Geelikynnen sauma!??

sdfrtgy

Eli, kun pitäisi hiota sauma tasaiseksi,ettei se erotu geelin alta, niin tulee ongelmia. Olen yrittänyt ohjeen mukaan asetonilla tehdä siitä ohuempi,mutta se ei hirveästi auta. ja hiomalla ei todellakaan onnistu, ja kynnen reuna jaa aina näkyville.
Ja tippi näkyy geelin alta valkoisena! ärsyttäväää. ei esim. kavereideni kynsi erotu sieltä alta, jopa jos ei ole edes geeliä laittanut. ( jotkut ovat jättäneet tälläin siis myös)
eli miten saan sauman mahdollisimman hyvin piiloon!??!

Ja onko suosituksia hyvästä geeli merkistä?

Ja TOINEN tyhmä KYSYMYS

tietääkö kukaan mistä saisin näitä tuotteita yksittäisenä?? eli en ostaisi tuolta pakettina. Eli vaikka juuri tuon acetonin jostain nettisivulta?

KIITOS TOSI PALJON JA ASIALLISIA VASTAUKSIA.

OLEN TODELLINEN ALOTTELIJA

7

3709

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piiiiiitkäkyntinen

No puhdasta asetonia saa ihan joka Prismasta, Biltemasta ja halpahallista polkuhintaan.

• faerieee_

Tippiä ei kylläkään kuulu millään asetonilla häivyttää vaan viilaamalla.

Asetonia saa apteekista.

Pitkäkyntinen, missäköhän Prismassa tai Halpahallissa muka myydään puhdasta asetonia? Eipä taida ihan myyntiluvat riittää puhtaan asetonin myymiseen näillä putiikeilla. Kynsilakanpoistoaine ja asetoni on kaksi eri asiaa.

• Piiiiiitkäkyntinen

Ei taida olla mitään ~50% vettä (kuten kynsilakanpoistajat) sisältävää tavaraa tämä Makasiinista viimeksi ostamani AT Colorin 100% asetoni. Voihan sitä kantaa rahansa apteekkiin ja hakea sieltä täsmälleen samaa lientä - ja maksaa moninkertainen hinta.

• sertyvb

kyllä pakkauksen ohjeessa neuvotaan että toinen tapa on hellästi vanupuikolla saumaa vähän hieroa.

• hth**

Prismasta yms. en tiedä, mutta rautakauppa-tyypin liikkeistä, esim k-raudasta ja biltemasta olen ostanut puhdasta asetonia semmoisissa puolen litran metallipöniköissä. Käytän sitä muihin harrastuksiin kuin kynsien tekoon, kynsientekijän kannattaa varmaan siirtää käytön helpottamiseksi sitä hieman pienempään ja helpommin avattavaan purkkiin.

Puhdas asetoni on aika rankkaa ainetta, on palovaarallista, aiheuttaa päänsärkyä jne. Itse poistan kynsilakan mieluummin jollain asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella ja geelitahman pyyhkimiseen käytän Neoamiseptia (=isopropyyliä) - se toimii myös kynnen rasvasta puhdistamisessa ja desinfioinnissa. Sitä saa puolen litran pulloissa apteekista, on halpaa ja toimii hyvin.

• Piiiiiitkäkyntinen
        hth** kirjoitti:

Prismasta yms. en tiedä, mutta rautakauppa-tyypin liikkeistä, esim k-raudasta ja biltemasta olen ostanut puhdasta asetonia semmoisissa puolen litran metallipöniköissä. Käytän sitä muihin harrastuksiin kuin kynsien tekoon, kynsientekijän kannattaa varmaan siirtää käytön helpottamiseksi sitä hieman pienempään ja helpommin avattavaan purkkiin.

Puhdas asetoni on aika rankkaa ainetta, on palovaarallista, aiheuttaa päänsärkyä jne. Itse poistan kynsilakan mieluummin jollain asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella ja geelitahman pyyhkimiseen käytän Neoamiseptia (=isopropyyliä) - se toimii myös kynnen rasvasta puhdistamisessa ja desinfioinnissa. Sitä saa puolen litran pulloissa apteekista, on halpaa ja toimii hyvin.

"Maailman paras" ja kynsille oikeasti hellä (sekä törkeän halpa!) kynsilakanpoistoaine syntyy ihan Prisman/halpahallin/rautakaupan asetonista, johon sekoitetaan apteekista saatavaa glyserolia sekä hiukan vettä. Käytä vaikka vanhaa kynsilakanpoistoainepulloa (huh, mikä sana..!) johon lisäät ko. aineet - sitä glyserolia ei todellakaan tarvitse paljoa, lisää vesi vasta viimeisenä kun olet ravistanut asetonin ja glyserolin sekaisin pullossa. Sillä vedellä saat ylimääräisen glyserolin sitoutumaan (ei-tekninen ja ei-tieteellinen termi) asetoniin, kannattaa oikeasti kokeilla tätä reseptiä! Uskomattoman HALPA, mutta silti todella kosteuttava - ja verrattuna vaikka johonkin Dependin "hellävaraiseen poistajaan" verrattuna selä tehokas ETTÄ hellävarainen!

Kyllä, hehkutan aika kiihkeästi tätä yksinkertaista kotitekoista poistajaa, mutta se TOIMII!! :D

• Tietävä

Joo hei tota itekkin oon aloittelija mutta aika hyvin sujuu ja voin pitää itseäni jo ammattilaisena ;) itse käytän asetoni RAJAN HÄIVYTTÄMISEKSI. se toimii paremmin kun viilaus, viilaus vain kuluttaa kynttä pahemmin. Vaikka ohjeissa sanotaan, että tippiä tulisi viilata jo ennen liimamista en itse tee niin. Leikkaan ainoastaan tipin kärkeä niin että se peittää 1/3 kynnestäni ja liimaan. Tämän jälkeen viilaan tippiä niin, että sen reunaa ei tunnu kokeilemalla. Näkyvän rajan poistan hieromalla asetonia reuna kohdalle voimakkain vedoin (ohjeet) eikä reunaa näy :)

ps. puhdasta asetonia saa apteekista !!!! n. 6e pullo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe