Tässä äsken laskeskelin että päivän kalorit jäävät ihan hurjasti vajaaksi minimisuosituksesta(1200kcl).
Kalorilaskurin mukaan oon tänäänkin syönyt vaan alta 600kcl vaikka itse en ole tajunnut syöväni liian vähän.
Tässä esimerkki tämän päivän syömisistä:
Aamupala:
maitorahka(valio 0.3% laktoositon) 190g
mustikoita n. 1dl
vadelmia ruokalusikallinen
vihreätee ja tilkka maitoa
Välipala:
keskikokoinen porkkana n.65g
vettä
Päivällinen:
naudan paahtopaisti (määrästä en osaa tarkasti sanoa ehkä jossain 150g hujakoilla)
parsakaali n.90g
kukkakaali n.40g
raejuusto n.30g
säilyke ananasrenkaasta puolikas
vettä
lisäksi illalla söin seitsemän missä x karkkia ja join pepsi maxia ihan vaan siksi että kauhistutti kun tajusin liian suuren kalorivajeen
painan tällä hetkellä 58.5 kg ja olen 163cm pitkä. liikuntana tänään on ollut sali jossa 20 minuuttia kuntopyörällä ja 35 minuuttia laitteissa(tauot laskettu ajasta pois)
Onko laihdutusbuumini mennyt liian pitkälle?
Syönkö liian vähän? Lähtikö laihdutus käsistä?
4
462
Vastaukset
- on.
On.
- vinkkejä=/=
Painoindeksitaulukon mukaan olet normaalipainoinen, joten Sinun ei välttämättä tarvitsisi laihduttaa ollenkaan.Voit itse laskea painoindeksisi linkistä:
http://www.painoindeksi.org/
Liikkuva ihminen tarvitsee myös hiilihydraatteja, joten kannattaisi sisällyttää jotakin täysjyväviljaa ruokavalioon.
http://kuntoplus.fi/treeni/uutisia-liikunnasta/muista-hiilihydraatit
Mukavaa loppuviikkoa :):):) - itsekin laihduttanut
tolla syömisellä kroppasi pitää tiukasti kiloista kiinni! syöt ihan liian vähän, ja alle peruskulutuksen! lisää syömistä niin pikkuhiljaa se painoki alkaa tippua!
- rasvaa ja proteiinia
Tuolla ruokavaliolla sairastuu
Hyviä rasvoja:
Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kylmäpuristetut öljyt (hampunsiemen, oliivi, pellavansiemen, camelina, kookos). Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA
Hyvää rasvaa tulisi saada n. 1 g painokiloa (normaali paino) kohti, jotta välttämättömien rasvahappojen saanti turvattaisiin ja tämä ei mitenkään täyty "kevytmyrkyillä". Tämä rasva on ruoansulatuksen, aivojen, solujen ja aineenvaihdunnan kannalta välttämätöntä. Mm. hormonaalisten viestien toimivuus on kiinni rasvasta. Ylimääräinen ravintona nautittu rasva ei varastoidu elimistöön rasvana, ainoa terveysriski siitä on arakidonihapon nousun takia tuleva tulehdusherkkyys. Sokerina (hiilihydraatti) nautittu ylimäärä muuttuu elimistössä triglyseriksi, joka varastoituu rasvasoluihin ja lisää siten rasvamassaa kehossa. Tämä triglyseri on sitä rumaa rasvaa, joka aiheuttaa monenlaisia terveysongelmia.
Levite leivän päälle:
100g voita
1 dl kylmäpuristettua (luomu) oliiviöljyä
0,5-1 dl vettä
Huoneenlämpöisenä tehosekoittimessa sekoitetaan ainekset keskenään ja eikun nauttimaan. Voi myös käyttää erilaisia yrttejä ja mausteita maustamiseen.
_________________________________________________________________________________________________________________________________
Hyviä hiilihydraatteja:
Kasvikset, hedelmät ja marjat.
Omatekoiseen mysliin/smoothieeen ravintorikkaita ainesosia:
Pähkinä- ja mantelijauheet
Murskatut pähkinät, mantelit ja siemenet
Marjajauheet ja marjat
Viherjauheet (ohranoras, vehnänoras, spirulina,Vihreä Helmi C.G.F. klorella )
Kookosjauho (hiutaleet)
Leseet
Optimaalinen rasvan, proteiinin ja hiilihydraattien saanti vuorokaudessa:
Rasvaa vähintään 60 grammaa
Proteiinia 80-120 grammaa.
Hiilihydraattia 70-150 grammaa
Miten verensokerin saa pidettyä tasaisena?
Aloittamalla ruokailu aina proteiinipitoisella ruoalla saadaan maksaan varastoitunut glykogeeni verenkiertoon glykoosiksi (verensokeriksi). Näin vapautunut varastotila saadaan hiilihydraateista tulevan sokerin varastoksi eikä verensokeri nouse. Vähähiilihydraattisen ruokavalion teho painonhallinnassa perustuu siihen, että se vaikuttaa elimistön insuliinintuotantoon. Insuliini on "lihotushormoni", jota ilman ihminen ei liho. Jos ihmisen elimistö erittää liikaa insuliinia, paino nousee. Kun vähennät ruokavaliossa hiilihydraattien määrää, insuliinin eritys alkaa laskea automaattisesti. Insuliinitason laskiessa elimistö tasapainottuu ja alkaa polttaa rasvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt344281Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.492263Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471395- 851220
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381168Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251136Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501081Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161955Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175889- 58879