Milloin te olette laukanneet?

assi

Eli olen ratsastanut jo 15 kert ja yksi tyyppi kertoi ,että oli laukannut jo 5:dennellä kerralla!!!En ole laukannut vielä kertaakaan!Olen mennyt jo kevennysravia,pujottelua ja kerran ihan vahingossa laukkaa ( se oli superkivaa!!)Menen teitenkin yksin.Joten niitä laukkakokemuksiaP.S Tunnilla on jo kerran ollut mahdollisuus mennä ilman satulaa(en mennyt).

52

1980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miimmui

      no minäkin laukkasin jo ihan melkeen ekoilla kerroilla...mutta ilman taluluttajaa vasta juuri 15kerran jälkeen

      • snow ride

        Mä aloitin vasta 40 ratsastuksen ja en ollut aiemmin hevosten kans missään tekemisissä Laukkasin 4 kerralla maastossa ja ilman satulaa. Heppana varmaliikkeinen joskin omapäinen issikka.
        Noin 10 kerralla laukan nosto alkoi onnistua ilman että
        heppa seuraa vain toista ja tekee perässä. Tuolloin pääsin maneesissa harjoittelemaan laukan nostoa molempiin suuntiin jne
        Tsemppiä ja luottamusta itsensä sekä rentoutua siitä se lähtee


      • snow ride
        snow ride kirjoitti:

        Mä aloitin vasta 40 ratsastuksen ja en ollut aiemmin hevosten kans missään tekemisissä Laukkasin 4 kerralla maastossa ja ilman satulaa. Heppana varmaliikkeinen joskin omapäinen issikka.
        Noin 10 kerralla laukan nosto alkoi onnistua ilman että
        heppa seuraa vain toista ja tekee perässä. Tuolloin pääsin maneesissa harjoittelemaan laukan nostoa molempiin suuntiin jne
        Tsemppiä ja luottamusta itsensä sekä rentoutua siitä se lähtee

        Siis aloitin 40senä( ikäni) Enkä oo koskaan ollu talutuksssa En osaa pelätä tai jännittää Teen jonkin verran ns mielikuva harjoituksia niin saa itsestään enemmän irti


    • höpönpömpöm123

      aloitin laukkaamisen jo ekallan kerrallaXDDD

    • assi

      Ok..Tänään me harjoiteltiin harjoitusravia eli sitä ,että pitää istua ravissa koko ajan satulassa.Ratsastusken opettaja sanoi ,että vasta sen jälkeen voi laukata!!!!MUTTA MINUN RATSASTAMANI HEVONEN MENI VAHINGOSSA LAUKKAA JA SE OLI SIIS NIIN HELPPOA!!Haluaisisn kysysä ,että voinko kysysä jo Marjolta(eli ratsastuksen opettajaltani ,että milloin laukataan.

    • :(

      Ja minähän laukkasin ekan kerran kun olin ratsastanut 4 vuotta.

    • assi

      :)

    • 11+20

      Kysy ihmeessä! Itse taisin laukata joskus 20:n ratsastuskerran tienoilla ensimmäisen kerran, siitä seuraavilla kerroilla jo kiitolaukkaa pellolla :) Mutta jos tulee tilaisuus ratsastaa ilman satulaan niin kannattaa kokeilla. Se harjoittaa tasapainoa hyvin. P.S. Jos hevonen nostaa laukan silloin kun pitäisi ravata niin pudota se heti. Jos annat hevosen laukata, ratsastuksenopettaja voi katsoa ettet saa laukkaa alas, jolloin hän ei anna sinun laukata.

    • assi

      ok
      Ja vielä yksi kysymys tuleeko harjoitusravi muka ennen laukkaa???Laukka on helpompaa kuin harjoitusravi

    • Joku tyyppi

      Kyllä, harjotusravi tulee enne laukkaa, koska kun keventää, ei voi nostaa laukkaa. Taino kyl se saattaa nousta, mutta se on tarkotus nostaa harjotusravista(:

    • Cintsu♥

      Laukan voi nostaa harjoitusravista tai käynnistä:) Ite taisin laukata ekan kerran siinä reilu 10-15(?) kerralla.. Oli leirikisoissa, sillon en oikeestaan nostanut laukkaa, vaan paukutin vaan ravissa loppusuoralla pohkeilla..:D

    • kuinka hyvä

      snow ride ai laukkasit jo neljännellä kerralla maastossa ilman satulaa;/.Olet sitten varmaan luonnonlaahjakkuus.(maastossa ilman satulaa hymm...)

      • snow ride

        No heppa oli 21v issikka yksit tallilla Sillä ei käytetä satulaa ollenkaan vain ns pelkkä huopa joka on mahanalta vyöllä kiinni ei siis jalustimia tai varsinaista satulaa
        Omaa tasaisen laukaan paljon helpompi olla laukassa kuin harj ravissa kuin ei keventääkään voi
        En pidä itseäni erityisen lahjakkaana takana kyllä muita harrastuksia jotka kehittäneet tasapainoa


    • assi

      Mää nostin sen laukan vahingossa kun oli kevennysraviss!

      • assi

        Ja viel yks juttu:DMun ois oikeesti putäny mennä sillon ensimmäisellä ilman satulaa tunnilla tai sitä edellisenä ,koksa me ei menty ravia ollenkaan.Oisin voinut ehkä mennä ilman satulaa senkin jälkeisellä tunnilla:(Enää ei ole enää paljon mahdollisuuksia sillä harjoittelemme paljon harjoitusravia ja kevennysravia.Pitää kysyä Marjolta voisinko mennä ilman satulaa!!


    • vilpez

      Mä alotin ratsastuksen 4vanhana ja laukkasin taluttajalla ekan kerran ku oli koht 5( sellasella shettiksel)sit sain siitä aika nopeesti oman ponin,joka on 145sk.sen kanssa laukkasin yksin ekan kerran pellolla.sit poni vietiin ratsastuskoululle jossa alotin ratsimisen niin siitä laähtien laukkasin sil joka tunti yksin,jos sulla nostaa heppa laukan ilman lupaa ni käytä pienempä apuja ja kunnon tuntuma suusta ja tosiaan kyl pitää pyystyy hallitseen heppa ennnenku laukkaa.kosk siin voi tul vaara tilanteit

      • vilpez

        Siis ku olin 7 ni siä pelloll


      • vilpezh

        Siis ku olin 7 ni siä pelloll


    • hepuuuuu

      jokainen on yksilö ja kehittyy eri aikaan.toiset on luonnostaan parempia,toisilla kestää kauemmin.ei hätäää ihmiset ei se niiin kummosta oo sitte ku ootte ratsatanu 10 vuotta :P

    • assi

      Ok mut en oikeestaan tehnyt yhtään mitään kun heppa alko laukata.................!

    • skitso

      Itse laukkasin muistaakseni joskus 8 vuotta sitten alkeiskurssin viimeisellä kerralla (12 kerran kurssi). Meillä oli puomeja ja alla oli helposti syttyvä estehirmu, kun olin menossa linjalle poni päätti itse lähteäkkin laukkaamaan.. Ensin hieman säikähdin mut sitten tykkäsin hirveenä ja halusin kokeilla uudestaan :)
      Ratsastuksenopettaja varmasti tietää milloin on valmis nostamaan laukkoja.

    • assi

      Joo ja just tänään menin ilman satulaa ja oli kivaa!:) (paitsi ,että tipuin kun menin hevosen selästä pois)(sillee kyljelleen)(häntäluuhun sattuu)
      P.S Mutten todellakaan lopeta ratsastusta!!:)

    • Miii

      Menin ekaa kertaa laukkaa sillon kun olin neljättä kertaa ratsastamassa. Menin silloin torinhevosella, joka on nyt minun hoitoheppani (silloin ei vielä ollut). Laukat meni tosi hyvin !

    • ......

      laukkasin ekaa kertaa ku olin ratsastanu 1½ vuotta, täällä ei nimittäin hätiköidä... ensin istunta laitettii kuntoo ja sit ku oli virheetö ni voitiin alottaa laukan harjottamine

    • assi

      tänään laukattiinWUHUUUUU:D
      Yksi kysymys teille jotka menitte toooosi varhaisessavaiheessa laukkaa.Jos kerran harjoitusrvi tulee enne laukkaa menittekö te muka ensimmäisellä kerralla harjoitusravia???

      • lol..

        menin tieneki XDD enkai mää nyt tunnilla menis käyntiä vaa siin.. :DD menin harjotusravia ja sain kokeilla kevennystä ekalla ratsastuskerralla tokalla kans ja kolmannella oisin saanu laukata (mut tallin isoin heppa ja isot pompottavat askeleet nii en halunnu) neljännellä kerralla laukkasin.


    • Amende

      Minä kun aloitin, heti ekalla tunnilla mentiin harjotusravia ja katottiin miten kevyt ravi menee. Meil oli semmonen juttu et heti kun pysytään selässä niin ruvetaan ravaamaan. Ilman taluttajaa toisen hevosen perässä mentiin.

      • snow ride

        Sama täällä heti eka tunnilla harj ravia ja kevennystä kokeiltiin myös mutta tahti oli jokseenki vaikea löytää


    • :0

      Itse olin ratsastanut n.3-4 kuukautta kun sain laukata:0 Mutta ilman liinaa vasta n.5 kuukautta

    • laukkahullu

      Oon harrastanu ratsastusta 8 kk ja laukkasin vasta eilen ensimmäistä kertaa. Mahdollisuuksia laukata on ollu paljon, mutta en uskaltanut vielä silloin, kun olin ratsastanut vasta muutaman kuukauden.. :D Nyt ajattelen, että haluan jo laukkaamaan! Se on niin ihanaa ja vauhdikasta ♥

    • heponenn

      mä laukkasin ekan kerran kun olin ratsastanut melkein vuoden(ratsastuskoulu oli välissä 2-4kk tauolla, enkä silloin käynyt ratsastamassa) :)

    • Heppatyttö

      Itse menin ekan tunnin taluttajalla ja tokalla tunnilla laukkasin... mutta laukka ilman satulaa on niiin parasta (: mutta en tiedä nyt siitä että miks et ole laukannut jos kerta jo ton verran ratsastanut... mutta pyydät vaan siltä että voisitko!

    • ratsureimaaa

      Mä laukkasin ekan kerran sillon, kun olin ihan ekaa kertaa ponikoulussa ratsastamassa, ja joka kerta oon siitä lähtien laukannut.

    • Moonlight Shadow

      LAukkasin ekan kerran 6-8 ratsastuskerrallani. Ja kevyttä ravia (ja ravissa käynnissä voltteja) ekalla kerralla eikä mulla oo koskaan ollut tunneilla (tai ylipäätänsä ratsastaessa) taluttajaa

    • hihihiskdk

      oon ratsastanu monta vuotta ainakin 5 mutta aina harvoin ja menin pariviikkoa sitten ensimmäisen kerran1

    • neljännel

      oon ratsastanu vuojen ja laukaksin vissiinki neljännellä kerralla , oisin saanu laukata kolmannellakin kerralla muttaku en halunnu ku oli tallin isoin heppa ja sillä oli nii kamalan pompottavat askeleetki :DD

      • rat_sastaja

        Laukkasin muistaakseni yhdeksännellä kerralla yhellä issikalla. Ja ratsastanut olen melkein 7 vuotta.


    • Susku

      Olen ratsastanu ite todella epäsäännööllisesti vuodesta 2007 ja kävin reilut puolivuotta viime talvena joka viikko mutta sekin loppui käden katkaisuun kun hevonen ryösti ja minä lensin seinään. Ekan kerran laukkasin muistaakseni viime kesän alusta yhdellä Tinker ruunalla. :) Oli aika isoa laukkaa ekaks kerraks mutta mukavaa oli!
      Ei haittaa itseäni että laukkaamiseen kului niin kauan aikaa, oon saanu tehdä kaikkea muuta mukavaa, nyt laukkailen aika paljon joka kerta ja se on ihaninta mitä tiiän. :)

      • Anonyymi

        Ratsastatko hevosen niskassa?


    • MoIEéS!

      No jkl ratsastuskoulull ei ny laukata tunneil olleenkaa enintää ku joku kerran kuus, et joo.. :DD Sielhän sää käyt... Itelläni kävi siel hyvä tuuri ku jo kolmannell tunnill laukattiin :)) Tästäkin on jo monta vuotta.. Ite siel lopetin ku oli mähollisuus päästä kisaan ja muutenkin ratsastaan yksityishevosilla :DD

      • outoasss

        meidän tallilla joka tunnilla on laukkaa:D aika jännä talli:o laukka on just parasta!


    • !Shettis!

      Joskus ehkä viidennellä kerralla.
      En oo ikinä ratsastanu sillei et joku talluttaa.

    • Pikkutytteli

      Laukkasin muistaakseni neljännellä kerralla, ja kukaan ei ikinä taluttanu mua. Ekalla tunnilla vaa mun kaveri käveli mun vieressä. =)

      • kokemuksella

        Ekan kerran laukkasin yhen Minnan hevosella joka oli meidän tallissa. Sitä ennen olin ratsastanu jo melkein vuoden ja laukkaa innokas tunnilla kokeilemaan. Sit sain alkaa ratsastaa Minnan hepalla ja se kysy et oonko laukannu ja sanoin en mut se sanoet kokeillaa ja se neuvo mua ja laukkasin ekaa kertaa vieraalla hevosella! 2 vko meni ennenku sanoin meidän ratsastuksen onpelle et voitaisko laukata ja sit seuraavalla viikolla laukattiin!! Ikinä en oo ollu talutuksessa :)


    • kokematon(ko?)

      Ekan kerran laukkasin ku olin ratsastanu 7kk (: (n.2 krt kuukaudes ratsastusta) ja se oli ihanaa! Menin ns.automaattiponilla, joka oli maneesissa aina minulla temppuillut :D Kun menin sillä ulkona kentällä, ajattelin, että nyt olis jo korkee aika laukata. Juuri ennen ratsastusleiriä, joka oli jo 12 päivää sen jälkeen (; Laukkasin leirillä vielä monia kertoja, mutta nyt kesälomalla en ole ehtinyt käymään tallilla ): Ens viikon keskiviikkona vihdoin! :3 Niin ja oon melkee 14v :3

    • bub

      itse laukkasin yhdennellä kerralla. jos olet mennyt jo harjoitusravia ja siinä pysyt ja mielestäsi on jo hyvä tasapaino ja osaat perus asiat niin pystyt jo laukkaamaan. rentoudu siinä laukassa äläkä jännitä muuten siitä ei tule mitään :D

    • Mä...

      Laukkasin heti toisella kerralla.. :) Enhän mä sillon viel osannu mitää mut vahingossa :D Siellä tallilla oli niinku 1 iso kenttä, ja kentän toisessa päässä oli alkeis ryhmän tunnit, ja toisessa kokeneemmat ratsastajat esteillä. Eli se meni siis niin, että mua talutti joku nainen, ja se kompastu ja kaatu maahan, jolloin vahingossa irrotti riimunarusta. Poni lähti laukkaan, ja pidin harjasta kiinni. Pelotti kyllä ihan sairaasti sillon.... Niin. ja siis se laukkas sinne kokeneitten puolelle, ja se lähesty semmosta 50 cm estettä :S Se hyppäs sen yli pudottaen yhden puomin, ja sitten se lähti kiitopukkilaukkaa, heitti mut selästä ja tallo mun toisen käden :( Sattu ihan sairaasti.... En päässyt ratsastaa kun käsi oli murtunut, mutta sillon en olis kyl uskaltanukkaa :D Nyk. hypin 60-75 cm ylläpito hevoseni kaa :3

    • ____janni

      Mul oli taluttaja ekkat 4 kertaa ja sillo jo laukkasin....

      • Anonyymi

        Laukkasitko ratsastuksen jälkeen?


    • laukkaaja

      Vasta kun olin ratsastanut 1,5 vuotta .__.

    • Mä laukkasin ekaa kertaa ku olin ratsastanu jtn 3 vuotta mut ne 2 vuotta olin ratsastanu epäsäännöllisesti huonolla tallilla joten joo

    • Anonyymi

      Olen harrastanut puolisen vuotta ja laukkaan ekaa kertaa huomenna 11 marraskuuta, vahinkolaukkoja olen tehnyt mutta en ole nostanut laukkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe