meneekö liian hyvin?

kerran koin mä ...

Pettäminen on yleistä ja useat naisetkin pettävät, ettei pidä aina syyllistää miehiä. Pari hyvää ystävää on naimisissa, kaunis perhe, hyvä toimeen tulo, on talot ja autot jne. Miehet minun skaalallani juurikin sellaisia kunnollistia perheenisiä, periaatteen miehiä, ei koskaan pettäisi eikä hyväksyisi toisen pettämistä, vaan ero tulisi heti käryn käytyä.
Itse olen menettänyt perheeni juurikin miehen pettämisen takia, kun ei vaan enää jaksa, kun liitosta tippuu pohja pois. Olen menettänyt sen kaikkein kalleimman ja tärkeimmän mitä ihmisellä voi olla, eli perheen.Siinä sivussa meni talo ja elintaso, mutta toisaalta omanarvontunto säilyi, tai se vähä mitä vielä jäljellä oli. En riittänyt miehelleni jotain syystä.
Molemmille ystävilleni olen yrittänyt pistää jäitä hattuun, etteivät tekisi mitään hätiköityä. Nyt tunuu siltä, että oma mies on tylsä ja kaikin puolin vastenmielinen ja uusi kulta nähdään kirkkaammassa valossa kuin mitä mies oikeasti onkaan. Ajatelkaapa nyt kerrankin järjellä. Otatte eron, lapset joutuu eroon isästään, talot ym myyntiin. Mitäs sitten kun arki astuu kuvioon uudessakin suhteessa? Kun uusi mies ei olekaan enää niin ihmeellinen ja ihana? Mitäs sitten kun uusperheen paineet aiheuttavat omat kiemuransa? Oletteko oikeasti valmiita heittämään kaikki menemään? Jäämään loppupeleissä yksin?
Vaikeahan se on toisia neuvoa, varsinkin kun elämää katsotaan rakastuneen vaaleanpunaisten silmälasien läpi. Puoliso ei vaihtaen parane, useinkaan. Onko elämä liian turvallista, liian hyvin kaikki? Kun sen kaiken voi menettää silmänräpäyksessä. Lopettakaa haihattelu ja koittakaa saada suhteenne toimimaan, uusi mies ei ole ratkaisu.
Itse haluan vaalia sitä mitä minulla on enkä koskaa maailmassa halua enää menettää perhettäni. Te loukkaatte pahimmalla mahdollisella tavalla puolisoitanne.

4

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Traces

Sitten joskus taas on kuitenkin niin, että puoliso todellakin vaihtamalla paranee. Jos on solminut vaikkapa parikymppisenä avioliiton, niin kyllähän se on hyvinkin paljon mahdollista, että ihminen kasvettuaan ja kypsyttyään ymmärtääkin, että elämän tarpeet ovatkin erilaisia kuin mitä silloin nuorena kuvitteli. Ihmiset myös muuttuvat iän myötä, sekä itse että se puoliso. Jos kasvu menee vastakkaisiin suuntiin, pitäisikö väärän ihmisen kanssa pysyä vain siksi, että sanottiin sata vuotta sitten tahdon. Mun mielestä ihmisen pitäisi kysyä itseltään joka päivä tahtooko vai ei, ja jos ei-vastauksia alkaa olla ajan saatossa enemmän kuin kyllä-vastauksia, ehkä asialle kannattaisi jotain tehdä. Kerran täällä kuitenkin eletään.

• jämptimpi versio

ei vaan yht'äkkiä huomataan että oho tuo ei olekaan se nainen/mies joksi yritin hänet näinä vuosina muuttaa, kun ei tajuta sitä että toista ei voi muuttaa vaikka kuinka väkisin yrittäis. Unholaan jää se tosi asia, että toinen pitää hyväksyä kettummaisine tapoineen päivineen tai sitten ei. Miksi mennä naimisiin jos ajattelee, että eroa kun toinen alkaa pännimään tai löydänkin paremman, semmoisen ihmisen on parmpi olla menemättä naimisiin ja parempi jättää lapset tekemättä.

• jep jep

Joo, kyllä se oma hyvinvointi aina lasten edelle menee.

• 1212

Ja se oma hyvinvointi tarkoittaa myös lasten hyvinvointia. Eli onko mielestäni parempi että lapset katsovat vanhempiaan liitossa, jossa ei ole enään mitään?
        Sekö on heille se esimerkki parisuhteesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe