EurAuPair-kokemuksia!

kiinnostunut

Elikkäs olen kiinnostunut lähtemään Amerikkaan au pairiks tossa ensi syksynä ja minulla olisi muutamia kysymyksiä EurAuPair-järjestöstä. Ensinnäkin, kuinka kauan sieltä menee että ottavat yhteyttä? itse täytin tuon nettilomakkeen jo n. kaksi viikkoa sitten eikä vieläkään ole kuulunut yhtään mitään sieltä suunnalta. Toisena, kuinka helposti ja millä perustein tähän ohjelmaan pääsee mukaan? Lastenhoitokokemuksesta sen verran että kelpaako oman suvun/perheen sisäinen? Ja sitten jos yleisesti kerrotte kokemuksianne niin olisin kiitollinen :) Kyselen jos tulee mieleen lisää kysymyksiä.

15

4332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapee

      Itse kun hain EurAuPairin kautta, tosin Eurooppaan, niin tein sen nettihaun kahdesti. Ensimmäisen kerran jälkeen meni pari viikkoa eikä kuulunut mitään, tein sen uudelleen ja heti seuraavana päivänä ottivat yhteyttä sähköpostitse. Eikä minullakaan muuta lastenhoitokokemusta ollut kuin serkkutyttöjen kaitsemista ja yksittäisiä keikkoja tuttavaperheiden luona. Suosittelen, että teet sen nettihaun uudelleen!

    • jouu

      Moi! Laitoin kans hakemuksen tossa puoltoista viikkoa sitten sinne, ja laittoivat sähköpostia, että kiitos hakemuksestasi plaaplaa. Mitään muuta ei ole kuulunut. Olen kuullut ihmisten valittavan euraupairin hitaudesta..

    • alottaittaja

      Kiitos Tapee vastauksesta! Laitoinki heti tänään uuden hakemuksen :)

      Haitko sä jouu Amerikkaan vai Eurooppaan? Mä en oo ennen kuullu tosta hitaudesta mut onpa jo vähä tullu koettua sitä henkilökohtasesti.. Mä oon tämmönen hätähousu ja kaiken pitäs tapahtua heti niin joo'o :D

    • jouu

      Amerikkaan hain.(: Ja muuten ton mun edellisen viestin jälkeisenä päivänä sain euraupairilta taas sähköpostia ja laittoivat jopa tekstarilla että mulle olisi varattu haastattelu ensi tiistaille. No, sinne nyt sitte mennään! Siihen kuuluu ite haastattelu, psykologinen testi ja kielioppikoe. Meen helsinkiin haastatteluun joten se on ilmanen. Tästä tää nyt lähtee sitte!:D

      • aloittajataasen

        Siistiä! Mulleki ne laitto s-postia ku tein sen hakemuksen toiseen kertaan ni heti seuraavana päivänä :) Mä jään abiristeilyltä Helsinkiin ku sitte parin päivän päähän siitä sovittiin se haastattelu. En nyt kerenny sulle toivottaa onnea haastatteluun, mut toivotaan nyt et se meni hyvin ja pääsit mukaa ohjelmaan! :)


    • jouu

      Joo meni haastattelu ihan hyvin mut mistä mä nyt tiiän sit et onko mut hyväksytty..? Ai asut jossaki kauempana? Millos meet risteilee? Mä meen sillon ens perjantaina m/s gabriellalle. Sattuski hauskasti jos olisit samalle tulossa:D

      • ...................

        mä oon käsittäny et kai niiltä joku hyväksymiskirje tms tulee? :D Ajattelin sitte kysästä ku oma haastattelu on (joka muuten siirty vasta ens viikolle ku täällä on sillon hiihtoloma niin saa kavereita mukaan)... Mä olin vasta sunnuntaina tolla m/s gabriellalla että ei samalla satuttu, harmi vaa :(


    • acapella

      Mutkin on hyväksytty ohjelmaan ja lääkärissä oon käyny, vielä isäntäperhekirja ja valokuvajuttu. Mua vaan huolestuttaa, että jos ei perhettä löydä ku mulle käy vaan elo-lokakuu...

    • kärsimätön

      mä kävin haastattelussa, ni sitten ku se haastattelija on laittanut paperit eteenpäin ni kotiin tulee semmonen kirje missä kerrotaan et sut on hyväksytty. Ite lähetin mun hakupaketin tossa noin viikko sitte ja oottelen jonkinmoista varmistusta että paketti on saapunu ja täytetty oikein... Kyllähän nää asiat saattaa tuntuu ikuisuudelta, mut realistisesti ku ajattelee, niin eihän se oo ihme et asiat ei suju ihan samalla hetkellä ja se pituus vaan korostuu ku haluis kuulla kaiken heti. :) nyt vaan oottelen että paketti lähetetään jenkkilään ja perheet on in tuch :)) onnea hakemiseen!

    • sinnaaa

      Hei, minäkin olen eapn kautta hakemassa ja juuri sain s-postin, että minut on hyväksytty. Pitääkö minun lähettää tuo varmistusjuttu, että siis olen lähdössä jo nyt heti etukäteen vai samalla sitten kun lähetän hakupaketin eteenpäin? :)

      • auppari

        Heei, oon tässä suunnitellut hakevani euraupairin kautta auppariks usaan ja lähtöä olen ajatellut sinne ens vuoden huhti-toukokuulle niin kuinka aikaisin kannattaisi alkaa hakea? :) Miten aikasin te muut ootte täytelly sen hakemuksen siel eap:n sivuilla?


    • huolestunut au pair

      no mä täytin hakemuksen sinne nettisivuille jo helmikuussa ja haastattelu oli muistaakseni maaliskuussa. tarkotuksena oli lähteä loka-marraskuussa. et olin aluks aika ajoissa mut sitte tuli jäätävää säätöä ton hakupaketin kans ja sain sen lähölle vasta kuukausi sitte. no, nyt ei oo sitte kuulunu mtn enää sieltä :o sinänsä se on kai hyvä (mun suosittelijoihin on oltu yhteydessä joten paketti on kumminki perille menny) et ei oo mtn ongelmaa tai korjattavaa ollu mut mua alkaa pikku hiljaa hermostuttaa ku tosiaan viimenen mahollinen lähtökuukausi on mulle joulukuu et tässä tulee vähä kiire...

      osaako kukaan sanoa et kauanko niillä on yleensä menny ottaa yhteyttä siitä ku sen paketin on niille lähettäny? :)

    • aupairiusa

      huolestunut: mua turhautti kun sieltä ei kuulunu mitään ja piti aina itelle soittaa perään, vaihdoin cultural carelle, perhe löyty suht pian ja nyt oon lokakuussa menos matkaan :) mutta siis eap on kyl erittäin huono ottaan yhteyttä, ei toiminu yhtään. joo, ne voi olla halvin, mut kyllä sillä hinnalla edes jotai palvelua pitäis saada...

    • Tulin tänne jenkkilään EurAuPairin kautta ja kirjotan tällee tosi lyhyesti, lähetin nettihaun huhtikuun alussa, haastattelu oli huhtikuun lopussa. Hyväksymis ilmoitus tuli toukokuussa ja kirjallinen hakupaketti postissa muutaman päivän päästä siitä. Hakemuksen täyttämisessä mulla meni heinkäkuun loppuun asti kun oli ajokortti asiat vielä vähän kesken. Mutta heinäkuun lopussa tosiaan lähetin hakupaketin ja lokakuun alussa löytyi perhe. Lähtö tänne Jenkkeihin oli 12.11 ja olen täällä nyt kaksi viikkoa ollut :) Eli EAP:ista mulla todella positiivinen kokemus eikä mitään pahaa sanottavaa!

      http://idadiamondsky.blogspot.com/

    • äläedeskokeile

      Kirjoitampa nyt vaikka onkin vanha ketju.

      Olen ollut järjestön kautta kaksi kertaa Euroopassa. Kumpikin kerta jäi vain kahden viikon kokeiluksi, sillä järjestö ei löytänyt sopivaa isäntäperhettä. Paikka oli pakko hyväksyä, koska rahoja ei saanut takaisin.

      Järjestö on tuskaisen hidas. Sähköpostiviesteihin saa odottaa vastausta useamman viikon. Myös silloin kun isäntäperhe potkii sinut ulos, ja vaihtoehtona ei ole muuta kuin lentää takaisin koti Suomeen. Tällöin järjestö syyttää sinua ja ottaa täysin perheen kannan asiaan. Eli tukea tai apua ei järjestöltä saa.

      Kun joku kuitenkin kysyy, oli isäntäperheen äiti alkoholisoitunut, jonka takia lähdin ensimmäisestä perheestä. Tämäkin asia sinun olisi tullut vain kestää, eikä valittaa turhasta, sillä olithan Aupairina perheenjäsen etkä vain lastenvahti..

      Järjestö ei ota minkäänlaista vastuuta, eikä tue Aupairia. En suosittele järjestöä kenellekkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe