Kysymys yksinäisille naisille

asiasta kiinnostunut

Kaikki te naiset, jotka koette, että miehen löytäminen on ollut vaikeaa, tai että tulee pelkästään vääränlaisia ehdokkaita, jos jos joskus tulee; minulla olisi kysymys teille. Tiedättekö mitä tyyppiä olette MBTI-luokituksessa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Myers–Briggs-tyyppi-indikaattori

53

2327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiasta kiinnostunut

      Vielä lisäys asiaan. Palstalla on huomattu selkeää korrelaatiota miesten yksinäisyyden ja tiettyjen mbti-tyyppien välillä. Siksi olisi mielenkiintoista löytää mahdollisia yhteyksiä myös naisten puolelta.

    • asiasta kiinnostunut
    • nainen...

      INFJ... en nyt niin yksinäinen ole, mutta en löydä kunnollista suhdetta.

      • whtnbroi

        Minä myös INFJ


    • mjbjh

      Miksi tämä kysymys oli kohdistettu nimenomaan naisille?

      • asiasta kiinnostunut

        Koska palstalla olevat miehet ovat keskustelleet asiasta jo monta kertaa.


    • Ko. testin

      olen tehnyt useasti ja eri sivustoilla. Testit ajoittuvat noin viiden vuoden ajalle. Ja kovin ovat yksimielisiä: minä olen INTP. Tämän tuloksen olen siis aina poikkeuksetta saanut.

      Varmaan menestys vastakkaisen sukupuolen suhteen ei ole kovin kummoinen, jos testissä saatu kirjainyhdistelmä alkaa I:llä. Itse olen aika vahva I. Tämän voin vahvistaa niin testin kuin ihan oman itsetuntemukseni perusteella.

      • uusi ajattelu

        najm...najm..tulkaa minun laivaa,koette elämyksen...


    • ENFP-nainen

      Yllätys-yllätys, olen ENFP ;-) Tosin P on lähellä J:tä, eikä F:kään ole kovin vahva, enkä ole yksinäinen vaan yh. Persoonan kuvaus osuu useimmissa kohdissa hämmästyttävän oikeaan. Ahaa-elämys oli myös, se että elämän stressitilanteissa kun olen onneton, persoonani ilmenee INJT-tyyppisempänä mitä oikeasti on. Pitää paikkansa. Minulle sopivat työt/ura myös osuu ihan nappiin.

      Oma empiirinen kokemus sanoo, että tarvitsen intuitiivisen kumppanin. Samaa painotetaan persoonakuvauksissa ja minulle sopisi parhaiten INTJ, INFP, INTP. Oma kokemus samassa linjassa, tosin myös EN-tyyyppejä löytyy aiemmin mainittujen lisäksi hyvistä ystävistä ja ex:täkin. En ennen teoriaan tutustumista ajatellut introvertin olevan luonnonmukaisin kumppanini, mutta se taitaa olla totta. Luulenpa, että hieman itseäni introvertimpi kumppani tuo elämään harmoniaa. Aiemmat pitkät suhteet ovat olleet ääri-eksoverttejä (voi olla myös rasittavaa) ja ääri-F:iä (voi ilmetä myös tunteiden megavuoristoratana ja "ylitulkitsemisena", siis tyypillisesti sellaisena käytöksenä mitä miehen monesti moittivat naisia ;-)

      Mikään testi ei tietysti ole parhaimmillaankaan kuin yritys mallintaa luonnon moninaisuutta. Silti aika moni teorian opeista näkyy toimivan niin omassa kuin ystävienkin elämässä.

      Uskoisin, että IN-tyyppin vaikeus ihmissuhteissa on, siinä ettei S:t anna ihmisinä hirveästi. Ja taas useimmat EN-tyypit niin vauhdikkaita että IN:ää pyörryttää, ja kaikki EN:t ei ymmärrä IN:n halua edetä ystävyydessä hitaasti. Kuitenkin monesti IN on se uskollinen ja lojaali ystävä, jonka kanssa ihmisuhteesta tulee syvä ja pysyvä kunhan pinnan alle on päästy.

      Noh, tulipas taas jaariteltua...

      • stalkkeri bööö

        Eikö sinulla ollut lapsikin? Mitä vaikeuksia sinulla muka on ollut parisuhteiden löytämisessä?


      • ttthz

        Sinulla oli muistaakseni ollut ainakin neljä parisuhdetta.


      • Taas näitä ämmiä
        ttthz kirjoitti:

        Sinulla oli muistaakseni ollut ainakin neljä parisuhdetta.

        Eli pillua on jaettu niin että pilluhuulet paukkuu.


    • jhgdyfi

      Mitä ihmettä? Minä saan jokaisesta testistä erilaisen tuloksen...
      Yhden mukaan olen INFJ toisen mukaan INTJ kolmannen mukaan ENTP. Sovitaan sitten että olen ne kaikki.
      Olen siis:
      turvaaja/ tutkija/ edelläkävijä

      Johtoasemassa olisin:
      ihmiskeskeinen ideoiden keksijä/ looginen, kriittinen ja päättäväinen ideoiden keksijä/ kekseliäs ja analyyttinen muutoksen suunnittelija

      No voi miten imartelevaa.
      (mutta olen siis mies)

      • Re-evaluation

        Tarkistapas millä prosenteilla saat tuloksesi? Voisiko esim. ettet ole kovin selvä ekso- etkä introvertti esim. 50-60% testistä riippuen? Ainakin N pysyy....

        Aika monessa testissä kysymyksen asettelu on huono (oikea vastaus ei olis kumpiaan tarjottu, vaan välistä). Kokeile jotain testiä missä vastauksissa on vaika 1-5 asteikko yes/no-vastauksen sijasta ja kysymyksiä on ainakin 50 kpl.


      • asiasta kiinnostunut

        Testeistä voi aluksi saada hyvin vaihtelevia tuloksia. Kun oppii jättämään vastauksistaan pois sen, mitä haluaisi tai toivoisi olevansa tai mitä muut odottavat vastaajan olevan, ja laittaa rukseja vain oman todellisen toimintansa perusteella, niin tulos yleensä vakiintuu paremmin.

        Hyvä muuten, että laitoit loppuun olevasi mies.


      • Tasa-arvovaltuutettu
        asiasta kiinnostunut kirjoitti:

        Testeistä voi aluksi saada hyvin vaihtelevia tuloksia. Kun oppii jättämään vastauksistaan pois sen, mitä haluaisi tai toivoisi olevansa tai mitä muut odottavat vastaajan olevan, ja laittaa rukseja vain oman todellisen toimintansa perusteella, niin tulos yleensä vakiintuu paremmin.

        Hyvä muuten, että laitoit loppuun olevasi mies.

        Mitä vikaa naisissa on?


      • asiasta kiinnostunut
        Tasa-arvovaltuutettu kirjoitti:

        Mitä vikaa naisissa on?

        Ketjun tulosten kannalta on oleellista, että vastaajat ilmoittavat sukupuolensa sekä sen, onko heillä ollut vaikeuksia löytää kumppani ja millaisia vaikeuksia.


      • jhgdyfi
        asiasta kiinnostunut kirjoitti:

        Testeistä voi aluksi saada hyvin vaihtelevia tuloksia. Kun oppii jättämään vastauksistaan pois sen, mitä haluaisi tai toivoisi olevansa tai mitä muut odottavat vastaajan olevan, ja laittaa rukseja vain oman todellisen toimintansa perusteella, niin tulos yleensä vakiintuu paremmin.

        Hyvä muuten, että laitoit loppuun olevasi mies.

        "Kun oppii jättämään vastauksistaan pois sen, mitä haluaisi tai toivoisi olevansa tai mitä muut odottavat vastaajan olevan, ja laittaa rukseja vain oman todellisen toimintansa perusteella, niin tulos yleensä vakiintuu paremmin."

        En usko että tuo oli se ongelma. Jotkut kysymykset vain ovat hyvin tulkinnanvaraisia. Jos kysytään vaikka että näytänkö tunteeni helposti, niin se riippuu paljon tilanteesta. Näytän kyllä hyvin helposti tunteeni vaikkapa tyttöystävälle, mutta jollekin toiselle taas en.
        Siellä oli paljon tuollaisia "riippuu tilanteesta" -kysymyksiä


    • Reipas Mies

      Testasin ensimmäistä kertaa Mayers Briggsillä itseni: ESTP.

    • mustispeppers

      Ekalla kertaa kun vuosia sitten tein testin, oli tulos ENTP, pari kuukautta sitten tulos oli ISFJ. Ihan sama, en ole kuitenkaan suosiossa miesten keskuudessa. Varsinkaan, kun se eka "ihastuminen" tehdään ulkonäön kautta ja sisäisellä kauheudella/kauneudella ei ole mitään tekemistä parinmuodostuksessa.

      ENTP eli edelläkävijä
      ISFJ eli suojelija

      • asiasta kiinnostunut

        Nuo ovat toistensa vastakohdat. Ne eivät ole "vierekkäisiä" tyyppejä, joten et voi olla niiden välimuoto niin että saisit vuorotellen kumpaakin tulosta. Sinulla on mennyt jotain pieleen testejä tehdessä jommalla kummalla kertaa. Tee testejä useammista eri paikoista, laitoinkin tuonne ylös jo linkkejä. Lisäksi pyri miettimään mitä oikeasti olet, eí sitä mitä haluaisit olla tai joku muu haluaisi sinun olevan. Sen jälkeen tulos varmasti vakiintuu johonkin kohtaan.


    • INFP-mies
    • next............

      En tiedä eikä kiinnostakaan.

    • Lulz

      Hmm, minulle paukahti testeistä(tein kolme) jokaisesta ENTJ, joka wikipedian mukaan viittaa johtaja-tyyppiin. Tuo E-I akseli pohdituttaa, sillä en nyt kovin ekstrovertti ole, mutten kyllä introvertiksikään tunnistaudu.

      Tiedä sitten mitä tämä mahdollisesti tarkoittaa parisuhdemielessä, mutta sen tiedän että ilmeisesti olen luenteelleni sopivalla urapolulla. Tämä tieto piristi päivää, vaikkei noille testeille arvoa juuri voi antaa :)

      Niin, olen mies.

    • ghjghjghj

      Olen mies ja INFP tai ISFP. Tain pari testiä ja samat tulokset molemmissa.

      INFP eli idealisti
      ISFP eli taiteilija



      Jung Test Results


      Introverted (I) 67.74% Extroverted (E) 32.26%
      Sensing (S) 50% Intuitive (N) 50%
      Feeling (F) 54.29% Thinking (T) 45.71%
      Perceiving (P) 54.55% Judging (J) 45.45%

      Your type is: INFP

    • ISFP
      slightly expressed introvert 11%
      slightly expressed sensing personality 12%
      slightly expressed feeling personality 12%
      slightly expressed judging personality 1%

      kevyesti kaikkea, vahvasti en mitään. hmm.

      ei kovin vakuuttavaa

      • ja MBTI testin mukaan ESTP

        eli selkeesti vastaukset vaihtelet sen mukaan miten kysymykset on aseteltu.


    • SNIF

      Olen... jokin Laasasen (NÖF?) vastakohta. En jaksa tehdä testiä, jonka tuloskin luemma vaihtelee.

    • ...

      Kahden testin perusteella tulokseksi sain INTJ ja olen siis 22-vuotias nainen.
      En ole koskaan ollut seurustelusuhteessa.

      • Kuulostaa hauskalta. Itseasiassa INTJ-naiset eivät kuulemma tule toimeen tavallisten naisten kanssa, koska ovat sen verran erilaisia. Loogisuus ja järki eivät valitettavasti ole naisten valtti, paitsi jos sattuu olemaan INTJ.


      • musta_joutsen
        m36-intj kirjoitti:

        Kuulostaa hauskalta. Itseasiassa INTJ-naiset eivät kuulemma tule toimeen tavallisten naisten kanssa, koska ovat sen verran erilaisia. Loogisuus ja järki eivät valitettavasti ole naisten valtti, paitsi jos sattuu olemaan INTJ.

        En halua enää pellolle. Metsässä on hyvä olla. Vaikka kaikki muut metsän eläimet lähtisivät täältä pois, minä jään tänne. Täällä on hiljaista ja kaunista ja lintujen laulu rauhoittaa.


    • N32vee

      ESFJ, eli käytännöllinen yhteensovittaja.

      Kun luin kuvauksen, tunnistin kyllä itseni!

    • djghdjsfjksj

      Eiköhän naistenkin kannalta IN ole hankalimmasta päästä parinvalinnan suhteen.

      • sormia napsauttamall

        Toisaalta täytyy kuitenkin aina muistaa naisista puhuttaessa se, että introvertti nainen voi luottaa siihen että aina löytyy joku mies joka iskee naisen eikä naisen tarvitse tehdä mitään.


      • gagagugu
        sormia napsauttamall kirjoitti:

        Toisaalta täytyy kuitenkin aina muistaa naisista puhuttaessa se, että introvertti nainen voi luottaa siihen että aina löytyy joku mies joka iskee naisen eikä naisen tarvitse tehdä mitään.

        Niin. Riittää että nainen hakeutuu ihmisten ilmoille eikä jäädy.


      • IN-nainen

        Minä olen testin mukaan IN, mutta ei se käytännössä sitä tarkoita, etten osaisi olla ihmisten kanssa. Minulle introverttiys tarkoittaa lähinnä sitä, että en tarvitse koko ajan muita ihmisiä ympärilleni ja tykkään esim. työskennellä yksin ja muutenkin tehdä asioita myös yksikseni, vaikka viihdyn myös muidenkin kanssa. Kuitenkin kavereita on paljon, sosiaaliset tilanteet ovat helppoja ja ei ole mitään ongelmia tehdä aloite kiinnostavalle ihmiselle.


    • Enkkel

      INFJ
      22-vuotias nainen
      Seurustellut muutamaan otteeseen

      • cykkel

        Jos on 22-vuotias ja seurustellut muutamaan otteeseen, eli vähintään kolme kertaa, niin miten nämä ehdot täyttävä ihminen on yksinäinen?


      • Enkkel
        cykkel kirjoitti:

        Jos on 22-vuotias ja seurustellut muutamaan otteeseen, eli vähintään kolme kertaa, niin miten nämä ehdot täyttävä ihminen on yksinäinen?

        Koska olen hankala.


      • cykkel
        Enkkel kirjoitti:

        Koska olen hankala.

        Se että olet hankala ei tee sinua yksinäiseksi (paitsi jos vittuilet kaikille kumppaneillesi ja ihailijoillesi niin paljon että lähtevät karkuun). Niin tai näin, vähän kummallista valittaa yksinäisyydestä noilla spekseillä.


    • Enkkel

      Enhän minä valittanutkaan.
      Vastasin vain "gallupiin".

      • Huolellisuutta

        Vastasit väärään galluppiin, kun kerran olet jaellut. Oikea gallup olisi ollut: "Kuinka monen miehen käyttämä olet?"


    • NaineN--

      ENFJ, sinkkuna elelen. Olen miesten keskuudessa hämmentävän suosittu ja parisuhteeseen halukkaita miehiä on koko ajan tarjolla. Kuulostaa itserakkaalta, mutta jostain syystä näin on. Määritelmän mukaan "Teachers are extraordinarily tolerant of others, are easy to get along with, and are usually popular wherever they are." Ehkä se sitten pitää paikkaansa, mielenkiinnon määrästä voisi tällaista päätellä.

    • INFP-the healer

      Only 1% of the population shares your type.

      Eli ei ihme jos on vaikeaa löytää edes "sitä vähiten väärää".

    • testattuu

      olen INTP

      miestä ei tosiaan ole

    • mun_tulokseksi_tuli

      ISFP eli taiteilija
      Nainen 21v

    • Rationaaleilla (NT), eli ENTJ, ENTP, INTJ, ja INTP:llä on luultavasti eniten ongelmia kumppanin saamisessa, olkoonpa sitten miehiä tai naisia. Näitä kaikkia löytyy noin 10% väestöstä. Introverteilla on tietysti vieläkin vaikeampaa, erityisesti INTJ ja INTP, mutta myös muut introvertit luonteet.

      Asia ei ole tietysti ole ihan näin mustavalkoinen, sillä kirjaimet ovat painotettuja välillä 0-100%. Lisää vaikeutta asiaan saa, jos I on korkeasti painotettu, samoin T. Itselläni I ja T ovat 80-90% testistä riippuen, N vähän heikompi, ja J heikoin.

      Testit ovat MBTI-manuaalin mukaan vain noin 75% tarkkoja, johtuu siitä että ihmiset tulkitsevat kysymykset eri tavalla, tai vastaavat kysymyksiin miten haluaisivat olla eikä niin mitä todellisuudessa ovat. Lisäksi luonne voi muuttua jonkin verran iän mukana. Jotkut testit ovat myös suorastaan huonoja. Pitää myös lukea luonnetyypin kuvaukset mikä sopii parhaiten.

    • puunkarahka

      Tein kaksi tekstiä (1. ja 3. linkki).
      Sain ekasta INFJ ja ja tokasta ESTJ. Suurin prosentti oli 63% kohdasta judging.

      Taidan siis olla vain epämääräinen klöntti. Color me surprised.

      • puunkarahka

        Siis testiä eikä tekstiä.


    • oma tulos

      on INTJ.... hehheheheee. No joo, teen paljon valintoja järjen perusteella. Päättelen asioita ja luotan puhtaasti tieteeseen, koska se on oikeassa. Minua ei kiinnosta fantasiahömpät ollenkaan (elokuvat, kirjallisuus).
      Harrastuksiltani olen kuitenkin luova ja mielikuvitusrikas. Siellä on hauska hurvitella ja paeta ikävää todellisuutta. En koskaan kuitenkaan sekoita faktaa ja fiktiota toisistaan.
      Tutkijatyyppiä en ole siinä mielessä, että kirjojen lukeminen kiinnostaisi tai yliopistot. Seuraan kyllä tiedettä ja sen kehitystä lehdistä, mutta vain ns. maallikkona.

    • Foreveralone

      INTP olen ja en ole seurustellut ikinä :D miehet kyllä lähestyvät minua mutta yleensä seksin perässä. Itse haluaisin mielummin romanttisen suhteen kun seksisuhteen. Ne ihmiset jotka ovat lähestyneet minua romanttisessa mielessä ovat olleet sitten ihan vääränlaista ihmistyyppiä. Siis sellaista, jonka kanssa en voisi ikinä olla yhdessä :D

    • NainenRuudunTakaa

      ESFP
      Extravert(19%) Sensing(3%) Feeling(12%) Perceiving(34%)

      Ekstroverttiys myös ehkäisee pariutumista, koska ekstroverttinä rasitun kahdenkeskisissä suhteissa ja viihdyn parhaiten laumoissa. Eli sosiaalisuus tulee tyydytettyä helposti monella tavalla, ei ole suurta vetoa seurusteluun.

      Sensing vs intuiton. Elän vahvemmin kiinni nykyisessä kuin tulevaisuudessa. Etenkin tuolla "lue kuvaukset ja päätä kumpi sopii" -sivulla sitä korostettiin.

      Feeling vai Thinking. Etenkin ihmissuhteissa liika feeling-painotteisuus on haitaksi, koska siinä menee helposti liikaa mukaa toisen stressiin ja muuhun elämään ja oma elämä jää elämättä. Siksi teen koo ajan henkistä työtä, että pystyn pitämään sen hyvän eron. Mutta samalla sekin pitää irti liian läheisistä ihmissuhteista.

      Perceiving vs judging. Kyllä, olen enemmän neutraali havainnoija kuin arvottaja ja väistän ihmisiä, joilla on vahva hyvät -pahat -maailmankuva.

      En tiedä onko kumppania ollut vaikea löytää, koska en etsi ja minulla se etsimättömyys liittyy kyllä paljon noihin extravert ja feeling -painotuksiin.

    • ENFP sinkkuna

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      148
      5226
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2252
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1574
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1561
    6. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1561
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      23
      1535
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1319
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      47
      1187
    Aihe