Oikeasti haluan, että rovaniemiset äänestävät ihmisen, joka on kastanut, vihkinyt, haudannut vuositolkulla hautaan omaisiamme, ilman että on saanut tehdä oman virkansa mukaista työtä. Jumala on vääryyttä vastaan, ja jokainen, joka työssään on saanut kokea eriarvoisuutta, tai muutoin syrjäytetty, ansaitsee arvonsa niin Jumalan kuin ihmisten edessä. Minusta on väärin, etttä seurakunnassa pannaan jokun tiedotuspäällikkö kirkkoherran sijaiseksi, koska jätti oman alueemme Aapakirkossa oman onnensa nojaan tiedotuspäällikön virassa.Seurakunnassa on valta ja vallanhimo.Ei Jumalan ja papin valasta ja velvollisuudesta jälkeäkään. Sitten huomasin senkin, miksi seurakunnassa ei selvitetä taustoja? Miksi jotka keinottelee, asetetaan etupaikoille, kuten Korteniemi? Ja miten ne kaikki heidän sukulaisensa ja nykyistenkin ovat talossa töissä? Siis jos tehnyt väärin ja oikeustoimet menossa.Ja seurakunnan luottamushenkilöt siunaavat ilman kyseenalaistamista? En tiedä. Haluan rehellisyyttä seurakunnan toimintaan. Jos johtaja toimii noin, niin alaiset seuraavat.Uskon, että nykyinen on tasa-arvoisempi.Ehkä täältä tai muualta. Mutta ei nykyisen johdon mukainen.
Kirkkoherranvaali
59
2194
Vastaukset
- Bumerangi
Tiedotuspäällikkö ei vastaa Aapakirkon toiminnasta. Jeesuksen esimerkki on muutenkin aina hyvä pitää peilinä omaltakin kohdalta. Esimerkiksi: "En minäkään sinua tuomitse. Mene äläkä enää syntiä tee." On myös armo ja anteeksiantamus. Eikä se koske vain jotakin tiettyä henkilöä tai omaa itseä.
Mutta nyt valitaan kirkkoherraa ja niin kauan kunnes valinta on suoritettu, vs. khra ja toukokuusta vt. khra hoitaa hommat. Virkaa hakeneitahan siihen ei kapituli ymmärrettävästi halunnut laittaakaan. Näin on hyvä. Ja tehtävään on myös väliaikaisena hyvä kun on kokenut pappi. - veeto
"Sitten huomasin senkin, miksi seurakunnassa ei selvitetä taustoja? Miksi jotka keinottelee, asetetaan etupaikoille, kuten Korteniemi?"
odottaa päätöstä oikeudesta - onko oikeesti edes vaalikelpoinen?- Rehellisyys kunniaan
Vaalikelpoisuuden ratkaisee tuomiokapituli. Siitäkin voi valittaa oikeusasteisiin.
Kyllähän kirkkoherran paikkaa hakeneenkin olisi syytä olla taustoiltaan esimerkillinen ja kirkon johtavaan virkaan sovelias.
Uskottavuus e pitää olla uskonasioissakin!!
- Jäitä hattuun
Aapakirkko ei ole oman onnensa nojassa. Kun edellinen kappalainen valittiin tiedotuspäälliköksi, valittiin uusi kappalainen hänen tilalleen.
Kuka tahansa voi hakea kirkkoherraksi; tuomiokapituli päättää aikanaan, kuka on vaalikelpoinen.
Kukaan ei riitele yksin.- Gabriel kakkonen
Höh! Kuka riitelee kysyn? Seurakuntalaisena näen enemmän kuin arvaattekaan.Kun nykynen kirkkoherra tuli valtaan, Aapakirkon kappalainen valittiin tiedotuspäälliköksi. Ja oli eräs koulutettu ja radiotyön koulutuksen saanut sekä viestinnän koulutuksen käynyt mukana hakijoissa. Jas, kuinkas kävikään, entinen kappalainen vain valittiin, ja kumma juttu -ei alan koulutusta ollenkaan. Nyt kysyn, missä on oikeasti se omatunto niin hallinnolla kuin johtajalla? Jos olisin saanut khran viran, vaikken olekaan oikeasti pappi- mutta kuvaannollisesti., herättääkö se luottamusta, että ei luota muihin kuin omiin suosikkiinsa, ja pätevyydestä ei ole tietoakaan. Sanoin hakeneelle silloin, Rovaniemen seurakunta on mädännäisyyden perikuva, ja uskoi sen jälkeen.
- Caesar
Gabriel kakkonen kirjoitti:
Höh! Kuka riitelee kysyn? Seurakuntalaisena näen enemmän kuin arvaattekaan.Kun nykynen kirkkoherra tuli valtaan, Aapakirkon kappalainen valittiin tiedotuspäälliköksi. Ja oli eräs koulutettu ja radiotyön koulutuksen saanut sekä viestinnän koulutuksen käynyt mukana hakijoissa. Jas, kuinkas kävikään, entinen kappalainen vain valittiin, ja kumma juttu -ei alan koulutusta ollenkaan. Nyt kysyn, missä on oikeasti se omatunto niin hallinnolla kuin johtajalla? Jos olisin saanut khran viran, vaikken olekaan oikeasti pappi- mutta kuvaannollisesti., herättääkö se luottamusta, että ei luota muihin kuin omiin suosikkiinsa, ja pätevyydestä ei ole tietoakaan. Sanoin hakeneelle silloin, Rovaniemen seurakunta on mädännäisyyden perikuva, ja uskoi sen jälkeen.
Eipä kirkkovaltuuston valinnasta kukaan valittanut. Nyt valittaminen tuntuu katkeruudelta, joka ei ole hyväksi.
- Gabrielkakkonen
Caesar kirjoitti:
Eipä kirkkovaltuuston valinnasta kukaan valittanut. Nyt valittaminen tuntuu katkeruudelta, joka ei ole hyväksi.
No kuules, Rovaniemen seurakunta on siitä kuuluisa, että valitat, ei kukaan kuule.Aivan sama, ruletti pyörii ja samat päättää. Paljon on ollut jo 80-90 luvulta tapauksia ja sama jatkuu... Ei teillä ole rehellisyyttä missään.Onneksi kaukana.
- Caesar I
Gabrielkakkonen kirjoitti:
No kuules, Rovaniemen seurakunta on siitä kuuluisa, että valitat, ei kukaan kuule.Aivan sama, ruletti pyörii ja samat päättää. Paljon on ollut jo 80-90 luvulta tapauksia ja sama jatkuu... Ei teillä ole rehellisyyttä missään.Onneksi kaukana.
Kyllä ne valitukset kirkkoneuvostonkin valinnoista menevät ihan maallisiin tuomioistuimiin.
- B1
ja aina on hyvä muistaa Jeesuksen omia sanoja: "Millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan." Joskus tuntuu, että mitat ovat vain toisille, mutta ne ovat aina myös arvostelijalle.
- Mitattavuus
Kyllä mitan ja mittaamisen tulee olla aivan erityisen tarkka seurakunnan johtajaksi valittavan kohdalla. Hänhän on myös ns. julkisuuden henkilö, joten arviointi tulee olla aivan eri tasolla kuin riviäänestäjillä.
- B2
Mitattavuus kirjoitti:
Kyllä mitan ja mittaamisen tulee olla aivan erityisen tarkka seurakunnan johtajaksi valittavan kohdalla. Hänhän on myös ns. julkisuuden henkilö, joten arviointi tulee olla aivan eri tasolla kuin riviäänestäjillä.
Mittoja käytetään eri tavalla, mutta joissakin asioissa mittojen pitää olla samat. Ei voi kiemurrella Jumalan edessä ja sanoa, että vaadin vain muilta täydellisyyttä.
- B3+
B2 kirjoitti:
Mittoja käytetään eri tavalla, mutta joissakin asioissa mittojen pitää olla samat. Ei voi kiemurrella Jumalan edessä ja sanoa, että vaadin vain muilta täydellisyyttä.
Ei kukaan liene täydellisyyttä vaativa edes kirkkoherraksi hakeneilta. Mutta, kyllä taustojen pitäisi kuitenkin olla vähintään keskivertokansalaisen yläpuolella. Se ei kyllä ole paljon vaadittu!
Ei ehdokkaan tarvitse eikä saa olla kovin monessa sopassa kaulaansa myöten. - B2+
B3+ kirjoitti:
Ei kukaan liene täydellisyyttä vaativa edes kirkkoherraksi hakeneilta. Mutta, kyllä taustojen pitäisi kuitenkin olla vähintään keskivertokansalaisen yläpuolella. Se ei kyllä ole paljon vaadittu!
Ei ehdokkaan tarvitse eikä saa olla kovin monessa sopassa kaulaansa myöten.Totta kai on kirkkoherraan virkaan monia vaatimuksia. Mutta myös anteeksiantamus on tärkeä sana eikä se todellakaan merkitse kaiken painamista villaisella vaan uutta elämää. Epäilyksistä huolimatta Saulus sai anteeksi rötöksensä ja hänen elämänsä muuttui. Sauluksesta tuli Paulus. Tätä asennetta ei enää paljon näy tässä yhteiskunnassa vaan päitä vaaditaan aina vadille. Ja tälläkään en tarkoita, ettei tuomiot oikeusistumissa pitäisi kärsiä kuten esimerkiksi Late Johansson Riihimäen vankilassa. Tarkoitan sitä, että kun Jumala antaa anteeksi, se on kokonaista ja täydellistä eivätkä nämä asiat enää saa painaa vaakakupissa uudessa tilanteessa.
Jos Paavali olisi kääntynyt Rovaniemellä tai Suomessa yleensä kristityksi, tuskin hän olsi saanut mahdollisuutta tehdä työtä. Hänhän oli sentään tappaja. Kristinuskon armoluonnetta ei millään tahdota ymmärtää ja hyväksyä tai sitten se ymmärretään täysin väärin. Mutta hän, joka kokee tällaisen rakkauden ja armon, se nostaa ja kantaa sekä luo uutta hyvää elämää, joka vaikuttaa lähelle ja kauas.
Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Tästä Raamatun manitsemasta merkistä on viitteitä tämän päivän kovassa yhteiskunnassa. Toivottavasti se ei hallitse Kirkossa, ei ev.lut. kirkossa eikä seurakunnissa. Piispanvaalissa Kuopiossa on hälyttäviä merkkejä. Niistä pitäisi Rovaniemen kirkkoherranvaalissa päästä jo eroon. - B3++
B2+ kirjoitti:
Totta kai on kirkkoherraan virkaan monia vaatimuksia. Mutta myös anteeksiantamus on tärkeä sana eikä se todellakaan merkitse kaiken painamista villaisella vaan uutta elämää. Epäilyksistä huolimatta Saulus sai anteeksi rötöksensä ja hänen elämänsä muuttui. Sauluksesta tuli Paulus. Tätä asennetta ei enää paljon näy tässä yhteiskunnassa vaan päitä vaaditaan aina vadille. Ja tälläkään en tarkoita, ettei tuomiot oikeusistumissa pitäisi kärsiä kuten esimerkiksi Late Johansson Riihimäen vankilassa. Tarkoitan sitä, että kun Jumala antaa anteeksi, se on kokonaista ja täydellistä eivätkä nämä asiat enää saa painaa vaakakupissa uudessa tilanteessa.
Jos Paavali olisi kääntynyt Rovaniemellä tai Suomessa yleensä kristityksi, tuskin hän olsi saanut mahdollisuutta tehdä työtä. Hänhän oli sentään tappaja. Kristinuskon armoluonnetta ei millään tahdota ymmärtää ja hyväksyä tai sitten se ymmärretään täysin väärin. Mutta hän, joka kokee tällaisen rakkauden ja armon, se nostaa ja kantaa sekä luo uutta hyvää elämää, joka vaikuttaa lähelle ja kauas.
Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Tästä Raamatun manitsemasta merkistä on viitteitä tämän päivän kovassa yhteiskunnassa. Toivottavasti se ei hallitse Kirkossa, ei ev.lut. kirkossa eikä seurakunnissa. Piispanvaalissa Kuopiossa on hälyttäviä merkkejä. Niistä pitäisi Rovaniemen kirkkoherranvaalissa päästä jo eroon.Anteeksiantamukselle ennen oli vähimmäisvaatimuksena katumus ja rippi sekä halu ja tahto korjata virheet ja aloittaa pyrkimys uuteen, parempaan elämään.
Nyt tuntuu ettei kukaan enää tunne syntiä, eikä kukaan sitä syntiä saa enää nimeltä ääneen sanoa, vaikka iso kirja niin selkeästi opettaa.
Nyt on tullut vain ja ainoastaan anteeksiantamus, ilman että joku sitä edes pyytää.
Evankeliumia jaetaan nykyään kuin aamupostia ikään. En jaksa uskoa sellaisen olevan ison kirjan mukaista. Anteeksi vaan epäuskoni.
Miksiköhän Jeesus sanoi; Mene, mutta älä enää tee syntiä" - B2++
B3++ kirjoitti:
Anteeksiantamukselle ennen oli vähimmäisvaatimuksena katumus ja rippi sekä halu ja tahto korjata virheet ja aloittaa pyrkimys uuteen, parempaan elämään.
Nyt tuntuu ettei kukaan enää tunne syntiä, eikä kukaan sitä syntiä saa enää nimeltä ääneen sanoa, vaikka iso kirja niin selkeästi opettaa.
Nyt on tullut vain ja ainoastaan anteeksiantamus, ilman että joku sitä edes pyytää.
Evankeliumia jaetaan nykyään kuin aamupostia ikään. En jaksa uskoa sellaisen olevan ison kirjan mukaista. Anteeksi vaan epäuskoni.
Miksiköhän Jeesus sanoi; Mene, mutta älä enää tee syntiä"Mutta kenenkään ei tarvitse ripittäytyä juuri Sinulle.
- kolpörtööri
B3++ kirjoitti:
Anteeksiantamukselle ennen oli vähimmäisvaatimuksena katumus ja rippi sekä halu ja tahto korjata virheet ja aloittaa pyrkimys uuteen, parempaan elämään.
Miksiköhän Jeesus sanoi; Mene, mutta älä enää tee syntiä"olet oikeassa. Synnistä puhuva pappi tai maallikkosaarnaaja saapii hyvin nopeasti huonon saarnaajan maineen ja väki kaikkoaa.
Nykyään puhutaan armosta, Jumalan antamasta, lahjottamasta rajattomasta armosta. Uskotaan armoon, ei suinkaan pelastukseen katumuksen ja parannuksen kautta jonka päälle Jumalan armo tulee anteeksiantamuksessa.
Jumalan sanaa on muokattu, tämän päivän mukaiseksi niinkuin sanotaan. Aiemmin psalmi 50:15 kuului: Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. Jumala tahtoo auttaa sitä joka Häntä avuksi huutaa, mutta Hän vaatii kunnioitusta.
Nykyään tuo kuuluu: Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua. Elikkä asia onkin hyvin paljon vaatimattomampaa, Jumala pelastaa kun huudat häntä, sinun ei tarvitse kunnioittaa Jumalaa - no hyväähän se olis. Eikä sanota, että Jumalalla on tahto auttaa, vaan hän auttaa yhtä luonnollisesta ko sosku.
Tähän ollaan menossa - kun Jeesus tulee, löytääkö Hän maailmasta yhtään uskovaa.
Mutta yritämme itse kukin vaeltaa uskossa Jumalan sanaan. Myös he jotka nyt Jumalaa aliarvioivat ja jättävät Sanan tulkintojen varaan, heidän kohtalo on kerran taivaan portilla. Sulkeutuuko ovi ihmiselle edestä vai takaa - siinä on ero.
Myös papeilla ja kirkkoherroilla - B2+-
kolpörtööri kirjoitti:
olet oikeassa. Synnistä puhuva pappi tai maallikkosaarnaaja saapii hyvin nopeasti huonon saarnaajan maineen ja väki kaikkoaa.
Nykyään puhutaan armosta, Jumalan antamasta, lahjottamasta rajattomasta armosta. Uskotaan armoon, ei suinkaan pelastukseen katumuksen ja parannuksen kautta jonka päälle Jumalan armo tulee anteeksiantamuksessa.
Jumalan sanaa on muokattu, tämän päivän mukaiseksi niinkuin sanotaan. Aiemmin psalmi 50:15 kuului: Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. Jumala tahtoo auttaa sitä joka Häntä avuksi huutaa, mutta Hän vaatii kunnioitusta.
Nykyään tuo kuuluu: Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua. Elikkä asia onkin hyvin paljon vaatimattomampaa, Jumala pelastaa kun huudat häntä, sinun ei tarvitse kunnioittaa Jumalaa - no hyväähän se olis. Eikä sanota, että Jumalalla on tahto auttaa, vaan hän auttaa yhtä luonnollisesta ko sosku.
Tähän ollaan menossa - kun Jeesus tulee, löytääkö Hän maailmasta yhtään uskovaa.
Mutta yritämme itse kukin vaeltaa uskossa Jumalan sanaan. Myös he jotka nyt Jumalaa aliarvioivat ja jättävät Sanan tulkintojen varaan, heidän kohtalo on kerran taivaan portilla. Sulkeutuuko ovi ihmiselle edestä vai takaa - siinä on ero.
Myös papeilla ja kirkkoherroillaVanhanaikainen herätys lähtee parannuksesta liikkeelle. Mutta omasta parannuksesta.
- B2+++
kolpörtööri kirjoitti:
olet oikeassa. Synnistä puhuva pappi tai maallikkosaarnaaja saapii hyvin nopeasti huonon saarnaajan maineen ja väki kaikkoaa.
Myös papeilla ja kirkkoherroillaNäinhän se menee. Ennen isossa kirjassa kirjoitettiin myös kuinka taivaan portilla ei vallitse nykyään suosittu tasa-arvo, VAAN siellä sanaa väärin opettavat saavat kovemman tuomion.
- B2++-
B2+++ kirjoitti:
Näinhän se menee. Ennen isossa kirjassa kirjoitettiin myös kuinka taivaan portilla ei vallitse nykyään suosittu tasa-arvo, VAAN siellä sanaa väärin opettavat saavat kovemman tuomion.
Ja uusi mieli: "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi." Jeesuksen sanat ohjaavat aina oikeaan.
- B2+++
B2++- kirjoitti:
Ja uusi mieli: "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi." Jeesuksen sanat ohjaavat aina oikeaan.
Hei! Onko joku pyytänyt?? Anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan. Näinhän se menee. Mutta kun nyt armoa ja anteeksiantamusta jaetaan ennen kuin kukaan ehtii mitään edes katua ja pyytää. Mihinkä jäi se parannuksen sanoma? Siinä on minun mielestä perustavaa laatua oleva ero.
- kiusattua sairas
B2++- kirjoitti:
Mielestäni tässä pitäisi erottaa kaksi eri asiaa anteeksiantaminen ja asian hyväksyminen.
Monet kuvittelevat, että kun asia on anteeksiannettu on se myös unohdettu. Näinhän sen ei tarvitse olla, vaan anteeksiannettuna asia voi olla, muttei hyväksyttynä.
Eli esim. väkivaltaisuuden, olkoon fyysinen tai psyykkinen, lyönnin tai kiusaamisen kohteeksi joutunut voi antaa anteeksi, muttei se tehe asiasta hyväksyttyä. - sairastunut kiusattu
B2+++ kirjoitti:
Hei! Onko joku pyytänyt?? Anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan. Näinhän se menee. Mutta kun nyt armoa ja anteeksiantamusta jaetaan ennen kuin kukaan ehtii mitään edes katua ja pyytää. Mihinkä jäi se parannuksen sanoma? Siinä on minun mielestä perustavaa laatua oleva ero.
Niimpä ajatella - mitä Jeesus rukoili ristillä - kenelle hän rukoili syntien anteeksi antamusta.
"Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät".
Jos me teemme tietoisesti syntiä, rikomme Jumalaa ja lähimmäistä vastaan niin ei edes Jeesus rukoile meidän puolesta. Mutta jos teemme tuntematta lakia niin Jeesus rukoilee puolestamme.
Tästä minä ymmärrän sen, että emme voi toistuvasti tehdä samaa syntiä tai rikkomusta ja välillä pyytää anteeksi ja KUVITELLA saavamme rikkomuksemme anteeksi.
Siis syntien katuminen ja kääntyminen syntisestä elämästä on tärkeää synnitten anteeksi saamisessa.
Tämä keskustelu lähti kirkkoherranvaaleista - joten nämä "julistukset" kuuluvat myös heille niinkuin meilekkin. - Kreisifase
B3++ kirjoitti:
Miksiköhän Jeesus sanoi; Mene, mutta älä enää tee syntiä"Voi tuota jeesustelua.Jos kirkkoherra toimisi oikein, olisi tosiaankin ollut oikeudenmukainen, eikä vihannut omaa kolleegaansa, ja se on tyhmää johtajuutta. Osoittaa, että ihminen itse on katkera ja muistaa vääryydet tuhansien vuosien takaa, On ollut profetia, Hän ei uskonut, ei toteuttanut lupaustaan. Niin se vain menee, mitä kylvää, sitä niittää. Ihmisiä ei voi tuhota edes kenenkään heikkouksien tähden, varsinkaan johtavien. Oikeassa olet, että anteeksiantamus ja katumus on paras valinta.Valitettavasti hän joka johtaa seurakuntaa on suuressa vastuussa Jumalan edessä, sillä hän on tehnyt valan. Onko se toteutunut khran ominaisuudessa, en tiedä, mutta ainakin teot puhuvat puolestaan.
- B2-++
Eipä tietenkään hyväksyä voi ja kaikesta on kärsittävä myös oikeuden määräämät rangaistukset. Eikä anteeksiantamus ole villaisella painamista eli ei siitä voi alkaa samanlainen entinen elämä. Mutta anteeksiantamus merkitsee uutta elämää ja siinä saa aloittaa tyhjältä pöydältä, vapaana ja vapautettuna. Ei se enää merkitse entinen elämä valinnoissa. Uusi on tullut sijalle.
Anteeksiantamattomuus rasittaa ja syövyttää sitä, joka ei anna anteeksi. On vaikea Isä meidän -rukousta rukoilla. Ihmisen on hyvä miettiä omalle kohdalleen kultainen sääntö ja rakkauden kaksoiskäsky. On osattava asettua toisen asemaan.
Nyt on siis parannuksen aika. Synti ei voi enää hallita. Sitä ei pidä ruokkia. Pyhä Henki kutsuu meitä uuteen ja parempaan.- sairastunut kiusattu
B2-
Aamen - juuri näin. Parannuksen tekoon, avataan sielut Pyhän Hengen vaikutuksille.
Kuunnellaan ja luetaan puhdasta Jumalan Sanaa - Kreisfase
Realismi on uskossa hyvä asia, ihmiset jotka vääryyden nähtyään piiloutuvat Pyhän Hengen ja Jumalan taakse tekevät enemmän syntiä kuin ne, jotka räpiköivät vastaan vääryyttä! Miettikääpä sitä, jos Jeesus olisi hymistellyt?
- Kristoforos
Kreisfase kirjoitti:
Realismi on uskossa hyvä asia, ihmiset jotka vääryyden nähtyään piiloutuvat Pyhän Hengen ja Jumalan taakse tekevät enemmän syntiä kuin ne, jotka räpiköivät vastaan vääryyttä! Miettikääpä sitä, jos Jeesus olisi hymistellyt?
Realismia aikanaan olisi ollut hyllyttää Paavali. Tosin sitä nytkin liberaalit tekevät. On hyvä tuntea Raamattu ja kuunnella Jumalan tahtoa. Näin pysytään oikeanlaisessa anteeksiantamisessa ja rakkaudessa, jossa näkyy keskinäinen yhteys.
- B2.1+
Iankaikkiset käsivarret meitä kannattakoot ja saamme elää lähellä Herraa, anteeksiantamuksess ja kuuliaisuudessa.
- B2+++
Palaisin vielä kirkkoherran vaaliin. Nyt on syytä toivoa ja rukoilla että saataisiin kirkkoherraksi "hengessä ja totuudessa" elävä, ei rahan ja mammonan perässä kiihkoilija, ...
- Israel tappaa
"Iankaikkiset käsivarret meitä kannattakoot ja saamme elää lähellä Herraa, anteeksiantamuksess ja kuuliaisuudessa."
Kaunista, ah.
Mutta se minua hämmentää, miksi meidän pitäisi elää myös lähellä Israelia? Raakalaismainen valtio Israel on seurakunnan sokea piste. Se riittää jo yksinään syyksi jättää kirkko ja erota siitä. En halua olla väkivallan puolella.
Seurakunnissa kun kaikenkarvaiset Israel-illat ovat vakiokamaa. - B2.++
Israel tappaa kirjoitti:
"Iankaikkiset käsivarret meitä kannattakoot ja saamme elää lähellä Herraa, anteeksiantamuksess ja kuuliaisuudessa."
Kaunista, ah.
Mutta se minua hämmentää, miksi meidän pitäisi elää myös lähellä Israelia? Raakalaismainen valtio Israel on seurakunnan sokea piste. Se riittää jo yksinään syyksi jättää kirkko ja erota siitä. En halua olla väkivallan puolella.
Seurakunnissa kun kaikenkarvaiset Israel-illat ovat vakiokamaa.Iranin ydinaseet ovat sinulle mieluisia? Israel tulee selviämään, mutta valitettavasti ei helpolla. Israeliin tullaan vielä hyökkäämään, mutta Jumala ei unohda silmäteräänsä. Tämä ei tarkoita sitä, ettei Israelinkin pidä uudistua ja jokaisen on tehtävä parannus.
Kun luet myös Raamattua, alat ymmärtää maailmaa, joka ei ole hyvä. Samoin viime maailmansodan aikaan periaatteesi (joka sinällään on hyvä ja oikea) olisi merkinnyt Suomen liittämistä Neuvostoliittoon ja me olisimme joutuneet kulkemaan Viron tai Tsekkoslovakian tien.
Me luotamme näissäkin asioissa Jumalaan, mutta ei voi olla sinisilmäinen ja naiivi ajatellen, että kaikki toimisivat väkivallattomasti. Puolustamme heikompia ja joskus ei ole hyviä vaihtoehtoja vaan puolustamiseen tarvitaan muutakin kuin toisen posken kääntämistä. Omassa asiassamme lähdemme kristittyinä kääntämään toisen posken.
- äänestän
Siis, Rovaniemen seurakunta ei tällä perusteella tule saamaan minkäänlaista kirkkoherraa....
Mikäli perusteena käytetään "Nyt on syytä toivoa ja rukoilla että saataisiin kirkkoherraksi "hengessä ja totuudessa" elävä, ei rahan ja mammonan perässä kiihkoilija, ... "
Voi teitä hyvä uskosia hölömöjä - vaalisija
Tuomiokapituli aloittaa esivaalin. Kanditaatit haastatellaan ja kolme kovinta valitusten tekijää pääsee jatkoon. Arvattavaksi jää mikä mitalisija lankeaa kartelli yrittelijälle.
Näistä kolmesta kansa saa sitten valita mieleisensä. - Anteeksionanteeksi
On niin vaikea antaa anteeksi tekijälle jos on saanut koulussa tunneilla jatkuvasti turpiin, hakattu fyysisesti.Koulukiusattu. Mennyt naimisiin niin äijä antanut fyysisesti turpaan, hiuksia repinyt. Mitä tälaiselta ihmiseltä sitten vaaditaan tässä elämässä? Kovasti vain jaksaa antaa anteeksi?
- poispotkittu
Anna vaan anteeksi, se helpottaa sinua itseä - mutta ei se tarkoita, että sinun pitää hyväksyä tapahtuma.
Syyllinen, syyllistäjä pyytää joskus sinulta anteeksi - jos on asiallinen ja tulee omantunnon tuskiin. Ja älä välitä, jos ei tunne tehneen vääryyttä "yhdellekään minun (siis Jeesuksen omista) vähäisimmistä" niin hänellä on tuska sitten ajattomuudessa. Kun on Jeesuksen edessä, silloin on selittelyt turhia
Ei kiusatun tarvitse olla syyllinen kiusaamiseen - ole rauhassa. - nonpossumus
poispotkittu kirjoitti:
Anna vaan anteeksi, se helpottaa sinua itseä - mutta ei se tarkoita, että sinun pitää hyväksyä tapahtuma.
Syyllinen, syyllistäjä pyytää joskus sinulta anteeksi - jos on asiallinen ja tulee omantunnon tuskiin. Ja älä välitä, jos ei tunne tehneen vääryyttä "yhdellekään minun (siis Jeesuksen omista) vähäisimmistä" niin hänellä on tuska sitten ajattomuudessa. Kun on Jeesuksen edessä, silloin on selittelyt turhia
Ei kiusatun tarvitse olla syyllinen kiusaamiseen - ole rauhassa.Näkyy olevan mielenkiintoinen keskustelu tuossa edellä. Niitä huippuhakijoita Rovaniemelle ei tullutkaan, sillä tämä on kallis ja kaukainen paikka muuttaa etelän [jopa Oulunkin] helppouteen tottuneille. Valitettavasti kapituli ei ehkä voi asettaa vaalisijalle Rovaniemen omia, täällä ansioituneita hakijoita. Ulkopuolelta tulevat kirkkoherrat jyräävät.
- muukalaiseksi heitet
nonpossumus kirjoitti:
Näkyy olevan mielenkiintoinen keskustelu tuossa edellä. Niitä huippuhakijoita Rovaniemelle ei tullutkaan, sillä tämä on kallis ja kaukainen paikka muuttaa etelän [jopa Oulunkin] helppouteen tottuneille. Valitettavasti kapituli ei ehkä voi asettaa vaalisijalle Rovaniemen omia, täällä ansioituneita hakijoita. Ulkopuolelta tulevat kirkkoherrat jyräävät.
Toivon todella, että profetiasi toteutuisi
- Stefanos
nonpossumus kirjoitti:
Näkyy olevan mielenkiintoinen keskustelu tuossa edellä. Niitä huippuhakijoita Rovaniemelle ei tullutkaan, sillä tämä on kallis ja kaukainen paikka muuttaa etelän [jopa Oulunkin] helppouteen tottuneille. Valitettavasti kapituli ei ehkä voi asettaa vaalisijalle Rovaniemen omia, täällä ansioituneita hakijoita. Ulkopuolelta tulevat kirkkoherrat jyräävät.
Kohtuulinen huippu on tiettysti teologian tohtori hakijoiden joukossa. Se olisi ensimmäinen Rovaniemen seurakunnan historiassa. Voisin ajatella, että yksi oman seurakunnan pappi saa kolmannen vaalisijan.
- Liljaruusu
nonpossumus kirjoitti:
No tuomiokapitulissa tyhmyys tiivistyy, vaikka tietävät -mitä rovaniemiset ajattelevat.Hakekoon vaikka Sanghaista ehdokkaat. Meille riittää oma paikkakuntalainen pappi, joka tekee työnsä tunnollisesti, ja ei ole saanut seurakunnan johtavilta glooriaa, vain valituksia. Näin se menee kun ihmiset ja papit eivät usko, vaan pelkäävät...
- nonpossumus
Nyt kirkkoherran sijainen on aloittanut, hoitaa virkaa sinne vaaleilla valitun virkaanasettamiseen saakka. Homma näyttää olevan hyvin hanskassa. Henkilö on käytettävissä ollut pitkäaikaisin rovaniemiläinen kappalainen, joten kapitulin valinta oli viisas. Oli nyt siis tiedotuspäällikkö eli johtoryhmää.
Mielenkiinnolla odotamme kapitulin ehdokasasettelua. Sitten kannattaa äänestää ahkerasti. - ++++++++++++++++++++
katotaan se asettelu ja revitetään sen jälkeen kunnolla. ... ja kolmannella sijalla Tuomo Korteniemi. ansioina: petostutkinta menos, kolmannen vaimon mies ja yhtä suun toosta ....
- Int2
Aina kun kahdeksatta käskyä rikotaan, on syytä tutustua motiiveihin ja monesti jauhot pussissa eivät ole puhtaita. Jumala sen tietää ja Hänelle se asia jääköön.
- arpa tuo tai vie
Mitäs nyt sanot Sinä
Tämä viraton rovastihan näyttää saaneen ainakin muutamilta äkkinäisiltä papeilta kannatusta hiippakuntavaaleissa, saas nähdä kuinka äijän käy arvonnassa 20.2. - Jadeb
arpa tuo tai vie kirjoitti:
Mitäs nyt sanot Sinä
Tämä viraton rovastihan näyttää saaneen ainakin muutamilta äkkinäisiltä papeilta kannatusta hiippakuntavaaleissa, saas nähdä kuinka äijän käy arvonnassa 20.2.Otahan varovasti, jos et ole rovasti. Katkeruus paistaa läpi ja vie karrelle sielun.
- Arpa tuo ja vie
arpa tuo tai vie kirjoitti:
Mitäs nyt sanot Sinä
Tämä viraton rovastihan näyttää saaneen ainakin muutamilta äkkinäisiltä papeilta kannatusta hiippakuntavaaleissa, saas nähdä kuinka äijän käy arvonnassa 20.2.Arpa lankesi ja maakuntalehdille annetut tiedot valituksi tulleista papeista eivät pitäneetkään paikkaansa.
Kukahan Tomppeli se ehti Lapin lehtiin uutisoida vaalien tulokset, ilman että olisi mainittu viimeisen paikaan samalla äänimäärällä olevaa ja nyt arvonnan voittanutta pappia.
- varsijousi
Katapultti on oikeassa. Sydämen kristitty ja rehellinen. Sellaisia pitäisi olla seurakunta pullollaan, mutta kun on aivan liian monia huijareita ja pelureita, joille seurakunnan suojatyöpaikat, valta ja raha menevät ohi vilpittömän uskon, ristin ja Jeesukseen.
- Ken
Parannus alkaa aina läheltä - omasta itsestä. Nyt on parannuksen aika. Nyt on pelastuksen päivä.
- klifkjsdrhgfkegbjbn
Ken kirjoitti:
Parannus alkaa aina läheltä - omasta itsestä. Nyt on parannuksen aika. Nyt on pelastuksen päivä.
Älkää höpertäkö paskaa papit ja kirkkoherrat ovat pahimpia. Ei ole mitään ulkoa tulevaa pelastusta.
Kaikki lähtee itsestä ja kirkko sekä papit ovat katoavaa kansanperiennettä; surkeaa
itsensäpettämistä koko uskonvarjolla ratsastamista.
Kirkko erotettava valtiosta! - Filiippos
klifkjsdrhgfkegbjbn kirjoitti:
Älkää höpertäkö paskaa papit ja kirkkoherrat ovat pahimpia. Ei ole mitään ulkoa tulevaa pelastusta.
Kaikki lähtee itsestä ja kirkko sekä papit ovat katoavaa kansanperiennettä; surkeaa
itsensäpettämistä koko uskonvarjolla ratsastamista.
Kirkko erotettava valtiosta!Tässä liityt Jeesuksen omaan ajatukseen siitä, että löytäneekö Ihmisen Poika enää tullessaan uskoa maan päältä. Ei niitä pelastuneita ehkä ole hirveän paljon. Mutta jotkut elävät Jeesuksen seurassa ja ottavat pelastuksen lahjan kiittäen vastaan. Elämä on enemmän kuin kuolemaa kohti kulkemista. On iankaikkisuus. On taivas.
- pahaa tekee
Taisi se paaniemen saunankuistille siirtynyt entinen khrakin jättää jälkeensä vain savuavat rauniot ja petetyt seurakuntalaiset! Mutta kun se valta on niin makeaa, että sen suojassa on hyvä lyödä itselle uhaksi olevia ja palkita hännystelijöitä ja huijata hölmöjä kollegoja vierellä. He kun luulevat hyötyvänsä narsistin vierihoidossa olemisesta, mutta joutuvatkin katkerasti pettymään. Itku ja paha mieli jäi jäljelle tämän khra narsistin kymmenvuotisesta kurjuudesta ja ilkeydestä.Ei jää lapsille hänen ajastaan paljon kertomista, ei ainakaan mitään hyvää.
- muutosta tekeen
Hän ei koskaan kasvanut partiopojasta pidemmälle. Hän tuli ja sai mennä. Tule nyt tekemään uutta kirkkoherraan, jolla ei varmasti ole ollut edelliseen sidoksia tai häneltä saatuja lupauksia.
Suurin uhka tulevassa vaalissa on, että jätetään äänestämättä. Silloin sisäpiiri ratkaisee vaalit. Niin nää kuviot toimii!
- Ari-el
Kahdeksas käsky on hyvä aina kerrata ja lääkärin ohjeetkin. Narsisti on maallikon näkökulmasta ihminen, joka on välinpitämätön, penseä, eikä näe virheitä omassa toiminnassaan. Narsisti houkuttaa toiset yliarvostamaan itseään. Hän tarvitsee ympärilleen hurraajia ja ymmärtäjiä. Tällainen ihminen on myös hyvin herkkä loukkaantumaan siitä, jos hänen toimiaan kyseenalaistetaan. Toisten ihmisten toiminta mitätöidään.
Olen nähnyt tällaisia ihmisiä, mutta en halua mustamaalata nimin ja liittää henkilöihin kuten täällä. Eivätkä nämä määreet sovellu khraan. Tässä tarvitaan nyt Pyhän Hengen uudistavaa työtä, rukousta, ettei mikään katkeruus saisi valtaa ja sijaa vaan Jeesuksen oma rukous tulisi läheiseksi. Narsistinkin kuten alkoholistin voi uudistaa vain Jumala,
Herätys tulee vielä ja se alkaa tästä parannuksesta, uudesta elämästä ja rakkaudesta. - tervaksille menee
sama peli ja meno näyttää jatkuvan näiden vs ja vt "herrojen" taholta. hommat on paalutettu tutuille ja lähipiiriläisille pitkälle tulevaisuuteen. ole siinä jonakin ja urputa valtuustossa, kun valtuutetun kädetkin on sidottu ja suu tukitaan ennen kuin sitä ehtii kunnolla edes avata. isä puhuu pöntössä ja tytär mainostaa häntä seurakunnan höyryradiossa. mitä se olikaan se pyhä hölmöys, vai oliko se epäpyhä yksinkertaisuus?
- Venttivartti
Likaista peliä on mieluumminkin näissä keskusteluissa näkyvissä. Ihan kuin olisi vaalit tulossa.
- Anna Hoosi
Näitä vastauksia kun lukee niin kiittää luojaansa (kuka se sitten onkaan) että on eronnut tuosta jeesustelijoitten kirkosta jo aikoja sitten.
- Honni Åsa
Ja elämäsi on helpottunut? Helpottuu?
- Anna Hoosi
Honni Åsa kirjoitti:
Ja elämäsi on helpottunut? Helpottuu?
Suuresti. Nyt on niin kevyt astella.
- Honi åsa
Anna Hoosi kirjoitti:
Suuresti. Nyt on niin kevyt astella.
Hyvä että helpotti.
- elmeriltä
Millasta väkkee uskotte Herramme löytävän kirkostaan, kun saapuu viimeisenä päivänä hakemaan omiaan. Mahtaakohan löytyä montaakaan uskossaan vilpitöntä, joille Herran paluun voisi uskoa olevan riemun ja ilon aihe, ns. tosta vaan. Tosin jo ennustukset eivät itsessään ihmiskunnalle paljon lupauksia anna. Niinpä runsaan uskonkin olevan sen joukon, joka hätääntyy ja tahtoo paeta, muttei enää kykene. Tuolloin on tiliteon aika ja se on väistämättä edessä meistä jokaisella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328