Aviorikos

Auto uutena

Mielestäni aviorikoksen tekee jokainen avioliitossa olematon, joka on seksissä tai muuten haureellisessa kosketuksissa toisen henkilön kanssa, joka ei ole aviopuoliso.

Jokin päivä ihmien saattaa olla naimisissa ja on ollut ennen avioliittoaan seksisuhteissa toisen kanssa.

16

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuliaiset siunataan

Tärkeän asian otit puheeksi. Itse olen uskovana avioitunut puhtaana puhtaan puolisoni kanssa, noin 40 vuotta sitten. Päivääkään ei ole tarvinnut katua.

Seksuaalisuus (siis vietti) on suuri voima, jos sen kanssa leikittelee, niin ei aikaakaan kun on jo sängyssä jonkun kanssa. Nykyisin tämä eläimille tyypillinen seksikäyttäytyminen jossa reikään kuin reikään pistetään heti vastaan tullessa, pidetään aivan luonnollisena ihmisellekin kuuluvana seurustelumuotona. Jokainen voi katsoa tilastot pahoinvoinnista, jatkuvista eroista ja eroriidoista. Puhumattakaan päivittäisistä naisenmurhista, mustasukkaisuuden seurauksena. Mitä ihminen kylvää sitä hän niittää.

• fdbfxgbhdfg

päläpälä... siis avioliitto ok... mutta missään Raamatussa ei lue, että avioliitto tarkoittaa suomen evl.fi luterilaisen papin "siunaamaa" liittoa.... joten ihan ok jos pidän avovaimoani aviovaimonani... eikö???

• "päläpälä... siis avioliitto ok... mutta missään Raamatussa ei lue, että avioliitto tarkoittaa suomen evl.fi luterilaisen papin "siunaamaa" liittoa.... joten ihan ok jos pidän avovaimoani aviovaimonani... eikö???"

Asia ei ole niin!
        Yhteiskuntaamme on muodostunut uusi siviilisääty: "Vastuuta- ja sitoutumista pakoilevien perhepinnareiden sääty."

He ovat avopareiksi kutsuttuja pariskuntia, joiden tarkoituksena on asua yhdessä ja nauttia seksistä, kuten avioliitossa, ottamatta kuitenkaan sitä vastuuta, mikä avioliittoon kuuluu. Siksi he eivät halua tulla vihityksi avioliittoon. He haluavat varmistaa, että heillä on mahdollisimman helppo ulospääsy tästä ihmissuhteesta silloin kun heille vain mieleen juolahtaa. Sen jälkeen he katsovat oikeudekseen mennä harrastamaan seksiä seuraavan henkilön kanssa jne.

He kutsuvat suhdettaan "Avoliitoksi". Kuitenkaan tämän "liiton" sääntöjä ja ehtoja ei ole kirjoitettu mihinkään, eikä niitä ole tiettävästi suullisestikaan lausuttu koskaan. He eivät tiettävästi ole koskaan kenenkään todistajan läsnä ollessa sitoutuneet rakastamaan toisiaan millään ehdoilla. Avoliitossa eläjä ei siten todellisuudessa ole liitossa kenenkään kanssa.

Heidän filosofiansa mukaan kenelläkään ei ole oikeutta puuttua heidän elämäänsä ja vaativat, että heidän on saatava tehdä, mitä vain itse haluavat. Erityisesti heitä ärsyttää uskovat henkilöt, jotka uskaltavat varoittaa heitä siitä, että heidän elämäntapansa ei ole Jumalan tahdon mukaista.

• Jaakob kirjoitti:

"päläpälä... siis avioliitto ok... mutta missään Raamatussa ei lue, että avioliitto tarkoittaa suomen evl.fi luterilaisen papin "siunaamaa" liittoa.... joten ihan ok jos pidän avovaimoani aviovaimonani... eikö???"

Asia ei ole niin!
        Yhteiskuntaamme on muodostunut uusi siviilisääty: "Vastuuta- ja sitoutumista pakoilevien perhepinnareiden sääty."

He ovat avopareiksi kutsuttuja pariskuntia, joiden tarkoituksena on asua yhdessä ja nauttia seksistä, kuten avioliitossa, ottamatta kuitenkaan sitä vastuuta, mikä avioliittoon kuuluu. Siksi he eivät halua tulla vihityksi avioliittoon. He haluavat varmistaa, että heillä on mahdollisimman helppo ulospääsy tästä ihmissuhteesta silloin kun heille vain mieleen juolahtaa. Sen jälkeen he katsovat oikeudekseen mennä harrastamaan seksiä seuraavan henkilön kanssa jne.

He kutsuvat suhdettaan "Avoliitoksi". Kuitenkaan tämän "liiton" sääntöjä ja ehtoja ei ole kirjoitettu mihinkään, eikä niitä ole tiettävästi suullisestikaan lausuttu koskaan. He eivät tiettävästi ole koskaan kenenkään todistajan läsnä ollessa sitoutuneet rakastamaan toisiaan millään ehdoilla. Avoliitossa eläjä ei siten todellisuudessa ole liitossa kenenkään kanssa.

Heidän filosofiansa mukaan kenelläkään ei ole oikeutta puuttua heidän elämäänsä ja vaativat, että heidän on saatava tehdä, mitä vain itse haluavat. Erityisesti heitä ärsyttää uskovat henkilöt, jotka uskaltavat varoittaa heitä siitä, että heidän elämäntapansa ei ole Jumalan tahdon mukaista.

Sanaa rakkaus et maininnut kertaakaan, mielestäsi avoliitto solmitaan vain ja ainoastaan siksi, että voidaan harrastaa seksiä. Miksi siihen mitään avoliittoa tarvittaisiin?

"Kuitenkaan tämän "liiton" sääntöjä ja ehtoja ei ole kirjoitettu mihinkään..."

Avoliitto on parisuhteen muoto jonka valtiovaltakin tunnustaa, avoliittolaki astui voimaan vajaa vuosi sittem. Avoliittolaki on myös sukupuolineutraali laki.

• a-teisti kirjoitti:

Sanaa rakkaus et maininnut kertaakaan, mielestäsi avoliitto solmitaan vain ja ainoastaan siksi, että voidaan harrastaa seksiä. Miksi siihen mitään avoliittoa tarvittaisiin?

"Kuitenkaan tämän "liiton" sääntöjä ja ehtoja ei ole kirjoitettu mihinkään..."

Avoliitto on parisuhteen muoto jonka valtiovaltakin tunnustaa, avoliittolaki astui voimaan vajaa vuosi sittem. Avoliittolaki on myös sukupuolineutraali laki.

"Sanaa rakkaus et maininnut kertaakaan, mielestäsi avoliitto solmitaan vain ja ainoastaan siksi, että voidaan harrastaa seksiä. Miksi siihen mitään avoliittoa tarvittaisiin?"

Rakkaus sanaa en maininnut, koska avoliitossa nimenomaan ei ole sitouduttukaan mihinkään rakkauteen.

"Avoliitto on parisuhteen muoto jonka valtiovaltakin tunnustaa, avoliittolaki astui voimaan vajaa vuosi sittem. Avoliittolaki on myös sukupuolineutraali laki"

Avioliitto on LIITTO, eikä mikään parisuhde.

Itseasiassa sellaista suhdetta kuin "Avoliitto" ei voi olla edes teoriassa olemassa, koska "Avoliitto" -sanan alku ja loppuosa ovat ristiriidassa toistensa kanssa. Sana "avo" ilmaisee, että mitään sitoutumista ei ole, mutta sana "liitto" taas viittaa sitoutumiseen.

• Jaakob kirjoitti:

"Sanaa rakkaus et maininnut kertaakaan, mielestäsi avoliitto solmitaan vain ja ainoastaan siksi, että voidaan harrastaa seksiä. Miksi siihen mitään avoliittoa tarvittaisiin?"

Rakkaus sanaa en maininnut, koska avoliitossa nimenomaan ei ole sitouduttukaan mihinkään rakkauteen.

"Avoliitto on parisuhteen muoto jonka valtiovaltakin tunnustaa, avoliittolaki astui voimaan vajaa vuosi sittem. Avoliittolaki on myös sukupuolineutraali laki"

Avioliitto on LIITTO, eikä mikään parisuhde.

Itseasiassa sellaista suhdetta kuin "Avoliitto" ei voi olla edes teoriassa olemassa, koska "Avoliitto" -sanan alku ja loppuosa ovat ristiriidassa toistensa kanssa. Sana "avo" ilmaisee, että mitään sitoutumista ei ole, mutta sana "liitto" taas viittaa sitoutumiseen.

Niin, taitaa olla niin päin että avioliitto voidaan solmia vain siksi että saadaan harrastaa seksiä?

Parisuhde, on kahden ihmisen välinen suhde. Ihmissuhde, joka voi perustua kumppanuuteen, ystävyyteen ja keskinäiseen välittämiseen ja rakkauteen. Ilman tuota myös avioliitto on pelkkä kuori, joka solmitaan vain omaisuuden takia.

Avoliittoa voidaan pitää helppona, mutta siihen sisältyy aivan samat lait kuin rakkaussuhteeseen. Siitä ei ole sen helpompaa erota vaan hylkääminen tuo aina tuskaa. Tällä moni ihminen huijaa itseään ja repii aivan suotta muita. Omalta osaltasi olet tuossa huijauksessa mukana.

Avioliitosta on aivan yhtä helppoa lähteä kävelemään, ellei siihen sisälly tuota samaa tunne-elementtiä. Ei se vaadi mitään muuta kuin pakkaa tavaransa ja lähtee. Vain omaisuus saattaa pitää yhdessä vähän tanakammin. Moni sanookin että iso asuntolaina pitää liiton koossa parhaiten.

Liitto on kahden tai useamman ihmisen liittouma. Ei siihen tarvita valtiollisia lakeja. Lait ovat sitä varten, että omaisuudesta ei tulisi liikaa riitaa. Tätä lakia taas eivät tarvitse , joilla omaisuus ja raha ei näyttele niin suurta osaa, oli sitten valion virallistamassa liitossa tai epävirallisesta liitosta.

• ab

Voi reppanoita. Onpas teillä vaikeaa.

• Haureellinen

Aloittajan viestiä lukiessani tuli taas mieleen muistoja liki 40 vuoden takaa.
      Olen syntynyt maalla, mitä pidetään hyvänä kasvuympäristönä lapselle.

Mutta, oliko minun vikani, että kehityin nuorena?
      Kerran jos toisenkin kun uskaltauduin kävelylle kylänraitillemme, eräät kylän nuoret miehet kaappasivat minut auton kyytiin. Vaikka se oli pojille vain leikkiä, minulle se oli erittäin ahdistavaa ja opetti sen, että naisella ei ole määräysvaltaa omaan kehoonsa. Ei minua sentään raiskattu, mutta käpälöitiin kumminkin. Eräskin poika kysyi, että ketä varten minä muka säästelen.
      Pojat olivat "kunnollisista" kodeista.

En provosoinut mitenkään. Olin kävelyllä tavallisissa vaatteissa ja miten siellä hyttysten syötävänä olisi voinut pukeutuakaan kuin päästä varpaisiin?
      Siellä metsän keskellä harvoin liikkui ketään, joskus kylän nuorisoa. Isompia poikia autoili satunnaisesti, mutta heitä piti sitten pelätä.

Minulla siis kosketeltiin haureellisesti jo tuolloin.

Sinä, joka ostat aina auton uutena, voit kiittää itseäsi tai Jumalaasi siitä, että et ole joutunut tekemisiin kaltaiseni huoran kanssa.
      Sitä paitsi minä ajan aina muutamaa vuotta vanhalla autolla. :)

• Auto uutena

Sinä, joka ostat aina auton uutena, voit kiittää itseäsi tai Jumalaasi siitä, että et ole joutunut tekemisiin kaltaiseni ****** kanssa.

Osaan valita seurani niin, että synnissä tahallisesti elävien seuraa välttelen, tämä koskee miehiä ja naisia yhtälaila. Huono seura tavat turmelee ja sitä myötä ihmisen onnellisuutta itseään.

Jos minulle tehtäisiin jotain itsemääräämisoikeuttani loukkaavaa niin veisin asian oikeuteen. Olet joutunut rikoksen ja pahuuden uhriksi. Jokainen, joka ei puutu siihen luo kasvua sille, että saman rikoksen uhreja tulee lisää.

Autoani en ole ostanut kertaakaan uutena, viimeksi 1,5 vuotiaana ja se auto on nyt 7,5 vuotias. Seuraavan autoni olen päättänyt ostaa uutena, koskemattomana. Taisit oivaltaa uuden auton viittaavan naisen saamiseen neitsyenä kun huomasit ottaa nimimerkkini puheeksi. Autorahat ovat säästössä mutta entiselläkin ajelee ilman ongelmia niin mikäs on katsastusta odotellessa. Mulla on katsastus ajankohtaista reilun viikon päästä.

Uskovillekaan ei aina kelpaa Raamatun suora tie avioliittoon liittyvissä kysymyksissä.

Asioita väännellään useinkin siitä syystä, että omat intressit painostavat niin tekemään.

Nöyrtymätön mieli taipuu mielellään vääränlaiseen armon korostamiseen. ”Kyllä Jumala ymmärtää. Mehän olemme kaikki heikkoja.” Sellaiset ovat halpamaisia verukkeita, jos niillä aiotaan puolustaa tunnustamattomia syntejä tai oikeutta synnin harjoittamiseen.

Sanan julistajissakin on paljon eronneita ja uudelleen avioituneita. He eivät useinkaan ole tunnustaneet elämänsä erehdyksiä ja syntejä, vaan päinvastoin tahtovat eri verukkein niitä puolustella. Sellainen toiminta johtaa väistämättä Raamatun opetusten vääristelyyn ja sitä kautta jopa pelastuksen menettämiseen.

Jos joku eronnut ei ole tunnustanut eroaan syntinä ja selvittänyt asioitaan Jumalan ja ihmisten edessä, ei hän ole kykenevä muita opettamaan. Sellainen levittää ympärilleen vain luopumuksen henkeä.

Saitko säästettyä aarrelahjasi avioliittoon asti vai kävikö niin, että sinut melkein raiskasi eräs mies kun palasitte yhdessä ravintolasta etkä voinut aavistaakaan, että asunnollesi miehen viedessäsi ilta päättyisi sänkyysi, jossa sinä olet alla ja mies päällä?

Ihmisillä on yleensä Raamatun opetuksista oma mielipide. Opetusten sellaisinaan hyväksyminen on harvinaisempaa.

Tämä ”avionrikkoja sukupolvi” ei anna Raamatun ohjata mielipidettään, vaan yrittää vääntää Raamattua olemaan heidän mielipiteensä kannalla.

Minkäänlaista ruostesuojausta en ole autooni tehty, silti siinä ei ole ruostetta. Se onkin ollut tai on edelleen Suomen korroosiota kestävä auto. Sitä en ostaessani tiennytkään. Mukava ylläri, hyvä ajettava.

• rauhaa sullen

Arvoisa nimimerkki "Haureelinen". On hyvin ikävää että olet käsittänyt asian tuolla tavalla. Kuvaamistasi tapauksista ei ole sentään kysymys.
      Monet puhtaatkin naiset ovat tosiaan joutuneet eri tavoilla seksuaalisen ahdistelun kohteiksi, jopa raiskatuiksi, se ei tee heistä suinkaan huo.raa.

Mutta hengellisesti tarkasteltuna tämä mies joka katsoikin sinua himoiten, kopeloinnista puhumattakaan, - hän teki huorin. Hän on nyt velvollinen tulemaan sinun luoksesi ja pyytämään tekonsa anteeksi jos hän mielii päästä taivaaseen. Valitettavasti vain noin 10% ihmisistä pelastuu, he kuolevat katumattomina synteihinsä ja joutuvat kadotukseen. Portti on ahdas ja tie on kaita, ei sellainen miellytä monia.

• Haureellinen

Hienoa, että sinä "Auto uutena" osaat valita seurasi oikein!
      Että oikein pystyt välttelemään tahallisesti synnissä elävien seuraa.
      Hienoa, että olet selviytynyt elämästä noin puhtoisena ja onnellisena!

Ensinnäkin, enhän minä 13 -vuotiaana osannut pitää oikeuksistani kiinni. Maaseudulla tuollaisista asioista vaiettiin. Eiköhän viimeistään isoäitini olisi antanut selkään, jos olisi tiennyt, että "viettelin" poikia. Häneltä sain selkäsaunan jo 6 -vuotiaana "veljeni viettelystä" (leikin veljen kanssa kutitusleikkiä ja isoäiti luuli näkevänsä siinä haureellisuutta, jonka hän kitki minusta välittömästi pois).

Minulle jos kenelle on opetettu sanasta sanaan Raamattua.
      Isoäitini opetti, miten tärkeää on olla puhdas.
      Mutta lapsen mieli on herkkä ja vaikka minä tiedän nyt, että olen ollut "syytön" noihin keljuihin tapahtumiin, koin itseni likaisena ja arvottomana.
      Mikä sitten on saanut minut tekoihin, kuten kirjoitit: "huono seura tavat turmelee ja sitä myötä ihmisen onnellisuutta itseään.

• Auto uutena

"Hienoa, että sinä "Auto uutena" osaat valita seurasi oikein!
        Että oikein pystyt välttelemään tahallisesti synnissä elävien seuraa. "

Kiitos, pyrin ottamaan Raamatun Sanasta oppeja elämääni niin paljon kuin suinkin. Mulla seuranvalinta on ollut sisäsyntyisenä, joillakin on. Toisilla on taipumus hakeutua huonoon seuraan, toisilla taipumus karttaa sitä.

" Minulle jos kenelle on opetettu sanasta sanaan Raamattua. "
        Ei nuorempana oppi mennyt perille Raamatusta toivotulla tavalla, et vakuuttunut, että Jumala pitää sinua puhtaana ja likaisena vaikka siitä kuulit, ei usko riittänyt, joten pääsyit syntielämään, esiaviollisiin seksisuhteisiin ja viihdyit kapakoissa, josta lähdit miesten mukana humalapäissäsi sekavia puhuen, jos oikein arvaan, toteuttmaan näkemystäsi itsestäsi likaisena ja arvottomana. Haureellisuutta mummosi ei saanut sinusta kitkettyä hyvistä yrityksistä huolimatta? Kun silmä vältti niin olit pian jalat kuin Jokisen eväät?

Mikä sitten lopulta sai sinut "ymmärtämään arvosi ja puhtautesi" Jeesuksen seurakuntaan kuuluvana morsiamena?

Saanko arvata? Tulit raskaaksi ja menit naimisiin tai mies kuultuaan jackpotista, lähti livohkaan?

Oikein mukavaa perjantai-illan jatkoa sinulle, niin tuttu on kertomasi juonikuvio, tai sanoisinko ajatuksenkulku.

Mutta nyt se lienee ohi, halitsemattomuus, arvottomuuden tunne, olet saanut kokea eri kokemusten kautta olevasi Jumalan rakastama, toivottavasti niin, rakas lapsi ja olet matkalla syntisi anteeksisaaneena kohti taivaan valtakuntaa. Kenties jatkamme siellä keskustelua solisevan puron lähettyvillä puutarhatuoleissa istuen kahvia juoden ja tätä keskustelua hymysuin muistellen.

http://www.youtube.com/watch?v=Fs10Rr14WxY

• Haureellinen

Ehkä me saamme Taivaassakin valita seuramme. Ja ehkä sijoitumme eri tasoille, koska Taivaan tasosta en ehkä pääse ihan ylimmälle, jonne sinä itseoikeutettuna kunnon ihmisenä, monia sieluja pelastaneena (?) pääset.

Olen ainoastaan saanut näyn siitä, että tuleva asumukseni Taivaassa on pieni ja sininen, ja siinä on oviaukko, kuisti ja kolme mahtavan kaunista pylvästä.

Katetta tälle näylleni olen saanut myös unesta, jossa Jeesus sanoi menevänsä valmistamaan minulle sijaa. Silloin en ollut vielä uskossa ja Jeesus silti kasasi minulle unessani sinistä huonetta...

Ehkä minä tyydyn Taivaassakin, jos Luoja suo, pitämään leiriä kaltaisteni rähmäkäpälien kanssa.
      Toivottavasti tapaan siellä ainkin Kari Peitsamon ja Lauri Johanssonin.

Sinulla on kyllä pelottavan kylmä sydän.

• Auto uutena

Taivaan valtakunta tulee olemaan varmasti laajempi ja monipuolisempi kuin arvaammekaan. Minä en ole yhtäkään sielua pelastanut, se tehtävä jää Jeesukselle. Olen kyllä maininnut Jeesuksen, Raamatun ja omia kokemuksiani, jotta ihmiset saisivat kuulla Jeesuksesta ja Hänen merkityksestään pelastumisessa. Olen yhden ihmisen saanut varmuudella tahtomaan vastaanottaa Jeesus elämäänsä.

" tuleva asumukseni Taivaassa on pieni "
        - Ei mene kauan siivoamiseen, jos sitä asuntoa on tarve siivota. Jumalalla on taivaassa meitä varten ikuinen asunto, joka ei ole ihmiskätten työtä, itselleni toivon tilavaa asuntoa. Kolmessa kerroksessa n. 1200 neliön omakotitalo kauniilla, taivaallisen rauhallisella puutarhatontilla asunnonulkopuolisine mukavuuksineen,jossa voisit toisinaan käydä siivoamassa mikäli mulla olisi siivousavulle tarvetta ja sinulla siivousintoa halun auttaa ylittävän määrän. Taivas on myös enkelien hengauspaikka, heiltä varmaan saan nopeaa ja ihmeen siistiä siivouspalvelua? Toivoa sopii, mikäli saan ison asuntoni.

"Sinulla on kyllä pelottavan kylmä sydän. "
        - Aika hyvin osasin arvioida sinua?

http://www.youtube.com/watch?v=LJ7qXHjxj_0&ob=av2e

• "haureellinen"

Oletko nyt tyytyväinen?

• Auto uutena

Kerran on edessä karitsan hää-ateria. Silloin olen.

Johanneksen ensimmäinen kirje 2: 15-19

Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      308
      3158
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      18
      2041
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1840
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1585
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      399
      1451
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      35
      1351
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      219
      1240
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1134
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1046
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      980
    Aihe