Tialnteeni on tämä:
En alunperinkään ollut isokokoinen tyttö, mutta ylimääräistä oli siellä sun täällä. Aloitin säännöllisen ja runsaan liikunnan noin vuosi sitten. Viikossa käyn salilla 2-4 kertaa, pilateksessa kerran, ja näiden lisäksi juoksen kerran pari viikossa ja käyn silloin tällöin spinningissä.
Urheiltua tulee siis 5-7 tuntia viikossa (en laske hyötyliikuntaa). Siltikään keskivartalon alue, vatsa ja jenkkakahvat, eivät tunnu häviävän. Muualta rasva tirisi pois puolessa vuodessa, mutta näistä ongelma-alueista en tunnu pääsevän eroon.
Olisiko vinkkejä? Olen nuori ja aineenvaihdunta on kunnossa. Syön terveellisesti, perus lautasmallin ja ruokapyramidin mukaan. Proteineja syön enemmän saliharjoittelun takia.
Kaikki muu laihtuu, vatsa ei!
8
486
Vastaukset
- treenivelho
Läski lähtee viimeisenä sieltä, mihin se ekana tulee. Naisilla se paikka ei useimmiten ole vatsa, mutta voi tietysti ollakin. Vatsan osalta voi olla myös niin, että syvissä vatsalihaksissat on toivomisen varaa ja siksi maha pömpöttää. Pilates tosin auttaa siihen, joten ehkä sinulla on viimeiset läskit vatsassa.
Rauhallisesti pudottaen se häipyy, mitta siihen pitää varata aikaa, jos haluaa säästää lihakset. Terveellinen ruokavalio ja liikuntaa - siinä resepti. - Body
Luepa ihan huvin vuoksi Kaisa Jaakkolan hormoni-dieetti-kirja....siellä on hyvää tietoa hormoneista ja miten ne vaikuttavat lihoamiseen/laihtumiseen...Sieltä oppii paljon hyvää tietoa. Ihminenhän ei oikeasti toimi mitenkään ilman hormoneita. Lihas kehittyy hormonien kautta ja paino tippuu hormonien kautta. Mielialat syntyy hormoneista, samoin makean himo ja rasvojen himo. Heti tuli mieleen, että saatko riittävästi rasvoja? Joskus aineenvaihdunta nukahtaa ilman riittäviä rasvoja.Kannattaa lukea se kirja!
Näyttäisi, että kortisoli-tasosi on korkealla, syystä tai toisesta.
- Body
Tuota juuri tarkoitin....:)
- veenitrelho
Minusta taas näyttää, että näissä etädiagnooseissa on kristallipallo ja korttipakka korkealla, syystä tai toisesta.
- hjälpamig
Siis en ikinä ollut edes ylipanoinen, ja olen laihtunut ja timmiytynyt paljon. Tuntuu vain että kaikkialta muualta lähtee, mutta vatsalihasten päällä on rasvaa, eli ei johdu syvien lihasten heikkoudesta.
Mistäs tuo kortisolitaso voisi johtua? Miten sitä voisi korjata "kotikonstein"? - kitikat123
Todennäköisin syy on se, että koska vatsan päälle ja naisilla erityisesti "jenkkakahva" osastolle kertyy rasvaa luonnostaan enemmän kuin miehillä, siellä on vaan sitä niin paljon enemmän, että vaikka rasvaa kyllä poistuu elimistöstä aika tasaisesti niin se näkyy viimeisenä juuri noilla alueilla.
Hormooni dieetit yms. ovat aika kiistanalaisia aiheita tieteellisesti.. mutta tietysti kannattaa kokeilla jos alkaa usko loppua laihduttamisee ja treenamiseen.
Itse olen saanut kyllä ihan normaalilla kovalla punttitreenilla, monipuolisella aeroisella harjoittelulla ja "normaali" ruokavaliolle hyviä tuloksia myös keskivartalon suhteen. - Body
En tarkoittanut, että pitää ruveta hormoni-dieetille. Lähinnä sitä, miten hormonit vaikuttaa kaikkeen mitä teemme. Uni ja sen vähyys vaikuttaa todella paljon. Stressi eli Kortisoli-hormoni vaikuttaa painonputoamiseen. Unettomuus tai liian vähäinen uni esim.stressin seurauksena tai liian kovan treenin vuoksi vaikuttaa kortisolin tuotantoon. Mitä suurempi Stressi syystä tai toisesta, nostaa kortisolin tuotantoa. Kortisoli säätelee verensokeria eli yrittää pitää sen riitävän korkeana stressi talanteissa ja sen tarkoitus on laskea, kun stressi on ohi. Eli normaalistihan ihmisen ei ole tarkoitus stressata koko aikaa. Pieni stressi on normaalia hetkittäin, mutta ei jatkuvasti.
Ja itse en usko täsmä laihdukseen, mitä Kirjassa painotetaan. Eli jalkoja ei mielestäni voi laihduttaa enemmän kuin esim. käsiä.Ihminen on kokonaisuus. Ja jos rasvaa on ollut suhteessa eniten vatsassa se luultavasti lähtee sieltä hitaiten. Joku on joskus sanonut, että rasva palaa ensin sieltä missä sitä on vähiten.
Tietenkin proteiinin määrä on toinen mikä vaikuttaa. Moni menee liian pienillä energia määrillä ja ihmettelee, miksei paino tipu. Liian vähällä kalorimäärällä voi käydä niinpäin, että kroppa lyö kiinni ja käykin niin päin, että paino nousee. Elimistö menee säästötilaan ja ei voi antaa rasvaa pois, kun ei ole energiaa mistä antaa. Rasvan käyttö ruokavaliossa pelottaa monia, mutta tosiasia on se, ettei ihminen pärjää ilman rasvaa! Itse uskon siihen, että nesteet lähtee juomalla vettä ja rasva palaa rasvalla. Eli toivottavasti ravintopuoli on ok?
Myös tuo aerobinen ja lihasharjoittelu kuvio voi olla syynä? Paljon riippuu siitä millaisilla painoilla ja toistoilla treenaat?
Itse sain korvilleni siitä, kun ihmettelin miksei lihas kasva ja totuus oli se, että AIVAN LIIAN vähän energiaa saan päivittäin ja tein liian pitkillä sarjoilla, joten meni aerobisen treenin puolelle. Kovaa jos harjoittelee salilla, on saatava proteiinia riipuen ihmisestä 3g-5 g per painokilo (siis naisilla)...viittellinen arvo.Ja hiilareita tietenkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875