihin ihan oikeisiin juoksijoihin eli afrikkalaisiin, mutta ehdin kyllä väistämään hölkkääjiä alle 3.00/km vauhdissakin. - uoksija016
Samaa mieltä kuin "juoksija" kaikki on itsestä kiinni. MInustakin olisi voinut tulla huippu, mutta valmentaja pilasi minut. Nyt sen tiedän koska olen hiihtänyt ja lihakseni näytää sen. Juoksen 4:00 vauhtia vaikka kumisaappaat jalassa 10km.
Lappi rules!!!! - Yx somali hesast
kestävyysjuoksu on luultavasti yks helpoimmista lajeista nousta kansalliselle huipulle. Taso on niin surkee.
- sairas vääns
Siis onko nyt puhetta radasta no 1, kun puhutaan sisäradasta ja 5ja 6 kun puhutaan ulkoradoista.
Mun puolestani hölkkääjät voi juosta sisähallissa, jos juoksevat niillä uloimmilla radoilla ja jättävät meille vauhdikkaammille juoksijoille sisemmät radat tai ainakin sen 2-3 ratojen välisen viivan. - minä itse
sairas vääns kirjoitti:
Siis onko nyt puhetta radasta no 1, kun puhutaan sisäradasta ja 5ja 6 kun puhutaan ulkoradoista.
Mun puolestani hölkkääjät voi juosta sisähallissa, jos juoksevat niillä uloimmilla radoilla ja jättävät meille vauhdikkaammille juoksijoille sisemmät radat tai ainakin sen 2-3 ratojen välisen viivan.Rata 2 on juoksijoille. Ohitukset ykkösen ja kolmosen kautta. Radat 3 ja 4 hölkkääjille, takapuolille ja niiden tuijottajille. Ykkönen sählynpelaajille ja vitonen kävelijöille. Pikajuoksijat painukoot alakertaan, siellä on tilaa.
- Lappalainen
minä itse kirjoitti:
Rata 2 on juoksijoille. Ohitukset ykkösen ja kolmosen kautta. Radat 3 ja 4 hölkkääjille, takapuolille ja niiden tuijottajille. Ykkönen sählynpelaajille ja vitonen kävelijöille. Pikajuoksijat painukoot alakertaan, siellä on tilaa.
No nyt sinne on tänään ainakin tulossa yksi varmasti hölkkääjä. Tai no menee mulla mara tonne 3.50. Ensimmäinen luku tarkoittaa tuntia ja toinen minuuttia. Oon käynyt lenkilläkin ahkerasti. Tänä vuonnakin 0 kertaa. Lisäksi olen loistava suksien voitelija, oikein expertt. Teen omat sekoitukset. Tänä vuonnakin olen voidellut 0 kertaa.
- O.mali
Onko joku ikinä nähnyt somaleita lenkillä. Jos on helppoa niin sopii koittaa
- Mettesbalviini
Kyllä kiukuttaa kun hölkkääjät valloittavat radan ja toiset jopa ultraavat. Raiskaavat numerolappuja urakalla kun me täällä vain levätään paskojen akillesten takia. Jos minä pystyisin juoksemaan, en ainakaan menisi ultraamaan sisäradalle tai hölkkäämään sinne. Menisin sinne juoksemaan ihan kunnolla. Mutta arvokkaampaa on maata kotona akillekset rikki kuin häpäistä itsensä leikkimällä juoksijaa hölkkävauhvilla.
- Pasi 88 KasiKasi
Menkööt hölkkääjät ulos tai hiihtoputkiin hölkkäämään. Kyllä tää on ihan uusi ilmiö, että hölkkätasoiset "urheilijat" työntää napansa sisähalleihin.
Tääkin liittyy tähän degeneroituneen sukupolven aivoituksiin. - M e t t o
Pasi 88 KasiKasi kirjoitti:
Menkööt hölkkääjät ulos tai hiihtoputkiin hölkkäämään. Kyllä tää on ihan uusi ilmiö, että hölkkätasoiset "urheilijat" työntää napansa sisähalleihin.
Tääkin liittyy tähän degeneroituneen sukupolven aivoituksiin.saaatanan saaaaatana akilleet paskana. Mutta kävele en metriikään. Täysiä pitää mennä. Ihme että tauon jälkeen vedin 190km /15vrk täysii. Ei kestä paikat, mut en kävele
- kuka maksaaaa??
Pasi 88 KasiKasi kirjoitti:
Tääkin liittyy tähän degeneroituneen sukupolven aivoituksiin.Verorahoilla maksetut uimahallit ja sisäliikuntahallit on kaikille.
- Caballo Baldini
Toi on niiiiiin tota.
- Parasta A-ryhmää
Hölkkääjät v**uttaa niin penteleesti
kun pitäs vetoja kiskoa kellon kanssa.
Ei muuta kun prime time hinnat juoksijoille
duunin jälkeen, köyhät voi hölkkää pimeessä
halvalla. Lähtee läskit maisemaa peittämästä.- westendin kermaperse
Tota tota..
Taitaa areenan juoksijoiden taso olla just siks niin heikko, kun hinnat on mitä on. Siellä nää fitness -toimitusjohtajat hölkkää kun projektilapset pelaa säbää. Myllyssä huokuu ihan erilainen tekemisenmeininki, vaikkei kaikki ihan huippuja oliskaan.
- Oikea juoksija.
Samoin pitäisi tehdä kisoihin. Hitaammat voisi maksaa hiukan enemmän, koska heidän takiaan huolto joutuu olemaan paikalla niin kauan. Tai hölkkääjille omat kisat. Minkä ihmeen takia hölkkääjät vinkuu oikeisiin juoksukisoihin. Eikö heille riitä, että saavat nauttia pelkästä juoksun ilosta.
- Net
Samaa mieltä, mä olen niin nopee että huolto on turhaa!!! Saatanan nr mulkut pilaa minun kisat.
- 17978gv
Net kirjoitti:
Samaa mieltä, mä olen niin nopee että huolto on turhaa!!! Saatanan nr mulkut pilaa minun kisat.
eivät sentään vielä rollaattori typpejä
rasisäradalla könyämässä - jotila
eikä kaikki saa edes mehua
- jokumukajuoksija
menkää "pika"juoksijat myllyyn, siellä ymmärretään väistää takaatulevia! haha esportilla ku vedin vetoja ja huusin rataa vapaaks nii sain vastaukseks, että "ota toinen rata perkele".. hmmm no kyseinen miesporukka vei rivissä juostessaan kaikki kuusi rataa, niin pakko oli juosta päin... voi harmi :)
- Täh
Naurettavaa tämä tiettyjen pikajuoksijoiden "touhu". Heille pitäisi varata koko halli, että pääsevät tekemään pikkupyrähdyksiään. Suurimman osan ajasta kävelevät vesipullo kourassa rataa ympäri itseään esitellen. Ulos vaan pyrähtelemään.
Jos lajittelemaan aletaan, niin meneekö sunnuntaihiihtäjät ladulla umpiselle, jotta kilpahiihtäjät saavat harjoitella?- nilkat skana
Esportti on ylipäätään huono paikka nopeaan juoksuun. Ruuhkan vuoksi ei pysty juoksemaan toiseen suuntaan, pitäisi olla päiviä jolloin kierretään myötäpäivään. Radan kovalla alustalla samaan suuntaan kiertämisen rasittavuus korostuu.
- serdtuygjk
Paitsi että nämä hölkkääjät ovat hitaita, ei heidän järjenjuoksukaan tunnu olevan järin nopeaa. JOS VAIHTAA RATAA, eli siirtyy ulommas, KATSOKAA TAAKSE ENNEN KUIN VAIHDATTE "KAISTAA". Kaiken huippu nämä lapset ja nuoret jotka kulkee surutta poikki radan ja jopa vastakarvaan eivätkä seuraa ollenkaan tuleeko kohti juoksija 30- lähes 40km/h vauhdilla. Pahimmassa tapauksessa henki pois, jos törmäys tulee. Ja näiden huoltajat ovat tietenkin myös vastuussa miten he neuvovat heitä toimimaan.
- nilkat skana
Vähän veikkaisin että jos noin kävisi, että törmäät ja joku kuolee, asiaa tutkittaisiin ja syyte nostettaisiin. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että siellä on lasten leikkipaikat likellä ja sählykentät. Missään ei ole varoitusta 90 kiloisista yli 20km/h nopeudella liikkuvista juoksijoista. Ei aikuisetkaan tajuu katsoa sivulle kun menevät fitnessiin radan yli.
- PiukkaP*rse
Hölkkäys pois JUOKSUradoilta.
Laardia voi polkea juoksumatollakin- jytky_m
Pidäpä sinä turpasi kiinni. Verovaroilla rakennetut hallit ovat kaikille asiakkaille, pilkkahintaan hallivuoroja saavilla seuroilla ei luulis olevan valittamista. Onneksi areenassa ei ole menty tähän ja halli on avoin kaikille maksaville asiakkaille. Pikkasen enemmän sietää löydä rahaa pöytään kuin sen kertamaksun, jos haluatte hölkkääjät ulos radalta.
- Sprintteri.
Ja taas on rampojen raahustuskisat ensi viikonloppuna ja juoksijat ei pääse treenaamaan. Toinen rata suljettu näiden kuuluisuutta ja mainetta vinkuvien hölkkääjien takia, jotka ei menesty maralla. Mutta kun hitaalla mara-ajalla ei kukaan nosta jalustalle, pidennetään matkaa ja kuvitellaan olevansa jotain huippujuoksijoita. Ortopedit näistä korkeintaan hyötyy ja oikeat juoksijat kärsivät kun toinen kerros suljetaan viikonlopuksi näiden kävelijöiden kisan vuoksi. Katsokaapa sunnuntaiaamuna taas sitä jalkojen laahaamista.
Radat juoksijoille, eikä buranaliuskat käsissä käveleville ultraajille. - disperiini
älä sotke buranaa tänne. Nämä kestit tarjoaa disperin.
Lakanat ja kaikki maalattu. Dumbe täältä tullaan!!! - shääliks käy
Miksi dumbo ei ole tänään kirjoittanut kolmeakymmentä viestiä itsestään ja näsäviisastellut soiroselle. Jos tuleekin yskä ja on pakko perua tulo kun on tullut uhottua liikaa. Kun kovat ultraajat, jotka ovat läheisiäkin tuttuja ja ystäviä, ovat sanoneet, että kykyä on ja mahdollisuutta. Mutta jos ne onkin olleet vain hienotunteisia, eivätkä ole kehdanneet sanoa suoraan, mitä mieltä ovat.
- Hämm
Kuka on Dumbo?
- omBE
tombe
- Turkkusen puolesta
Turun Mafia jyrää tänäkin vuonna kaikki. Eläköön Jatossu ja MariT. Onnea matkaan Suomen parhaille naisultraajille.
- Tietäjä
Kurppa ois suomalsittain voittanut, jos olis päässyt matkaan. Sairastelu pilasi hänen kisansa. Turun mafia ois vienyt Turkuun vain juoksukokemusta. Tietysti Siimes kotimaisista on täysin pitelemätön, ja Japaniin mennee taas voitto koko kisassa.
- Orhin Veli
Haist ny. Menkä sinne Turkku ja pysykä siäl. Iha kukku tommost mennä poskeilema, ett joutsena ja muut pese koko saki.
Tossuttelija ja tepsuttelija ja muut kokoomulaise ei siädä tommost leuhkimist. Et riittääki pokka mennä tommosta jauhama. Ollaa sentäs kisas, misä Stupin Alekki o suajelijan ja muutenki kaikkien klenkkapolvien pualjumala. - gyndesvan
Gyl otta pattiin kun v.kurppa ei startta. Olis ollu niin mugavaa kun tombe jää jalkoihin.
Olis ollu MINÄ MINÄlle IHAN oikein!! - seitenkuus
Ai mää vai?
Mun ja mun
Mää mää muttet sää
Mul vaa ei mittä sul
Ko olen tämmöne mul kvisti
Ja mul kero - Ultra. Nej Tack
Koska toi naurettava klenkkapolvien kokoontumishölkkä alkaa? Minkälaiset doping -säännöt siä on?
En viitsi käydä paikalla edes treenaamassa. Niin paljon ottaa pattiin tää pseudoultrapultraaminen.- fgögkltrgmölövdfklö
Se on nyt viikonloppuna la-su. Keskiviikkonakin halli on suljettu, mutta silloin juostaan kovaa!
Itse arvostan molemmat lajit korkealle. Ihminen on luonnostaan tehty a) vaeltamaan ja b) juoksemaan saaliseläimen kiinni väijystä. Kestävyysjuoksu on ihan hanurista.
- FiftiSixter
Suamen hard-coreimmat uldraajat Bantzu ja Soironen On-Line. Kaljaa pannuun vaan jantterit, niin pääsette oikeaan kisafiilinkiin! Menkää jo vetään unta palloon. Hävettää vaan aamulla ;))
Toppolino76 jyrää huikeaa ravia. Kestääkö pönttö? - tynbhi
Soirosväänsiä ei yleisössä näkynyt. On naurettava pseudonyymi bittiavaruudessa nykyään. Sen pojan juoksut on juostu. Ei kehtaa enää poika viivalle astua kun keskittynyt enemmän palstailuun kuin juoksemiseen ja porukkaa lappaa molemmin puolin ohi maratontilastossa.
Toppiliino76 se jaksaa yrittää ja uhota, mutta yrittää ainakin. Ei mopolla mahdottomiin. Väänsi "pikkupojan pottakakan" (3 x 100km/vk) ja kovasti ylkpeänä sitä esittelee. Kontrastiksi tähän. Erään kerran yksi "vähän" enemmän juossut totesi treenin sujuneen hyvin kun on pysynyt terveenä ja ulkoiluakin ol kertynyt 6000km kuluvana vuonna ilman ylilyöntejä.
Muuten, hämeenlinnansta, Marin grilliltä saa nykyään Toppoliinon mättöviikkoa - 3 makkaran kikkaretta syvällä lautasella.- ottoskake
tuo mättömakkara pitää saada kitusiin, jaksaa varmasti sillä sen 169km. JEJEPAPAPAPAPAPEOPPAPAPA
- ottoskake
harmi kun v.lurppa ei osallistunut, olis dumbe hävinny puumalle. hahaha hirvee uho ja vaan satamailii hahahahah määrä viikko puree.
kpaatta vetää hienosti pienellä treenillä, hyvä!!!
ja soironenkin hävis vedon, voiko elämä enää enempää hymyillä. - Pantze.
Eipä oo soirosella varaa kuittailla Tompesterille mistään tämän jälkeen. Häipyis vaan pikkuhiljaa sinne takavasemalle kokopelle.
- gtj
mitäs se dumpo nyt teki?? Juoksu jokaiselle kuolevaiselle maholisen 100mailiii. Mutta tarinaa riittää taas 3-4kk minä minä minä
Nyt dumpokin luulis nöyrtyvän niitten höttömättöviikkojen kanssa.- suvista seuraaja
Aloittelijan virhe, väkisin vetää määrät ylös ja odottaa että tulokset sillä nousee. Romahdus.
- proffatuppolasta
dumbolta tyhmä alotus. Nyt 2 vuotta kunnon treeniä ja 250km mahollinen. MInä tiedän olen proffa ja hiilarit on myrkkyä.
- Tohtori Lipasti
Vinis märätön rynners pysyy kartalla! -76 pitää siitä huolen!
- tjg
Dumbon höttömättöviikot siihen saumaan olivat ihan paikallaan.
Joku besserwisser tuppolassa tyydytti itseänsä kertomalla, että oleellisempaa on se mitä on juossut ennen höttömättöviikkoa. No shit sherlock! Tilanne kuitenkin oli se, että juoksut oli jätetty tekemättä ja realiteetit olivat, ettei riittävää aiempaa juoksua ollut. Tällöin mättöviikolla saadaan huomattavia tuloksia aikaan. komia pottakakki on parempi kuin ei kakkia ollenkaan, mutta ei sillä kasvimaata lannoiteta. kaikenkaikkiaan persiistä kuitenkin. Väärin treenattu!
Oleellisempaa olisi kysyä (dumbon itseltään), että kuka käski liukastella 180km/vk paskimmassa mahdollisessa kelissä? kuka käski pitää monen kuukaudenmittaisia juoksutaukoja? Onko tuossa järkeä, että treenaa huonosti, jotta kärsisi enemmän? - halonenexpressa
suolitoimiston puolesta dumbolle onnittelut sitkeestä väännöstä. Täällä ei kukaan pysty edes valvomaan tuota aikaa putkeen.
Vittu mitä luusereita koko raukka sakki. Hävetkää.
p.s. haavisto sai miljooonan, dumbe sai satamailii - Vihtori Lettunen
Tuollahan on jo se huumorintajuttomuussäie ;) dumbelle respektii. Väärin reenattu - väärin juastu.
Toivotaan nyt, ettei takakireet tuppolan hölkkäääjät pilaa tän palstan reteetä meininkii.
Kireitä takareisii sinne vaan. - turunjoutsennousevi
meittin seurast tul hieno tulos satamaillii, melgein voitetti. Ei hävitty gu 80 kilsaa, ei paha, eihä?
hiilarit on pahast, muistakaa se. - erpgerpoigropfiserop
Eikö tämä paskanjauhanta jo riitä? Mitä se on teiltä pois jos jotkut harrastavat ultrausta? Kateelliset!
Itse en ainakaan tullut yhtään kateelliseksi katsoessani laahauskuvia. Antaa ihmisten harrastaa mitä haluavat, miten hullusti haluavat. - Laahustus
Mikä turggulaisille tuli kun ei vieläkään 200km horjahtanut. Muutenkin taso oli surkea. Sata mailia pitäisi olla pohja, eikä mikään huippusaavutus. Paljon meteliä siis tyhjästä. Sadan km tuloksia luvattoman paljon. Mutta missä joutsenan 200km ylitys?
- lääkärisetä
Arcoxian ja buranan voimalla kisataan ja kyse pitäisi olla terveestä urheilusta? Mihin hulluuteen voi julkisuudenhimo ihmisen saada. Hyvästi terve terve maksa ja munuaiset. Sairasta touhua.
- Pervfontaine
lääkärisetä kirjoitti:
Arcoxian ja buranan voimalla kisataan ja kyse pitäisi olla terveestä urheilusta? Mihin hulluuteen voi julkisuudenhimo ihmisen saada. Hyvästi terve terve maksa ja munuaiset. Sairasta touhua.
Jos matka jää alle 200km, niin silloin tuloslistaan pitäisi laittaa merkintä DNES l. did not even start!
Muutenkin olisi hyvä käynnistää samanlainen keskustelu kuin 3h rajasta. Miksi 3h on nykyhölkkääjille liian kova? Miksi hölkkääjät ei pysty juakseen edes 200km/24h. Kaipaan asiallista keskustelua, eikä mitään vastuunpakoilua - mömmöjö nassuun
lääkärisetä kirjoitti:
Arcoxian ja buranan voimalla kisataan ja kyse pitäisi olla terveestä urheilusta?
10 tunnin aikana Arcoxiaa, 1g parasetamolia ja 1600mg ibuprofeiinia.
Kukin voi miettiä, onko ultraaminen terveellistä vai olisiko järkevää siirtyä vaikka naisvoimistelijaksi kävelemään tamburiinin tahdissa. Käyttääkö muiden matkojen juoksijat näin paljon mömmöjä?
- Hukkaan heitettyä
Juoksijat voisivat maksaa ne hallit ihan itse, niin ei tarvitsisi häiriintyä hitaammista veronmaksajista.
- Mett.
Vain 40 ylitti 100 mailin rajan. Surkeaa. Toivottavasti se karsintaraja tulee seuraaviin kisoihin. Oikeassa minä olin koko ajan tässä aiheessa.
- Tombe76
Kiitos kannustuksesta. Palasin sitten tänne(kin) taas. Tosin ehdin aika paljon asioita miettimään kisan aikana, joten voitte olla varmoja, että kirjoittelu varsinkin omista treeneistä, vähenee tulevaisuudessa.
Omalta osaltani voin sanoa ettei kurkkuun mennyt mitään muuta kuin suolatabletteja. Niitä otin säännöllisesti, koska jo aika alussa huomasin, että otsa on suolasta rakeinen. Muiden tekemisistä en tiedä eikä niin hirveästi kiinnostakaan. Ensimmäisen särkylääkkeen otin vasta kotona, kun en olisi muuten saanut nukuttua. - Muutosta kehiin
Ensi vuonna kisaan mukaan palstan juoksijateami puolustamaan Suomen mainetta. Met, Baldini ja Prefointane. Näiden poikien kovavauhtisen suorituksen jälkeen olisi kolmoisvoitto varma. Ultraaminen kaipaa kunnon juoksijoita, eikä mitään harrastelijoita. Kivan tulokset kovenee, joten pikkuhiljaa voisi Suomestakin tulla näitä ammattiurheilijoita juoksemaan. Pääsisikö pojat ilman näyttöä edustamaan ulkomaille MM-kisaan? Hinku heillä on varmaan kova kirjoituksista päätelleen ja ovathan he juoksijoina Suomen eliittiä.
- Pilleripop
Ei muuta kuin tramalia ja panacodia vuorotellen, ei polvet ja kylkiluut vaivaa. Kyllä jaksaa monta ultraa vuodessa kun on oikeat tropit. Kyllä nyt nääs kannattaa tehrä aaltoja koville tyypeille. Reseptilääkkeet rules. Kyse ei olekaan siitä, kenellä on paras kunto vaan kenellä on paras reseptinkirjoittaja.
- Perfontaine
Kumpi kuulostaa mielestänne seksikkäämmältä:
a) Hölkkäsin/kävelin 24 tunnissa 160 kilometriä
vai
b) Juoksin 24 tunnissa 100 mailia?
- met
Ei ne mitään juoksijoita edes ole, jotka muka juoksee sen 100 mailia. Sen nyt kävelee pyörätuolipotilastakin. Turhaa kekkalointia. Kun ei onnistuta marathonilla niin aletaan ultraajiksi. Se kuulostaa niin hienolta.
Idioottien hommaa.- Jogoilija
Hei kaikki!
Kysymys. Jos kävelee 24 tuntia yhteen pötköön esimerkiksi 7.30 kilometrivauhtia niin tuleeko siitä matkaksi 100 mailia?
- joutsen.
Mutta gyll mää oon kaikkein kaunein gu mullon pinkki juoksuhame ja sitä Gietsukin oikein ihailee. Niin ryhdikkäästi hölkkään, että heikommilla käy kateeks.
- Laitila Jysky
Ei satamailisse mittä lahjakkuut vaadita. Iha tommosel kansakoulupohjal o vedetty pal pitemmäl.
Sosiaaline meria on pistäny juaksuhommat ihan perseelles. Tommoset poskisolistit jauhava paska minkä leipälävestäs kerkiävä.
Alkaka tehrä työt enemmä ja soittaka poskeas vähemmä.
Jumankaut et pistä ni vihaks!
- Gjtgtj
Ah ma nauraa taas! Tupoille tulee yllätyksenä, että MM-kisoissa OIKEASTI pitää olla edustusasu :D
Paras on että numerolapun raiskausta nämä eivät häpeä, mutta nyt tuntenevat etteivät ole kantamansa paidan arvoisia. Vielä ehtii jäädä kotiin. Jää jos edes epäilet!- hatepa
Jaa, ma nauraa ja :D
Totta tosiaankin noi vetetraakkien "arvokisat" on muutenkin ihan oma lukunsa. Jossain Takahikiän maratoonilla voi tulostaso olla kovempi kuin veteraakkien MM-kisoissa.
Muistellaas esimerkiks Noita Lahden Mömmöm kisoja parin vuojen takaa.
Mua nauratti niin taajaan se Lahen tuppolointi. Hölkkätasoiset tuppoloitsijat kävivät kuumana vooruumilla, kun ei saaneet raukkaparat ottaa sitä rakasta apuriaan l. sykemittaria mukaan. Voi sitä kitinää ja itkua.
Ja jos muistellaan siten itkupillien suoritustasoa itse kisoissa, niin eipä paljon naurattanut. No Suamihan oli sitten kisoissa ihan mitalirohmu. Ihmekös toi, kun 75% kisailijoista oli ihan Made in Finland.
Mut itte asiaan. Pukeutumiskoodi pitäis tuppolassakin sentään käsittää, ilman että rautalangasta vääntää.
- Pyttysmäke
Olikos siellä lahdessa silloin näitä 3.50 marathonin juoksijoita mitalleilla?
Hämärä muistikuva on itselläkin siitä kisasta.
Mutta antakaa nyt hölkkääjäraukkojen saada pipselin päähän nautinnontippa egon pullistelulla. - Poi ***keleen***kele
Hyvä jos lopultakin ymmärretään, että on ultraajia ja ultraajia. Maratoonilla "ynnämuut"-kategorian hölkkääjät ovatkin yllättäen ultrassa ihan aallonharjalla "satamailereina".
Ei se noin voi mennä. Eikä menekään. Kuinkakohan paljon enemmän kilometrejä nielisi ultrakärki sisäratakisassa, ellei jaloissa pyörisi wannabee -ryhmää. - 3.06
Naurettavaahan se on, että marathonilla surkeita tuloksia juosseet on yhtäkkiä jotain suuria juoksijoita kun ovat hölkännet sen "satamailisen". Sitten kehutaan ja ollaan muka suurta juoksijaa, vaikka "satamailerina" pystyy olemaan pelkällä kävelyllä.
Näiden satamaileristen takia suomalaisten huippujen tulokset pysyy surkealla tasolla, koska joutuvat pujottelemaan näiden välistä ja juoksusta tulee epätasaista. Toivottavasti se alaraha vihdoin tulee Suomen suurimaan ultrakisaan, ettei joka vuosi tarvitse hävetä kun ulkomaalaiset nauravat radalla hoipertelevia hölkkääjiä.
Suomesta löytyy laatukisailijoitakin. Miksi järjestää neljän tunnin marathoonareille isolla kohulla ja rahalla ultrakisa kun voitaisiin pyrkiä korkeammalle.- Tonteri
Joo. Taikka kehittää sääntö, jolla liputettaisiin kisan kuluessa sitä häntäpäätä kisasta ulos.
- ggjjjjt
virtuaalinen raatobussi vaan radalle kiertämämään, vaikka 40 minuuttia startin jälkeen 7:00/km vauhdilla. Siellä se näkyisi kierrosaikalistalla ja alkaisi ahmimaan kävelijöitä kunnes päätyisi 200km/24h tulokseen.
tuo 40minuuttia on varmasti riittävä aika korjata kisan aikana tulleita ongelmia ja 7.00/km on varmasti sopiva vauhti juosta hitaammallekkin. Jos ei pysty niin ei ole kykenevä ultrajuoksijaksi :) Meitä varmaan olisi paljon.
sitten voisi "mönkijät" vertailla tuloksiaan kehumalla missä vaiheessa raatobussi ajoi ylitse. Ja mitä sankaritarinoita lukisimmekaan tuppolassa kun näppäimistö märkänä olisi kirjoiteltu taistelusta, että kestääkö 12 tuntia kyydissä ( 97km), tai saavuttaako 100km ennen yliajoa. The ultrajuoksijan status myönnettäisiin 24h (200km) radalla olleille. muut kylmästi keskeyttäisivät raatobussiin.
parasta tässä olisi kai se, että the ultrajuoksijat saisivat alhaisen verensokerin aikana pikkutunneilla edetä suht rauhassa ilman turhia "kome rinnan kaarteessa naureskellen juttua vääntäen"-ohitteluita.
t: MET suppor team.- edelllinenlisää
MET varmaan koodaisi sellaisen ohjelmanpätkän ajanottosoftaan, mikä disabloisi chipin sovituin ehdoin.
...ei myöskään olisi mahdotonta rakentaa juoksurataa 3:lle sisäkehälle ja kävelyrataa uloimmille kehille. Vaatisi vain 2kpl chippi mattoja jolloin tiedettäisiin kummalla kierroksella juoksija "leimaa" chippinsä.
Ei myöskään olisi vaikea koodata softaan palikkaa, joka kertoisi mikäli kilpailija etenee juoksuradalla liian hiljaa.
kokonaan toinen asia on, löytyykö tahtotilaa toteuttamiseen. Ymmärrän jos ei löydy. - Ultra 32
Loppuun asti hiottu ehdotus. Sääntö voimaan heti! Tämä, jos mikä lisää kisan kiinnostavuutta kertaheitolla.
- söirönen
Satasella on kuulemma läpipääsyraja 15 tuntia. Senhän kävelee vanha papparainenkin. Olisi kyllä aiheellista tiukentaa tässäkin läpipääsyn rajaa. 11 tuntia raja ja kaikki sen yli menevät kerättäisiin radalta pois.
Eikö se yks föörumilainen masulla mänkinyt satasen läpi 15 tuntia ja 20 minuuttia ja sen päälle vielä kehui, kuinka on JUOSSUT satasen?- kuuntelentombee76
kyllä toi soironen on spede. reenais eikä kirjottelis. Nyt pitäs mättää 185km viikkoja eikä ihmetellä. Niin minäkin tein ja tulos oli HYVÄ KUN MÄ MÄ MÄ MÄ MÄ sen tein. Ajatelkaa 100 mailiiiiiii!!!!!!!
No kyllä soirosenkin hymy hyytyy kun kello pysähtyy päälle 13h hahahahaha - vuosimallia60
kyllä 15h20min on 100km:llä vitun kovaa kyytiä!! Minä tiedän
- palstalainen
soironen on ajettu nurkkaan. Noilla tuloksillaan ei voi rehennellä, eikä nälviä tombesterille.
- pyttysmukamake
Niin on, vaikka 100mailia/24h on sellanen tulos jonka uskosin soirosenkin pääsevän, mutta tekemättä vielä on.
Kyllä mukava olla nykyään palstalla kun se tompesteri on poissa, sais pysyäkkin.
Olen poistanu ingorenkin... Vaan voiko olla miten pitkään.
- Valdini
Baldini vedättää foorumia 1-0. Kerta toisensa jälkeen hölmöt lähtee matkaan siihen.
- kaldiini
palstan akat on heti herhiläisenä sen sovinisti jauhannan perässä. Huulta se heittää
- lärsspepi
ei, kyllä se mies on ihan todistettavasti vailla käsitystä ns. normaali elämästä. Joku lapsuuden trauma tai jotain? Paremmi antaa olla oma itsensä kuin vittuilla joka välissä tai provosoitua.
- 20+2
Huulta tai totta, mutta on parin muun tyypin kera pilannut foorumin täysin. Eikö siellä ole mitään moderointia. Mynnysmäket ja Tempöset tyhjää suolta jauhamassa päivät pitkät.
- HerraH67
Baltsu on tosi fiksu tyyppi ja mun frendi! Me juostaan yhdessä paljon ja kovaa. 5 min K ihan paperia kun mää ja baltsu kiidetään tuulen lailla. Välillä puhutaan mukavia ja fiksuja, mä oon fiksu ja baltsu yhtä fiksu. Salekin on. Me ollaan mestoilla aina yhdessä.
- LärviFemma47
Ai ai. Nää on kaikkein parhaita! Kulunut fraasi mutta osui ja upposi ;)
- Nuneroakka
Miksi aki ei juokse paltsun kanssa sisäradalla kovaa? Kauhiata höpinää lurpasta, dumbosta ja souroksesta. Ei mihtää kilpajuaksijoista
- meettt
tuleeko souroksen nimimerkki kouroksesta?
- meettt
Yhdistetään ketjut.
Jos raja on 160km niin paljonko juoksee amislainen ja paljonko lukiolainen?
Arvioisin 140km amislainen, 180km lukiolainen. - hemmpppa
Ensi viikolla yhteisharjotus sunnuntaina heti kun halli aukeaa.
Järjestämme karsinnan halukkaille kuukauden päästä.
Saa tulla kikkareilla.
#werun24 - Kaukajärvi
Eipä oo sasaa esportissa raalla näkyny. Hän taitaa hölkkää vain ylöjärvellä ja käy puskapaskalla joka lenkillä. Vaikiaa sisäradalla kyykkiä.
- Hölkkäparkki
Meillä on satsissa lapsiparkki. Kuis ois hölkkäparkki? Juoksija voisi jättää hölkkääjän sellaiseen pienaitaukseen hölkälle ja hakea hänet sieltä kun on juossut.
- Esporttiintaastalvella
Joo tai nettiparkki. Sinne voisi laittaa kaikki tyypit jotka nyhertävät nettipalstoilla tölvimässä toisiaan tai raportoimassa tekemisistään sen sijaan että ovat liikkumassa.
- Juoksuparempi
Hyvä, saatiin tukea. Jodlaajakin hyökkäsi lapsellisten sählynpelaajien kimppuun virtuaalisesti. Classic samaa housuunkusejien joukkioita mitä Indians. Hävetkää jos pelaatte sählyä.
- Lahjatonmake
Dumbo voitti wihalla. 3.22. Tätien treeniketjussa jäätiin puoli toista tuntia hänelle. Voi voi
- kasinpanija
jatossun poppoo siellä taas esportissa maratonia vienteli. Kyllä nauratti meikäläistä.
- Kiitosriittää
Liputin soiron radalta Espoossa. Aamu alkoi liika hitaalla hölkällä.
- Kaffetta
Aki, tuukko esporttiin jos myö tarjotaan sumpit?
- Tiedät
Soiro taas juavuksissa. Viinaa mänöö?
- Kilipakeijo
Suatana että riasoo ukot tukkimassa rataa.
- Tissiposkiko
Onko soiro akin valmennuksessa. Luulisi pikkuhiljaa hölkkä vauhdit nousevan. Siellä se jolkotellu vuosikymmeniä rennon kovaa yhtä hiljaa kuin naapurin eukko.
- Anonyymi
Molarille tehtävä tilaa.
Nyt koettelemusten jälkeen ME yritys tulille. - Anonyymi
Pitäisi. Voisi olla vaikka kyltit katossa / maalattu eri radoille, niin kuin uimareille?
2 sisärataa < 3,5 min,
2 seuraavaa < 5 min
2 seuraavaa > 5 min.
Oisko hyvä?- Anonyymi
Yli 5 min vauhti ei tarpeellista radalla.
3.5 ja 5 välissä melokonen ero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 5 min vauhti ei tarpeellista radalla.
3.5 ja 5 välissä melokonen ero.Yli 5, koska jossain pittää lämmitellä ja tehdä vetojen väliset osuudet ym.
- Anonyymi
Nopeiden rata jää aika tyhjäksi noin. Ennemmin rajat 5.30 ja 7.00.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeiden rata jää aika tyhjäksi noin. Ennemmin rajat 5.30 ja 7.00.
Minne 9 ja 10 min mänijät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minne 9 ja 10 min mänijät
Kahdelle uloimmalle yli 7min/km kähöilijät.
- Anonyymi
lujan juoksukoulu siirty kiitos radalta pitkäripaseen.
- Anonyymi
Miule hokat mie sanon sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865