sovin kaverin kanssa suhteesta "friends with benefits" tyyppisesti eli seksiä ja seuraa ilman vakavaa parisuhdetta. mul on kyl aikasempaa kokemusta seksisuhteista (eli suht sama?) mut täs tapaukses kyse on miehestä jonka kans oon seurustellu vuosii aikasemmin...
ongelmana ja kysymyksenä on asia et kuuluuko teidän mielestä tällaiseen suhteeseen se et toinen saa käydä treffeillä tai kenties jopa seurustella? itselläni on tiukat rajat pettämisen kanssa, ja tämän miehen ollessa kyseessä olen muutenkin vaarassa saada siipeeni (tunteita olis enempäänki...). fiksumpi siis lopettaisi koko suhteen ;-) en vain saa suutani auki et kysyisin mieheltä olisiko hän valmis edes parin kuukauden koeajalle eli "all-inclusive" vain minun kanssani??? kun kerta sovimme olevamme rehellisiä tässä "suhteessa".
mikä siis neuvoksi?
Friends w/ Benefits?
12
1310
Vastaukset
- Man w/o benefits
Kerro ihmeessä mitä haluat, pahin mikä voi tapahtua on että saat ein vastaukseksi.
Miehet eivät ole ajatuksenlukijoita joten sinun on tehtävä aloite jos haluat muuta kuin seksisuhteen.
Kaikkea hyvää! - 20+18
Avaa vaan suu ja sano mikä mietityttää. Ei suhteita myydä valmiissa paketissa. Voit muodostaa just sellasen, ku haluut.
En varmaan ite lähtis avoimella suhteella sellasen miehen kanssa, joka kiinnostaa enemmän, mutta toisaalta taas uusinnat ei usein toimi.
Onnea:) - ..................
................
- 12+15
Jos se sopimus on sovittu niin että se on seksiä ja seuraa ilman vakavaa parisuhdetta niin näkisin kyllä että tässä tilanteessa lähtökohtaisesti molemmilla on oikeus hakea sihdetta myös toisaalta. Se miten se toisaalta haetun "vakavan" parisuhteen toinen puoli miettii siitä teidän keskinäisestä jutustanne on sitten taas heidän asiansa, toivon mukaan heidänkin suuntaan löytyy rehellisyyttä.
Jos haluat sisällyttää tähän "friends with benefits" -juttuun jonkun idean myös eksklusiivisuudesta, niin väittäisin että silloin voi jo kysyä että eikö mennä jo käytännössä parisuhteen (jota vain ei jostain syystä haluta kutsua sillä nimellä) alueelle? Joka tapauksessa, mitä haluatkin niin se pitäisi tässä nyt erikseen ja suoraan sanoa ja sopia koska tällaiset avoimet säädöt voivat ihan oikeasti sisältää tai olla sisältämättä mitä vain molempien suostumuksella. Mitään ennakko-olettamia mihinkään suuntaan, mistä ei ole erikseen sovittu, on ihan turha tehdä. - 14+6
Siis seksiä ja seuraa sillointällöin sitähän tuo "friends with benefits" pelkästään on. Kyllä siinä voi molemmat tapailla muitakin, ja kuten yllä oleva kirjoittaja jo heittikin, eli jos tohon lisäät vielä "ei tapailla muita" niin kyse kyllä silloin on parisuhteesta, johon miehesi ei ilmeisesti ole valmis.
- JOOPAJOO
SYRJÄ HYPYT UNHOLAAN KUN ON KERRAN LUVANNUT KIRKOLLISESTI TAI MUUTEN OLEVAN VAIN SINUN. PETTURIT NAVETANTAAN ?????
- joo63gh
Kirjoittajat eivät edes ymmärrä täällä mikä on ns. avoin suhde. Se ei ole helppo juttu, vaatii osallisilta paljon, eikä ole mikään suositeltava yleinen parisuhteen muoto. Siihen liittyy niin monia asioita ja osapuolia. - Useimmat saattavat siitä puhua ja haaveilla, mutta kun sellaisessa elää, niin se on haasteellista.
- Siellä ja täällä
Helppo juttu, naidaan siellä ja täällä. Kivaa.
- outoa meininkiä
Miksi olla suhteessa jos ei pysty sitoutumaan kumppaniin????? Kertoo henkisesti kypsymättömästä ihmisestä....ja kaltaisiasi on suurin osa tämän päivän alle nelikymppisistä.
- seksmacine
Näin siin aina käy jos seksi on upeaa siinä on silloin mukana vahvoja
tunteita
Nainen varsinkin kokee sen vahvasti,vanhemmat naiset sen myös ilmaisee
joten kerro se myös miehelle heti jos se ei ole moukka se voi vaistota sen itsekin - zw
Ihan mielenkiinnosta kysäsen että pystyykö joku nainen harrastamaan seksiä miehen kanssa josta ei ole muuten kiinnostunut? Voiko seksi todella olla vielä hyvää?
Itse naisena oon huomannu ettei sänkyyn vaan pysty menemään ilman muuta kiinnostusta, tai jos joskus on tullu kokeiltua niin ite en ainakaan oo saanu siitä mitään irti!
Jos mä suostuisin tollaseen diiliin, mistä ap kirjoittaa, niin mulla olis ajatus siitä että ehkä tämä vielä muuttuu seurusteluksi mutta edetään aluksi miehen ehdoilla. Noista vaan ei yleensä seuraa mitään hyvää, ja nainen saa siipeensä. Jos mä olisin ap, niin alkaisin nimenomaan tapailemaan myös muita jolloin saattaisi löytyä "se oikea" jolloin tämä pano unohtuu ja tunteet sen myötä. En katkaisisi heti tätä panosuhdetta, koska sillon olis sekin puoli turvattuna eikä tulis hätiköityä muihin suuntiin vaan voisi tutustua rauhassa. Tietenkään sänkyyn asti ei muiden kanssa mennä ennen kuin tää panosuhde on lopetettu, senhän sanoo järkikin!
Mut kyllä mä myös kysyisin mieheltä suoraan et "hei, ootko sä tyytyväinen tähän sopimukseen mikä meillä on, vai voisitko kuvitella että seurusteltaisiin ihan oikeasti?" Jos mies vastaa että ei halua seurustelua niin sitten alkaisin tapailla muita, jos taas haluaakin seurustelua niin sehän on sillä selvä. Tsemppiä jatkoon, toivottavasti löydät sen mitä etsit :) - sydän kertokoon
kysyjälle vastaisin että niin kauan kun susta se ok niin ok,mutta jos sä olet tykästynyt kaveriin niin asia on jo ihan toinen,kun tunteet tulee peliin.koskee ihastuksia ja exiä.mutta harvapa pystyy ihan kylmiltään naimaan kenen kanssa panettaa vaan ihan pelkästään aktin takia selvinpäin-en tiedä mut olenko oikeassa tai väärässä-mä en voi seksin takia samaa kaveria pelkästään ellen tunne vetoa jollain muotoa.ei voi vaatia toiselta mitään kysellen jos peli on pelkkää tapailua panojen takia
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133