Kamalimmat vuokratyökokemukset ketju!

oma-alotteinen

Laittakaamme kaikki totaalliset avautumiset miten asiat eivät todellakaan onnistuneet vuokratöissä.

Olin viime kesänä pari kk töissä rakennushommissa eräässä vuokratyölafkassa ja sappi piti leikata hätänä. Vein sairasloma lapun ja seuraavana päivänä ilmotettiin että "tilaajasuhde päättynyt." Kävin mutkan lakimiehellä ja se laittoi vaateet tiskiin, että helpoimmalla pääsee jos ihan mukisematta maksaa sen 28 päivän palkan niin ollaan sujut.

No menin 1,5kk sairasloman jälkeen toiseen valtakunnallisesti tunnettuun vuokrafirmaan ja kerkesin työskennellä 6kk ja tapahtui töissä tapaturma ja tuttuun kaavaan soitettiin kotia ja ilmoitettiin että työsuhdepäättynyt ja viikkoa myöhemmin vakuutusyhtiöni ilmoitti että ei ala korvaamaan mitään.

Odotin mielessäni, että jos valtakunnallinen suuri firma edes toimisi paremmin. No eipä tietenkään sairaus päiviltä maksettu mitään, eli työsuhde katkaistu kuin seinään. Työsuojelupiirikin on tutkinut asian ja todennäköisesti näin selkävikaisenakin mieli virkeänä kun 3 erillistä laki jupakkaa tulee... Työnjohtoa vastaan, työnantajaa vastaan (katso päätös KKO:2012:10) ja sitten vielä vakuutusyhtiö


Että näin täällä pullat uunissa. Miten siellä?

9

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallisen törkeää

      Kerro missä firmassa olit! Varmaankin StudentWork, vai mitä?

    • En ala nimiä sanomaan, mutta ei ole StudentWork.

    • ja pah!

      Olin pari vuotta sitten Manpowerin kautta asianajotoimisto Roschierillä assistenttina. Minulle maksettiin alkuperäistä palkkatoivettani parempi kuukausipalkka, eli 100e/kk jonka päälle sain pyytämättä lounassetelit ja liikuntaedun. Puolen vuoden vuokratyön jälkeen minulle tarjottiin mahdollisuutta rektytoitua suoraan Roschierille. En voinut ottaa sitä kuitenkaan vastaan, koska olin muuttamassa tuolloin ulkomaille.

      Eipä silti voi valittaa... Nyt olen taas hakemassa uutta työpaikkaa ja laittanut oman CV:ni aika monen rekryfirman tietoihin.

    • bigpicture

      "Roskis" v raksa ovat eri maailmoja.

      Vaikea olisi kuvitella, että Roschier lähtisi rikkomaan työsopimuslakia.

    • Pomotin

      Meille piti saada pikaisen ja ison urakan takia kokoonpanoon muutama tekijä. No tarjokkaita kävi vuokrafirmasta:
      Yksi nuori nainen pelkäsi rakennekynsien katkeavan.
      Eräs nuorukainen lähes pyörtyi, kun kuuli, että aamulla klo 7 alkaa työt.
      Yksi kysyi, jotta onkos töihin tultava sitten joka päivä.
      Eräs pyysi heti lähdössä vapaapäiviä...
      Ensimmäisiä kysymyksiä oli muutamalla, että onkos ilmainen lääkäri ja voiko työaikana olla netissä...

      No enpäs sitten palkannut yhtään vuokratekijää, enkä muitakaan. Teimme omalla porukalla ylitöitä ja "pitkiä päiviä" ja saimme hommat valmiiksi.

      On se kamalaa, kun työaikana pitää olla töissä ja tehdä töitä...

    • Restelin henksupankk

      Restelin henkilöstöpankki on vuokrafirmojen naurettavin tapaus.
      Työpäivät ovat keskimäärin viisi (5) tuntisia ja alueena on niin Helsinki, Vantaa kuin Espookin.
      Työkohteita ei saanut itse valita ja esim. Helsingissä asuvana pakotettuna menemään Vantaalle töihin, menetti ison osan palkasta jo pelkkiin matkakuluihin. Käytännössä ensimmäisen tunnin palkka meni matkalippuihin.
      Kertaakaan sinä aikana kun tein työvuoroja Restelin henksupankille, vuorojen buukkaaja ei kysynyt lainkaan minulta mielipidettä siitä, haluanko ottaa jonkun työvuoron vai en. Minulle vain soitettiin ja lueteltiin tulevat työvuorot ilman mitään kyselyjä siitä, sopivatko vuorot minulle vai eivät.

      En voi suositella todellakaan.

    • simpele

      Pahinta vuokratyössä on ollut ns. vakituisten "ilmaa" kohtelu.
      Vaikka minut myöhemmin vakinaistettin, en ole voinut
      suhtautua näihin kollegoihin enää kovin positiivisesti,
      kun olen nähnyt heidän diskrimointitapansa.

    • vinopetteri

      TRANSVAL

      Piste.

    • kerpiili

      Vastaan Transval myös.

      Pahempaa paikkaa ei löydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3205
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3116
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe