Olen kuntouimari ja käyttänyt uimalaseja niin kauan kuin muistan. Nyt olen hankkinut myös uimalakin, sillä lyhyetkin hiukset tuntuvat menevän takkuun tunnin uimisen jälkeen.
Olen laittanut ensin uimalakin päähän ja siihen päälle uimalasit. Nyt tuntuu siltä, että lasit vuotavat tuon tuosta. Onko oikea tapa laittaa lasit uimalakin alle? Olen nähnyt kumminkin päin viritelmiä.
Lasit eivät ennen uimalakin käyttöä vuotaneet juuri koskaan. Nyt tuntuu että uimalakista onkin enemmän haittaa kuin hyötyä??
Uimalasit uimalakin päälle vai alle?
1
1204
Vastaukset
Riippuu ihan omasta mieltymyksestä. Hypätessä y.m. lasit tulee olla lakin alla, koska muuten lähtevät todella helposti päästä - osa kilpailijoista käyttää kahta lakkia (lakki - lasit - toinen lakki) jolloin lasien nauhat eivät sotkeudu hiuksiin.
Pitää kyllä paikkansa, että jos lasien reunan (tiivisteen tai kovissa laseissa kehyksen) ja ihon välissä on mitä tahansa - kulmakarvat tai uimalakin reuna - niin ne tuosta vuotavat. Tuntoaistin (tai peilin) avulla voit tarkistaa, että lakki ei ole lasien alla. Tai sitten ihan varmuuden vuoksi korjaa lakin reunaa, jolloin varmistat, että se ei ole lasien alla. (Hypätessä osa pitää tarkoituksella lakin reunaa jopa linssien päällä, jolloin se ottaa vastaan veden iskua ja suojaa laseja.)
Jos lasien hihnat ovat lakin päällä, niin voi tietysti vielä miettiä, pysyvätkö ne kunnolla takaraivolla vai valuvatko sileää lakkia pitkin alas niskaan (jossa ovat siis löysemmällä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937