poikaystävä petti

petetty nuori

olen nuori nainen ja seurustelen saman ikäisen nuoren miehen kanssa. Olemme olleet yhdessä vasta 10 kk. Poikaystäväni kertoi muutama päivä sitten että on pettänyt minua puolivuotta sitten. Olimme siis ehtineet seurustella vasta 4 kuukautta kun tämä poikaystäväni muutti kauemmas opiskelemaan. Hän oli sitten kännissä mennyt ja pettänyt ja katuu sitä. Ei uskaltanut kertoa aiemmin. En nyt tiedä mitä teen, aina olen ollut sitä mieltä että jos pettää niin pellolle. Nyt kun se sitten sattuu omalle kohdalle, en ehkä voikkaan tehdä niin. Voiko suhteella olla mitään tulevaisuutta jossa ollaan keritty olla yhdessä vasta 4 kuukautta ja sitten jo petetään? Apua kiitos. Terveisin surullinen murskattu petetty nuori nainen

25

3229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petetty nuori

      niin ja näemme vain viikonloppuisin. Poikaystäväni oikeasti on surullinen ja pettynyt itseensä. Ja se sentään lohduttaa ettei ole tapahtuman jälkeisenä puolena vuotena enää pettänyt. Hän sanoo ettei halua menettää minua ja rakastaa minua. Hänen mielestään minussa ei ole ollut valittamista koko seurustelun aikana. Hän ei tiedä miksi teki niin, ainoa vaikuttava asia jonka tiedostaa vaikuttaneen tekemäänsä oli sairaalloinen känni, mutta entä muut syyt.. Mitä teen, en haluaisi erota mutta kannattaako tässä tilanteessa jatkaakkaan? Rakastan häntä ja hän sanoo rakastavansa minua. Kannattaako ottaa riski ja jatkaa?

      • vaikea sanoa

        Känni pettämisen syynä on yksi eniten käytetyistä selityksistä. Se vaan ei selitä mitään. Jos on niin kännissä, ettei tiedä mitä tekee, niin tuskimpa sänkyhommatkaan onnistuu. Eli maailman huonoin tekosyy.

        Itsehän sen tiedät, haluatko ja pystytkö enää jatkamaan suhdetta. Toisaalta yksi pano ei maata kaada, mutta kamalaa se on, jos koko ajan pitää pelätä, milloin tulee se toinen sairaalloinen känni. Varmahan et voi olla, että pettämistä on tapahtunut vain kerran...


      • petetty nuori
        vaikea sanoa kirjoitti:

        Känni pettämisen syynä on yksi eniten käytetyistä selityksistä. Se vaan ei selitä mitään. Jos on niin kännissä, ettei tiedä mitä tekee, niin tuskimpa sänkyhommatkaan onnistuu. Eli maailman huonoin tekosyy.

        Itsehän sen tiedät, haluatko ja pystytkö enää jatkamaan suhdetta. Toisaalta yksi pano ei maata kaada, mutta kamalaa se on, jos koko ajan pitää pelätä, milloin tulee se toinen sairaalloinen känni. Varmahan et voi olla, että pettämistä on tapahtunut vain kerran...

        kiitos että vastasit, arvostan sitä että haluat auttaa muita :) niin, toisaalta mietin että miksi hän ei olisi kertonut kuin yhdestä tapauksesta muutama päivä sitten jos niitä olisi enemmänkin. Sehän tässä onkin että mitäpä jos kännitouhu tapahtuu uudestaan. Sanoin hänelle että en halua puuttua hänen juomiseen koska mun mielestä on typerää että yrittää välttää tilanteita missä voi näin tapahtua, ei semmosta jaksa koko elämää. Jos todella tahtoo seurustella, täytyy osata pitää itsensä kurissa. Tarkennusta pettämistilanteesta, mieheni oli niin kännissä ettei saanut seisomaan joten seksi ei onnistunut. Mutta kaikkea muuta oli tullut tehtyä. Ja satuttaa ajatus että jos siellä on useaan otteeseen ja pitkään yritetty saada seisokki aikaan. Sen tiedän että oli sitä hieman velttona yritetty harrastaa muttei ollut onnistunut. Nainenkin oli ollut varattu. Mikä siinä on kun ei osata olla loukkaamatta rakastaan, kuinka voi tehdä toiselle näin.


      • petetty nuori
        petetty nuori kirjoitti:

        kiitos että vastasit, arvostan sitä että haluat auttaa muita :) niin, toisaalta mietin että miksi hän ei olisi kertonut kuin yhdestä tapauksesta muutama päivä sitten jos niitä olisi enemmänkin. Sehän tässä onkin että mitäpä jos kännitouhu tapahtuu uudestaan. Sanoin hänelle että en halua puuttua hänen juomiseen koska mun mielestä on typerää että yrittää välttää tilanteita missä voi näin tapahtua, ei semmosta jaksa koko elämää. Jos todella tahtoo seurustella, täytyy osata pitää itsensä kurissa. Tarkennusta pettämistilanteesta, mieheni oli niin kännissä ettei saanut seisomaan joten seksi ei onnistunut. Mutta kaikkea muuta oli tullut tehtyä. Ja satuttaa ajatus että jos siellä on useaan otteeseen ja pitkään yritetty saada seisokki aikaan. Sen tiedän että oli sitä hieman velttona yritetty harrastaa muttei ollut onnistunut. Nainenkin oli ollut varattu. Mikä siinä on kun ei osata olla loukkaamatta rakastaan, kuinka voi tehdä toiselle näin.

        voiko olla mahdollista että voi olla tästä lähtien loppuun saakka uskollinen? Kun tilanne on se että jo 4kuukauden jälkeen ollaan toisen naisen haaroissa, jonka jälkeen 6kuukautta eletään valheessa. Mieheni tulee tänään viikonlopuksi luokseni ja tänään 10kk päivä, mikäs sen parempi tapa viettää kuukausipäivää kuin puhua toisen uskottomuudesta..


      • miksi???
        petetty nuori kirjoitti:

        voiko olla mahdollista että voi olla tästä lähtien loppuun saakka uskollinen? Kun tilanne on se että jo 4kuukauden jälkeen ollaan toisen naisen haaroissa, jonka jälkeen 6kuukautta eletään valheessa. Mieheni tulee tänään viikonlopuksi luokseni ja tänään 10kk päivä, mikäs sen parempi tapa viettää kuukausipäivää kuin puhua toisen uskottomuudesta..

        Miksiköhän se nyt sitten yhtäkkiä tuon jutun kertoi. Olishas se voinut pitää sen salassakin. Onkohan joku uhannut kertoa asiasta sulle, niin se joutui ikäänkuin pakosta kertomaan. Vai onko hän mielestäsi ihminen, jolla on herkkä omatunto, ettei kertakaikkiaan enää pystynyt pitämään tuota sisällään.


      • petetty nuori
        miksi??? kirjoitti:

        Miksiköhän se nyt sitten yhtäkkiä tuon jutun kertoi. Olishas se voinut pitää sen salassakin. Onkohan joku uhannut kertoa asiasta sulle, niin se joutui ikäänkuin pakosta kertomaan. Vai onko hän mielestäsi ihminen, jolla on herkkä omatunto, ettei kertakaikkiaan enää pystynyt pitämään tuota sisällään.

        poikaystäväni kertoi että oli yrittänyt kokoajan kerätä rohkeutta kertoa asiasta minulle. ei ollut kertonut edes parhaalle ja läheisimmälle ystävälleen teostaan, ainoa joka tiesi tästä oli tämä nainen jonka kanssa oli minua pettänyt. hän oli naiselle sanonut että ei kerro asiasta kellekkään etten minä saa tietää tästä muuta kautta kuin häneltä ja halusi itse kertoa minulle. nainen lupasi olla hiljaa ja ei halunnut oman poikaystävänsäkkään kuulevan kuin itseltään, en sitten tiedä onko nainen vieläkään kertonut omalle rakkaalleen tapahtuneesta. mieheni on heikko, pelkää itkemistä koska pelkää että muut saavat tietää hänen olevan heikko, kertoessaan tapahtuneesta minulle, hän itki enemmän kuin minä. mieheni kertoi että hänen uudenvuoden lupauksensa oli kertoa minulle tästä. ja kertoikin sitten. sanoi että ei pystynyt kertomaan koska pelkäsi menettävänsä sen josta on pikkupojasta asti haaveillut. poikaystäväni käyttäytyi koko puolenvuoden ajan minua kohtaan helvetin huonosti ja luki viestejäni ja facebook keskusteluja ja syytteli minua koko ajan jostain, sai minut itkemään vähän väliä käytöksellään ja pisti suhteemme aikalailla paskaksi. samalla kun kertoi pettämisestä niin pyysi anteeksi myös siitä että oli käyttäytynyt niin ja luulee sen johtuvan siitä että oli koko ajan yrittänyt todistella itselleen että minä olen tehnyt väärin useita asioita, ettei hän olisi tehnyt niin pahasti ja yritti pönkittää omatuntoaan mutta ei se mitään auttanut. iltasin kun puhumme aina viikolla puhelimessa, hän on aina ollut jotenki masentuneen kuuloinen ja kertoi sitten siitäkin että itki iltaisin ja oli aina ahdistava olo. hän tosissaan on herkkä ja vähän liiankin heikko. muutama vuosi sitten hänen tilanteensa olikin vielä vakavempi ja oli itsetuhoinen jonka takia joutui laitokseen vartiointiin ettei tee itselleen mitään. puukkoleikkejä itsensä kanssa jne... nykyään hänellä menee kuulemma paremmin koska on aina voinut puhua kanssani ja olen osannut tukea häntä. mutta sitten tuli tämä.. taas paskana. hän lupasi olla mun tukena loppuun asti jos vain annan hänen olla se, lupasi että jaksaa kuunnella vittuilun ja muutkin haukkumiset ja raivo/tunnepurkaukset. Siitäkin kertoi että aina kun puhuimme pettämisestä ja uskollisuudesta (kun ei ollut vielä kertonut tästä) hänelle tuli paha olo ja ahdisti ja yritti kertoa muttei saanut sanaa suustaan, pelkäsi menetystä. Joskus hän kesken keskustelunkin lähti nopeaa ulos (ja aina silloin sanoi että tuli yhtäkkiä paha olo eli oksettaa ja heikottaa) silti en tajunnut epäillä. luotin häneen 100%. hänkään ei voinut uskoa että oli tehnyt niin. Kun aloimme tapailemaan ja suhteen alussa, koko suhteen aikana olemme kummatkin olleet sitä mieltä että pettäminen on pahin asia mitä toiselle voi tehdä ja ei ikinä voisi tehdä niin. häntä on petetty aiemmissa suhteissa kaksi kertaa ja tietää todellakin miltä musta nyt tuntuu ja hänestä tuntuu pahalle että on itse niin tehnyt, katuu, ja toivoisi että asian voisi muuttaa mutta kun ei voi. Sen hän sanoi että "jos saisin jotain muuttaa elämässäni, muuttaisin pettämiseni". hmmhh...


      • petetty nuori
        petetty nuori kirjoitti:

        poikaystäväni kertoi että oli yrittänyt kokoajan kerätä rohkeutta kertoa asiasta minulle. ei ollut kertonut edes parhaalle ja läheisimmälle ystävälleen teostaan, ainoa joka tiesi tästä oli tämä nainen jonka kanssa oli minua pettänyt. hän oli naiselle sanonut että ei kerro asiasta kellekkään etten minä saa tietää tästä muuta kautta kuin häneltä ja halusi itse kertoa minulle. nainen lupasi olla hiljaa ja ei halunnut oman poikaystävänsäkkään kuulevan kuin itseltään, en sitten tiedä onko nainen vieläkään kertonut omalle rakkaalleen tapahtuneesta. mieheni on heikko, pelkää itkemistä koska pelkää että muut saavat tietää hänen olevan heikko, kertoessaan tapahtuneesta minulle, hän itki enemmän kuin minä. mieheni kertoi että hänen uudenvuoden lupauksensa oli kertoa minulle tästä. ja kertoikin sitten. sanoi että ei pystynyt kertomaan koska pelkäsi menettävänsä sen josta on pikkupojasta asti haaveillut. poikaystäväni käyttäytyi koko puolenvuoden ajan minua kohtaan helvetin huonosti ja luki viestejäni ja facebook keskusteluja ja syytteli minua koko ajan jostain, sai minut itkemään vähän väliä käytöksellään ja pisti suhteemme aikalailla paskaksi. samalla kun kertoi pettämisestä niin pyysi anteeksi myös siitä että oli käyttäytynyt niin ja luulee sen johtuvan siitä että oli koko ajan yrittänyt todistella itselleen että minä olen tehnyt väärin useita asioita, ettei hän olisi tehnyt niin pahasti ja yritti pönkittää omatuntoaan mutta ei se mitään auttanut. iltasin kun puhumme aina viikolla puhelimessa, hän on aina ollut jotenki masentuneen kuuloinen ja kertoi sitten siitäkin että itki iltaisin ja oli aina ahdistava olo. hän tosissaan on herkkä ja vähän liiankin heikko. muutama vuosi sitten hänen tilanteensa olikin vielä vakavempi ja oli itsetuhoinen jonka takia joutui laitokseen vartiointiin ettei tee itselleen mitään. puukkoleikkejä itsensä kanssa jne... nykyään hänellä menee kuulemma paremmin koska on aina voinut puhua kanssani ja olen osannut tukea häntä. mutta sitten tuli tämä.. taas paskana. hän lupasi olla mun tukena loppuun asti jos vain annan hänen olla se, lupasi että jaksaa kuunnella vittuilun ja muutkin haukkumiset ja raivo/tunnepurkaukset. Siitäkin kertoi että aina kun puhuimme pettämisestä ja uskollisuudesta (kun ei ollut vielä kertonut tästä) hänelle tuli paha olo ja ahdisti ja yritti kertoa muttei saanut sanaa suustaan, pelkäsi menetystä. Joskus hän kesken keskustelunkin lähti nopeaa ulos (ja aina silloin sanoi että tuli yhtäkkiä paha olo eli oksettaa ja heikottaa) silti en tajunnut epäillä. luotin häneen 100%. hänkään ei voinut uskoa että oli tehnyt niin. Kun aloimme tapailemaan ja suhteen alussa, koko suhteen aikana olemme kummatkin olleet sitä mieltä että pettäminen on pahin asia mitä toiselle voi tehdä ja ei ikinä voisi tehdä niin. häntä on petetty aiemmissa suhteissa kaksi kertaa ja tietää todellakin miltä musta nyt tuntuu ja hänestä tuntuu pahalle että on itse niin tehnyt, katuu, ja toivoisi että asian voisi muuttaa mutta kun ei voi. Sen hän sanoi että "jos saisin jotain muuttaa elämässäni, muuttaisin pettämiseni". hmmhh...

        ohhoh tulipas pitkä.. :D


      • miksi???
        petetty nuori kirjoitti:

        poikaystäväni kertoi että oli yrittänyt kokoajan kerätä rohkeutta kertoa asiasta minulle. ei ollut kertonut edes parhaalle ja läheisimmälle ystävälleen teostaan, ainoa joka tiesi tästä oli tämä nainen jonka kanssa oli minua pettänyt. hän oli naiselle sanonut että ei kerro asiasta kellekkään etten minä saa tietää tästä muuta kautta kuin häneltä ja halusi itse kertoa minulle. nainen lupasi olla hiljaa ja ei halunnut oman poikaystävänsäkkään kuulevan kuin itseltään, en sitten tiedä onko nainen vieläkään kertonut omalle rakkaalleen tapahtuneesta. mieheni on heikko, pelkää itkemistä koska pelkää että muut saavat tietää hänen olevan heikko, kertoessaan tapahtuneesta minulle, hän itki enemmän kuin minä. mieheni kertoi että hänen uudenvuoden lupauksensa oli kertoa minulle tästä. ja kertoikin sitten. sanoi että ei pystynyt kertomaan koska pelkäsi menettävänsä sen josta on pikkupojasta asti haaveillut. poikaystäväni käyttäytyi koko puolenvuoden ajan minua kohtaan helvetin huonosti ja luki viestejäni ja facebook keskusteluja ja syytteli minua koko ajan jostain, sai minut itkemään vähän väliä käytöksellään ja pisti suhteemme aikalailla paskaksi. samalla kun kertoi pettämisestä niin pyysi anteeksi myös siitä että oli käyttäytynyt niin ja luulee sen johtuvan siitä että oli koko ajan yrittänyt todistella itselleen että minä olen tehnyt väärin useita asioita, ettei hän olisi tehnyt niin pahasti ja yritti pönkittää omatuntoaan mutta ei se mitään auttanut. iltasin kun puhumme aina viikolla puhelimessa, hän on aina ollut jotenki masentuneen kuuloinen ja kertoi sitten siitäkin että itki iltaisin ja oli aina ahdistava olo. hän tosissaan on herkkä ja vähän liiankin heikko. muutama vuosi sitten hänen tilanteensa olikin vielä vakavempi ja oli itsetuhoinen jonka takia joutui laitokseen vartiointiin ettei tee itselleen mitään. puukkoleikkejä itsensä kanssa jne... nykyään hänellä menee kuulemma paremmin koska on aina voinut puhua kanssani ja olen osannut tukea häntä. mutta sitten tuli tämä.. taas paskana. hän lupasi olla mun tukena loppuun asti jos vain annan hänen olla se, lupasi että jaksaa kuunnella vittuilun ja muutkin haukkumiset ja raivo/tunnepurkaukset. Siitäkin kertoi että aina kun puhuimme pettämisestä ja uskollisuudesta (kun ei ollut vielä kertonut tästä) hänelle tuli paha olo ja ahdisti ja yritti kertoa muttei saanut sanaa suustaan, pelkäsi menetystä. Joskus hän kesken keskustelunkin lähti nopeaa ulos (ja aina silloin sanoi että tuli yhtäkkiä paha olo eli oksettaa ja heikottaa) silti en tajunnut epäillä. luotin häneen 100%. hänkään ei voinut uskoa että oli tehnyt niin. Kun aloimme tapailemaan ja suhteen alussa, koko suhteen aikana olemme kummatkin olleet sitä mieltä että pettäminen on pahin asia mitä toiselle voi tehdä ja ei ikinä voisi tehdä niin. häntä on petetty aiemmissa suhteissa kaksi kertaa ja tietää todellakin miltä musta nyt tuntuu ja hänestä tuntuu pahalle että on itse niin tehnyt, katuu, ja toivoisi että asian voisi muuttaa mutta kun ei voi. Sen hän sanoi että "jos saisin jotain muuttaa elämässäni, muuttaisin pettämiseni". hmmhh...

        Tuntuu siltä, että poikaystävälläsi on omatunto tallella, toisin kuin monella pettäjällä ei ole. Eihän hänen olisi ollut pakko kertoa. Selvästikin on ehtinyt miettiä asioita, joten näyttäisi siltä, että hän on oppinut tästä jotain.

        Se, että kannattaako jatkaa on varmaankin kiinni siitä, että miten pystytte tämän asian keskenänne hoitamaan ja sinä itsesi kanssa. Pystytkö ajan kanssa antamaan anteeksi ja luottamaan. Epäileväisenä eläminen on täyttä helvettiä. Teidän pitäisi varmaan sopia tapa miten tämä asia selvitellään. Vittuilu ja huutaminen ei tilannetta selvitä. Hänen on tajuttava se, että asia ei ole poissa päiväjärjestyksestä noin vaan. Vaikka hän haluaisi päästä eroon asiasta, niin sinulla tämän käsittely tulee viemään pitkän ajan. Sen voin sanoa ihan kokemuksesta. Se on raskas tie, toiste en halua sitä kulkea. Kuitenkin sen voin sanoa, että pettämistä en koskaan tule unohtamaan, mutta olen jo varsin hyvin oppinut sen kanssa elämään.


      • petetty nuori
        miksi??? kirjoitti:

        Tuntuu siltä, että poikaystävälläsi on omatunto tallella, toisin kuin monella pettäjällä ei ole. Eihän hänen olisi ollut pakko kertoa. Selvästikin on ehtinyt miettiä asioita, joten näyttäisi siltä, että hän on oppinut tästä jotain.

        Se, että kannattaako jatkaa on varmaankin kiinni siitä, että miten pystytte tämän asian keskenänne hoitamaan ja sinä itsesi kanssa. Pystytkö ajan kanssa antamaan anteeksi ja luottamaan. Epäileväisenä eläminen on täyttä helvettiä. Teidän pitäisi varmaan sopia tapa miten tämä asia selvitellään. Vittuilu ja huutaminen ei tilannetta selvitä. Hänen on tajuttava se, että asia ei ole poissa päiväjärjestyksestä noin vaan. Vaikka hän haluaisi päästä eroon asiasta, niin sinulla tämän käsittely tulee viemään pitkän ajan. Sen voin sanoa ihan kokemuksesta. Se on raskas tie, toiste en halua sitä kulkea. Kuitenkin sen voin sanoa, että pettämistä en koskaan tule unohtamaan, mutta olen jo varsin hyvin oppinut sen kanssa elämään.

        Tietenkään tekoa ei koskaan voi unohtaa. Luottamuksen voi ansaita takaisin mutta siihen menee aikaa ja paljon. Ollaan puhuttu tässä parin päivän aikana tosi paljon ja tullaan puhumaan. Vaikka oon jo sen sanonut että toiste en anna anteeksi jos pystyn antamaan tätäkään. Silti aion vielä asiaa korostaa että se varmana kans jää sinne päähän. Tänään taas näemme. Puhuminen on paras tapa selvittää soppa ja sen tiedän. Toivon tosiaan että tämä ei enää ikinä toistu, en tosiaan halua kokea tätä enää uudestaan. Kauan tästä on jo kulunut kun sun kumppani eksy väärän naisen luo? ootko jo alkanut luottamaan enemmän vai onko se vielä vähän työn alla?


    • ei anteeksiantoa

      Hyvä että hänellä omatunto pelaa mutta voi olla heikko luonne ja toistaa tekonsa varsinkin kun huomaa saavansa anteeksi. En antaisi.

      • petetty nuori

        niin sitä pelkään että hänellä on sitten niin heikko luonne että toistaa tekonsa. Ei välttämättä selvinpäin, niinkuin ei viimeksikkään ollut. Mun periaate kuitenkin on se, että en ala vahtimaan ja kieltämään juomista koska silloin vain yrittäisin välttää pettämisen. Sillon ei ehkä pettäis jos ei jois mutta jos ei oikeesti halua pettää niin ei sitten petä EDES JUONEENA!!! kyllä joku tolkku pitää olla vaikka kuin kännissä ois. itellä ainakaan ei koskaan oo ollu tilannetta että vaikka kuin kännissä oonki ollu niin ei oo tullu mieleenkään että "voisimpas tässä kiksauttaa ton jätkän kanssa" ja unohtaa rakkaimman. Miten voi unohtaa oman rakkaimman edes kännissä? voiko se yhtäkkiä vaan unohtua? :O


    • 17-6

      No jos olet sitä mieltä,että pystyt jatkamaan hänen kanssaan ja kannattaa tehdä selväksi jotta seuraavaa kertaa et anna anteeksi vaan lähdet lopullisesti.Mieheni petti minua meidän ollessa 5kk yhdessä. Kertoi kaike ihan kasvotusten siitä. Sen kuultuani menin jotenkin sokkiin ja en saanut sanaa suustani sanottua,mutta kyyneleet siinä sitten tuli. Olin jo aikaisemmin huomannut hänessä outoa käytöstä ja vaikutti vaisulta,mutta ei silti kertonut,kun kysyin mikä häntä mietityttää. No ollaan oltu pian 10kk yhdessä ja sanoin hänelle suoraan,että jos toiste tapahtuu niin mä lähden pois. Asiat ovat menneet nyt ihan hyvin ja on kertonut kaiken rehellisesti minulle jopa viestinsä keneltä tuli ja mitä siinä lukee. Poistanut jopa kaikkialta profiilinsa missä oli kuvia jne.On ottanut minua enemmän huomioon,kun ennen. Ja siihen pettämiseen ei ollut syynä juominen vaan jännityksen halu. Ei oltu vielä silloin oltu sängyssä,kun oli pettänyt.

      • petetty nuori

        ihanaa kuulla välissä jokin kokemus joka on positiivinen seurustelun kannalta. toivon että pystyn jatkamaan, en ole siitä vielä varma. ollaan vielä yhdessä ja pohdiskellaan että jäädäkkö vai lähteä. jos jatkan niin tosiaankin teen sen selväksi että toista kertaa ei tuu ja jos tulee niin mä en enää kattele. kyllä se näytti aidosti katuvan. ja sanoikin että jos en pysty jatkaan ni kyllä se perässä meinas roikkua jos tulisin toisiin aatoksiin. hän myös kertoi että ainoa syy miksi käy täällä entisellä kotikunnallaan on se että minä oon täällä. ei kuulemman muuten kulkis täällä. Sen voin jokatapauksessa sanoa että jos jatkan, niin en kuitenkaan niin epätoivoinen oo että jos ei osaa käyttäytyä ton virheen jälkeen niin en ala katteleen semmosta joka ensin kertoo pettäneensä ja sen jälkeen käyttäytyy ku kusipää, sillon mä meen ja paluuta en ees suunnittele. katsotaan nyt miten menee. haluaisin vaan kuulla vinkkejä miten muut on toiminu ja millasia kokemuksia muilla on ja mihin päätökseen kukakin on tullut ja minkä perusteella teki päätöksen. Kiitos kun vastasit. :))


    • 17-6

      Mutta ei kannata päästää miestä kuitenkaan helpolla,ettei se luule että toistekkin saa niin tehdä ja annat joka kerta anteeksi. Mies matkusti yli 240km minun luo vain nähdäkseen minut joka viikonloppu. Olen asunut miehen kanssa pian 4kk samankaton alla. Muutin miehen kotipaikkakunnalle ennen,kun edes tiesin mitään pettämisestä. Hän on kyllä tosissaan minun kanssaaan ja katui kyllä paljon pettämistä. Sanoi pelkäävänsä eniten,että jätän hänet. Ei tämä ole helppoa kummallekkaan.Kuten sanoin ennemmin,niin mies on käytöstänaä parantanut ja ottanut minua enemmän huomioon. Ja sanoi jos erotaan niin yrittää löytää minulle sopivan asunnon ja järjestävän kaiken,mutta toivoo etten eroa hänestä. Ollaan paljon puhuttu eromisesta ja mitä sen jälkeen. Mies on myös aika herkkä ihminen ja häntä on myös petetty kerran ja nyt sitten minua ensimmäisen kerran. Se se ei todellakaan tule olemaan helppoa,että saa miehen luottamuksen takasin jos sitä saa edes koskaan enää.Asiaa tulee aina välillä mietityttyä,mutta vähemmän nykyään. Meillä on aina ollut paljon erilaisia kosketuksia millä näytetään sitä hellyyttä joka päivä ja aina kysytään päivän kuulumiset jne.Haluaisin tosissani miehen kanssa vielä perheen,jos vielä pystyn häneen luottamaan,mutta siihen menee aikansa. Vähän kun alkaisi uudelleen alusta kaikki. :)

      • 17-6

        Ja lisäys vielä,että mies on mua 14v vanhempi. Olen 20 siitä voi päätellä,että nuori olen myös. :)


      • petetty nuori

        Joo sen minä teen selväksi kyllä että toista mahdollisuutta ei tuu. Ja tässä odottelen että mieheni on tullut viikonlopun viettoon. Vielä pari tuntia niin pääsee taas puhumaan. Koskaanhan ei voi unohtaa, mutta luottamuksen voi ansaita takaisin, johon tosin menee piiitkä aika. Anteeksi voi antaa mutta tekoa ei voi hyväksyä. Joo hän sanoikin sitä että haluaisi jo unohtaa tapahtuneen ja jatkaa mutta ymmärtää että minulta sen käsittelemiseen menee vielä paljon aikaa ja on valmis olemaan tukena, rikki hän on itsekin mutta sanoi että on ihana olo kun ei ole mitään harteillaan. ja kuinka vapauttava tunne oli kun sai sanottua mutta silti niin surullinen kun tietää ja näkee loukanneensa minua niin pahoin. toivon että selvitään tästä ja mieheni käytös paranee ja oppii virheistään. :) ihana ku kerrotte teijän kokemuksista, kun vaikka ystävä kuuntelee mutta ei itse edes ole parisuhteessa tai kokenut mitään vastaavaa niin ei oikein helpota kun ei saa vinkkejä ja ei oikein osaa auttaa tilanteessa muuten kun kuuntelijana. :)


    • 17-6

      No toivotaan parasta ja kaikkea hyvää sulle! :) Toivotaan,että tämä päättyisi hyvin. pidän peukkuja :)

      • petetty nuori

        Itsekkin toivon sitä ja sinä oot hyvä esimerkki siitä että toivoa vielä on :) Toivotan sullekkin jaksamisia koska tää ei oo mitään helppoa ja toivon että teijän suhde jatkuu onnellisena, jos kerran tästä selviätte niin selviätte kyllä muistakin ongelmista :) Ja vaikuttaa siltä että sun kumppani on oppinu virheestään :) Ja kiitos!


      • 17-6
        petetty nuori kirjoitti:

        Itsekkin toivon sitä ja sinä oot hyvä esimerkki siitä että toivoa vielä on :) Toivotan sullekkin jaksamisia koska tää ei oo mitään helppoa ja toivon että teijän suhde jatkuu onnellisena, jos kerran tästä selviätte niin selviätte kyllä muistakin ongelmista :) Ja vaikuttaa siltä että sun kumppani on oppinu virheestään :) Ja kiitos!

        Eiköhän tämä tästä ja elämässä tulee vielä tilanteita,että sinua satutetaan kuten tässä yhdessä laulussa sanotaan. :)

        Juha metsäperä-ole lähelläsi

        "Jokaista joskus on haavoitettu
        sitä elämä toistaa
        jokainen kolhu on parannettu
        haavat huominen poistaa
        joka päivä täytyy uskaltaa
        jotta voisi murheet unohtaa"

        ja eiköhän hän ole oppinut :) on mukava kuulla ihmisiltä muuta mielipidettä,kun sitä ,että pitäisi heti jättää ,jos kerran pettää. Se ei tarkoita,jos kerran pettää,että pettäisi toisen kerran aina. Ei kaikki miehet tai naiset ole sellaisia. Ja kiitos sulle myös :)


      • petetty nuori
        17-6 kirjoitti:

        Eiköhän tämä tästä ja elämässä tulee vielä tilanteita,että sinua satutetaan kuten tässä yhdessä laulussa sanotaan. :)

        Juha metsäperä-ole lähelläsi

        "Jokaista joskus on haavoitettu
        sitä elämä toistaa
        jokainen kolhu on parannettu
        haavat huominen poistaa
        joka päivä täytyy uskaltaa
        jotta voisi murheet unohtaa"

        ja eiköhän hän ole oppinut :) on mukava kuulla ihmisiltä muuta mielipidettä,kun sitä ,että pitäisi heti jättää ,jos kerran pettää. Se ei tarkoita,jos kerran pettää,että pettäisi toisen kerran aina. Ei kaikki miehet tai naiset ole sellaisia. Ja kiitos sulle myös :)

        itse myös vähän kyseenalaistan sitä että heti pitää jättää. Pitää ottaa huomioon mun mielestä pettämistilanne ja suhteen tilanne. Jollain tavalla itse ainakin uskon ja toivon että ainakaan sun tilanteessa kuin myös mun tilanteessa peliä ei ole vielä menetetty, kyllähän se kolhun jättää pettäjään, petettyyn ja koko suhteeseen. Mielestäni silloin pitäisi suhde lopettaa jos kyse on ollut pitkäaikaisemmasta suhteesta johonkin toiseen henkilöön. Lähinnä olen epävarma miten jatkaa ja haluan kuulla muiden samantapaiset tarinat ja neuvot ja näkökulmat, joka voi helpottaa päätöksenteossa. Lopullisen päätöksen tietty teen itse. Se on helpottavaa puhua muiden ihmisten kanssa jotka on kokenut saman ja kuulla onko jatkanut ja jos on niin kuinka menee nykyään. Kiitän teitä jotka on kertonut mielipiteensä ja kokemuksensa, olette huippuja kun jaksatte neuvoa toisia vaikka omat ongelmat painaa mieltä, kiitos :)


      • petetty nuori
        17-6 kirjoitti:

        Eiköhän tämä tästä ja elämässä tulee vielä tilanteita,että sinua satutetaan kuten tässä yhdessä laulussa sanotaan. :)

        Juha metsäperä-ole lähelläsi

        "Jokaista joskus on haavoitettu
        sitä elämä toistaa
        jokainen kolhu on parannettu
        haavat huominen poistaa
        joka päivä täytyy uskaltaa
        jotta voisi murheet unohtaa"

        ja eiköhän hän ole oppinut :) on mukava kuulla ihmisiltä muuta mielipidettä,kun sitä ,että pitäisi heti jättää ,jos kerran pettää. Se ei tarkoita,jos kerran pettää,että pettäisi toisen kerran aina. Ei kaikki miehet tai naiset ole sellaisia. Ja kiitos sulle myös :)

        itse myös vähän kyseenalaistan sitä että heti pitää jättää. Pitää ottaa huomioon mun mielestä pettämistilanne ja suhteen tilanne. Jollain tavalla itse ainakin uskon ja toivon että ainakaan sun tilanteessa kuin myös mun tilanteessa peliä ei ole vielä menetetty, kyllähän se kolhun jättää pettäjään, petettyyn ja koko suhteeseen. Mielestäni silloin pitäisi suhde lopettaa jos kyse on ollut pitkäaikaisemmasta suhteesta johonkin toiseen henkilöön. Lähinnä olen epävarma miten jatkaa ja haluan kuulla muiden samantapaiset tarinat ja neuvot ja näkökulmat, joka voi helpottaa päätöksenteossa. Lopullisen päätöksen tietty teen itse. Se on helpottavaa puhua muiden ihmisten kanssa jotka on kokenut saman ja kuulla onko jatkanut ja jos on niin kuinka menee nykyään. Kiitän teitä jotka on kertonut mielipiteensä ja kokemuksensa, olette huippuja kun jaksatte neuvoa toisia vaikka omat ongelmat painaa mieltä, kiitos :)


      • petetty nuori
        17-6 kirjoitti:

        Eiköhän tämä tästä ja elämässä tulee vielä tilanteita,että sinua satutetaan kuten tässä yhdessä laulussa sanotaan. :)

        Juha metsäperä-ole lähelläsi

        "Jokaista joskus on haavoitettu
        sitä elämä toistaa
        jokainen kolhu on parannettu
        haavat huominen poistaa
        joka päivä täytyy uskaltaa
        jotta voisi murheet unohtaa"

        ja eiköhän hän ole oppinut :) on mukava kuulla ihmisiltä muuta mielipidettä,kun sitä ,että pitäisi heti jättää ,jos kerran pettää. Se ei tarkoita,jos kerran pettää,että pettäisi toisen kerran aina. Ei kaikki miehet tai naiset ole sellaisia. Ja kiitos sulle myös :)

        itse myös vähän kyseenalaistan sitä että heti pitää jättää. Pitää ottaa huomioon mun mielestä pettämistilanne ja suhteen tilanne. Jollain tavalla itse ainakin uskon ja toivon että ainakaan sun tilanteessa kuin myös mun tilanteessa peliä ei ole vielä menetetty, kyllähän se kolhun jättää pettäjään, petettyyn ja koko suhteeseen. Mielestäni silloin pitäisi suhde lopettaa jos kyse on ollut pitkäaikaisemmasta suhteesta johonkin toiseen henkilöön. Lähinnä olen epävarma miten jatkaa ja haluan kuulla muiden samantapaiset tarinat ja neuvot ja näkökulmat, joka voi helpottaa päätöksenteossa. Lopullisen päätöksen tietty teen itse. Se on helpottavaa puhua muiden ihmisten kanssa jotka on kokenut saman ja kuulla onko jatkanut ja jos on niin kuinka menee nykyään. Kiitän teitä jotka on kertonut mielipiteensä ja kokemuksensa, olette huippuja kun jaksatte neuvoa toisia vaikka omat ongelmat painaa mieltä, kiitos :)


      • petetty nuori
        petetty nuori kirjoitti:

        itse myös vähän kyseenalaistan sitä että heti pitää jättää. Pitää ottaa huomioon mun mielestä pettämistilanne ja suhteen tilanne. Jollain tavalla itse ainakin uskon ja toivon että ainakaan sun tilanteessa kuin myös mun tilanteessa peliä ei ole vielä menetetty, kyllähän se kolhun jättää pettäjään, petettyyn ja koko suhteeseen. Mielestäni silloin pitäisi suhde lopettaa jos kyse on ollut pitkäaikaisemmasta suhteesta johonkin toiseen henkilöön. Lähinnä olen epävarma miten jatkaa ja haluan kuulla muiden samantapaiset tarinat ja neuvot ja näkökulmat, joka voi helpottaa päätöksenteossa. Lopullisen päätöksen tietty teen itse. Se on helpottavaa puhua muiden ihmisten kanssa jotka on kokenut saman ja kuulla onko jatkanut ja jos on niin kuinka menee nykyään. Kiitän teitä jotka on kertonut mielipiteensä ja kokemuksensa, olette huippuja kun jaksatte neuvoa toisia vaikka omat ongelmat painaa mieltä, kiitos :)

        mites se nyt kolmesti lähetti :s


    • tekaikkiitkupillit

      Älä nillitä..

    • Anonyymi

      sucks to be you

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe