Koska rakkaus tulee?

rakkaushoi!

Olen seurustellut mieheni kanssa jo jonkin aikaa ja tuntenut vielä kauemmin, mutta hän ei vaan rakasta minua. Minä rakastan häntä. Hän ei tiedä koska rakkaus tulee, mutta uskoo sen tulevan kuitenkin joskus. Tänään hän sanoi, kun asiasta kysyin, että jos se ei tule koskaan niin ero on varmaan edessa.
Kuinka kauan siinä voi kestää? Kuinka kauan voin sitä odottaa? Ja entä jos hän ilmoittaakin vaikka 2 vuoden päästä, että sori, ei se rakkaus tullutkaan.. tuntuu ettei sitä kannata jäädä odottamaan tai särkee vain oman sydämen. En haluisi kuitenkaan erotakkaan kun meillä on muuten niin hyvä suhde..

16

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt en ymmärrä.. siis miksi te seurustelette jos toinen ei rakasta?

      Kuulostaa lähinnä henkiseltä väkivallalta tai siltä, että hän haluaa syödä kakun ja säästää sen eli olla kanssasi kunnes ehkä löytää jonkun omasta mielestään paremman, jolloin hän voi jättää sinut vetoamalla siihen ettei ole mitään luvannutkaan.

      Juokse, hyvä nainen!

    • -questions-

      Oletko kysynyt mieheltä, miksi hän seurustelee kanssasi ?
      Mitä hän sanoo tuntevansa sinua kohdaan, jollei rakasta ?

    • 12

      Jos mies ei rakasta sinua niin silloin ei rakasta nyt eikä tulevaisuudessa.
      Tapa se on tuokin äijällä saada seksiä.

    • Daddy Cool

      Rakastaminen ja rakastuminen ovat aivan eri asioita. Euforinen rakastuminen on aika pitkälle kemiallinen reaktio ja menee ohi. Rakkaus kasvaa sitten ajan myötä Miehesi ei selvästi ole rakastunut sinuun, mutta myöhemmän rakastamisen kannalta se ei ole välttämätöntä. Rakastaminen kasvaa pikkuhiljaa ja voi aivan mainiosti lähteä ystävyydestä. Eräs tuttuvapasiskunta solmi avioliiton ystäväpohjalta ja ovat nyt kymmenen vuoden jälkeen yhä onnellisesti naimisissa.

      • Ap

        Mies sanoo että ei tiedä onko tämä rakkautta. Hän tykkää minusta paljon ja haluaa elää kanssani aina mutta ei tiedä onko tämä rakkautta. Hän on seurustellut vain kerran aikasemmin ja sanoo että tykkäsi entisestään ihan yhtä paljon kuin minusta ja myönsi minulle, että on sanonut entiselleen "rakastan sinua" mutta ei ole valmis sanomaan sitä vielä minulle, sillä ei tiedä oliko se silloin entisenkään kanssa rakkautta ja haluaa olla varma ennen kuin sanoo. Olemme aika nuoria (22 ja 24v) joten ehkä hänelle vain on iso kynnys sanoa se, kun ei ole kokemusta kunnon rakkaudesta? Hän uskoo syvästi että alkaa rakastamaan minua. Ja sitä kuulemma ei helpota ainakaan se kun jankaan asiasta, painostan ja tapellaan myös aika paljon. Jos kysyn miksi seurustelet kanssani niin vastaus on "tykkään susta, olen onnellinen kanssani". En tiedä mitä tehdä. Jos se rakkaus ei tulekaan niin sydämeni särkyy :(


      • Ap
        Ap kirjoitti:

        Mies sanoo että ei tiedä onko tämä rakkautta. Hän tykkää minusta paljon ja haluaa elää kanssani aina mutta ei tiedä onko tämä rakkautta. Hän on seurustellut vain kerran aikasemmin ja sanoo että tykkäsi entisestään ihan yhtä paljon kuin minusta ja myönsi minulle, että on sanonut entiselleen "rakastan sinua" mutta ei ole valmis sanomaan sitä vielä minulle, sillä ei tiedä oliko se silloin entisenkään kanssa rakkautta ja haluaa olla varma ennen kuin sanoo. Olemme aika nuoria (22 ja 24v) joten ehkä hänelle vain on iso kynnys sanoa se, kun ei ole kokemusta kunnon rakkaudesta? Hän uskoo syvästi että alkaa rakastamaan minua. Ja sitä kuulemma ei helpota ainakaan se kun jankaan asiasta, painostan ja tapellaan myös aika paljon. Jos kysyn miksi seurustelet kanssani niin vastaus on "tykkään susta, olen onnellinen kanssani". En tiedä mitä tehdä. Jos se rakkaus ei tulekaan niin sydämeni särkyy :(

        Ja nyt kun olen alkanut miettimään ni mistäs sitä tietää onko minunkaan tunteet rakkautta. Hän on ensimmäinen kunnon poikaystäväni joten enhän voi tietää mikä on rakkautta ja mikä ei. Mutta sen tiedän että tykkään hänestä paljon! Ja haluan hänen kanssaan yhteisen elämän, niin kuin hänkin haluaa minun kanssa.


      • awetawte4
        Ap kirjoitti:

        Ja nyt kun olen alkanut miettimään ni mistäs sitä tietää onko minunkaan tunteet rakkautta. Hän on ensimmäinen kunnon poikaystäväni joten enhän voi tietää mikä on rakkautta ja mikä ei. Mutta sen tiedän että tykkään hänestä paljon! Ja haluan hänen kanssaan yhteisen elämän, niin kuin hänkin haluaa minun kanssa.

        Sen, mikä on rakkautta, määrittelee jokainen ihminen ihan itse. Ei rakkaudelle ole mitään kriteerejä eikä "määrämittoja". Sitä joko tuntee tai sitten ei.
        Ehkä teiltä on se tunne hakusessa - koska sen kyllä sitten TIETÄÄ, jos on mielettömän rakastunut ja rakastaa toista.
        Tuolla aiemmin joku sanoi, ettei tarvitse olla rakastunut voidakseen rakastaa toista myöhemmässä vaiheessa... Varmaan näin - mutta esim itselleni se ei riitä! Maailmassa on paljon ihan kivoja ihmisiä, joiden kanssa voi alkaa parisuhdetta virittelemään - mutta jos lopputulos on se, että kymmenen vuoden kuluttua huomaat, ettet ole ikinä kokenut rakastumista ja intohimoa, niin ei hyvä..


    • mies ilman naista

      Mä voisin rakastaa sua.

      • Silmät ymmyrkäisinä

        Ei rakkautta voi pakottaa!!

        Ja tosiaan, miksi olette yhdessä? Miksi se mies edelleen on sun kanssasi? Ehkä pelkää yksin oloa ja tyytyy toiseksi parhaaseen? (Tai kolmanneksi.)

        Miksi roikut siinä miehessä? Kannattaako jäädä odottamaan ilmestyykö joku rakkaus vai ei!? Miksi tuhlaat elämääsi? Pelkäätkö sinäkin yksinjäämistä?


      • Ap
        Silmät ymmyrkäisinä kirjoitti:

        Ei rakkautta voi pakottaa!!

        Ja tosiaan, miksi olette yhdessä? Miksi se mies edelleen on sun kanssasi? Ehkä pelkää yksin oloa ja tyytyy toiseksi parhaaseen? (Tai kolmanneksi.)

        Miksi roikut siinä miehessä? Kannattaako jäädä odottamaan ilmestyykö joku rakkaus vai ei!? Miksi tuhlaat elämääsi? Pelkäätkö sinäkin yksinjäämistä?

        Luitko lainkaan mitä kirjoitin ylempänä?? Lue se. Siinä vastauksia kysymksiisi miksi ollaan yhdessä jne


    • yksin kotona

      Rakkaus tulee sitten kun mies ymmärtää et elämässä on muutakin kuin pettäminen ja baareissa oleskelu

      • Ap

        Mies ei petä eikä oleskele baareissa :( kaiken aikansa haluaa olla mun kanssa vaikka kaverit pyytää ulos aika ajoin.


    • ....

      Uusi näkökulma:

      miksi teidän pitäisi edes määritellä juuri nyt sitä, mitä välillänne on? Mitä väliä sillä sitten on, sanooko mies sitä ihastumiseksi vai tykkäämiseksi vai rakkaudeksi vai rakastumiseksi?

      Jos viihdytte yhdessä ja teillä on hyvä olla, niin olkaa! Jättäkää määritelmät ja termit hetkeksi sivuun, ja vain nauttikaa.

      Kyllä se itsestään siitä setviintyy. Jos te nautitte toistenne seurasta, niin kehittäkää sitä! Syventäkää suhdettanne entisestään! Luulisi, että sen jälkeen miehesi ainakin olisi jo varma tunteistaan.

      Mutta joillekin tuo lause "minä rakastan sinua" on oikeasti tosi kinkkinen ja hankala. Jotkut pelkäävät sanoa sitä, jotkut eivät vain välitä sanoa sitä.

      Mutta mitä sitten? Suhteenne on luultavasti vasta aluillaan, joten antakaa ajan kulua ja nautitte nyt vain toistenne seurasta!! Kyllä se johonkin ratkaisuun pakostikin johtaa.

      Ja lopeta aloittaja se miehen tenttaaminen - se ei ainakaan auta.

    • ....

      "Mutta sen tiedän että tykkään hänestä paljon! Ja haluan hänen kanssaan yhteisen elämän, niin kuin hänkin haluaa minun kanssa".

      Sinä sen itse sanoit!

      Mikä siis on ongelma? Senkun jatkatte elämäänne, jos kerta kivaa on ja miehesi on osoittanut, että olet hänelle tärkeä.

      Jättäkää määrittelyt sikseen.

    • Vierna

      Sama vika täälläkin. Itse olen sanonut että rakastan miestäni useaan otteeseen, mutta hän ei vieläkään osaa sanoa että niin hänkin minua. Kun asiasta kysyy, vastaus on juuri se ettei ole varma onko se tosiaan rakkautta, ikäänkuin rakkaus olisi jonkinlainen yliluonnollinen tuntemus. Miehen teot kuitenkin kertovat toista, niin paljon minun puolesta tekee ja syvästi välittää ettei se voi muuta olla kuin rakkautta. Itse aion sanoa rakastavani aina kun siltä tuntuu, vaikkei mies siihen muuta sanoisikaan kuin "kiitos".

      Tilanteen erikoisuutta ehkä kuvaa se että ollaan puhuttu jo lapsenteostakin, ja asun puoliksi miehen luona ja puoliksi omassa asunnossa, kun nykyinen työ-ja opiskeluelämä matkusteluineen ei anna periksi että asettuisi vain toiseen paikkaan. Sen verran ollaan tulevaisuutta puhuttu että kunhan minä saan koulusta valmiit paperit, ryhdytään lapsentekoon.

      Luulen että toisille "Minä rakastan sinua" vastaa samaa kuin "Tahdon" ja siksi on niin hankala sanoa.

    • No jos mies kerran on sitoutunut yhteiseen tulevaisuuteen kanssasi niin ei kai sillä ole merkitystä millä nimellä hän sitä kutsuu. Ehkä hän kuvittelee, että rakastuminen on jotain yliluonnollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe