Talvi ja Sprinter !

On abs on asr on on

Voi luoja kun taas tuli lunta. Ei Sprinterilla minnekkään pääsee. Jos pienikin ylämäki niin kiinni jää vaikka on uudet nastat alla.
Ei kai huononpaa talviautoa olekkaan kun Mersu Sprinter 315 ?

59

5986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 906

      Mersun 906 korinen Sprinter on hyvä talviauto. mitkähän nastarenkaat sulla on alla ? Itsellä 318 aut. ja etenee hyvin lumessa. Renkaina continental viking contact 2 kitkarenkaat. Vaihda kunnon kitkat alle niin pääset liikkeelle. Automaatti myös talvella ehdottoman hyvä tasaamaan vetoluistoa.

      • On abs on asr on on

        Niin en tiedä mitä Veho on alle laittanut mutta renkaat ajettu vasta 10,000km ja tuo automaatti löytyy tietysti.


      • On abs on asr on on
        On abs on asr on on kirjoitti:

        Niin en tiedä mitä Veho on alle laittanut mutta renkaat ajettu vasta 10,000km ja tuo automaatti löytyy tietysti.

        Piti oikein mennä katsomaan mitä rennkaissa lukee. Ja siinä oli juuri tuo teksti Continental Viking ja vielä kun on tuo automaatti niin kyllä se Sprinter on kesäauto.


    • Hyvä talviauto

      Ei mitään ongelmia liikkeelle lähdössä liukkaalla, lähtee jäällä liikennevaloista usein ripeämmin kuin henkilöautot ja kahlaa lumessakin hyvin, alla uudehkot korealaiset nastarenkaat. Takana on työkalut ja tarvikkeet mukana aina, yli 1000kg ja miksi kukaan ostaisikaan isoa autoa, jos sillä ajelee tyhjänä.

      • On abs on asr on on

        Niin ongelma Sprinterin kanssa ei olekkaan liikennevalot vaan jyrkät mäet. Kun nyt on liukasta niin tietokone jarrutta mäessä kun pyörä sutii ja vauhti menee. Siinä olet paikalla vaikka Mersu on alla.


      • Hyvä talviauto
        On abs on asr on on kirjoitti:

        Niin ongelma Sprinterin kanssa ei olekkaan liikennevalot vaan jyrkät mäet. Kun nyt on liukasta niin tietokone jarrutta mäessä kun pyörä sutii ja vauhti menee. Siinä olet paikalla vaikka Mersu on alla.

        Se on osaamattomuutta jos mäessä kiinni jää, takavetoinen menee ylämäkeen etuvetoista paremmin. Itsellä ei ole kuin henkilöautossa luistonesto ja sen saa kytkettyä päältä pois, kyse on kuitenkin enemmän kaasunkäytön taidoista, sekä perässä pitää olla painoa, mieluusti vielä taka-akselin takana, menee silloin vaikka umpihankeen ylämäkeä.


    • Norjalainen

      Voi hellan lettat sentää, ette Mesellä muka pääse liukkaita mäkijä;)) Saisit tulla kanssani ihmettelemäänm. miten miä ajan Norjanserpenttiiniteitä talvella.

    • Sutiiiii

      Ihan varmaan on huonompi, minun Mazda E2200! Sillä sitten on kiva ajella näin talvella, jää kiinni sitten ihan joka paikkaan. Onneksi löytyy lumiketjut, että ei tarvi soittaa hinaus autoa joka päivä. Mutta kyllä v.......aaa pimeässä, näpit jäässä ja polvet loskassa niitä viritellä renkaisiin kiinni! :)

      • Tuolla toisaalla:.!1

        .

        kerroin miten valmistin itselleni sellaisen biltema lumiketjun asennustyökalun, eli ptikä taiteltu rautalanka jossa silmukka päässä jolla vetää sen päävaijerin renkaan takaa, helppo homma

        .


    • Katin Jorma

      Miten ampulanssit ja pienoislinja-autot eivät jää kiini, eikä niissä mitään lumiketjuja ole näkynyt. Miettikää nyt vähän mitä kirjoitatte !

      • Luistonestot:.!1%#?

        .

        Onhan niissä luistonestot tms. härpäkkeet kai jo vakiona, hiacessa ensimmäisenä karhea kitkalukko, sekin auttoi paljon

        .


      • !!!!!!!!!!!!!!!!
        Luistonestot:.!1%#? kirjoitti:

        .

        Onhan niissä luistonestot tms. härpäkkeet kai jo vakiona, hiacessa ensimmäisenä karhea kitkalukko, sekin auttoi paljon

        .

        On on mutta silti Sprinter ei märässä lumessa ylämäkeä mene kun tietokone jarrutta heti kun pyörä sutii.


      • Katin Jorma
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        On on mutta silti Sprinter ei märässä lumessa ylämäkeä mene kun tietokone jarrutta heti kun pyörä sutii.

        Sinä et osaa ajaa, siitä se johtuu, kun painat kaasua kuin heikkopäinen. Mieti ja katsele ympärillesi, miten ajavat ampulanssit ja pienoislinja-autot.


      • ??????????
        Katin Jorma kirjoitti:

        Sinä et osaa ajaa, siitä se johtuu, kun painat kaasua kuin heikkopäinen. Mieti ja katsele ympärillesi, miten ajavat ampulanssit ja pienoislinja-autot.

        Mikä tuo " ampulanssi " oikein on ? Ampumarata tiedän mutta tuo on kyllä jostakin leikkikoulusta?


      • Pyörä sutii:.!?
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        On on mutta silti Sprinter ei märässä lumessa ylämäkeä mene kun tietokone jarrutta heti kun pyörä sutii.

        .

        Nyt taitaa ollakin vika ratin ja kuskinpenkin välissä

        .


      • Ei toimi talvela
        Pyörä sutii:.!? kirjoitti:

        .

        Nyt taitaa ollakin vika ratin ja kuskinpenkin välissä

        .

        Joko olet Vehon hyötyautomyyjä tai sitten nettikuski?


        SORRY ! Muistin juuri että Mersua ei saa haukkua ei kesällä eikä talvella!


      • Jotakin kuusaa:.
        Ei toimi talvela kirjoitti:

        Joko olet Vehon hyötyautomyyjä tai sitten nettikuski?


        SORRY ! Muistin juuri että Mersua ei saa haukkua ei kesällä eikä talvella!

        .

        eli järkeä siinä kaasuttelussakin talviolosuhteissa pitää olla

        .


      • Fiat on auto.
        Jotakin kuusaa:. kirjoitti:

        .

        eli järkeä siinä kaasuttelussakin talviolosuhteissa pitää olla

        .

        Niin tuota kortti minulla on vuodesta 1974 ja rekalla olen käynyt jopa Moskovassa joten uskoisin että nyt on näin että vaikka ei Mersua saa haukkua niin kyllä vika on Mersun takavedossa/työnössö enemmän kun penkin ja ratin välissä!

        Mutta tietysti asia on näin että 99,9% suomalaisista miehistä suurin haave on isotissisetä blondista ja Mersusta.
        Valitettavasti vain harva sen saa! Se joka on ostanut Mersun ja varsinkin tuo Sprinter takaveto/työntö niin on huomannut että auto on kesäkäyttöön tehty. Ei siinä pysy edes takaovet auki jos tuulee tai on alamäki!

        Mutta muistakaa MERSU FANIT !!!!! milloinkaan EI SAA sanoa ääneen että Mersussa olisi jokin huono puoli!

        Muuten miksi Vehon pihalla on suuri määrä Mersuja myynissä jos ovat niin mahtavan hyviä??? Luulisi että ne vitäis käsistä?


      • 87k
        ?????????? kirjoitti:

        Mikä tuo " ampulanssi " oikein on ? Ampumarata tiedän mutta tuo on kyllä jostakin leikkikoulusta?

        ampulanssi on auto jonka sisään on varustettu sairaalan tarvikkeita, eli delifibrikaattorit, ja hengityskoneet, erinäisiä lääkkeitä, ruiskuja, mittareita yms, jolla sairaanhoito voidaan aloittaa heti kun päästään esim. onnettomuuspaikalle, eikä tarvitse täten odottaa paluumatkaa sairaalaan hoidon aloittamiseksi.

        Lisäksi ampulanssit on vaurstettu sinisin vilkkuvaloin, ja kovaäänisellä summerilla, jotta muut osaa varoa jos auto joutuu ajamaan ylinopeutta tai esim punaisia päin, vaikka vastuu liikennesääntöjen rikkomisesta onkin aina ampulanssilla, lisäksi joissan amplansseissa on tietokone (useimmiten merkiltään X-plore iX104C5 DMSR) , jolla voidaan ohjata liikennevalojen etuuksia, eli tehdä ns. vihreä aalto tietyillä katuosuuksilla, samaten näistä löytyy LA-puhelimet joilla voi tilata esim lossin rantaan valmiiksi, ja varmistaa pääsyn ekana sen kyytiin yms...

        Suomessa ampulanssit ovat aina ns. pakun mallisia, eli irtokorillisia ie täällä käytetä lainkaan, toisin kuin monissa muissa maissa, auto on useimmiten malliltaan MB Sprinter, myös MB vito, ja VW Transporter on jonkin verran käytössä


      • Anonyymi

        Kyllä ne monesti varsinkin Sprinter amblunassit ainakin pohjoisessa on nelivetoja. Eihän niillä muuten pääse mihinkään.


      • Anonyymi
        87k kirjoitti:

        ampulanssi on auto jonka sisään on varustettu sairaalan tarvikkeita, eli delifibrikaattorit, ja hengityskoneet, erinäisiä lääkkeitä, ruiskuja, mittareita yms, jolla sairaanhoito voidaan aloittaa heti kun päästään esim. onnettomuuspaikalle, eikä tarvitse täten odottaa paluumatkaa sairaalaan hoidon aloittamiseksi.

        Lisäksi ampulanssit on vaurstettu sinisin vilkkuvaloin, ja kovaäänisellä summerilla, jotta muut osaa varoa jos auto joutuu ajamaan ylinopeutta tai esim punaisia päin, vaikka vastuu liikennesääntöjen rikkomisesta onkin aina ampulanssilla, lisäksi joissan amplansseissa on tietokone (useimmiten merkiltään X-plore iX104C5 DMSR) , jolla voidaan ohjata liikennevalojen etuuksia, eli tehdä ns. vihreä aalto tietyillä katuosuuksilla, samaten näistä löytyy LA-puhelimet joilla voi tilata esim lossin rantaan valmiiksi, ja varmistaa pääsyn ekana sen kyytiin yms...

        Suomessa ampulanssit ovat aina ns. pakun mallisia, eli irtokorillisia ie täällä käytetä lainkaan, toisin kuin monissa muissa maissa, auto on useimmiten malliltaan MB Sprinter, myös MB vito, ja VW Transporter on jonkin verran käytössä

        ettet vain tarkoita AMBULANSSIA?? nooh mitäs pienistä, mutta ei se takapotkuinen paku ole mikään ihanne talviauto. Sanokoot kuka ihan mitä tahansa 4x4 ja ei tartte kelistä murehtia.


    • Mersu-Mies

      Älkäähän mollatko rintteriä itellä oli monet vuodet sprintteti 208 Hyvin sillä pääs joka talvi liikkeelle vaikka pihassa on mäki jota ei aina ole edes aurattu. Nykyään mulla projektiautona on 90 luvun ransitti. Sillä ransitilla ei pääse kyllä tuota pihan mäkeä talvella yles ei niin millään tai pitää olla 500 kiloo painoo kyydissä.

    • UusMerskuKuski

      Itellä on ollut vm.05 313 cdi Sprinteri syksystä asti eikä mitään ongelmia liukkauden kanssa kun opettelin takavedolla ajamaan. Ensimmäinen takaveto kikotin tuo itelle on ja siinä oon pärjännyt sillä kun etuveto vehkeilläkin. Opettelu kysymys ja se että oppii tuntemaan autonsa miten se käyttäytyy. :)

      • Fiat on auto.

        Niin tuota kun tämä " ongelmaMersu " tuli markkinoille vasta Kesäkuussa 2007 joten miten tuo sinun Mersu tähän liittyy?

        Vanha Mersut oli autoja mutta ei nämä uudet muovimersut sitä enään ole.


    • Ei koskaan enään M.

      Uus koppanen Sprinter on kesäauto ja piste !

      • talviauto

        Uusi MB Sprinter on talviauto. Hyvä myös kesällä.


      • muovi ?
        talviauto kirjoitti:

        Uusi MB Sprinter on talviauto. Hyvä myös kesällä.

        Vai muovimersu. Kattokaas ajankuluksenne youtubesta " crashtest sprinter vs. transit " Kumpi rypistyy. Talviauto ominaisuus toikin.


    • UusMerskuKuski

      Oma kommenttini oli nyt lähinnä yleisellä tasolla vaikka siihen oman autoni esimerkiksi laitoinki.

      Samat härpäkkethän tuosta minunkin Mersusta löytyy kuin tosta 2007 tulleesta mallista. Tosin uudessa on taidettu nuo luistonesto/ESP säätää vähän toisella tavalla toimivaksi.

      • Fiat on auto

        Aivan mutta juuri nuo luistonestot tappavat vauhdin jos pyörä sutii ylämäessä.
        Autohan on muuten hyvä ajaa mutta jos pyörä pääsee sutimaan niin kusessa olet varsinkin jos asuu kuten me maalla mäen päällä.


    • VW on auto.

      Osta tällainen niin ongelmat ovat ohitettu!

      4x4 132 kw automaatti.

      • 87k
        VW on auto. kirjoitti:

        Uusi yritys.

        http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_ha4.nsf/Tekniset_tiedot_Transporter.pdf

        Paitsi että tuo on kokoluokkaa "mini" eli jos haluaa sprinterin kokoisen volkkarin, niin auto on VW Crafter, jossa suurin ero sprintteriin eri logot, ja keltainen puhaltimen merkkivalo ;)

        Toki VW on parempi kuin mese, koska VW:ssä on nykyaikainen vaihderobotti, kun taasen mesessä on esihistoriallinen momenttimuuntimella toimiva automaatti, eli ns. "öljylämmitin" jonka kyllä huomaa kulutuksessa


      • dddccc
        87k kirjoitti:

        Paitsi että tuo on kokoluokkaa "mini" eli jos haluaa sprinterin kokoisen volkkarin, niin auto on VW Crafter, jossa suurin ero sprintteriin eri logot, ja keltainen puhaltimen merkkivalo ;)

        Toki VW on parempi kuin mese, koska VW:ssä on nykyaikainen vaihderobotti, kun taasen mesessä on esihistoriallinen momenttimuuntimella toimiva automaatti, eli ns. "öljylämmitin" jonka kyllä huomaa kulutuksessa

        Et tainnut tietää että vw:ssä on mersun vanha sprintsift robottottivaihteisto jonka mersu hylkäsi jo 2000- luvun alkupuolella runsaiden vikojen vuoksi ja jätti sen " nykimään" volkkarimiesten iloksi.


      • Mersu on skit.
        dddccc kirjoitti:

        Et tainnut tietää että vw:ssä on mersun vanha sprintsift robottottivaihteisto jonka mersu hylkäsi jo 2000- luvun alkupuolella runsaiden vikojen vuoksi ja jätti sen " nykimään" volkkarimiesten iloksi.

        Et tainnut tietää että Veholla on mainos jossa juuri tuota VW vaihteisto kehutaan että on uusissa Mersuissa nykyään?


      • 87k
        dddccc kirjoitti:

        Et tainnut tietää että vw:ssä on mersun vanha sprintsift robottottivaihteisto jonka mersu hylkäsi jo 2000- luvun alkupuolella runsaiden vikojen vuoksi ja jätti sen " nykimään" volkkarimiesten iloksi.

        Sama laatikko se taatusti on mersussa ja Volkkarissa.

        Mutta eikös mersuihin saa nykyjän valita, haluaako manuaalin, vaihderobotin tai sitten sen öljynlämmittimen?


    • Transit -96

      Kyllä niitä löytyy,esim.Takavetoiset toyota hiace,ford transit. Ei meinaa päästä mihinkään,jos vähäkin jotain mäennyppyä.300kg tavaraa kyytiin,nii vähä paremmin menee...

    • Fiat on auto.

      No nyt oli lähellä että äänestys olisi jäänyt väliin. Sprintterilla ajettu nyt 35400km ja aamulla startti sanoi klick vaikka sekä lohkolämmitin että sisälämmitin oli ollut päällä 4 tuntia.

      Ei kun yrittämään meidän Fiat Evo vaikka ei ollut lämmitin kiinni ja ulkona oli -26C.
      Mutta Fiat ei välittänyt talvesta! Heti lähti käymään.
      Pihalla seisoo myös Norcar pienkuormaaja missä Kubota dieselkone. Olin varma että ei käynnistyy mutta väärässä olin.

      Siis ainut joka ei käynistynyt oli Mersu! Mersu on kesäauto. Onneksi aamulla päsee töyhin joko Fiatilla tai traktorilla.

    • Sprinter on kesäauto

      Nyt mää sen hokasin! Laitoin takaluukkuun 20kg sepelisäkkejä. Nyt Sprinter menee ylämäestä aika hyvin, ongelma on vain siinä että nyt ei mahdu yhtään tavaraa takaluukkuun kun on täynnä sepeliä!

    • haissimän

      Mulla on 500 kg hiekkaa takana.
      Tämä hiake jää kans kiinni joka päivä eöllei ole takapainoa lisäämässä kulutusta :(

      • oottee outoja

        Miksi sitten ajat pakettiautolla, jos takana ei ole koskaan mitään järkevää kuljetettavaa. Kuskaat isoa peltilaatikkoa ja siellä olevaa hiekkaa edestakaisin, samalla haaskaat polttoainetta, kärsien melusta, sekä pienestä henkilökuljetus kapasiteetistä..


      • 87k
        oottee outoja kirjoitti:

        Miksi sitten ajat pakettiautolla, jos takana ei ole koskaan mitään järkevää kuljetettavaa. Kuskaat isoa peltilaatikkoa ja siellä olevaa hiekkaa edestakaisin, samalla haaskaat polttoainetta, kärsien melusta, sekä pienestä henkilökuljetus kapasiteetistä..

        Hmm, voisitko kertoa muutan henkilöauto (en siis takoita nyt transittia, sprinteriä, duacatoa yms. joiden rekisteriotteessa lukee "henkilöauto") joissa olisi yhtä hyvä ohjaamo kuin pakettiautoissa, eli istutaan kunnon asennossa, ja jalat saa pitää suoraan alaspäin, eikä "löhötä" kuten monissa hekilöautoissa.

        Ja pakussa voi olla "pakun verolla" 6 paikkaa, ja tosiaan uudet pakettiautot voittaa monet henkilöautot ajettavuudessaan, ja melussa yms. itsekin olen ostamssa IRTOKORILLISTA sprinterin pakua (semmonen kuormurin näkönen) ja yleensä siellä 30 m3 kopassa tulee olemaan sitten vain meidän koira


      • ???? 87k ?????
        87k kirjoitti:

        Hmm, voisitko kertoa muutan henkilöauto (en siis takoita nyt transittia, sprinteriä, duacatoa yms. joiden rekisteriotteessa lukee "henkilöauto") joissa olisi yhtä hyvä ohjaamo kuin pakettiautoissa, eli istutaan kunnon asennossa, ja jalat saa pitää suoraan alaspäin, eikä "löhötä" kuten monissa hekilöautoissa.

        Ja pakussa voi olla "pakun verolla" 6 paikkaa, ja tosiaan uudet pakettiautot voittaa monet henkilöautot ajettavuudessaan, ja melussa yms. itsekin olen ostamssa IRTOKORILLISTA sprinterin pakua (semmonen kuormurin näkönen) ja yleensä siellä 30 m3 kopassa tulee olemaan sitten vain meidän koira

        Oleko jo avanut tilin Vehoolla niin et tarvii rahaa mukaan joka viikko kun käyt korjaamolla?


      • työkalut.
        87k kirjoitti:

        Hmm, voisitko kertoa muutan henkilöauto (en siis takoita nyt transittia, sprinteriä, duacatoa yms. joiden rekisteriotteessa lukee "henkilöauto") joissa olisi yhtä hyvä ohjaamo kuin pakettiautoissa, eli istutaan kunnon asennossa, ja jalat saa pitää suoraan alaspäin, eikä "löhötä" kuten monissa hekilöautoissa.

        Ja pakussa voi olla "pakun verolla" 6 paikkaa, ja tosiaan uudet pakettiautot voittaa monet henkilöautot ajettavuudessaan, ja melussa yms. itsekin olen ostamssa IRTOKORILLISTA sprinterin pakua (semmonen kuormurin näkönen) ja yleensä siellä 30 m3 kopassa tulee olemaan sitten vain meidän koira

        Jo on naurettavat perusteet hankkia paku, tuota voi kutsua jo sairaudeksi, sitten tonni hiekkaa painoksi perään ja rahaakin palaa aivan saatanasti turhaan. Osta farmari, niin koirasikin tykkää.
        Pakut on työkaluja, jos et voi alveja vähennellä ja laittaa kuluja yrityksesi piikkiin, kaikki hulluutta. Valtio on lisäksi ottanut sinun kaltaiset erityistarkkailuun, pakujen verotus on kiristynyt jatkuvasti suhteessa muihin ajoneuvoihin.


      • 87k
        työkalut. kirjoitti:

        Jo on naurettavat perusteet hankkia paku, tuota voi kutsua jo sairaudeksi, sitten tonni hiekkaa painoksi perään ja rahaakin palaa aivan saatanasti turhaan. Osta farmari, niin koirasikin tykkää.
        Pakut on työkaluja, jos et voi alveja vähennellä ja laittaa kuluja yrityksesi piikkiin, kaikki hulluutta. Valtio on lisäksi ottanut sinun kaltaiset erityistarkkailuun, pakujen verotus on kiristynyt jatkuvasti suhteessa muihin ajoneuvoihin.

        "Pakut on työkaluja"

        Totta näin oli vielä tommonen 6 vuotta sitten, mutta nykyjään ne alkaa voittaa ajettavuudeltaan helposti monet henkilöautot.

        Ja itse olen ajanut melko montaa "pakua", oikeastaan seuraavia:

        VolksWagen Crafter 2007
        volksvagen crafter 2010 irtokorillinen

        Renaul Kangoo

        Volvo FL6


        Opel Vivaro

        Citroen Jumpper 03 irtokorillinen
        Citroen Jumpper 04 irtokorillinen
        Citroen Jumpper 05
        Citroen Jumpper 07


        Mersun Vito
        Mersun Sprintter vm 1996 irtokorillinen
        Mersun Sprintter vm 1998
        Mersun srpintter vm 2000
        Mersun sprintter vm 2002 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2000
        Mersn sprintter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2005 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2006 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008


        Fiat Ducato 2005
        Fiat Ducato 2003 irtokorillinen

        Man 2000
        Man 2005

        Ford Tourneo Connect

        Iveco eurocargo

        Eikä missään noista ole koskaan tarvinnut olla mitään lisäpainoa kyydissä, vaikka suurin osa noista on ollut automaatti tai robottivaihteistolla, ja kyydissä vain jotain keyvttä pullaa tms.

        Tietenkin voisin ostaa jonkun "minipakun" eli vito, vivaro, hiace, transporter ja mitä näitä nyt on, mutta niihin ei taasen tarvittaessa mahdu sitten sitä tavaraa kyytiin juuri lainkaan, lisäksi noihin minipakuihin ei saa laittaa lainkaan takapenkkejä, ilman veruseuraamuksia, toisin kuin esim noihin sprinttereihin.

        Ja hintaero "pakun" mallisen ja ton irtokorillisen välissä oli niin pieni, että jos olisin ostanet sen "pakun" niin olisin säätänyt ehkä tonnin pari, mutta menettänyt sen moneen kertaan myydessä, ja kuten sanoit, pakut ostetaan usein tavaran kuljetukseen, joten siksi noiden minimakujen myynti voi olla sitten tuskaa


      • kokemukset h-autosta
        87k kirjoitti:

        "Pakut on työkaluja"

        Totta näin oli vielä tommonen 6 vuotta sitten, mutta nykyjään ne alkaa voittaa ajettavuudeltaan helposti monet henkilöautot.

        Ja itse olen ajanut melko montaa "pakua", oikeastaan seuraavia:

        VolksWagen Crafter 2007
        volksvagen crafter 2010 irtokorillinen

        Renaul Kangoo

        Volvo FL6


        Opel Vivaro

        Citroen Jumpper 03 irtokorillinen
        Citroen Jumpper 04 irtokorillinen
        Citroen Jumpper 05
        Citroen Jumpper 07


        Mersun Vito
        Mersun Sprintter vm 1996 irtokorillinen
        Mersun Sprintter vm 1998
        Mersun srpintter vm 2000
        Mersun sprintter vm 2002 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2000
        Mersn sprintter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2005 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2006 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008


        Fiat Ducato 2005
        Fiat Ducato 2003 irtokorillinen

        Man 2000
        Man 2005

        Ford Tourneo Connect

        Iveco eurocargo

        Eikä missään noista ole koskaan tarvinnut olla mitään lisäpainoa kyydissä, vaikka suurin osa noista on ollut automaatti tai robottivaihteistolla, ja kyydissä vain jotain keyvttä pullaa tms.

        Tietenkin voisin ostaa jonkun "minipakun" eli vito, vivaro, hiace, transporter ja mitä näitä nyt on, mutta niihin ei taasen tarvittaessa mahdu sitten sitä tavaraa kyytiin juuri lainkaan, lisäksi noihin minipakuihin ei saa laittaa lainkaan takapenkkejä, ilman veruseuraamuksia, toisin kuin esim noihin sprinttereihin.

        Ja hintaero "pakun" mallisen ja ton irtokorillisen välissä oli niin pieni, että jos olisin ostanet sen "pakun" niin olisin säätänyt ehkä tonnin pari, mutta menettänyt sen moneen kertaan myydessä, ja kuten sanoit, pakut ostetaan usein tavaran kuljetukseen, joten siksi noiden minimakujen myynti voi olla sitten tuskaa

        Vertailulistaltasi puuttui olennainen, se mihin vertaat, eli henkilö/farmariautot!
        Käy koeajamassa henkilöautoja hintaluokassa 40 - 50 th € ja kerro sitten uudelleen tulokset.

        Koppiauto on aina koppiauto ja kompromissi monen eri asian suhteen.

        Minulle on aivan sama millä kukin ajaa, kun ei ole tientukkona maantiellä. Kannattaa kuitenkin pohtia asiaa monelta kantilta, joskus saattaa olla pakkomielle johonkin, siten että ei edes itse huomaa järjettömyyttä.


      • ??????????????????
        87k kirjoitti:

        "Pakut on työkaluja"

        Totta näin oli vielä tommonen 6 vuotta sitten, mutta nykyjään ne alkaa voittaa ajettavuudeltaan helposti monet henkilöautot.

        Ja itse olen ajanut melko montaa "pakua", oikeastaan seuraavia:

        VolksWagen Crafter 2007
        volksvagen crafter 2010 irtokorillinen

        Renaul Kangoo

        Volvo FL6


        Opel Vivaro

        Citroen Jumpper 03 irtokorillinen
        Citroen Jumpper 04 irtokorillinen
        Citroen Jumpper 05
        Citroen Jumpper 07


        Mersun Vito
        Mersun Sprintter vm 1996 irtokorillinen
        Mersun Sprintter vm 1998
        Mersun srpintter vm 2000
        Mersun sprintter vm 2002 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2000
        Mersn sprintter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2005 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2006 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008 irtokorillinen
        Mersun sprintter vm 2008


        Fiat Ducato 2005
        Fiat Ducato 2003 irtokorillinen

        Man 2000
        Man 2005

        Ford Tourneo Connect

        Iveco eurocargo

        Eikä missään noista ole koskaan tarvinnut olla mitään lisäpainoa kyydissä, vaikka suurin osa noista on ollut automaatti tai robottivaihteistolla, ja kyydissä vain jotain keyvttä pullaa tms.

        Tietenkin voisin ostaa jonkun "minipakun" eli vito, vivaro, hiace, transporter ja mitä näitä nyt on, mutta niihin ei taasen tarvittaessa mahdu sitten sitä tavaraa kyytiin juuri lainkaan, lisäksi noihin minipakuihin ei saa laittaa lainkaan takapenkkejä, ilman veruseuraamuksia, toisin kuin esim noihin sprinttereihin.

        Ja hintaero "pakun" mallisen ja ton irtokorillisen välissä oli niin pieni, että jos olisin ostanet sen "pakun" niin olisin säätänyt ehkä tonnin pari, mutta menettänyt sen moneen kertaan myydessä, ja kuten sanoit, pakut ostetaan usein tavaran kuljetukseen, joten siksi noiden minimakujen myynti voi olla sitten tuskaa

        Montako olet omistanut noista? Jos kaikki niin olet jobbari.


      • 87k
        kokemukset h-autosta kirjoitti:

        Vertailulistaltasi puuttui olennainen, se mihin vertaat, eli henkilö/farmariautot!
        Käy koeajamassa henkilöautoja hintaluokassa 40 - 50 th € ja kerro sitten uudelleen tulokset.

        Koppiauto on aina koppiauto ja kompromissi monen eri asian suhteen.

        Minulle on aivan sama millä kukin ajaa, kun ei ole tientukkona maantiellä. Kannattaa kuitenkin pohtia asiaa monelta kantilta, joskus saattaa olla pakkomielle johonkin, siten että ei edes itse huomaa järjettömyyttä.

        Tosiaan unohtui mainita henkilöautot, joista kaikki ei ole farmareita, no ne on:

        volkswagen golf

        Renault Megane
        Renault Scenic

        Audi A4

        Hyndai Pony

        Toyota Corolla
        Toyota Avensis

        Volvo V40
        Volvo XC 70
        Volvo S60

        Peugeot oisko ollut joku 307 tms

        Mazda 323F
        Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626

        Nissan Micra vm 86
        Nissan Micra vm 88
        Nissan Micra vm 2011

        Opel Astra
        Opel varmaanki Astra tai Vectra

        Citroen Picasso,
        Citroen joku vanha farmari


        Fiat Uno
        Fiat Tempra
        Fiat Punto
        Fiat Stilo
        Fiat Bravo
        Fiat Marea

        Chryesler Neon

        Chevrolet nubria tms pikkuauto


        Ford Focus 2001
        Ford Focus 2002
        Ford Focus 2006

        Ja mikä hauskinta, se koppamersu menee sen 100km/h, ja maksamalla vielä ihan pikkusen lisää saa ajaa 120km/h, mutta tosiaan, jos haluan pakun, niin miksi ostaisin sitten minipakun, koska taasen iso farmari ajaisi melkein saman asian.

        Eli odotellaan vielä jos löytyisi henkilöauto, jossa olisi pakun ajo-ominaisuudet.

        Citroen picasso on aika lähellä, mutta ei ihan, ford tourneo connect on kanssa ihan ok, mutta se on semmonen helisevä peltikoppi koko auto.


    • ex-pakettiautoilija

      "Voi luoja kun taas tuli lunta. Ei Sprinterilla minnekkään pääsee. Jos pienikin ylämäki niin kiinni jää vaikka on uudet nastat alla."

      Jos autossa on kuormaa, niin eihän sellaista takavetoista tavara-autoa ole olemassakaan, jolla pääsisi jäistä ylämäkeä ylös.

      Mitä kuorma-autokuskit tekevät, kun kuorma-auto on tavaraa täynnä ja kuorma-autohan on taka-veto? Ei varmasti auta muu kuin vauhdin ottaminen niin monta kertaa, että pääsee mäen ylös.

      • 87k

        No ne kytkee esim tasauspyörstön lukon päälle, jolloin takana vetää ainakin neljä pyörää, jos ei sekään auta, niin nostetaan teli ylös, jolloin vetävien pyörien paino lisääntyy, ja jos ei tämäkään vielä tepsi, niin lyödään ketjunheittokone päälle, jolloin pyörien alla on ketjut, kunnes vauhti nousee noin juoksuvauhtiin.

        Tietenkin ennen pysäytystä voi kuorma-autossa painaa sitä vasemman viiksen nappulaa, ja jättää vähän sitä soraa sinne takapyörien alle...


      • Ei ikinä Sprinter.

        Mersu Sprinter on kesäauto näin se vaan on. Tänään katselin kun Kovanen " piti " ajaa päiväkotipihaan jossa on 4-metrin pieni mäki. Ei Sprinter sinne halunut joten ei kun kakarat kävellen autoon.
        Sprinter on latina ja tarkoittaa " lämmin kesä "


      • ex-pakettiautoilija
        87k kirjoitti:

        No ne kytkee esim tasauspyörstön lukon päälle, jolloin takana vetää ainakin neljä pyörää, jos ei sekään auta, niin nostetaan teli ylös, jolloin vetävien pyörien paino lisääntyy, ja jos ei tämäkään vielä tepsi, niin lyödään ketjunheittokone päälle, jolloin pyörien alla on ketjut, kunnes vauhti nousee noin juoksuvauhtiin.

        Tietenkin ennen pysäytystä voi kuorma-autossa painaa sitä vasemman viiksen nappulaa, ja jättää vähän sitä soraa sinne takapyörien alle...

        "Tietenkin ennen pysäytystä voi kuorma-autossa painaa sitä vasemman viiksen nappulaa, ja jättää vähän sitä soraa sinne takapyörien alle... "

        En ymmärtänyt. Mikä sellainen nappula kuorma-autoissa on vasemmassa viiksessä, joka auttaa liukkaaseen keliiin?


      • ex-pakettiautoilija
        87k kirjoitti:

        No ne kytkee esim tasauspyörstön lukon päälle, jolloin takana vetää ainakin neljä pyörää, jos ei sekään auta, niin nostetaan teli ylös, jolloin vetävien pyörien paino lisääntyy, ja jos ei tämäkään vielä tepsi, niin lyödään ketjunheittokone päälle, jolloin pyörien alla on ketjut, kunnes vauhti nousee noin juoksuvauhtiin.

        Tietenkin ennen pysäytystä voi kuorma-autossa painaa sitä vasemman viiksen nappulaa, ja jättää vähän sitä soraa sinne takapyörien alle...

        "jättää vähän sitä soraa sinne takapyörien alle... "

        Sitä soraa? Onko kuorma-autoissa sorasäkki mukana, vai mitä tarkoitat?


      • Fiat on auto.

      • Fiat on auto.

      • 87k
        ex-pakettiautoilija kirjoitti:

        "jättää vähän sitä soraa sinne takapyörien alle... "

        Sitä soraa? Onko kuorma-autoissa sorasäkki mukana, vai mitä tarkoitat?

        Voihan sitä soraa olla mukanakin esim säkeissä, mutta kyllä niihin pyörien etupuolella oleviin annostelijoihinkin sitä aikaspaljon mahtuu...

        Ja systeemi ei todellakaan ole mikään uusi keksintö.

        Ja sitä soraa tiputetaan nimenomaan hieman ennen pysähdystä, jolloin se auttaa vähän jarrutuksessa, ja etenkin liikkeellelähdössä, pysähtymisen jälkeen on turha painaa sitä nappia, silloin sorat on vain kasassa pyörien edessä


      • ex-pakettiautoilija

      • ex-pakettiautoilija

      • Ei ikinä Sprinter

    • kfoofof

      Oletteko te köyhiä vai miksi te ajatte vajaavetoisilla? Muistakaa... aina neliveto, se on yliveto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe