Kiinasta tilaaminen? (kokemuksia)

rakastankenkiä

Monen monta kertaa olen halunnut tilata ulkomailta, nyt vihdoin olen päättänyt tilata, olen niin kyllästynyt, siihen että tarjonta Suomen kaupoissa on niin vähäistä ja kallista.

Nyt kaipaisin kokemuksia niiltä jotka ovat tilannet Kiinasta, voi toki olla muukin maa.

Kauan kesti ennen kuin lähetys tuli? Mitä maksutapaa käytit?
Eikä pitäisi tulla mitään muita maksuja (tullia tai alv) jos tuote ei ylitä 43 euroa eikös se ole näin?

Pay pay tiliä en ole uskaltanut vieläkään tehdä vaikka olen sitä monesti harkinnut. Luottokorttia en omista niin se on pois suljettu.

Lähinnä tilaisin vaatteita, kenkiä ja laukkuja.

Kiitos paljon tiedoista.

16

555

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tittulii

Kiinassa tuotetaan todella edullisesti kyseisiä tarvikkeita. Aivan pienetkin lapset saavat rahaa tekemällä kenkiä ja ns. helppoja työtehtäviä. En ole itse tilannut netin kautta kun olemme vuosittain käyneet ostosmatkoilla Shanghaissa. Näille tehtaille pääsee kierrokselle kun ilmoittaa vaan etukäteen. Saa ostaa "luomutuotteita" suoraan tekijältä.

• rakastankenkiä

Niin ja mitä tuo tieto auttaa mua? Että pitää lähteä itse Kiinaan ostoksille vai, no ei kuule ole varaa.
      Eikä noista kaupassa olevistakaan vaatteista tiedä jos tekin on lapsityövoimalla tehtyjä.

• pöhmö

Riippuen siitä mistäpäin Kiinaa tilauksesi lähtee liikkeelle, minkä postitusmenetelmän valitset ja minkälainen tuuri käy paketin kuljetuksen eri vaiheissa, voi saapumisaika olla mitä tahansa viidestä päivästä kolmeen kuukauteen. Yleensä ehkä kuitenkin 2-3 viikkoa. Jos et pyydä myyjää vakuuttamaan lähetystäsi, on aina mahdollisuus että paketti jää kokonaan saapumatta. Tätä tapahtuu onneksi aika harvoin. Ikävä kyllä Suomen älyttömät tullisäännökset tekevät vakuutetujen (lue: kalliimpien) postitusmenetelmien käytöstä usein hankalaa, mikäli tuote itsessään ei ole puoli-ilmainen. Tuohon tullattavan tavaran hintaan tullausarvoa laskettaessa siis sisältyy postituskulut mikäli et niitä vielä ottanut huomioon. Eli tuote toimituskulut on oltava alle 43 euroa tai vähintään kympin lasku napsahtaa.

Omat ostokset olen maksanut PayPalilla, ei kai niitä paljon muita vaihtoehtoja olekaan?

• rakastankenkiä

Pöhmö: tästä kyseissä nettikaupassa ei tule postimaksuja, joten ei sitten pitäisi jäädä tulliin olenkaan, jos tekee tilauksen joka on alle 43 euron.? Näin olen ymmärtänyt.

Kuulut olen myös siitä huhuja että nykyään pystyis maksaa myös visa electron kortilla, olisi kiva kuulla tästä vähän lisää miten se toimii?

• Tuhnuke

Kannattaa maksaa oikealla luottokortilla, niin saa luottoyhtiöltä rahat takaisin, jos tavara "hukkuu" matkalle.

• rakastankenkiä

Tuhnuke: ^^ Niin kuin ylhäällä jo mainitsin en omista luottokorttia, niin milläs luottokortilla sitten maksan?

• LOUIS VUITTON

Hei,jos luet viestin,Laukun palautus,ei rahoja takaisin,niin saat jotakin miettimistä
      sieltä pakettien kulusta.Ole varovainen jos tilaat.Minä luulin laukkuni tulevan muualta,sepä tulikin Kiinasta.

• rakastankenkiä

Moikka.

^^Siis nyt en oikeen ymmärtänyt, siis onko täällä joku keskustelu "laukun palautus" osio missä ihmisillä on huonoja kokemuksia.
      No tämä ei kosketa minua siltä osin, että en ole tilaamassa mitään merkkilaukkuja, enkä ylipäätäänsä nahkalaukkuja, koska Kiinahan tunnetusti valmistaa nahkaa myös kissoista ja koirista, joten ei kiitos.

• Tyyne1

Kiinassa on nyt uusi vuosi, että kannattaa varautua hitaisiin toimituksiin.

• rakastankenkiä

Tyyne ajattelin tilata uuden vuoden jälkeen, jos siihenkään menessä olen saanut vastauksia.

• MJah

Paypaliin voi liittää visa electronin, ainakin osuuspankin.. Nordeaa en jostain syystä saanut laitettua.
        Olen tilannut ebaysta (suurinosa tullut kiinasta) satoja tavaroita ja ehkä alle 10 on jättänyt tulematta perille. Niistä kuitenkin olen saanut rahat takaisin.
        Olen myös katsellut kiinalaisia nettikauppoja mutta kaikissa on kyllä ollut melko suuret toimituskulut! Ne menevät painon mikaan, ja joka tuotteen kohdalla lukee paljonko se kaupan mielestä painaa. Eli päivittyy myös ostoskoriin. Jos meinaat tilata, suosittelen kokeeksi tilata vai muutaman tuotteen, että jää sen alle 43 euron. Jos ne jää tulematta, tuskin kuitenkaan menet konkurssiin.

• rakastankenkiä

MJah: Mahtavaa kerrankin jotain hyödyllistä tietoa. Onnistuuko tuo liittäminen ihan netin kautta? (itselläni on nordea tili) Tuleeko sitä jotain ylimääräistä maksua? Kun sen tekee.
      Tai sitten olla tuo paypay turvallisin maksutapa, jos kerran saa rahat takaisin.
      Joo ajattelinkin tilata yhdet farkut eka mitkä maksaa vaivaiset 12e.

• rakastankenkiä

^^ Eipäs noista mitään irronnut, esimäinen kertoo jostain kiinalaisesta sivusta että on luotteava,no ei ole sama sivu mistä itse ajattelin tilata joten tieto ei auta

alimmainen linkki, kengät ja laukut ei olenkaan mun makuun.

• ....................

Tilasin juuri viime kesänä yhdet kesäkengät Kiinasta ja olivat varsin edulliset, tulivat ongelmitta ja näyttivät päältäpäin tosi hyviltä. Valitettavasti sitten käytössä huomasin, että kengistä alkoi pohjat sekä korot kulumaan hyvin nopeasti jo muutaman käyttökerran jälkeen (pohjat eivät siis alkaneet mitenkään repeämään irti, vaan kuluivat olemattomiin), vaikka niillä käveltiin lähinnä vain perusasfaltilla.

Ajattelin tosin taas ensi kesänä kokeilla onneani. Niillä sivustoilla, joista tilaan ei ole postikuluja ollenkaan ja kenkien hintahaitarikin on siinä 18-100$, joten kai niissä jotakin laatuerojakin on, vaikka kuvien perusteella sitä on hyvin vaikea sanoa.

Tässä on eräs hyvä sivusto, jolta olen nyt itse noita kenkiä katsellut. Ei postikuluja ja maksaminen käy paypalilla.

http://www.everbuying.com/Wholesale-Shoes-c-1057.html

• rakastankenkiä

Joo samasta sivusta olisin itsekin tilaamassa, jos saisin enemmän hyödyllistä tietoa.

Ihan turhaa olen aiheen tehnyt kun ei kukaan tunnu jaksavan auttaa.

paypay tiliä en omista edellenkään, mutta olisi kiva kuulla siitä käytöstä vähän enemmän ja siitä jotka ovat maksaneet ihan tavallisella pankkikortilla.

Harmi etten tunne ketää joka voisi tilata puolestani , ettei tarvi täällä käydä roikkumassa kun ei sitä tietoa näytä tulevan olenkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2125
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1348
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1284
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe