Jos oma auto ei lähe pakkasella käyntiin?
Maksan kyllä yksityisajoistani kaupungille korvauksen - jos jään kiinni :)
Saanko ajella kaupungin virka-autolla omia ajoja?
62
1382
Vastaukset
- lumio
aja vain,et jää kiinni.
- Pakkasukkeli
No saa tietenki siitähän on ennakkopäätös kaupunginhallitukselta.
- Ongelmahan
kulminoituu siihen tilanteeseen, jos sattuu niin huonoa tsägää, että joudut kolaritilanteeseen sillä kaupungin kiesillä. Kateellisiahan piisaa aina, joten niiden puolesta et saisi edes töitä tehdä.
- Lapin ihminen on
Näitä kirjoituksia lukiessa huomaa mitenkä kemijärviläinen on kateellinen ja ahdasmielinen. Ei tarvi pelätä että joku perustaisi sinne yritystä, niin katkeroitunutta sakkia siellä on. Tulette aina olemaan yhteiskunnan napanuorassa.
- 16+18
Älä viitsi suoltaa paskaa !
Parin palstoilla kirjoittelevan tyypin kirjoittelusta ei voi päätellä vielä mitään kokonaisen kaupungin asukkaista.
Tässä olisi jo aihetta Ilmoittaa ylläpitoon asiattomasta viestistä. - kemijärven kylä
16+18 kirjoitti:
Älä viitsi suoltaa paskaa !
Parin palstoilla kirjoittelevan tyypin kirjoittelusta ei voi päätellä vielä mitään kokonaisen kaupungin asukkaista.
Tässä olisi jo aihetta Ilmoittaa ylläpitoon asiattomasta viestistä.Ei kemijärvi ole enään kaupunki. Oli silloin joskus kulta-aikoina kun sellu virtas kemijärveen, rumia myrkky-toppatakkeja valmistettiin, aspiriinia tuli liukuhihnalta solkenaan ja heikkolaatuisia latureita juotethin...asukaslukukin oli silloin melkein tornion luokkaa, jota voidaan juuri ja juuri kutsua kaupungiksi jos haparandakin lasketaan mukaan.
- Seurailija
Saako työajalla ajaa omia ajoja ja työpäivänä hoitaa omia asioita ja viettää työpäivänsä, miten itse haluaa ?En ole kaupunginjohtaja.
- normi käytäntö
kiinteistömiehet saa.................
- Kiineistömies eri mi
Kiinteistömiehet ajavat, olen nähnyt monta kertaa, kuljetettu omaa lastakin määränpäähänsä!
- mplkpl
Kiineistömies eri mi kirjoitti:
Kiinteistömiehet ajavat, olen nähnyt monta kertaa, kuljetettu omaa lastakin määränpäähänsä!
Juuri kiinteistömiehillä on eritysoikeudet, Kirkkokatu-Annaliisankatu yrittäjänkin työmatkaliikenne hoidetaan kaupungin autolla, aina päivystyksen satuessa.
- Kuka mitäkin
Niin ja poliisit...sillä valtion Maijalla.
- 1+2=5
Miten on mahollista että kiinteistömiehet saa ajaa. Eikö siellä pomot seuraa ollenkaan mitä nää tekee. Koko kiinteistöhoito ko annetaan yrittäjille niin ajavat ainaki omilla autoilla.
- Voi hyvät hyssykät
1+2=5 kirjoitti:
Miten on mahollista että kiinteistömiehet saa ajaa. Eikö siellä pomot seuraa ollenkaan mitä nää tekee. Koko kiinteistöhoito ko annetaan yrittäjille niin ajavat ainaki omilla autoilla.
Lopettakaa kadehtiminen, ei kannata mitättömistä asioista pahoittaa mieltänsä, jos pienipalkkainen kiinteistömies ajaa muutaman kilometrin omia ajojaankin. On tässä maassa suurenpiakin yhteiskunnan syöpäläisiä, joita me emme osaa edes kadehtia, linnan juhlista heitä voi bongailla yhdellä kertaa useampiakin samasta tv-kuvasta.
- Ei kateudesta, muust
Ja kaupassakin on kiinteistömies käynyt virka-ajalla ja sitten ajanut kaupungin autolla tavarat kotiin.
Alapa Kaarina Soppela puuttua tähän.
- Kivaa ajanviettoa!
Niin ja kaupungin pikkupomot! Päivät kuluu juonittelussa ja omien asioiden hoidossa työajalla!
- aijaijaa
monet muutki ajelevat " ns firman"autolla, joka on kotona.Saavatko nämä vielä työmatkailta verovähennysoikeuden?
- acbdekortti
saapi ajella jos ei ole kovin päishään.
- Pyrypekka
Eilen oli pakko viedä vaimo kaupungin autolla kun ei ollut kevyenliikenteen väyliä aurattu
- AlaviNikkieH
Minäkin jouduin kantamaa puolison lumivallin yli, kun kaupunki oli käynyt tukkimassa liittymän. Tietenkin menin paikalle kaupungin autolla töiden välissä. Normaalitoimintaa hätätilassa. Ja tasapeli, kaupunki tukkii liittymän ja minä käytän kaupungin autoa.
- suunnitelma 1?
Kun kaupungin aura - auto putsaa veronmaksajien kadut, se tulee kohta uudestaan ja tukkii vasta puhdistetut liittymät. Kaupungin herrat ajavat pikkuautolla perässä, että liittymät varmaan on tukittu uudestaan.
- kfortä
suunnitelma 1? kirjoitti:
Kun kaupungin aura - auto putsaa veronmaksajien kadut, se tulee kohta uudestaan ja tukkii vasta puhdistetut liittymät. Kaupungin herrat ajavat pikkuautolla perässä, että liittymät varmaan on tukittu uudestaan.
Jokainen asia käydään erikseen omalla autolla katsomassa ja tarvittaessa hoidetaan kotiväki kuljetukset.....
- osakaupunki
suunnitelma 1? kirjoitti:
Missä lymyää Jukka Vaarala? Hän aikoinaan valitti liittymän tukkijoista. Nyt voisi ottaa asian uudelleen esiin, kun on saatu kunnollinen tekninen johtaja tulevasta kaupunginosastamme.
- ja vakuutusmaksukki
polttoaine ja ajoneuvovero on siksi kallista siksi suosin kaupungin ajoneuvoja tietty.
- jahaas
maksa verotoimistoon!
- piller- ville
http://www.veronmaksajat.fi/omatveroasiat/luontoisedut/autoetu2012. Siinon teilhe lukemista, joutavan hunttailijat.
- Näin on!
Kaupungin autolla omien menojen ajelu pitää kieltää. Olen nähnyt monta kertaa kun yksi kiinteistönhoitaja ajelee autolla omia ajoja ja ottaa kyyttiinkin omaisia. Tämä on yhtä tuomittavaa kuin luottokortin käyttö lainarahan ottonn.
Kaupunginjohtaja palautti sentään lainat, mutta oletteko nähneet kenenkään tuovan kaupungille bensakanisteria polttoaineella täytettynä? Tämä oma ajelu on loppujen lopuksi tuomittavampaa.
Viekää viestiä Kaarina Soppelalle. Hän laittaa kaikki ojennukseen.
Näin on! - Niuhotus pois
Näin on! kirjoitti:
Kaupungin autolla omien menojen ajelu pitää kieltää. Olen nähnyt monta kertaa kun yksi kiinteistönhoitaja ajelee autolla omia ajoja ja ottaa kyyttiinkin omaisia. Tämä on yhtä tuomittavaa kuin luottokortin käyttö lainarahan ottonn.
Kaupunginjohtaja palautti sentään lainat, mutta oletteko nähneet kenenkään tuovan kaupungille bensakanisteria polttoaineella täytettynä? Tämä oma ajelu on loppujen lopuksi tuomittavampaa.
Näin on!Jos yksityisellä puolella näin paljon katehdittaisiin, ja niuhotettaisiin muutamasta kilometeistä ei siellä homma pyöris. Reilu henki työnantajalla takaa myös sen että työntekijäkin on reilu ja joustava ja tekee työtänsä oman työnantajansa hyväksi. Kieltäkää vain kaikki silloin viisas työntekijä kyllä toimii sen mukaisesti.
- mersu ja hiace
Näin on! kirjoitti:
Näin on!Miksi te rankutatte kiinteistömiesten autoilusta kaupunkin autolla. Ne ovat hyvin säästäväisiä . Niitähän napottaa aina kolme hiasessa ko ne ympäri kaupunkin ajaa. Ajatelkaa jos kaikki ajas autoja.
- son pojjaat niin..
Kuka siellä kiinteistöhoidossa on pomona ? Senhä pitäs kattoa perään . Pomo ulos ensin ja sit homma järjestykseen.
- typyrmy
Kiinteistönhoidon pomo sen kuin kuljettelee edestakaisin ympäri kaupunkia sukellusvälineitään eikä puhu koskaan alaistensa kanssa. Yrmy tyyppi!
- potkurilla
Onko tosiaan kaupungin auton yksityiskäyttö puuttumisen väärti ongelma?
Kaupungin piikkiin se K Soppelakin ajelee.- Älyä!
Seurailkaapa, ajeleeko joku kaupungin ajoja omina ajoina?! Tämäkin on ohjeistettava, jos ei seikkää tajuta/älytä!
- asiat kunnossa
äläpä levitä perätöntä tietoa. Kaarina Soppela ei varmasti ole käyttänyt sopimattomasti kaupungin autoja tai ottanut muutenkaan perusteetonta etua.
- Aikoihin eletty
Kiinteistönhoitajalla työ ilmeisesti on autolla liikkumista paikasta toiseen. Mutta entäs kun työ ei ole tällainen, vaan pitäisi istua määrätyllä työpaikalla töitä tekemässä. Työntekijä, johtaja- asemassa oleva työajallaaan hoitaa omia asioitaan Rovaniemeä myöten. Minusta se on jo röyhkeää. On vapaapäivillä ja milloin missäkin työajalla ja alaiset eivät tiedä mitään eivätkä johtajan esimiehet.
- --
huom! Kiinteistömiehet myös päivystävät, joten voivat tulla kylällä vastaan kaupungin autolla myös iltaisin ja viikonloppuisin!
- Selvä vastaus!
Kaupungin autolla, vaikka kiinteistömiesten, ajo ei ole sallittua. Tulee kaupungille enemmän vahinkoa kuin luottokortin käytöllä vaikka palauttaakin rahat takaisin tilille. Totta tämä on järkeenkäypä vastaus kysymykseen:
Saanko ajella kaupungin virka-autolla omia ajoja?
Tämä seikka tulee myös ohjeistaa!
- källikääkkä
On ilman muuta selvä asia, että mieluummin kaupungin autolla omat ajot!
Ei kannata omaa edes ostaa. - hyrkästäkärkästä
Älykästä! Joo ei saa päivystävä kiinteistömies ajella kaupungin autolla, vaan omallaan!Sitten kun tulee hälytys, hänen tulee ajaa omalla autollaan kaupungin varikolle, ottaa sieltä kaupungin auto, hoitaa hälytys ja viedä kaupungin auto taas kaupungin varikolle ja lähteä omalla autollaan muijaa tai salarakasta viemään kauppaan. Jos muijan tai salarakkaan ollessa kaupassa, tulee taas hälytys, on annettava muijalle tai salarakkaalle taksiraha ja kaasutettava kaupungin varikolle hakemaan kaupungin auto jne jne
- Tehkää!
Tehkää jotain eli siis laatikaa ohjeet miten ajot on hoidettava oikein, niin ettei tule vahinkoa kaupungille!
- Sääliksi käy nämä
Tehkää! kirjoitti:
Tehkää jotain eli siis laatikaa ohjeet miten ajot on hoidettava oikein, niin ettei tule vahinkoa kaupungille!
Kaupungin työntekijätkin tuollaisessa kyttäyksen ilmapiirissä. Ihmettelen jos jollain kaverilla on vielä jonkinlaista työmotivaatiota. Toki vastaavanlaista tuskin muualta suomesta löytyykään. Ehkä työttömyyspaikkakunnalla ihmiset herkemmin kadehtii toisiaan. Kyllä siellä tuntuu olevan ahdas ilmapiiri muutoinkin.
- kyllästynyt ilmapiir
Sääliksi käy nämä kirjoitti:
Kaupungin työntekijätkin tuollaisessa kyttäyksen ilmapiirissä. Ihmettelen jos jollain kaverilla on vielä jonkinlaista työmotivaatiota. Toki vastaavanlaista tuskin muualta suomesta löytyykään. Ehkä työttömyyspaikkakunnalla ihmiset herkemmin kadehtii toisiaan. Kyllä siellä tuntuu olevan ahdas ilmapiiri muutoinkin.
Taitaa olla taas oman kylän ilmapiiriasiantuntija linjalla
- Olin joskus
kyllästynyt ilmapiir kirjoitti:
Taitaa olla taas oman kylän ilmapiiriasiantuntija linjalla
Kun näitä juttuja luen, niin jumalaa kiitän että aikoinani älysin muuttaa pois. Neuvoisin muitakin lähinnä nuoria, kannattaa hakeutua etelään, ja työhön. Työttömyys, ja joutilaisuus tekee fiksustakin ihmisestä katkeran, ja kateellisen.
- kuulkaas nou laiffit
hahahahaha kiitokset päivän nauruista! Ei voinu muutako nauraa tätä keskustelua lukiessani! Totta te piätte siellä kirjaa kuka tekee mitäki ja mihin aikaan??? Eikö teillä tosiaan ole parempaa tekemistä ku kyylätä mitä muut työaikana tekee? Teettekö itse ollenkaan töitä ku aikaa moiselle turhuudelle?
Minä suosittelisin että hankkisitta oman elämän!
Maailmassa on suurempiaki murheita ku se kuinka paljon työautoja käytetään omiin menoihin..hohhoiijaa.. - Sensorisorry
"kuulkaas nou laiffit" pitääkö kaikkien kaikkialla maailmasa pohtia ja keskustella vain maailman suurimmista murheista? Kaikenlainen keskustelu olkoon sallittua. Ellei ole, sitä kutsutaan sensuuriksi!
- Kuulkaas nou laiffit
Kyllä kaikenlaista keskustelua minun puolesta saa harrastaa, vai olenko toisin väittäny? mutta minusta tämä keskutelu menee jo vähän yli äyräitten. Tulee vain mieleen etteikö ihmisillä oikeesti ole nykyää parempaa tekemistä ku kytätä muitte tekemisiä ja raportoida niitä sitten johonki chätteihin? Jos asia nuin paljon häirittee nii marssikaa sen kaarinan (vai kuka olikaa) puheille taikka ihan asianomaisille mainitkaa, ei ne asiat ainakaa täällä chätissä parane.
- Kilometrikorvauksia
Virka-auton käyttö on usein aika pieni synti sen rinnalla, että kaikenkarvaiset byrokraatit tuppaavat posottamaan täysin turhia kilometrejä omilla autoillaan ja laskuttavat niistä kilometrikorvauksia. Kuinka suuri osa kilometrikorvauksista on ahnetta rahastusta?
Tulee mieleen eräskin haastemies, joka lähti kuljettamaan minulle sivukylälle tiedonantoa tulevasta oikeudenkäynnistä. Olin jutussa kantajana, joten asia oli minulle tuttu. Mutta haastemies ei välittänyt kunnolla edes soittaa minulle, että olenko kotona. Hän oli vain koettanut soittaa numeroon, joka ei ollut enää käytössä (oli muistaakseni jostain syystä kysellyt sitä numerotiedustelusta). Mutta käyttämäni puhelinnumero oli myös yhtälailla saatavissa tiedustelusta, minun nimelläni tietysti.
Haastemies otti siis ihan _tietoisesti ja tarkoituksella_ riskin, etten ole kotona, kun hän kurvaa pihaani. Enkä ollut. Voi hittolainen, että minua otti tuollainen uusavuttomuus päähän! Minua ärsytti niin, että ajattelin nostaa jätkän omahyväisestä ja ahneesta toiminnasta mekkalan. Ei tuollainen ole asiakkaan parhaaksi, vaan oman rahapussin lihottamista.
Asuinpaikkani sijaitsi tuolloin niin syrjässä, että ei haastemies ei voinut vastustaa kiusausta.
Haastemies pääsi laskuttamaan turhasta ajelusta. Ja hän tiesi sen matkaan lähtiessään. Eipä mikään kumma, että ukko ajeli aina uudenkarhealla autolla.
Joissain yrityksissä on kyse myös veronkierrosta ja palkan korvaamisesta verottomilla kulukorvauksilla.
Minun pomoni reilu parikymmentä vuotta sitten eräässä Kemijärvellä yhä toimivassa yrityksessä sai firmalta auton. Hän sitten käyttikin kaiken aikansa sillä ajamiseen. Tuli kerättyä kilometrejä, aina Etelä-Ruotsia myöten. En usko, että yletön ajelu esimerkiksi kodin työpaikan välillä kesken työpäivän on järkevää yritystoimintaa. Ukkeli sai sittemmin lähteä etsimään muita töitä.- Saneeraus tarpeen
Olen seurannut yhtä kaupungin virkamiestä, joka ajelee ympäri Koillis-Lappia ns. työmatkoja. Nostaa päivärahoja ja kilometrikorvauksia ihan tyhjänpäiväisistä reissuista, jotka voisi vaikka puhelimella hoitaa. Siinä voi samalla hoidella omia asioita ja tehdä monenlaista "myyräntyötä". Toivottavasti saadaan pian se suurkunta ja aletaan nyt heti tarkistamaan jokaisen työnkuva, onko työpanos tarpeellinen vai jopa enemmänkin haittaa tuottava. Lähihoitajat ja kotiavustajat tekevät oikeita töitä. Työtahti on heillä kova pienellä palkalla.
- pulloja pulloja pull
Saneeraus tarpeen kirjoitti:
Olen seurannut yhtä kaupungin virkamiestä, joka ajelee ympäri Koillis-Lappia ns. työmatkoja. Nostaa päivärahoja ja kilometrikorvauksia ihan tyhjänpäiväisistä reissuista, jotka voisi vaikka puhelimella hoitaa. Siinä voi samalla hoidella omia asioita ja tehdä monenlaista "myyräntyötä". Toivottavasti saadaan pian se suurkunta ja aletaan nyt heti tarkistamaan jokaisen työnkuva, onko työpanos tarpeellinen vai jopa enemmänkin haittaa tuottava. Lähihoitajat ja kotiavustajat tekevät oikeita töitä. Työtahti on heillä kova pienellä palkalla.
Leväperäisyys on saatava kuriin. Kirjoitellaan tälle palstalle aina kun huomataan jotain outoa!
Olen nähnyt kun virka-autolla on kerätty pulloja!
Olen nähnyt kun virka-autolla on kerätty pulloja! - voi kurjuutta
pulloja pulloja pull kirjoitti:
Leväperäisyys on saatava kuriin. Kirjoitellaan tälle palstalle aina kun huomataan jotain outoa!
Olen nähnyt kun virka-autolla on kerätty pulloja!Tietysti kaupungin autolla saa ajaa omia ajojaan. töihinkään, vaikkapa jalkaisin tai Kehnointahan tässä koko asiassa on se, ettei kaupunki ole järjestänyt omille autoille lämpimiä parkkaihalleja, joten joutuu jättämään Koivuniemen halliin ja osittain kävelemään.. Kurjaa!
- Lopetetaan ajot!
voi kurjuutta kirjoitti:
Tietysti kaupungin autolla saa ajaa omia ajojaan. töihinkään, vaikkapa jalkaisin tai Kehnointahan tässä koko asiassa on se, ettei kaupunki ole järjestänyt omille autoille lämpimiä parkkaihalleja, joten joutuu jättämään Koivuniemen halliin ja osittain kävelemään.. Kurjaa!
Ei ajeta enää omia ajoja kaupungin autoilla. Kun näen, ilmoitan eteenpäin!
- Heheh
Lopetetaan ajot! kirjoitti:
Hei aletaanko kaikki seuraamaan muitten tekemisiä ja jos jotai hieman normaalista poikkeavaa tapahtuu niin infotaan tänne??? Voitas sitte puuttua kaikkiin kemijärven epäkohtiin täältä keskustelusta käsin, nii ois kuulkaa varmasti parempi maailma ja parempi kemppa vohouu!!
- kiiruosulaan
voi kurjuutta kirjoitti:
Tietysti kaupungin autolla saa ajaa omia ajojaan. töihinkään, vaikkapa jalkaisin tai Kehnointahan tässä koko asiassa on se, ettei kaupunki ole järjestänyt omille autoille lämpimiä parkkaihalleja, joten joutuu jättämään Koivuniemen halliin ja osittain kävelemään.. Kurjaa!
Koikkarin hallissa on enimmäkseen eläkeläisten, jotka asioivat osuuskaupassa, autoja lämpimässä.
- Heheh
Lopetetaan ajot! kirjoitti:
Hei aletaanko kaikki seuraamaan muitten tekemisiä ja jos jotai hieman normaalista poikkeavaa tapahtuu niin infotaan tänne??? Voitas sitte puuttua kaikkiin kemijärven epäkohtiin täältä keskustelusta käsin, nii ois kuulkaa varmasti parempi maailma ja parempi kemppa vohouu!!
- Kemijärven virka-ajo
kiiruosulaan kirjoitti:
Koikkarin hallissa on enimmäkseen eläkeläisten, jotka asioivat osuuskaupassa, autoja lämpimässä.
Onko asia saatu Kemijärvellä järjestykseen?
- !!!!
Heheh kirjoitti:
SE OLISI SITÄ OIKEUDENMUKAISTA! Ja siitä ei tarvittaisi etes keskustella!
- piller-ville
Voe PRRRKL...jos Kemijärveläisillä ei ole tuon kummempia huolenaiheita niin hyvin on asiat, tai sitten ei.
- Page down
Kaupungin autoihin pitää laittaa seurantalaitteet (ei ole mahdollista, on lainvastaista), loppuu se lusmuilu ja perheenjäsenten kuskailu.
- Ei muutosta
Ei ole saatu järjestykseen. Omia asioita edelleen hoidetaan työajalla
- 7788iioo
Jos jollakin on aikaa seurata tämmöstä asiaa kuten "ei muutosta" kaverilla, niin vähissä on huvit. Sanosin, että hanki oma elämä.
- Ei muutosta
On tietenkin ikävää, että seurataan. Nämä loistyypit eivät tykkää, että heidän laittomia kulkujaan seurataan. Kemijärven kaupungin rahoilla ja työajalla tällaista harrastetaan.
- Muutosta
Ei muutosta kirjoitti:
On tietenkin ikävää, että seurataan. Nämä loistyypit eivät tykkää, että heidän laittomia kulkujaan seurataan. Kemijärven kaupungin rahoilla ja työajalla tällaista harrastetaan.
Ajan minäki työajoja omalla autolla.Ja jos en ajais ei olis työpaikkaa.Kyrsiihän se kyllä mutta ei voi kun olla kateellinen kaupungin suojatyöläisille.
- Ei muutosta
Moni on kieltäytynyt ajamasta kaupungin ajoja omalla autolla. Työpaikka voi tietysti olla vaarassa, jos ei aja. Nämä loiset ajavat omia ajojaan työajalla, usein alla on oma auto. Sitten vielä oikeita töitä tekevien pitää pokkuroida näitä suojatyöjohtajia, jotta olisi töitä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662398Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1822074Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.452027Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1181772Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣311761Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1811431Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2071369Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261215En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91002- 801001