Vikalistasi

Ycsinäinen

Kukaan meistä ei ole täydellinen - vaikka jotkut luulevat olevansa?

Jokaisesta meistä löytyy vikoja ja puutteita joista osaan pystymme vaikuttamaan/ korjaamaan sellaisen negatiivisen ominaisuuden, mutta on olemassa myös sellaisia vikoja joihin ei pysty vaikuttamaan.

Minkälainen "vikalista" sinusta löytyy ?

Omia vikojani ovat;

- Lievä psoriasis, joka tosin pysyy lääkkein kurissa.
- kaverittomuus ja yksinäisyys
- Kokemattomuus p/s sektorilla
- Pienituloisuus ja alhainen koulutustaso
- Pieni munaisuus ( erektiossa vain 14 senttinen)
- Autottomuus
- Sisäänpäinkääntyneisyys
- Absolutismi ( tämäkin luetaan suomessa negatiiviseksi asiaksi)
- Liian vanha ( 40 )
- Matkailemattomuus
- Heikko itsetunto

Siinä listaani ja lisääkin varmaan löytyisi

121

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samat setit

      Käytännössä identtinen lista muuten, mutta olen 30 ja minulla ei ole psoriasista.

    • Ah. Olin suunnitellut, että olisin vaihteeksi armollinen itselleni, ja tinkimättömän realismin sijasta katsoisin itseäni suopeasävyisemmin, mutta kun nyt kysyttiin... Voisin silti yrittää vähän vakavampaa otetta sen tavanomaisen Ruma/Tyhmä/Lihava -setin sijasta.

      - Lieviä, näkyviä epämuodostumia (katsokaa, olin armollinen! Sanoin että "lieviä"!)
      - Melko suppea sosiaalinen piiri vapaa-ajalla, tosin en kovin laajoista piireistä piittaakaan. Vain vähän nykyistä laajemmasta.
      - Edelliseen liittyen introverttiys, tai se, että seuranpito väsyttää fyysisesti liikaa nautittuna, ja tunnen tarvetta vetäytyä.
      - Kokemattomuus parisuhdesektorilla, ja kokemustasoon nähden liian vanha (29).
      - Rum... Äh, siis ulkonäön kaksi perusongelmaa (em. epämuodostumia en useimmiten laske): ajattelemattomasti laitetut hiukset ja lihavuus. En tiedä painoani tällä hetkellä, mutta yli 90 kilon se on, ja olen kuitenkin vain noin 175 senttimetriä pitkä. Kuvittelen alkuvuodesta kuitenkin nyrjäytettyä elämäntapoja hieman oikeampaan suuntaan, ainakin nyt toistaiseksi.
      - Tukka. Pidän niistä huolta, ne ovat hyvässä kunnossa luullakseni, mutta minä en tiedä miten minun pitäisi ne leikkauttaa, etten näyttäisi vielä kauheammalta. Usein tuntuu kuin pitäisi vetää kaljuki ja päästä tästäkin vaivasta, mutta haluaisin kuitenkin pitää hiukseni kun ne vielä päässä pysyvät. Parturikampaajat sanovat aina, ettei voi leikata silleen sopivan lyhyiksi pyörteisten takia, joten leikkaan aina sitten sellaiset vähemmän lyhyet, jolloin ei mene montaa viikkoa kun on taas kamala MacGyver-tukka.
      - Tulotaso on nippanappa riittävä pk-seutulaissinkulle, mutta kesken jätetty koulu harmittaa. Olisi pitänyt jatkaa edes lisensiaatiksi, jos ei tohtoriuteen ollut rahkeita. Toisaalta se olisi ehkä kampittanut tulotasoasiaa, ainakin väliaikaisesti, ja kai sitä voi älyllisiä harrasteita muutenkin (käytännössä aika menee kuitenkin tällä palstalla tai konsolilla pelaten).
      - Autottomuus. Tai minua se ei haittaa, mutta naiset eivät välttämättä rekisteröi minua mieheksi, kun ei ole autoa, vaan suosin joukkoliikennettä ja pyöräilyä.
      - Päivärytmi. Olen tylsä keski-ikäinen aikuinen, enkä mikään nuori aikuinen, joka jaksaisi viilettää viikonloppuiltaisin. Viime lauantainakin menin yhdeksältä nukkumaan, useita tunteja ennen kuin muut ikätoverit rantautuvat baariin ja vievät ne viimeisetkin sinkkunaiset.
      - Liian niukka elämänkokemus ja sen seurauksena vaikeuksia harrastaa mielekästä smalltalkia tai tuntea "eläneensä".
      - Taipumus itsesääliin ja masentuneeseen mielialaan, ja sen seurauksena välinpitämättömyyteen omasta hyvinvoinnista tai vaikka asunnon siisteyteen. En nyt mikään sottapytty ole, mutta kuvittelen normaalien olevan ainakin hieman säntillisempiä näissä asioissa.

      • vvvvvvvva

        No hei, sivalsit ainakin tämän viestisi tosi nopeasti. Minulla menisi saman pituisen kirjoittamiseen tunti. Olet hyvä laittamaan ajatuksesi sanoiksi, sehän on hieno juttu!


      • vvvvvvvva kirjoitti:

        No hei, sivalsit ainakin tämän viestisi tosi nopeasti. Minulla menisi saman pituisen kirjoittamiseen tunti. Olet hyvä laittamaan ajatuksesi sanoiksi, sehän on hieno juttu!

        Kun se sydämestä tulee, niin ei siinä juuri tarvitse miettiä.

        Tekisi mieli muuten lisätä vikalistaan, että vaikka ilmaisenkin itseäni hyv... kohtuull... välttävästi kirjallisesti, niin suullisesti en. Tavallaan tämä tulikin tuolla, mutta jotenkin ilmenee lisäongelmia nettideittailussa, kun saatan antaa supliikinkin kuvan itsestäni, ja sitten kun tapaan naisen, niin hän pettyy sekä ulkonäkööni että huonoon supliikkiin.


      • hiiri osaa

        " Epämuodostumia".
        Tuo voi tarkoittaa mitä vain kahdesta luomesta nelisormisuuteen.

        - "Introverttiys"
        Luuletko että kaikki naiset ovat ekstroverttejä?

        - "Kokemattomuus..."
        Parisuhteessa ei muita ulottuvuuksia kuin akseli kokematon-kokenut?

        - "Rum... "
        Oikeastiko, kuka niin on sanonut; no ei kaikki naisetkaan missejä ole, harva on. "...nyrjäytettyä elämäntapoja..." Valittavissa, periaatteessa, itsesi takia.

        - "Tukka..."
        Pöljä.

        - "Tulotaso..."
        Pöljä.

        - "Autottomuus".
        Miehen auto on tärkeämpää muille miehille kuin naisille.

        - "Päivärytmi".
        Deittinetti. Päivätanssit (vitsivitsi).

        - "Liian niukka elämänkokemus ja sen seurauksena vaikeuksia harrastaa mielekästä smalltalkia tai tuntea "eläneensä"".
        Hmm. En osaa sanoa. Että mistä persoona muodostuu, mistä näkemykset tulevat. Tuskin kaikki paljon kokeneet ovat mitään syväherkkiä persoonia, saati smalltalkkaajia.

        - "Taipumus itsesääliin ja masentuneeseen mielialaan"
        Niin. Tunnistettu taipumus on kuitenkin parempi asia kuin tunnistamatta jäänyt umpimustasokeus.


      • martti hanhi
        hiiri osaa kirjoitti:

        " Epämuodostumia".
        Tuo voi tarkoittaa mitä vain kahdesta luomesta nelisormisuuteen.

        - "Introverttiys"
        Luuletko että kaikki naiset ovat ekstroverttejä?

        - "Kokemattomuus..."
        Parisuhteessa ei muita ulottuvuuksia kuin akseli kokematon-kokenut?

        - "Rum... "
        Oikeastiko, kuka niin on sanonut; no ei kaikki naisetkaan missejä ole, harva on. "...nyrjäytettyä elämäntapoja..." Valittavissa, periaatteessa, itsesi takia.

        - "Tukka..."
        Pöljä.

        - "Tulotaso..."
        Pöljä.

        - "Autottomuus".
        Miehen auto on tärkeämpää muille miehille kuin naisille.

        - "Päivärytmi".
        Deittinetti. Päivätanssit (vitsivitsi).

        - "Liian niukka elämänkokemus ja sen seurauksena vaikeuksia harrastaa mielekästä smalltalkia tai tuntea "eläneensä"".
        Hmm. En osaa sanoa. Että mistä persoona muodostuu, mistä näkemykset tulevat. Tuskin kaikki paljon kokeneet ovat mitään syväherkkiä persoonia, saati smalltalkkaajia.

        - "Taipumus itsesääliin ja masentuneeseen mielialaan"
        Niin. Tunnistettu taipumus on kuitenkin parempi asia kuin tunnistamatta jäänyt umpimustasokeus.

        Niin mutku iso osa naisista ei ole inhimillisiä niinku palstahiiri vaan julmia syöjättäriä.


      • palstahiiri
        martti hanhi kirjoitti:

        Niin mutku iso osa naisista ei ole inhimillisiä niinku palstahiiri vaan julmia syöjättäriä.

        Ei sit auta muu kuin seuraavan naisen tavatessasi kellahdat mielessäsi selällesi ja kuvittelet olevasi tosi iso ja maukas kääretorttu.


      • hiiri osaa kirjoitti:

        " Epämuodostumia".
        Tuo voi tarkoittaa mitä vain kahdesta luomesta nelisormisuuteen.

        - "Introverttiys"
        Luuletko että kaikki naiset ovat ekstroverttejä?

        - "Kokemattomuus..."
        Parisuhteessa ei muita ulottuvuuksia kuin akseli kokematon-kokenut?

        - "Rum... "
        Oikeastiko, kuka niin on sanonut; no ei kaikki naisetkaan missejä ole, harva on. "...nyrjäytettyä elämäntapoja..." Valittavissa, periaatteessa, itsesi takia.

        - "Tukka..."
        Pöljä.

        - "Tulotaso..."
        Pöljä.

        - "Autottomuus".
        Miehen auto on tärkeämpää muille miehille kuin naisille.

        - "Päivärytmi".
        Deittinetti. Päivätanssit (vitsivitsi).

        - "Liian niukka elämänkokemus ja sen seurauksena vaikeuksia harrastaa mielekästä smalltalkia tai tuntea "eläneensä"".
        Hmm. En osaa sanoa. Että mistä persoona muodostuu, mistä näkemykset tulevat. Tuskin kaikki paljon kokeneet ovat mitään syväherkkiä persoonia, saati smalltalkkaajia.

        - "Taipumus itsesääliin ja masentuneeseen mielialaan"
        Niin. Tunnistettu taipumus on kuitenkin parempi asia kuin tunnistamatta jäänyt umpimustasokeus.

        Epämuodostumista: kyseessä siis näkyvä asia, pahempi kuin luomi. Sen kummempiin yksityiskohtiin en mene. Sitä en kyllä osaa sanoa, ymmärretäänkö asiaan kiinnittää huomiota, ainakaan en aikuisiällä ole kommentteja kuullut (lapsena sitäkin enemmän).

        Introverttiydestä: on oikeastaan yhdentekevää, kuinka suuri osa naisista on tai ei ole introverttejä. Introvertit toki ehkä ymmärtävät paremmin jos en viihdy jatkuvasti juhlissa huomion keskipisteenä, mutta oleellista on, että introverttiys vaikeuttaa ihmisiin tutustumista. Esimerkiksi töissä minulla voi olla pitkään neutraalinviileät välit uusiin ihmisiin, elleivät he jotenkin intuitiivisesti pidä minusta valmiiksi ja tee itseään siksi tykö ja ole helppoa seuraa. Muiden kanssa "lämmittelyprosessi" on pitkä kuin (nälkä-)vuosi.

        Rumsta: Näenhän sen itsekin. Naisilta olen kuullut parhaimmillaan diplomaattisia kommentteja (äiti pois lukien, ja hänet tosiaan luetaan pois näissä tarkasteluissa). Tällä palstalla joku oli nähnyt minut kesälle eATMe:n seurassa, tunnistanut eATMe:n ja tullut sinne tälle palstalle raportoimaan nähneensa eATMe:n "jonkun vitun ruman jätkän" seurassa.

        Autottomuudesta: Jotkut naiset ovat ilmoittaneet, että auto on kyllä aika tärkeä. Enkä puhu nyt yläasteen bimboblondeista, vaan aikuisista ja fiksuiksi tiedetyistä naisista (tosin jälleen minua vanhemmista).

        Elämänkokemuksen niukkuudesta: luulen kuitenkin smalltalkin ja muunkin sujuvan paremmin, jos olisi muutakin kuin työ-kauppa-koti ja joskus harvoin jotain pientä sälää vapaa-ajalla.


      • Sä tarttet nyt alkuun sopivia kavereita, mieluiten reippaita naiskavereita. Ne voipi auttaa tuossa hiusasiassa ja muutamaan muuhunkin asiaan antaa positiivisia vinkkejä.
        nää sun vikas ja valitukses kuulostaa niin tutuilta, mut et voi olla mun kaverin uusi alterego täällä kun sun on hiukset. :D


      • glittergirl kirjoitti:

        Sä tarttet nyt alkuun sopivia kavereita, mieluiten reippaita naiskavereita. Ne voipi auttaa tuossa hiusasiassa ja muutamaan muuhunkin asiaan antaa positiivisia vinkkejä.
        nää sun vikas ja valitukses kuulostaa niin tutuilta, mut et voi olla mun kaverin uusi alterego täällä kun sun on hiukset. :D

        Olisi mukavaa, jos jostain löytyisi reippaita naiskavereita :-/ Mutta jotenkin tässä iässä on enää vaikeaa muodostaa uusia kaverisuhteita. Uusia hyvänpäiväntuttuja saattaa edelleen löytyä, mutta että kaveroituisi sillä tasolla että kehtaisi kysyä toiselta neuvoa ja toinen innostuisi, sitä ei tapahdu ihan joka päivä, ei ainakaan minulle.

        Siinä voi olla taustalla kylläkin se sama, miksi minusta näyttää siltä ettei sinkkunaisia ole. En käy riittävästi ulkona ja silloin kun käyn, niin teen jotain missä ei tutustu uusiin ihmisiin.


    • pakollinen nimim.

      Aknea on vielä, tosin on se siitä hiljalleen lähdössä.
      Erittäin huono itsehillintä
      Harrastusten puute
      Ei töitä, tosin opiskelen

    • palstahiiri

      Vikoja:

      -ei ole töitä enkä tod.näk. tule koskaan saamaan
      - yksinäinen
      - epävarma, masentunut, huonoitsetuntoinen
      - hiljainen, vetäytyvä
      - joistain yleisistä säännöksistä piittaamaton

      • Marko...

        "- joistain yleisistä säännöksistä piittaamaton "

        Mielenkiintoista - voisitko hieman kertoa tästä piittaamattomuudesta lisää?


      • tuhma hiiri
        Marko... kirjoitti:

        "- joistain yleisistä säännöksistä piittaamaton "

        Mielenkiintoista - voisitko hieman kertoa tästä piittaamattomuudesta lisää?

        En kerro... muuta kuin sen verran, että en myy pikkupöksyjä netissä japanilaisille liikemiehille. Enkä pimppiä.


      • ???????????
        tuhma hiiri kirjoitti:

        En kerro... muuta kuin sen verran, että en myy pikkupöksyjä netissä japanilaisille liikemiehille. Enkä pimppiä.

        Pöllit kaupoista?


      • palstahiiri
        ??????????? kirjoitti:

        Pöllit kaupoista?

        Pöh, miten nii? No, hiiri ny vaan on omasta mielestäänkin hiukan kumma, sekä tosi kiltti että ihan tuhmis.


      • iltasiili

        Täällähän on tarjottu sekä monenlaista kaveriseuraa että treffiseuraa palstahiirelle, mutta ei ole kelvannut? Mitä yksinäisyyttä se sellainen on?


      • palstahiiri
        iltasiili kirjoitti:

        Täällähän on tarjottu sekä monenlaista kaveriseuraa että treffiseuraa palstahiirelle, mutta ei ole kelvannut? Mitä yksinäisyyttä se sellainen on?

        No, oon mä kahteen tutustunut palstan kautta. Toinen asuu jonkin matkan päässä ja toinen kauempana. Yhtään naiskaveria en ole saanut (Jungfrau oli ihan ketale: katosi noin vain yhtäkkiä ilman mitään syytä). Käytännössä päivittäin: puhun vain kissoille (ja ne vastaa).


      • iltasiili
        palstahiiri kirjoitti:

        No, oon mä kahteen tutustunut palstan kautta. Toinen asuu jonkin matkan päässä ja toinen kauempana. Yhtään naiskaveria en ole saanut (Jungfrau oli ihan ketale: katosi noin vain yhtäkkiä ilman mitään syytä). Käytännössä päivittäin: puhun vain kissoille (ja ne vastaa).

        Minustakin on kovin harmillista, että Jungfrau lähti. Poikkeuksellinen nainen, hyvässä mielessä.


      • Marko...
        palstahiiri kirjoitti:

        No, oon mä kahteen tutustunut palstan kautta. Toinen asuu jonkin matkan päässä ja toinen kauempana. Yhtään naiskaveria en ole saanut (Jungfrau oli ihan ketale: katosi noin vain yhtäkkiä ilman mitään syytä). Käytännössä päivittäin: puhun vain kissoille (ja ne vastaa).

        Oliko live tapaamisia?

        Miten kissat vastaa - kehräämällä?


      • palstahiiri
        Marko... kirjoitti:

        Oliko live tapaamisia?

        Miten kissat vastaa - kehräämällä?

        Oon nähnyt livenä kaikkiaan jopa 4 palstalaista (onkohan palstaennätys).

        Kissat vastaavat kehräämällä ja juttelemalla.


      • Hämärän rajoilta
        palstahiiri kirjoitti:

        No, oon mä kahteen tutustunut palstan kautta. Toinen asuu jonkin matkan päässä ja toinen kauempana. Yhtään naiskaveria en ole saanut (Jungfrau oli ihan ketale: katosi noin vain yhtäkkiä ilman mitään syytä). Käytännössä päivittäin: puhun vain kissoille (ja ne vastaa).

        Jungfraun totaalinen katoaminen palstalta ihmetyttää ja huolestuttaakin. Jos hän olisi palstalla maininnut lähitulevaisuudessa tapahtuvasta elämänmuutoksesta, intialaiseen kommuuniin muuttamisesta tai kapinallississiksi ryhtymisestä (tai jostain vielä radikaalimmasta, kuten töihin menemisestä), niin ymmärtäisin vähin äänin väistymisen. Useampi nettituttuni on kadonnut elämästäni juuri näin, antoisaan ja tuottoisaan normaalielämään siirtyen, mutta heitä yhdistää se, että muutoksen merkit ovat olleet jo ennalta ilmassa.

        Siksi ajatukset menevät yllättävien ikävien asioiden suuntaan. Omaan tai lähimmäisen vakavaan fyysiseen tai henkiseen sairastumiseen, onnettomuuteen joutumiseen, mitä näitä traagisia juttuja ihmiselossa onkaan. Jos jotain tuollaista on käynyt, on ymmärrettävää ettei tämmöisellä palstalla jaksa, ehdi tai pysty (tahdosta se ei voi olla kiinni, ei tällä netin kruununjalokivellä) luuhaamaan tuntikausia. Silti toivoisi edes jonkinlaista elonmerkinantoa; muuten päätyy helposti mielessään kuvittelemaan ne kaikkein pahimmat mahdolliset selitykset katoamiselle.


      • Einonkin?
        palstahiiri kirjoitti:

        Oon nähnyt livenä kaikkiaan jopa 4 palstalaista (onkohan palstaennätys).

        Kissat vastaavat kehräämällä ja juttelemalla.

        Näitkö myös sir_einon?


      • palstahiiri
        Einonkin? kirjoitti:

        Näitkö myös sir_einon?

        En ole tavannut. Mihin Einokin katosi vai oliko häntä ees?


      • sillitrooli
        Einonkin? kirjoitti:

        Näitkö myös sir_einon?

        Minuakin kiinnostaisi tämä. Onko palstahiiri tavannut sir einon ja puhkesiko myytti vai ei?


      • ehkä...
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Jungfraun totaalinen katoaminen palstalta ihmetyttää ja huolestuttaakin. Jos hän olisi palstalla maininnut lähitulevaisuudessa tapahtuvasta elämänmuutoksesta, intialaiseen kommuuniin muuttamisesta tai kapinallississiksi ryhtymisestä (tai jostain vielä radikaalimmasta, kuten töihin menemisestä), niin ymmärtäisin vähin äänin väistymisen. Useampi nettituttuni on kadonnut elämästäni juuri näin, antoisaan ja tuottoisaan normaalielämään siirtyen, mutta heitä yhdistää se, että muutoksen merkit ovat olleet jo ennalta ilmassa.

        Siksi ajatukset menevät yllättävien ikävien asioiden suuntaan. Omaan tai lähimmäisen vakavaan fyysiseen tai henkiseen sairastumiseen, onnettomuuteen joutumiseen, mitä näitä traagisia juttuja ihmiselossa onkaan. Jos jotain tuollaista on käynyt, on ymmärrettävää ettei tämmöisellä palstalla jaksa, ehdi tai pysty (tahdosta se ei voi olla kiinni, ei tällä netin kruununjalokivellä) luuhaamaan tuntikausia. Silti toivoisi edes jonkinlaista elonmerkinantoa; muuten päätyy helposti mielessään kuvittelemaan ne kaikkein pahimmat mahdolliset selitykset katoamiselle.

        Ehkä löysi miehen ja kaikki muuttui naps.


      • sillitrooli
        ehkä... kirjoitti:

        Ehkä löysi miehen ja kaikki muuttui naps.

        Toivottavasti se mies osaa sitten arvostaa miten hienon naisen on löytänyt, jos niin on käynyt.


      • Marko...
        palstahiiri kirjoitti:

        En ole tavannut. Mihin Einokin katosi vai oliko häntä ees?

        Eino oli jonkun mielikuvituksen tuotosta ja satuolennon tuottaja kyllästyi luomukseensa jonka jälkeen poistui palstalta - näin oletan.


      • .............
        Einonkin? kirjoitti:

        Näitkö myös sir_einon?

        Hiiri, entä oletko tavannut eATMe:n?


      • sillitrooli
        Marko... kirjoitti:

        Eino oli jonkun mielikuvituksen tuotosta ja satuolennon tuottaja kyllästyi luomukseensa jonka jälkeen poistui palstalta - näin oletan.

        Itse veikkaan, että Eino kylläkin valehteli ja liioitteli sujuvasti monesta asiasta, mutta vähintään puolet hahmossa oli totta. Olen joskus aiemmin tuntenut muutamia miehiä, joilla oli paljon naisia, siis ainakin useita kymmeniä niinä muutamana vuotena, joina heitä tunsin. Varsinkin persoonan negatiivisilta puolilta olivat hyvin samankaltaisia kuin sir eino.


      • palstahiiri
        ............. kirjoitti:

        Hiiri, entä oletko tavannut eATMe:n?

        En ole, hui.


      • Hämärän rajoilta
        ehkä... kirjoitti:

        Ehkä löysi miehen ja kaikki muuttui naps.

        Toivoisin jotakin tällaista selitystä, yritän pitää sitä mahdollisempana kuin noita huonoja. Kaipailtu myyttinen vegebipodari sen sijaan on joko parisuhteessa tai fiktiohahmo, mutta hänestä en kyllä olisi huolissani. Jos hän on totta, hän kuuluu siihen ihmistyyppiin, joka selviää aina ja kaikesta. Maailmanlopun jälkeen tuhkassa talsivat torakat ja sir_eino, joka etsii naista pistääkseen ihmiskunnan - ja heppinsä - jälleen pystyyn.


      • Marko...
        palstahiiri kirjoitti:

        En ole, hui.

        Miten uskalsit tavata täysin outoja henkilöitä?

        Mahtoi jännittää? Tapasitteko kaikki yhdessä vai erikseen?


      • ,,,,,,,
        palstahiiri kirjoitti:

        En ole, hui.

        Kerro vielä oliko kukaan näistä neljästä ATM:iä?

        Tai peräti hc-ATM:iä?


      • palstahiiri
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Jungfraun totaalinen katoaminen palstalta ihmetyttää ja huolestuttaakin. Jos hän olisi palstalla maininnut lähitulevaisuudessa tapahtuvasta elämänmuutoksesta, intialaiseen kommuuniin muuttamisesta tai kapinallississiksi ryhtymisestä (tai jostain vielä radikaalimmasta, kuten töihin menemisestä), niin ymmärtäisin vähin äänin väistymisen. Useampi nettituttuni on kadonnut elämästäni juuri näin, antoisaan ja tuottoisaan normaalielämään siirtyen, mutta heitä yhdistää se, että muutoksen merkit ovat olleet jo ennalta ilmassa.

        Siksi ajatukset menevät yllättävien ikävien asioiden suuntaan. Omaan tai lähimmäisen vakavaan fyysiseen tai henkiseen sairastumiseen, onnettomuuteen joutumiseen, mitä näitä traagisia juttuja ihmiselossa onkaan. Jos jotain tuollaista on käynyt, on ymmärrettävää ettei tämmöisellä palstalla jaksa, ehdi tai pysty (tahdosta se ei voi olla kiinni, ei tällä netin kruununjalokivellä) luuhaamaan tuntikausia. Silti toivoisi edes jonkinlaista elonmerkinantoa; muuten päätyy helposti mielessään kuvittelemaan ne kaikkein pahimmat mahdolliset selitykset katoamiselle.

        Meilailihan hän mun kans syksyllä mutta katosi sitten, ilman syytä. Ehkä ei vaan huvita jutella kenenkään kanssa? Perusasiathan hänellä oli kai kohtuuhyvin elämässä, ts. ei tietääksenimitään radikaalia. En jaksa arvailla. Teki The Päätöksen ettei ole enää missään yhteydessä tän palstan kakkaväkeen?


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        En ole, hui.

        Miksi palstanaiset niin kovasti vihasivat eATMe:tä? Minun on pitänyt tavata hänet monta kertaa, tuopilla istumisen merkeissä, mutta aikataulut ja rahatilanteet ovat menneet aina ristiin. Täytyykin taas ottaa yhteyttä ja kysyä, jos tavattaisiin seuraavalla kertaa, kun olen Helsingissä. Joka tapauksessa, en usko eATMe:tä yhtään sellaiseksi, mitä palstanaiset haukkuvat. Vaikea käsittää, että Suurta Isää ja Kunnian Miestä ja muita sekoilu provoilu nimmareita haukutaan ja haukuttiin vähemmän kuin eATMe:ta.


      • palstahiiri
        ,,,,,,, kirjoitti:

        Kerro vielä oliko kukaan näistä neljästä ATM:iä?

        Tai peräti hc-ATM:iä?

        Yks oli Jungfrau eli ei mikään ATM; miehistä kaks ei kai tunnustanut ATM-ideologiaa ja oppeja, yks on kai (toivoakseni) ATM-kriittinen ja elää yhä hyvässä toivossa mieheytensä suhteen.


      • palstahiiri
        Marko... kirjoitti:

        Miten uskalsit tavata täysin outoja henkilöitä?

        Mahtoi jännittää? Tapasitteko kaikki yhdessä vai erikseen?

        Hiiri on nii hurja...
        Erikseen tapasin jokaisen.


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        Yks oli Jungfrau eli ei mikään ATM; miehistä kaks ei kai tunnustanut ATM-ideologiaa ja oppeja, yks on kai (toivoakseni) ATM-kriittinen ja elää yhä hyvässä toivossa mieheytensä suhteen.

        Jos olet tavannut Jungfraun, niin etkö sitten ole enää häneen yhteydessä?


      • Hämärän rajoilta
        sillitrooli kirjoitti:

        Miksi palstanaiset niin kovasti vihasivat eATMe:tä? Minun on pitänyt tavata hänet monta kertaa, tuopilla istumisen merkeissä, mutta aikataulut ja rahatilanteet ovat menneet aina ristiin. Täytyykin taas ottaa yhteyttä ja kysyä, jos tavattaisiin seuraavalla kertaa, kun olen Helsingissä. Joka tapauksessa, en usko eATMe:tä yhtään sellaiseksi, mitä palstanaiset haukkuvat. Vaikea käsittää, että Suurta Isää ja Kunnian Miestä ja muita sekoilu provoilu nimmareita haukutaan ja haukuttiin vähemmän kuin eATMe:ta.

        Tuo "sekoilu provoilu nimmari" ehkä jo vastaakin pähkäilyysi. eATMe kirjoitti omana itsenään, ja vähänkin enemmän palstaa seuranneet tiesivät todellisen henkilön nimimerkin takaa. Totta kai sellainen ihminen ollessaan eri mieltä asioista synnyttää enemmän närää ja kritiikkiä kuin paririvisiin iskulauseisiin luottava anonyymitrollihäröilijä, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että eATMe:ta olisi häröosastoa suurempana saatanana pidetty.

        Tämä on vain oma tulkintani viimeaikaisiin nettisotiin vähemmän osallistuneena.


      • palstahiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Miksi palstanaiset niin kovasti vihasivat eATMe:tä? Minun on pitänyt tavata hänet monta kertaa, tuopilla istumisen merkeissä, mutta aikataulut ja rahatilanteet ovat menneet aina ristiin. Täytyykin taas ottaa yhteyttä ja kysyä, jos tavattaisiin seuraavalla kertaa, kun olen Helsingissä. Joka tapauksessa, en usko eATMe:tä yhtään sellaiseksi, mitä palstanaiset haukkuvat. Vaikea käsittää, että Suurta Isää ja Kunnian Miestä ja muita sekoilu provoilu nimmareita haukutaan ja haukuttiin vähemmän kuin eATMe:ta.

        Miten niin vihasivat?

        Siili on tyhmis. Suurimmaksi osaksi on olemassa muita tunteita kuin se että joko vihaa tai ihailee. Suurimmaksi osaksi jotain siltä väliltä.

        Mitä eATMe:hen tulee niin palstakommenttien perusteella ilkimys ja naisvihamielinen (kuten eräs Mr. Siili). Eli sellainen josta normaalit, normaalihkot ja lobotoimattamat naiset haluavat pysytellä etäällä.


      • ....................
        palstahiiri kirjoitti:

        Yks oli Jungfrau eli ei mikään ATM; miehistä kaks ei kai tunnustanut ATM-ideologiaa ja oppeja, yks on kai (toivoakseni) ATM-kriittinen ja elää yhä hyvässä toivossa mieheytensä suhteen.

        Voi harmi, olisi ollut hauskaa jos palstahiiri olisi tavannut oikeita ATM:ia, ehkä ennakkoluulot ja negatiivinen suhtautuminen meihin olisi lientynyt.


      • sillitrooli
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Tuo "sekoilu provoilu nimmari" ehkä jo vastaakin pähkäilyysi. eATMe kirjoitti omana itsenään, ja vähänkin enemmän palstaa seuranneet tiesivät todellisen henkilön nimimerkin takaa. Totta kai sellainen ihminen ollessaan eri mieltä asioista synnyttää enemmän närää ja kritiikkiä kuin paririvisiin iskulauseisiin luottava anonyymitrollihäröilijä, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että eATMe:ta olisi häröosastoa suurempana saatanana pidetty.

        Tämä on vain oma tulkintani viimeaikaisiin nettisotiin vähemmän osallistuneena.

        Totta joo tuo, että kun joku kirjoittaa omana itsenään radikaaleja juttuja, niin se herättää enemmän närää. Hyvä pointti.


      • -----------
        palstahiiri kirjoitti:

        Meilailihan hän mun kans syksyllä mutta katosi sitten, ilman syytä. Ehkä ei vaan huvita jutella kenenkään kanssa? Perusasiathan hänellä oli kai kohtuuhyvin elämässä, ts. ei tietääksenimitään radikaalia. En jaksa arvailla. Teki The Päätöksen ettei ole enää missään yhteydessä tän palstan kakkaväkeen?

        Hmm, minusta tuo kuulostaa oudolta, että ilman syytä lopettaa yhteydenpidon. Tuskin hän kuitenkaan sinua laski mukaan palstan kakkaväkeen? Oliko niissä viimeisimmissä maileissa mitään erilaista sävyä havaittavissa?


      • Lot-har
        palstahiiri kirjoitti:

        Hiiri on nii hurja...
        Erikseen tapasin jokaisen.

        Tapasitteko seksin merkeissä?


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        Miten niin vihasivat?

        Siili on tyhmis. Suurimmaksi osaksi on olemassa muita tunteita kuin se että joko vihaa tai ihailee. Suurimmaksi osaksi jotain siltä väliltä.

        Mitä eATMe:hen tulee niin palstakommenttien perusteella ilkimys ja naisvihamielinen (kuten eräs Mr. Siili). Eli sellainen josta normaalit, normaalihkot ja lobotoimattamat naiset haluavat pysytellä etäällä.

        Eikö hiiri ole ikinä tullut ajatelleeksi, että naiset voivat oikeasti satuttaa miehiä henkisesti tosi syvälle, suorastaan vammauttaa?


      • palstahiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Jos olet tavannut Jungfraun, niin etkö sitten ole enää häneen yhteydessä?

        Yritin mä aikani meilailla hänelle -vastauksetta- ja lähetin yhden kortinkin, jossa oli tummahiuksinen nainen keltaisessa mekossa kuin varjo ja kukka. Nyyh. Asuu kaukana minusta joten en voinut mennä oven taa pimputtelemaan tai katsomaan onko talo palanut.

        Mut laittoi se mulle sitten yhtäkkiä parin kk tauon jälkeen joululahjan, kirjan ja kortin jossa ei lukenut syytä katoamiselle. Ehkä se oli hetkellisen syyllisyyden/velvollisuudentunnon herättämä hyvästijättö, oletan niin. Sit ei taas ole kuulunut mitään.

        Ketale.


      • palstahiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Eikö hiiri ole ikinä tullut ajatelleeksi, että naiset voivat oikeasti satuttaa miehiä henkisesti tosi syvälle, suorastaan vammauttaa?

        Kyllä varmastikin on ilkeitä ja teräväkielisiä naisia. Mutta ei kai siili kosta joidenkin naisten ilkeyttä kaikille naisille...

        Ja on varmasti ilkeitä miehiäkin. Siili ei tietenkään ole miehenä miesten ilkeyteen naisia kohtaan törmännyt. Ehkä on jopa sokea sille. Vaatiessaan omaa kipuaan kuultavaksi.

        Pitäis siilin keksiä jokin muu konsti selvitä/kommunikoida kuin piikkien pörröttely.


      • palstahiiri
        ----------- kirjoitti:

        Hmm, minusta tuo kuulostaa oudolta, että ilman syytä lopettaa yhteydenpidon. Tuskin hän kuitenkaan sinua laski mukaan palstan kakkaväkeen? Oliko niissä viimeisimmissä maileissa mitään erilaista sävyä havaittavissa?

        Ei ollut mitään erilaista sävyä havaittavissa.


      • palstahiiri
        Lot-har kirjoitti:

        Tapasitteko seksin merkeissä?

        En, pöljä.


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        Kyllä varmastikin on ilkeitä ja teräväkielisiä naisia. Mutta ei kai siili kosta joidenkin naisten ilkeyttä kaikille naisille...

        Ja on varmasti ilkeitä miehiäkin. Siili ei tietenkään ole miehenä miesten ilkeyteen naisia kohtaan törmännyt. Ehkä on jopa sokea sille. Vaatiessaan omaa kipuaan kuultavaksi.

        Pitäis siilin keksiä jokin muu konsti selvitä/kommunikoida kuin piikkien pörröttely.

        Naiset yleensä valitsevat miesten ilkeyden. Kai se on jotain sisäsyntyistä masokismia. Minä sen sijaan en valinnut naisten naurua, kun sain turpaani yläasteella. Fyysiset arvet ovat parantuneet jo kauan sitten, ja ne henkiset arvetkin, joita tuli nyrkistä. Sen muistan kuitenkin edelleen hyvinkin kirkkasti, kuinka tytöt nauroivat samalla kun sain turpaan, ja haukkuivat minua oksettavaksi.


      • sillitrooli
        sillitrooli kirjoitti:

        Naiset yleensä valitsevat miesten ilkeyden. Kai se on jotain sisäsyntyistä masokismia. Minä sen sijaan en valinnut naisten naurua, kun sain turpaani yläasteella. Fyysiset arvet ovat parantuneet jo kauan sitten, ja ne henkiset arvetkin, joita tuli nyrkistä. Sen muistan kuitenkin edelleen hyvinkin kirkkasti, kuinka tytöt nauroivat samalla kun sain turpaan, ja haukkuivat minua oksettavaksi.

        Parempi varmaan vielä lisätä, kun tekstistä se ei käy täysin ilmi. En puhu mistään yksittäisestä tapahtumasta, puhun kuudennen luokan alusta ysiluokan puoleenväliin kestäneestä ajanjaksosta. Siinä ehtii jo vähän oppimaan mitä tytöt voi saada aikaan.


      • palstahiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Naiset yleensä valitsevat miesten ilkeyden. Kai se on jotain sisäsyntyistä masokismia. Minä sen sijaan en valinnut naisten naurua, kun sain turpaani yläasteella. Fyysiset arvet ovat parantuneet jo kauan sitten, ja ne henkiset arvetkin, joita tuli nyrkistä. Sen muistan kuitenkin edelleen hyvinkin kirkkasti, kuinka tytöt nauroivat samalla kun sain turpaan, ja haukkuivat minua oksettavaksi.

        Keiltä sait turpiin? Tytöiltä - vai pojilta? Oletan että pojilta. Mikset heitä vihaa?????

        Kaikki koulusi tytöt nauroivat? En usko.

        Ja miten kauan yläasteajoistasi on... Jos niitä yhä vatvot kuin eilen tapahtunutta niin olis syytä mennä terapiaan. Eikä tämä ole vittuilua eikä vähättelyä. Tapahtunyt mikä tapahtunut. Et voi muuta kuin valita oman asennoitumisesi asiaan, yrittää edes.


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        Keiltä sait turpiin? Tytöiltä - vai pojilta? Oletan että pojilta. Mikset heitä vihaa?????

        Kaikki koulusi tytöt nauroivat? En usko.

        Ja miten kauan yläasteajoistasi on... Jos niitä yhä vatvot kuin eilen tapahtunutta niin olis syytä mennä terapiaan. Eikä tämä ole vittuilua eikä vähättelyä. Tapahtunyt mikä tapahtunut. Et voi muuta kuin valita oman asennoitumisesi asiaan, yrittää edes.

        Se miten paljon kärsin väkivaltaa ja halveksuntaa kolmen vuoden ajan tärkeimpinä nuoren minuuden kasvuvuosina, on vaikuttanut minuun paljon eikä sitä pysty enää mitenkään pyyhkimään. Ja sen tekivät tytöt, jotka valitsivat minut kuudennella "oksettavaksi", jonka jälkeen jokainen poika sai tyttöjen suosiota lyödessään minua tai muuten kiusatessaan.


      • palstahiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Se miten paljon kärsin väkivaltaa ja halveksuntaa kolmen vuoden ajan tärkeimpinä nuoren minuuden kasvuvuosina, on vaikuttanut minuun paljon eikä sitä pysty enää mitenkään pyyhkimään. Ja sen tekivät tytöt, jotka valitsivat minut kuudennella "oksettavaksi", jonka jälkeen jokainen poika sai tyttöjen suosiota lyödessään minua tai muuten kiusatessaan.

        Edelleen.... KAIKKI koulusi tytöt?

        Ne tytöt jotka kiusasivat sinua tekivät väärin. Ja sinä teet yhtä väärin vihaamalla sen takia kaikkia naisia.

        Jotain järkeä siileilyyn.


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        Edelleen.... KAIKKI koulusi tytöt?

        Ne tytöt jotka kiusasivat sinua tekivät väärin. Ja sinä teet yhtä väärin vihaamalla sen takia kaikkia naisia.

        Jotain järkeä siileilyyn.

        Kaikki luokkani tytöt. Se oli sitä aikaa vielä, kun koulunkäynti oli hyvin luokkamuotoista. 90-luvun loppua kohtihan koulunkäynti alkoi muuttua kurssimuotoisemmaksi, eikä oman luokan kanssa enää oltu niin paljoa.

        Meidän luokalla oli 1/3 tyttöjä ja 2/3 poikia, sillä saattoi olla jotain vaikutusta asiaan. Joka tapauksessa, kaikki luokkani tytöt.


      • palstahiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Kaikki luokkani tytöt. Se oli sitä aikaa vielä, kun koulunkäynti oli hyvin luokkamuotoista. 90-luvun loppua kohtihan koulunkäynti alkoi muuttua kurssimuotoisemmaksi, eikä oman luokan kanssa enää oltu niin paljoa.

        Meidän luokalla oli 1/3 tyttöjä ja 2/3 poikia, sillä saattoi olla jotain vaikutusta asiaan. Joka tapauksessa, kaikki luokkani tytöt.

        Siiliä on kohdeltu väärin. Mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin päästä sen yli. Jotenkin. Pakko. En tiedä miten paitsi että piikit eivät ole ratkaisu.

        Terv. Hiiri (jonka hännässä on sata solmua ja yks tassu irti)


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        Siiliä on kohdeltu väärin. Mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin päästä sen yli. Jotenkin. Pakko. En tiedä miten paitsi että piikit eivät ole ratkaisu.

        Terv. Hiiri (jonka hännässä on sata solmua ja yks tassu irti)

        En minä näitä mitenkään aktiivisesti mieti yleensä, pikemminkin olen yrittänyt unohtaa. Lähinnä ne vaikuttavat niin, että jossain takaraivossa, alitajunnassa on tieto siitä, mitä naiset voivat tehdä.

        Mielestäni ratkaisu olisi se, että joku nainen kohtelisi minua niin rakkaudella, että siitä tulisi vastavoima ikäville kokemuksille, todiste siitä, että kaikki naiset eivät ole sellaisia.


      • palstahiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        En minä näitä mitenkään aktiivisesti mieti yleensä, pikemminkin olen yrittänyt unohtaa. Lähinnä ne vaikuttavat niin, että jossain takaraivossa, alitajunnassa on tieto siitä, mitä naiset voivat tehdä.

        Mielestäni ratkaisu olisi se, että joku nainen kohtelisi minua niin rakkaudella, että siitä tulisi vastavoima ikäville kokemuksille, todiste siitä, että kaikki naiset eivät ole sellaisia.

        "Mielestäni ratkaisu olisi se, että joku nainen kohtelisi minua niin rakkaudella, että siitä tulisi vastavoima ikäville kokemuksille, todiste siitä, että kaikki naiset eivät ole sellaisia. "

        Nyt tulee ratkaisu siililogiikkaan ja sen aiheuttamiin ongelmiin: Kaikki naiset eivät ole vastuussa siitä, mitä jotkut naiset tai tytöt ovat tehneet. Kenenkään kohtaamasi naisen ei tarvitse todistaa sinulle mitään eikä korvata toisten naisten tekemisiä ollenkaan. Samahan pätee myös miehiin: kaikki miehet eivät ole vastuussa siitä mitä joku mies tekee.

        Mutta rakkautta ja hellyyttä siili tarvitsisi. Ei korvaukseksi eikä todisteeksi vaan koska joku tykkäis siilistä, joka on kai muutakin kuin piikit (esim. masu).

        Mutta nyt tän hiiren täytyy mennä koisimaan. Väsyttää. Hyvää yötä, siili, palstapökäleet ja muut.


      • sillitrooli
        palstahiiri kirjoitti:

        "Mielestäni ratkaisu olisi se, että joku nainen kohtelisi minua niin rakkaudella, että siitä tulisi vastavoima ikäville kokemuksille, todiste siitä, että kaikki naiset eivät ole sellaisia. "

        Nyt tulee ratkaisu siililogiikkaan ja sen aiheuttamiin ongelmiin: Kaikki naiset eivät ole vastuussa siitä, mitä jotkut naiset tai tytöt ovat tehneet. Kenenkään kohtaamasi naisen ei tarvitse todistaa sinulle mitään eikä korvata toisten naisten tekemisiä ollenkaan. Samahan pätee myös miehiin: kaikki miehet eivät ole vastuussa siitä mitä joku mies tekee.

        Mutta rakkautta ja hellyyttä siili tarvitsisi. Ei korvaukseksi eikä todisteeksi vaan koska joku tykkäis siilistä, joka on kai muutakin kuin piikit (esim. masu).

        Mutta nyt tän hiiren täytyy mennä koisimaan. Väsyttää. Hyvää yötä, siili, palstapökäleet ja muut.

        Itse ainakin haluaisin korvata rakkaudella jonkun naisen kovat kokemukset miehistä, jos sellainen nainen tulisi vastaan. Ehkä tämä on joku sukupuoliero sitten...

        Hyvää yötä!


      • Painajais idea
        .................... kirjoitti:

        Voi harmi, olisi ollut hauskaa jos palstahiiri olisi tavannut oikeita ATM:ia, ehkä ennakkoluulot ja negatiivinen suhtautuminen meihin olisi lientynyt.

        siitä ne vasta lisääntyvät kun karu totuus paljastuisi kaikessa kamaluudessaan


      • Tietäjä smurffi
        sillitrooli kirjoitti:

        Parempi varmaan vielä lisätä, kun tekstistä se ei käy täysin ilmi. En puhu mistään yksittäisestä tapahtumasta, puhun kuudennen luokan alusta ysiluokan puoleenväliin kestäneestä ajanjaksosta. Siinä ehtii jo vähän oppimaan mitä tytöt voi saada aikaan.

        Ja nyt siili kostaa joskus lapsuudessa muutaman taholta kokemansa vääryydet kaikille muille naisille ja nauttii vielä sadistisesti tuottamastaan pahasta. Jätät myös kertomatta miksi sinut hakattiin ja haukuttiin oksettavaksi. Et ollut mikään viaton uhri vaikka nyt koetat täällä sellaista esittää.


      • Siilitaasvalehtelee
        sillitrooli kirjoitti:

        Itse ainakin haluaisin korvata rakkaudella jonkun naisen kovat kokemukset miehistä, jos sellainen nainen tulisi vastaan. Ehkä tämä on joku sukupuoliero sitten...

        Hyvää yötä!

        Vittu mitä valheellista paskaa! Sinä korvaat halveksunnalla, naisvihalla ja ilkeydellä jokaisen hyvän teon mitä sinua kohtaan tehdään. Miten kukaan voi olla noin kiero ja kehtaa vielä esittää täällä aivan muuta.


      • sillitrooli kirjoitti:

        Itse veikkaan, että Eino kylläkin valehteli ja liioitteli sujuvasti monesta asiasta, mutta vähintään puolet hahmossa oli totta. Olen joskus aiemmin tuntenut muutamia miehiä, joilla oli paljon naisia, siis ainakin useita kymmeniä niinä muutamana vuotena, joina heitä tunsin. Varsinkin persoonan negatiivisilta puolilta olivat hyvin samankaltaisia kuin sir eino.

        Oma kantani Einoon on sama. En osaa sanoa, oliko hän oikea henkilö vai keksitty, mutta sen tiedän varmasti, että hänenkaltaisia miehiä on oikeasti. Tarkoitan sellaisia maanisdepressiivisia kavereita, jotka osaavat puhua naisille uskottavasti. Silloin joku vegetarismi voi olla keksittyä tai totta, ja jos se on totta, niin se voi olla ihan aito arvovalinta tai sitten piirre, joka on omaksuttu vain siksi että henkilö tietää sen tekevän positiivisen vaikutuksen moniin naisiin.

        Joka tapauksessa se kehuskelu ja se, miten jokainen ketju vaikutti menevän keskusteluksi hänen peniksestään, antaa aihetta epäillä että kyseessä oli valehahmo. Jossa oli reilu ripaus todellisuutta.


      • palstahiiri kirjoitti:

        Oon nähnyt livenä kaikkiaan jopa 4 palstalaista (onkohan palstaennätys).

        Kissat vastaavat kehräämällä ja juttelemalla.

        Aika hyvin, minä olen tavannut vain yhden -- tai kaksi, jos yksi vuosien takainen lasketaan. En muista enää, miten tunnettu hän oli nimimerkkinä. Muutamien kanssa on vaihdettu yksi tai kaksi yksityisviestiä.


      • sörsselssön
        Tietäjä smurffi kirjoitti:

        Ja nyt siili kostaa joskus lapsuudessa muutaman taholta kokemansa vääryydet kaikille muille naisille ja nauttii vielä sadistisesti tuottamastaan pahasta. Jätät myös kertomatta miksi sinut hakattiin ja haukuttiin oksettavaksi. Et ollut mikään viaton uhri vaikka nyt koetat täällä sellaista esittää.

        No kyllä monet hakatuiksi tulleet ovat melkoisen viattomia uhreja. Ehkä jotenkin eri lailla käyttäytyviä tai erilaisia kuin hakkaajat, ja ehkä laittaa vähän hanttiin päänaukomiselle.


      • joku muu
        Siilitaasvalehtelee kirjoitti:

        Vittu mitä valheellista paskaa! Sinä korvaat halveksunnalla, naisvihalla ja ilkeydellä jokaisen hyvän teon mitä sinua kohtaan tehdään. Miten kukaan voi olla noin kiero ja kehtaa vielä esittää täällä aivan muuta.

        Oletko nähnyt tai kuullut Siilille tehtävän jonkun hyvän teon?


      • koulu voi ollaaaa
        sörsselssön kirjoitti:

        No kyllä monet hakatuiksi tulleet ovat melkoisen viattomia uhreja. Ehkä jotenkin eri lailla käyttäytyviä tai erilaisia kuin hakkaajat, ja ehkä laittaa vähän hanttiin päänaukomiselle.

        Koulumaailmassa ei tarvitse olla kuin tavalla tai toisella vähän muista poikkeavan näököinen niin jo tulee muiden syrjimäksi. Jos tähän vielä on keskivertoa vähävaraisempi eikä siksi saa muotivaatteita ja muuta krääsää ostettua niin jo hyvinkin lieväkin poikkeama ukonäössä riittää. Sekin vielä jos ei satu muotivaatteet hyvin edes sopimaan päälle.


      • sillitrooli
        Tietäjä smurffi kirjoitti:

        Ja nyt siili kostaa joskus lapsuudessa muutaman taholta kokemansa vääryydet kaikille muille naisille ja nauttii vielä sadistisesti tuottamastaan pahasta. Jätät myös kertomatta miksi sinut hakattiin ja haukuttiin oksettavaksi. Et ollut mikään viaton uhri vaikka nyt koetat täällä sellaista esittää.

        Olihan siihen toki syitä, miksi olin oksettava ja ansaitsin tulla kerta toisensa jälkeen hakatuksi. Tietämiäni syitä ovat ainakin:
        - olin uusi oppilas luokalla
        - rillit
        - tykkäsin lukemisesta
        - kannatin väärää lätkäjoukkuetta
        - pikkuserkuilta saadut, jatkuvasti 5 vuotta muodista jäljessä olevat vaatteet (vanhempani eivät olleet edes mitenkään köyhiä enää siihen aikaan, mutta jostain syystä vaatteissani säästettiin)
        - olin luokan pienikokoisimmasta päästä
        - en bommannut
        - en polttanut tupakkaa
        - en juonut ennen ysiluokan alkua


      • sillitrooli
        sillitrooli kirjoitti:

        Olihan siihen toki syitä, miksi olin oksettava ja ansaitsin tulla kerta toisensa jälkeen hakatuksi. Tietämiäni syitä ovat ainakin:
        - olin uusi oppilas luokalla
        - rillit
        - tykkäsin lukemisesta
        - kannatin väärää lätkäjoukkuetta
        - pikkuserkuilta saadut, jatkuvasti 5 vuotta muodista jäljessä olevat vaatteet (vanhempani eivät olleet edes mitenkään köyhiä enää siihen aikaan, mutta jostain syystä vaatteissani säästettiin)
        - olin luokan pienikokoisimmasta päästä
        - en bommannut
        - en polttanut tupakkaa
        - en juonut ennen ysiluokan alkua

        yksi meinasi unohtua, hammasraudat


      • joku muu 2
        joku muu kirjoitti:

        Oletko nähnyt tai kuullut Siilille tehtävän jonkun hyvän teon?

        Oletko nähnyt tai kuullut Siilin tekevän jonkun hyvän teon?


      • iso ja limainen mies
        LordBoredom kirjoitti:

        Oma kantani Einoon on sama. En osaa sanoa, oliko hän oikea henkilö vai keksitty, mutta sen tiedän varmasti, että hänenkaltaisia miehiä on oikeasti. Tarkoitan sellaisia maanisdepressiivisia kavereita, jotka osaavat puhua naisille uskottavasti. Silloin joku vegetarismi voi olla keksittyä tai totta, ja jos se on totta, niin se voi olla ihan aito arvovalinta tai sitten piirre, joka on omaksuttu vain siksi että henkilö tietää sen tekevän positiivisen vaikutuksen moniin naisiin.

        Joka tapauksessa se kehuskelu ja se, miten jokainen ketju vaikutti menevän keskusteluksi hänen peniksestään, antaa aihetta epäillä että kyseessä oli valehahmo. Jossa oli reilu ripaus todellisuutta.

        Kehuskeluhan tulee jollain tavalla ymmärrettäväksi sitä vasten, että Eino oli kertomansa mukaan ennen kaikkea naisten seurassa viihtyvä. Useissa miesten porukoissa tuollaista kehuskelua ei kovin kauan katsella ilman palautetta, ellei kehuskelija ole kaikkein "rankin äijä".

        Peniksestä keskustelu taas on kannattavaa tai vähintään neutraalia, jos sen osaa tehdä niin etteivät naiset suoraan ärsyynny. Ja se mielestäni Einolta sujui aika hyvin.


    • Kelpo kumppani

      - Tyhmyys
      - Laiskuus
      - Nenän kaivaminen

    • hfdfgdf

      Se että aloittajalla on pinppi

      provo mikä provo

    • Mustispeppers

      - Lievä psoriasis, joka tosin pysyy lääkkein kurissa.
      - kaverittomuus ja yksinäisyys
      - Perussairautena diabetes, joka pysyy lääkkeillä kurissa, mutta miehet kuvittelee, vaikka ja mitä ks. sairaudesta :( Siksi en usein mainostakaan sairauttani :P
      - Pienituloisuus ja alhainen koulutustaso
      - Sisäänpäinkääntyneisyys
      - Liian vanha ( 37 )
      - Matkailemattomuus
      - Heikko itsetunto ja todella ujo
      - Läski

    • Suomalaisten mielestä olen monivikainen/parantumaton tapaus, koska olen:

      - liian iloinen
      - liian sinisilmäinen
      - liian positiivinen
      - liian aito/itsevarma en osa nöyrystellä (tietyisä tilanteissa en osaa sanoa "kyllä-kyllä, tekonaureskellä, sanon asiat liian suora)
      - liian ulkomaalainen

      Jep!

      • sillitrooli

        Unohdit yhden

        - liian feikki


      • sillitrooli kirjoitti:

        Unohdit yhden

        - liian feikki

        Voi sua siilli, hih!:)))


    • pasistisuikale

      Tässä muutamia 'vikoja'/heikkouksia/turn offeja itsessäni mitä tulee mieleen:

      * Minulla on lapsi, ja olen suhteellisen nuori vielä

      * Sosiaalisten suhteiden puute; omaan kyllä harrastuksia, joissa ollaan ihmisten parissa, mutta vapaa-ajalle ei juuri ole seuraa. Ei ole ketään, keltä kysyä 'lähdetkö bisselle tänään' tms. Sukulaisetkin ovat harvassa. Vastapainona kyllä arkipäivät kuluvat mukavasti harrastusten parissa, mutta viikonloppuisin tulee usein istuttua kotosalla kun ei ole mitään tekemistä.

      * Opiskelen / en ole työelämässä. Joku saattaa nähdä tämän negatiivisena, varsinkaan kun en ole varma saanko mitään töitä valmistumiseni jälkeen.

      * Olen huono menemään yksin mihinkään, mikä taas johtaa siihen, etten tapaa uusia ihmisiä. Jotenkin vaan tuntuu kivemmalta jolla yksin kotona kuin lähteä yksin baariin tms.

      * Olen huono viihdyttämään ihmisiä tai keksimään aina erilaista ja uutta tekemistä, varsinkaan jos nämä eivät ole samalla aallonpituudella ajatuksissaan kanssani (mikä on kohtuu harvinaista). Tämän moni taas mieltää tylsyydeksi, mitä en kyllä kiellä.

      Luonteenpiirteitäni en viitsi analysoida, sillä varmasti ne ovat makuasioita. Jotkut tykkää, jotkut ei.

    • pompompoks

      Tuodaan lisää naisnäkökulmaa (N27) isommasta kaupungista.

      Vikani:
      - En ole kaunis, hädin tuskin perusnätti. Niin julmaa kun se on, naisen ps-menetyksen kannalta ulkonäöllä on paljon väliä.
      - olen monesta liian erikoinen, päällekäyvä ja aggressiivinen kun kyseessä on noin vaan juttelu.
      - en kamalasti innostu seksistä, seksuaalinen libidoni on varsin alhainen eli en tarvitse miestä siihe. Pärjään omin avuin. Kun ei ole "palavaa tarvetta" löytää miestä, niin ei sitä kamalasti tule etsittyä. Samalla en usko, että tekistin tavallista miestä onnelliseksi koska olisin "pihtari" vain luonnostani.
      - en ole yllätyshullu vaan enemmän nipo ja kaavoihin kangistuva: ei kovin herttaista miesten mielestä.
      - itsetuntoni ja itsevarmuuteni on korkealla - saatan tuntua miehestä jyrältä kun minulle kaapin paikkoja ei määrätä vaikka kyllä keskustelun yhteisistä asiosita.
      - olen sosiaalisesti vähän tyhmä, en aina tajua tykkääkö joku minusta vai en.
      - en usko olevani seksikäs.
      - en pidä lapsista.
      - en kestä heikkoja, tossun alle jääviä ihmisi.
      - olen aika tuomitseva ja huono hävijäjä.

      • Lohdutuksen sana

        Noi ominaisuudet sopii kaikkiin suomalaisiin naisiin.


      • Suuri Isä

        Naisen kuuluu pitää lapsista, mutta inhota seksiä. Naiset ovat olemassa lapsia varten ja seksi on pakollinen paha niiden lasten hankinnassa.


    • realismus

      upea ulkönäkö ja alkoholismi

    • Just joo

      Aioin kirjoittaa tähän jotakin, mutta kun lukee tuota edellistä omahyväistä "huonojen asioiden" listaamista eli pierujen haistelua niin jätän väliin.

      Sitten tämä nuorekas yh kirjoittaa että.
      "Mut arvatkaas, pidänkö mä itse noista mitään oikeasti vikana? No en :D"

      Mä veikkaan että sä olet liian omahyväinen, ehkä liian läski sekä tuo pentu joka pyörii jaloissaa haittaa miestä.

      • Ja kaikki voittavat

        Koko miessukukunnan puolesta esitän arvauksen ja toivomuksen välimuotona, että vastaus on kielteinen.


      • Mutta nyt vain minä

        Sinun ikäväksesi on todettava, etten anna narsismillesi enää riviäkään lisää ruokaa.


      • wuh!
        Mutta nyt vain minä kirjoitti:

        Sinun ikäväksesi on todettava, etten anna narsismillesi enää riviäkään lisää ruokaa.

        tassuu, anna tassuu....


    • tässä tää elämä

      - lyhyt kasvuisuus
      - kaverittomuus/ yksinäisyys
      - huonot hampaat
      - työtön
      - autoton
      - melkein rahaton
      - huono itseluottamus
      - ylipainoa 8 kg
      - ruma naama
      - liian kiltti/ ystävällinen
      - en hauku naisia huoraksi
      - epä sosialinen
      olishan noita vikoja lisääkin...

    • Lisäänpä tähän

      -keskimittainen (ei erotu porukasta puoleen eikä toiseen)
      -pienet tuttavapiirit (vaikea tutustua ja toisaalta ei tee naiseen vaikutusta)
      -pätkätöitä (ei statusta, ei rahaa)
      -liiankin kohtelias, hieman sellainen upseerimainen vanhan ajan kohteliaisuus
      -haalea olemus (varsinkin kasvoista joka näyttää naisilla olevan se ehdoton asia)
      -pukeutuu varsin värittömästi (tuskin erottuu taas massasta)
      -lempeä, tuttavallinen naisen kohdatessa (ei riittävän iskevä)
      -pisteliäs huumorintaju jossa ripaus ironiaa, sarkasmia tai itseironiaa (monilla menee ohi)
      -liian passiivinen mieheksi odottaen että nainen tulisi edes hieman vastaan (nainen ei syty viimeistään tästä ja olettaa miehen epävarmaksi)
      -ei tunnista naisen kiinnostusta koska olettaa sen olevan ystävällisyyttä
      -liian vähän kokemusta ikään nähden vaikkei ole kokematon
      -ajattelee liikaa eikä toimi tarpeeksi ajoissa
      -huomioi liikaa naista (joka antanee taas epävarman/epätoivoisen kuvan)
      -hieman oudot tottumukset ja mielenkiinnon kohteet normaalille pulliaiselle
      -aika usein oman tiensä kulkija jonka ihmiset tulkitsee ylpeydeksi tai välinpitämättömyydeksi (joka on opittu ajan kuluessa)
      -huonot kokemukset ettei osaa luottaa naisiin
      -menettänyt ehkä kyvyn ihastua ja rakastua vastaihastusten/rakkauden puuttuessa

      Viimeinen
      -liian kovat odotukset naiselle suhteessa edellisiin ja tahto olla yksin kun ei huoli kaikkia naisia tuosta vain omasta mielestä huonoon tai lyhyeltä vaikuttavaan suhteeseen

    • M22v

      - Parisuhdeasioista erittäin vähän kokemusta
      - Lievä ylipaino
      - Rumuus
      - Huono itsetunto
      - Ujous joissakin tilanteissa (olen onnistunut pääsemään siitä aika hyvin eroon)
      - Olen monien mielestä varmasti aika tylsä ihminen

      Enemmänkin vikoja varmasti löytyisi, mutta en nyt jaksa miettiä...

      • Lisäänpä tähän

        Annan sinulle vihjeen näin hieman vanhempana miehenä.

        Kokemusta kannattaa hankkia tuossa iässä vaikka väkisin. Ujous voi vaikuttaa, mutta kuten huomaat jos olet päässyt jo tiettyjen kynnysten yli niin osa siitä karisee ajan myötä. Älä mieti kasvojen menetystä, monet meistä miehistä ovat käyneet ns. kovan koulun ennen kuin naiset ovat huomioineet millään tavalla.

        Unohtakaa tuo "huono itsetunto". Se on ihan täyttä paskaa käsitteenä. Ei sitä ole olemassa. Teillä on oma identiteetti eli kasa asioita jotka liittyy teihin ja teidän elämään. Käsitelkään niitä erillisenä siitä "minuuden tunteesta". Sen minuuden tunteen tulisi käsittää vain "omanarvontunto" ja omanarvontunto tulisi olla jokaisella tiedostavalla olennolla. Te olette olemassa ja se ratkaisee. Älkää vertailko itseänne muihin, muut tekevät sen puolestanne joka tapauksessa eikä siitäkään kannatta välittää. Useimmat arvioivat teitä täysin väärin, mukaanluettuna suurin osa naisista.
        Keskity niihin asioihin jotka elämässä kiinnostaa ja aktivoi itseäsi niiden kautta. Mieti mitä voi lisätä noihin asioihin.
        Jos tahdot löytää naisen niin se yleensä vaatii myös naisten (ajatus-)maailmaan sekä parisuhdemarkkinoiden mekaniikkoihin tuntemisessa. Se ei tarkoita että hyväksyt ne sinällään.

        Kannattaa myös harrastaa liikuntaa sekä yritttää pudottaa painoa. Ajatukset itsestä vahvistuu kehon vahvistuessa.

        Suurimmat ongelmat "huonossa itsetunnossa" ovat täyttä harhaa jotka tämä populistinen "onhan itsetuntosi varmasti hyvä?" ajattelu on tuonut. Ihan sairasta paskaa, sanon minä.

        Keskittykää tekemään enemmän asioita itsenne vuoksi ja vähemmän mitä vittua suurin osa näistä täysin surkeista ihmiskuvatuksista ja tylsimyksistä ajattelee teistä.

        Pärjäätte paremmin. Ignorance is bliss.


      • komps
        Lisäänpä tähän kirjoitti:

        Annan sinulle vihjeen näin hieman vanhempana miehenä.

        Kokemusta kannattaa hankkia tuossa iässä vaikka väkisin. Ujous voi vaikuttaa, mutta kuten huomaat jos olet päässyt jo tiettyjen kynnysten yli niin osa siitä karisee ajan myötä. Älä mieti kasvojen menetystä, monet meistä miehistä ovat käyneet ns. kovan koulun ennen kuin naiset ovat huomioineet millään tavalla.

        Unohtakaa tuo "huono itsetunto". Se on ihan täyttä paskaa käsitteenä. Ei sitä ole olemassa. Teillä on oma identiteetti eli kasa asioita jotka liittyy teihin ja teidän elämään. Käsitelkään niitä erillisenä siitä "minuuden tunteesta". Sen minuuden tunteen tulisi käsittää vain "omanarvontunto" ja omanarvontunto tulisi olla jokaisella tiedostavalla olennolla. Te olette olemassa ja se ratkaisee. Älkää vertailko itseänne muihin, muut tekevät sen puolestanne joka tapauksessa eikä siitäkään kannatta välittää. Useimmat arvioivat teitä täysin väärin, mukaanluettuna suurin osa naisista.
        Keskity niihin asioihin jotka elämässä kiinnostaa ja aktivoi itseäsi niiden kautta. Mieti mitä voi lisätä noihin asioihin.
        Jos tahdot löytää naisen niin se yleensä vaatii myös naisten (ajatus-)maailmaan sekä parisuhdemarkkinoiden mekaniikkoihin tuntemisessa. Se ei tarkoita että hyväksyt ne sinällään.

        Kannattaa myös harrastaa liikuntaa sekä yritttää pudottaa painoa. Ajatukset itsestä vahvistuu kehon vahvistuessa.

        Suurimmat ongelmat "huonossa itsetunnossa" ovat täyttä harhaa jotka tämä populistinen "onhan itsetuntosi varmasti hyvä?" ajattelu on tuonut. Ihan sairasta paskaa, sanon minä.

        Keskittykää tekemään enemmän asioita itsenne vuoksi ja vähemmän mitä vittua suurin osa näistä täysin surkeista ihmiskuvatuksista ja tylsimyksistä ajattelee teistä.

        Pärjäätte paremmin. Ignorance is bliss.

        Erittäin hyvää asiaa.


    • nti näpsähkö

      - epävarmuus, huono itsetunto
      - kyynisyys
      - kriittisyys
      - vähän yleisesti tässä yhteiskunnassa hyvänä pidettyjä arvoja ja tavoitteita (hankala tulla hyväksytyksi itsenään, helposti joko feikkaa tai feidaa itseään)
      - hajamielisyys (vaaraksi itselle ja muille)

      Jos saisin valita yhden, joka häviäis, se ois ehdottomasti tuo huono itsetunto ts. jatkuva huonommuuden tunne itsestä. Tai edes niin, että se ois vaan joka toinen päivä...

      • Lisäänpä tähän

        Mistä tuo huonommuuden tunne teillä oikein kumpuaa?
        Verrattuna kehen?

        Olen törmännyt samaan ilmiöön täällä palstalla ja tuosta pitäisi tehdä joskus ketju tänne.

        Epävarmuusta jostakin asiasta on ok, jopa elämästä, mutta itsestä kun se liittyy sellaiseen pseudopsykologiseen käsitteeseen kuin "huono itsetunto" niin ei voi muuta sanoa kuin että ihmettelen.

        Auttaisikohan teitä "huono itsetuntoisia "asian käsittely täällä palstalla, onko syynä jotain huonoja kokemuksia, vähättelyä, kiusaamista yms. koska ihan oikeasti jos antaa niiden kalvaa mieltä sekä tuon tunteen niin se ei lupaa mitään hyvää.

        Minulla on aivan samoja noita ongelmia muuten kuin sinullakin, mutta en hemmetissä minä syytä itseäni niistä.


      • Lisäänpä tähän
        Lisäänpä tähän kirjoitti:

        Mistä tuo huonommuuden tunne teillä oikein kumpuaa?
        Verrattuna kehen?

        Olen törmännyt samaan ilmiöön täällä palstalla ja tuosta pitäisi tehdä joskus ketju tänne.

        Epävarmuusta jostakin asiasta on ok, jopa elämästä, mutta itsestä kun se liittyy sellaiseen pseudopsykologiseen käsitteeseen kuin "huono itsetunto" niin ei voi muuta sanoa kuin että ihmettelen.

        Auttaisikohan teitä "huono itsetuntoisia "asian käsittely täällä palstalla, onko syynä jotain huonoja kokemuksia, vähättelyä, kiusaamista yms. koska ihan oikeasti jos antaa niiden kalvaa mieltä sekä tuon tunteen niin se ei lupaa mitään hyvää.

        Minulla on aivan samoja noita ongelmia muuten kuin sinullakin, mutta en hemmetissä minä syytä itseäni niistä.

        Enkä yritä tehdä mitään ihmeparannuksia jos tuntuu elämän huonolta, mutta lakatkaa hyvät ihmiset ajattelemasta noita "itsetuntoja". Ihan puhdasta populista pseudoroskaa koko käsite.

        Jos teillä on huono lo niin määritelkää MISTÄ se teidän elämästänne johtuu ja jos kyse on jostain teidän itsenne ominaisuudesta niin miettikään voiko asialle tehdä jotain.

        Ihan puhtaasti tuo "itsetunto" on sellainen egomaanikkojen päiväuni jolla nykyään narsistiset ihmiset mässäilevät ja ne joilla menee huonommin osoitetaan olevan vain "huono itsetuntoisia" tai "katkeria" jne.

        Tässä vain jotain ajatuksia aamutuimaan kun nukuin vain muutaman tunnin.


    • Ihmisisissä ei ole varsinaisesti vikoja. On vain ominaisuuksia, jotka eivät miellytä kaikkia. Siinä ne mun "vikani". :-)

      Katsos kun yksi ominaisuus ei inspiroi toista ja toiselle se voi olla koko inspiraation lähde. ;-)

      • Lisäänpä tähän

        Kaunis kaunis ajatus mutt aivan yhtä tosi kuin että "Jokaiselle on joku tuolla jossain".

        Eiköhän tässä haettu niitä "vikoja" jotka toisen sukupuolen tai parisuhdemarkkinoiden näkökulmasta ovat sellaisia ominaisuuksia joilla ei sitä kumppania hevin saa tai se vaikeuttaa sen löytämistä.

        On äärimmäisen typerä väittää että ihmisten halut, motiivit sekä mielipiteet olisivat näissä asioissa niin moninaisia ettei tietyt ominaisuudet olisi haluttuja ja toiset epähaluttuja.

        Jopa sellaiset ominaisuudet joita ei voi oikein pitää vikoina ja joissakin tapauksissa voisi jopa pitää positiivisina ominaisuuksina voidaan nähdä olevan negatiivisia ominaisuuksia tai vikoja kun kumppania haetaan.

        Esimerkkinä miehen liian suuri kohteliaisuus valitettavasti ei tee moniin naisiin vaikutusta vaan päinvastoin antaa kuvan pehmeän kivasta ja mukavasta miehestä joka ei herätä mitään seksuaalista kipinää.

        Yksittäisen henkilön löytäminen vastakkaisesta osapuolesta joka ei pidä noita "vikoina" vaan "inspriaation" lähteinä voi olla vaikeaa tai lähes mahdotonta koska suurin osa ihmisistä suosii tiettyjä ominaisuuksia eikä näe noita ominaisuuksia muina kuin vikoina nimenomaan.


      • Lisäänpä tähän
        Lisäänpä tähän kirjoitti:

        Kaunis kaunis ajatus mutt aivan yhtä tosi kuin että "Jokaiselle on joku tuolla jossain".

        Eiköhän tässä haettu niitä "vikoja" jotka toisen sukupuolen tai parisuhdemarkkinoiden näkökulmasta ovat sellaisia ominaisuuksia joilla ei sitä kumppania hevin saa tai se vaikeuttaa sen löytämistä.

        On äärimmäisen typerä väittää että ihmisten halut, motiivit sekä mielipiteet olisivat näissä asioissa niin moninaisia ettei tietyt ominaisuudet olisi haluttuja ja toiset epähaluttuja.

        Jopa sellaiset ominaisuudet joita ei voi oikein pitää vikoina ja joissakin tapauksissa voisi jopa pitää positiivisina ominaisuuksina voidaan nähdä olevan negatiivisia ominaisuuksia tai vikoja kun kumppania haetaan.

        Esimerkkinä miehen liian suuri kohteliaisuus valitettavasti ei tee moniin naisiin vaikutusta vaan päinvastoin antaa kuvan pehmeän kivasta ja mukavasta miehestä joka ei herätä mitään seksuaalista kipinää.

        Yksittäisen henkilön löytäminen vastakkaisesta osapuolesta joka ei pidä noita "vikoina" vaan "inspriaation" lähteinä voi olla vaikeaa tai lähes mahdotonta koska suurin osa ihmisistä suosii tiettyjä ominaisuuksia eikä näe noita ominaisuuksia muina kuin vikoina nimenomaan.

        Ja tuohon esimerkkiin tuosta kohteliaisuudesta ei auta mikään järkeily koska naiset esimerkiksi tulkitsevat tuota asiaa TUNTEELLA siinä tilanteessa.

        Ei paljon auta siinä sanoa että ei ole epävarma jne. jos nainen TUNTEE niin miehestä.

        Peli on pelattu ja siinähän yrität kuvitella omat ominaisuutesi niin hemmetin hienoiksi eikä "vioiksi" kun rukkaset lämäistään käteesi ei yhdesti vaan monta monituista kertaa.

        Tietysti ovat ne urvelot mm. palstalla jotka väittävät ettei vika voi olla tuossa ominaisuudessa koska sehän on tosi hieno ominaisuus yms. skeidaa. ja alkavat etsiä sinusta jotain "todellisia" vikoja luonteessa tai ehkä ulkonäössä.

        Sellaisia ihmiset ovat mm. täällä palstalla useimmiten jos joku kertoo mitä "vikaa" heissä voisi olla.
        Esimerkkinä sitten naiset/mies väittävät etteivät ole lainkaan pinnallisia tai joku mies väittää että naiset eivät ole ja vika on sen henkilön omissa ajatuksisa tai jossain muussa.
        Tällaisia väittelyitä näkee täällä palstalla aika ajoin joissa sitä joka uskalsi esittää ja löytää jonkun "vian" itsestään miksei kelpaa toiselle sukupuolelle nähtävästi omaa liudan muitakin "vikoja" näiden palstaraatilaisten mielestä.

        Tähän syyllistyy myös ihan rekatut nikit.

        Näihin liittyy sitten nämä "olet katkera", "olet luuseri", "katso peiliin" tyyppiset kommentaarit koska ei uskalleta kohdata sitä tosiasiaa että kriteerit joilla ihmiset hakevat toista ihmistä eivät välttämättä kestä päivänvaloa koska nuo "viat" todellakin nähdään vikoina vaikkeivät sellaisia olisikaan varsinaisesti.


      • Lisäänpä tähän kirjoitti:

        Kaunis kaunis ajatus mutt aivan yhtä tosi kuin että "Jokaiselle on joku tuolla jossain".

        Eiköhän tässä haettu niitä "vikoja" jotka toisen sukupuolen tai parisuhdemarkkinoiden näkökulmasta ovat sellaisia ominaisuuksia joilla ei sitä kumppania hevin saa tai se vaikeuttaa sen löytämistä.

        On äärimmäisen typerä väittää että ihmisten halut, motiivit sekä mielipiteet olisivat näissä asioissa niin moninaisia ettei tietyt ominaisuudet olisi haluttuja ja toiset epähaluttuja.

        Jopa sellaiset ominaisuudet joita ei voi oikein pitää vikoina ja joissakin tapauksissa voisi jopa pitää positiivisina ominaisuuksina voidaan nähdä olevan negatiivisia ominaisuuksia tai vikoja kun kumppania haetaan.

        Esimerkkinä miehen liian suuri kohteliaisuus valitettavasti ei tee moniin naisiin vaikutusta vaan päinvastoin antaa kuvan pehmeän kivasta ja mukavasta miehestä joka ei herätä mitään seksuaalista kipinää.

        Yksittäisen henkilön löytäminen vastakkaisesta osapuolesta joka ei pidä noita "vikoina" vaan "inspriaation" lähteinä voi olla vaikeaa tai lähes mahdotonta koska suurin osa ihmisistä suosii tiettyjä ominaisuuksia eikä näe noita ominaisuuksia muina kuin vikoina nimenomaan.

        No se on niiden ongelma, jotka niistä asioista ongelmia tekee. Pikkasen avautumista asioille eikä niin ahdasmielistä muotittelua, johan on elämä heti paljon kivempaa. :-) Toki joku on aina myös se ongelmien kohde, osin myös siksi että alistuu olemaan.

        Mäkin olen monen ihmisen mielestä tylsän näköinen, tylsä kirjoittaja, tylsä luonne jne. Mutta mulla on silti aina käynyt flaksi eli noinhan se silloin menee. Yksi tykkää yhdestä ominaisuudesta josta toinen ei ehkä niinkään. :-)

        Jostainhan se tulee, että toiset saa ja toiset ei millään, vaikka ne olis kaiken järjen mukaan ihan samalla ponnistusviivalla.


      • Lisäänpä tähän
        ol_io kirjoitti:

        No se on niiden ongelma, jotka niistä asioista ongelmia tekee. Pikkasen avautumista asioille eikä niin ahdasmielistä muotittelua, johan on elämä heti paljon kivempaa. :-) Toki joku on aina myös se ongelmien kohde, osin myös siksi että alistuu olemaan.

        Mäkin olen monen ihmisen mielestä tylsän näköinen, tylsä kirjoittaja, tylsä luonne jne. Mutta mulla on silti aina käynyt flaksi eli noinhan se silloin menee. Yksi tykkää yhdestä ominaisuudesta josta toinen ei ehkä niinkään. :-)

        Jostainhan se tulee, että toiset saa ja toiset ei millään, vaikka ne olis kaiken järjen mukaan ihan samalla ponnistusviivalla.

        "No se on niiden ongelma, jotka niistä asioista ongelmia tekee. Pikkasen avautumista asioille eikä niin ahdasmielistä muotittelua, johan on elämä heti paljon kivempaa. :-) Toki joku on aina myös se ongelmien kohde, osin myös siksi että alistuu olemaan. "

        Ei ole lainkaan ymmärrystä mitä sinä selität tässä.
        Ongelma niille muille vai sille jolla tuo vika on?
        Ongelma se voi olla jos keskimäärin ihmiset hakevat parisuhdemarkkinoilla jotakuta jolla ei ole tuota tiettyä vikaa joka tuon henkilö omaa. Täten tämä henkilö ei välttämättä löydä helposti kumppania jos ollenkaan.

        Tämän takia joillakin on suunnattoman paljon kumppani vaihtoehtoja sekä lukuisia kumppaneita ja toisilla ei oikeastaan ollenkaan.

        "Mäkin olen monen ihmisen mielestä tylsän näköinen, tylsä kirjoittaja, tylsä luonne jne. Mutta mulla on silti aina käynyt flaksi eli noinhan se silloin menee. Yksi tykkää yhdestä ominaisuudesta josta toinen ei ehkä niinkään. :-)"

        Kaikilla ei käy tuollaista "flaksia".
        Loppu on tylsää lässytystä että "jos joku ei tykkää niin joku toinen tykkää" aivan kuin homma olisi aina fifty-fifty mutta entäs jos se on 90/10 ja noita ominaisuuksia tai vikoja onkin useampi?
        Se onko minulla tai sinulla käynyt "flaksi" nyt vain ei sinällään riitä todistamaan yhtään mitään.

        "Jostainhan se tulee, että toiset saa ja toiset ei millään, vaikka ne olis kaiken järjen mukaan ihan samalla ponnistusviivalla. "

        Nin, niitä kutsutaan juuri niiksi "vioiksi".

        Minulla on arvaus mihin suuntaan tämä keskustelu on menossa ja viittasinkin siihen tuossa "olet katkera" jne. osuudessani. Katsotaan miten käy.


      • Lisäänpä tähän kirjoitti:

        Ja tuohon esimerkkiin tuosta kohteliaisuudesta ei auta mikään järkeily koska naiset esimerkiksi tulkitsevat tuota asiaa TUNTEELLA siinä tilanteessa.

        Ei paljon auta siinä sanoa että ei ole epävarma jne. jos nainen TUNTEE niin miehestä.

        Peli on pelattu ja siinähän yrität kuvitella omat ominaisuutesi niin hemmetin hienoiksi eikä "vioiksi" kun rukkaset lämäistään käteesi ei yhdesti vaan monta monituista kertaa.

        Tietysti ovat ne urvelot mm. palstalla jotka väittävät ettei vika voi olla tuossa ominaisuudessa koska sehän on tosi hieno ominaisuus yms. skeidaa. ja alkavat etsiä sinusta jotain "todellisia" vikoja luonteessa tai ehkä ulkonäössä.

        Sellaisia ihmiset ovat mm. täällä palstalla useimmiten jos joku kertoo mitä "vikaa" heissä voisi olla.
        Esimerkkinä sitten naiset/mies väittävät etteivät ole lainkaan pinnallisia tai joku mies väittää että naiset eivät ole ja vika on sen henkilön omissa ajatuksisa tai jossain muussa.
        Tällaisia väittelyitä näkee täällä palstalla aika ajoin joissa sitä joka uskalsi esittää ja löytää jonkun "vian" itsestään miksei kelpaa toiselle sukupuolelle nähtävästi omaa liudan muitakin "vikoja" näiden palstaraatilaisten mielestä.

        Tähän syyllistyy myös ihan rekatut nikit.

        Näihin liittyy sitten nämä "olet katkera", "olet luuseri", "katso peiliin" tyyppiset kommentaarit koska ei uskalleta kohdata sitä tosiasiaa että kriteerit joilla ihmiset hakevat toista ihmistä eivät välttämättä kestä päivänvaloa koska nuo "viat" todellakin nähdään vikoina vaikkeivät sellaisia olisikaan varsinaisesti.

        Varmaan tohon syyllistyy ihmiset ympäri maailman, siis ihan irl eikä vain näillä palstoilla. Olen mä itsekin törmännyt siihin, että musta ei kaikki ihmiset pidä. Ei millään tavalla. Mutta en mä ole halunnut ottaa siitä mitään päänsärkyä.

        Olen mielessäni tehnyt päätöksen aikoja sitten, että kelle mä en kelpaa en kelpaa. Elämä jatkuu ja mä löydän sen jolle olen ihana itsenäni. Ja niin on käynytkin pariin kertaan.

        Sittenhän pitää vielä osua kohdalle, sekin joka on sulle se ihanin ja oikean tuntuinen ihminen ominaisuuksineen. Tässä helposti menee överiksi ennakkoasenteiden takia monilla. On luotu niin tiukat muotit päähän, ettei nähdä sinne kulissien taakse. Ei uskalleta tai haluta poiketa omista päähän taotuista uskomuksista tai periaatteista hitustakaan.

        Ei ole rohkeutta kohdata se mielenkiintoa herättävä ihminen, koska ekana etsitään ne mahdolliset viat. Sitten jo lannistutaan, kun sillä on hammasraudat tai silmälasit tms minkä voi nähdä positiivisestikin, jos haluaa nähdä.

        Usein kuulee, sen luonne on ihan mahtava, mutta se on niin ruma, vaikka kyseessä ei olis edes oikeasti ruma ihminen, ei vain ole täysin unelmiesi kohteen kaltainen "satuhahmomainen unelma herkku". Ehkä silmä oppisi tykkäämään piirteestä, mutta kun ei käy. Sen pitää olla sen päähäni piirtyneen muotin mukainen, olipa sitä oikeasti olemassa tai ei.

        Noh, iteppä valitset silloin yksin olemisesi. :-) Kyllä mulle on aina ollut helppoa löytää kivasta ihmisestä jotain kaunista. Yleensä ihmisen luonteesta on löytynyt se pääsyy miksi ei yhteiselo onnistu. Ei niinkään ulkokuoresta.


      • Lisäänpä tähän
        ol_io kirjoitti:

        Varmaan tohon syyllistyy ihmiset ympäri maailman, siis ihan irl eikä vain näillä palstoilla. Olen mä itsekin törmännyt siihin, että musta ei kaikki ihmiset pidä. Ei millään tavalla. Mutta en mä ole halunnut ottaa siitä mitään päänsärkyä.

        Olen mielessäni tehnyt päätöksen aikoja sitten, että kelle mä en kelpaa en kelpaa. Elämä jatkuu ja mä löydän sen jolle olen ihana itsenäni. Ja niin on käynytkin pariin kertaan.

        Sittenhän pitää vielä osua kohdalle, sekin joka on sulle se ihanin ja oikean tuntuinen ihminen ominaisuuksineen. Tässä helposti menee överiksi ennakkoasenteiden takia monilla. On luotu niin tiukat muotit päähän, ettei nähdä sinne kulissien taakse. Ei uskalleta tai haluta poiketa omista päähän taotuista uskomuksista tai periaatteista hitustakaan.

        Ei ole rohkeutta kohdata se mielenkiintoa herättävä ihminen, koska ekana etsitään ne mahdolliset viat. Sitten jo lannistutaan, kun sillä on hammasraudat tai silmälasit tms minkä voi nähdä positiivisestikin, jos haluaa nähdä.

        Usein kuulee, sen luonne on ihan mahtava, mutta se on niin ruma, vaikka kyseessä ei olis edes oikeasti ruma ihminen, ei vain ole täysin unelmiesi kohteen kaltainen "satuhahmomainen unelma herkku". Ehkä silmä oppisi tykkäämään piirteestä, mutta kun ei käy. Sen pitää olla sen päähäni piirtyneen muotin mukainen, olipa sitä oikeasti olemassa tai ei.

        Noh, iteppä valitset silloin yksin olemisesi. :-) Kyllä mulle on aina ollut helppoa löytää kivasta ihmisestä jotain kaunista. Yleensä ihmisen luonteesta on löytynyt se pääsyy miksi ei yhteiselo onnistu. Ei niinkään ulkokuoresta.

        En nyt lainkaan ymmärrä että mistä sinä puhut.
        Puhut nyt siitä mitä sinä tunnet ja miten suhtaudut asioihin.

        Tässä ketjussa puhuttiin varmaankin siitä miten tähän ketjuun kirjoittavat ihmiset minä mukaanlukien ovat kokeneet "vikoina" itsessään etsiessään kumppania.

        Siinä ei paljon omalla nenällä nököttävät vaaleanpunaiset lasit auta jos MUUT IHMISET eivät pidä samoja laseja.

        Ja kyllä minullakin on kriteerini, tosin aika vähäiset sanalla sanoen ja niile on aika hyvä syyt.

        "Elämä jatkuu ja mä löydän sen jolle olen ihana itsenäni. Ja niin on käynytkin pariin kertaan"

        Newsflash!
        Kaikille ei käy näin. He joutuvat elämään siinä toisessa todellisuudessa josta sinulla ei nähtävästi ole tietoakaan.


      • Lisäänpä tähän kirjoitti:

        "No se on niiden ongelma, jotka niistä asioista ongelmia tekee. Pikkasen avautumista asioille eikä niin ahdasmielistä muotittelua, johan on elämä heti paljon kivempaa. :-) Toki joku on aina myös se ongelmien kohde, osin myös siksi että alistuu olemaan. "

        Ei ole lainkaan ymmärrystä mitä sinä selität tässä.
        Ongelma niille muille vai sille jolla tuo vika on?
        Ongelma se voi olla jos keskimäärin ihmiset hakevat parisuhdemarkkinoilla jotakuta jolla ei ole tuota tiettyä vikaa joka tuon henkilö omaa. Täten tämä henkilö ei välttämättä löydä helposti kumppania jos ollenkaan.

        Tämän takia joillakin on suunnattoman paljon kumppani vaihtoehtoja sekä lukuisia kumppaneita ja toisilla ei oikeastaan ollenkaan.

        "Mäkin olen monen ihmisen mielestä tylsän näköinen, tylsä kirjoittaja, tylsä luonne jne. Mutta mulla on silti aina käynyt flaksi eli noinhan se silloin menee. Yksi tykkää yhdestä ominaisuudesta josta toinen ei ehkä niinkään. :-)"

        Kaikilla ei käy tuollaista "flaksia".
        Loppu on tylsää lässytystä että "jos joku ei tykkää niin joku toinen tykkää" aivan kuin homma olisi aina fifty-fifty mutta entäs jos se on 90/10 ja noita ominaisuuksia tai vikoja onkin useampi?
        Se onko minulla tai sinulla käynyt "flaksi" nyt vain ei sinällään riitä todistamaan yhtään mitään.

        "Jostainhan se tulee, että toiset saa ja toiset ei millään, vaikka ne olis kaiken järjen mukaan ihan samalla ponnistusviivalla. "

        Nin, niitä kutsutaan juuri niiksi "vioiksi".

        Minulla on arvaus mihin suuntaan tämä keskustelu on menossa ja viittasinkin siihen tuossa "olet katkera" jne. osuudessani. Katsotaan miten käy.

        Onhan se molempien ongelma. Niiden jotka asioista tekee ongelmia. Joskus on vaan oltava valmis hyväksymään erinäisiä asioita ja/tai tehtävä omat suunnitelmat ja toteuttaa ne sitten, meni syteen tai saveen.

        Eihän se helppoa aina olekkaan, se parin löytyminen. Mutta aina vaan vaikeemmaksi se käy, jos ei ole realiteettiä siitä mitä ihminen on. Isolla osalla kirjoittajista tuntuu olevan ihan epäsuhtaiset käsitykset joko oamsta surkeudestaan ja huonoudestaan versus muut ihmiset tai yliruuret luulot omasta erinomaisuudestaan.

        Eihän silloin ihan helppoa ole kohdata ketään. Masiksessa varsinkaan ei edes nää, vaikka se oikea seisoisi suoraan edessäsi, sitä vaan käpertyy itteensä.

        Kaikilla ei käy flaksi, varsinkaan jos lannistuu jo alkumetreillä. :-)

        Noh se nyt vaan on taivahan tosi että pitää oppia hyväksymään, ettei kelpaa kaikille. Miten mulla ei ole tämän asian kanssa ollut koskaan ongelmaa? Ehkä mä oivalsin sen jo alaluokilla, kun tuli saatua köniin ja en kelvannut kaikkien piireihin. Mutta ei se ole vakavaa. Sen voi kääntää voitoksikin, jos osaa.

        Niinno tylsää tai ei, niin joku ei tykkää ja joku tykkää sitten kahta kauheemmin. Nähty ja koettu. Väitän, että näillä palstoilla esimerkiksi on monia miehiä, jotka ei ikinä missään tilanteessa alkaisi olemaan mun kanssani. Koska mä en ole mitenkään päin heistä mielenkiintoinen, mutta sitten taas mun kumppanini mielestä mä olen ihana.

        Johan tuokin kertoo kieltään. Yksi tykkää ja yksi ei. Eihän tyykkääjiä tarvita, kun yksi ja siitä voi syntyä elämän kestävä hyvä suhde. Miksi voittokertoimet pitäis olla yhtä hyvät, kun ne häviäjä kertoimet? Harvoin ne on kellään fifty-fifty. Edes sillä joka luulee, että sillä ainakin olis.

        Kyllä se mulle riittää todistamaan, että kun ei anna periksi, vaikka maailma talloo. Niin voi olla onnellinenkin. Ei vaan pidä lähteä ihmisten hullutuksiin mukaan niin helposti.

        Sä näet asiat ihmisissä vikoina, mä ominaisuuksina. En tiedä voidaanko me jatkaa tästä syystä keskustelua, koska me suhteudutaan erilailla näihin asioihin. Tai toki voidaan, mutta hyödyttääkö se jos toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä? Vika on asia, joka tekee jostain rikkinäisen.

        Oletko sinä rikki, vaikka sulla on omat ominaisuutesi? Voiko joku tykätä rikkinäisestä esineestä? Entäs ihmisestä? Sun mielestä?

        Voisitko sä tykätä jostain viallisesta tai rikkinäisestä esineestä tai ihmisestä?


      • Lisäänpä tähän kirjoitti:

        En nyt lainkaan ymmärrä että mistä sinä puhut.
        Puhut nyt siitä mitä sinä tunnet ja miten suhtaudut asioihin.

        Tässä ketjussa puhuttiin varmaankin siitä miten tähän ketjuun kirjoittavat ihmiset minä mukaanlukien ovat kokeneet "vikoina" itsessään etsiessään kumppania.

        Siinä ei paljon omalla nenällä nököttävät vaaleanpunaiset lasit auta jos MUUT IHMISET eivät pidä samoja laseja.

        Ja kyllä minullakin on kriteerini, tosin aika vähäiset sanalla sanoen ja niile on aika hyvä syyt.

        "Elämä jatkuu ja mä löydän sen jolle olen ihana itsenäni. Ja niin on käynytkin pariin kertaan"

        Newsflash!
        Kaikille ei käy näin. He joutuvat elämään siinä toisessa todellisuudessa josta sinulla ei nähtävästi ole tietoakaan.

        Yksikin erilainen näkemys voi avata parin muunkin silmät. Eli mun ajatukset voi auttaa jotain toistakin, usko tai älä usko. :-) Ja jos ei avaa, niin miksi mun pitäisi olla kuten muut, kun en kerta ole?

        Yksin olemisesta mulla on paljonkin tietoa. Syrjään heitettynä olemiseta mulla on paljon tietoa. Siitä yksinolemisen tuskastakin on paljon tietoa. On olemassa tienristeys josta itse voi ja pitää valita kumpaa tietä lähtee kulkemaan.

        Sitä jonne muut tuuppaa vai sitä mikä voi vaatia ponnisteluja jotta eteneminen jatkuu. Mut valinta on aina oma loppujen lopuksi.


      • ol_io kirjoitti:

        Yksikin erilainen näkemys voi avata parin muunkin silmät. Eli mun ajatukset voi auttaa jotain toistakin, usko tai älä usko. :-) Ja jos ei avaa, niin miksi mun pitäisi olla kuten muut, kun en kerta ole?

        Yksin olemisesta mulla on paljonkin tietoa. Syrjään heitettynä olemiseta mulla on paljon tietoa. Siitä yksinolemisen tuskastakin on paljon tietoa. On olemassa tienristeys josta itse voi ja pitää valita kumpaa tietä lähtee kulkemaan.

        Sitä jonne muut tuuppaa vai sitä mikä voi vaatia ponnisteluja jotta eteneminen jatkuu. Mut valinta on aina oma loppujen lopuksi.

        Ehkä se oma todellisuuden kokeminen vaatii joskus jonkun ulkopuolisen joka herättää näkemään todellisen todellisuuden. ;-) Mut nymmä meen. Ei jaksa jankuttaa.

        Pitäkää simmut auki ja mieli avoimena. :-)


      • Lisäänpä tähän
        ol_io kirjoitti:

        Onhan se molempien ongelma. Niiden jotka asioista tekee ongelmia. Joskus on vaan oltava valmis hyväksymään erinäisiä asioita ja/tai tehtävä omat suunnitelmat ja toteuttaa ne sitten, meni syteen tai saveen.

        Eihän se helppoa aina olekkaan, se parin löytyminen. Mutta aina vaan vaikeemmaksi se käy, jos ei ole realiteettiä siitä mitä ihminen on. Isolla osalla kirjoittajista tuntuu olevan ihan epäsuhtaiset käsitykset joko oamsta surkeudestaan ja huonoudestaan versus muut ihmiset tai yliruuret luulot omasta erinomaisuudestaan.

        Eihän silloin ihan helppoa ole kohdata ketään. Masiksessa varsinkaan ei edes nää, vaikka se oikea seisoisi suoraan edessäsi, sitä vaan käpertyy itteensä.

        Kaikilla ei käy flaksi, varsinkaan jos lannistuu jo alkumetreillä. :-)

        Noh se nyt vaan on taivahan tosi että pitää oppia hyväksymään, ettei kelpaa kaikille. Miten mulla ei ole tämän asian kanssa ollut koskaan ongelmaa? Ehkä mä oivalsin sen jo alaluokilla, kun tuli saatua köniin ja en kelvannut kaikkien piireihin. Mutta ei se ole vakavaa. Sen voi kääntää voitoksikin, jos osaa.

        Niinno tylsää tai ei, niin joku ei tykkää ja joku tykkää sitten kahta kauheemmin. Nähty ja koettu. Väitän, että näillä palstoilla esimerkiksi on monia miehiä, jotka ei ikinä missään tilanteessa alkaisi olemaan mun kanssani. Koska mä en ole mitenkään päin heistä mielenkiintoinen, mutta sitten taas mun kumppanini mielestä mä olen ihana.

        Johan tuokin kertoo kieltään. Yksi tykkää ja yksi ei. Eihän tyykkääjiä tarvita, kun yksi ja siitä voi syntyä elämän kestävä hyvä suhde. Miksi voittokertoimet pitäis olla yhtä hyvät, kun ne häviäjä kertoimet? Harvoin ne on kellään fifty-fifty. Edes sillä joka luulee, että sillä ainakin olis.

        Kyllä se mulle riittää todistamaan, että kun ei anna periksi, vaikka maailma talloo. Niin voi olla onnellinenkin. Ei vaan pidä lähteä ihmisten hullutuksiin mukaan niin helposti.

        Sä näet asiat ihmisissä vikoina, mä ominaisuuksina. En tiedä voidaanko me jatkaa tästä syystä keskustelua, koska me suhteudutaan erilailla näihin asioihin. Tai toki voidaan, mutta hyödyttääkö se jos toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä? Vika on asia, joka tekee jostain rikkinäisen.

        Oletko sinä rikki, vaikka sulla on omat ominaisuutesi? Voiko joku tykätä rikkinäisestä esineestä? Entäs ihmisestä? Sun mielestä?

        Voisitko sä tykätä jostain viallisesta tai rikkinäisestä esineestä tai ihmisestä?

        "Sä näet asiat ihmisissä vikoina, mä ominaisuuksina. En tiedä voidaanko me jatkaa tästä syystä keskustelua, koska me suhteudutaan erilailla näihin asioihin. Tai toki voidaan, mutta hyödyttääkö se jos toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä? Vika on asia, joka tekee jostain rikkinäisen. "

        Todellakin puhutaan eri asioista.

        Eihän tässä puhuta siitä miten sinä tai minä suhtaudutaan näihin ominaisuuksiin vaan siihen miten NE MUUT IHMISET näkevät noita "vikoina".

        "Kyllä se mulle riittää todistamaan, että kun ei anna periksi, vaikka maailma talloo. Niin voi olla onnellinenkin. Ei vaan pidä lähteä ihmisten hullutuksiin mukaan niin helposti. "

        Sinun ongelmasi on se että uskot liian hyvää kun sinulle itsellesi on käynyt onni.

        "Oletko sinä rikki, vaikka sulla on omat ominaisuutesi? Voiko joku tykätä rikkinäisestä esineestä? Entäs ihmisestä? Sun mielestä?"

        Sillä mitä minä ajattelen ei ole näissä asioissa paljon väliä. Maailma ei pelastu vaikka kuinka ajattelisin näitä vain ominaisuuksina.


      • Lisäänpä tähän
        ol_io kirjoitti:

        Yksikin erilainen näkemys voi avata parin muunkin silmät. Eli mun ajatukset voi auttaa jotain toistakin, usko tai älä usko. :-) Ja jos ei avaa, niin miksi mun pitäisi olla kuten muut, kun en kerta ole?

        Yksin olemisesta mulla on paljonkin tietoa. Syrjään heitettynä olemiseta mulla on paljon tietoa. Siitä yksinolemisen tuskastakin on paljon tietoa. On olemassa tienristeys josta itse voi ja pitää valita kumpaa tietä lähtee kulkemaan.

        Sitä jonne muut tuuppaa vai sitä mikä voi vaatia ponnisteluja jotta eteneminen jatkuu. Mut valinta on aina oma loppujen lopuksi.

        "Mut valinta on aina oma loppujen lopuksi. "

        No PAS-KAT on!

        Jos sulla on joku ominaisuus jonka muut kokee viaksi niin yksin saat töllöttää.

        Siinä ei oma mielen availu auta.


      • para bellum
        Lisäänpä tähän kirjoitti:

        Ja tuohon esimerkkiin tuosta kohteliaisuudesta ei auta mikään järkeily koska naiset esimerkiksi tulkitsevat tuota asiaa TUNTEELLA siinä tilanteessa.

        Ei paljon auta siinä sanoa että ei ole epävarma jne. jos nainen TUNTEE niin miehestä.

        Peli on pelattu ja siinähän yrität kuvitella omat ominaisuutesi niin hemmetin hienoiksi eikä "vioiksi" kun rukkaset lämäistään käteesi ei yhdesti vaan monta monituista kertaa.

        Tietysti ovat ne urvelot mm. palstalla jotka väittävät ettei vika voi olla tuossa ominaisuudessa koska sehän on tosi hieno ominaisuus yms. skeidaa. ja alkavat etsiä sinusta jotain "todellisia" vikoja luonteessa tai ehkä ulkonäössä.

        Sellaisia ihmiset ovat mm. täällä palstalla useimmiten jos joku kertoo mitä "vikaa" heissä voisi olla.
        Esimerkkinä sitten naiset/mies väittävät etteivät ole lainkaan pinnallisia tai joku mies väittää että naiset eivät ole ja vika on sen henkilön omissa ajatuksisa tai jossain muussa.
        Tällaisia väittelyitä näkee täällä palstalla aika ajoin joissa sitä joka uskalsi esittää ja löytää jonkun "vian" itsestään miksei kelpaa toiselle sukupuolelle nähtävästi omaa liudan muitakin "vikoja" näiden palstaraatilaisten mielestä.

        Tähän syyllistyy myös ihan rekatut nikit.

        Näihin liittyy sitten nämä "olet katkera", "olet luuseri", "katso peiliin" tyyppiset kommentaarit koska ei uskalleta kohdata sitä tosiasiaa että kriteerit joilla ihmiset hakevat toista ihmistä eivät välttämättä kestä päivänvaloa koska nuo "viat" todellakin nähdään vikoina vaikkeivät sellaisia olisikaan varsinaisesti.

        Tuo on kyllä totta, että esim. kohteliaisuutta ei kannata korostaa naisen iskennässä. Kohteliaisuudenkin voi ymmärtää monella tavalla, ja se miten monet miehet sen ymmärtävät, ei auta naisen saamisessa juurikaan. Ei kenellekään tarvitse vit*uilla, mutta sellainen vääränlainen selkärangaton vatkulointi ei viehätä naisia pätkääkään.


      • Lisäänpä tähän kirjoitti:

        "Sä näet asiat ihmisissä vikoina, mä ominaisuuksina. En tiedä voidaanko me jatkaa tästä syystä keskustelua, koska me suhteudutaan erilailla näihin asioihin. Tai toki voidaan, mutta hyödyttääkö se jos toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä? Vika on asia, joka tekee jostain rikkinäisen. "

        Todellakin puhutaan eri asioista.

        Eihän tässä puhuta siitä miten sinä tai minä suhtaudutaan näihin ominaisuuksiin vaan siihen miten NE MUUT IHMISET näkevät noita "vikoina".

        "Kyllä se mulle riittää todistamaan, että kun ei anna periksi, vaikka maailma talloo. Niin voi olla onnellinenkin. Ei vaan pidä lähteä ihmisten hullutuksiin mukaan niin helposti. "

        Sinun ongelmasi on se että uskot liian hyvää kun sinulle itsellesi on käynyt onni.

        "Oletko sinä rikki, vaikka sulla on omat ominaisuutesi? Voiko joku tykätä rikkinäisestä esineestä? Entäs ihmisestä? Sun mielestä?"

        Sillä mitä minä ajattelen ei ole näissä asioissa paljon väliä. Maailma ei pelastu vaikka kuinka ajattelisin näitä vain ominaisuuksina.

        No sitten ne näkee ne "vikoina" so what? Jos nyt rekka ajaa sun ylitsesi, niin mitä sä sillekkään mahdat sen enempää, kun sille et joku näkee sun ominaisuudet vikoina? Mitä se jossittelu sitten enää auttaa, jos olisin jos tekisin, jos ja jos. Kävi mikä kävi.

        Mä kyllä optimistisesti väitän, että maapallolla on niin paljon ihmisiä, että millään ilveellä kaikki MUUT ei näe sua ja sun ominaisuuksiasi vikoina. "Sä" vaan etsit liian pienistä ympyröistä sitä jotain. Tai haet seuraasi sieltä missä sun ominaisuudet nähdään vikoina.

        Onko sitä pakko olla niin rajoittunut siinä mielessä itsekkään? Ettei voi mennä kauemmas kalaan tai tuoda ominaisuuksiaan hyvässä valossa esille. Olemalla sinut ittensä kanssa.

        Ehkä minä uskon liian hyvää, mutta en mäkään usko, että oisin vielä tänäänkään kenenkään kanssa parisuhteessa, jos en olis itse nostanut itseäni ylös tuosta skeptisyyden kuopasta muita ihmisiä kohtaan. Ei mua kukaan olis tullut kotoa hakemaan ja valanut muhun uskoa, jos en olis itse alkanut uskomaan itseeni ja mahdollisuuksiini. :-)

        Omalla asenteella on iso merkitys.

        Noh ehkä ei maailmaa tarvikkaan pelastaa, kun nyt ees oman nahkansa kanssa oppis olemaan tasapainossa. :-)


      • Lisäänpä tähän kirjoitti:

        "Mut valinta on aina oma loppujen lopuksi. "

        No PAS-KAT on!

        Jos sulla on joku ominaisuus jonka muut kokee viaksi niin yksin saat töllöttää.

        Siinä ei oma mielen availu auta.

        Muut? Mitenkä monet muut? Mietis miten paljon maailmassa on potentiaalisia kumppaneita, jos vaan itse uskaltaa mennä eteenpäin eikä jää sänkyyn mököttämään. :-)

        Kyllä se oman mielen availu just auttaa, jos joku auttaa. Jos sä nyt heität hanskat naulaan ja alat itsekin inhoamaan itsees, niin se ei ainakaan auta sua. lannistuttaa vaan ja saa passiiviseksi vinkujaksi. Joka kuvittelee, ettei maailmassa kukaan voisi tykätä juuri susta. Camoon. :-)

        Laput pois silmiltä ja pää pois pensaasta.


      • Lisäänpä tähän
        ol_io kirjoitti:

        No sitten ne näkee ne "vikoina" so what? Jos nyt rekka ajaa sun ylitsesi, niin mitä sä sillekkään mahdat sen enempää, kun sille et joku näkee sun ominaisuudet vikoina? Mitä se jossittelu sitten enää auttaa, jos olisin jos tekisin, jos ja jos. Kävi mikä kävi.

        Mä kyllä optimistisesti väitän, että maapallolla on niin paljon ihmisiä, että millään ilveellä kaikki MUUT ei näe sua ja sun ominaisuuksiasi vikoina. "Sä" vaan etsit liian pienistä ympyröistä sitä jotain. Tai haet seuraasi sieltä missä sun ominaisuudet nähdään vikoina.

        Onko sitä pakko olla niin rajoittunut siinä mielessä itsekkään? Ettei voi mennä kauemmas kalaan tai tuoda ominaisuuksiaan hyvässä valossa esille. Olemalla sinut ittensä kanssa.

        Ehkä minä uskon liian hyvää, mutta en mäkään usko, että oisin vielä tänäänkään kenenkään kanssa parisuhteessa, jos en olis itse nostanut itseäni ylös tuosta skeptisyyden kuopasta muita ihmisiä kohtaan. Ei mua kukaan olis tullut kotoa hakemaan ja valanut muhun uskoa, jos en olis itse alkanut uskomaan itseeni ja mahdollisuuksiini. :-)

        Omalla asenteella on iso merkitys.

        Noh ehkä ei maailmaa tarvikkaan pelastaa, kun nyt ees oman nahkansa kanssa oppis olemaan tasapainossa. :-)

        "Omalla asenteella on iso merkitys.

        Noh ehkä ei maailmaa tarvikkaan pelastaa, kun nyt ees oman nahkansa kanssa oppis olemaan tasapainossa. :-) "

        Sillä pelastamisella ei välttämättä ole väliä jos ne muut ihmiset eivät välitä sinun asenteestasi vain niistä vioistasi.

        Puhumme edelleen eri asioista jota et ollenkaan ymmärrä.

        "
        Ehkä minä uskon liian hyvää, mutta en mäkään usko, että oisin vielä tänäänkään kenenkään kanssa parisuhteessa, jos en olis itse nostanut itseäni ylös tuosta skeptisyyden kuopasta muita ihmisiä kohtaan. Ei mua kukaan olis tullut kotoa hakemaan ja valanut muhun uskoa, jos en olis itse alkanut uskomaan itseeni ja mahdollisuuksiini. :-)"

        Hellitä vähän tuota "minä, minun, minua" asennetta.

        Ehkä auttaa ymmärtämään sitten muita ihmisiä jatkossa jotka kyllä yrittää aivan yhtä kovasti kuin sinäkin, mutta eivät onnistu.

        Se ei ole sitä paitsi skeptisyyttä vaan ikävasti totta.

        Joku päivä huomaat, tosin ehkä toivon että saat elää tuossa pumpulilinnassasi (kuten monet naiset tekevät heidän etujensa vuoksi parinsuhdemarkkinoilla) elämäsi loppuun asti uskoen hyvää.

        Harmi vain että se sitten menee niin että kuvittelet että se on ihmisestä itsestään kiinni löytääkö vai ei.

        Se on sitä moraalisen ylemmyyden tunnetta omasta onnesta joka on mukamas ansaittu jollakin "asenteella".

        Kannattaa lukea ylempää kirjoitukseni itsetunnosta ja kannustuksesta muuten ettet kuvittele että minulla olisi joku "asenneongelma".
        En vain kattele maailmaa ja ihmisiä enää minkään pinkkien lasien läpi koska viat ovat vikoja ihmisille jos heillä on vain itsellään asiat toisin ja valinnanvaraa.

        Varsinkin juuri naiset ovat tällaisia miesten kanssa.


    • moniongelmaine-N

      Vikoja ja puutteita minussa:
      - ylipainoa on ainakin 30 kg. Ei haittaa (vielä ainakaan) terveyttä tai jaksamista
      - en ole siro ja sopusuhtainen enkä erityisen kaunis. Terveys kuitenkin OK
      - en tarvitse miestä rahan tai nikkarointien takia, koska pärjään itsekin
      - olen yksinhuoltaja. Vielä menee muutamia vuosia ennen kuin lapset muuttaa
      - vapaa-ajanpuutetta, joten milloin edes näkisin miestä? Aina töissä, kotihommissa tai lasten kanssa.
      - en osaa tuoda hyviä puoliani esille
      - en osaa flirttailla tai vokotella miehiä
      - en osaa hypellä seksisuhteesta toiseen, vaan elän selibaatissa
      - itsetunto on hyvä normaalielämässä (työssä ja kotona), mutta tilanteissa, joissa pitäisi tehdä vaikutus ulkonäöllä, niin menen täysin lukkoon. En edes kehtaa katsella jossain baarissa miehiä kuin vaan vaivihkaa
      - kaveripiiri on pienentynyt. Sosiaaliset kontaktit töissä ja lasten kautta tai sitten sättipalstoilla
      - en käytä alkoholia
      - en viihdy anniskeluravintoloissa

    • Turun mies

      - Hieman erakkoluonne. En viihdy baareissa. Tutustun aika vaikeasti uusiin ihmisiin ja avaudun aika hitaaseen tahtiin asioistani.

      - Hieman omituinen huumorintaju. Kun kohdalle osuu joku, jolla on samanlainen huumorintaju, on todella hauskaa tiedossa, mutta jotkut herkkänahkaisemmat ovat pitäneet ilkeänä. :(

      - Liian vahva halu saada tehtyä kaikki läheiset ihmiset onnellisiksi,

      - Siedän todella paljon skeidaa, jos ihminen on läheinen, joten saatan helposti jäädä "kynnysmatoksi". Muutoin olen "piru merrassa" jos sukset menevät jonkun kanssa ristiin.

      - Olen hyvin järki-ihminen ja harkitsen asiat tarkkaan, joten minulle on vaikeaa käsitellä joidenkin ihmisten äkkinäisiä negatiivisia tunteenpurkauksia ja niiden yhteydessä sanottuja asioita, koska vaistomaisesti pidän niitä pitkään harkittuina kannanottoina. Varsinkin se, että tullaan kerta toisensa jälkeen sanomaan, että "en mä tarkoittanut", murentaa äkkiä luottamuksen.

      - Olen aina ollut huono puhumaan asioistani, mistä syystä suhteissani mua on joskus syytetty tunnekylmäksikin. Siitä olen loukkaantunut todella pahastikin, koska oikeasti olen hyvin empaattinen ja saatan jopa jättää puhumatta asioista "säästääkseni" toisen tunteita. Mikä on myös yksi vika..

      Pieni taipumus passiivisagressioon lienee se suurin vika, jota pyrin itsessäni korjaamaan..

    • - et ole pienimunainen vaan keskiverto kokoinen.
      - jos et tarvi autoa ni mitä sitten
      - absolutismi on joittenkin mielestä iso plussa
      - 40 on uus 30 nykysin.

      • siis tää oli tarkoitettu aloittajalle.


    • ??

      Aha? Vai niin.

    • kaaleppikakkonen

      Tsekataan suhteessa suhun:

      - Lievä psoriasis, joka tosin pysyy lääkkein kurissa.
      Mulla on astma. Ei se mua haittaa, mutta ei musta oo urheilijaks.

      - kaverittomuus ja yksinäisyys
      Mulla ei oo kavereita enkä niitä kaipaakaan.

      - Kokemattomuus p/s sektorilla
      No jotain kokemusta on. Ja kokemuksesta voin sanoa; ei oo hintansa väärtiä hommaa...

      - Pienituloisuus ja alhainen koulutustaso
      Kohtuullinen koulutustaso, tulot keskiluokkaa. Varallisuutta on.

      - Pieni munaisuus ( erektiossa vain 14 senttinen)
      Normi nakki, luulen. Riittää kyllä mulle... vaikka oishan se mielenkiintosta omata joku 30 senttinen jorma, pääsis pornofilkkoihin...

      - Autottomuus
      Auto on. Vanha ja halpa. Ostan tarvittaessa uuden ja paremman. Mutta jos sitä nainen vaatii niin myyn tuonkin ja siirryn bussikyytiin. Akat jotka on autojen perään on ihan joutavia.

      - Sisäänpäinkääntyneisyys
      Minäkin olen, ja tulen ihan hyvin toimeen itseni kanssa.

      - Absolutismi ( tämäkin luetaan suomessa negatiiviseksi asiaksi)
      Käytännössä sama juttu. Kyllä mää terassilla pari ölviä voin ottaa mutta kännääminen ei nappaa.

      - Liian vanha ( 40 )
      Jonnin verran alle.

      - Matkailemattomuus
      On sitä reissattu. Mutta en ymmärrä mitä sillä on tekemistä yksinäisyyden tai parisuhteiden kanssa?

      - Heikko itsetunto
      Kyllä multa itsetuntoa löytyy.

      Lisäksi:
      - olen pätkä
      - tukka lähtee
      - en ole mikään Roger Moore

      En ole täydellinen, mutta ei se mua haittaa. Jos haittaa jotakuta muuta niin se on hänen ongelmansa.

    • helpompimuitaarvos..
    • toivotn

      Listani on pitkä kun nälkävuosi.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe