Maantiepyörä mielessä

kunnon pyöräkö?

Mitäs mieltä tästä pyörästä ja onko kenelläkään tästä saksalaismyyjästä kokemuksia? Onko tuossa pyörässä jotain heikkoja kohtia jotta kannattaisi jättää kauppaan. On ilmeisesti ainakin menestynyt hyvin kolmen saksalaisen fillarilehden testeissä jos tuosta linkistä oikein ymmärsin. Etsin siis ensimmäistä maantiepyörääni lenkkikäyttöön kesällä eli niistä ei ole mitään kokemusta. Ilmeisesti ulkomailta saisi halvemmalla kuin Suomesta. Koko 56 cm varmaankin sopisi parhaiten koska pituuteni on 182 cm.

http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46868/r1-4-0.html

33

819

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feltti

      Osta mieluummin joku laadukas fitnesspyörä Kuten esim. Kova tai Felt. Sellaisella voit ajaa muutakin kuin lenkkiä kesäkelissä. Pukinsarvitanko on tosi huono yleiskäytössä. Joutuu selkä vääränä istumaan.

      • Joo, siis ei

        Nimimerkki "feltti" on joko tyhmä tai provo. Ajoasento on kolmen pisteen yhtälö: satula, keskiö ja tanko. Droppi itseasiassa mahdollistaa hieman pystymmän ajoasennon kuin fitness pyörien suora tanko.


      • 33

        Osta mieluummin joku laadukas fitnesspyörä Kuten esim. Kova tai Felt. Sellaisella voit ajaa muutakin kuin lenkkiä kesäkelissä. Pukinsarvitanko on tosi huono yleiskäytössä. Joutuu selkä vääränä istumaan

        Hehe heh ! Jos pyöräilytietosi ovat tuota luokkaa, on viisasta että menet Esson baariin höpöttämään !


      • käsittämätöntä käytö

        En ymmärrä käytöstä tällä foorumilla. Jos joku kysyy jostain pyörästä, alkaa sadella vastauksia vain niiltä, joiden mielestä kyseinen pyörätyyppi ei ole sopiva, hyvä, oikea tms. Jos kysyt hybridistä, alkavat crossaristit tylyttämään. Ja sama näköjään on asian laita kun kysyy maantiepyörästä.

        Tämän foorumin käyttökelpoisuus vesitetään kokonaan mainitunlaisen käyttäytymisen takia. Jos yrität viestien otsikon perusteella etsiä itseäsi kiinnostavia aiheita, onkin vastassa vain aiheesta mitään ymmärtämättömien kommentteja.

        Täysin asiatonta käytöstä.


      • toi alotti
        käsittämätöntä käytö kirjoitti:

        En ymmärrä käytöstä tällä foorumilla. Jos joku kysyy jostain pyörästä, alkaa sadella vastauksia vain niiltä, joiden mielestä kyseinen pyörätyyppi ei ole sopiva, hyvä, oikea tms. Jos kysyt hybridistä, alkavat crossaristit tylyttämään. Ja sama näköjään on asian laita kun kysyy maantiepyörästä.

        Tämän foorumin käyttökelpoisuus vesitetään kokonaan mainitunlaisen käyttäytymisen takia. Jos yrität viestien otsikon perusteella etsiä itseäsi kiinnostavia aiheita, onkin vastassa vain aiheesta mitään ymmärtämättömien kommentteja.

        Täysin asiatonta käytöstä.

        Sano se nimimerkille alkup. maantiepyöräilijä, foorumin viralliselle besserwisserille.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        toi alotti kirjoitti:

        Sano se nimimerkille alkup. maantiepyöräilijä, foorumin viralliselle besserwisserille.

        Kun on kokemusta, voi sitä jakaa muillekkin. Minusta on kuitenkin tärkeintä, että foorumia hallinneet roskahybridihopottajat on saatu pois.


      • käsittämätöntä käytö
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Kun on kokemusta, voi sitä jakaa muillekkin. Minusta on kuitenkin tärkeintä, että foorumia hallinneet roskahybridihopottajat on saatu pois.

        Esimerkiksi viime aikoina vilkkaan keskustelun kohteena olleen 'uusi pyörä' otsikon alla harrastamasi postaukset muistuttavat enemmänkin käännytystyötä kuin kokemuksen jakamista. Ja miinusta satelee kun toimiisi kyllästyneet ilmaisevat mielipiteensä. Kehottaisin, että lopetat moisen häirinnän. Ihmisillä on tässä maassa vapaus valita minkälaisella pyörällä haluavat ajaa.

        Jaa kokemustasi siellä, missä sille mahdollisesti on käyttöä, eli maantiepyöriä ja cyclokrossareita käsittelevissä topiceissa. Mutta lopeta häirintä asiattomine kommentteinesi hybrideistä kiinnostuneiden topiceissa.


      • komppaan
        käsittämätöntä käytö kirjoitti:

        Esimerkiksi viime aikoina vilkkaan keskustelun kohteena olleen 'uusi pyörä' otsikon alla harrastamasi postaukset muistuttavat enemmänkin käännytystyötä kuin kokemuksen jakamista. Ja miinusta satelee kun toimiisi kyllästyneet ilmaisevat mielipiteensä. Kehottaisin, että lopetat moisen häirinnän. Ihmisillä on tässä maassa vapaus valita minkälaisella pyörällä haluavat ajaa.

        Jaa kokemustasi siellä, missä sille mahdollisesti on käyttöä, eli maantiepyöriä ja cyclokrossareita käsittelevissä topiceissa. Mutta lopeta häirintä asiattomine kommentteinesi hybrideistä kiinnostuneiden topiceissa.

        Samaa mieltä!!!

        Jos joku on kiinnostunut hybridistä, hän ei halua tietoa
        a) siitä että kaikilla pitää olla cc tai maantiepyörä
        b) siitä että hybridien myyjät "ovat huijareita"
        c) siitä että sinä tiedät kaiken paremmin.

        Ja kun kysytään kokemuksia jostain pyörästä, vastausten pitäisi olla kokemuksia ko. pyörästä eikä jostain ihan muusta. Jos sulla ei ole kokemuksia, ole vastaamatta. Pliis...


      • Joo, siis ei
        komppaan kirjoitti:

        Samaa mieltä!!!

        Jos joku on kiinnostunut hybridistä, hän ei halua tietoa
        a) siitä että kaikilla pitää olla cc tai maantiepyörä
        b) siitä että hybridien myyjät "ovat huijareita"
        c) siitä että sinä tiedät kaiken paremmin.

        Ja kun kysytään kokemuksia jostain pyörästä, vastausten pitäisi olla kokemuksia ko. pyörästä eikä jostain ihan muusta. Jos sulla ei ole kokemuksia, ole vastaamatta. Pliis...

        Ei se ihannoinkaan ole. Jos haet kokemuksia urheiluautosta ja kysyt onko Volvon jakeluauto kiva siihen tarkoitukseen, niin kyllä silloin on kohtuullista ohjata katselemaan Porscheja. Hybridi on lähinnä kauppiaan kusetusta.


      • käsittämätöntä käytö
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Ei se ihannoinkaan ole. Jos haet kokemuksia urheiluautosta ja kysyt onko Volvon jakeluauto kiva siihen tarkoitukseen, niin kyllä silloin on kohtuullista ohjata katselemaan Porscheja. Hybridi on lähinnä kauppiaan kusetusta.

        Ei, vaan on.
        Eli onkin puhuttu ongelmasta, missä jonkun halutessa tietoja Porschesta hänelle tyrkytetään sitä Volvoa ja kun Hybridistä, ollaan tuputtamassa kippurasarvea.

        Vaikka olet kuinka varma omasta mielipiteestäsi on se kuitenkin vain sinun mielipiteesi - ei yleispätevä. Keskusteluun kuuluu toisen mielipiteen kunnioittaminen, joka tietyissä kysymyksissä voi edellyttää itseltä hiljaa olemista.

        Nimimerkki 'komppaan' kiteyttää osuvasti tasokkaan ja kaikkia hyödyttävän foorumin pelisäännöt. Vain asiallinen käytös kerää asiaa tuntevien mielipiteitä ja synnyttää kysyjän asiaa eteenpäin vievää keskustelua. Muu vie homman joutavanpäiväiseksi inttämiseksi, jota vain lapsi jaksaa seurata - aikansa.


      • Joo, siis ei
        käsittämätöntä käytö kirjoitti:

        Ei, vaan on.
        Eli onkin puhuttu ongelmasta, missä jonkun halutessa tietoja Porschesta hänelle tyrkytetään sitä Volvoa ja kun Hybridistä, ollaan tuputtamassa kippurasarvea.

        Vaikka olet kuinka varma omasta mielipiteestäsi on se kuitenkin vain sinun mielipiteesi - ei yleispätevä. Keskusteluun kuuluu toisen mielipiteen kunnioittaminen, joka tietyissä kysymyksissä voi edellyttää itseltä hiljaa olemista.

        Nimimerkki 'komppaan' kiteyttää osuvasti tasokkaan ja kaikkia hyödyttävän foorumin pelisäännöt. Vain asiallinen käytös kerää asiaa tuntevien mielipiteitä ja synnyttää kysyjän asiaa eteenpäin vievää keskustelua. Muu vie homman joutavanpäiväiseksi inttämiseksi, jota vain lapsi jaksaa seurata - aikansa.

        Hybridimuoti on ollut hallaa suomalaiselle pyöräilylle. Kauppiaat myyvät pyöriä, jotka eivät sovi mihinkään käyttöön surutta. Sitä saa arvostella ja pitääkin arvostella. Hybridimuotia puolustaa vain kauppias, jolla on varasto täynnä roskaa.


      • järki käteen
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Hybridimuoti on ollut hallaa suomalaiselle pyöräilylle. Kauppiaat myyvät pyöriä, jotka eivät sovi mihinkään käyttöön surutta. Sitä saa arvostella ja pitääkin arvostella. Hybridimuotia puolustaa vain kauppias, jolla on varasto täynnä roskaa.

        Hybridi on paras yleispyörä, joka soveltuu kuntoiluun mutta kestää toisaalta arkiajonkin. Maantiekisoihin ja -harjoitteluun toki sitten maantiepyörä, cyclocrosskisoihin crossari jne. Pyörä on siis valittava käyttötarpeen mukaan ja useimmille hybridi sattuu vain olemaan paras valinta.


      • Joo, siis ei
        järki käteen kirjoitti:

        Hybridi on paras yleispyörä, joka soveltuu kuntoiluun mutta kestää toisaalta arkiajonkin. Maantiekisoihin ja -harjoitteluun toki sitten maantiepyörä, cyclocrosskisoihin crossari jne. Pyörä on siis valittava käyttötarpeen mukaan ja useimmille hybridi sattuu vain olemaan paras valinta.

        Hybridi on pyörien sekasikiö, josta ei ole oikein mihinkään käyttöön. Työmatkapyöräksi hybridi käy lyhyille, alle 20km työmatkoille, jos sattuu olemaan saatavissa hyvä 80-luvun teräsrunkoinen maasturi, josta sellaisen voi kasata itse.

        Suurin osa tänä päivänä hybrideinä myytävistä pyöristä on surkeita trekkingpyöriä. Pahimpia ovat typerät pomppukeppiviritykset. Pyörien ajo-ominaisuudet ovat /C:stä.

        Hybridi on kauppiaalle helppo myydä. Sen takia kauppiaat kusettavat surutta asiakkaitaan. Näitä näkee töissäkin, kun kauppias on tuputtanut täysin käyttöön sopimattoman hybridin ja nyt mietitään lähinnä pyörän vaihtoa. Hybridiä kehuu vain moraalliton kauppias tai joku onneton, joka ei ole koskaan ajanut paremmalla pyörällä.


      • järki käteen
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Hybridi on pyörien sekasikiö, josta ei ole oikein mihinkään käyttöön. Työmatkapyöräksi hybridi käy lyhyille, alle 20km työmatkoille, jos sattuu olemaan saatavissa hyvä 80-luvun teräsrunkoinen maasturi, josta sellaisen voi kasata itse.

        Suurin osa tänä päivänä hybrideinä myytävistä pyöristä on surkeita trekkingpyöriä. Pahimpia ovat typerät pomppukeppiviritykset. Pyörien ajo-ominaisuudet ovat /C:stä.

        Hybridi on kauppiaalle helppo myydä. Sen takia kauppiaat kusettavat surutta asiakkaitaan. Näitä näkee töissäkin, kun kauppias on tuputtanut täysin käyttöön sopimattoman hybridin ja nyt mietitään lähinnä pyörän vaihtoa. Hybridiä kehuu vain moraalliton kauppias tai joku onneton, joka ei ole koskaan ajanut paremmalla pyörällä.

        Hybridin ajo-ominaisuudet on vartavasten optimoitu tavallisen pyöräilijän ajoon, ei siis maantiekilpailuun tai maastoajoon.

        Hybridin pitkä akseliväli vakavoittaa kulkua ja vähentää istuimeen välittyvää tärinää. Tavallisessa ajossa ei tarvitse tehdä äkkinäisiä liikkeitä tai käännöksiä, joten lyhyestä akselivälistä on pääasiassa haittaa.

        Hybridien rengastus on hyväksi havaittu 622 mm halkaisijaltaan ja 40 -5 mm leveydeltään. Tällainen rengas rullaa hyvin kevyenliikenteenväylällä, pito riittää hiekkateillä ja renkaan tilavuus riittää vaimentamaan rotvallien iskut ja kivettyjen katujen aiheuttaman tärinän. Näillä alustoilla maantiepyörän rengastus on liian kapea ja kova, maastopyörän renkaat taas tarpeettoman leveät.

        Crossarissa on joitakin hybridin hyviä ominaisuuksia, mutta hybridin puolesta puhuu mainittu pitempi akseliväli ja hieman leveämmät renkaat. Lisäksi moni pyöräilijä pitää perinteistä ohjaustankoa droppitankoa parempana vaihtoehtona. Droppitangossa on toki monta otevaihtoehtoa, mutta mielestäni ne ovat kaikki liian kapeita, olkapäät joutuu vetämään lähelle vartaloa luonnottomaan asentoon. Toki ilmanvastus on droppitangolla pienempi, mutta sehän ei ole tärkeintä tavallisessa ajossa.


      • Joo, siis ei
        järki käteen kirjoitti:

        Hybridin ajo-ominaisuudet on vartavasten optimoitu tavallisen pyöräilijän ajoon, ei siis maantiekilpailuun tai maastoajoon.

        Hybridin pitkä akseliväli vakavoittaa kulkua ja vähentää istuimeen välittyvää tärinää. Tavallisessa ajossa ei tarvitse tehdä äkkinäisiä liikkeitä tai käännöksiä, joten lyhyestä akselivälistä on pääasiassa haittaa.

        Hybridien rengastus on hyväksi havaittu 622 mm halkaisijaltaan ja 40 -5 mm leveydeltään. Tällainen rengas rullaa hyvin kevyenliikenteenväylällä, pito riittää hiekkateillä ja renkaan tilavuus riittää vaimentamaan rotvallien iskut ja kivettyjen katujen aiheuttaman tärinän. Näillä alustoilla maantiepyörän rengastus on liian kapea ja kova, maastopyörän renkaat taas tarpeettoman leveät.

        Crossarissa on joitakin hybridin hyviä ominaisuuksia, mutta hybridin puolesta puhuu mainittu pitempi akseliväli ja hieman leveämmät renkaat. Lisäksi moni pyöräilijä pitää perinteistä ohjaustankoa droppitankoa parempana vaihtoehtona. Droppitangossa on toki monta otevaihtoehtoa, mutta mielestäni ne ovat kaikki liian kapeita, olkapäät joutuu vetämään lähelle vartaloa luonnottomaan asentoon. Toki ilmanvastus on droppitangolla pienempi, mutta sehän ei ole tärkeintä tavallisessa ajossa.

        Tuo on teknisesti ihan roskaa, mitä kirjoitat. Esimerkiksi huonojen trekkingpyörien alurungot ovat todella kovia ja kurjia ajettavia.

        Ilmeisesti varasto täynnä romua ja pelko perseessä, miten kauppa käy?


      • Kova runko
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Tuo on teknisesti ihan roskaa, mitä kirjoitat. Esimerkiksi huonojen trekkingpyörien alurungot ovat todella kovia ja kurjia ajettavia.

        Ilmeisesti varasto täynnä romua ja pelko perseessä, miten kauppa käy?

        Etuhaarukka on kyllä oltava joustava muuten hakkaa käsille. Mutta takapään jousituksessa luottaisin enemmän renkaisiin ja satulan kiskoihin. Parempi että runko on jäykkä että kestää eikä tule turhia tehohäviöitä. Rungon mukavuus juttua on foorumeilla toisteltu niin paljon että yksinkertaisemmat uskovatkin sen.


      • Blaah_3g
        Kova runko kirjoitti:

        Etuhaarukka on kyllä oltava joustava muuten hakkaa käsille. Mutta takapään jousituksessa luottaisin enemmän renkaisiin ja satulan kiskoihin. Parempi että runko on jäykkä että kestää eikä tule turhia tehohäviöitä. Rungon mukavuus juttua on foorumeilla toisteltu niin paljon että yksinkertaisemmat uskovatkin sen.

        Hybridin joustokeula hakkaa käsille, koska siinä ei ole paluuvaimennusta. Rungon kohtuullinen joustavuus ei aiheuta tehohäviöitä eikä rikkoutumisia.


      • Kova runko
        Blaah_3g kirjoitti:

        Hybridin joustokeula hakkaa käsille, koska siinä ei ole paluuvaimennusta. Rungon kohtuullinen joustavuus ei aiheuta tehohäviöitä eikä rikkoutumisia.

        En puhunut mistään hybridin joustokeulasta. Vaan joustavasta teräs/hiilikuitukeulasta. Rungon kohtuullinen joustavuus ei aiheuta merkittäviä tehohäviöitä se on totta mutta en itse tarvi mitään rungon joustoja. Täysjousto maasturi kyllä löytyy jos maastoon menen.

        Tässä topicissa oli kyllä kyse maantiepyörästä eikä mistään hybridistä(semmoinenkin on kauppapyöränä ok)


      • järki käteen
        Kova runko kirjoitti:

        En puhunut mistään hybridin joustokeulasta. Vaan joustavasta teräs/hiilikuitukeulasta. Rungon kohtuullinen joustavuus ei aiheuta merkittäviä tehohäviöitä se on totta mutta en itse tarvi mitään rungon joustoja. Täysjousto maasturi kyllä löytyy jos maastoon menen.

        Tässä topicissa oli kyllä kyse maantiepyörästä eikä mistään hybridistä(semmoinenkin on kauppapyöränä ok)

        Jäykkien haarukoiden jouston merkitystä liioitellaan. Jäykän etuhaarukan jouston määrä ei nimittäin ole vakio vaan se on verrannollinen sitä kuormittavaan massaan, eli pyöräilijän painoon. Tietty etuhaarukka voi tuntua painavan kuljettajan mielestä joustavalta ja mukavalta, mutta kevyen kuljettajan mielestä kivireeltä. Kyse on siitä, kummalle ajajalle valmistaja on haarukan optimoinut. Turvallisuuden takia todennäköisesti painavammalle (toivottavasti ainakin). Haarukoitahan ei käsittääkseni ole saatavilla eri jäykkyyksillä, eri painoisille ajajille.

        Renkaiden paineiden vähentäminen on paljon tehokkaampi tapa lisätä ajomukavuutta, se toimii kaikenpainoisilla ajajilla. Ja mitä leveämpi rengas, sitä enemmän on ilmatilaa ja säätövaraa alaspäin. Hybridien tyypillisillä renkailla ja paineilla haarukan jouston määrä on mitätön verrattuna renkaan joustoon.


      • Järkikäteenitsellesi
        järki käteen kirjoitti:

        Jäykkien haarukoiden jouston merkitystä liioitellaan. Jäykän etuhaarukan jouston määrä ei nimittäin ole vakio vaan se on verrannollinen sitä kuormittavaan massaan, eli pyöräilijän painoon. Tietty etuhaarukka voi tuntua painavan kuljettajan mielestä joustavalta ja mukavalta, mutta kevyen kuljettajan mielestä kivireeltä. Kyse on siitä, kummalle ajajalle valmistaja on haarukan optimoinut. Turvallisuuden takia todennäköisesti painavammalle (toivottavasti ainakin). Haarukoitahan ei käsittääkseni ole saatavilla eri jäykkyyksillä, eri painoisille ajajille.

        Renkaiden paineiden vähentäminen on paljon tehokkaampi tapa lisätä ajomukavuutta, se toimii kaikenpainoisilla ajajilla. Ja mitä leveämpi rengas, sitä enemmän on ilmatilaa ja säätövaraa alaspäin. Hybridien tyypillisillä renkailla ja paineilla haarukan jouston määrä on mitätön verrattuna renkaan joustoon.

        Hiilikuituhaarukat joustaa maantiepyörässä ihan sen verran kuin tarvii ja loppu jousto tulee muualta. Jouston merkitystä liioitellaan taas tässäkin ketjussa liiaksi. Alkuperäinen kysyjä halusi kommentteja maantiepyörästä eikä mistään läskirengashybridistä


    • ylj

      En tykkää minäkään kilpapyörän tangosta. Mieluummin tavallinen tanko. Olen ajanut molemmilla joten tiedän kyllä.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Minkätyyppinen kilpapyörän tanko on mielestäsi huono? Etkö pidä maastopyöräsi suora tanko vai onko aika-ajopyöräsi aerotanko ollut huono? Ihmiset, jotka valittavat tangosta, ovat yleensä ajaneet väärän kokoisella pyörällä.

        Tiellä tankovaihtoehdoista tavallinen droppi on paras. Ajettaessa rauhallisesti, voi ajaa hyvinkin pystyssä yläotteella. Kun taas vastatuuli puhaltaa, pääsee alas. Ja onhan siinä ne suoran tangonkin antamat vaihtoehdot.


      • Epäurheilullinen

        Olet vaan niin huonokuntoinen ettet ymmärrä hyvän päälle


      • Epäurheilullinen
        Epäurheilullinen kirjoitti:

        Olet vaan niin huonokuntoinen ettet ymmärrä hyvän päälle

        Tarkoitin tuota kilpapyörän tangosta valittajaa


    • jj

      Onpas halpaa saksalaisessa nettikaupassa. Shimanon 105:tä ja ultegraa 800 e:lla eurolla! Samoilla osilla olevasta pyörästä saa kotimaassa maksaa 1400 e. Kuka enää viitsii ostaa Suomesta noilla hinnoilla?

      • Börje 321

        Lyhyt vastaus.. Joku joka ei halua ostaa "saksalaista" tusinapyörää. Kyllä kotimaastakin alkaa löytyä tonnin pintaan ylivuotisia merkkipyöriä 105:lla. Nämä pyörät tosiaan löytyy yleensä liikkeistä eikä netistä. Onhan tuo toki edullinen neljänkympin postikuluillakin sitä en kiellä.

        Ultegran pelkillä vaihtajilla ei kyllä 105:een nähden ole puolellaan kuin lähes pelkkä status ja pieni paino etu (testattu 105 kahvoilla 105 ja Ultegra takavaihtajaa).


      • osat ratkaisee
        Börje 321 kirjoitti:

        Lyhyt vastaus.. Joku joka ei halua ostaa "saksalaista" tusinapyörää. Kyllä kotimaastakin alkaa löytyä tonnin pintaan ylivuotisia merkkipyöriä 105:lla. Nämä pyörät tosiaan löytyy yleensä liikkeistä eikä netistä. Onhan tuo toki edullinen neljänkympin postikuluillakin sitä en kiellä.

        Ultegran pelkillä vaihtajilla ei kyllä 105:een nähden ole puolellaan kuin lähes pelkkä status ja pieni paino etu (testattu 105 kahvoilla 105 ja Ultegra takavaihtajaa).

        No eihän se pyörän merkki ratkaise mitään vaan millaiset osasarjat siinä on. Esim. tuntematon Radon on siis laadukkaampi kuin Felt tai Cube (tunnettuja merkkejä) jos siinä on paremmat osasarjat. Että näin.


      • Runko ratkaisee
        osat ratkaisee kirjoitti:

        No eihän se pyörän merkki ratkaise mitään vaan millaiset osasarjat siinä on. Esim. tuntematon Radon on siis laadukkaampi kuin Felt tai Cube (tunnettuja merkkejä) jos siinä on paremmat osasarjat. Että näin.

        Toivottavasti toi oli (huono) provo. Pyörä on kuitenkin kokonaisuus jossa runko on keskesin tekijä. Huonosta runkosta ei saa hyvää vaikka tekis mitä. Hyvää rungon omaavaa pyörää taas voi parannella osia vaihtavamalla. (Ensimmäistä) pyörää ostavan kannattaa panostaa tasapainoiseen kokokonaisuuteen jotta pääsee heti virittämättä nauttimaan ajosta.


    • Canyon2

      Tuossa on hyvä hinta-laatusuhde. On kyllä ekaksi maantiepyöräksi varmaan tosi hyvä ostos. Sopivaa pyörän kokoa kannattaa laskeskella tarkkaan. Tuosta kaupastakin varmaan voi kysyä neuvoa sähköpostilla. Lukkopolkimiksi suosittelen maastopyörän polkimia. ovat helpompia käytössä kuin maantiepyöräpolkimet. Olen tuosta kaupasta ostanut useamman kerran. Talvella palvelu pelaa parhaiten...

    • Alkup. Maantiepyöräi

      Polkimista olen kyllä eri mieltä. Maantiepolkimien pistekuorma päkiään on pienempi kuin maastopoljinten. Jos pyörä tulee yleispyöräksi, niin maastopoljin ja terekking kenkä on perusteltu. Jos taas lenkki pyöräksi, niin ilman muuta maantiepoljin ja -kenkä.

      Itse käytän Look maantiepoljinta maantiepyörissä ja maasturi sekä crossari on varustettu Wellgon maastopolkimilla. Look'n polkimet ovat yksi esimerkki, miten samasta polkimesta on hyvinkin eri hintaisia versioita. Halvimmat ovat olleet alle 40€ ja kallein versio taitaa olla tällä hetkellä 2500€. Jälkimmäisessä on Polarin tehonmittaus.

      Kenkiä en uskaltaisi ostaa netistä, jos ei ole aikaisemmin kokemusta saman valmistajan kengistä. Kokonumerointi ei useilla merkeillä vastaa ollenkaan normaalia. Fillarimessuilla on usein suomalaisittain hyviä tarjouksia, joten se on varteenotettava paikka ostaa ensimmäiset pyöräilykengät.

    • campagnolo

      Taitaa olla tuossa Saksan pyörässä alumiininen etuhaarukka kun ei puhuta tiedoissa mitään Carbonista.

    • Deda Black Force

      on kyllä carbonforkki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6663
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3895
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2432
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe