Jumala on tai ei ole

Eikö?

Onko se?

45

100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hän on.

• ??

Kyllä Jumala on !

JEREMIA 31

33... sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

• Jumala on.

Jätit listasta ne, jotka epäilevät mutta uskoisivat jos saisivat tietoa ;)

• juutas.

"Jätit listasta ne, jotka epäilevät mutta uskoisivat jos saisivat tietoa ;) "

- Jumala on tai ei ole, ihan epäilyistä tai uskosta riippumatta. Mitenköhän mahtaa olla, kyllä vai ei?

• juutas. kirjoitti:

"Jätit listasta ne, jotka epäilevät mutta uskoisivat jos saisivat tietoa ;) "

- Jumala on tai ei ole, ihan epäilyistä tai uskosta riippumatta. Mitenköhän mahtaa olla, kyllä vai ei?

Vastasin jo omasta puolestani.

Elämään nyt kuuluu sekin että on olemassa ehkä, sille en voi mitään. Heitä on, joille Jumala on ehkä.

• ...
        mummomuori kirjoitti:

Elämään nyt kuuluu sekin että on olemassa ehkä, sille en voi mitään. Heitä on, joille Jumala on ehkä.

Miten sinun kylläsi eroaa jonkun toisen ihmisen joka uskoo toiseen Jumalaan kyllä vastauksesta?

• ... kirjoitti:

Miten sinun kylläsi eroaa jonkun toisen ihmisen joka uskoo toiseen Jumalaan kyllä vastauksesta?

Jos se kiinnostaa sinua, voit kysyä sitä heiltä. Kommentoin sitten mietteisiisi ja saat tehdäitse johtopäätökset.

• ...
        mummomuori kirjoitti:

Jos se kiinnostaa sinua, voit kysyä sitä heiltä. Kommentoin sitten mietteisiisi ja saat tehdäitse johtopäätökset.

Kysyn nyt sinulta.

• ... kirjoitti:

Kysyn nyt sinulta.

Voit lukea käsityksiäni ketjuista, vai laiskottaako?

Tiedät varsin hyvin, että tuohon ei voi vastata yhdellä eikä kahdella lausella.

Etsin enemmin samaa muiden käsityksestä Jumalasta kuin eroja. Enemmän on eroja sitten kun aletaan miettiä uskoa tarkemmilla käsitteillä ja etenkin kun mennään opillisiin kysymyksiin.

Muut ovat täällä luokitelleen "oppini", joten he osaavat vastata siihen, mikä se on. Voin vain kertoa mitä itse ajattelen ja sen kuinka koen uskon. Muut luokittelevat sitten sen tarkemmin.

• ...
        mummomuori kirjoitti:

Voit lukea käsityksiäni ketjuista, vai laiskottaako?

Tiedät varsin hyvin, että tuohon ei voi vastata yhdellä eikä kahdella lausella.

Etsin enemmin samaa muiden käsityksestä Jumalasta kuin eroja. Enemmän on eroja sitten kun aletaan miettiä uskoa tarkemmilla käsitteillä ja etenkin kun mennään opillisiin kysymyksiin.

Muut ovat täällä luokitelleen "oppini", joten he osaavat vastata siihen, mikä se on. Voin vain kertoa mitä itse ajattelen ja sen kuinka koen uskon. Muut luokittelevat sitten sen tarkemmin.

Ymmäristköhän kysymystäni oikei... kyllä varmaan.

Jokin kreikkalainen sanoo kyllä Zeus on olemassa ja
        sinä sanot, kyllä raamatun Jumala on olemassa.

Ei noilla kyllä sanoilla ole mitään painoa jos niiden takana ei ole mitään.

Mitä itse keksin kysymykseeni vastauksen olisi varmaankin, että ei mitään eroa se on vain uskoa...

• ... kirjoitti:

Mitä itse keksin kysymykseeni vastauksen olisi varmaankin, että ei mitään eroa se on vain uskoa...

Et muuten kysynyt että uskotaanko Raamatun Jumalaan? No, kaikki varmaan ymmärsivät sen.

Alat siis mennä näihin uskonnollisiin sekä opillisiin kysymyksiin? Eli kysyt millä nimellä Jumalaa tulisi kutsua?

”synonyymejä ovat muun muassa nimitykset Taivaan Isä, Luoja, Herra ja Kaikkivaltias. Jumala esiintyy Raamatussa myös nimellä Isä tai Olen (Ehje). Kristinuskossa ei varsinaisesti ole muita jumalia ja jumaluuksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)

• ...
        mummomuori kirjoitti:

Et muuten kysynyt että uskotaanko Raamatun Jumalaan? No, kaikki varmaan ymmärsivät sen.

Alat siis mennä näihin uskonnollisiin sekä opillisiin kysymyksiin? Eli kysyt millä nimellä Jumalaa tulisi kutsua?

”synonyymejä ovat muun muassa nimitykset Taivaan Isä, Luoja, Herra ja Kaikkivaltias. Jumala esiintyy Raamatussa myös nimellä Isä tai Olen (Ehje). Kristinuskossa ei varsinaisesti ole muita jumalia ja jumaluuksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)

En ole menossa uskonnollisiin kysymyksiin, ykinkertaisesti, miksi sinä olet oikeassa sinun Jumalasi suhteen ja joku toinen väärässä oman Jumalansa suhteen?

• juutas.
        mummomuori kirjoitti:

"Elämään nyt kuuluu sekin että on olemassa ehkä, sille en voi mitään. Heitä on, joille Jumala on ehkä"

- Ei Jumala "ehkä ole", vaan on tai ei. Ihmisten mielipide ei olevaisuuteen tai olemattomuuteen vaikuta.

Ellei sitten Jumala ole olemassa vain ihmisten mielissä. Silloin Jumala on, ehkä on tai ei ole.

• ... kirjoitti:

En ole menossa uskonnollisiin kysymyksiin, ykinkertaisesti, miksi sinä olet oikeassa sinun Jumalasi suhteen ja joku toinen väärässä oman Jumalansa suhteen?

Minulla on vain usko. Siksi en voi tietää että ovatko muut väärässä vai ei. Nyt pidän totuutena sitä, että Jumala on.

Se että onko Hän kaikille sama ja koska Häntä on vaikeaa hahmottaa konkreettisesti, niin siksi on ihminen tehnyt monta hahmoa, on kokonaan toinen juttu. Se on jo uskonnollinen sekä opillinen kysymys.

• juutas. kirjoitti:

"Elämään nyt kuuluu sekin että on olemassa ehkä, sille en voi mitään. Heitä on, joille Jumala on ehkä"

- Ei Jumala "ehkä ole", vaan on tai ei. Ihmisten mielipide ei olevaisuuteen tai olemattomuuteen vaikuta.

Ellei sitten Jumala ole olemassa vain ihmisten mielissä. Silloin Jumala on, ehkä on tai ei ole.

Kyse olikin ihmisten mielipiteestä ja siitä mitä he pitävät totuutena. Jumala on vaikka häneen ei uskoisikaan.

• ...
        mummomuori kirjoitti:

Minulla on vain usko. Siksi en voi tietää että ovatko muut väärässä vai ei. Nyt pidän totuutena sitä, että Jumala on.

Se että onko Hän kaikille sama ja koska Häntä on vaikeaa hahmottaa konkreettisesti, niin siksi on ihminen tehnyt monta hahmoa, on kokonaan toinen juttu. Se on jo uskonnollinen sekä opillinen kysymys.

Jos et tiedä ovat muut väärässä niin silloin katellaan todisteita, eikä mennä pelkän uskon varassa.

• ... kirjoitti:

Jos et tiedä ovat muut väärässä niin silloin katellaan todisteita, eikä mennä pelkän uskon varassa.

... sanoi :

• ... kirjoitti:

[Jokin kreikkalainen sanoo kyllä Zeus on olemassa ja

Ei noilla kyllä sanoilla ole mitään painoa jos niiden takana ei ole mitään ]

Kysymyshän oli siitä, onko Jumala olemassa, eikä siitä, mikä jumala on oikea Jumala.

Ensin on uskottava Jumalan olemassaoloon ja vasta sen jälkeen voidaan keskustella toisena asiana siitä, mikä on oikea Jumala. Se on kokonaan eri asia.

• ...
        pertsa2012 kirjoitti:

... sanoi :

Miksi vastaisin omaan kysymykseeni?

Mutta jos kerran haluat niin ei, ei ole olemassa, koska Jumalaa ei ole olemassa.

• ...
        Jaakob kirjoitti:

[Jokin kreikkalainen sanoo kyllä Zeus on olemassa ja

Ei noilla kyllä sanoilla ole mitään painoa jos niiden takana ei ole mitään ]

Kysymyshän oli siitä, onko Jumala olemassa, eikä siitä, mikä jumala on oikea Jumala.

Ensin on uskottava Jumalan olemassaoloon ja vasta sen jälkeen voidaan keskustella toisena asiana siitä, mikä on oikea Jumala. Se on kokonaan eri asia.

Jos Jumala, nyt tässä tapauksessa raamatun Jumala mihin niin vilipittömästi uskotte... Ei olemassaolo olo uskomisesta riippuvainen, lehmätkin ovat olemassa vaikka et niihin uskoisi.

• Näin..
        mummomuori kirjoitti:

Kyse olikin ihmisten mielipiteestä ja siitä mitä he pitävät totuutena. Jumala on vaikka häneen ei uskoisikaan.

Eli uskotte Jumalan olevan olemassa, koska Jumala ei ole olemassa.. kyllä.

• mummo sanoi :
        Jätit listasta ne, jotka epäilevät mutta uskoisivat jos saisivat tietoa ;)

Joko on tai ei ole.

• juutas.
        mummomuori kirjoitti:

" Jumala on vaikka häneen ei uskoisikaan. "

- Niin, tai sitten Jumalaa ei ole, vaikka häneen uskottaisiinkin. Siinä tapauksessa Jumala on vain uskovan mielessä.

Kovin kiinnostavaa ei kuitenkaan ole, uskotaanko Jumalaan vai ei, vaan se, onko Jumalaa olemassa vai ei. Mitään todisteita Jumalan olemassaolon puolesta en ole kuullut tai nähnyt.

• Eräs huomiointi
        ... kirjoitti:

Jos Jumala, nyt tässä tapauksessa raamatun Jumala mihin niin vilipittömästi uskotte... Ei olemassaolo olo uskomisesta riippuvainen, lehmätkin ovat olemassa vaikka et niihin uskoisi.

Hyvin sanottu sikäli, että Jumala todellakin on olemassa, vaikka emme uskoisikaan häneen.

Mutta kuten sanottu, Jumala on tai ei ole. Eli siis uskottavampi vaihtoehto tässä tapauksessa on, että Jumala on olemassa. Jumala on minulle vain kristinuskon Jumala, muut eivät yksinkertaisesti puhuttele. Se, että Jumala on antanut jotain itsestään, on myös hyvin järkeenkäypää, onhan hänellä silmät ja korvat jne ja hän on luonut ihmiset, jotka pystyvät ottamaan vastaan tietoa hänestä.

Täysin loogista, että myös ilmoittaisi itsensä jotenkin. Sitä voin ruveta pitkäänkin perustelemaan, muut jumalat/jumaluudet puhuttele itseäni vähääkään, mutta siitä tulisi pitkä juttu, ettei kukaan jaksaisi lukea. Joka tapauksessa Jumala sen on jotenkin itse vaikuttanut.

• Eikö?

Jos Jumala on niin ei ole.

• Eikö?

ainakaan tässä maailmassa. konkreettisena.

• Mirka ...

Ei ole. Maailmassa ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä sitä todeksi.

Ajatelkaa järkevästi ja lopettakaa hölmöily.

• Mikä se olisi

"Maailmassa ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä sitä todeksi."

Minkälainen olisi sellainen tosiasia, joka antaisi sinulle aiheen epäillä että Jumala on olemassa?

• Lopeta hölmöily itse

Ihmisten valaehtoiset todistukset, toteutuneet profetiat. Oikeudessa todistus pätee ellei voida osoittaa valheeksi tai myöhemmin osoittaudu valheeksi. Toteutuneet profetiat= sattumanvaraiset todenäköisyydet lasketaan miljardeissa ja kyllä sullakin on näkemistä ja kuulemista kun tulee se päivä kun Damaskos on tuhoutunut ellet sitä ennen ole poistunut elämän ajasta ja paikasta.

• vänkyrä...
        Mikä se olisi kirjoitti:

"Maailmassa ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä sitä todeksi."

Minkälainen olisi sellainen tosiasia, joka antaisi sinulle aiheen epäillä että Jumala on olemassa?

En tiedä, kelpaisiko Mirkalle, mutta minulle kelpaisi sellainen tosiasia, joka osoittaisi, että jonkin selittämiseen ei voi olla muuta perustetta kuin yliluonnollisen jumalhahmon olemassaolo. Sehän ei ole vielä tarkoittaisi, että kyseinen yliluonnollinen jumalhahmo olisi sama kuin kristinuskon Jumala.

Eli selvennyksenä, ihmisen tietomäärä ei suinkaan vielä riitä (eikä ehkä koskaan tule riittämäänkään) selittämään kaikkia ilmiöitä maailmassa. Mutta se, ettei ihmisen tietomäärällä osata selittää jonkin ilmiön alkuperää, ei todista, että ilmiön alkuperän täytyy olla (kristinuskon) jumalallinen. Ilmiöllä voi siitä huolimatta olla täysin luonnollinen selitys, ihmisen tietomäärä vain ei (vielä) sen selittämiseen riitä. Aivan samalla tavalla, jolla moni muinaisina aikoina yliluonnolliseksi koettu asia on sittemmin osoitettu luonnollista alkuperää olevaksi (maanjäristykset, ukonilmat, sairaudet, onhan niitä).

Näitä todisteita ei tunnu löytyvän, koska luonnonlain kaltaiset asiat joko ovat tai eivät ole. Niitä ei voida oikeudessa ihmisten lakeihin ja tuomariääniin perustuen hyväksyä tai kumota (tämä kommentti "Lopeta hölmöily itse"lle, jonka mukaan valaehtoiset todistukset tai toteutuneiksi tulkitut profetiat olisivat todiste jostain muusta kuin kyseisen todistajan tai tulkitsijan uskosta asiaansa).

• Mikä se olisi kirjoitti:

[ Minkälainen olisi sellainen tosiasia, joka antaisi sinulle aiheen epäillä että Jumala on olemassa ]

Sellaista tosiasiaa ei ateistille voi ollakaan, koska hän on jo etukäteen mielessään päättänyt, ettei hän usko mihinkään todisteisiin.

• Jaakob kirjoitti:

[ Minkälainen olisi sellainen tosiasia, joka antaisi sinulle aiheen epäillä että Jumala on olemassa ]

Sellaista tosiasiaa ei ateistille voi ollakaan, koska hän on jo etukäteen mielessään päättänyt, ettei hän usko mihinkään todisteisiin.

Edelleenkään se ei ole uskon asian onko Jumala olemassa vai ei, minä en usko Jumalaan, minä tiedän, että Jumalaa ei ole olemassa ja jos Jumala olisi olemassa, sitten tietäisin.

• Sellaista sattuu

Jumala on olemassa. Ei ole olematon. Toiset tietävät, toiset uskovat, eräät sanovat että on väärin sanoa tietävänsä jos on kokenut Pyhän Hengen kosketuksen, mutta minä sanon, että se on oikein. Toiset eivät tiedä onko vai eikö ja sitten on niitäkin, jotka sanovat ettei ole.

Itselläni on tieto ja se tekee uskomisesta helppoa. Olin sitä ennen enemmän tai vähemmän uskon suhteen hapuileva. Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen. Rukouksen Jumala kuulee ja sinnikkäälle rukoilijalla hän tekee itsensä tiettäväksi. Jos elämä on suht synnittömässä tilanteessa niin se voi helpottaa ensikontaktin saamista, tämä on oma arbioni.

Voit rukoilla kysymykseesi pohjautuen. Anteeksi epäilyni Jumala, mutta tarvitsen oman kokemuksen siitä, että olet olemassa, jotta voisin alkaa luomaan suhdetta kanssasi ja saisin halun alkaa lukemaan suunnitelmistasi, aikeistasi, opetuksiasi ja tahdostasi ihmiskuntaa ja minua varten.

Itse tein taaksepäin katsottuna pari virhettä. Ensinnäkin kuuntelin maailman ihmisten puheita enkä etsinyt Jumalaa, en lukenut Raamattua, en tehnyt Raamatun neuvojen mukaan elämässäni, en rukoillut riittävän usein, kerran pariin vuoteen taisi tulla jonkinlainen rukous ja silloimkin tajuamatta, että elin niin synnissä kuin melkein voi elää. Tuhmia naisia, niitä minä sitten sillä tavalla, en naimisiin halunnut kun eivät olleet neitsyitä. Tai oli muutama mutta ne olivat sellaisia ulkonäöltään, että päätin kauniimpaa etsiä. Oli niille mun raha-asiatkin tärkeitä ja itse olivat tyhjätaskuja.

No, se on mennyttä elämää ja olen syntini sanut anteeksi ja elän enää pienessä synnissä. Viimeksi olen naisen kanssa piehtaroinut esiaviollisessa seksissä kesällä 2010. Se tapahtui uskovaisen naisen kanssa, joka ei uskonut kaikkeen Raamatussa. En olisi muuten mutta kun tuli asuntooni ja viihtyi seurassani ja siinä sitten muutamien vuosien seksittömyys sai kiihokkeen.Oli useamman päivän luonani. Sitten tuli riita Raamatun takia kun alkoi tulinen väittely onko totta 100% vai eikö ole. Pyysin häntä kertomaan mikä kohta esim. ei ole totta ja nainen sanoi jotakin, en enää muista mitä sanoi mutta sen mitä sanoi sai mut raivostumaan niin pahoin että käskin välittömästi kotimatkalle.Itse pidän Raamatun ilmoitusta totuutena, onhan siellä valheesta kirjoitettu, mutta se on totta mitä valheesta on kirjoitettu. Olisin voinut olla raivostumattakin mutta silloin raivostuin sillä uskovainen nainen ilmenikin pintauskovaiseksi ja hänet tunnetaan "ikäänkuin aitona", joka paljastuu jos vain paljastaa itse sen ettei usko kokonaan ja hän oli uskomatta keskeiseen asiaan, niin keskeiseen että en voinut reaktiolleni mitään. Tunsin itseni petetyksi hengellisesti.

Jumala on. Jatka etsimistä. Synti lienee sellainen asia, että toiminee estenä yhteyden saamiselle. Älä sinä esiaviollista seksiä koe. Mene naimisiin neitsyen kanssa.

• ...

Jumalaa ei ole virallisesti olemassa, eikä epävirallisesti, jotkin vain väittävät tunteneensa tai nähneesä Jumalan, mutta niin ovat jotkin väittäneet nähneensä isojalankin.

• [ Jumalaa ei ole virallisesti olemassa, eikä epävirallisesti, jotkin vain väittävät tunteneensa tai nähneesä Jumalan, mutta niin ovat jotkin väittäneet nähneensä isojalankin ]

Vaikka väite isojalasta olisikin väärä, niin se ei kumoa mitenkään sitä, että Jumala on olemassa. Väärät todisteet eivät tarkoita sitä, etteikö olisi myös oikeita todisteita.

Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta jokaisen uskovan sisimmässä ja näitä uskovia on maailmassa satoja miljoonia ja jos yksikin heistä on oikeassa ja kaikki muut väärässä, niin silloin Jumala on olemassa.

• rautalangasta

Oman kokemukseni mukaan Jumala on.

Jumalan olemassaolemista minua ei saa epäilemään.
      Ainoastaan Jumalan tahtoa ja mielipidettä kulloisessakin tilanteessa voin epäillä, jos jotain epäilen.
      Mutta Jumalan olemassaolo. Se on fakta. Se on jo niin monessa liemessä koeteltu.

• Mirka ...

Olet tulkinnut väärin. Jumalaa ei ole.

• Mirka, väärä vastaus
        Mirka ... kirjoitti:

Olet tulkinnut väärin. Jumalaa ei ole.

Sinulla kun tuntuu olevan vastaus kaikkeen niin kerrohan onko Saa tana olemassa?

Jumala on olemassa ja hänen edessään sinäkin vielä möllötät polvet arvattavasti tutisten ja toteat, Jumala on olemassa.

• vältellään syntuä

Uskossaolon vuosinani olen oppinut, että Raamatun ilmoittama Jumala on luotettava ja vahvistaa tämän kirjan sanat. Sain elämälleni jatkoajan ja haluan oppia todella tuntemaan Jumalani ja sen mitä Hän meiltä odottaa. Raamatun kautta ymmärsin, että kynnyskysymyksenä on usko Jeesukseen, uudestisyntyminen ylhäältä ja sen suunnitelman löytäminen, jonka Jumala teki juuri minulle. Se on ollut henkisesti rikasta.

Omantuntonsa varassa voi elää, ellei ympäristössä tapahdu mullistuksia. Silloin myös omatunto alkaa venyä synninhyväksyvyydeksi. Jumalan varassa taas voi elää missä tilanteessa tahansa, Hän on kaikkialla ja Hän on peruskallio, lähettää avun aikanaan ja kääntää tappiot mahdollisuuksiksi.

• Totuuden tunnus

Ei menneetkään sukupolvet valehdelleet kun sanoivat Jumalan olevan olemassa. Jokainen, joka uskovien piireissä pyörii, näkee sellaisia asioita ennemmin tai myöhemmin, että saa asiasta varmuuden onko asiassa perää vai ei. Itse ainakin sain tiedon ja on paljon ihmisiä maailmassa, jotka ovat suuria Jumalan käyttöön nostamia ihmisiä ja tekevät Jumalan tekoja, toiset kutsuvat niitä ihmeiksi, toiset tunnusteoiksi.

• "Totuuden tunnus". Mä ainakin oon pyörinyt piireissä kymeniä vuosia, enkä oo mitään nähnyt enkä kokenut. Huijareita siellä on ja huijareihin uskovia. Usko pois.

• PSARI

Eikö?,
      kirkkoisä Irenaios kirjoitti aikoinaan, että jumala on, mutta hän ei ole mies, eikä nainen tarkoittaen Serapista kristittyjen jumalana.

• [ Eikö?,
        kirkkoisä Irenaios kirjoitti aikoinaan, että jumala on, mutta hän ei ole mies, eikä nainen tarkoittaen Serapista kristittyjen jumalana ]

Raamatussa ei puhuta mitään mistään Serapista, joten sillä ei ole mitään tekemistä kristinuskon Jumalan kanssa.

• PSARI
        Jaakob kirjoitti:

[ Eikö?,
        kirkkoisä Irenaios kirjoitti aikoinaan, että jumala on, mutta hän ei ole mies, eikä nainen tarkoittaen Serapista kristittyjen jumalana ]

Raamatussa ei puhuta mitään mistään Serapista, joten sillä ei ole mitään tekemistä kristinuskon Jumalan kanssa.

Jaakob,
        nimimerkkisi kirjoitetaan heprealaisittain muuten Jaakov, mikset käytä sitä?

Kyllä Raamatussa mainitaan Serapis, mutta se on kirjoitettu väärin muotoon Seraphit eli monikollisena. Jesajan näyssä Seraphit ovat omituisia otuksia.

Kutsumusnäky
        1 Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin. [2. Kun. 15:7; 2. Aik. 26:23 | Hes. 1:26; Dan. 7:9; Ilm. 4:2]
        2 Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät. [2. Moos. 3:6; 1. Kun. 19:13]
        3 He huusivat toinen toiselleen: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot! Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan. [Ilm. 4:8]
        4 Ovenpielet vapisivat äänten voimasta, ja huone tuli täyteen savua. [Ilm. 15:8]
        5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin. [1. Moos. 32:31 ]
        6 Silloin yksi serafeista lensi luokseni kädessään hehkuva hiili, jonka hän oli ottanut pihdeillä uhrialttarilta.
        7 Hän kosketti sillä minun huuliani ja sanoi: -- Katso, tämä on koskenut huuliasi, sinun syyllisyytesi on poissa ja syntisi sovitettu. [Jer. 1:9; Dan. 10:18]
        8 Minä kuulin Herran äänen sanovan: -- Kenet minä lähetän? Kuka lähtee sananviejäksi? Niin minä vastasin: -- Tässä olen, lähetä minut!
        9 Hän sanoi: -- Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö. [Mark. 4:12; Joh. 12:40; Ap. t. 28:26,27; Room. 11:8 : Hes. 12:2]

jne.

Raamattu on pullollaan epäjumalia ja jumala arvonimen omaavia hallitsijoita.

Miksi kristinusko ei käytä alkuperäisteksejä juutalaisten kirjoituksista, vaan on väärentänyt heidän tekstinsä omaan Raamattuunsa poistaen sieltä hallitsijoiden nimet jumala arvonimen perästä? Mikä on syynä tähän?

Aioin laittaa tähän luettelon kaikista niistä nimistä Raamatussa, jotka on käännetty vain nimeksi Herra, mutta olkoon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      25
      2583
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1014
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      881
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      855
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      837
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      817
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      790
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      63
      772
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      704
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      135
      688
    Aihe