Tarvitsen apua sopivan ruokavalion ja liikunnan järjestämisessä. Olen 15-vuotias 172cm/78kg poika. Kauhistelette nyt varmaan sitä miten rupean laihduttamaan, mutta haluan tehdä elämänmuutoksen, en pelkästään pudottaa painoa.
Tarvitsen apua :(
3
103
Vastaukset
- laihduttanut
Eipä tuo sinun tilanteesi vielä katastrofi ole. Jätä pois karkit, sokeriset mehut ja limut sekä sipsit, keksit, pullat yms. tai korvaa kevytversioilla osa. Tilalle hedelmiä ja marjoja, mutta ei niitäkään ylettömästi.
Normaali kotiruoka ja lautaselle puolet vihanneksia ja esim. juuresraasteita niin ruokapuoli on aika hyvällä tolalla, kun muistat syödä säännöllisesti 5 kertaa päivässä.
Liikunnaksi vaikka reipasta kävelyä 5 kertaa viikossa 45 min kerrallaan, niin pitäisi ruveta tuloksia näkymään.
Netistä löytyy hyviäkin sivuja aiheeseen liittyen, esim. kiloklubi ja fineli. Tsemppiä urakkaan! - kiloklubin jäsen
Hei, mulla on sulle yks kokeilemisen arvonen vinkki. Liity Kiloklubiin, se on ilmanen. Siellä on ruokapäiväkirja ja liikuntapäiväkirja, näet oman edistymisesi sekä foorumi.
Parhainta siellä on se, että kun syötät päivän aikana syömäsi ruuat ruokapäiväkirjaan, näet ruuan laadun. Esim. kuinka monta prosenttia päivän ruuista on rasvaa, hiilareita, proteiinia. Siellä on myös semmoset laatupallot, jotka ovat joko punaisia/keltaisia/vihreitä. Niitäkin seuraamalla huomaa, mikä on ruokavaliossa pielessä.
Esim. yks pallo näyttää että ootko syöny kasviksia tarpeeks sinä päivänä.
Käy ihmeessä kattomassa ja tutustumassa, mä opin syömään oikein Kiloklubin avulla :) Ja laihtunut oon 10 kiloa jo. - oaaoaoa
Hei,
ikäsi perusteella veikkaan, että koulussasi on terkkari. Terkkari voisi auttaa sinua eteenpäin helposti, ruokavalion ja terveellisten elämäntapojen muistuttamisessa. Se voisi olla myös oikea paikka käydä tsekkaamassa aina välillä, miten projekti etenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734456- 332531
- 402364
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211825Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401712Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 821563
- 1511387
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231257Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155