Täytyykö ruotsista saatu rikesakko maksaa? Tuleeko seuraamuksia jos maksun jättää suorittamatta? Tuli ajettua ilman turvavyötä, poliisihan se tietysti pysäytti ja kijoitti 1500 kr (150e) sakot. nyt mietityttää miten toimia. Onko muilla kokemuksia?
Sakko Ruotsista
21
5097
Vastaukset
- KKWe
Pitää mkasaa poliisin antama sakko - pohjoismaiden kesken on sopimus siitä, että ne peritään jos et maksa...
- Eipä hätiä mitiä
Joo maksaa sitten ko jaksaa.Lähettävät sakkolapun perässä vuen päästä muistuksen. Saattaapi mennä pari vuotta ko tullee tänne ulosottoon ja maksaa sitten sinne semosella summalla joka itelle soppii eikä mene korkoa koko sakosta. Elä turhia hättäile ja murehti.
- häh
Miten haapa ruottissa onnistuu samaa sakon? Ei vaikka ympäri päissään ajas autolla pyssäytetä jos ei tullin seinään aja suomen puolella.
- turvavyötön
Puhallusratsiaa siis pitivät. Nollat kyllä tuli puhallettua, mutta huomasivat että turvavyö ei ole kiinni. Sakkoa en siis maksanut. Haaparannan poliisi lähetti perään maksumuistutuksen. Jätin maksamatta. Tänään luukusta tipahti kai sitten perintätoimiston kirje. Kronofogden niminen firma. Alkuperäiseen 1500 kr sakkoon lisätty 600 kr perimismaksu. Uskaltaako enää siis olla maksamatta vai?
- Samira52
Kronofogden ei ole perintätoimisto vaan Ulosottovirasto. Kannattaa maksaa ellei halua ulosmittausta!
- turvavyötön
Mutta miten ne voi ruotsin kautta mitään ulosmitata? Jääkö tästä maksuhäiriömerkintä suomen rekisteriin? Siis jos laskua ei maksa
- werdfgf
Ruotsin Kronofogden ja Suomen ulosottovirasto tekevät ns. rajatonta yhteistyötä. Teoriassa ei ole väliä, asutko kummassa maassa, vouti ottaa omansa. Mitä enemmän viivyttelet, sen enemmän maksettavaa, luulen mä.
- Ruottiin kaahaamaan
Eikä onnistu toisinkaan päin, eihän nuo Ruottin kilvillä olevat autot olisi muuten aina Suomessa kaahaamassa.
- werdfgdf
Ruottiin kaahaamaan kirjoitti:
Eikä onnistu toisinkaan päin, eihän nuo Ruottin kilvillä olevat autot olisi muuten aina Suomessa kaahaamassa.
Idiootteja autojen rateistahan löytyy molemmilta puolin rajaa. Perintä toisesta pohjoismaasta onnistuu kyllä, siinä vain kestää hiukan kauemmin. Uskokaa ny vaikka huviksenne.
- 23456765432
Eipä ne Ruotsin kautta mitään ulosmittaakkaan vaan pyytävät virka-apua suomalaiselta voudilta.
- Samira52
Kyllä jää merkintä ellei maksa! Kuten joku jo edelläkin mainitsikin niin maiden välillä toimii yhteistyö tässä asiassa! Kannattaa sopia heti maksusuunnitelmasta kyseisen tahon kanssa ellei pysty kerralla maksamaan!
- h.elmeri
Kannattaa ajatella sitäkin että summa vain suurenee kun kahden maan ulosottoviranomaiset lisää siihen perintäkulujaan.
- hapitsulainen...
mene käymään haaparannan kronofundenissa...on siinä frassen grillin vieressä..ja sovi miten maksat...
- joosoonkoettu
maksa kymppi, odota muutama kuukausi ja kun saat karhukirjeen , maksa kymppi ja sama uudelleen.
Toimii. Saat maksaa sen sakon, mutta parin kolmen vuoden maksuajalla.
Muista oottaa aina muistutus ennen seuraavaa erää !!! - Samira52
Toivottavasti aloittaja ei noudata näiden muutamien neuvoja vaan ymmärtää ottaa yhteyttä Ruotsin Krononfogdeniin elikkä Ulosottovirastoon ellei halua velan kasvavan liian suureksi! Oma valintahan se on, mutta muutamat näyttää yrittävän järjestää muille enemmän ongelmia kuin olis tarpeen.... Jos voit/haluat hoitaa ongelman/velan pois päiväjärjestyksestä niin parasta on ottaa yhteyttä Kronofogdeniin/Ulosottovirastoon ja sopia maksujärjestelyistä ennenkuin lasku kasvaa vielä enemmän.
- Maksamme velkaa....
Jos me kaikki vain jättäisimme ne sakot maksamatta, niin kuin Kreikkalaisetkin tekevät kaikkien laskujen ja velkojen suhteen, niin eihän meitä kaikkia voisi vankilaankaan sulloa, silloinhan me kuuluisimme niihin keskiverto "rehellisiin" EU kansalaisiin.
- H.Uzlataa dizitaal,
Mulla lähti ajokortti noin vuosi sitte poies. 500 e pitäs maksaa. Rento vaan ko vaikea puhua ruottia ko oikein ossaa. Kahtoopi mitä tästä seuraapi. Onkoha mulla nyt haku päällä ko laskun maksu myöhässsä.
- Näin täällä
No minulla aikoinaan tuli sakko Norjassa, kun olin työhommissa siellä. Kaverit sano että älä maksa, ei niitä tarvi maksaa. No uskoin ja revin sakkolapun. Sitten maksoinkin korkojen kanssa, että sinuna maksaisin, kun varmaan joudut maksaan:(
- Näin ei ole
No joo taas noita tyhjän höpöttäjiä. Eipä ole tarvinnut Norjan sakkoja maksaa , no on tosin kulunut aikaa noin 5v eikä oo kuulunut mitään. Ruottin sakot ku makselee voudille pikku lyhennyksinä niin ei mene korkoja sama homma kuin Suomen sakkojen kanssa , tyhjää löpinää että menee korkoja sakoista.
- Näin täällä
Jaa. Ei ne höpöttänyt tyhjää. Mulle tuli sen jälkeen Ulosottovirastosta, ja maksettava oli, kun jätin maksamatta. Maksoikin sitten vähän enemmän. Sinua lykästänyt jos olet päässyt sakkosi maksamatta
- Sven Dufva
Kyllä se kannattaa maksaa. Poliisin kirjoittama sakko menee ulosottoon (siis tulee rajan yli tänne voudille).
Parkkisakoista ei kannata välittää poislukien sellaiset parkkisakot, jotka on kirjoittanut poliisiviranomainen. Aina olen jättänyt tavis parkki"sakot" (jotka ei oikeasti ole sakkoja laisinkaan vaan pysäköintivirhemaksuja) maksamatta eikä ole vielä kertaakaan koira perään haukkunut.
Ei ne aina edes jaksa kirjoitella lappuja Luleåssa kun näkevät että ulkkarikilvin oleva auto.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803