Miksi en tajunnut kysyä tätä siellä työkkärissä.. Eli sieltä annettiin mulle työpaikkailmoitus, johon voisin soittaa. Mutta mitä mä sanon sinne puhelimeen? Kerron tietenkin alkuun minkä paikan perässä soittelen ja mistä olen nämä yhteystiedot saanut. Sen jälkeen lyö ihan tyhjää. Kyseleekö työnantajat sen jälkeen työhistoriaa jne vai pitääkö mun osata kysellä jotain kyseisestä työpaikasta? Pitääkö tän jälkeen yleensä laittaa jotain hakemusta, koska muita yhteystietoja ei tässä saamassani paperissa ole? Pelkään vaan, että ekan lauseen jälkeen tulee tappava hiljaisuus :D Varsinkin kun valmistuin 8v sitten enkä tämän alan töitä ole sinä aikana tehnyt. Ehkä kyselen täällä tyhmiä, mutta asiallisia vastauksia kiitos!
Työpaikasta soittaminen??
2
645
Vastaukset
- Nou hätä..
No vastasit suurimmalta osin jo itse kysymyksiisi. Eli kerrot kysymättäkin mitä olet tehnyt ja mitä olet opiskellut. Katsot internetistä ensi toimialan ja mieti voitko oppia sen vaikka silloin joskus koulutuksen ammattiin olet saannutkin. Vastaat muihin kysymyksiin ja osoita kiinnostusta. Kysele hieman asioista heistä mitä olet lukenut heidän kotisivuiltaan. Hieman tietoa yrityksen koosta eli hklö määrästä ja liikevaihdostakin on eduksi. Silloin työnantaja ymmärtää että olet kiinnostunut ja pyytää melko varmasti haastatteluun tai ainakin laittaa hakemus. Kysy myös minkälainen aikataulu heidän rekrytointi prosessilla on. Jos kertovat että käsittelevät hakemukset vaikka ensiviikolla niin soita sen jälkeen ja kysy mikä tilanteesi on ja esitä muutama lisäkysymys työstä.
Jäin itse toissa vuonna liki vuodeksi työttömäksi alalta missä olin ollut 17 vuotta. Sen alan koulutusta minullakaan ei ollut entuudestaan. Viime vuonna menin aivan eri tekniikan alan myyntitehtäviin mihin ei myöskään koulutusta taikka sen kummempaa kokemusta. Arvostivat minun vankka tekniikan tuntemusta yleisesti ja aikaisempia työpaikkoja jotka olivat melko vaativia tekniikan tuntemuksen suhteen että olettivat että heidänkin alansa oppisin suht. nopeasti. No 10 kuukauden jälkeen onkin jo jotain tietoa ja osaamista kertynyt vaikka alussa tuntui vaikealta. - Soitellut
Otat selvää yrityksestä etukäteen ja valmistelet kysymykset. Kysy esim. työtehtävistä, yrityksestä, millaista henkilöä etsivät, jne. Mutta ei mitään itsestäänselvyyksiä tai mitä lukee ilmoituksessa tai nettisivuilla. Voit miettiä etukäteen myös, mitä sanot alussa ja miten lopetat puhelun, miten tuot ilmi kiinnostuksesi. Työnantaja saattaa myös kysyä, miksi olet kiinnostunut paikasta ja pyytää kertomaan taustastasi.
En halua mitenkään lannistaa, mutta yleensä jos nimenomaan ei toivota yhteydenottoa, niin ihmiset eivät kauhean mielellään vastaile kysymyksiin. Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta moni laittaa ne yhteystiedot ilmoitukseen vain, koska niin on tapana tehdä. Valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361270
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34811Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14570
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27546Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25531Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30516- 24491
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14471