Laihdutus 10kg 4kk?

Kesäkuntoon :)

Heippa! Haluaisin tietää et onko 10kg painonpudotus 4kk mahdollista, kun haluaisin päästä kesäkuntoon juuri kesän alkuun? Painoin viime kesänä pahimmillaan 75kg ja sain 1kk:n aikana pudotettua painoani 5kg. Ja sitte 5kk pudotin 10kg, mutta tällä kertaa olisi tarkoituksena saada kilot pois 4kk.
Ajattelin että jos saisi 2-3 kiloa pudotettua kuukaudessa niin se saattaisi onnistuakin, mutta sitten kun satun olemaan myös vähän mielialan vaihteluista kärsivä niin joskus tulee ajateltua ettei se voisikaan onnistua...
Tiedän että olen normaali painoinen, mutta haluaisin päästä bikini kuntoon :)

12

2647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh.

      Koska olet normaalipainoinen, olet jo nyt bikinikunnossa. Keskitysleiriltä karannut on bikineissä karmea näky.

      • Kesäkuntoon:)

        Haluan vaan tuon pömppömahan pois ja paksut reidet pois... En muuta...


      • Tsemppineiti
        Kesäkuntoon:) kirjoitti:

        Haluan vaan tuon pömppömahan pois ja paksut reidet pois... En muuta...

        Pystyt siihen kyllä! uskon niin! Pidät oman asenteesi laihdutusta kohtaan vaan vakavana ja realistisena eli:
        -et pistä itseäsi millekkään pakkokidutusdieetille, vaan pienennät puolella aterioita joita syöt.
        -pyri saamaan aterioista terveellisiä sisällytä niihin kasviksia ja hedelmiä ja kaikkea monipuolista.
        -koita kuitenkin välttää ihan vaaleita viljoja, suosi täysjyvää jotta saat kuituja.

        4kk pitäisi olla kyllä merkittäviä eroja ja vaikeaa tuo ei ole, vaikka näläntunteeseen on kyllä alkuun opittava vähän tottumaan.
        Tsemppiä sulle!

        P.s. olis ollu kiva jos olisit alotusviestissä kertonu myös pituutesi niin olisi täällä vastaajat jotenkuten kärryillä sun painoindeksistä. :) hyvää Keväänodottelua!


      • Kesäkuntoon:)
        Tsemppineiti kirjoitti:

        Pystyt siihen kyllä! uskon niin! Pidät oman asenteesi laihdutusta kohtaan vaan vakavana ja realistisena eli:
        -et pistä itseäsi millekkään pakkokidutusdieetille, vaan pienennät puolella aterioita joita syöt.
        -pyri saamaan aterioista terveellisiä sisällytä niihin kasviksia ja hedelmiä ja kaikkea monipuolista.
        -koita kuitenkin välttää ihan vaaleita viljoja, suosi täysjyvää jotta saat kuituja.

        4kk pitäisi olla kyllä merkittäviä eroja ja vaikeaa tuo ei ole, vaikka näläntunteeseen on kyllä alkuun opittava vähän tottumaan.
        Tsemppiä sulle!

        P.s. olis ollu kiva jos olisit alotusviestissä kertonu myös pituutesi niin olisi täällä vastaajat jotenkuten kärryillä sun painoindeksistä. :) hyvää Keväänodottelua!

        Juu... Kiitos kanssa.. Olen luultavasti jotain 162 ja ehkä pitempikin( mittauksesta on jonkin aikaa)
        Olen minä pienentänyt lautaskokoani huomatavasti, ja sitten kun on alakuloisuutta niin en pysty syömään mitään kun silloin ruoka ei mahda olla lempiasioitani ...


    • toinen myös

      Hei!
      Yritän itsekin pudotta n. 5-10kg kesään mennessä. Uskon että se on mahdollista sillä siskoni pudotti 3kk 8kg ja hän oli "normaalipainoinen". Hän kyllä käytti sellaista ihmediettiä joka ei ole mahdollista kyllä täällä Suomessa. Älä rupea paastolle, se ei kannata! Ajattelin itse aloittaa kuntoplussan sivuilta voimakoulut ja katsoa mitä suuhuni pistän. :)

      • Kesäkuntoon :)

        Kiitos positiivisestä palautteesta.
        Olen vähentänyt syömistä paljon ja siihenkin malliin että tuli syötyä todella huonosti ja sitten rupesi väsyttämään hirveästi ja ei jaksanu tehdä paljon mitään raskasta. Sitten olen ruvennut syömään edes parin kerran päivässä, kun ymmärsin että ruoka ja ennen kaikkea terveellinen tai terveellisesti annosteltu ruoka tasapainoittaa liikuntaa...
        En minä mihinkää ihmedietteihin luottaisi, sillä olen lukenut monien ihmesten kokemuksista että paino on noussu takaisin ja joillakin kuulemma korkojen kera...
        Ihan joka päivä käyn kävelylenkillä ja lauantaisin pidän vapaapäivän ja sunnuntaina käyn pyöräilemässä ja sekin tuo hikeä pintaan minulla ja nyt talvisin varsinkin se on rankkaa...


      • toinen myös
        Kesäkuntoon :) kirjoitti:

        Kiitos positiivisestä palautteesta.
        Olen vähentänyt syömistä paljon ja siihenkin malliin että tuli syötyä todella huonosti ja sitten rupesi väsyttämään hirveästi ja ei jaksanu tehdä paljon mitään raskasta. Sitten olen ruvennut syömään edes parin kerran päivässä, kun ymmärsin että ruoka ja ennen kaikkea terveellinen tai terveellisesti annosteltu ruoka tasapainoittaa liikuntaa...
        En minä mihinkää ihmedietteihin luottaisi, sillä olen lukenut monien ihmesten kokemuksista että paino on noussu takaisin ja joillakin kuulemma korkojen kera...
        Ihan joka päivä käyn kävelylenkillä ja lauantaisin pidän vapaapäivän ja sunnuntaina käyn pyöräilemässä ja sekin tuo hikeä pintaan minulla ja nyt talvisin varsinkin se on rankkaa...

        Itsellä astman vuoksi jään ennemmin sisätiloihin pahimmilla pakkasilla liikkumaan. Vielä pari vinkkiä jotka olen kuullut ja tullut todettuakin toimivaksi.

        Veden juonti on todella tärkeää, sillä se täyttää vatsaa ennen ruokaa ja pitää olon kylläisenä ilman riittävää nesteen saantia voit tuntea nälän tunnetta vaikka kehosi tarvitsee nestettä. Kuona-aineet eivät pääse poistumaan kehosta ilman nestettä. Tavallisen hanaveden kaveriksi voi välillä erilaisia kivennäisvesiä juoda tai sitten teet jääteetä ilman sokeria(sitruunaa esim. sokerin tilalle :) ).

        Toinen vinkki on kuivaharjaus. Tästä on monta mielipidettä mutta ystäväni on kuivaharjannut nyt kaksi kuukautta joka ikinen päivä ja ei ole enää appelsiini-ihoa hänellä reisissä! Tämä ei kuitenkaan sovi arkajaloille sillä harjan on oltava kova. Saunassa käytettävä harja on liian pehmeä. Ystäväni oli ostanut harjan Body Shopista. En enää muista paljon maksoi. En ole ihan varman sopivatko "perunankuorintahanskat" aivan tähän hommaan. En ole varma ovatko tarpeeksi kovat. Mutta siis tarkoitus ei ole että pari kertaa vähän hieraistaan reittä ja sillä selvä vaan reittä on hinkattava niin että iho jää punaiseksi! Siis niin että tuntuu kunnolla iholla että on hierottu kovalla/karhealla. Muista tämän jälkeen pestä iho ja kosteuttaa kunnolla ettei iho kärsi liikaa. :)

        Onnea matkaan! Toivottavasti onnistut!

        Laittelen lisää juttuja jos tulee vastaan! :)


      • Kesäkuntoon :)
        toinen myös kirjoitti:

        Itsellä astman vuoksi jään ennemmin sisätiloihin pahimmilla pakkasilla liikkumaan. Vielä pari vinkkiä jotka olen kuullut ja tullut todettuakin toimivaksi.

        Veden juonti on todella tärkeää, sillä se täyttää vatsaa ennen ruokaa ja pitää olon kylläisenä ilman riittävää nesteen saantia voit tuntea nälän tunnetta vaikka kehosi tarvitsee nestettä. Kuona-aineet eivät pääse poistumaan kehosta ilman nestettä. Tavallisen hanaveden kaveriksi voi välillä erilaisia kivennäisvesiä juoda tai sitten teet jääteetä ilman sokeria(sitruunaa esim. sokerin tilalle :) ).

        Toinen vinkki on kuivaharjaus. Tästä on monta mielipidettä mutta ystäväni on kuivaharjannut nyt kaksi kuukautta joka ikinen päivä ja ei ole enää appelsiini-ihoa hänellä reisissä! Tämä ei kuitenkaan sovi arkajaloille sillä harjan on oltava kova. Saunassa käytettävä harja on liian pehmeä. Ystäväni oli ostanut harjan Body Shopista. En enää muista paljon maksoi. En ole ihan varman sopivatko "perunankuorintahanskat" aivan tähän hommaan. En ole varma ovatko tarpeeksi kovat. Mutta siis tarkoitus ei ole että pari kertaa vähän hieraistaan reittä ja sillä selvä vaan reittä on hinkattava niin että iho jää punaiseksi! Siis niin että tuntuu kunnolla iholla että on hierottu kovalla/karhealla. Muista tämän jälkeen pestä iho ja kosteuttaa kunnolla ettei iho kärsi liikaa. :)

        Onnea matkaan! Toivottavasti onnistut!

        Laittelen lisää juttuja jos tulee vastaan! :)

        Kiitos taas :) Pitää kokeilla tuota kuivaharjausta. Pääsen koskaan harvoin saunaan, mutta jos siihen on syytä niin kyllähän se käy.. Passaako siihen ihann tavallinen pesusieni, jos sillä karhealla puolella vai pitääkö siihen olla sellainen kylpyharja? Meillä oli kotona joskus sellainen kylpyharja, ostettiin ikeasta, mutta en tiiä onko joutunut nyt sitten ajan kanssa kaatopaikalle. Tänä iltanaki on sauna, nii toivottavasti pääset siihen mennässä kommentoimaan ja kertomaan lisää :)


    • Toinen myös

      En usko että pesusieni ajaa aivan samaa asiaa ellei se ole yhtä karhea kuin keittiösieni(vai mikä sen nimi on ku sitä kutsutaan monessa paikkaa erinimellä, kutsun sitä itse karhunkieleksi :D). Sauna ei siis ole pakollinen kuivaharjauksessa. Vaan kuivaharjauksen tarkoituksena on kuoria tavallaan ihoa joka vilkastuttaa pintaverenkiertoa ja siten kuona-aineet lähtevät liikkeelle solutasolla. Voit kokeilla aluksi sientä tämäkin on ihan henk.koht.juttu toisilla on ohuempi iho ja vaikutus tuntuu "hennommallakin" kohtelulla. Eli toisin sanoen kokeilulla löydät oikean vaihtoehdon. Tärkeintä on että saat "hierottua/hinkattua" ihoa niin että se rupeaa punoittamaan koska siitä tiedät että pintaverenkierto lähtee varmasti liikkeelle.

      Jos et saa sienellä tänään kunnollista kohtelua alueille ja harjaa ei vielä löydy voit lisätä suihkugeeliin raesokeria ja hieraista sienenkera ihoa näin niin kuoriintuu iho kunnolla.

      Kuivaharjauksen ajankohdasta en osaa sanoa kannattaako harjata aamuisin vai iltaisin. Eli 1. harjaat ihoa niin että se alkaa punoittaa, 2. pestään iho, 3. kosteutetaan iho. Näin se homma toimii.

      Vinkkinä vielä jos saman katon alta löytyy kahvin juojia. Kun peset ihoa harjauksen jälkeen ota käytettyjä kahvinpuruja keittimestä( EI KUUMINA!!) ja kuori iho vielä niillä (tämän jälkeen ei enää pesua ellei sitten ole liian "rasvaisen" tuntuinen iho) ja saat samalla sametin pehmeän ihon ja ihanan tuoksun iholle. Puruilla voi siis kuoria koko vartalon myös.

    • lisäksi vielä

      Niin ja harjaus tehdään kuivalle iholle, siitä siis nimi kuivaharjaus. :)

      • Kesäkuntoon:)

        Aa... Okei, kiitos vinkistä :) Sitä minäkin mietin että se varmaan tehdään kuivalle iholle ja sitten voi ruveta pesemään...


    • ghhjjhgj

      Itse pudotin 10 kiloa 4kk pelkällä ruokavaliolla. Terveellistä ruokaa, tietenkin ja kahden tunnin välein pitäisi syödä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe