Kamalimmat vuokratyökokemukset ketju!

oma-alotteinen

Laittakaamme kaikki totaalliset avautumiset miten asiat eivät todellakaan onnistuneet vuokratöissä.

Olin viime kesänä pari kk töissä rakennushommissa eräässä vuokratyölafkassa ja sappi piti leikata hätänä. Vein sairasloma lapun ja seuraavana päivänä ilmotettiin että "tilaajasuhde päättynyt." Kävin mutkan lakimiehellä ja se laittoi vaateet tiskiin, että helpoimmalla pääsee jos ihan mukisematta maksaa sen 28 päivän palkan niin ollaan sujut.

No menin 1,5kk sairasloman jälkeen toiseen valtakunnallisesti tunnettuun vuokrafirmaan ja kerkesin työskennellä 6kk ja tapahtui töissä tapaturma ja tuttuun kaavaan soitettiin kotia ja ilmoitettiin että työsuhdepäättynyt ja viikkoa myöhemmin vakuutusyhtiöni ilmoitti että ei ala korvaamaan mitään.

Odotin mielessäni, että jos valtakunnallinen suuri firma edes toimisi paremmin. No eipä tietenkään sairaus päiviltä maksettu mitään, eli työsuhde katkaistu kuin seinään. Työsuojelupiirikin on tutkinut asian ja todennäköisesti näin selkävikaisenakin mieli virkeänä kun 3 erillistä laki jupakkaa tulee... Työnjohtoa vastaan, työnantajaa vastaan (katso päätös KKO:2012:10) ja sitten vielä vakuutusyhtiö

Että näin täällä pullat uunissa. Miten siellä?

9

1074

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallisen törkeää

Kerro missä firmassa olit! Varmaankin StudentWork, vai mitä?

• En ala nimiä sanomaan, mutta ei ole StudentWork.

• ja pah!

Olin pari vuotta sitten Manpowerin kautta asianajotoimisto Roschierillä assistenttina. Minulle maksettiin alkuperäistä palkkatoivettani parempi kuukausipalkka, eli 100e/kk jonka päälle sain pyytämättä lounassetelit ja liikuntaedun. Puolen vuoden vuokratyön jälkeen minulle tarjottiin mahdollisuutta rektytoitua suoraan Roschierille. En voinut ottaa sitä kuitenkaan vastaan, koska olin muuttamassa tuolloin ulkomaille.

Eipä silti voi valittaa... Nyt olen taas hakemassa uutta työpaikkaa ja laittanut oman CV:ni aika monen rekryfirman tietoihin.

• bigpicture

"Roskis" v raksa ovat eri maailmoja.

Vaikea olisi kuvitella, että Roschier lähtisi rikkomaan työsopimuslakia.

• Pomotin

Meille piti saada pikaisen ja ison urakan takia kokoonpanoon muutama tekijä. No tarjokkaita kävi vuokrafirmasta:
      Yksi nuori nainen pelkäsi rakennekynsien katkeavan.
      Eräs nuorukainen lähes pyörtyi, kun kuuli, että aamulla klo 7 alkaa työt.
      Yksi kysyi, jotta onkos töihin tultava sitten joka päivä.
      Eräs pyysi heti lähdössä vapaapäiviä...
      Ensimmäisiä kysymyksiä oli muutamalla, että onkos ilmainen lääkäri ja voiko työaikana olla netissä...

No enpäs sitten palkannut yhtään vuokratekijää, enkä muitakaan. Teimme omalla porukalla ylitöitä ja "pitkiä päiviä" ja saimme hommat valmiiksi.

On se kamalaa, kun työaikana pitää olla töissä ja tehdä töitä...

• Restelin henksupankk

Restelin henkilöstöpankki on vuokrafirmojen naurettavin tapaus.
      Työpäivät ovat keskimäärin viisi (5) tuntisia ja alueena on niin Helsinki, Vantaa kuin Espookin.
      Työkohteita ei saanut itse valita ja esim. Helsingissä asuvana pakotettuna menemään Vantaalle töihin, menetti ison osan palkasta jo pelkkiin matkakuluihin. Käytännössä ensimmäisen tunnin palkka meni matkalippuihin.
      Kertaakaan sinä aikana kun tein työvuoroja Restelin henksupankille, vuorojen buukkaaja ei kysynyt lainkaan minulta mielipidettä siitä, haluanko ottaa jonkun työvuoron vai en. Minulle vain soitettiin ja lueteltiin tulevat työvuorot ilman mitään kyselyjä siitä, sopivatko vuorot minulle vai eivät.

En voi suositella todellakaan.

• simpele

Pahinta vuokratyössä on ollut ns. vakituisten "ilmaa" kohtelu.
      Vaikka minut myöhemmin vakinaistettin, en ole voinut
      suhtautua näihin kollegoihin enää kovin positiivisesti,
      kun olen nähnyt heidän diskrimointitapansa.

• vinopetteri

TRANSVAL

Piste.

• kerpiili

Vastaan Transval myös.

Pahempaa paikkaa ei löydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 68
      1330
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe