Onko tämä joogaa???

Äänite

En sairasta mitään mielisairautta. Olen yli 30v, perheellinen, työssäkäyvä, asuntovelallinen. En ryyppää kuin sillointällöin (en käytä säännöllisesti alkoholia), enkä käytä huumeita. Elämäni on täysin normaalia ja hyvässä jamassa. En harrasta okkultismia, en horoskooppeja, enkä ole juuri muuta kuin hieman uskonnollinen, rippikoulu on tullut joskus käytyä. Siis täysin "normaali" suomalainen mies.

Ja kaikki kokemani on tapahtunut täysin selvänä.

Ensimäiset kokemukseni ovat lapsuudesta. Jo siltä ajalta kun en edes kahvia juonut, eli alle kouluikäisenä.

Kyseinen asia liittyy peiliin tai johonkin muuhun tuijottamiseen ja päässä alkaviin kuiskiviin ääniin. Ensimäinen kokemukseni tapahtui kotona leikkiessäni lattialla.
Meillä oli kotona kaksi peiliä vastakkain toinen oli kaappi missä oli peiliovet ja sen vastakkaisellapuolella oli suuri peili. Siinä kohtaa jäin paikoilleni ja aloin ihmeissäni tutkimaan kuinka montakertaa se peili toistaa itsenä. Vaikuttaa siltä että loputtomasti.
Sitä miettiessä aloin miettimään omaa nimeäni ja toistamaan sitä mielessäni useita kertoja tässä kohtaa se ääni alkoi toistaa nimeäni sellainen kuiskaava hento ääni. Sitten aloin miettimään kuka minä olen ja se sama ääni toisti sitä päässäni. Pääsin ikääkuin itseni ulkopuolelle tavallaan katsomaan itseäni sieltä peilistä, kuin se ääni olisi tullut sieltä peilistä. Samalla aloin miettimään omia kavereita ensin heidän nimiään ja minuttaan. Se ääni ikäänkuin kertoi minulle heistäkin jotain sellaista mitä en osaa pukea sanoiksi.
Haluan korostaa että se ei ollut pelottavaa ja sitä tapahtui usein. Aloin pitämään siitä tilasta, jopa nautin siitä, koska se oli rauhoittavaa. Se ääni ei ollut pelottava eikä se käskenyt tekemään mitään kuten esim skitsofreenikoilla usein käskee.
Sama tapahtui kerran matkustaessani äitini kanssa linja-autossa olimme etummaisessa rivissä siinä kuskin kohdilla mistä näkee tien. Tietä pitkään katsottuani olin samassa tilassa sama ääni ja samat mietteet. Äitini ilmeisesti luuli että nukahdin, koska "herätti" minut jonkin ajan päästä.

Samaa kokemusta jatkui ajoittain aikuis ikään saakka. Vasta joskus 20-vuotiaana kokemukset loppui. Vieläkin olen yrittänyt saada sitä tilaa mutta sitä ei ole tullut yli 10-vuoteen. Miksi?

Ehkäpä jos olen yksin. Ilman, että vaimo ja lapset ovat kotona pystyisin menemään peilin eteen ja aloittaa tuon äänen kanssa itsetutkiskelun.

Onko kyse jostain hypnoosista, joogasta, vai kenties jostain pahasta???

Onko teillä jollain samoja kokemuksia???

143

4269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vcxvxcvcx

      Noihin kokemuksiisi on syynä vilkas mielikuvitus, uni tai mielisairaus.

      Joogassa ei ole mitään yliluonnollista, vaikka sitä siihen koitetaankin liittää (ja tälläkin palstalla faktoista puhuvat kommentit poistetaan). Jooga on OIKEASTI ainoastaan venyttelyä ja rentoutumista varten. Tietenkin moni koittaa siitä jotain hengellistä löytää, mutta hengellistä ei ole olemassa, joten kokemukset perustuvat placeboon.

      Tällaisiin samanlaisiin (esim. hypnoosiin) on uskottu iät ja ajat ja niiden vaikutus perustuu aina placeboon. Esimerkiksi jos tarpeeksi vahvasti uskot pyörtyväsi kosketuksesta, sinä pyörryt kosketuksesta. Mielellä on suuri vaikutus kehoon, mutta ei sitä kukaan osaa hallita kunnolla ja nuo joogan energiat ovat täyttä puppua.

      • Normaalikin sairas

        Uusimman psykiatrien raamatun(DSM-V) mukaan mielisairautta on se että suree kuollutta tai että lapsi ei halua toimia enemmistön mukaisesti.


      • vcxvxcvxc
        Normaalikin sairas kirjoitti:

        Uusimman psykiatrien raamatun(DSM-V) mukaan mielisairautta on se että suree kuollutta tai että lapsi ei halua toimia enemmistön mukaisesti.

        Niin no mitään tekstiä ei kannata lukea ilman kritiikkiä, tieteelliset tutkimukset eivät ole poikkeus.


      • Ensiksi, jooga on meditaation muoto, keho ja mieli rentoutuu siten että voidaan saavuttaa tila jossa tietoisuus "hortoilee"

        Toiseksi mielisairaus on aika kaukaa haettua... sanoisin tässä on kyse meditoinnista/joogasta tai sitten selkounesta, mutta tuskin henkilö oli unessa.

        Kannattaa olla vähän avoimempi, maailma ei oo niin yksinkertainen.


      • sipuli/pilvi risteys
        Normaalikin sairas kirjoitti:

        Uusimman psykiatrien raamatun(DSM-V) mukaan mielisairautta on se että suree kuollutta tai että lapsi ei halua toimia enemmistön mukaisesti.

        just niin, ne tollot yrittää keksiä jotain "fiksua" noihin kirjoihin hirveässä pätemisen tarpeessa, ja muut tollot hyväksyy ne mömmöissä.


      • 13
        kristian.kari kirjoitti:

        Ensiksi, jooga on meditaation muoto, keho ja mieli rentoutuu siten että voidaan saavuttaa tila jossa tietoisuus "hortoilee"

        Toiseksi mielisairaus on aika kaukaa haettua... sanoisin tässä on kyse meditoinnista/joogasta tai sitten selkounesta, mutta tuskin henkilö oli unessa.

        Kannattaa olla vähän avoimempi, maailma ei oo niin yksinkertainen.

        Minulla joogaaminen ei aiheuta "hortoilua" tietoisuudessa. Onko sulla kaikki pullat uunissa?


      • ....................
        vcxvxcvxc kirjoitti:

        Niin no mitään tekstiä ei kannata lukea ilman kritiikkiä, tieteelliset tutkimukset eivät ole poikkeus.

        "nuo joogan energiat ovat täyttä puppua" Niinhän sitä äkkiä voisi luulla, varsinkin jos ei ole itse kokeillut joogaa tai meditaatiota, myös monessa itämaisessa itsepuolustuslajissa hyödynnetään näitä energioita.

        Eivät ne puppua ole. Itsesuggestio kyllä vaikuttaa paljon, mutta ei kaikki ole "placeboa"


      • Joogini

        Jooga on venyttelyä ja rentoutumista, niin kuin kirjoitit sekä myös henkisen, psyykkisen ja fyysisen kapasiteetin ylläpitämistä ja lisäämistä. Voit valita sen mihin haluat kiinnittää huomion harjoituksessasi tai toisaalta ottaa vastaan sen mitä olet valmis vastaanottamaan.

        Jooga voi olla myös polku oman itsensä löytämiseen ja sitä kautta kohti korkeinta tietoisuutta. Meditoinnissa pyritään tilaan jossa päästät irti kaikesta turhista ajatuksista, pääsemään hetkeksi irti kaaoksesta, joka meillä suurimman osan ajasta pitää otteessaan.

        Yksinkertaisuudessaan jooga on kehon ja mielen huoltoa, eikä todellakaan vaarallista.


      • Ihmeellinenuskomaton
        kristian.kari kirjoitti:

        Ensiksi, jooga on meditaation muoto, keho ja mieli rentoutuu siten että voidaan saavuttaa tila jossa tietoisuus "hortoilee"

        Toiseksi mielisairaus on aika kaukaa haettua... sanoisin tässä on kyse meditoinnista/joogasta tai sitten selkounesta, mutta tuskin henkilö oli unessa.

        Kannattaa olla vähän avoimempi, maailma ei oo niin yksinkertainen.

        Yksinkertaisille maailma on yksinkertainen, sellainen, mikä oman navan ympärille mahtuu. Muille se on kaikkea muuta.


      • Yöäk !

        Eipä se matkailu näytä sua ainakaan mitenkään avartaneen eli sivistäneen. Käsittämättömän moukkamaista kielenkäyttöä. Etkö pysty esittämään asiaasi asiana, mollaamatta ja haukkumatta kanssaihmisiä?


      • Ainiinjoojoo

        Jooa joo näin juuri väittää ihminen joka itseään korostaa suurimpana mailmankaikkeudessa ja yleensä he pelkäävät kaikkea tuntematonta esim. maahanmuuttajia. Jos sä et näe, tai koe ja usko, mitään muuta kuin näkemäsi karkean fyysisen maailman niin, se tuskin tarkoittaa sitä että kukaan mukaan. Olet henkisesti aika laiha jos et voi otta toisten havaintoja huomioon, vaan kuvittelet että kaikki mikä on mahdollista on se minkä sä uskot. Täällä samalla maapallolla on myös moniaistillisia ihmisiä hyväksyt sen eli et.


      • joogaa??

        Minä en tiedä joogasta mitään, mutta tunnistan torpön joka on niin olevinaan ja haukkuu muut ihmiset, onko joogasta myös tästä kyse??? En oikein usko


      • iuygfghj
        Ihmeellinenuskomaton kirjoitti:

        Yksinkertaisille maailma on yksinkertainen, sellainen, mikä oman navan ympärille mahtuu. Muille se on kaikkea muuta.

        Voisitko selittää vähän tarkemmin? Luuletko olevasi keskimääräistä viisaampi?


      • --------------------

        olet täysin tietämätön pölvästi.
        sinun ei kannattaisi kommentoida mitäänb, koska et tiedä mitään.


      • sahaamisjooka
        joogaa?? kirjoitti:

        Minä en tiedä joogasta mitään, mutta tunnistan torpön joka on niin olevinaan ja haukkuu muut ihmiset, onko joogasta myös tästä kyse??? En oikein usko

        On hyvä että kaikkitietävät "hei opettelin 3kk joogaa olen nyt kaikkitietävä joogamestari ja auktoriteetti asiassa voin opastaa ylimielisesti muita netissä koska olen heitä parempi" pellet pistetään aisoihin.

        Ehkä kielenkäyttö olisi voinut olla tuollakaverilla parempaa, mutta kyllä aiheesta tekstinsä kirjoitti.

        minuakin suorastaan * * t u t t a a kun joku nappisilmä esiintyy netissä kaikentietävänä vain koska on opiskellut jotain asiaa pari kuukautta.ei se tee kenestäkään mestaria.

        ehkä hän on auktoriteetti harrastettuaan kyläkoulujoogaansa vaikka 10 vuotta näin aluksi, sitten voinemme lukaista hänen hengentuotoksensa joogan syvimmästä olemuksesta, mutta sitä ennen on ehkä parasta pitää se lärvi pienemmällä.


      • vorna

        Oliko sulla (paskakommentti) siellä aasiassa ooppiumipiippu mukana kun se mieli lähti hortoilemaan tajunnan rajamailla. HEH HEH.


      • joggi
        13 kirjoitti:

        Minulla joogaaminen ei aiheuta "hortoilua" tietoisuudessa. Onko sulla kaikki pullat uunissa?

        Jos joogaaminen on sinulle vain voimistelua ja verryttelyä, hyvä niin. Mutta se on sillon juuri sitä voimistelua ja verryttelyä, ei täysipainoista joogaa.

        Suomessa kyllä tarjotaan aerobiciin ja jumppaan verrattavissa olevia joogatunteja, joissa joogaliikkeitä tehdään urheilumielessä ilman pyrkimystä tietoisuuden kehittämiseen tai ihmisen omaan kasvuun.

        Eikö Sinusta aika ole tarpeetonta tulla muiden pullia kyseenalaistaa, sillä perusteella, että Sinä olet tietämätön siitä miten tai mistä syistä he joogaavat?


      • Raja-tapaus
        iuygfghj kirjoitti:

        Voisitko selittää vähän tarkemmin? Luuletko olevasi keskimääräistä viisaampi?

        Ovatko viisas ja yksinkertainen synonyymit? Ainakin itse tunnen viisaita, lukeneita, paljon tai ainakin riittävästi opiskelleita, sivistyneitä, hyvissä ammateissa toimivia ... jotka eivät näe, tahdo nähdä, suvaita, hyväksyä, maailmasta ja elämästä mitään muuta kuin sen, mitä omat silmät näkevät ja oma mieli kokee. Siis viisaita, mutta rajoittuneita.

        Skeptikko katsoo maailmaa ja elämän asioita aika ahtaasti ja yksinkertaisesti eikä antaisi lupaa toisillekaan nähdä ja kokea erilailla. Sehän voi olla uhka turvallisuudelle, jos olisikin olemassa asioita, joille ei mahda itse mitään. Tai vajaus, jos ei löydä niitä itsestään.

        Oletan ja tahdon ajatella niin, että em. laiset ihmiset eivät sentään hauku ketään "sairaiksi ja mielisairaiksi" ja ties miksi sen takia, että elämänkatsomus ja -näkemys ovat kallellaan muunlaiselle puolelle. Niin tekevät vain oikeasti tyhmät tapaukset, joilta puuttuu sekä tieto että näkemys ja kokemus, on yhtä kuin tyhmä ja rajoittunut.


      • Käsitteet sekaisin?
        Raja-tapaus kirjoitti:

        Ovatko viisas ja yksinkertainen synonyymit? Ainakin itse tunnen viisaita, lukeneita, paljon tai ainakin riittävästi opiskelleita, sivistyneitä, hyvissä ammateissa toimivia ... jotka eivät näe, tahdo nähdä, suvaita, hyväksyä, maailmasta ja elämästä mitään muuta kuin sen, mitä omat silmät näkevät ja oma mieli kokee. Siis viisaita, mutta rajoittuneita.

        Skeptikko katsoo maailmaa ja elämän asioita aika ahtaasti ja yksinkertaisesti eikä antaisi lupaa toisillekaan nähdä ja kokea erilailla. Sehän voi olla uhka turvallisuudelle, jos olisikin olemassa asioita, joille ei mahda itse mitään. Tai vajaus, jos ei löydä niitä itsestään.

        Oletan ja tahdon ajatella niin, että em. laiset ihmiset eivät sentään hauku ketään "sairaiksi ja mielisairaiksi" ja ties miksi sen takia, että elämänkatsomus ja -näkemys ovat kallellaan muunlaiselle puolelle. Niin tekevät vain oikeasti tyhmät tapaukset, joilta puuttuu sekä tieto että näkemys ja kokemus, on yhtä kuin tyhmä ja rajoittunut.

        Synonyymi=samaa tarkoittava asia. Eli ei, viisas ei todellakaan tarkoita samaa kuin yksinkertainen.

        Viisaus sekoitetaan myös usein älykkyyteen, vaikka nekään eivät ole synonyymeja.
        Älykkään vastakohta on taas yksinkertainen. Viisaan vastakohta olisi ennemmin taas tietämätön tai pahansuopa.

        Eli viisaus itsessään tarkoittaa nimenomaan ihmistä joka ei hakeudu konflikteihin, vaan on oikeamielinen ja yrittää kunnioittaa kaikkia muita.

        Älykäs taas voi olla vaikka moraalista ei olisi mitään tietoa. Esimerkiksi monimutkaisen sotateknologian kehittäjä harvemmin on kovin oikeamielinen, mutta älykäs hänen on pakko olla.


      • vcxvxvxcvxc
        .................... kirjoitti:

        "nuo joogan energiat ovat täyttä puppua" Niinhän sitä äkkiä voisi luulla, varsinkin jos ei ole itse kokeillut joogaa tai meditaatiota, myös monessa itämaisessa itsepuolustuslajissa hyödynnetään näitä energioita.

        Eivät ne puppua ole. Itsesuggestio kyllä vaikuttaa paljon, mutta ei kaikki ole "placeboa"

        Ei toki täysin puppua ole jos tavoitteena on esimerkiksi stressin lievitys ym. Mutta nämä energiat ovat täyttä puppua ja moni muu joogaan liittyvä asia.


      • vcxvcxvcxvxc
        kristian.kari kirjoitti:

        Ensiksi, jooga on meditaation muoto, keho ja mieli rentoutuu siten että voidaan saavuttaa tila jossa tietoisuus "hortoilee"

        Toiseksi mielisairaus on aika kaukaa haettua... sanoisin tässä on kyse meditoinnista/joogasta tai sitten selkounesta, mutta tuskin henkilö oli unessa.

        Kannattaa olla vähän avoimempi, maailma ei oo niin yksinkertainen.

        Ei maailma yksinkertainen ole, mutta ei myöskään lainkaan mystinen, vaan järjellä selitettävissä oleva. Moni joogaan liitettävä asia on vailla mitään tieteellistä pohjaa eikä tieteelliset selitykset mitä todennäköisemmin tule olemaan sellaisia kuin joogaaja niiden haluaisi olevan.

        Kyllähän ihminen saa vaikka millaisia tuntemuksia itsessään aikaan kunhan vain riittävästi siihen uskoo. Sehän on todistettu moneen kertaan, että mielellä pystyy vaikuttamaan huomattavasti oman kehonsa tuntemuksiin. Se ei tee kuitenkaan näistä tuntemuksista yhtään merkittävämpiä, että ne tuntee merkittävinä siinä mielentilassa.


      • vcxvxvcxvxcxc
        Joogini kirjoitti:

        Jooga on venyttelyä ja rentoutumista, niin kuin kirjoitit sekä myös henkisen, psyykkisen ja fyysisen kapasiteetin ylläpitämistä ja lisäämistä. Voit valita sen mihin haluat kiinnittää huomion harjoituksessasi tai toisaalta ottaa vastaan sen mitä olet valmis vastaanottamaan.

        Jooga voi olla myös polku oman itsensä löytämiseen ja sitä kautta kohti korkeinta tietoisuutta. Meditoinnissa pyritään tilaan jossa päästät irti kaikesta turhista ajatuksista, pääsemään hetkeksi irti kaaoksesta, joka meillä suurimman osan ajasta pitää otteessaan.

        Yksinkertaisuudessaan jooga on kehon ja mielen huoltoa, eikä todellakaan vaarallista.

        Mikä on korkein tietoisuus? Kuulostaa täydeltä huuhaalta minusta.

        Jooga voi todellakin olla vaarallista henkisesti epävakaalle ihmiselle.


      • vcxvcxvxcvxc
        kristian.kari kirjoitti:

        Ensiksi, jooga on meditaation muoto, keho ja mieli rentoutuu siten että voidaan saavuttaa tila jossa tietoisuus "hortoilee"

        Toiseksi mielisairaus on aika kaukaa haettua... sanoisin tässä on kyse meditoinnista/joogasta tai sitten selkounesta, mutta tuskin henkilö oli unessa.

        Kannattaa olla vähän avoimempi, maailma ei oo niin yksinkertainen.

        Mielestäsi mielisairaus on kaukaa haettu, mutta tietoisuuden hortoilu ei ole? Voisin veikata, että tuo hortoilusi on mielisairautta tai placeboa.


      • profit-over-life.org
        Normaalikin sairas kirjoitti:

        Uusimman psykiatrien raamatun(DSM-V) mukaan mielisairautta on se että suree kuollutta tai että lapsi ei halua toimia enemmistön mukaisesti.

        DSM-V on pillerifirmojen työkalu maksimoida voitot ihmisten kustannuksella.


    • 1845

      Lue Patanjalin joogasutrat. Niissä on aiheesta.

    • rakkarinalleluppa
    • Hyvän provon

      olet kirjoittanut. Moni voi pitää totena.

      • ....................

        sinä olet provo itse


    • Kohoamisen mitta

      Niih.hik.Mitä enemmän huurretta sen enemmän.Hik.Koronahäviöitä.

    • taas lennetään

      Minulla oli pikkupoikana täsmälleen samanlaisia kokemuksia ruumiista irtautumisesta, ja niin nekin loppuivat, en muista milloin mutta loppuivat kuitenkin. Muistan sen lähteneen aina samalla tavalla, eli makasin selälläni ja katselin katonrajaa sitä kohtaa missä seinä lakkaa ja katto alkaa. Tuijotin ja aloin lopulta liikuttaa silmiä kiihtyvää tahtia katonrajan suoraa viivaa edestakaisin. Ajattelin kuka minä oikein olen, ja mitä minä täällä teen ja lpulta ikään kuin irtaannuin ruumiistani ja katselin itseäni katonrajasta käsin. Näistä tiloista pikkuhiljaa palasin omaan kehooni. Olen sitä mieltä että parempi kun pysyy kaukana kaikesta rajatiedon nimellä kulkevasta, koska kaikki henkisyys ja hyvyys sekä itsensä oppiminen on minulle sittemmin valjennut kristittyjen raamattua lukiessa.

    • valkotakkiset

      Suosittelen mielisairaalaa.

      • -.,-.,-.,

        Aivan oikein juuri sinulle on mielisairaala aivan oikea paikka.


      • Häpeäisit Edes..
        -.,-.,-., kirjoitti:

        Aivan oikein juuri sinulle on mielisairaala aivan oikea paikka.

        Olet totaalisen väärässä, ja kirjoitat vailla tarvittavia viitekehyksiä, tuollaista lausuntoa antaaksesi.


    • Meditoinnin aikana voi kokea ruumiista irtautumisen tunteen yms muuta erikoista.

      • 12

        Niin just tunteen, joka on harhaa. Musta tuntuu että...


    • JJ

      E

    • Totta kai joo. Mäkin välillä osaan lentää ja puhua kielillä. Toisinaan näen maailman mustavalkoisena. Mutta ikinä en ole katsellut itseäni ulkopuolelta, paitsi jos peiliin katsominen sellaiseksi lasketaan ja siitähän tuossa taisi ollakin kysymys. Mä, niinkuin useimmat muutkin, kutsun tätä merkillistä tilaa uneksi ja se tapahtuu useimmiten jossain vaiheessa sen jälkeen kun olen mennyt nukkumaan. Ja yleensä se on ohi viimeistään aamulla. Nukkuminen korvaa muuten rentouttajana aika hyvin joogan ja sitä voi harrastaa vääntelemättä itseään solmuun kuin edesmennyt Ior Bock. Sopii siis vähän jäykemmillekin ihmisille.

      • oufollöpiuhgöuighöog

        Siis siili simo jälleen räkäkännissä


    • ffffffffffffffffffff

      undelirium tremens
      ota lisää viinaa,kyllä se siit...
      näet sitte eri mörköjä,vaihtelu virkistää.

    • ribelle

      Itelläni oli teini-iässä vastaavaa...jäin tuijottaan peiliin ja seurasin itseäni kans niinku ulkopuolisena, pohdin mistä oon tänne tullu ja kuka mä oikeasti olen. Mulle tilanne tosin oli pelottava ja halusin päästä siitä tunteesta äkkiä irti, mutta silti jotenki kummasti sitä piti aina kokeilla uudelleen ja uudelleen pelottavuudestaan huolimatta. Enpä ole aikoihin kokeillu...
      Ite olen pohtinu että kenties se liitty jotenki teini-ikään, itsensä etsimiseen ja itsenäistymiseen?

    • hjmlp03

      itsekin otin valokuvan itsestän,i ollessani irti ruumiistani

      • dxivhkx

        taitava heppu : )


    • koitahan kasvaa edes

      Täh ? Tiedätkö mitä jooga on, otapa ensin selvää ennen kuin kyselet tuollaisia. Ja, joo et todellakaan ole itseäsi hyptonisoinut, ja ei kuule skitsofreenikoillakaan äänet useinkaan käske, vaan ovat ihan normaaleja ääniä. Olet siis sairastanut lapsuusiän skitsofreniaa, kannattais jutella lääkärille.

      Autoon nukahtamisessa ei ole mitään outoa eikä yliluonnollista, kuskitkin sitä joskus tekevät.

      • iyvöigögöigögög

        olet siis skitsofreenikko


    • Hyvä neuvo

      Vaikuttaa kiinnostavalta, täytyy testata. Itse en tuollaista ole koskaan hoksannut testailla.

      • Vahvojen hommaa

        Ei tuollaiset jutut onnistu kaikilta, täytyy olla jotensakin herkkä, avoin ja vastaanottavainen jne. Ja ennen kaikkea terve, fyysisestikin mutta varsinkin psyyken tulee olla vahva ja järjestyksessä, koko paketti hyvin kasassa.


    • 13+6

      Erään lukemani kirjan mukaan minä-kokemuksemme siirtyy kasvatuksen myötä pois aidosta minuudesta keinotekoiseen minuuteen, joka siis on ympäristön tuote (ympäristöltä opitut ajatukset). Ihminen tarkastelee siis asioita väärästä näkökulmasta suhteessa itseensä, eli suhteessa siihen näkökulmaan minuus on "ulkoinen" asia, ja siksi minuuden voi kokea "ulkoisena" äänenä.

      Tuon kirjan avulla oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ulkoinen eli opittu ajatus paljastuu, siitä tulee tietoiseksi ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa tiedottomuudesta. Ulkoisia ajatuksia paljastaessa minä-kokemus siirtyy vähitellen tuosta keinotekoisesta minuudesta aitoon minuuteen, eli toisin sanoen löytää itsensä.

      Kirja on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja. Kannattaa tutustua, se todella toimii. Löysin kirjan sivulta www.alkuajatus.org

    • Hypnagogia

      Minulla on tapahtunut vastaavanlaista useinkin, tosin tapa on erilainen. Jos keskityn kovasti johonkin eli käytännössä meditoin, niin saavutan tuollaisen tilan. Sille tilalle on ihan oma nimikin http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogic_hallucination. Toisille sitä ei ilmeisesti tule valveilla, mutta nukahtamista ennen se on hyvinkin yleistä. Se on hyvin kevyt ja miellyttävä olotila ainakin itselläni. Ikäänkuin tyhjyys ja rauha sisällä, mutta saattaa kuulla keskusteluja tai tuntea leijuvansa itsensä ympärillä tai yläpuolella.

    • tietoo on..ja kokemu

      Joogassa on raja-jooga ...joka antaa vastauksia ...aisteista(henkisistä)...niistä eivät monet tiedä eikä koskaan kokemaankaan... on paljon sellaista mitä eivät meidän 5 aistia kero... jotkut kehittyneet ihmiset sen saavuttavat ...ja jos oikein osaavat tulkata...niin paljon saavat... epäuskoiset olkoot onnessaan omasta tilasta... olotila on se tärkein juttu. Turha on puupäille kertoa ympäröivästä maailmasta. ..he eivät sitä ansaitse"

    • Hyvät Ihmiset......

      Aika selkee provo. "Näen itseni ruumiini ulkopuolelta kun katson peiliin.." Eikö se oo peilin tarkoitus? Ihmisen mielikuvitus on helvetin vahva väline kuvittelemaan kaikenlaista. Moni luulee itsensä enkeliks tai omaavansa jonkunnäkösiä yliluonnollisia kykyjä. Todennäköisesti taustalla on huono itsetunto tai huonot kokemukset yleisesti elämästä jolloin aletaan kuvittelemaan itsensä jollain tavalla erikoiseksi, omataan niitä yliluonnollisia kykyjä ja nähdään enneunia joka sitten antaa loppukaneetin päähän "mä tiesin et mä en oo niinku muut vaan mä oon erikoinen ja ollu varmaan edellisessä elämässä vähintään enkeli tai Jeesus". Ei oo vakavaa mut ulos kannattais lähteä, siel on oikea elämä venaamassa.

      • sinä - provo

        olet provojen kuningas


    • Ramooooona
      • nuin ikkään

        Todella mielenkiintoinen tämä dissoisaatiohäiriö. Löysin sieltä itseni monesta kohtaa, ja luulenpa niiden selittävän melko pitkälle niin minun kuin monen muunkin lapsuuden ruumiistairatumiskokemukset.


    • raakkuna1

      Voin kertoa sinulle että peiliä on tunnetusti käytetty välineenä saavuttamaan uusi tietoisuuden tila. Ja kaltaisesi herkkä ihminen voi saavuttaa pitkäaikaisella keskittymisellä peilikuvaan, todellakin syvemmän tietoisuuden tilan itselleen. Niin tärkein kysymys on esitetty, kuka aiheutti kuiskaavan hennon äänen mielessäsi. Niin voin varmuudella vastata että kyseessä oli oma demonisi, jonka laatu ei ole kovin hyvä. Ja olet saanut tuollaisen demoni seuralaisen itseesi jo nuorena poikana ollessasi. Ja todellakin se poistui sinusta ryhtyessäsi seurustelemaan vakavasti nykyisen vaimosi kanssa. Joten huomaat että maailma on todella ihmeellisesti, mutta lain mukaisesti rakentunut henkimaailmaan liittyneenä. Ja saat olla tyytyväinen nykyiseen elämääsi, ja siihen että et ole saanut moista kokemusta enää toistumaan.

      • ei kukaan muu

        sinä olet demoni


      • jepulis juu

        Siis voi pyhä sylvi! Housuissas on demoni.


    • Mielenrauhaa

      Meditaatio, eli mietiskely, ei ole miettimistä, vaan mielen tyhjentämistä ajatuksista ja hengitykseen keskittymistä, hengittämistä.

      Sitä kautta tulee yhteys henkiseen minäämme, rentous ja hyvinvointia.

      Toki terve keho tarvitaan mielen tueksi, suosittelen.

    • hmm.

      Vaihtoehtoja: sisäinen äänesi, ajatukset, aivojen joku toistotoiminto (biisi jää soimaan -tyyppinen), meditatiivisia kykyjä, meditatiivinen tila -meditaatio, meedioistunnon tapainen juttu, henki, telepatia, mietiskely, transsi, hypnoosi, unesta herääminen, energia, energia kommunikaatio, tietoisuus, mitä muuta.. Uskonnot ja uskomukset -palstalla voisi saada myös keskustelua aikaan.

      • hmm.

        Lisään vielä henkiopas, enkeli. Kokeile erilaisia hakusanoja, etsi netistä tietoa.


    • turhat lahjat?

      Minä olen lähes vakuuttunut siitä että minussa on alun perin ollut noin 7-8 eri persoonaa jotka ajan mittaan ovat oppineet olemaan keskenään.
      Yksi tai kaksi persoonaa ovat kapinallisia ja yksi on öykkäri.
      Nykyään olen oman hallitukseni puheenjohtaja.

      En pysty sanomaan onko kyse jakaantuneesta multipersoonasta vai erillisistä hengistä. Myös niinsanottuja suojelusenkeleitä minulla on ollut. En tiedä onko enää koska rajatilanteita ei ole vuosiin ollut.
      Hyväksyn nämä asiat ja se kokonaisuus olen kuitenkin minä olin sitten lääketieteellisesti pöpi tai en.

      Olen hirmuisen herkkä aistimaan asioita ja tunnetiloja ja muutoksia niissä. Minulla on poikkeuksellisen hyvä matikkapää ja ÄO:ni on 160.
      Olen eroni jälkeen hieman erakoitunut ja syrjäytynyt mutta tietyllä tavalla minulla on nyt taas aikaa tunteilleni ja tuntemuksilleni.
      Noin kerran viikossa ennustan tulevia tapahtumia, ei mitään isoja eikä useinkaan millään tavalla merkityksellisiä mutta kuitenkin näen ennalta asioita jos toisia.

      Olen selvinnyt kolmasti kuolemasta käyden rajalla. En tiedä miksi en sitten kuollut kun vaikuttaa siltä etten pysty hyödyntämään mitään lahjojani kenenkään hyväksi, en edes itseni ja ihmettelen mikä tehtäväni täällä on vai kuuluuko sellaista ollakaan.

      Kerrottakoon tässä vielä sellainen asia että veljeni puhuu joskus unissaan oudolla äänellä lausuen täydellisellä englannilla englanninkielisiä runoja ja vieläpä jollakin hienostoaksentilla.
      Hereillä jos hän puhuu englantia niin se on sellaista mikahäkkinen- englantia.

      Kaikkea me emme selvästikään tiedä ja ehkä kaikki ei meille koskaan selviäkään mutta edellä mainitsemani asiat ovat totta.

    • kuka tietää

      Mistä tiedät, että et sairasta mitään mielisairautta? Et voi mitenkään tietää, vaikka skitsofrenia vaivaisi.

      • lhvöiböib

        sinä olet se mielisairas


    • Rakastan musiikkia

      Tämän sivun kommenteissa lienee se syy, miksi en ole juurikaan uskaltanut ääneen kertoa omaani. Istuin Hesan kaupunginorkesterin, vai olikohan se RSO:n, konsertissa Finlandiatalolla kauan aikaa sitten teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Orkesteri soitti viimeisenä kappaleenaan jonkun kukkaisvalssin, kun 'sata' viulua lähti valssin tahtiin, se oli niiin ihanaa, että panin silmät kiinni ja tanssin pakaravalssia, siis keinuin puolikkaalta toiselle.

      Ja sitten nousin irti tuolista, lentoon, irtosin totaalisesti ruumiin painosta, leijuin. Pahaksi onneksi pelästyin tilannetta niin paljon, että loppuvalssin pidin kiinni tuolin reunoista rystyset valkoisena. Mutta kokemus oli sellainen, että uskon ihmisen voivan irrota ruumiistaan, kun joku juttu vie henkeä. Eikä siihen liity mitään pahaa, syntiä, tuonpuoleista tai epänormaalia, kyse on siitä ihmiselon puolesta ja niistä ominaisuuksista, joista ei haluta tietää mitään, koska ne pelottavat ja ovat liian yliluonnollisia yksinkertaiselle pienelle ihmiselle. Kun ne voisivat olla voimavara.

    • lettu85

      taunut jäädä lääkkeet ottamatta! oletko katsonut elokuvan yksi lensi yli käenpesän :D

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        siis sinulta jäi lääkkeet ottamatta ja nut öykkäröit tällä palstalla


    • aakhiraat

      Islam kieltää joogan. Kyse voi olla jostain pahastakin, oletko kuullut saatanan kuiskutteluista, suosittelen sinua ottamaan lisää selvää Islamista ja "kuiskutteluista"

      • 3+16

        Islam, kristinusko ja muut uskomiseen perustuvat uskonnot ja ideologiat kieltää itsenäisen ajattelun ja asioiden tarkastelun yleensäkin. Niiden tarkoitus oli alunperinkin saada ihminen siihen tilaan, että papit voivat ajatella ihmisten puolesta.

        Pappien tarkoitus oli saavuttaa valta-asema suhteessa ihmisiin ja siten elää näiden kustannuksella. Myöhemmin syntyneet papit eivät tietenkään olleet tietoisia tästä alkuperäisestä huijauksesta, vaan alkoivat itsekkin uskomaan uskontojen mielikuviin.

        Muhammedin valtapyrkimyksiin ja arabien yhdistämiseen sopi hyvin ajatus yhteisestä uskonnosta, ja hän kopioi kahdesta vanhasta valheuskonnosta omiin pyrkimyksiinsä sopivan version, jolla sitten toteutti valtapyrkimyksensä. Hän ei tietenkää kertonut tästä kenellekkään (luonnollisestikaan, koska loi mielikuvaa "profeetasta") ja siksipä myöhemmin islaminuskoa levittäneet olivatkin jo tosiuskovaisia.


      • mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

        painu mekkaan pöljä ja pysy siellä, äläkä vaivaa meitä enää


      • Is Lam

        Oletko tutustunut suufilaiseen mystiikkaan?


    • Suht normaalia

      Ainakin narkoleptikoilla on jonkin verran samantapaisia ruumiistairtautumiskokemuksia, "lentelyä" ym., jotka liittyvät uni-valvetilan rajalla olemiseen. Ei tarkoita silti, etteikö niitä olisi terveilläkin ihmisillä, mutta narkoleptikot ainakin roikkuvat noiden tilojen välimaastossa keskimääräistä enemmän. Tällaisesta unien minä-kuvasta teki ainakin Turun yliopistosta Panu Helle ehkä pari vuotta sitten kyselyjä. En tiedä, miten ne ovat jalostuneet tutkimustiedoksi.

    • moivaansullekkin

      olet sairas

      • sssshhhhh

        SIIS SINÄ OLET SAIRAS


    • 2+20=22

      Vaikuttaa jokseenki tutulta.. tai no itse olen henkilö jolla on paljon ajatuksia, tulkitsen mielestäni ihmisiä hyvin, ja joskus pitää pysähtyä miettimään asioita. Rauhotun parhaiten katselemalla itseäni peilistä vaikka lattialla istuen, siinä samalla saan itseni tilaan jossa pystyn kurotteleen syvimpiinki ajatuksiin. Vaikkakaan en ole kuullut mitään ääniä päässäni omani lisäksi, mutta jollain tapaa ymmärrän kummiski mitä meinaat. Olen vasta 15 vuotias mutta joskus tuntuu siltä että pitää vaikka mietiskellä omaa ajatusmaailmaa ja oon todennu parhaaksi tavaksi tehä sen peilin kanssa(:

    • missä kiinnostukseni

      Itselläni on käynyt joskus siten että hyvin vahvassa humalatilassa olen kadottanut keskittymis/kiinnostus kykyni ulkoisiin itseäni ympäröiviin tapahtumiin lähes 100 prosenttisesti. Ei se minulla mikään erityisen hyvä ole muutenkaan mutta tuo 100 prosenttisuus on jo liikaa.

    • Tohtori. N.Neropatti

      Sinulla on vikaa korvien välissä.

      • mee hoitoon

        et ole neropatti, vaan aivoinvaliidi


    • pimpelipompeli88

      Mielenkiintoinen juttu.. itse peilin kanssa leikkinyt joskus myös, mutta en tuollaiseen tilaan siinä ole päässyt. Sellainen on tullut useasti että ikään kuin kaikki näkökentässä oleva pienenee. Jos näkökentässä on ihmisiä, ovat ne noin puolet pienempiä mitä normaalisti. Näkökenttä kapenee jonkun verran ja tuntuu että katson tilaa vähän kuin itseni takaa. Tilanne on aika vekkuli eikä se pelota millään lailla. pääsen irti tilanteesta räpäyttämällä silmiäni pari kertaa voimakkaasti. En tiedä mutta sitten tähän "pöljyyteen" liittyy myös joskus sellaisia asioita että mietin kovasti, olenko tässä nyt, tapahtuuko tämä parhaillaan..asiat hidastuvat huomattavasti, kunnes taas tulen jostain ihme "tilasta" pois.
      Hulluhan minä olen ihan selkeästi, sitä ei käy kieltäminen. Kaksi lasta, hyvää toimeentulo, talo ja lainat. Ei lääkitystä mistään sairaudesta (pitäs varmaan olla?? ) . Ja hullu ei ku porskuttaa :D

    • niinpäniin

      Sisäsyntyisten äänien kuulemiset on enempi tai vähempi oireita mielen häiriöstä, vaikka ei tarvitse olla varsinaisesti mielisairas niinkuin se lääketieteellisesti luokitellaan.

      Eriasteisesti ääniä kuulevia ihmisiä on muutama prosentti väestöstä, ja lähes joka toinen on jossakin elämänsä vaiheessa kuullut ääniä.

      http://www.moniaaniset.fi/aanienkuuleminen.html

      Itse olen huomannut, että nukahtaessa ajatukset on jossain määrin kontrolloimattomia ja joskus näen valveunia, kun olen puolihereillä.

      • kysyn vaan

        lienetkö siis mielisairas?


      • Psykiatria Tirehtöör
        kysyn vaan kirjoitti:

        lienetkö siis mielisairas?

        Eikun sinäs olet sairas.


    • tsadabbadai

      Tuo kuulostaisi epileptiselta tilalta, olematta kuitenkaan täysi kohtaus. "Mieto" epileptinen tila on esimerkiksi sellainen lähes kaikille tuttu, että aamulla unenpöpperössä unohtuu tuijottamaan jotain.

      Jos se tapahtui nuoressa iässä se liittyi aivoissa tapahtuviin fyysisiin muutoksiin.

      Jos vastaavia kohtauksia alkaa tulemaan aikuisella iällä, 25 ikäisenä, niin kannattaa mainita lääkärille, koska silloin voi olla kyseessä oire esim. aivotärähdyksestä, verenvuodosta, halvauksesta, kasvaimesta jne.

      • ei onnistu

        Olet siis epileptikko ja yrität tyrkyttää sairauttasi muillekkin!?


      • Psyk.Tirehtööri
        ei onnistu kirjoitti:

        Olet siis epileptikko ja yrität tyrkyttää sairauttasi muillekkin!?

        Eikun sinä olet epileptikko tutkimusteni mukaan.


    • what a f...?

      Nyt alkaa mennä mielenkiintoiseksi... Kävin tässä välissä kaupassa. Kirjoitin tuolla ylempänä olevan kertomuksen itsestäni sitä ennen.
      Eilen kun tulin kotiin ihmettelin olohuoneen tuoleja jotka olivat parvekkeen oven edessä rinnakkain. Laitoin ne takaisin paikoilleen.
      Nyt kun tulin kaupasta niin ne olivat taas tuossa parvekkeen oven edessä rinnakkain.
      Ja minä olen tuulettanut tänään sen oven kautta ja ne tuolit eivät takuulla olleet siinä oven edessä silloin.

    • zafiiri88

      Heippa. Sua voisi auttaa sellainen kirja kuin The path of masters. Käsittelee juuri tuota aihetta, minuuden rajoja ja ihmisen salattuja kykyjä. Se on englanniksi kirjoitettu mutta jos osaat kieltä tai satut löytämään suomenkielisen niin suosittelen isosti. Ennen kaikkea tuo löytämäsi juttu on lahja.

    • Korki tuuleen..

      Nyt alkaa mennä mielenkiintoiseksi... Kävin tässä välissä kaupassa ja ostin lisää pulloja. Eilen ostamani pullot olivat oudosti aamulla herätaessäni tyhjiä! Niin kävi edellispäivänäkin, ja sitä edellisenä.. Jotenkin pelottavaa! Kuulen myös ääniä jotka käskevät minun ostaa lisää pulloja. Ehkäpä kun olen yksin kotona vain pullojeni kanssa, lapset ja vaimo poissa, niin voisin jälleen alkaa keskustelemaan äänen kanssa ja kuulla mitä pulloja se suosittelee minun ostavan..

      • outo henki käy?

        Sama homma täällä, joku tyhjentää oudosti kaikki ostamani pullot! Varsinkin Alkon pullot ovat aina nopeasti tyhjät, ilmeisesti suositumpia?


    • Viiraa.

      Päässä,jos kuulee kuiskivia ääniä. Kannattaa hakeutua ammattiauttajan puheille.

      • gggags

        Niinkuin sinä.


      • pökiatri
        gggags kirjoitti:

        Niinkuin sinä.

        Äänien kuuleminen on selvä oire skitsofreniasta.


    • sama kuin alussa

      Aloittaja tässä:

      Aloitin tämän ketjun 8.2. Eli n. 1kk sitten. En olisi uskonut, että tulee näin paljon vastauksia. Ja Viestini ei ole provo!! Uskokoot ken haluaa.

      Täällä joku kirjoitti, että kysymyksessä on oma demonini. Ehkäpä.
      Joku kirjoitti että kyseinen asia on lahja. Ehkäpä.

      No se on aivan varmaa, että tämä ei ehkäpä kuulu joogapalstalle. Vaikka en Joogaaja olekkaan, niin olen lukenut, että joogassa olisi myös tuo mystinen puoli mitä länsimaissa ei niinkään opeteta.

      Kyseinen peiliasia ja kuiskaukset ovat olleet täyttä totta. Kun saan taas aikaa olla yksin kokeilen pääsenkö samaan tilaan, niin olen viisaampi kommentoimaan lisää.

      Ja mielisairas en ole. Sitähän ei tässä voi tietenkään kaikille vakuuttaa. Mielisairauksissa on kyse erillaisita asioista kuin mietiskelystä ja tuollaiseen tilaan vaipumisesta.

      En käytä huumeita, enkä ryyppää kuin harvoin, en edes tupakoi.

      No jokatapauksessa. Olen kiitollinen, että kyseinen alku kirjoitukseni herätti loppujenlopuksi näin paljon keskustelua. Vastaan mielelläni jos teillä on asiasta kysyttävää tai teillä on samankaltaisia kokemuksia.

      T: se kuiskaksia kuullut aloittaja.

    • niin vähän tietoa

      Suuri enemmistö ihmisistä pelkää niin paljon henkimaailman asioita että he laskevat siitä leikkiä ja leimaavat ihmiset suoraan hulluiksi tai juopoiksi.

      Toinen vaihtoehto on että samaiset ihmiset ovat liian yksinkertaisia ymmärtääkseen että on valtavan paljon asioita joita ei nykytietämyksellä voida selittää.
      Fysiikan laeissa on aukkoja, antimateriaa ei ole voitu dokumentoida, painovoiman ymmärtämys on puutteellinen, pimeä aine ja pimeä energia ovat vailla vastauksia, ajan ja tilan käsite on suhteellinen, universumin muoto, koko ja rakenne ovat tuntemattomia, ulottuvuus- käsite on monitahoinen ja puutteellinen...
      Tiedämme vain sen että meidän kaikkeus on tähtipölyä jonka tuntematon energia on koonnut yhteen monimuotoiseksi kokonaisuudeksi jonka voimme havaita tällä tasolla.
      Kukaan ei voi täydellä varmuudella edes sanoa että ketään tai mitään on edes olemassa ja se tilanne ei muutu yksinkertaisten ihmisten dissaamisella siitä mitä toiset näkevät ja kokevat.

      On kulttuureja joissa ns hulluja pidetään näkijöinä ja sanansaattajina.
      Meidän kulttuurissa se on parempi kenellä on hienompi automobiili.)

      • Dorian Grey

        Suuri enemmistö uskovaisista pelkää niin paljon eri mielipiteitä ja leimaavat ihmiset materialisteiksi, tietämättömiksi tai muuten vaan hulluiksi taviksiksi.

        Toinen vaihtoehto on että ei sinällään uskovaiset ihmiset ymmärtävät että tiedettävää on niin paljon, että kukaan ei voi tietää kaikkea. Taasen uskovainen kauhistuu ajatuksesta että on olemassa loputon määrä tiedettävää ja itseasiassa hänkään ei tiedä vaikka kuoleman jälkeisestä elämästä juuri mitään. Kaikissa maailman asioissa on aukkoja joita emme tiedä lukemattomat jumalat, henkimaailma, taivas, helvetti, nirvana, limbo, kiirastuli, kosmos, henget, aaveet, taruolennot, enkelit, peikot, universumi, henkitasot, sielut,...

        "Kukaan ei voi täydellä varmuudella edes sanoa että ketään tai mitään on edes olemassa ja se tilanne ei muutu yksinkertaisten ihmisten dissaamisella siitä mitä toiset näkevät ja kokevat."
        Itse dismissasit juuri kanssaihmisiä. Kyllä minä ainakin olen olemassa. Tilanne ei todellakaan muutu, mutta tarviiko sen edes muuttua? Minun mielestäni ei.

        Ei minun kulttuurissani ihmisen paremmuutta punnita hänen automobiilinsa hienouden valossa ja tuskin punnitaan sinunkaan.


    • Haamukirjoittaja.

      Kiitos sinulle ylläpidon haamukirjoittaja. Mutta luokattomia nämä kaikki ylläpidon luomukset ovat, ja niin naurettavan lapsenomaisia sepustuksia! Mutta kiitti silti tästäkin.

    • Älkää välittäkö

      noiden keskenkasvuisten ja kokemattomien vihjauksista.
      Hankkikaapa ja lukekaa Gary R. Renard ìn kirja "Maailmankaikkeus katoaa", niin selviää aika paljon siitä, mistä on kyse.

      • välittäkää

        Miksi et kiteytä mitä se sanoo vaan tuputat kirjaasi? Etkö osaa keskustella asiasta rakentavasti itse?


      • wywywywywywywywyw
        välittäkää kirjoitti:

        Miksi et kiteytä mitä se sanoo vaan tuputat kirjaasi? Etkö osaa keskustella asiasta rakentavasti itse?

        Miksi kyselet epärakentavasti?


    • Dorian Grey

      Ehkä et ole enää niin herkkäuskoinen että kokisit jotain mystistä ja selittämätöntä. Todennäköisesti teet samaa nytkin mutta se ei kytke tietoisuutta niin tehokkaasti ulkopuolelle kuin lapsena ja nuorena tämä tila teki. Jotkut kutsuvat tilaa itsesuggestioksi, meditoinniksi, henkimaailman kanavoinniksi,... Itse kutsuisin sitä syvälliseksi pohtimiseksi. Mielestäni on jotenkin henkisesti kypsymätöntä ajatella tilaa jonain yliluonnollisena tilana.

      Olemme kaikki ihan samanlaisia ihmisiä, mutta osalla ihmisistä on kauhea tarve muka henkisesti kasvaa, oppia ja uskoa. Fiksuin sana voisi olla valaistua jos ymmärtää mitä se sisältää. Fiksu ihminen ei paasaa ja itse usko olevansa joku tiedon ylipappi, vaan tämänlainen ihminen on omien harhojensa vanki. Pahuuskin tulee ihmisistä itsestään, eikä mistään ulkopuolelta. Voihan sitä uskotella itsellensä että vaikka omat pahat ajatukset ovat vaikka jonkun henkien aiheuttamia, mutta mielestäni se on vain itselle perustelua että oikeasti en ole paha. Niin ja kyllä pahojakin ajatuksia saa olla, sillä on aivan eri asia ajatella jotain kun konkreettisesti toteuttaa ne. Kaikkia asoita ei maailman tasapainoisin tai valaistunein ihminen voi selittää ja ei hänen tarvitsekaan. Ei elämä perustu toisten väitteiden kumoamiselle ja mitä järkeä on väitellä asiasta jos tietää että toinen ei voi millään tajuta kantaasi tai sinä hänen kantaansa.

      • linnan neito

        Näinhän se menee. Joskus nuorempana olin itsekin naiivi ja uskoin vähän liian paljon minulle kerrottuja juttuja. Minusta tuli ylpeä ja koppava niiden takia. Vedin myös mietoja huumeita. No selvinpäin en ole sitten kokenutkaan mitään.


      • missä totuus?

        tämähän on vain sinun mielipide, eikä välttämättä lähelläkään totuutta.


      • wywywywywyw
        missä totuus? kirjoitti:

        tämähän on vain sinun mielipide, eikä välttämättä lähelläkään totuutta.

        Niinkuin sinulla.


      • Dorian tasapäistäjä?

        Emme todellakaan ole samanlaisia ihmisiä kaikki. Ei likimainkaan. Voisi melkein puhua eri lajeista.
        Sellaisen ihmisen jolla on todellista tietoa ja älyä tulee jakaa sitä tietoa muillekin pohdittavaksi.
        Kenties joku toinen oivaltaa vielä paremmin ja näin syntyy tiedettä ja teorioita joista jotkut ovat johtavia teorioita.
        Ilman tuollaista pohdiskelua ja tapahtumaketjua asuisimme luolissa edelleen.
        Toisaalta ei sekään huono asia olisi välttämättä. Siellä moni kokisi olevan kuin kotonaan nykyihmisistäkin ja ei kävisi ketään kateeksi kun kaikki asuisivat identtisissä luolissa!

        Ihmiset ovat samanlaisia mutta pahuus tulee ihmisestä itsestään? Eikös tuossa ole melkoinen paradoksi? Äiti Teresa ja Hitler ovat siis identtisiä historiallisia henkilöitä? Teuvo Hakkarainen ja Albert Einstein samasta puusta veistettyjä velikultia?

        Ihmisestä tuli ihmiskunta ja selviytyjä juuri sen takia että opimme toimimaan yhdessä oppien toinen toisiltamme. Se oppimisketju ei saa katketa erakoitumiseen tai olemme tuomitut nykytilaan.

        Ja paasaat Dorian Grey juuri itse vaikka kielsit paasaamasta. Sanot että yliluonnollista ei ole. Kaikki mitä emme voi aukottomasti selittää on nimenomaan yliluonnollista.

        On tieteellisesti tehtyjä kokeita joissa yliluonnollisuus on todistettu. En lähde tässä niitä erittelemään. Näistä asioista ei sen vuoksi puhuta koska ne järkyttävät nykytiedon pohjalta toimivia ihmisiä jotka eivät halua kehittyä.

        Kehittyminen ja kasvu on kaikessa kaiken a ja o, ja se on jokaisen oma asia haluaako asioista keskustella tai herättää keskustelua tai pitää ne sisällään.

        Uskovaisilla on omat näkemyksensä ja uskovaiset ovat mukavaa ja harmitonta porukkaa ja kerrassaan loistavia veronmaksajia. Ei pahaa sanottavaa heistäkään.


    • jaskajhhhhtgggg

      moi

    • Key:Meditation

      Vaivuit transsiin ja värähtelytasosi nousi "astraalitasolle", jolloin voit nähdä ja kokea kyseisiä ilmiöitä.
      Lapsina ja nuorina olemme paljon herkempiä ja pystymme kokemaan "yliaistillisia " tiloja paljon helpommin. Vanhempina värähteemme vaimenee monista eri syistä ja emme pysty saavuttamaan enää kyseistä tilaa.
      Tietysti voit aloittaa joogauksen ja meditoinnin sekä parantaa ruokavaliosi, niin saavutat jälleen kyseisen tilan, varsinkin koska sinulla oli jo tämä taito nuorena spontaanisti.

      • aloittaja mth

        Aloittaja taas tässä:


        Äänet joita olen kuullut, eivät liity mielisairauteen. Nämää äänet ovat alkaneet vasta silloin kun on hakeutunut siihen tilaan. Peili on toiminut siinä apuvälineenä.

        Mielisairasta äänet piinaavat. Ne tulevat koska vaan ja ovat yleensä pahoja. Mielisairaalla äänet myös käskevät yleensä tekemään jotain. Oikealla Lääkityksellä saa äänten kuulemisen aisoihin mikäli mielenterveyspotilas vain muistaa ottaa lääkkeet.

        Täällä minut on leimattu hulliksi, no sen ymmärän. Osa leimaajista ei varmasti ole koskaan tavannut oikeita mielenterveys potilaita. Minä olen.
        Olen ollut ja olen yhä sellaisessa työssä missä olen tekemisissä mm. mielenterveyspotilaiden kanssa. Mikäli minulla olisi havaittu mielenterveys ongelmia, siihen oltaisiin puututtu.

        Töitteni puolesta tunnen useita eri lääkäreitä, hoitajia, psykoterapeutteja ym.
        Seuraavaksi kun tapaan erään tutun joka on psykoterapeutin. Kysyn häneltä asiasta ja kerron tänne mitä hän sanoi. En ole ottanut töissäni lapsuudessani kokemaa asiaa esille. Mutta nyt kun tämä herätti täällä näin paljon keskustelua niin selvitän asian ammattilaiselta.

        Tarvittaessa kysyn jopa psykiatrilta, heitäkin satun tuntemaan. Lähin esimieheni on ollut mm. psykiatri.

        Olen itsekkin terveydenalan-ammattilainen, joten tiedän ja ympäristöni tietää, että en ole mielisairas. Piste...


    • Ehkä asiasta olisi voinut keskustella jollain muulla palstalla. Joka tapauksessa mielestäni sinulla on oikeus kokemukseesi. Nykyään hyväksytään aika erikoiset kokemukset ilman että ihminen määritellään hulluksi. Mm. sijaisperheen äitinä toimii henkiä näkeviä naisia. Siis virallisen koneiston, sosiaalihuollon, jatkeena.

      Jotkut besserwisseerit saavat kohotettua itsensä toisten yläpuolelle määrittelemällä mikä on totta ja mikä ei. Mutta kuvitellaanpa, että eletään vaikka tästä 500 vuotta menneisyyteen tai tulevaisuuteen päin. Totuus olisi erinäköinen. Olisimmeko hulluja, jos uskoisimme siihen totuuteen, jota nykyään totena pidetään.

      Nykyajan usko on markkinatalous. Kaikki on mitattavissa rahan (eli itsessään lähes arvottoman sinivihreän paperilappusen) mukaan. Ihmiset juoksevat kuin hullut tuon paperin perässä, hankkivat sillä valtavasti kaikkea heikkolaatuista, tarpeetonta ja turmelevaa. Ihminen menettää kosketuksensa itseensä ja ympäristöönsä. Ja tämä rahan ja tavaran maailma on meille ainoa totuus ja usko.

    • H.H.

      Palauta mieliisi mitä tarkoittaa valveuni.


      Itse kokemuksestasi:
      "aloin miettimään omaa nimeäni ja toistamaan sitä mielessäni useita kertoja tässä kohtaa se ääni alkoi toistaa nimeäni sellainen kuiskaava hento ääni."

      Näit itsestäsi lukemattomat kuvajaiset. On tietenkin luontevaa, että mieleen nousee omaan minään liittyviä käsitteitä, samoin ikuisuuteen liittyviä. Yhtä luontevaa on näkymän epätodellisuus, sen sinänsä unenomainen olemus. Kenties koit sen lumovoiman ja koska tiedostit miten sinulla ei todellisuudessa ole tuossa tilanteessa mitään hätää, rentouduit ja annoit abstraktioiden lentää.

      Itsesuggestiota ja valveunta, oletan. Olen kristitty ja uskon siten myös hengelliseen, mutta aivan samoin kuin hengellistä ei pidä väen väkisin yrittää psykologisoida pois, ei myöskään mielen tuotoksia ole syytä laittaa henkimaailman tekosiksi. Valveunet pystyvät tuottamaan myös ääniä siinä kuin unikuviakin eikä se suinkaan tarkoita mitään sellaista että olisit millään tavoin sairas, tai että sinulla olisi mitään syytä huolestua.


      "Vieläkin olen yrittänyt saada sitä tilaa"

      Älä tee niin. Olet aikuinen ja suggestioalttiuttasi ei ole syytä ruokkia, koska luonnollisestikaan et halua olla vietävissä ja vedätettävissä. Aikuinen tekee viisaasti, jos pyrkii säilyttämään lapsenomaisen herkkyyden aistia eri ärsykkeitä, mutta ei kuitenkaan toimi impulssipohjalta, vaan analyisoimalla ärsykkeet ja suhteuttamalla ne laajempiin kokonaisuuksiin.


      "Onko kyse jostain hypnoosista, joogasta, vai kenties jostain pahasta???"

      Jäsentäisin mieluummin niin, että onko kyse itsestäsi riippuvista vai riippumattomista tekijöistä, että missä määrin kyse on omista valinnoistasi. Vaikka kyse olisi pahasta, silloinkaan se ei välttämättä tarkoita jotakin ulkopuolista pahaa, vaan lähinnä omaa huonoa valintaa.

      Hengellisen ulottuvuuden toisin asiaan lähinnä tätä kautta:

      Jumala, anna minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne jotka voin ja viisautta erottaa nämä kaksi toisistaan.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyyneysrukous

      Lisäksi muistutan, että okkultismi eri muodoissaan ei kuulu kristillisyyteen. Tulella ei pidä leikkiä. Tutki mieltäsi kaikessa rauhassa, mutta älä tee sitä mantrojen ja itsesuggestion kautta, jotka ruokkivat mielikuvitusta ja tunnetiloja, mutteivät selväpäistä ajattelua. Pidä kontrolli ja säilytä selväpäinen ajattelu, älä orjuuta itseäsi viehättymällä epätodelliseen eksotiikkaan.

      • Herääpä!

        Aina on "kristityt" pelottelemassa. Sinun kannattaisi miettiä, että mitä pelkotilasi johtuvat.


    • Yorker

      Joo, toi on kyllä ihan tuttua. Oon kokenut ton saman. Itse koen, että kohtaan oman perimmäisen luontoni. Se on todella rauhoittava kokemus.
      Oon varma, että voit löytää uudestaan tuo "tilan". Varmasti hiljainen ja rauhallinen paikka auttaa keskittymiseen.
      Echard Tolle vois olla hyvä kirja sulle...
      Onnea:)

      • joopahainen

        Peileistä katsova voi nähdä perimmäisen luontonsa... mikä jottei?


      • yorker
        joopahainen kirjoitti:

        Peileistä katsova voi nähdä perimmäisen luontonsa... mikä jottei?

        Siks kannattaa välillä vilkasta peiliin ja itteensä siinä samalla...:)


    • Anna mennä

      Itseasiassa tuo on täysin yleinen keino päästä niin sanottuun " helvetin porttiin " ja et todellakaan ole ensimmäinen joka tuota porttia on käyttänyt. Sana helvetti sinänsä on harhaanjohtava ja voi antaa negatiivisen mielikuvan mutta kyseessähän on pelkkä todellisuuden tila joka ei välttämättä ole verrattavissa huonoon eikä hyvään tilaan.

    • Tippa-Jallu

      Niih.Hik.Meitin Martankin päästä kuuluu useinkin tuontapaista ääntä kun hänen ministerin rattaittensa uraeristeiden väliin.Hik.Pääsee liikaa .Hmm.Savikiveä

    • neeferi

      Analcunt

      • vaikkapa

        ...DISSOSIAATIO


    • Älä katso peiliin!

      Olen itse entinen noita ja aikoinaan opiskelin erään henkilön johdolla näitä asioita. Hän kertoi, että peilit ovat portteja henkimaailmaan, ja kun katsomme peiliin, joku saattaa katsella sieltä takaisin...
      Joistakin peileistä on voinut tulla erittäin voimakkaiden demonien asuinpaikkoja ja voimakkaita portaaleja, joiden läpi ne kulkevat. Tällaisten peilien olinpaikoissa usein kummittelee, tai niitä pidetään taikapeileinä maagikkojen palveluksessa. Tällaiset peilit tulee rikkoa ja hävittää.

      Olet joutunut transsitilaan ja tietämättäsi harjoittanut peilimagiaa. Nuo kuiskaavat äänet, jotka antavat vastauksia ovat demoneita. Älä enää koskaan harjoita tuota juttua, olet siinä oikeasti tekemisissä pahuuden henkiolentojen kanssa! Nämä asiat ovat todellisia ja paholainen on oikeasti olemassa. Voit joutua pahasti demoniriivatuksi ja koko elämäsi demonisen painostuksen alle, jolloin ikävyyksiä ja onnettomuuksia tapahtuu jatkuvasti.
      Parasta mitä voit tehdä on lopettaa tuollaiset touhuilut kuten kaikkien okkultistien ja ruveta minun laillani kunnon kristityksi. KAIKKI okkulttiset asiat jooga mukaanlukien kuuluvat paholaisen maailmaan ja vievät harjoittajansa iänkaikkiseen kadotukseen=Helvettiin, joka on oikeasti olemassa.

      Venäläiset ovat poranneet 14,5km syvän reiän, joka meni Helvettiin. Sinne laskettiin mikki ja sieltä kuului helvetin ääniä, josta nauhoite tällä videolla: http://www.youtube.com/watch?v=_xdkK8WFFWc

      Lisätietoja: http://www.amightywind.com/hell/aboutsounds.htm

      Julkisuudessa sittemmin yritetty leimata kusetukseksi tuo juttu niiden toimesta, jotka haluavat viedä mahdollisimman paljon sieluja helvettiin.

      Matkakertomuksia helvetistä: http://spiritlessons.com/finnish/

      • RovijollenVuan

        HÄHÄHÄÄÄ.. Runkkareiden ääniä sieltä on kuulunut. Vai olet ihan entinen noita.. hehehehehehee..:) Sait varmaan sit ihan oikeat lääkkeet kun se noituminen lakkasi.. heheheheh. Että tääki vielä piti kuulla. Kyllä naurattaa nää jutut. Vai että oikeen porasivat helevettiin asti.. heheheheheee.


      • 023586

        Sinä "Älä katso peiliin!":

        Eikö Raamatun mukaan ensinnäkin sinne Helvettiin mennä vasta viimeisen tuomion jälkeen, joka ei tietenkään ole vielä ollut. Silloin herätetään kuolleet, ts. nyt ne ovat vielä tiedottomassa tilassa. Ja se pääpirukin on vielä maailmassa kiusaamassa ihmisiä, ei siellä Helvetissä.

        Toiseksi: vai porattu reikä Helvettiin...? Joo. Mitäs, jos olisivat siitä poran reiästä työntäneet imurinletkun, olisivatko sielut sitten imautuneet sinne pölypussiin? Vai muuten vain tullut kauhea vorteksi sinne manalaan.


    • aloitin,.,

      Aloittaja.

      Siis joku on täällä sitä mieltä, että kuulemani äänet ovat yliluonnollisia ja olen tietämättäni harjoittanut peilimagiaa lapsena. Olen siis ekalla keralla ollut alle kouluikäinen.

      Miksi jokin paha henkiolento-demoni olisi ollut kiinnostunut pienestä lapsesta?

      Tuo peilimagia kuullostaa sinäänsä mielenkiintoiselta, mutta kuten alussa kysyin, että onko kyse jostain pahasta niin vastauksestasi päätellen on.

      Vaikka työskentelenkin hoitoalalla ja tunnen lääkäreitä ym. Tiedän, että ihminen voi uskoa mihin jumalaan vain, vaikka olisi kuinka hieno ja sivistynyt koulutus.

      Olen tavannut muslimi lääkärin, jehovantodistaja lääkärin, uskovaisen kristityn lääkärin, sekä ateisti lääkärin.

      Olen sitä mieltä että enemmistö ihmisistä uskoo yliluonnoliseen Jumalaan tai henkimaailman asioihin.

      Ehkäpä minun pitää kysyä asiaa vielä papilta, ja saada tietää asiasta papin mielipide.

      Kiitos kommenteistanne.

      • kuuseen kurkottaja

        Jotkut ovat jo ehdottaneetkin dissosiaatiohäiriöitä. Niihin kuuluvat esim. depersonalisaatio ja derealisaatio. Niissä voivat ajan ja paikan taju vääristyä, samoin havainnot. Kysypäs tutulta psykiatrilta oireista. Mielisairaudesta ei ole kyse. Tuo on siis yksi mahdollisuus, saattaa olla oikeakin. Silti on mahdotonta selittää ihmiselle, joka ei ole ruumiistaan irtautumista kokenut, miten luonnolliselta ja mukavalta olotila tuntuu. Tuntee olevansa vapaa kuin taivaan lintu.


      • ...

        Kannattaa sitten kysyä useammalta papilta ja useamman uskontokunnan edustajalta. Esim. hellarisaarnaajan vastaus on varmastikin erilainen kuin ortodoksipapin.


    • Meedio55

      Mulla tapahtuu peilin edessä ihan sama asia, mutta minulta tulee siinä samalla siemensyöksy ja käsi käy ihan niin vimmatusti siinä loppuvaiheessa että:):)

    • cutting edge

      Demonit rakastavat peilejä, ja monet okkultistit uskovat että peilit ovat keino nähdä henkimaailmaan. Minä olen nähnyt monia peilejä käytettävän elokuvissa ja piirretyissä (tai sarjakuvissa) tarkoituksena nähdä henkimaailmaan. Walt Disney on surullisenkuuluisa esittelemällä peilejä tällä tavalla. Meditaatio (mietiskely) – puhuminen neuvonantajan tai henkioppaan kanssa kuten Silva-mielenhallinnassa (Silva Mind Control) ja monissa muissa tekniikoissa. Roomalaiskatolisuus – käydään tapaamassa ’pyhimyksiä’ ja pyydetään Mariaa avuksi.” [Ibid., s. 178]

    • AAloittaja

      Aloittaja:

      Papin vastausta en ole vielä saanut.

      Kysyin psykoterapeutilta asiaa. Kertoi kuullensa kyseisetä ilmiöstä, muttei osannut ottaa siihen kantaa. Paitsi senverran, että hulluksi minua ei voi leimata.

      Eräs hyvä ystäväni, jolla on uskonnollinen tausta oli sitä mieltä, että kyseessä on pahat henkivoimat. Oli kuullut uskovien tuttaviensa joskus puhuvan kyseisistä asioista.

      Tällä asialla on selkeästi kaksi puolta. Tähän löytyy joko luonnollinen selitys tai sitten ei!

      En tiedä mitä muuta sanoa.

      • vcxvcxvxvcxvxcvcx

        Löytyy luonnollinen selitys mielen häiriöstä. Jos sinulla ei ole muuten mitään psyykkisiä oireita niin kannattaa unohtaa asia ja hankkia niitä miettimällä typeriä.

        Et liene täysin järjissäsi jos lähdet kysymään uskovilta ihmisiltä neuvoa tällaisessa tilanteessa.


    • jututtaja

      Uskonto ja järki eivät kulje käsikädessä

    • TomHill
    • Sanni20v

      itse harrastin pienen joogaa ja sain sinisen vyön!! paras karate laji ikinä! kisoissakin olen käynyt.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe