Ruotsin Reinfeldt (moderat/kokoomus) kannattaa eläkeiän nostoa, onnea vaan.
Ja pitäisi saada nostaa opintolainaa yli 50-vuotiaana jotta voi vaihtaa ammattia.
Kansa saa mitä tilaa! Alla linkki Dagens Nyheterin uutiseen:
http://www.dn.se/nyheter/politik/fler-maste-kunna-byta-karriar-mitt-i-livet
Poliitikko: Eläkeikä 75-vuoteen
5
75
Vastaukset
- apinaa koijataan
Suomalaisen miehen keskimääräinen elinikä on 76,5 vuotta.
- 75 great
no. kerkeää siinä nauttia hieman toista vuotta eläkkeellä olosta. Ehkä on saanut jopa opintolainan maksettua pois.
- Suomi matkii
Helppohan Reinfeldtin on laukoa tuollaisia älyttömyyksiä koska ei itse tartte puurtaa
75 vuotiaaksi koska haulit on jo himassa, sama koskee erästä Suomalaista entistä
pääministeriä joka sai hiihtoretkellään päähänsä että eläkeikää pitää nostaa myös
Suomessa ja saatte nähdä että sehän tullaan nostamaan vaikka väkisin.
Siinä on moni 60 pitkäaikaistyötön lirissä aina vaan pitempään kun joutuu pär-
jäämään pelkällä peruspäivärahalla monta vuotta lisää, sikäli 40 luvulla synty-
neet pääsivät kun koira veräjästä että pääsivät eläkkeelle heti täytettyään 60 v.
Sensijaan että rukataan kun kiusalla eläkeikää ylöspäin niin pitäisi kaikki voima-
varat tähdätä nuorten koulutukseen ja työllistämiseen täten uusiin veronmaksajiin. - Mielipiteensävanki
Sanoin muutama vuosi että olisi parempi jos pistettäisiin eläkeikä 100v niin ei menisi päätäjiltä turhaa aikaa se setvimiseen täytyy nostaa sitäkin koska ruotsalaiset pistää aina paremmaksi.Tämä on samallaista kun muutamavuosi sitten alkohooliveron ja hinnan nosto ja lasku politiikot työlistävät itse itsensä. Olen ollut 25v yrityksessä jossa tehdään ruumilista raskasta ulkotyötä kesät talvet yövuoroja iltavuoroja viikonloppuja kokoaikana noin 25destä 3-5 on ollut loppuun saakka.Olisi suotavaa jos niillä olisi kenttätuntemusta joka tommoisia möläyttelee laskisin joidenkin ammattiryhmien eläkeikää.
- 25256
helppo se on sieltä pöydän takaa vaatia lisää työvuosia kun ei itse koskaan ole mitään muuta tehnyt kuin sisällä kevyttä istumatyötä. Taitaisi olla toinen ääni kellossa jos oikeaa raskasta työtä olisivat tehneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483