Alituinen petetyksi tulemisen pelko

Kohta hullu

Seurustellessani ensimmäistä kertaa minua petettiin todella rajusti suhteen alussa. Annoin kuitenkin anteeksi ja suhde kestikin tämän jälkeen pitkään ja oli hyvä parisuhde.

Toista kertaa seurustellessani minua petettiin jälleen vuoden yhdessäolon jälkeen. Annoin senkin anteeksi ja olemme vieläkin yhdessä ja meillä ei suurempia ongelmia ole.

Ongelma tässä on se, että en kykene luottamaan poikaystävääni täysin sataprosenttisesti. Ongelma ei poistuisi vaihtamalla toiseen, sillä en tule enää koskaan luottamaan täysin kehenkään kumppaniini. En tiedä lähipiirissäni yhtäkään suhdetta, jossa ei olisi jompi kumpi osapuoli pettänyt. Ajattelen sen jotenkin oletusarvoksi, että jossain vaiheessa suhdetta joko pettää tai tulee petetyksi.

Poikaystäväni ei ollut ennen minua pettänyt ketään tyttöystävistään ja suhteita hänellä on kumminkin useita takana. Aluksi luotin häneen 110 prosenttisesti. Sen jälkeen kun hän petti, meni minulla usko kaikkiin miehiin. Tästä on jo jonkun aikaa, reilusti yli vuosi, ja olen siinä mielessä päässyt siitä yli että olen sen anteeksi antanut ja tapahtuneen hyväksynyt. Välillä se kuitenkin iskeytyy taas mieleeni enkä voi olla tuntematta vähän katkeruutta tai pientä satuttavaa pistosta.

Tavallaan olen helpottunut että me olemme jo joutuneet käymään läpi tämän pettämisasian, sillä ajattelen että se olisi eteen joka tapauksessa jossain vaiheessa tullut. Haluan kovasti uskoa että se oli vaan yksi hairahdus eikä tule enää toistumaan, mutta silti minua on alkanut viime aikoina taas epäilyttämään että "mitä jos"? Tämä ajatus hallitsee minua jo niin paljon, että olen pikku hiljaa muuttumassa rennosta ja mukavasta tyttöystävästä omistushaluiseksi, kaikkea epäileväksi mustasukkaiseksi tyranniksi.

Miten voisin olla murehtimatta asiaa? Miten voisin olla ajattelematta jokaista vastaantulevaa naispuolista henkilöä uhkana kenen kanssa kumppanini vähintääkin tekisi mieli hypätä saman tien sänkyyn?

Itse en ole ikinä pettänyt enkä koskaan niin tekisi.

17

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nokka pystyyn

Voi voi. Itsetuntoa ei voi ostaa kaupasta. Se on kehitettävä omin päin tai sitten vain tyydyttävä siihen mitä tähän asti on saanut kasaan.

Jos et luota itseesi, kuinka ihmeessä voisit luottaa toiseen? Mietipä nyt vähän. Jos ystäväsi pettää luottamuksesi, kuinka se mitenkään voisi olla sinun syysi? HÄN se teki päätöksen/teon. Sinulle jäävät vain omat ajatuksesi asiasta. Älä turhaan syyllisty asiaan johon et mitenkään voi vaikuttaa.

Puhuminen auttaa. Puhut uusien ystävien kanssa asiasta _ennen_ kuin siitä tulee ongelma. Jos puhuminen ei onnistu, vaihda ystävää. Ei kannata alistua kenenkään leluksi tai kynnysmatoksi.

Olet ihminen ja sellaisenaan arvokas.

• onnistut kyllä

Tulin surulliseksi luettuani viestisi. Se oli jollain tavalla hyvin riipaiseva. Siksi toivon, että tämän palstan pisteliäimmät kirjoittelijat jättäisivät sinut rauhaan.

En voi sanoa sinulle kauheasti, petettynä ymmärrän tunteesi. Olet kuitenkin varmaan aika nuori (alle 30v?) ja jotenkin vielä siinä iässä olisi ihana vielä uskoa siihen, miten hyvä maailma on. Kyynisyys ja realismi kun kuitenkin tulee.

Kysyt kuitenkin fiksun kysymyksen - mitä sinä voit tehdä voidaksesi paremmin. Siinä olet jo pidemmällä kun moni kokeneempi. Vastuu omasta hyvinvoinnistasi on sinulla itselläsi, et voi vastuuttaa siitä poikaystävää tai ketään muuta. Vastauskin piilee kysymyksessäsi. Sinun itsesi on käytävä nämä asiat todella isosti läpi omassa mielessäsi ja arvioitava, miten paljon annat muiden tekojen vaikuttaa itseesi ja tapaasi ajatella. Pettäminen ei ole asia, jota kaikki tekevät ja joka sillä perusteilla olisi hyväksyttävä. Sinä voit vetää rajat ympärillesi ja olla hyväksymättä sitä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että et voisi antaa anteeksi, mutta sinun ei tarvitse sen vuoksi muuttaa ajatteluasi ja käsityksiäsi luottamuksesta, lojaaliudesta ja rehellisyydestä. Pidä niistä kiinni, keskity omaan elämääsi, huolehdi, että selviät ja pysyt pystyssä vaikka muut tekisivät mitä.

Joskus asoiden ja ajatusten selvittämisessä uskopuolinen apu (ammattisellainen) voi auttaa auttaa näkemään asiat hieman toiselta kannalta.
      On tosin ymmärrettävää, että vielä petetyksi tulemisen pelko vaanii taustalla. Itse tein aikoinani niin, että pakotin itseni olemaan vähemmän epäilevä. Teki mieli katsoa kännykät, meilit yms, mutta en tehnyt. Se oli itseasiassa aika vaikeaa. Epäilystä luopuminen muistuttaa tupakanpolton lopettamista (sen myös käynyt läpi). Helpottaa ajan kanssa, alku hyvin hankalaa. Ajatuksiaan voi siis kääntää ja muuttaa, mutta se vaatii aika paljon työtä.

• huolittelematon mies

Nyksäsi on sinua rakastamaton, itserakas teeskentelijä. Suosittelen, että jätät tämän heti. Tulee lupaamaan ummet ja lammet, mutta pettää sinua aina kun joku naikkonen antaa.

Saat 99% varmuudella paremman, se 1% on samanlaisia tai pahempia. Toivottavasti opit katsomaan millaisten miesten pyöritykseen sorrut. Valitse hiljaisempi mies, niissä ei ole samanlaisia. Älä anna miesten valita, vaan mene itse katsomasi miehen luo.

• #

Näkyyköhän sinusta päälle päin, että annat kumminkin anteeksi? Mies ajautuu pettämään tilaisuuden tullen, ja uskaltaa pettää, kun arvelee, että kuitenkin lopulta annat hänelle anteeksi.

• ap

Tein selväksi että toiste en anteeksi anna ja mies myös lupasi että siihen ei tule olemaan tarvetta. Olen myös varovasti kysellyt häneltä mitä mieltä olisi avoimesta suhteesta (mitään kantaa siihen itse ottamatta) ja hän on sanonut että jos hän haluaisi harrastaa seksiä muidenkin kanssa, niin hän ei seurustelisi. (Tähän varmasti moni sanoo että hän sanoi vain mitä oletti minun haluavan kuulla ja kaikkihan miehet haluavat harrastaa seksiä myös muiden naisten kanssa vaikka seurustelisikin.)

Mutta siis, mielestäsi mahdollinen anteeksianto on oikeutus pettämiselle? Jos mies ajattelee olevansa sen verran niskan päällä että ei mitään menetä vaikka kävisikin jotain toista panemassa niin sitten on ihan pakko pistää menemään ihan vaan pettämisen ilosta? Eihän mikään häntä minulle pakota tekoaan paljastamaan. Jos itse tietäisin että saisin anteeksi jos miestäni pettäisin, niin en sitä silti tekisi.

• ap

Nokka pystyyn: Kiitos vastauksestasi, oikeassa olet että kaiken a ja o on puhuminen ja vahva itsetunto.

Onnistut kyllä: Luin vastauksesi läpi muutamaan kertaan sisäistäkseni sen kunnolla. Tiedän että ajan myötä helpottaa ja sitä ennen on käytävä kenties vuosienkin rankaa "ajatustyö". En enää murehdi niinkään sitä mitä tapahtui, vaan sitä mitä saattaa tulla tapahtumaan ja tiedän, ihan turhaahan se on. Kamalasti tekisi mieli aina välillä katsoa facebookit ja kännykät läpi, ihan vain varmuuden vuoksi että saisi mielenrauhan. En sitä kuitenkaan tee. Välillä on käynyt ihan ammattiapukin mielessä, nimittäin jos tässä olisikin takana jotain muutakin. Puhuminen poikaystävän kanssa on melko hankalaa, koska olemme molemmat huonoja puhumaan vaikeista asioista... Se toisi luultavasti suurimman avun tähän tilanteeseen, mutta helpompaahan se on vain omassa mielessään murehtia ja spekuloida.

Huolittelematon mies: Kylläpäs sinä aikamoiset johtopäätökset vetäisit miehestäni tekstini perusteella, joka keskittyi yli vuoden takaiseen tapahtumaan. En epäile hänen rakkauttaan minua kohtaan. Itserakas hän saattaakin olla, niin olisi hyvä jokaisen meistä himpun verran ollakin. Teeskentelijä ei missään nimessä. Pettämisestäänkin kertoi saman tien enkä ole ikinä saanut häntä edes pienestä valkoisesta valheesta kiinni. Eikä ole lupaillut umpia ja lampia, ei tähtiä taivaalta tai pysyvänsä mun kanssa elämämme loppuun asti. Lupaa vain sen minkä pystyy pitämään ja on luvannut että ei tule enää ikinä tekemään samaa virhettä uudelleen ja se on tähän asti pitänyt, toivottavasti vastaisuudessakin.

Ehkä saisin paremman, ehkä en. Kyse ei ole silti siitä että koen tyytyväni vähempään, vaan että rakastan nykyistäni ja haluan panostaa meidän suhteeseemme ja rakentaa yhteistä tulevaisuutta. Miksi vaihtaisin muuten toimivan suhteen johonkin toiseen, jossa joutuisin kohtaamaan uusia ongelmia? Ei se mies vaihtamalla parane. Siksi täällä kyselenkin neuvoja tilanteeseeni että saisin muutettua ajatusmaailmaani siihen suuntaan ettei se olisi lopulta meidät erottava tekijä.

• huolittelematon mies

Sehän onkin joka kerta eri virhe, kun munaansa uittaa aina vaan eri salanaisessa.

Herää pahvi: et olisi täällä kyselemässä jos suhteesi olisi oikea.

• ap
        huolittelematon mies kirjoitti:

Sehän onkin joka kerta eri virhe, kun munaansa uittaa aina vaan eri salanaisessa.

Herää pahvi: et olisi täällä kyselemässä jos suhteesi olisi oikea.

Kerropa, millä perusteella suhteeni olisi yhtään sen vähemmän "oikea", mitä lie tuolla tarkoitit, oikeaa miestäkö? Tekeekö ajatusten purkaminen siitä jotenkin väärän? Vaiko nimenomaan se, että tulin tylsyyksissäni juuri tänne kyselemään mielipiteitä? Onko siis myös kaikki muutkin suhteet, joissa on joskus pettäminen tapahtunut aivan yhtä ei-oikeita?

Herätys nyt vaan itsellesi. Tässä on vain yksi pieni osa meidän suhteesta, se jossa käsittelen oman pääni sisäisiä ongelmia tämän tietyn asian suhteen. Meidän suhteessamme on paljon muutakin, enimmäkseen hyvää ja ihanaa. Se mitä ihmiset keskustelupalstoilla kertoo ei ikinä ole koko totuus, eli näin ollen kukaan muu ei ole pätevä tulla laukomaan noinkin kärkkäitä "totuuksia" tuntemattomien suhteesta. Mielipiteet ja keskustelu aiheesta ovat aina tervetulleita, sitähän varten täällä tylsyyden lisäksi olenkin.

• huolittelematon mies
        ap kirjoitti:

Kerropa, millä perusteella suhteeni olisi yhtään sen vähemmän "oikea", mitä lie tuolla tarkoitit, oikeaa miestäkö? Tekeekö ajatusten purkaminen siitä jotenkin väärän? Vaiko nimenomaan se, että tulin tylsyyksissäni juuri tänne kyselemään mielipiteitä? Onko siis myös kaikki muutkin suhteet, joissa on joskus pettäminen tapahtunut aivan yhtä ei-oikeita?

Herätys nyt vaan itsellesi. Tässä on vain yksi pieni osa meidän suhteesta, se jossa käsittelen oman pääni sisäisiä ongelmia tämän tietyn asian suhteen. Meidän suhteessamme on paljon muutakin, enimmäkseen hyvää ja ihanaa. Se mitä ihmiset keskustelupalstoilla kertoo ei ikinä ole koko totuus, eli näin ollen kukaan muu ei ole pätevä tulla laukomaan noinkin kärkkäitä "totuuksia" tuntemattomien suhteesta. Mielipiteet ja keskustelu aiheesta ovat aina tervetulleita, sitähän varten täällä tylsyyden lisäksi olenkin.

Kauanko olet asunut yhdessä tämän miehen kanssa? Kauanko kesti siihen, että arki tuli suhteeseenne?

Sanon ihan tarkoituksellisesti yhtään kaunistelematta. En hyssyttele, koska miehesi on jo pettänyt sinua. Tuossa suhteessa et vaan pääse irti petetyksi tulemisen tunteesta. Oikeasti rakastava mies ei vaan yksinkertaisesti mene naimaan muita. Ne miehet jotka ei oikeasta rakkaudesta tiedä, vaan luulee intohimon tunnetta tms. rakkaudeksi voivatkin munansa ohjaamina mennä "vahingossa" kokeileen muita.

Rakkaudettomuudesta kertoo sekin, ettet voi puhua hänen kanssaan tästä. Oikeassa rakkaudessa ei ole salaisuuksia. Kaikesta puhutaan... ihan kaikesta.

• ap
        huolittelematon mies kirjoitti:

Kauanko olet asunut yhdessä tämän miehen kanssa? Kauanko kesti siihen, että arki tuli suhteeseenne?

Sanon ihan tarkoituksellisesti yhtään kaunistelematta. En hyssyttele, koska miehesi on jo pettänyt sinua. Tuossa suhteessa et vaan pääse irti petetyksi tulemisen tunteesta. Oikeasti rakastava mies ei vaan yksinkertaisesti mene naimaan muita. Ne miehet jotka ei oikeasta rakkaudesta tiedä, vaan luulee intohimon tunnetta tms. rakkaudeksi voivatkin munansa ohjaamina mennä "vahingossa" kokeileen muita.

Rakkaudettomuudesta kertoo sekin, ettet voi puhua hänen kanssaan tästä. Oikeassa rakkaudessa ei ole salaisuuksia. Kaikesta puhutaan... ihan kaikesta.

Ei asuttu yhdessä vielä silloin kun tämä pettäminen tapahtui, muutettiin pari kuukautta sen jälkeen yhteen. En osaa sanoa milloin tarkalleen arki on meidän suhteeseemme astunut, koska olemme alusta asti viettäneet toistemme luona hyvin tiiviisti aikaa.

Meillä on ollut heikot hetkemme ja tuo pettämisepisodi oli yksi niistä. Olemme tehneet toisillemme ikäviä asioita puolin ja toisin, jopa minä olen muutamaan otteeseen ylittänyt rajan vaikka rakastanut olenkin. Joten en allekirjoita väittämää "Jos pettää ei rakasta".

Asiasta puhumattomuuden kuittasin sillä, että varsinkin minä olen huono puhumaan vaikeista asioista enkä halua häntä turhaan saada ahdistuneeksi minun tarpeettomasta mustasukkaisuudesta. Ehkä joskus myöhemmin otan asian puheeksi, kun en enää yksinäni pysty sitä käsittelemään tai näyttää siltä että tuntemukseni eivät oletkaan täysin aiheettomia.

Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista ja yksiselitteistä eikä mene jonkin yhden yleispätevän ohjeen mukaan - etenkään rakkaudessa. Jossain teinifoorumilla kun joku teini kävisi itkemässä että hänen poikaystävänsä on kahden viikon sisään pettänyt tätä viidettä kertaa ja silti väittää rakastavansa kuukauden sisään niin siinä tapauksessa uskaltaisin väittää että tämä suhde ei ole rakkautta nähnykään ja hyvin todennäköisesti poikaystävä tulee pettämään myös uudestaan.

Nyt on kyse kuitenkin yhdestä pettämiskerrasta. Pettämisiä löytyy myös minun kavereiden suhteista, ja hyvin, hyvin monien muidenkin. Ettäkö näissä kaikissa suhteissa, joissa pettäminen on anteeksi annettu elettäisi ilman rakkautta kumppaniaan kohtaan?

• Ei usko
        ap kirjoitti:

Ei asuttu yhdessä vielä silloin kun tämä pettäminen tapahtui, muutettiin pari kuukautta sen jälkeen yhteen. En osaa sanoa milloin tarkalleen arki on meidän suhteeseemme astunut, koska olemme alusta asti viettäneet toistemme luona hyvin tiiviisti aikaa.

Meillä on ollut heikot hetkemme ja tuo pettämisepisodi oli yksi niistä. Olemme tehneet toisillemme ikäviä asioita puolin ja toisin, jopa minä olen muutamaan otteeseen ylittänyt rajan vaikka rakastanut olenkin. Joten en allekirjoita väittämää "Jos pettää ei rakasta".

Asiasta puhumattomuuden kuittasin sillä, että varsinkin minä olen huono puhumaan vaikeista asioista enkä halua häntä turhaan saada ahdistuneeksi minun tarpeettomasta mustasukkaisuudesta. Ehkä joskus myöhemmin otan asian puheeksi, kun en enää yksinäni pysty sitä käsittelemään tai näyttää siltä että tuntemukseni eivät oletkaan täysin aiheettomia.

Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista ja yksiselitteistä eikä mene jonkin yhden yleispätevän ohjeen mukaan - etenkään rakkaudessa. Jossain teinifoorumilla kun joku teini kävisi itkemässä että hänen poikaystävänsä on kahden viikon sisään pettänyt tätä viidettä kertaa ja silti väittää rakastavansa kuukauden sisään niin siinä tapauksessa uskaltaisin väittää että tämä suhde ei ole rakkautta nähnykään ja hyvin todennäköisesti poikaystävä tulee pettämään myös uudestaan.

Nyt on kyse kuitenkin yhdestä pettämiskerrasta. Pettämisiä löytyy myös minun kavereiden suhteista, ja hyvin, hyvin monien muidenkin. Ettäkö näissä kaikissa suhteissa, joissa pettäminen on anteeksi annettu elettäisi ilman rakkautta kumppaniaan kohtaan?

Sinä et tiedä rakkaudesta mitään. Oletpahan himojesi vallassa mieheen sortunut ja nyt sitten selität ja selität että rakkautta olisi.

Joopa joo. Noin vuosi yhdessä ja nyt on jo arki suhteessa.
        Oliko hyväkin saalis tämä mies. Näkyvä? julkimo? Rikas? johtaja? Pyörikö jonkun kauniimman naisen kanssa ennen sua?

• N32v

Minä kamppailen samojen asioiden kanssa. Avioliitossa minua petettiin ja se päättyi siihen miehen tahdosta. Ennen ex-miestäni kaksi seurustelukumppaniani pettivät minua. No, silloin olimme kaikki alle parikymppisiä mutta kuitenkin.

Nykyisessä suhteessani, mikä on kestänyt 1,5 vuotta, en voi lopettaa odottamasta petetyksi tulemista. Alussa se ei minua niinkään vaivannut mutta nyt, kun tunteeni on kehittynyt rakkaudeksi ja rakastamiseksi ja suhteeseemme on tullut ns. arki, pelkään koko ajan että minua tullaan pettämään. Emme asu virallisesti yhdessä vaikka käytännössä mies asuu luonani. Muutaman kerran kuussa hän käy omassa kodissaan nukkumassa. Välillä saan pidettyä sen tunteen kurissa ja toisinaan se taas nostaa päätään ja joudun tosissani taistelemaan sitä vastaan että en osoita näitä ajatuksia kumppanilleni tai tee mitään typerää. Saan pidettyä itseni kurissa että en tutki hänen puhelintaan tai tietokonettaan tai muuten urki hänen asioitaan. Joudun välillä tosissaan taistelemaan sen asian kanssa.

Inhottaa se, mitä pettäjä tekee petetylle ja kuinka se vaikuttaa hänen loppuelämäänsä vaikka suhde loppuisikin ja tulee uusia suhteita. Se hankaloittaa niitäkin.

• ap

Tiedän niin hyvin tunteesi. Arjen tultua kuvioihin ryhtyy helposti ajattelemaan että on jo niin tuttu ja turvallinen, että kaikki muut naiset vaikuttavat toisen silmissä paljon jännittävimmiltä ja kiinnostavimmilta ja heihin siinä sitten hairahtuukin. Tai siis näin minä helposti sorrun ajattelemaan.

Itse en myöskään haluaisi näitä ajatuksia jakaa kumppanilleni vaikka kuinka ihanaa olisikin kuulla kunnon vakuuttelut että vain minä riitän eikä hänellä ole aikeita hypätä sänkyyn kenenkään muun kanssa. Mutta en halua että hän alkaa pitämään minua ihan hulluna. Hänellä ei ole hajuakaan kuinka mustasukkainen oikeasti olen, enpä sitä oikeastaan halua edes itselleni myöntää.

• Sulla ei varmaan ole ongelmia mut miehelläs on suuri ongelma pitää mulkkua poissa vieraiden naisten pil..luista. olet todella naiivi jos uskot et se ei enään sua petä. Pettää siis taatusti kun annat aina vaan anteeksi. Jos tilaisuuden saa niin pettää ja sä et sille mitään voi.

• ap

"Kun annat aina vaan anteeksi." Hienosti oli laitettu sanoja toisten suuhun. En missään välissä ole sanonut että toisen pettämisen antaisin anteeksi. Kaikille olen ollut valmis antamaan toisen mahdollisuuden, olenhan itsekin sellaisia saanut, ja tähän asti toisen mahdollisuuden saaneet ovat osoittaneet olevansa sen arvoisia.

Määritätkö suureksi ongelmaksi sen, jos kolmekymppinen kerran elämänsä aikana erehtyi tuhannen päissään väärään sänkyyn?

Naiiviutta olisi ehkä enemmänkin se, että kaiken tämän jälkeen uskoisin eteeni joskus tulevan miehen ketä ei ole pettänyt tai joskus tule pettämään. Tässähän nyt on kyse siitä, että olen liian kyyninen ja pelkään milloin tulen taas petetyksi vaikka tahtoisin enemmän kuin mitään uskoa että sellainenkin mahdollisuus on että hän pysyy uskollisena minulle.

Ja aivan niin kuin täällä on jo kerran väitetty, niin myös sinä väität aivan totuutena että kun tilaisuuden saa, niin mies pettää. No tilaisuuksiahan hänellä on vaikka kuinka, siitä vaan tuohon alas kadulle valitsemaan mieleisensä thaiporttola. En minä ole mikään estämään.

Selvästikään minulla ei siis mitään syytä ole enää luottaa mieheeni tai kehenkään muuhunkaan mieheen kun kaikki ne ovat vaan niin p****n perässä että se on vain ajan kysymys milloin pettäminen tapahtuu. Eli mitäpä turhaan koittamaan edes mitään muutosta ajattelutapaani, nyt vain sitten odottelemaan kun mieheni seuraavan kerran erehtyy tökkäsemään väärään reikään. Huh, en olekaan ihan täysin hullu. :)

• Vanha mutta kokenut

Hei AP!
      Mennyttä ei voi muuttaa, anteeksi voi antaa muttei välttämättä unohtaa.

Kerro miehellesi kun sinusta tuntuu pahalta. Ja miksi. Suoraan ja rehellisesti mutta yrittämättä syyllistää häntä. Hän tajuaa varmaan itsekin miten paljon hänen uskottomuutensa on satuttanut sinua. Kertominen helpottaa toivottavasti oloasi ja todennäköisesti saa miehesi entistä varmemmin pysymään uskollisena.

On täyttä puppua väittää tai uskoa että kerran pettänyt pettää aina.
      Kaikkea hyvää!

• Jepulisjee..

Huomasitko? Vaikka sinua on petetty olet edelleen hengissä. Sinulla näyttää myös tunnepuoli toimivan koska tunnet pelkoa. Olet hyvin selvinnyt. Nyt sinun pitää tajuta se että et kuollut siihen pettämiseen vaan selvisit ja löysit uuden kumppaninkin vielä. Miksi et selviäisi seuraavastakin pettämisestä? Elä nyt siis hetkestä nauttien älä tuhlaa aikaa murehtimisiin asioista joita voisi tapahtua vaan murehdi sit kun ne tapahtuu. Jälkikäteen ketuttaa kun hyvä aika meni huonoksi jos sattuu nimittäin käymään niin että sinua ei petettäkkään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe