olen huolestunut

en tiedä mitä tehdä

Mun veljeni muija on raskaana. Mun veli on laiska ja saamaton vätys joka majailee tietokoneen ääressä 12 tuntii päivässä. Ne saa lapsen joku 8 kuukuden kuluttua. Mun veljen muija on ainoo joka käy töissä ja elättää koko perheen. Mun veljen muijalla on 8 v lapsi aikaisemmasta suhteesta. Niillä ei ole rahaa edes ruokaan. Multa veli pyytää vähän väliä rahaa koska ei ole ruokaa ja niil on lapsikin.
Se vauva mikä syntyy joutuu varmaan huostaan kosk ei niilä ole sitä elättää. olen lainannut veljelleni rahaa mut se on niin laiska ettei jaksa 7 kilsaa tulla hakemaan vaan aina mun tarvii viedä se raha. Tänäänkin valitteli et syövät pelkkiä makarooneja kun mä en tuonut rahaa. mun veli on läski. painaa jotain 120 kg, ei ole urheillut 20 vuoteen. Lisäksi veli ottaa velkaa kavereilta et saa viikonloppuisin juoda viinaa tukka putkella. Säälittää vaan se lapsi kun se syntyy et kuka siitä huolehtii. Mun veli ei tykkää edes sen muijan lapsesta joka on sen entisestä suhteesta. Ero tulee aivan varmasti kun karu todellisuus iskee kun lapsi syntyy. Mun veljen on pitänyt alkaa opiskelee jo monta kertaa mut aina on perunut. Ei niinku saa vaan itteään mihinkään tai mitään tekemään. istuu vaan koneen ääressä ja valittaa.

10

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kir sikka

      Miten saisit veljesi lääkäriin?

      Kysy häneltä ihan keskustelusävyyn masennustestin kysymyksiä Löydät testin netistä.

      Jos epäilet, että veljesi on masentunut, potkaise hänet lääkäriin. Tuollainen vetämättömyys voi olla myös masennusta.

    • voivoi..!!!

      älä lainaa rahaa vittu!!
      mä ainakin sanoisin että vittu elätä ite perheesi, ei ole mun ongelma!
      ehkä sitten tajuaa itekin alkaa tekemään asioille jotain kun kaikki ei tule heille valmiina kuin "manulle illallinen"..
      voi voi jos lapsi huostaanotetaan vastuuntunnottomilta teinivanhemmilta...varmaan saa paremman kodin kunnollisilta vanhemmilta joilla on muutakin annettavaa lapselle kuin..no jaa, oma tylsä ja kärttyisä itsensä..

      • Anonyymi

        Elämä on Täällä raskasta työtä ja siinä on harvoin Onni myötä, niinkuin ittek i n tierät


    • en tiedä mitä tehdä

      En lainaa ku kympi tai kaks kerralla ja jos ei maksa pian takas niin en lainaaa. Ei se ole masentunut. sitä ei vaan kiinnosta muu kuin tietokoneen ääressä oleilu.
      enkä mä halua toista nälässä pitää. Lapsena meijän vanhemmat ei huolehtineet meistä. Jättivät aina välillä viikoksikin keskenäämme ilman ruokaa kun itse lähtivät ryyppämään. Sitte oli pakko varastaa ruokaa kaupasta ettei kuoltu nälkään. Ei me mitään rikollisia olla ja ei olla ikinä poliisin kanssa oltu tekemisissä vaikka lapsena piti selviytyy varastamaall niin ei koskaan jääty kiinni.

      Veljeni oli josku paperi tehtaalla töissä mut otti loparit vaikka tienasi hyvin. ei ole koskaan osannut säästää ja kaikki menee aina mitä tulee. sit on vielä karenssi kelalta kun ei mennyt tekemään töitä 9 euron päivä palkalla. Sen kyllä ymmärrän. En itsekkää olisi mennyt orjatöihin.

      Veikkaan et ero tulee kun lapsi syntyy. Ei mun veli sitä lasta olisi halunnut, mut pillerit petti.

      • 7klaan

        Onpa ollu sit huonot pillerit.. Joo, siis itse en todellakaa katsois tollasen veljen perään. Vissii hieman typeräpi akkakin sillä. Ja mitä vikaa on 9 euron tuntipalkas jos ei ole kouluja käyny? Luulis rahan kelpaavan muutenki. Tää kyl on varmaa provo ja hyvä sellainen.


      • tammyvonne
        7klaan kirjoitti:

        Onpa ollu sit huonot pillerit.. Joo, siis itse en todellakaa katsois tollasen veljen perään. Vissii hieman typeräpi akkakin sillä. Ja mitä vikaa on 9 euron tuntipalkas jos ei ole kouluja käyny? Luulis rahan kelpaavan muutenki. Tää kyl on varmaa provo ja hyvä sellainen.

        Ei 9 euroo tunti, vaan päivä! Ja se ON vähän.


      • en tiedä mitä tehdä
        tammyvonne kirjoitti:

        Ei 9 euroo tunti, vaan päivä! Ja se ON vähän.

        Kyllä se kouluja on käynyt. paperitehtaallakin oli 10 vuotta töis mut huvikseen lopetti kun ei saanut juopottelu aikaa tarpeeksi. Ja nyt on rahaton


    • kara55

      Sinä et mitenkään ole vastuussa veljesi tekemisistä. Ihan oikeesti jos mietin parasta olisi ettet evääsikään liikauttaisi asiassa. Koska jotenkin tuntuu että veljesi on tottunut että jotenkin aina puutut asiaan. Sinulla on oikeus omaan elämääsi. Voisit lentää vaikka Hawaijille ja nämä veljesi asiat eivät todellakaan Sinulle kuulu.

    • 4 + 16

      Veljellä ei ole kaikki hyvin. Alkoholisti ja jonkinlainen ADHD? Ei ole ihan terveen miehen touhuja.
      Tässä tapauksessa alivilkas eli addiktoituva aikaansaamaton haahuilija. Hyvä apu voisi olla ihan asiallinen ilmoitus lastensuojeluun perheen nykytilasta ja huolesi tulevasta. Iso lapsi kasvaa häiriintyneeksi?
      Jos ei ole kasvavalle lapselle ja raskaana olevalle naiselle syötäväksi kuin makaroneja, kun kaikki raha menee viinaan, niin lapset huostaan kunnes heidän oma perheensä ryhdistäytyy. Tämä on todellista apua.

    • Jahs.

      Siellä jo joku fiksuna laitto oletuksena että automaattisesti tässä on kyseessä teinivanhemmat, vaikka mitä noita vuosia kahtoo (tyttö on 8v, ollu 20 v. urheilematta jne.) ni eipä vissiin ihan teinejä enää oo. Mutta se on fakta (näin "teiniäitinä" voin sanoa) että vaikka kuinka ois tiukilla niin ei sitä pelkällä makaroonilla Suomessa tartte elää.. Itsekin opiskelevana äitinä kyllä on ollut varaa lapsille ja itselleni ruokaa ostaa. Että siellä se raha kyllä auttamatta menee nyt jonnekin ihan muualle.. Vaan kyllä siellä on naisessakin joku vika jos ei tajua lähteä kävelemään O_o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      459
      3369
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      451
      3277
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      135
      2918
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2242
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2110
    6. 187
      1460
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1367
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1232
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1060
    Aihe