mistä ihmeestä 12v saa kesätöitä Kuopiosta.Oon ettiny joka paikasta mut kaikkialla ikäraja on vähintään 15.Ai ja tähän pulmaan ei vastaukses kelpaa että pyydä vanhemmilta pikku työtä tai käuyä naapurien koiraa ulkona tai vahdi lapsia tai myy jotain.Ei tartte ees olla kesätyötä tarttesin vaa keinon hankkii rahaa.Ai kuset aina sanoo aina ku pyytää rahaa että raha ei kasva puussa ja että rahat on tienattava,mut aatteleeks aikuset ikinä sitä että alle 15 vuotias ei saa tehdä töitä josta sais rahaa.nyt tosiaan oishyvät neuvot tarpeen.
kesätyötä 12 vuotiaalle Kuopiosta
10
159
Vastaukset
- koeta kestää
Sua suojellaan lailla, koska olet vielä lapsi. Lue http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat
- hlfkvovbveonxb
Laissa mainitaan, että 14-vuotias saa työskennellä tietyin rajoituksin, vanhempien luvalla. Tätä nuoremmatkin kyllä, mutta harvoin heitä kesätöihin otetaan.
15-vuotias saa tehdä työsopimuksen itse, jonka vanhemmat luonnollisesti voivat haluessan purkaa.
17-vuotiaat taas muistaakseni saavat tehdä pidempää päivää, vähäisemmin työrajoitulsin.
12-vuotiaana on hyvin hankalaa saada kesätöitä, kuten on vanhempanakin.
Kesätöissä häärää usein 16-18-vuotiaita.
Nyt siis kannattaa käyttää suhteita hyväksi, vaikka 12-vuotiasta ei moni helposti varmaan palkkaakkaan. - 12v joka tarvii raha
no jos ei kesätöitä kerran voi tehä nii miten ihmeessä mä sit hankin rahaa muilta ku vanhemmilta?
- raami
Opettele toimimaan niin kuin suurin osa aikuisista. Koska rahasta on pulaa, niin menot pitää fixata rahojen mukaisiksi. Ootko jo käynyt vanhempien kanssa raamisopimusneuvottelut vuodelle 2012?
- 12v joka tarvii raha
en ees tiiä mikä raamisopimus on
- hll
Joo tosiaa suhteita kannattaa aina kayttaa hyvaks. Ite olin tosiaa viime kesana 12, faijan tyopaikassa olin koko kesan ihan suht ok palkalla, ja siella ei mitaan nössöhommia tehty. Tänä kesänä samaedessa. Tosiaa aika viikonloppusinkin ku siel oon nii liksa juoksee, mutta se nyt on sellasta epavirallisempaa kun kesäaikana
- hll
hll kirjoitti:
Joo tosiaa suhteita kannattaa aina kayttaa hyvaks. Ite olin tosiaa viime kesana 12, faijan tyopaikassa olin koko kesan ihan suht ok palkalla, ja siella ei mitaan nössöhommia tehty. Tänä kesänä samaedessa. Tosiaa aika viikonloppusinkin ku siel oon nii liksa juoksee, mutta se nyt on sellasta epavirallisempaa kun kesäaikana
Korjaan : aina viikonloppusin
- 12v joka tarvii raha
seki on aika vaikeeta äiti näes on kätilö kyssillä ja iskä yksityis yrittäjä joka ajaa rekkaa ja aina eri autoo
- serkku.
Kokeile vielä tädit, sedät, serkut, mummot, vaarit ja naapurit ja muista myös, että laillisesti sinua saa pitää töissä vain vanhrempien ja aluehallintoviraston luvalla tilapäisesti esiintyjänä tai vastaavana.
Oletko ollenkaan kokeillut sellaista mahdollisuutta, sttä rupeat säästeliääksi eli opettelet tulemaan toimeen viikkorahoillasi. Työnteon alun voisit lykätä siihen saakka, että olet ensin ollut yläkoulun tetissä ja saanut siellä käsityksen, mitä työntekeminen on. Jos hoidat sen tetin hyvin, voit saada samasta paikasta kesätyöpaikan. - 12v joka tarvii raha
mä en oo käyttäny rahaa yli 4 kuukauteen oon vaan säästäny mut äiti unohtaa usein antaa viikko rahaa ja sukulaiset asuu kaukana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1382091
- 1211445
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3331223Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401180IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk31151Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni641150- 1411129
- 491089
Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470957Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet98955