Mitä asioita kannattaisi kirjoittaa hakemukseen? Olen 20-vuotias, opiskelen liiketaloutta ammattikorkeakoulussa toista vuotta. Ajattelin hakea normi kauppoihin, vaatekauppoihin, sitte myös pankit, vakuutusyhtiöt yms.. Mutta luulen sen tössäävän siihen kun aikaismpi työkokemus on siivous työtä... Kannattaisiko kertoa että olen kotoisin maalta, ahkera siis tekemään töitä : D Itseä on niin vaikea kehua..
Voisiko esim. näin aloittaa?
Olen 20-vuotias paikkakunnalta x kotoisin oleva ahkera nuori nainen. Opiskelen ammattikorkeakoulussa liiketaloutta toista vuotta, suuntautuminen koostuu johtamisesta ja organisaatiosta, sekä markkinoinnista. Olen kiinnostunut asiakaspalvelutyöstä, jota teidän yrityksellä olisi tarjota minulle.
Tarvitsisin kiperästi apuanne : ) Kiitos etukäteen jo!
Kesätyöhakemus??
6
539
Vastaukset
- lomaa kaipaava
Miksi olet kiinnostunut asiakaspalvelutyöstä? Millaista aikaisempaa kokemusta sinulla on asiakaspalvelutyöstä? Näihin kysymyksiin kannattaa hakemuksessa ainakin vastata. Eli kohdenna hakemuksesi sopimaan kyseiseen työtehtävään. Älä tee liian ympäripyöreää hakemusta, jossa on vain itsestäänselvyyksiä.
Olet kotoisin maalta vai maatalosta? Maatalon työt voi toki mainita. Onhan sekin työkokemusta, jos on herännyt joka aamu lypsylle. Ja kertoo tietyntyyppisestä luonteestakin.
Mieti, mitä se siivoustyö on sulle opettanut: järjestelmällisyyttä, ajan käyttöä, työn suunnittelutaitoa ym. Kerro näistä.
Luetuta hakemuksesi opolla ja pyydä vinkkejä. - Kesätyötä kaipaava
Juurikin kun ei ole aikaisempaa kokemusta asiakaspalvelutyöstä.. Niin miten sen sinne voisi ilmaista?
Olen kotoisin maalta ja vanhemmat viljelee viljaa, niin ajattelin vain että onhan maalla kasvaneet ehkä 'reippaampia' kuin kaupungissa kerrostalossa asuneet saman ikäiset nuoret. Toki kesällä heinätöissä ollaan mukana yms muut perus jutut.. En oo lypsyllä eläissäni käyny, mutta hevonen on ollu pienestä pitäen niin onhan se ehkä tuonut vastuuta, miten sen sitten voisi sanoiksi kirjoittaa hakemukseen.
Hirmu vaikeeta kun ei ole mitään kunnon työkokemusta, etenkään kyseiseltä alalta.
Mutta kiitos kuitenkin sinulle :) - Sigharta
Reippaus ei kyllä liity maaseutuun yhtään sen enempää kuin kaupunkiinkaan. Riippuu täysin ihmisestä.
Voithan sanoa miksi olet niin vastuuntoinen, luettele siihen esim. ne maatalon työt ja hevonen. - ,,,
Tuskin tollainen alotus erottuu suuresta määrästän hakemuksia. Kuullostaa liikaa malli hakemusten tekstille, jollaisia on varmasti kymmenissä muissakin hakemuksissa.
- peukku haulle
Olet tehnyt siivoustyötä = se on asiakaspalvelua!
Kerrot, että olet siivoustyössä saanut paljon hyvää kokemusta asiaspalvelutyöstä.
Olet oppinut pitämään kiinni tiukasta ja kiireisestä työajasta, joustamaan, näkemään asiat laajempina kokonaisuuksina ja tekemään omat, itsenäiset ratkaisut, miten tiukasti mitoitettu alue ja lyhyt aika hyödynnetään niin, että asiakas on tyytyväinen.
Olet joutunut päivittäin huomiomaan monenlaiset asiakkaat ja tulemaan heidän kanssaan toimeen odottamattomissa ja haasteellisissa tilanteissa.
Eli tuohon tapaan....
Eli toisin sanoen, yritä löytää ne aktiiviset verbit, jotka kuvaavat tietoja ja taitoja, joita sinulla on. - selfexplanat
Jätä itsestäänselvyydet pois. Ei tarvitse sanoa olevansa "nuori nainen", koska iällä ei ole väliä tai jos on, niin sen voi laskea valmistumisvuosista suurinpiirtein. Sukupuoli näkyy, ainakin yleensä, etunimestä. Paikkakunnalla ei ole väliä. Työnantajalle on väliä vain sillä, että pääset ajoissa töihin mistä sitten ikinä tuletkin.
Edelleen ihmettelen tätä, että Suomessa ylipäätään kerrotaan ikä hakupaperissa tai saadaan kysyä ikää tai perheasioita työhaastattelussa. Monessa maassa tämä on kiellettyä. Monta kertaa on tehnyt mieli sanoa, että en vastaa tuohon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1031085
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308842- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614