Oletko muka hyvä?

Pummipois kukkarolta

Heh, vai ei työtä löydy? Onnkesi saamme myös porvari-presidentin, Kokoomus pistää asiat ojennukseen vuodesta 2013 eteenpäin, että
- työttömyyspäivärahaa saa vain 300 päivältä. Sen jälkeen ei mitään sosiaaliturvaa, sossu maksaa jos haluaa. Tukea saa vain, jos opiskelee uuden ammatin tai alkaa yrittäjäksi.
- Päiväraha katkaistaan 60 päivän jälkeen, jos työtä ei löydy, eikä henkilöllä ole muuttohalukkuutta työn perässä toiselle paikkakunnalle.

Eli tulevaisuudessa työttömyys ei ole vaihtoehto, eläköityvä suomi tarvitsee jokaisen. Vaihtoehdot ovat:
- uuteen ammattiin kouluttautuminen
- Oma yritys
- Muutto toiselle paikkakunnalle

Mitään muuta ei sallita. Jo nyt työkkärit menevät kiinni, vain maanantaisin ovat ovet kansalaisille auki. Muuten pääsee sisään vain sopimuksesta!

6

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on...

      Eipäs kuin näin. Kaikenlainen TEV yms harjoittelu lopetetaan ja yrittäjät joutuvat maksamaan työntekijöille palkkaa. Myös harjoitteluaikana olevalle opiskelijoille tulee yrittäjien maksaa harjoittelijan palkka.

      Eli tulevaisuudessa ”harjoittelijoiden” ottaminen tekemään töitä ilmaiseksi ei ole vaihtoehto.

    • vuokratuottoa

      kaaos ja katasrooffi, kun kiinteistomokulit ei saa säännöllistä

    • .........jkhhjn

      Muista että työttömyys voi koskea myös sinua. Pahin on tilanne 40 henkilöilllä jotka ovat olleet kymmeniä vuosia samassa työpaikassa. Kehäraakki harvoin kelpaa työnantajalle vaikka kokemusta olisikin kyseisestä hommasta paljon

      • Työvoimapula tulee..

        Kyllä pahin tilanne on nuorilla. Työpaikkoja ei haluta antaa sellaisille, joilla on vähän tai ei ollenkaan kokemusta kyseisestä työstä, ei vaikka olisi sata kertaa parempi työntekijä kuin joku kokeneempi. Kun eihän sitä voi mitenkään todistaa. Tämä tulee vielä kaatumaan Suomen nilkkaan tämä tilanne, kun nuoret ovat vuosikausia työttöminä, syrjäytyvät, turhautuvat, masentuvat. Ei niitä enää sitten työnteko kiinnosta, kun niitä ehkä joskus olisi tarjolla, sitten kun Suomeen "tulee" se paljon puhuttu "työvoimapula". Eivät todennäköisesti ole enää työkykyisiäkään sitten. Tulee piiitkä lasku niille, joilla vielä työpaikka on, toimeentulo ja sairauksien hoito kun kuitenkin työttömillekin maksetaan. Meillä taitaa olla aika tomppelia väkeä sekä valtion että yritysten johdossa.


    • KIJKUI

      Katos vaan. Kaaleppi pääsi kotilomalle. Onhan se lääkedosetti mukana ettei tarvita poliisia aamuyöstä rauhoittamaan ?

    • Nimekäs merkki

      No ei mua tuettomuus auttanut työnsaannissa ja silloin ei huvittanut hakeakaan, tuumain vain miten päättäsin päiväni. Mutta sain asiallisen tukityön, en varmaan tuettomana olisi muuten saanut, mutta siihen olki ammattitaitovaatimuksia ja olin kuitenkin onneksi ilmoittautunut työnhakijaksi, niin sain homman. Sitten kun olin töissä ja pidin visusti kiinni suuni että olen tukityössä, niin se johti useampaankin tarjoukseen ja sain lopulta oikean työn. Mitä tästä opimme, että työpaikat on tarkoitettu työssä oleville.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe