Tuntisitko Jeesuksen?

Jeesus?

Mistä tuntisit Jeesuksen jos hän kävelisi tänään vastaasi tai tulisi keskustelemaan kanssasi?

Onko tällä palstalla joku jonka tunnistat Jeesukseksi?

37

134

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkäikäinen hän sitten olisi nyt? Silloin siihen aikaan Jeesus ei herättänyt juurikaan huomiota, häntä ei pidetty minään jumalana eikä jumalan poikana. Eli tuskin ainakaan Israelissa häntä tunnettaisiin. Ja tuskin kuvissa oleva vaaleaihoinen- ja tukkainen Jeesus tulisi vastaan. Luulisin, että vaikea olisi tunnistaa.

• Jeesus?

Nythän monet uskovaisina itseään pitävät ovat kertoneet että he ovat ottaneet Jeesuksen vastaan. Mistä tiedämme että se, jonka he ovat ottaneet vastaan, on juuri Jeesus, se voi yhtä hyvin olla vastapeluri eli Saa tana. Antaako kristinuskon dokumentti Uusi testamentti apua tähän kysymykseen. Voimmeko me tietää ja tunnistaa Jeesuksen Jeesukseksi?

• Jeesus on Herra !

"Silloin siihen aikaan Jeesus ei herättänyt juurikaan huomiota " Mitähän kirjaa sinä olet lukenut, kun minun Raamatussani lukee täysin PÄINVASTOIN !

Evankeliumi Markuksen mukaan 5 luku
        2 Heti kun Jeesus nousi veneestä, häntä vastaan tuli hautaluolista mies, jossa oli saastainen henki. 3 Mies asusti ...
        24 Jeesus lähti miehen mukaan, ja suuri väkijoukko seurasi häntä ja tungeksi hänen ympärillään.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 11
        4. Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".

Evankeliumi Luukkaan mukaan 4 luku
        3 Silloin Paholainen sanoi hänelle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske tämän kiven muuttua leiväksi." 4 Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ...

Saatanakin tunnusti Jeesuksen Jumalan pojaksi.

Mutta sinä olet niin sokea, ettet mitään näe.

Mutta se tämänpäivän jeesus, eli lähimmäinen voi olla kuka vain.

• ??
        Jeesus? kirjoitti:

Nythän monet uskovaisina itseään pitävät ovat kertoneet että he ovat ottaneet Jeesuksen vastaan. Mistä tiedämme että se, jonka he ovat ottaneet vastaan, on juuri Jeesus, se voi yhtä hyvin olla vastapeluri eli Saa tana. Antaako kristinuskon dokumentti Uusi testamentti apua tähän kysymykseen. Voimmeko me tietää ja tunnistaa Jeesuksen Jeesukseksi?

Ensimmäinen Johanneksen kirje 3

Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä. 2. ...
        Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

• jumala valitsi rodun

Helppo kysymys. Jeesuksen tunnistaa valkoisista vaatteista, pitkästä ruskeasta tukasta ja siitä että henkilö on rodultaan kaukasialainen eikä mikään tummaihoinen kuten morgan freeman elokuvassa bruce allmighty.

• aika erota lahkosta

Luther vihasi juutalaisia ja heidän "valheitaan", vaikka raamatun mukaan juutalaisilla on yhteinen esi-isä jeesuksen kanssa. Luther loi tilalle vaaleatukkaisen saksalaisen näköisen jeesuksen, joka roikkuu ristillä monissa suomalaisissa kirkoissa.

Uskovilla taitaa olla jokaisella oma jeesus, joka muistuttaa heitä itseään ulkonäöltään ja mielipiteiltään, pitäväthän he jeesusta jumalanaan.

• Jeesus?
      ________
      Johanneksen evankeliumi:
      10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

• Jeesus?

Tämä tuli minullekin mieleeni, mutta se on niin subjektiivinen kokemus että sillä voisi perustella lähes mitä tahansa, sitä vastapeluriakin. Voidaanko Jeesus tietää aivan "raamatullisesti" Jeesukseksi jostakin?

• rautalangasta

Tähänkin kannattaa lähteä etsimään sitä vastausta raamatusta ;)

Koska raamatussa kerrotaan, että seuraavan kerran Jeesuksen palatessa meidän maailmaamme näkyvälä tavalla KAIKKI hänet tunnistavat. Minun ei siis tarvitse pähkäillä tunnistanko hänet, koska Jeesuksen omien sanojen mukaan kyllä kaikki tietävät, kun Jeesus seuraavan kerran meidän mailmaamme tavalla tai toisella saapuu. Kaikki eivat hänen paluustaan Jeesuksen mukaan riemastu, mutta kaikki tunnistavat hänet.

Toinen asia on sitten se, että Jeesus sanoo itsensä näkyvän hänen veljissään :)
      Eli kysymys pitäisi paremminkin kuulua, tunnistanko Jeesuksen niissä ihmisissä, joita vastaani tepastelee. Mitä Jeesus sitten tarkoittaa "veljillä", niin siitä voi sitten avata toisen ketjun.

• Diak.vapaaehtoinen

Jeesus löytyy yllättävältä taholta. Hän oli niissä, joita me emme auttaneet elämässämme, vaan kuljimme ohi. Ajankohtaistaen voimme sanoa että Jeesus oli niissä lapsissa joita käytimme seksuaalisesti hyväksi ja pilasimme heidän elämänsä. Hän oli niissä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöissä joita innokkaasti monella tapaa kivitimme. Hän oli niissä uskontojen tai ateistien edustajissa jotka eivät jakaneet meidän uskomusmaailmaamme ja joille lausuimme kadotustuomioitamme Jumalan nimissä. Jeesus oli niissä miljoonissa ihmisissä jotka huusivat Jumalaa avukseen mutta me murhasimme heidät natsien keskityleireissä. Tässä vain muutama esimerkki. Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Eivät kaikki, jotka omasta mielestään ovat uskovia, uudestisyntyneitä ja jotka puhuvat ja toimivat Jeesuksen nimessä, pääse Jumalan valtakuntaan.

Matt. 25:

31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. [Matt. 16:27 ; Ilm. 20:11]
        32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. [Hes. 34:17-22; Matt. 13:49; Room. 14:10; 2. Kor. 5:10]
        33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
        34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]
        35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, Jaak. 2:13,14]
        36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
        37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
        38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
        39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
        40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' [Sananl. 19:17; Matt. 10:42; Hepr. 6:10]
        41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 1:7; Ilm. 20:10,15]
        42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
        43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
        45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

• Syntisistä syntisin

Se on todellakin toisen ketjun miettimisen arvoinen asia. Kaikki ihmiset näkevät siinä haluamansa ryhmän, jota on syrjitty, tai käyttävät sitä kohtaa Raamatusta omien asioittensa ajamiseen, esim. jonkin ryhmän mustamaalaamiseen.

Ihailin aina äiti Teresaa, joka kykeni näkemään jokaisessa ihmisessä Jeesuksen. Sanokaa, miten se onnistuu.

• Syntisistä syntisin
        Syntisistä syntisin kirjoitti:

Se on todellakin toisen ketjun miettimisen arvoinen asia. Kaikki ihmiset näkevät siinä haluamansa ryhmän, jota on syrjitty, tai käyttävät sitä kohtaa Raamatusta omien asioittensa ajamiseen, esim. jonkin ryhmän mustamaalaamiseen.

Ihailin aina äiti Teresaa, joka kykeni näkemään jokaisessa ihmisessä Jeesuksen. Sanokaa, miten se onnistuu.

Pystyttekö te todellakin näkemään Jeesuksen esim. työpaikalla ihmisessä, joka tulee kiusaamaan teitä?

• Syntisistä syntisin

Pystyttekö te todellakin näkemään Jeesuksen esim. työpaikalla ihmisessä, joka tulee kiusaamaan teitä?

Tuli vielä mieleeni: Olemme valitettavasti aika kaukana Jeesuksesta kaikki.

• Syntisistä syntisin

Tuli vielä mieleeni: Olemme valitettavasti aika kaukana Jeesuksesta kaikki.

Varsinaiseen kysymykseen vastaan, että tuntisin, koska käsittääkseni hän on luvannut tulla näkyvällä kuin salama idästä länteen, joten ei kai pitäisi olla vaikeuksia siinä asiassa.

Niin että älkää nyt menkö erämaahan, vaikka siellä joku väittäisikin olevansa Jeesus ja ym. fyysiset ominaisuudet sopisivat.

• "rautalangasta". Kyllä sen Jeesuksen pitää olla sitten aivan valtavan kokoinen, että hänet KAIKKI tunnistavat ja näkevät, kun yläilmoista päin saapuvi.

• Yu

Tuntisitko Jeesuksen? Kyllä ennenkuin kaatuisin kuin kuolleena maahan.Vrt ilm.kirjan Johanneksen kohtaaminen Patmos-saarella.

• Jeesus?

Onko vielä muita ehdotuksia?

• JESUS MARIAN POIKA

MINÄ OLEN SE TUNTEMATON JEESUS JOTA TE OLETTE ODOTTANEET.

• JESUS MARIAN POIKA

EPÄUSKO ON MAAILAMN SUURIN USKO OLEN HUOMANNUT SEN.

• ilmestysmajassa

Jeesus?
      Kirjoitukseesi vastaan näin. Älkää etsikö sitä, jota ette tahdo löytää ja jota ette missään tapauksessa halua tunnistaa Jeesukseksi. Ehkä hän on vanha, jo vähän kaljuuntunut, ehkä hän on vähän lihonut, ehkä hän on kuin Seireenin nahkaunen ilmestysmaja. Päältä karu eikä mitenkään erikoisen näköinen. Seireenin nahka on nykysuomeksi rotan nahkaa, jokseenkin.

• Hyvää kysymys tuo, tunnistaisinko Kristuksen.
      Mitä tämä runo herättää tästä aiheesta?

Kristus ja kristitty

Jeesus Kristus, poika Herran,
      kulki metsätietä kerran
      hymyhuulin, avojaloin
      - linnunpoika kämmenellään.

Siitä kulki kristittykin
      mustissansa, ilmein mykin,
      paheksuvin mielialoin
      - seudun synnit sydämellään.

Kohtasivat
      ohi astuissaan
      tuntematta toistaan kumpikaan.

Oiva Paloheimo

Myös on tärkeä muistaa, että kärsivä Kristus tunnistetaan siitä, että hän on kärsivässä lähimmäisessä läsnä. Kaikki mitä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, olette tehneet minulle, Jeesus sanoo.
      Kristus kerjää kadulla, itkee vankilassa, vapisee kylmässä loukossa muiden pienten tyttöjen kanssa, joiden viattomuus on riistetty, istuu yksin tuijottamassa tyhjyteen ja miettii, miksei kukaan koskaan tule käymään ---- näin ei tarvitsisi olla, jos me eläisimme ihmisiksi. Meidän ei tarvitse olla Kristuksia emme voikkaan olla. Mutta meidän tulisi olla ihmisiä ihmisille.
      Me voidaan aloittaa se juuri nyt. Kuka kärsii? Kenen kärsimystä minä voin auttaa? Minä, joka olen rakkauden saanut lahjaksi, eteenpäin lahjoitettavaksi

diakoni Meiju

• silmät auki heti

diakoni Meiju.
      Sulla on aivan väärä käsitys Jeesuksesta, kun etsit jokaisesta ihmisestä häntä!
      Sulle on opetettu satuja, jotka panevat sun pääsi pyörälle ja hyväksymään kaiken saastankin, muka hyvyytenä sä katselet asioita ja näet virheellisen Kristuksen kuvan. Oletko sä koskaan käynyt katsomassa ja keskustelemassa spurgujen kanssa? Oletko sä löytänyt puliremmistä Kristusta?

Entä oleko sä käynyt vankiloissa etsimässä Kristusta, entä rikkaitten liikemiesten keskuudesta? Ei Jeesus kuljeksi kaikkialla, usko se.

• Olen kyllä Meijun kanssa tästä samaa mieltä, että jokaisessa ihmisessä on pala Jeesusta.

”Myös on tärkeä muistaa, että kärsivä Kristus tunnistetaan siitä, että hän on kärsivässä lähimmäisessä läsnä. Kaikki mitä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, olette tehneet minulle, Jeesus sanoo.”

Se mitä teemme toinen toisillemme, sitä samaa me tekisimme Jeesukselle. Entä jos Jeesus lähestyisikin sinua alkoholistin muodossa? Mitä tekisit?

Tuolla ylhäällä oli tärkeä Raamatun kohta, Diak.vapaaehtoinen kirjoitti;
        ”35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, Jaak. 2:13,14]
        36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'”

Siellähän sitä evankeliumia tulisi julistaa, missä syntisiä on. Puliremmin ovat mitä oivallisimpia paikkoja, ja sydämen hätä siellä on suuri. Samoin kuin rikkaiden luona, hengellinen nälkä voi olla yllättävän kova.

Kyllä, miksi meidän tulisi antaa kenenkään kärsiä samoin kuin miten laitoimme Jeesuksen kärsimään? Eikä noiden ihmisten kärsimys ole aivan sitä samaa?

Tiedätkö, minä uskon että juuri noiden luona Jeesus on mieluummin.

• ei kaikissa
        mummomuori kirjoitti:

Olen kyllä Meijun kanssa tästä samaa mieltä, että jokaisessa ihmisessä on pala Jeesusta.

”Myös on tärkeä muistaa, että kärsivä Kristus tunnistetaan siitä, että hän on kärsivässä lähimmäisessä läsnä. Kaikki mitä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, olette tehneet minulle, Jeesus sanoo.”

Se mitä teemme toinen toisillemme, sitä samaa me tekisimme Jeesukselle. Entä jos Jeesus lähestyisikin sinua alkoholistin muodossa? Mitä tekisit?

”35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, Jaak. 2:13,14]
        36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'”

Siellähän sitä evankeliumia tulisi julistaa, missä syntisiä on. Puliremmin ovat mitä oivallisimpia paikkoja, ja sydämen hätä siellä on suuri. Samoin kuin rikkaiden luona, hengellinen nälkä voi olla yllättävän kova.

Kyllä, miksi meidän tulisi antaa kenenkään kärsiä samoin kuin miten laitoimme Jeesuksen kärsimään? Eikä noiden ihmisten kärsimys ole aivan sitä samaa?

Kaikissa ihmisissä on Jumala kuva, mutta Jeesusta ei ole kaikissa.
        Vai luuletko muka Jeesuksen luuranneen jossain Hitlerissä.

• ei kaikissa kirjoitti:

Jokaisella on sielu. Sielussa asuu Jeesus. Se että annammeko Hänen vaikuttaa vai ei, samoin otammeko uskon vastaan vai emme, on meidän päätös.

Olemassa on pahoin rikkoutuneita ihmisiä. Heillä on sydän kuollut. He eivät kykene näkemään muissa sitä, mitä itsessään näkevät. Kun luonnollinen rakkaus kuolee, he voivat tehdä muille mitä vain tuntematta siitä mitään syyllisyyttä. Toki näilläkin ihmisillä on vielä ripaus jotain, sen he saattavat säästävät läheisilleen. Sille pienelle joukolle, joista saattaa olla hyötyä heille.

Noissa ihmisissä on ollut joskus Jeesus. Noissa ihmisissä on juuri sitä pahaa, mitä meissä jokaisessa on.

• alappas ettiä
        mummomuori kirjoitti:

Jokaisella on sielu. Sielussa asuu Jeesus. Se että annammeko Hänen vaikuttaa vai ei, samoin otammeko uskon vastaan vai emme, on meidän päätös.

Olemassa on pahoin rikkoutuneita ihmisiä. Heillä on sydän kuollut. He eivät kykene näkemään muissa sitä, mitä itsessään näkevät. Kun luonnollinen rakkaus kuolee, he voivat tehdä muille mitä vain tuntematta siitä mitään syyllisyyttä. Toki näilläkin ihmisillä on vielä ripaus jotain, sen he saattavat säästävät läheisilleen. Sille pienelle joukolle, joista saattaa olla hyötyä heille.

Noissa ihmisissä on ollut joskus Jeesus. Noissa ihmisissä on juuri sitä pahaa, mitä meissä jokaisessa on.

No höpöti höpöti. Jeesus missään sielussa asu. Mihin perustat tuollaisen. Mustaa valkoisella kiitos.

• alappas ettiä kirjoitti:

No höpöti höpöti. Jeesus missään sielussa asu. Mihin perustat tuollaisen. Mustaa valkoisella kiitos.

No, ilmeisesti sinulle on vieras ajatus se, että Pyhä Henki tekee jokaiseen ihmiseen asuinsijan? Se on myös Jeesus, jos ymmärrät mitä sillä tarkoitetaan.

• Das Porter
        mummomuori kirjoitti:

No, ilmeisesti sinulle on vieras ajatus se, että Pyhä Henki tekee jokaiseen ihmiseen asuinsijan? Se on myös Jeesus, jos ymmärrät mitä sillä tarkoitetaan.

Siis täh? "Pyhä Henki tekee jokaiseen ihmiseen asuinsijan"? Ei hyvänen aika mitä lastenloruja. Yhtä hyvin voisi sanoa, että Mustanaamio tekee pedin meidän jokaisen maksaan. Aivan samanarvoinen totuusarvo noilla kahdella lauseella.

Yrittäkää nyt hyvät kristityt tajuta, että järkevä ihminen ei usko satuilua. Todisteita pitää olla eikä vain hihhulifiilistä.

• EL.a .K:IM
        mummomuori kirjoitti:

Olen kyllä Meijun kanssa tästä samaa mieltä, että jokaisessa ihmisessä on pala Jeesusta.

http://mina.suomi24.fi/mummomuori

Koska olet ollut koditon?

• ei suinkaan
        mummomuori kirjoitti:

Pyhä Henki ei asu kaikissa ihmisissä.

• Das Porter kirjoitti:

Siis täh? "Pyhä Henki tekee jokaiseen ihmiseen asuinsijan"? Ei hyvänen aika mitä lastenloruja. Yhtä hyvin voisi sanoa, että Mustanaamio tekee pedin meidän jokaisen maksaan. Aivan samanarvoinen totuusarvo noilla kahdella lauseella.

Yrittäkää nyt hyvät kristityt tajuta, että järkevä ihminen ei usko satuilua. Todisteita pitää olla eikä vain hihhulifiilistä.

Aha, oletin sinut uskovaksi.

• ei suinkaan kirjoitti:

Pyhä Henki ei asu kaikissa ihmisissä.

Kaikki jotka ovat valmiit sen vastaanottomaan. Me emme saisi olla esteenä ja saattaa muita siihen tilaan, että he kieltävät sen mieluummin.

• Sekoilet
        mummomuori kirjoitti:

Kaikki jotka ovat valmiit sen vastaanottomaan. Me emme saisi olla esteenä ja saattaa muita siihen tilaan, että he kieltävät sen mieluummin.

Et näytä tietävän itsekään, mitä puhut.
        Ensin sanot, että Jeesus asuu jokaisessa ihmisessä, ja perustelet sen sillä, että Pyhä Henki tekee jokaiseen asuinsijan. Sitten sanotkin, että se tekee asuinsijan vain niihin, jotka ottavat sen vastaan. Siis kumoat oman väitteesi siitä, että Jeesus asuisi jokaisessa ihmisessä. Nyt hän sinun mukaasi asuukin vain niissä, jotka ottavat hänet vastaan.
        Päätä nyt, mitä mieltä olet, ja kerro se sitten meille.

• ovela mummo
        Sekoilet kirjoitti:

Et näytä tietävän itsekään, mitä puhut.
        Ensin sanot, että Jeesus asuu jokaisessa ihmisessä, ja perustelet sen sillä, että Pyhä Henki tekee jokaiseen asuinsijan. Sitten sanotkin, että se tekee asuinsijan vain niihin, jotka ottavat sen vastaan. Siis kumoat oman väitteesi siitä, että Jeesus asuisi jokaisessa ihmisessä. Nyt hän sinun mukaasi asuukin vain niissä, jotka ottavat hänet vastaan.
        Päätä nyt, mitä mieltä olet, ja kerro se sitten meille.

mummo yrittää kikkailla, mutta kyllä se raaputtamalla selkiää.

• ovela mummo kirjoitti:

mummo yrittää kikkailla, mutta kyllä se raaputtamalla selkiää.

En yritä kikkailla, mutta ei näemmä pitäisi liian kiireessä vastailla!

• PALAT PALA

Te etsitte minua väärästä paikasta, siksi te ette minua löydä. Teidän mielenne harhailee syvissä laaksoissa, syvissä vesissä, vältellen minua, joka olen elävä sana, enkä mitään muuta teille, te eksyneet lampaani, alta ahdingon auringon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      24
      2465
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1004
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      871
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      845
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      827
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      797
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      790
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      63
      762
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      684
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      131
      678
    Aihe