14 v. tyttö ja viikset

VastaustaKaipaava

Elikkä täytin vähän aikaa sitten 14 ja minulla olisi tälläinen ongelma, kuin viikset. Olen brunetti ja vaaleaihoinen, joten pystytte varmasti kuvittelemaan, miten selvästi tummat, mutta ohuet viiksikarvat näkyvät.
Olen ujo, mutta en oikeasti. Kun olin pieni, olin oikea rasite, koska olin ylivilkas ja yli-iloinen. Mutta n. 5 vuotta sitten tajusin, että minun pitää lopettaa huomion herättäminen. Olen vielä sisimmässäni se sama ylivilkas lapsonen (en halua aikuistua :) ), mutta olen "kahlinut" iteni piiloon, koska en halua, että ihmiset huomaavat minut, koska he huomaavat sitten viiksenikin ja huomauttavat siitä sitten. Olen muuttunut melkeinpä 100% entisestä itsestäni: en halua kavereitani (vain 5, joiden lähellä en halua olla, koska pelkään.) , enkä halua edes tavata sukulaisiani, koska en ole niinkuin "normaali".
Pukeudun isojen vaatteiden alle, koska haluan että ihmiset huomaavat, että olen poika, en tyttö jolla on viikset. (minua jopa luullaan pojaksi naisten vaatteissa).
Kosketologi ei halunnut tehdä näin nuorelle mitään laserhoitoa, koska hormonini kehittyvät kai vielä. Viiksien poistaminenko lopullisesti vahingoittaa kehitystäni, vai!? MITEN!? Haluan pukeutua naisten vaatteisiin, koka olen myös aika rinnakas, enkä haluaisi peittää itseäni lakanoihin! Lisäksi haluaisin jossakin vaiheessa elämääni poikaystävän, enkä usko, että moni poika innostuihi viiksekkäästä tytöstä..

Voisiko joku kiltti kommentoida, jos sattuu olemaan sama viiksiongelma, tai tietäisi jonkun, joka tekee 14 vuotiaalle laserhoitoja turvallisesti? En halua nyppiä niitä, koska karvat kasvavat silloin pahemmin, eli ei vahausehdotuksia! :)
P.S. Ei mitään negatiivisia kommentteja, kiitos?

9

1537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillut!

      itselläni on kans, joita olen poistanut veet vahaliuskoilla. Ei oo tullut yhtään tummemmaks, eikä sänki tunnu!
      Oon poistanu sillä n. 4v
      kannattaa kokeilla, löytyy melkee joka kaupasta v-punainen paketti maksaa n. 6€ oli just ainakin tarjouksella ton verran..
      Luet vaan hyvin ohjeen ennen ku käytät. Ja niitä ei kannata käyttää esim enne ku lähtee kouluun. koska siittä voi jäädä sellanen jälki iholle. ni kannattaa ennen nukkumaan menoa ja rasvata hyvin sen jälkeen ja käyttää siinä mukana tulevia puhdistuspyyhkeitä että saa tahnan kunnolla pois naamasta/sormista.

    • Kokeillut!

      Saitko apua nim Vastausta kaipaava?

    • VastaustaKaipaava

      Harkitsen asiaa, mutta uskon, että käytän niitä vasta sitten kun en oikeasti kestä enää jatkuvaa huomauttamista :)
      Mutta mietin vain, että auttavatko ne vahaliuskat oikeasti, koska äidillänikin on ja hän käyttää niitä, mutta mielestäni hänen viiksikasvunsa ei ole vähentynyt ja ne ovat hieman paksummat...

      • gsdghfds

        Kyllä pitäisi vähentyä. Tummempina tai paksumpina ne eivät kasva! Eivätkä myöskään sheivatessa, vaikka moni niin luuleekin. :)


      • VastaustaKaipaava
        gsdghfds kirjoitti:

        Kyllä pitäisi vähentyä. Tummempina tai paksumpina ne eivät kasva! Eivätkä myöskään sheivatessa, vaikka moni niin luuleekin. :)

        Hetkinen? Haluaisin että kasvu loppuisi JA ne eivät olisi niin näkyvät, mutta nyt sain sellaisen käsityksen, että ne tummentuvat ja paksunevat, mutta eivät kasva, jos käytän vahaluiskoja.


      • Kaupunkilegenda
        VastaustaKaipaava kirjoitti:

        Hetkinen? Haluaisin että kasvu loppuisi JA ne eivät olisi niin näkyvät, mutta nyt sain sellaisen käsityksen, että ne tummentuvat ja paksunevat, mutta eivät kasva, jos käytän vahaluiskoja.

        Karvojen sheivaus ei paksunna eikä tummenna karvoja. Jos näin tapahtuu, se johtuu sukuperinnöstä tai hormonihäiriöistä.

        Vahauksella tai sokeroinnilla poistetut karvat kasvaa takaisin, mutta tuntuvat alussa hennommilta kunnes ovat taas ennallaan.

        Vaaleat karvat saadaan pois pysyvästi neulaepilaatiolla.


    • sou säääd ;(

      moi! mikä toi neulaepilaatio oikeastaan on? oon kohta 14 vee ja mulla ihan sama ongelma, mut en uskalla ees äitile sanoo ku se sanoo iskälle ja kohta koko suku huomauttelee -.- :(

      • VastaustaKaipaava

        Oon kuullu vaan et neulassa on sähkövirtaa ja se tuntuu ehkä hieman kivuliaammalta kuin laser ja on edullisempi kuin laser, mutta poistaa myös karvat pysyvästi :)


    • samaongelma

      itte oon 14v ja melkein sama juttu. mulla kasvaa tummia viiksikarvoja ja semmosia aika pitkiä karvoja koko naamassa joita nypin päivittäin. oikeesti kannan pinsettejä kaikkialla koska aina kun katon peiliin hupmaan taas jonkun karvan joka on pitempi. oikeesti katon koko aika ittedni peilistä koska en haluu että mun naamakarvoja huomais kukaan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe