Ylimääräinen rasva pois vatsasta

6päck

Olen 20v nainen, olen 169cm pitkä ja painan 52 kiloa. Olen muuten tyytyväinen vartalooni, mutta haluaisin vatsani täysin litteäksi. En haluaisi aloittaa mitään erityistä dieettiä, sillä pelkään menettäväni lihaksia jos alan syödä vähemmän kuin kulutan, sillä urheilen paljon. En usko että vatsalihasten tekemisestä on apua, koska se ns. ylimääräinen rasva on tosiaan siinä vatsan alueella. Olen ruumiinrakeenteeltani aika muodoton ja yleensä ylimääräisillä kiloilla on tapana kerääntyä vatsan alueelle. Saanko ikinä litteää vatsaa vai olenko geeneilläni tuomittu tälläiseksi?

25

4529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin että

Olet jo melkein alipainoinen ja joillekkin vaan jää sitä rasvaa sen verran. Kyllä vatsalihasten tekeminen auttaa mut siinä menee aikaa. salilla on myös erilaisia vatsalihas laitteita joilla voi saada tuloksia aikaa jos on ahkera.

• bellyy

jep, olen samaa mieltä. auttaa kun teet vatsalihastreeniä. mutta se tosiaan vie aikaa, ja paljon, ennen kuin saat näkyviä tuloksia. taitaa olla tuo vatsan alue vaikein...

• Kokeiles

Varmaankin vois vaivaan auttaa tietynlainen salitreeni :) Tsekkaa netistä liikkeet, joilla kiinteyttää vatsaa ja miten saisi rasvan palamaan vatsanseudulta parhaiten. Kannattaa myös kokeilla aamutreeniä, ennen kun on syönyt aamupalaa jne. :)

• FitNessi

Turhaa syyttää geenejä, rasva lähtee vatsasta vain ja ainoastaan vähentämällä rasvaprosenttia, joka onnistuu vain kalorinkulutusta lisäämällä, niin että ollaan hieman miinuskaloreilla kunnes tavoite on saavutettu. Pelkkä vatsalihasten treenaaminen ei auta poistamaan rasvaa vatsasta, siihen tehoaa vain liikunta ja dieetti, jotka polttavat enemmän kaloreita, kuin niitä tulee päivän mittaan. Noin 500 kcal/pvä miinuksella dieettaus on terveellisin tapa. Se ei juurikaan vähennä lihasmassaa, mutta polttaa läskiä pois. Kun rasva on kerran saatu pois, se on helpompaa pitää poissa normaaliruokavaliolla, jossa kulutus ja saanti ovat tasapainossa.

• Hjalliz3

Periaatteessa rasva lähtee eri puolilta kehoa geenien perusteella, joten vatsanseudun ehostamiseksi alueen lihasten kasvattaminen voisi olla ratkaisu. Tähän liittyy ns. "spot reduction" -myytti, eli kuvitelma että treenaamalla hirveästi vatsalihaksia rasva kaikkoaisi juuri nimenomaan vatsan seudulta.

Kuitenkin joissain tutkimuksissa on epäilty stressihormoonien vaikuttavan vatsanseudun rasvaan:

http://www.health.harvard.edu/newsweek/Abdominal-fat-and-what-to-do-about-it.htm

http://www.webmd.com/heart-disease/news/20090806/stress-ups-belly-fat-heart-risks

, joten jos vatsasi on ainoa rasvainen alue niin ehkäpä stressillä on vaikutusta asiaan.

• FitNessi

"Periaatteessa rasva lähtee eri puolilta kehoa geenien perusteella, joten vatsanseudun ehostamiseksi alueen lihasten kasvattaminen voisi olla ratkaisu. Tähän liittyy ns. "spot reduction" -myytti, eli kuvitelma että treenaamalla hirveästi vatsalihaksia rasva kaikkoaisi juuri nimenomaan vatsan seudulta."

Ei auta vatsalihasten kasvattaminen vatsan pienentämiseksi, se on juuri sitä myyttiä. Lihakset eivät näy rasvan alta, vaikka kuinka treenaisi. Rasva kertyy eri henkilöillä eri tavalla kehoon, mutta jokaisella on mahdollista saada ylimäärärasva pois paikasta kuin paikasta. Tähän auttaa vain miinuskaloreilla olo, johon päästään ruuasta saatavien kaloreiden vähentämisellä tai kalorien kulutuksen lisäämisellä esim. liikunnalla.
      Kitudieetit ovat haitallisia lihasmassalle ja keholle, joten kannattaa pitää kalorit korkeintaan 500 kcal/pvä miinuksella. Tämä on mm. bodaajien ja fitness-väen suosima tapa, joka säästää lihaksia ja mahdollistaa täysipainoisen treenaamisen. Mitä enemmän kuntoilet, sitä paremmin rasva palaa. Mitä enemmän lihasmassaa, sitä paremmin rasva palaa.

• hiiii

sama ongelma minulla, vatsan kun sais litteeksi :) olis kesällä mitä esitellä :P

• Norovirus

Minä sain ylimääräisen rasvan mahastani oksentamalla. Samma tuli kaikki muukin, mitä olin syönyt.

• Minä tanssin

Zumbaa, salsaa ym latinoita, itämaista, sekalaista...Mun mielestä tanssi toimii hyvin, en usko että muuten ois niin hyvä vatsa. Siinähän tulee sellasta kiertoliikettä, alkuun saattaa jopa kipeytyä! Tanssi saa minut tuntemaan itseni naiseksi ;)

• Vatsalihakset on..:)

Treenaa "korsetti" kuntoon..siis syvemmät ja vinot vatsalihakset alaselkää unohtamatta ja silleen ne sun vatsalihakset löytyy ja alkavat näkymään! Tietysti rasvaprosentti ei saa olla kiian korkee,joka on taas mahdollista hoikemmallakin. Treeniä ja hyvää ravintoa ja kyllä näkyy:))

• Näin minä neuvon

Tarkasta mitä syöt... Jätä kaikki sokeri ja vaalea leipä pois ja hae keinoja estää stressiä. Käy myös lenkillä paljon, kestävyysurheilu pienentää kuulemma rasvaprosenttia.

Voit yrittää laihduttaakin, mutta muista ettet päästä liian pieneksi rasvaprosenttia, ja tee lihaksia tilalle niin ettei paino tipu.

• älä lyö

miten voi olla ylimääräistä rasvaa jos on 169 cm ja 52 kg???? ei mitenkään ! saatko edes vyötäröstä "läskiä" peukalon ja etusormen väliin noin kahta centtiä ? sillä se on normaalia.

• No kun....

Painolla ei ole väliä vaan sillä mistä se koostuu. Luulen että aloittajan lihasmassa on todella pieni. Siksi olisi syytä aloittaa kuntoilu ja tarkistaa ruokavalio. Alipainoiseksi ja löysäksi ravaläjäksi päätyy syömällä tasan yhden suklaalevyn päivässä eikä mitään muuta... Kalorivaje ja liikaasokeria eikä juuri mitään proteiineja tai kuitua.

Älkää luulko että alipainoinen on sama kuin rasvaton! EIHEI!!

• syö jotain

Voisit lihoo vähän, semmonen 3 kg. Et menes nyt macciin vetää pari hampparii sit heti

• kyllä lähtee

Jätä vehnä ja sokeri pois.

• 160/80

hanki 10 kg painoa lisää reisiin ja käsivarsiin niin masusi häviää näkyvistä. Eihän sulla taida enää muuta olla kuin luita ja nahkaa!

• Aloita.

Harrastamaan liikuntaa. Hiihdä päivittäin n.20-30km,tai voit myös vastaavan matkan kävellä. Muista syödä terveellisesti lihaa,kalaa,maitotuotteita,vihanneksia,hedelmiä ja viljatuotteita. Pian on vatsasi timmi ja muutkin kehosi lihakset ovat hyvässä kunnossa.

• turvotus?

Syö ja juo vähän kerallaan, ettei mahalaukku veny. Niukat ateriat useita kertoja päivässä pienentävät pömppömahaa. Aterioiden tulisi kuitenkin päivän mittaan olla sellaisia että riittvätä koko päivän kaloritarpeisiin. Myös väärä ruoka saattaa pitää vatsaa turvonneen näköisenä.

• Pitoharjoittelu

"Lankuta" Pitoharjoittelu pienentää vatsaa. Ryhti paranee ja vatsanseutu näyttää pienemmältä. Pitoharjoittelu auttaa sinua muussa liikunnassa ja arkielämässä kun korsetti on kunnossa. Vähentää selkäongelmia ja parantaa mahdollisesti seksiä.

• mudetus

vatsa litteäksi. hmm suosittaisin liikuntaa ja makeiset pois sekä vehnä.

• Yksinkertaisinta!

mene rasvaimuun

• Mikä rasva ?

Tuolla paino- / pituussuhteella ei ole rasvaa missään kohdassa. Vain veltot, treenaamattomat vatsalihakset ovat syynä pömpötykseen, joka ei luultavasti häiritse eikä haittaa ketään muuta. Sulle työ niitten tiukentamiseen on helppo, ethän ole odottanut ja synnyttänyt vielä kertaakaan. Vai?

• jfkdöa

Itse asiassa silloin kun olin 166 cm pitkä ja painoin 52 kiloa, fysioterapeutin tekemä rasvaprosentin mittaus näytti, että mun kehossani oli rasvaa ylipainoisen ihmisen edestä. Eli kyllä sitä rasvaa voi olla paljon laihoillakin.

• Hah !
        jfkdöa kirjoitti:

Itse asiassa silloin kun olin 166 cm pitkä ja painoin 52 kiloa, fysioterapeutin tekemä rasvaprosentin mittaus näytti, että mun kehossani oli rasvaa ylipainoisen ihmisen edestä. Eli kyllä sitä rasvaa voi olla paljon laihoillakin.

Just. Onneksi en ole ikinä luottanut ainoaankaan tekniseen vehkeeseen. Tervettä järkeä ei voita minkään kapineen osoittama lukumäärä, olipa se paljon tai vähän.

• apua mitä teen.

Hei olen 18 v uimari, ja en kerkee juosta oikein kun on koulua ja uintireenit, sekä nyt on ajotunnit autokoulusta. No minulla on se ongelma että keskivatsasta lähtee rasvaa mutta ylä ja älä vatsasta ei lähde. ylä vatsan molemmat puolet on erikokoiset en tiedä mistä johtuu, minulla on 4 pack joten saattaa johtuu siitä, halusin pienentää ylä sekä alavatsaa. Oen 163 pitkä ja painoni heittelee n. 59,5-61 paikkeilla en tykkää syödä hirveästi salaatti enkä hedelmiä, mutta aattelin että olisi varmaa aika tottua syömään enemän. Auttakaa miten poistan rasvan ylä sekä ala vatsasta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe