Olen ollut 7 v kimpassa saman miehen kanssa, ja alusta asti hän on ollut sellaista sorttia joka kiihtyy kaikesta mahdollisesta. Ruoka menee pieleen tai jokin tv-ohjelma jää nauhoittumatta: alkaa karjunta. Suhteen alussa lensi myös irtaimisto. Liikenteessä luonnollisesti huutaa ja mäkättää muiden virheistä, ja joskus tekee syöksähdyksiä autolla pelotellakseen edelle ängennyttä.
Joskus raivo johtaa itkuntuhruisuuteen tai varsinaiseen itkuun. Mies saattaa myös uhkailla itsemurhalla tai erolla (jos suhteestamme on saatu löydettyä jotain pännivää).
Aina aika ajoin tulee jokin pahempi hetki, vaikka pitkän aikaa saattaa olla rauhallista. Nyt juuri mies tuli kiukusta puhisten jostakin kebaberiasta ja alkoi karjua niin että seinät heiluivat, kuinka hänelle oli siellä virnuiltu. Hän tivasi minulta syytä, onko hänen ulkonäössään, vaatteissaan tms. jotain naurettavaa, mutta en minä vaan keksi. Ellei sitten se ole se naurun aihe, että hän on vain 170 cm pitkä?
Osaan jo antaa miehen karjua karjuttavansa, enkä jaksa enää kouluttaa häntä. Tapasin usein mäkättää hänen riehumisistaan ja huutamisistaan, eikä se mitään hyödyttänyt. Nyt suhtaudun vain tympiintyneesti, mutta rauhallisesti.
Välillä kuitenkin iskee raivo omaan itseen. Meillä kotona ei pidetty tuollaista metakkaa! Eikä varsinkaan pikkuasioista vouhotettu. Joskus jos ärryn ja jälkeenpäin osoitan huonoa tuulta miehen keuhkoamisen johdosta, saan yleensä kuulla kiukuttelevani, tai sitten vaan tulee lyhyesti että "nyt loppuu tuommoinen".
Miksei se mieheltä lopu? Hän väittää että syy on siinä että hän on keskonen (aivovaurio?), mutta minulla on eräs serkkuni keskonen, eikä ole mikään monsteri.
Haluaisin tietää MIKÄ varsinaisesti mahtaisi olla syy, ja voiko sille tehdä jotain. PYSYVÄSTI.
(Kiitos ei mitään "jätä se", koska hänessä on liian paljon hyvää että vaihtaisin.)
Raivohullu mies
17
4398
Vastaukset
- tatti
Olisin neuvonut jättämään, koska et kuulosta onnelliselta. Mutta älä ihmeessä jätä ellet tahdo ... plussia hänessä siis miinuksia enemmän.
Vaihtoehtona on tottua tilanteeseen... vaikka jonkin verran ihminen voi oppia JOS niin ITSE tahtoo ja ymmärtää MIKSI. Kukaan ei kuitenkaan muutu, eikä myöskään opi ellei siihen taitoa tahi ymmärrystä.
PS. ai niin syy; voi olla huono itsetunto, huonot tavat, paskat vanhemmat ja/tai luonnevika ... tiedä tuota. Mitään sinä et sille voi pysyvästi tehdä, hän jos tahtoo. - Janna
Että keskosuus automaattisesti aiheuttaisi aivovaurion? *repstot* Anna mun kaikki kestää! :DDD
- sinikka
Miehes perusluonne on tuollainen ja saattaa olla jotain opittua jo kotona. Joudut ikävä kyllä kuuntelemaan sitä lopun elämääsi, jos et halua muutosta (muuttaa pois) elämääsi. Vaikuttaa vähän että hänen itsetuntonsa on todella heikko ja hän odottaa tai jopa vaatii itseltään liikaa onnistumisia.
Tilannetta tuntematta sen tarkemmin en uskalla kuitenkaan ehdottaa luonnehäiriötä vaikka mieli tekisi. Vanhemmiten tällaiset tapaukset kyllä tuppaa vain pahenemaan.
Ja jos lapsia tulee myöhemmin nehän oppii kaiken käyttäytymisen isältään. Ne on kuin kopiokoneita tällaisissa asioissa...- 1säpappa
Sehän se tuossa pahinta onkin jos lapset joutuvat kasvamaan tuollaisessa ilmapiirissä. Heillä kun ei ole valinnanvaraa asumisen suhteen.
- vaimo
Niinpä, ei hän todennäköisesti muutu. Minun mies on äkkipikainen ja olen jo vuosikymmeniä nähnyt, mitä se tuo tullessaan.
Luulenpa, että tuo virnuilu on tullut juuri luonteen takia, ehkä hän on käyttäytynyt "omituisesti" kaveriporukassa. - melok
Ei toista voi muuttaa. Vain itseään voi. Oletko miettinyt, mikä aikoinaan sai sinut kiinnostumaan juuri kyseisenkaltaisesta kavarista? Kompensoiko se jotakin sinun traumaattista puutettasi? En minä ainakaan pystyisi katselemaan ja kuuntelemaan moista menoa.
- jaa-a
Jos hänessä on niin paljon hyvää niin mikset puhunu niistä hyvistä puolesta vaan valitat että se ruikuttaa??? aika paha yhtälö...
Ja jos mulla on tommonen niin en kyllä kauheen kauan jaksais kattella( 7 vuotta)
mutta sun elämä ja sen päätät miten sä haluut elää...kuuntelemalla jotain raivohullua miestä joka muistuttaa teini-ikästä...taikka ittestä kiinni ja uus mies rinnalle....- heikki
masennukseen miehillä muutenkin masennus saattaa ilmetä raivoamisella ehdotan että menette mielenterveystoimistoon juttelemaan lääkityksestä itse käytän zoloftia enkä enään kuohahtele tai muutenkaan ole niin ahistunut kuin ennen
- Aunts
Olen kokenut samaan , erittäin valveilla jos Sinusta jotain hyvää ja mieluisaa sanotaan tai joku myöskin huomaa! Nykyään oon jo yli 50 nainen ja en todellakaan kaipaa kenenkään huomiota! Mutta nykyään soimataan Lehmäksi ja hyväksikäyttäjäksi että olen antanut Hänellä ja hänen rahoilla kasvattaa omaan lapseeni? Hän sitä avioliittoa varsinaisesti haluusi ja suostutteli, koska muuten ei sais! Nykyään oon jo kuulemma velkaankin jopa hienot 40000 € ??? Siis minun vanhemmilta on saatu sekä rahallista, että myöskin muuta tukea, he ovat nyt kyllä menneitä niin raha kuin myös mun rakkaat vanhemmat. Tuntuu tosi epäasialliselta ja kohtuttomalta kuunnellaa !!
- korkeverenpainetai
sokeritauti oireet
- suojaPahalta
apteekistä motherwort
- Erosinraivoajasta
Seurustelin kerran samatyyppisen miehen kanssa joka raivosi puoli vuotta. Raivoaminen tuli vasta loppuvaiheessa ja tajusin että niin hän tekee myös töissä sekä kotona lapsille. Sanoin sille, että mulla on nollatoleranssi tuollaiselle ja en sitä hyväksy. Mies oli myös ihana ja osasi hemmotella kunnolla, mut nyt kun katson taaksepäin, niin olen onnellinen että se suhde on ohi. Jotenkin varmaan huonoon itsetuntoon, tasapainottomuuteen tai mielenterveysongelmiin se käytös viittaa mielestäni..hän kävi myös terapeutilla väitti, että vanhemmista se ei johdu...jos sun miehellä on mt- ongelmia ja uhkailee itsarilla yms niin ei hyvä juttu-:(
Voimia sinulle, mutta kannattaa harkita onko tuo onnellista ja ihanaa? - MiELipiDee
Sinun on opittava arvostamaan ja kunnioittamaan miestäsi enemmän. Raivoaminen voi johtua pelkästään siitä, ettet arvosta häntä perheen päänä tarpeeksi. Mies on luonnollinen valinta perheen johtajaksi ja jos nainen yrittää tämän riistää, voi tulla ongelmia. Koska miehessäsi on hyviä puolia niin paljon, on sinun mielestäni etsittävä syytä itsestäsi.
- Hevonhumppaajahöpöä
Höpö höpö ja hevon humppaa, anna mun nauraa illan naurut.
Mitä v...n arvostusta, mies on täysi lapanen jos sitä tarvitsee "pönkittää" kehuilla tms. Itsetunto, hyvä sellainen, ja terve itsetunto nimenomaan lähtee kyllä oman pään sisältä. Ei ole kenenkään naisen syy jos mies on "raivohullu". Ellei sitten oma äiti (tai isä) ole ollut samanlainen mistä on mallin saanut!
- Respect1
Kehu miestä enemmän:)asioista pitäis voida kuitenkin jutella eikä huutaa...
- Kia
Mulla suku täynnä noita raivohulluja näitä tulee vanhemmilta jotka alistavat käskevät ja kontrolloivat sairaalloisesti lapsiaan,mitätöivät lasten tunteet ja mielipiteet ja korvaavat ne omillaan.usein yleensä myös toinen vanhemmista saa raivokohtauksia.s
- teletappi-
Mitä se pikku-ukko siellä meluaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628