Täällä on jatkuvaa keskustelua siitä, minkälainen nainen on liian lihava. Voisivatko miehet nyt vastata, kuinka moni suostuisi seurustelemaan ylipainoisen naisen kanssa? Ja mikä sitten on miesten mielestä "liian lihava?"
Toisaalta, kuinka moni mies suostuisi ns. vakipanosuhteeseen ylipainoisen naisen kanssa? Monet miehethän harrastavat säännöllistäkin seksiä pyöreän/lihavan naisen kanssa, vaikka etsii parisuhteeseen hoikkaa. Ihmettelen tätä ristiriitaa, kuinka mies voi kiihottua ylipainoisesta naisesta (ja haluta lisää), mutta ei huoli tätä seurustelukumppaniksi?
Seuraavassa linkki kehonanalyysisivulle. Katsokaa sieltä ja vastaatteko esim. kuinka moni mies voisi olla naisen kanssa, jonka kroppa on luokkaa 6 tai enemmän?
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/bodyshape03.pl
Monet ylipainoiset naiset harrastavat erittäin aktiivisesti liikuntaa. Luokan 5-6 nainen voi olla ylipainoinen liikkumisesta huolimatta. Onko siis miehille ensisijainen kriteeri se, että nainen liikkuu, vai se että nainen on hoikka vaikka ei liikkusi? Kelpaako aktiiviliikkuja nainen, jos on kuitenkin 5-6 mitoissa? Otatteko mieluummin laihan liikkumattoman vai liikuntaa harrastavan ylipainoisen? Jos on pakko valita.
Kuinka lihava on liian lihava?
25
1053
Vastaukset
Läski on läski, vaikka väittäisi kuinka liikkuvansa, ei sillä ole merkitystä.
Raja menee nro 6 kohdalla, jos ei löysää ja ennekaikkea makkaroita ole, siitä ylöspäin on jo täysin poissuljettuja. - D69
Kappas vaan. Itseanalyyseille persona piti sitten tämäkin testi heti tehdä.
Olen 168 cm pitkä ja 59 kg painava. Katsoin olevani luokkaa 3 ja olisi mukava olla taas luokkaa 2 että vatsani olisi taas litteä. (Mutta ei se nyt mikään maailmanloppu ole jos jäänkin 3:ksi.)
Ohjelma antoi vastaukseksi että olen painoindeksiltäni 21 ja täten todellakin luokkaa 3.
Hyvä kun edes jotain näkee itsestään realistisesti. Pärstäpuolesta kun en osaa yhtään sanoa että mikä se olisi laatuaan jos naamoja lähdetään arvioimaan. Hyvänä päivänä olen keskinkertainen, huonona koen olevani mitätön.- painoindeksi19
pakko oli hairahtaa tohon testiin..
koin olevani 2, halusin olla 2 ja olen 2 > tunnen kehonkuvani :) olen ihan tyytyväinen kroppaani :)
Voi olla, että mun ihanteeni poikkeaa jonkin verran yleisestä, joten sanon ihan alkuun että mun ihanteeni on mahdollisimman lähellä tasoa 5.
Kiinnitän enemmän huomiota kasvoihin kuin vartaloon, joten voisin kuvitella seurustelevani painoluokkaa 7 olevan naisen kanssa sikäli kun pitäisin hänen kasvoistaan. Jos nainen olisi kasvoiltaan keskinkertainen niin kallistuisin ennemmin luokan 6 suuntaan. Tällaiset rajat ovat kuitenkin veteen piirretty viiva ja enemmän riippuu ihmisen persoonasta.
Monissa tutkimuksissa on todettu, että miehen vaatimustaso seksikumppanin suhteen on huomattavasti alhaisempi kuin vaatimustaso seurustelukumppanin suhteen. Naisilla vaatimustaso molemmissa tapauksissa on enemmän yhtäläinen. Itse en rupea tässä yhteydessä ottamaan kantaa miksi näin on.
Toivoisin kumppanini olevan ainakin jossain määrin liikunnallinen, mutta myös viehättävä. En edelleenkään näe ongelmaa 5-6 luokan vartaloissa, joten ottaisin mielelläni tällaisen vartalon omaavan naisen, joka on liikunnallinen. Aivan asteikon yläpäähän mentäessä mun olisi vaikea nähdä kumppaniani viehättävänä tai haluttavana enkä haluaisi sellaista tilannetta kummankaan osapuolen kannalta, joten ottaisin sitten sen joka ei liikkuisi.
Itse kuulun taulukon mukaan painoluokkaan 6.- höpö höpöä...
laitahan linkkejä noihin "useisiin tutkimuksiin"
höpö höpöä... kirjoitti:
laitahan linkkejä noihin "useisiin tutkimuksiin"
No ei oo nyt tähän hätään laittaa. Etsivä löytää. Kerropa nyt kuitenkin ootko eri mieltä asiasta vai etkö usko mitään ennen kuin oot nähnyt omin silmin vai mistä tällainen epäilevä asenne?
- D69
Miesten tuntuu olevan jostain syystä tarpeellista ylläpitää käsitystä että "panevat kaikkea mikä liikkuu". Ei mikään ihme jos päädytään sellaiseen ajatukseen että sänkyyn kelpaa kuka vaan nainen. (Ja onhan tälläkin palstalla toistuvasti joku/jotkut käyneet kertomassa että oli hirvittävän lihava nainen mutta panin minä poika sitä silti... Kaikella sitä ihmisen pitääkin kerskua, vai lieneekö unia nähnyt...)
Oli noin tai sitten ei, mutta pari kertaa kun olen sanonut miehelle että kiitos ei niin nämä ovat heti katsoneet aiheelliseksi haukkua että olenkin niin ruma/vanha lehmä ettei minusta muuhun olisi ollutkaan kuin panopuuksi.
Itse naisena ajattelen asian niin että jos mies on sellainen PIHTARI että hän pihtaa itseään ja aikaansa eikä suostu naisen kanssa mihinkään muuhun kuin seksiin, niin sitten miehen pitää olla niin hyvännäköinen kuin suinkin kehtaan itse sänkyyn viedä. Suhteeseen välttää vähän vähemmänkin Adonis, koska hänen kanssaanhan saa tehdä kaikenlaista muutakin eikä koko yhdessäolo perustu pelkälle eläimelliselle vetovoimalle eli sille että kuolaa jotta onpas komea poitsu.
Mutta en silti ottaisi kumppaniksi miestä joka on selvästi ylipainoinen, koska lihava mies ei kumminkaan suostuisi samoilemaan luonnossa ja kyllähän sitä seksiä joskus tekisi mieli harrastaa ihan normaalissakin suhteessa, eikä ylipainoinen herätä minkäänlaisia eroottisia tuntemuksia. Liekö se painon yläraja sitten jossain 27 indeksin kieppeillä miehen suhteen minkä yli en halua mennä. (Ja bodarit eivät edelleenkään kiinnosta.)
- No ei kelpaisi
5-6 näyttää olevan tuon mukaan jo sellainen, että on taipumusta lihomiseen ja painon jojottelu tekee ihosta aivan jarkyttävän näköisen myös ns. hyvinä aikoina. Mieluummin nainen, joka pysyy siellä 2-4 välillä, ilman aktiivista liikkumistakin.
Ja tuota toista kappaletta en ymmärrä kyllä lainkaan.. tuo siis pätee miehiin, jotka eivät voi ikinä saada hoikkaa naista, mutta jos on mahdollisuudet saada hoikkaa, niin kyllä niitä hoikkiakin naisia löytyy satunnaiseen iloitteluun tai vakipanoksi. En todellakaan kiihottuisi läskistä.
Pääsääntönä voi sanoa, että nainen on liian läski kun rinnat pursuaa kämmenistä yli, solisluu ei näy ja sitä rataa.. läskien kanssa on vain ne miehet, jotka ei hoikempaa saa. - D69
Kumma juttu. Olin kolmikymppisenä melkein 70-kiloinen. Katsoin linkistä miltä se vaikutti ja arvioin että oilsin ollut silloin 5. Olinkin näemmä ollut 4 tuon linkin mukaan. Eivät taida hoikat olla mitenkään yliedustettuna kansassa kun normaalipainon ylärajallakin on vielä vasta 4.
Kun muodokkuus vaihtuu muodottomuudeksi. Naisesta riippuu se. Eli siitä miten rasva kertyy vartaloon. Jos on mallia jolla rasvakudos ei kerry ollenkaan tai hyvin vähän rintoihin, niin ei paljoa tartte ylimäärästä... Tai sellanen omena lihoja malli...
Eli se riippuu. Jotkut pääsevät melkoisiin kilomääriin ollen lähinnä vaan seksikkäitä, joillekin suosittelen kovaa treenaamista ja enemmän sitä urheilullista lookkia...- ...
Hahaa! Kuvittelen olevani viitonen ja olen ohjelman mukaan viitonene! :D
Naisessa sanoisin, että kolmonen tai nelonen on oma henkilökohtainen ihanteeni. Kuutonen menee vielä ehkä, jos on TODELLA huippu persoona. Mikään painoindeksi ei anna anteeksi sitä, jos on luonne tökkii pahasti, mutta toisin päin toimii jonkin verran.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että naisen täytyy olla itseäni lyhyempi ja ainakin kymmenen kiloa kevyempi, että vartalo sytyttää, eli - 6 luokkalainen
Ottaisin luokan 5-6 naisen. Jopa 7 luokan, itse olen varmaan toi 6 luokkaa. mut se riippuu kans persoonasta. Jos nainen on sohvaperuna ja ei harrasta mitään niin en ottaisi
- MiestenLogiikkaa....
Onko tosiaan näin että sellaset miehet, jotka seurustelevat hieman tai tosi lihavan kanssa, ovat sellaisen kanssa koska eivät hoikempaa naista saa? Ja jos vaan saisivat, vaihtaisivat sen oman hieman ylipainoisen tai lihavan naisen oitis tähän hoikempaan?
Hohhoijaa.- -.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Totta h*lvetissä asia on juuri kuten sanoit.
- apuva223
Alottajan linkki ei toimi enää :( Olisko kenelläkään uudempaa linkkiä sivulle mistä näkis millasia noi kokoluokat on?
- Kiinteä pitää olla
"Monet miehethän harrastavat säännöllistäkin seksiä pyöreän/lihavan naisen kanssa, vaikka etsii parisuhteeseen hoikkaa. Ihmettelen tätä ristiriitaa, kuinka mies voi kiihottua ylipainoisesta naisesta (ja haluta lisää), mutta ei huoli tätä seurustelukumppaniksi?"
Älä sorry tähän typeryyteen että seksi kertoisi miehestä jotain!
Jos mies haluaa nussia naista niin hän etsii vain jonkun naisen ja esimerkiksi jos pyöreä nainen on saatavilla helpommin kuin hoikka niin sitten tehdään niin.
Siihen ei liity mitään "sosiaalista painetta" tai "ei halua näyttää kavereille" yms.
Kaikkia miehiä ne pyöreät eivät edes kiihota sen vertaa että seksi maistuisi, mutta sen lisäksi jos mies käy vain panemassa jotain pyöreää ilman halua seurustelua niin kyseessä on vain yksi reikä johon on helppo purkaa paineet.
"Otatteko mieluummin laihan liikkumattoman vai liikuntaa harrastavan ylipainoisen? Jos on pakko valita. "
Otan laihan liikkumattoman koska ylipainoinen/pyöreä jne. ei vetoaa minuun miehenä lainkaan eikä herätä mitään eroottista mielenkiintoa.
"Monet ylipainoiset naiset harrastavat erittäin aktiivisesti liikuntaa. Luokan 5-6 nainen voi olla ylipainoinen liikkumisesta huolimatta. Onko siis miehille ensisijainen kriteeri se, että nainen liikkuu, vai se että nainen on hoikka vaikka ei liikkusi?"
Ylipainoisen naisen liikunta on sellaista hohhoijaa meininkiä.
Ruoka-asiat ovat silloin päin honkia ja se on elämäntapa valinta.
Tahdon hoikan tai kiinteä normaalivartaloisen ja normaalivartaloisen naisen. Piste.
En pyöreää, en vähän tai enemmän, en lihavaa enkä ylipainoista.
Miksikö?
Koska olen itse sitä mitä tahdon naiselta.
" Kelpaako aktiiviliikkuja nainen, jos on kuitenkin 5-6 mitoissa?"
Minulle ei kelpaa, ehkä jollekin kelpaa.
Minulle "liian lihava" on jo se että nainen on normaalipainon rajoissa mutta kehossa on löysyyttä. Kertoo huonoista elintavoista tai liikunnanpuutteesta joita en tahdo siirtää mahdollisille jälkeläisilleni sekä tiedän että makuuhuonetouhut olisivat omalta kohdalta pelkkää kärsimystä. - joku miäs
jos on 10 kg ylipainoo niin sellasen kanssa voin olla mut 15 kg on jo liikaa. itsellä on indeksi mukaan 10 kg liikaa mut olen lihaksikas enkä näytä lihavalta. urheilen ja käyn salilla 4-5 kertaa viikos.
- nim2
Liian lihava on silloin, kun ylipaino haittaa yhteistä elämää. Eli tapauskohtaisesti.
Voi rakkaat siskot, hankkikaa itsetunto! Ei teidän _tarvitse_ kerjätä huomiota netin anonyymeilta poikasilta.
- ei siiderivalas
Itsetuntoa ei voi "hankkia" ainakaan netissä pörräämällä ja mitä enempi
lukee näitä juttuja, niin sitä epävarmemmaksi moni itsensä tuntee,
vaikka kuuluis mihin luokkaan.
Siis ei täällä muuta huomiota saa, kuin kuravettä niskaan korkeintaan.
- naapurilähiössä
Kyllä lihava =lihava silloin, kun joutuu ostamaan tila-auton liukuovilla, että
saa muijan kuskattua ovelta ovelle. Silloinkin tekee tiukkaa, täytyy viellä
tunkea sivuttain sisälle. kyllä naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni eikä se ulkokuori kerro mitä siel on sisällä halveksun ihmisiä ketkä tuomitsee toisen jo pelkän ulkonäön perusteella
- 211111
Ei kukaan oikea mies mitään kiloja tai senttejä kyttäile, akkojen hommaa se.
- SportM näkemys tähän
Ei mitat kiinnosta miehiä, vaan se mitä silmillä näkee. Naisten tulisi keskittyä enemmän peilikuvaan eikä siihen vaa-alla hyppelyyn. Nesteet vaihtelee päivittäin, joten turhaa hommaa. On vaan niin laiskuutta/saamattomuutta jos nainen ei harrasta mitään liikuntaa (ei halua pitää omasta terveydestä ja kropasta huolta). Liikunnan ammattilaisena sanon että ruokavalio on kaiken a ja o jos kropan ulkomuodolla on merkitystä, liikunta tulee toisena vasta. Olet mitä syöt kuvastaa tilannetta hyvin. Se on taas mielen heikkoutta jos syö päivittäin epäterveellistä pikaruokaa, tämmöiset naiset on turnoff. Jokainen osaa valmistaa ruoan itse ei ole vaikeeta. Tuloksia tulee entistä nopeammin kun ottaa liikunnan mukaan ja oikeesti nostaa sykettä ja hikoilee kunnolla = tekee töitä tosissaan.
Jokaisella miehellä on oma makunsa, mutta kyllä suurin osa haaveilee hoikasta naisesta. Ei laihasta. Uskallan väittää, että monen parin seksielämä kärsii pahasti jos kumppani lihoaa. Kaikista paras on sporttinen nainen, tällöin kropassa on muotoja lihasten takia, sama koskee miehiäkin varmasti. Kannattaa kuitenkin muistaa että naisille ei voi tulla isoja lihaksia ilman lääkeaineita, monelle suuri pelko. Tämän takia ei uskalleta sitten treenata kovaa. Tämä rajoittaa eniten tuloksia. Tämän takia näytetään vuosia samalta, laiha-läskiltä. Jos liikunnasta tekee elämäntavan ja treenaa useita kertoja viikossa, niin saa syödäkin ihan eri malliin ja herkutella myös välillä ja kroppa pysyy huippukunnossa. Ei varmaan kuulosta pahalta. Mutta aina vedotaan "ei ole aikaa.." " ei jaksa..." .
Mitä itseeni tulee, niin ylipainoinen nainen ei kyllä kiihota millään tasolla vaikka kasvot olisi kuinka kauniit tahansa. Eli aloittajan kysymykseen, en pystyisi vakiseksisuhteeseen ylipainoisen kanssa. Mielummin olisin kokonaan ilman. Laiha nainen ei myöskään kiihota, mutta ehkä sekin olisi parempi kuin lihava. - huu0230ååååå
Riippuu monesta tekijästä. Lihavuutta ja lihavia vastaan ei ole sinänsä mitään, mutta jos seksikkyyttä mitataan niin vartalotyyppi ratkaisee. Jos kaikki laardi on kertynyt ahteriin ja jalkoihin, ei siinä paljoa auta vaikka ylipainoa olisi vain 5kg. Näky on (minun mielestäni) niin luotaan työntävä, ettei edes seksiä voisi kuvitella kuin perisuomalaisessa perskännissä. Toinen ääripää on sitten valtava maha yhdistettynä olemattomaan perseeseen. Yök. Kolmas ääripää on "läskikaulus", eli leuan alle kertynyt hyllyvä ihramöykky. YökYÖKK!
Jos mittasuhteet ovat muuten normaalit, ylipainoa voi olla 15-25kg ja nainen näyttää silti hyvältä. Aikuisviihdetähdistä Bunny de la Cruz kuuluu tähän kategoriaan, mutta hänestä lihavammat jättäisin suosiolla rauhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803